Blinder je napisal/-a:Razbremeni menjalnik, ta je dobra. A ti bo menjalnik razpadel če boš vozil v klanec?
grega983 je napisal/-a:Konkretno moj primer
Grem na pohorje z delto 1.6t. Če se vozim v koloni za penzjoner stajl vozniki, ki kao lepo peljejo, se mi motorno olje segreje na 130 stopinj po kakšnih 5 km brega.
Ko pa prehitim te počasnele in se lahko peljem spodobno hitro (ne dirkaško) pa temperatura pade na zmernih 105 - 110 stopinj. Z vožnjo med 2500 in 4500, 5000 obrati. Je pa turbo motor.
Tako da ta o šparanju in počasni vožnji ni baš pametna vedno ker imaš premajhen pretok zraka skozi hladilnike
Blinder je napisal/-a:Reduktor predvidevam da so kratke prestave![]()
![]()
Pa nisem še slišal da bi komu razpadel menjalnik zaradi visoke bremenitve.
nebivedu je napisal/-a:Prej bi rekel ljubelj, pa pavličevo sedlo.
Blinder je napisal/-a:Razbremeni menjalnik, ta je dobra. A ti bo menjalnik razpadel če boš vozil v klanec?
Drgač polovico vozil je treba terat da se sploh premaknejo in kot dodatek na višini je zrak redkejši, tako da moč motorja pade (izjema mogoče turbo motorji).
Nikola_Tesla je napisal/-a:Se pravi v brege se lahko vozi s polnim plinom kar se motorja tiče... tlak olja je visok ?
Pri menjalniku in v ločenem pogonu preme (ločeni diferencial) pa je potem potrebno menjavati olje na 20k km ker gre za večje obremenitve ?
EDIT: "hidravlični pretvornik navora" ... je dodaten sklop v nekaterih avtomatskih menjalnikih ... močno obremenjuje olje v menjalniku
in mu skrajšuje življenjsko dobo ---> je jasno zakaj je potrebno pogosto menjavati olje v avtomatskih menjalnikih.
Mehaniki pa bodo s svoje prakse znali povedati še kaj več o specialnih zelo zahtevnih izvedbah sodobnih menjalnikov.
Lp.
J.McLane je napisal/-a:NA motor glede višine izgublja bolj na moči kot Turbo motor, mislim da so ravno zato letalski motorji (skoraj?) vsi turbo. Tule je pa kalkulator koliko moči se dejansko zgubi:
http://wahiduddin.net/calc/calc_hp_dp.htm
Torej na 1.000 m nekje od 10-15%.
Kar se pretvornika navora v AT tiče, pa je ta v delovanju samo med prestavljanjem in med speljevanjem, med konstatno vožnjo pa imajo že dolga leta (20+ let) avtomatski menajlniki lock-up clutch, ki ne samo da bistveno zniža porabo temveč tudi razbremeni segrevanje olja v menjalniku. Vseeno je pa dejstvo, da pretvornik navora po kakšnih gorskih ridah seveda bolj trpi, tako kot bolj trpi tudi klasična sklopka pri ročnem menjalniku ob taki vožnji.
nebivedu je napisal/-a:A ta kalkulator za 3257 mnv ne zna izračunat? Ker na toliko sem se v Afriki vozil (Maroko - Atlas) pa je bencinar delal brez problemov.
Daedalus je napisal/-a:J.McLane je napisal/-a:NA motor glede višine izgublja bolj na moči kot Turbo motor, mislim da so ravno zato letalski motorji (skoraj?) vsi turbo. Tule je pa kalkulator koliko moči se dejansko zgubi:
http://wahiduddin.net/calc/calc_hp_dp.htm
Torej na 1.000 m nekje od 10-15%.
Kar se pretvornika navora v AT tiče, pa je ta v delovanju samo med prestavljanjem in med speljevanjem, med konstatno vožnjo pa imajo že dolga leta (20+ let) avtomatski menajlniki lock-up clutch, ki ne samo da bistveno zniža porabo temveč tudi razbremeni segrevanje olja v menjalniku. Vseeno je pa dejstvo, da pretvornik navora po kakšnih gorskih ridah seveda bolj trpi, tako kot bolj trpi tudi klasična sklopka pri ročnem menjalniku ob taki vožnji.
U, kul kalkulator. Hvala za popravek.![]()
Ja, s tem da avtomatiki znajo biti včasih mal "tečni" s prestavljanjem. Če naletiš na tak klanec in potovalno hitrost (če voziš za nekom) je lahko nonstop v precepu al bi vozil v 2. al v 3. npr. Še vedno pa jaz ne bi ravno skrbel glede tega, če že pač menjaš olje 10k km prej (zanemarljiv oz. neobstoječ strošek glede na dolžino intervala) in je to to.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 24 gostov