Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
McLaren
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3371
Pridružen: To jul 29, 2003 1:19 pm
Kraj: Cela EU

Tritakten motor. Vaša mnenja.

Napisal/-a McLaren Po nov 29, 2004 9:08 pm

Tritaktni motor je v bistvu motor, ki deluje tako, da približno tretjino obrata porabi za prisilno izmenjavo delovnega medija med zadrževanjem bata v spodnji mrtvi legi ali največje prostornine delovnega prostora motorja. Na ta način se najprej odpre izpušni ventil, potem se valj izprazni nadtlačno, nato se odpre polnilni ventil in v valj vdre svež zrak pod tlakom, nato se po izstopu zaostalih izpušnih plinov zapre izpušni ventil, tlačno polnjenje se še nekaj časa nadaljuje, nakar se zapre še polnilni ventil.
Jasno je da je takšno delovanje primerno predvsem za dizlske motorje, torej pri bencinskih motorjih raje vztrajamo pri štiritaktnem ali dvotatknem delovanju. Tudi pri izpraznitvi valja, v prvem delu tretjega takta, je dobro imeti prisilno delovanje, torej cntrifugalno silo ali vetrnico v izpušnem sistemu, tako da pride do učinka prepihovanja valja.
Motor z odmičnim utorom je motor, ki ima namesto oljnice ekscentirčne glavne gredi v valju pod delovno površino bata odmični utor in z batom povezan rotaciski mehanizem, ki spreminja premočrtno premikanje bata.

Vir: avtomagazin.
 
Uporabniški avatar
PiLLLe
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2461
Pridružen: Sr mar 24, 2004 10:33 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a PiLLLe Po nov 29, 2004 9:13 pm

nije lose sam skoda k ni kake slike za se bl ilustrativno prikazno :) zdj si pac moram v glavi predstavlat kako to zgleda sam kokr je vidt je to jeben sistem :)

LP PiLLLe
 
Uporabniški avatar
McLaren
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3371
Pridružen: To jul 29, 2003 1:19 pm
Kraj: Cela EU

Napisal/-a McLaren Po nov 29, 2004 9:19 pm

Mah v tem novem avtomagazinu so neke skice, sam nimam skenerja :?
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Po nov 29, 2004 9:58 pm

Po moje butasto delovanje..... si ne znam lih predstavljat..... ko bom vidu bom reku. Sam po moje je še večjo sranje ker na hitr če premislim je poleg še kr neki dodatnih komponent..... kar pa pomeni večjo pokvarljivost.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Po nov 29, 2004 10:02 pm

Trebalo bi videt kako to dela v osnovi , definitivno pa zaminivo
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Po nov 29, 2004 10:38 pm

Ane deluje to podobno kot wankel???
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Po nov 29, 2004 10:41 pm

nebivedu je napisal/-a:Ane deluje to podobno kot wankel???


VAnkel ma tudi tri takte ce se nemotim, pa dve svecki na plosco,
TAle pa bate... :roll:
 
Uporabniški avatar
Marko_mx-3
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 530
Pridružen: To jul 22, 2003 8:48 pm
Kraj: Domžale

Napisal/-a Marko_mx-3 Po nov 29, 2004 10:51 pm

monster_d je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Ane deluje to podobno kot wankel???


VAnkel ma tudi tri takte ce se nemotim, pa dve svecki na plosco,
TAle pa bate... :roll:


Wankel je tudi 4-takten
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Po nov 29, 2004 11:05 pm

Marko_mx je napisal/-a:
monster_d je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Ane deluje to podobno kot wankel???


VAnkel ma tudi tri takte ce se nemotim, pa dve svecki na plosco,
TAle pa bate... :roll:


Wankel je tudi 4-takten


Vankel je 4 taktem od kdaj??? od rx8 naprej?
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To nov 30, 2004 8:59 am

Moje mnenje je...sicer zelo laično in nepoznavalsko...ampak če bi bilo to bolj učinkovito, bi verjetno že probali in bi se prijelo ;)
Ali pa ne, kdo ve :?:
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a tristan01 To nov 30, 2004 10:10 am

Pozdravček!

Zanimiv način razmišljanja. Se mi pa zdi, da zadeva ekološko ne bo sprejemljiva. V določenem trenutko sta odprta oba ventila (izpušni in sesalni), kar pomeni, da del goriva, ki vstopa v motor pobegne v izpuh. Razen če je to mišljeno kot BANG BANG sistem :)

Če pa bi se izpušni ventil prej zaprl bi verjetno ostalo precej izpušnih plinov v motorju, kar zopet poslabšuje delovanje. Avtor predlaga da se tudi na izpušno stran doda sistem za prisilno praznjenje izpuha. Teoretično mogoče deluje zanimivo. Vseeno pa mislim, da bi se motor v praksi pokazal za zelo neodzivnega - dve turbini!! Ko odvzamemo plin na obeh straneh pade tlak v turbinah. Verjetno bi za praktično vožnjo pomenilo to neskončno dolge odzive motorja na dodajanje plina. Vsak ki je kdaj vozil TDI ali katerega od konkurenčnih avtomobilov pozna to težavo.

Mogoče bi bila rešitev v električno ali kako drugače od motorja neodvisno gnanih turbinah, ampak do sedaj še ni bilo uporabne rešitve.

Lp Tristan01

PS: Vsekakor pa se strinjam z avtorjem članka v AM, ko v uvodu piše, da so sodobni motorji "dolgočasni" in energetsko ne ustrezni.
 
Van
Novinec
 
Prispevkov: 222
Pridružen: Ne sep 05, 2004 2:42 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Van To nov 30, 2004 10:13 am

Pri Wanklu sploh ne mormo o taktih govort.
Omejitve so stare kot človek.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To nov 30, 2004 11:42 am

Wankel je 4-takten motor. Če najdem knjigo vam bom skeniru. Je pa fora da pozna vse 4 takte vendar takti potekajo vzporedno drug ob drugem.
Imamo sesalni takt (med tem druga plošča komprimira tretja ploščapa ma izpušni takt)
komprimiranje(med tem ima druga plošča delovni takt, tretja pa sesanje)
delovni takt (med tem ima druga plošča izpuh, tretja pa komprimiranje)
izpuh (med tem ma druga plošča sesanje,tretja pa delovni takt)

Dejansk tri ločeni bati venem. Takti si sledijo vzporedno v komorah je pa princip 4 taktnega motorja.
Če najdem knjigo vem skeniram..... je pa u knjigi kako deluje.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Van
Novinec
 
Prispevkov: 222
Pridružen: Ne sep 05, 2004 2:42 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Van To nov 30, 2004 12:03 pm

Omejitve so stare kot človek.
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo To nov 30, 2004 12:09 pm

neki o vanklu

Delovanje je podobno delovanju 4-taktnega motorja.Takti si po vrstnem redu sledijo:Sesanje, komprimiranje, ekspanzija in izpuh.

Pri ekspanziji nastane sila na bat, ki zaradi ekscentrične namestitve premika bat in vrti motorno gred.Če zasledujemo vrtenje bata in gredi vidimo, da se je za sesanje zavrtel bat za kot 90°, v tem času pa je gred opravila kot 270°.Ker znaša cel vrtljaj bata 4x90°=360°, se mora v tem času tudi gred zavrteti 4x270°=1080, torej tri polnilne vrtljanje.Iz tega sledi da se gred vrti trikrat hitreje kot bat.Ker se proces razvija po 4-taktnem načinu, se zato pri enem vrtljaju bata v vsaki komori opravi celoten delovni proces.

Tako imamo pri enem vrtljaju bata tri delovne procese, to je tri sesanja, tri komprimiranja, tri dela-ekspanzija in tri izpuhe.Ker pa se je pri tem tudi motorna gred zavrtela trikrat, je na vsak vrtljaj odpade eno delo.Iz tega vidimo, da po številu delovnih taktov odgovarja rotacijski motor 2-taktnemu motorju, po zaporedju taktov pa 4-taktnemu motorju standardne izvedbe.


Za rotacijske motorje so morali razviti popolnoma nove sestavne dele.Ohišje motorja, ki je istočasno tudi valj, je izdelano iz aluminijeve zlitine.Drsne stene ohišja so proti obrabi zavarovane s prevleko trdega kroma z debelino 0.2 do 0.3mm.Površina pa je še nakdnadno brušena.Stranski pokrovi so kot nosilni elementi gredi in so zaradi večjih obremenitev iz sive litine.Notraje ploskve ter pokrovov so zaradi drsenja letev termično obdelane.Ohišje in stranski pokrovi so opremljeni s prekati za vodno hlajenje motorja.Bat je izdelan iz sive litine oziroma modulatne litine.Notranjost bata je votla in opremljena s prekati za pretakanje hladilnega olja.Zaradi velikih naležnih ploskev je tesnenje zelo težko, zato se je v ta namen najbolj obnesel način tesnenja s tesnilnimi letvami.Čelna ploskev je na treh vogalih bata, stranska tesnitev pa na obeh stranskih ploskvah.Za zadostno tesnenje srbijo pod letvami nameščene vzmeti.

Mazanje motorja se opravlja s pomočjo oljnje črpalke.Črpalka potiska olje naprej skozi oljni filter, nato pa skozi hladilnik na posamezna mazalna mesta.

Za vžiganje skrbi vžigalna naprava.Vsak valj ima dve vžigalni svečki.S tem se skrajša čas zgorevanja.Z zmesjo oskrbuje motor dvostopenjski uplinjač horizontalne izvedbe.

Zaradi problema tesnenja na bočni strani bata, ki ga še niso uspešno rešili, pa Wanklov motor še ni izrinil Ottovega.

upam da vam bo kej vec pomagalo
Dario
 
Van
Novinec
 
Prispevkov: 222
Pridružen: Ne sep 05, 2004 2:42 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Van To nov 30, 2004 12:11 pm

Omejitve so stare kot človek.
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo To nov 30, 2004 12:11 pm

vodik?!

Mazda Rx-8 na vodik je prototip ki jo sestavlja sistem z dvojnim vplinjačem, ki izkorišča rezervar z vodikom pod viskoim pritiskom ter z drugim benzinskim rezervarjem.Avto je sposben perfektno delovati na vodik, kot na benzin brez težav.Rotacijski motor renesis ki je napajan z vodikom sestavlja injektor z direktnim vbrizgom, ki je električno voden.Sistem uporablja dvojna injektorja vodika v plinastem stanju.Wanklov motor je idealen za vodik saj lahko eksplodira glede na to da so komore ločene brez da bi se plamen povrnil, kaj pa se lahko zgodi v tradicijonalnih Ottovih motorjih z bati, kjer komore niso ločene.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To nov 30, 2004 12:16 pm

Lisko vam je neki obljubo...... in obljub se tudi drži.

http://foto.volja.net/zoom_image.php?la ... e_id=62118
Grrr zakaj mi noče slikce prikazat?
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To nov 30, 2004 12:22 pm

Verjetno maš album na privatno nastavljen ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To nov 30, 2004 12:24 pm

Sej ni tok važn.... važn da link dela.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov