Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
samo_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 63
Pridružen: Ne jul 11, 2004 3:09 pm

dizel in (dodatni) stroški

Napisal/-a samo_ Če avg 26, 2004 11:03 am

Mogoče spet pogrevam kakšno temo v stilu dizel vs bencin... :oops:

Prebral sem (skoraj) vse kar se je tukaj pisalo o tem, še zmeraj pa ne vem zakaj se bolj splača nakup dizla le če narediš najmanj xx km letno. Iz vaših postov sem potegnil da je ta xx okrog 15000-20000km.
Menda gre za neke dodatne stroške pri servisih, oz. je vzdrževanje dizla dražje kot bencinarja. Zakaj ?
Oziroma:
Recimo da je cena nekega avta z dizel ali benc mašino enaka. Zakaj se bolj splača vzet bencinarja, če delaš npr. manj kot 10kkm letno :?:
----------------------
samo
 
Uporabniški avatar
Mrcina
Uporabnik
 
Prispevkov: 831
Pridružen: To jun 29, 2004 10:55 am
Kraj: Kočevje

Napisal/-a Mrcina Če avg 26, 2004 11:11 am

Težava je v tme, da cena bencinarja in dizla ponavadi niso enake. Recimo moja kalkulacija, ko je sestra kupovala avto. C3 bencin je bil 2.600.000, dizel pa 2.900.000 (se mi zdi, zdej sem že mal cifre zaokrožil :oops: ). Torej mora z nižjo porabo in cenejšim bencinom noter prinest 300k. Kar pa ne prineseš tako hitro, če voziš premalo....
Pod pokrovom pa (že) 86 hrčkov...
dihtunga.press
 
Uporabniški avatar
DeNo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: Če maj 13, 2004 1:17 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a DeNo Če avg 26, 2004 11:16 am

Ja samo vedno se pozablja dejstvo, da bo cena dizla vedno nekaj večja od cene bencinarja in da je kasnejša prodaja veliko lažja.
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a tristan01 Če avg 26, 2004 11:23 am

DeNo tvoaj predpostavka je smislena ob trenutnem stanju na trgu, ko je dizlov še manj kot bencinarjev. Čez 5 ali 10 let, ko bodo pa danes ponosni lastniki prodajali svoje dizle, pa bo ponudba na trgu verjetno prevelika, da bi dizli lahko imeli občutno večjo ceno od bencinarjev.

Lp Tristan01
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 Če avg 26, 2004 11:29 am

tristan01: a veš kje je še 5-10 let? daaaaaaaaaaaaaaaaleč!
Slika
 
Uporabniški avatar
samo_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 63
Pridružen: Ne jul 11, 2004 3:09 pm

Napisal/-a samo_ Če avg 26, 2004 11:35 am

@Mrcina
Logično, ampak odmisli stroške pri nakupu !!!
@DeNo
odmisli stroške pri prodaji !!!

Primer:
5 let star kakršenkoli avto s 1.9 TD
3 leta star bencinar 2.0
ista cena, oba čez 100kkm

prevozim npr. 8kkm letno
avto bom imel najmanj 8 let

S katerim bom imel več stroškov ????
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 Če avg 26, 2004 11:41 am

sam nekaj: kdo ima avto najmanj 8 let??? zame je še eno leto velik! dober starejši so poglavje zase, mlajši pa.........jst vem, da bi rad čimveč jih sprobal! :vrum
Slika
 
Uporabniški avatar
salesky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1561
Pridružen: Sr sep 10, 2003 8:41 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a salesky Če avg 26, 2004 11:46 am

No nekaj na hitro zračunano, upam da nism kaj falil.

8000km = 680l --> 8.5l/100km = 206sit/l = 140.080sit
8000km = 480l --> 6l/100km = 189sit/l = 90.720sit

Razlika = 50.000sit

Zej to je v rangu nekje bencinca 1.6 16V pa kakega malega dizla (no 1.5dizli pijejo povprečno 4.5l-5.0l tko da sm dal na 6 recimo z kakim 1.9dizlčkom).

Pa morš tudi gledat na to da se dizle (vsaj po mojih iskušnah) lepše vozi na dalše fure,..lepše teče,..motor se ne trudi tolk,..meni je zelo zelo lepo furat mojga dizla,napram Meganu 1.6 16V (l.2000),P206 1.4,...

LP
Zadnjič spremenil salesky, dne Če avg 26, 2004 11:54 am, skupaj popravljeno 1 krat.
The MAN
 
Uporabniški avatar
Mih@
Novinec
 
Prispevkov: 404
Pridružen: So okt 18, 2003 3:41 pm
Kraj: Smlednik

Napisal/-a Mih@ Če avg 26, 2004 11:54 am

Fotr je dve let nazaj kupu xsaro picasso, ko je bla akcija in je bla ista cena bencinarja kot dizla in tudi če ne bi bila ista cena bi že zdavnaj prinesel dizla notr. Dela od 40 do 60 tisoč km na leto in smo z dizlom ful zadovoljni. Povprečna poraba je 6-7, na morej, ko je bil avto ogret in konstantna brzina (od vodic do korčule) je kuril 5,4! Je pa HDi z 2.0 mašino in res ga lahko samo hvalim! :roll:
http://mr.si/
 
Uporabniški avatar
Mrcina
Uporabnik
 
Prispevkov: 831
Pridružen: To jun 29, 2004 10:55 am
Kraj: Kočevje

Napisal/-a Mrcina Če avg 26, 2004 11:56 am

samo_ je napisal/-a:@Mrcina
Logično, ampak odmisli stroške pri nakupu !!!
@DeNo
odmisli stroške pri prodaji !!!

Primer:
5 let star kakršenkoli avto s 1.9 TD
3 leta star bencinar 2.0
ista cena, oba čez 100kkm

prevozim npr. 8kkm letno
avto bom imel najmanj 8 let

S katerim bom imel več stroškov ????


Ja, v tem primeru je pa seveda v osnovi gospodarneje kupiti dizla, vsaj če računaš, da se pr nobenemu ne bo nič pokvarilo in bo šel še osem let brez večjih težav. Če odmisliš še stroške vzdrževanja, za katere pa ne vem, kje so večji, al pri dizlu, al pri bencinarju. Je pa težko dobit bencinarja in dizla za enako ceno, mogoče pri kakih akcijah (citroen?). Ampak to je za novega, za tvoj primer upoštevaj še:
-dizel je starejši (dve leti)
-težje je dobit ohranjenega dizla, ker so to po defaultu avti, ki prevozijo veliko km.
-moderen dizel je zelo občutljiv motor, predvsem črpalke in turbine
-pri osem tisoč na leto, je razlika majhna. Če je razlike v porabi recimo 3l na 100km torej recimo da dizl pokuri 5l/100km, bencinar pa 8l/100km boš prišparal v enem letu cca 60.000 (niso točni izračuni, ker ne vem cene nafte trenutne).

v glavnem, preračunat moraš, potem boš pa videl.
Pod pokrovom pa (že) 86 hrčkov...
dihtunga.press
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Če avg 26, 2004 12:03 pm

Mrcina je napisal/-a:-težje je dobit ohranjenega dizla, ker so to po defaultu avti, ki prevozijo veliko km.


Samo nekaj, narobe razmišljaš: boj se dizlov z malo kilometri, ker to po vsej verjetnosti pomeni da je bil vožen na kratke razdalje ali da je stal. Če ima dizel veliko kilometrov, pa ni nujno da je dizel, katerikoli avto, imaš zelo veliko možnosti da je bil to potovalni avto, kar pomeni da je bil doma na avtocesti pri nekih zmernih hitrostih. Tam mašina ni pretirano obremenjena in se vedno lepo ogreje in konstantno deluje, kar je najboljše za avto. Seveda je pogoj tudi dobro vzdrževanje.
Slika
 
Uporabniški avatar
samo_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 63
Pridružen: Ne jul 11, 2004 3:09 pm

Napisal/-a samo_ Če avg 26, 2004 12:10 pm

moderen dizel je zelo občutljiv motor, predvsem črpalke in turbine


aha smo že bližje...
Se pravi da moram računati pri 5 ali več let starem TD na menjavo teh zadev. Turbina je menda zelo draga (nekaj 100ksit) - adijo razlika v ceni porabe/goriva.
Še to - kdor dela okrog 10kkm so to v glavnem kratke fure.
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Če avg 26, 2004 12:17 pm

ja pa dobr turbina tud ni iz papirja. ne crkne to kr tko hitro če je pravilno vzdrževana. tu predvsem mislim na pravilno ugašanje avtomobila ter pravilno ogrevanje. seveda če ti avto ne pomeni veliko potem ja bo velika vrjetnost da hitro crkne. če pa se vsaj malo potrudiš in poskrbiš za take stvari pa ni nevem kake bojazni.

drugače pa če delaš 10k km na leto dizel ni zate ker se ti ne bo dovolj ogrel ko ga boš že moral ugasniti. s tem pa ja škodiš tudi turbini.


se pa ne strinjam da je moderni dizel občutljiv motor. če je pravilno vzdrževan potem nebi smelo biti problemov priti čez 300kkm.



bi pa poprosil vse ki tako vstrajno mečejo naprej "dražje vzdrževanje" da mi naštejejo kako je dražje? redni servis je mogoče 5k dražji.(povdarjam mogoče)
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 Če avg 26, 2004 12:17 pm

za 10kkm kratkih relacij definitivno bencinarja, ker se tut hitreje segreje na delovno temperaturo im motor ni tako izpostavljen obrabi!
Slika
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Če avg 26, 2004 12:18 pm

Turbina je en velik gamble. Lahko ti bo držala več kot 10 let, lahko pa ti bo šla še v garanciji ali malo izven nje (poznam primer). ZAdeva se zelo hitro vrti, poganjajo jo vroooči plini in obraba je predprogramirana.

Takod a enega univerzalnega odgovora tu na žalost ni. Seveda kupiš čim bolj ohranjen primerek, kaj več kot to pa lahko samo moliš.
Slika
 
Uporabniški avatar
samo_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 63
Pridružen: Ne jul 11, 2004 3:09 pm

Napisal/-a samo_ Če avg 26, 2004 12:22 pm

bi pa poprosil vse ki tako vstrajno mečejo naprej "dražje vzdrževanje" da mi naštejejo kako je dražje? redni servis je mogoče 5k dražji.(povdarjam mogoče)


To, maky! :bow
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Če avg 26, 2004 12:27 pm

maky je napisal/-a:ja pa dobr turbina tud ni iz papirja. ne crkne to kr tko hitro če je pravilno vzdrževana.


To sem tudi jaz mislil, and they've proven me wrong. Je bila pravilno vzdrževana, skoraj nov avto, ni bil teran, vožen relacijsko. Pa dobro nekaj se jih mora pokvarit, ane. :twisted:
Slika
 
Uporabniški avatar
DeNo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: Če maj 13, 2004 1:17 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a DeNo Če avg 26, 2004 1:26 pm

samo_ je napisal/-a:@Mrcina
Logično, ampak odmisli stroške pri nakupu !!!
@DeNo
odmisli stroške pri prodaji !!!

Primer:
5 let star kakršenkoli avto s 1.9 TD
3 leta star bencinar 2.0
ista cena, oba čez 100kkm

prevozim npr. 8kkm letno
avto bom imel najmanj 8 let

S katerim bom imel več stroškov ????


Jst nisem nič govoril o stroških pri prodaji!!! Sem samo rekel, da zaradi raznih dejavnikov in dejstev globalno gledano prej prodaš dizla kot bencinarja.

Vsi nekaj govorijo o turbinah kot najšibkejših točkah pri turbodizlih, ok to je morda res, vendar se velikokrat vzrok pokvarljivosti le teh najde v slabem vzdrževanju. Danes veliko ljudi kupuje dizle iz dejstva, da malo porabijo kar pa ni vedno čisto res ampak ok, v večini primerov bo to kr držalo. Vedno več pa je takih kupcev, ki delovanje dizl motorja ne poznajo dovolj dobro oz. jih to tudi ne zanima. Predvsem imam v mislih take frajerje, ki jih zjutraj mrzle tišijo. Moje osebno mnenje je, da kakor ti delaš z avtomobilom, tako ti on vrne. Verjetno pa največkrat posledice trpijo kasnejši lastniki. LP
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 Če avg 26, 2004 1:41 pm

DeNo je napisal/-a:
samo_ je napisal/-a:@Mrcina
Logično, ampak odmisli stroške pri nakupu !!!
@DeNo
odmisli stroške pri prodaji !!!

Primer:
5 let star kakršenkoli avto s 1.9 TD
3 leta star bencinar 2.0
ista cena, oba čez 100kkm

prevozim npr. 8kkm letno
avto bom imel najmanj 8 let

S katerim bom imel več stroškov ????


Jst nisem nič govoril o stroških pri prodaji!!! Sem samo rekel, da zaradi raznih dejavnikov in dejstev globalno gledano prej prodaš dizla kot bencinarja.

Vsi nekaj govorijo o turbinah kot najšibkejših točkah pri turbodizlih, ok to je morda res, vendar se velikokrat vzrok pokvarljivosti le teh najde v slabem vzdrževanju. Danes veliko ljudi kupuje dizle iz dejstva, da malo porabijo kar pa ni vedno čisto res ampak ok, v večini primerov bo to kr držalo. Vedno več pa je takih kupcev, ki delovanje dizl motorja ne poznajo dovolj dobro oz. jih to tudi ne zanima. Predvsem imam v mislih take frajerje, ki jih zjutraj mrzle tišijo. Moje osebno mnenje je, da kakor ti delaš z avtomobilom, tako ti on vrne. Verjetno pa največkrat posledice trpijo kasnejši lastniki. LP


trenutno ja, kaj pa ko bo trg zasičen z dizli?
zdajle je pač tak trend da vsi dizle kupujejo. sm mel dizla, pa ga bom mogoče še kdaj, sam jst ne delam razlike zarad nekaj 10ksit na leto, k jih pršparaš na račun cenejše nafte. nekateri pač!
prodaš ga pa res lažje (trenutno, pa še par let)
Slika
 
Uporabniški avatar
krofl
Novinec
 
Prispevkov: 498
Pridružen: Sr avg 04, 2004 9:48 pm
Kraj: Zasavje

Napisal/-a krofl Če avg 26, 2004 3:21 pm

Hello!

Jas mislem, da če delaš več kot 10 000 km letno, pol definitivno dizl, če pa manj, pol sta pa oba ql.

Npr. moj fotr je popotnik in dela okoli 60 000 km letno. Mamo pa Bmw 530d. Mi nismo mogl vrjet, ko smo šli na korčulo, naredili smo okoli 700 km, poraba pa je bla 5,6 litra!!!! Je pa 3.0 mašina, sam ma čip tuning pa nobenga katalizatorja, tko de ma 245 KM. Tud za prehitevat so turbodizli velik bolj poskočni kot bencinarji...

Jz mislem de zdele se še splača bencin, pol ku bomo pa mal starej bomo pa dizle kupoval, ane :P

Lp,
Matej
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov