Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
brezveze
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 68
Pridružen: Ne okt 20, 2002 1:29 pm

Vprašanje glede goriva!

Napisal/-a brezveze Po mar 10, 2003 1:05 pm

Sem bil na servisu (menjava olja, filtra, zračnega in oljnega.....) pa sem mimogrede vprašal glede tankanja neosvinčenega 98, v moj avto (FIAT Bravo). Pa je rekel da bi mi lahko to početje uničilo katalizator in da baje nebi blo niti čudno če bi mi zgoreli tudi ventili! Sem bral na tem ali na nekem drugem forumuv in je blo omenjeno da naj nebi bil problem. V knjigi ki sem jo dobil k avtu, celo piše da naj bi tankal "vsaj" 95.
Torej? :?:
 
Uporabniški avatar
WhiteCell
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2972
Pridružen: Pe sep 06, 2002 9:26 am
Kraj: Kranj

Napisal/-a WhiteCell Po mar 10, 2003 1:16 pm

lahko tankas...
V8 POWER
 
Uporabniški avatar
*bojci*
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Če feb 27, 2003 4:18 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a *bojci* Po mar 10, 2003 2:11 pm

Tudi sam sem tankal nedavno 98 pa je videti, da ima avto večjo moč in kaj se mi je še presenetljivo zdelo je to, da sem prevozil ca. 30 km več na tank, kot pa prejle. Za možne poškodbe mašine pa tudi mene zanima :?:
Slika
Renault Avtomobilistični klub Slovenija
http://www.rk.avtomobilizem.com
 
Uporabniški avatar
brezveze
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 68
Pridružen: Ne okt 20, 2002 1:29 pm

Napisal/-a brezveze Po mar 10, 2003 2:33 pm

Ja majhno porast moči sem tudi jaz opazil in glede porabe se tudi strinjam. Tolko kot ga preplačaš se ti pol povrne z več prevoženih km. No vsaj pri meni je tako. Je mogoče blo na forumu že kdaj kaj podobnega omenjenega?
 
Uporabniški avatar
Sota
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 53
Pridružen: Sr okt 02, 2002 10:37 pm
Kraj: Zagorje ob Savi

Super oz. EuroSuper+ 98

Napisal/-a Sota Po mar 10, 2003 3:08 pm

V vse motorje se lahko tanka več-oktanski bencin - oktani povejo samo razmerje mešanice goriva in zraka pri največji eksplozivnosti, torej več oktanov, večja kompresija, večja moč --> večja obraba motorja. Saj je tudi pri NOS (nitro) večja moč - samo avto bistveno bolj trpi in manj zdrži :-)
VW Passat 20VT (1.6.2004 =>)
Slika Slika Slika
 
Uporabniški avatar
brezveze
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 68
Pridružen: Ne okt 20, 2002 1:29 pm

Napisal/-a brezveze Po mar 10, 2003 3:24 pm

Potemtakem je boljse dvakrat premislit preden tankas 98!? Na kak dolg rok pa bi se poznala obraba, al pa ni kake blazno vecje spemembe?
 
Uporabniški avatar
*bojci*
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Če feb 27, 2003 4:18 pm
Kraj: Maribor

Re: Super oz. EuroSuper+ 98

Napisal/-a *bojci* Po mar 10, 2003 3:32 pm

BritishSpirit je napisal/-a:V vse motorje se lahko tanka več-oktanski bencin - oktani povejo samo razmerje mešanice goriva in zraka pri največji eksplozivnosti, torej več oktanov, večja kompresija, večja moč --> večja obraba motorja. Saj je tudi pri NOS (nitro) večja moč - samo avto bistveno bolj trpi in manj zdrži :-)


Kaj se to ne bi potem poznalo pri segrevanju mašine, če je večja kompresija?
Mislim, da če ni pregrevanja mašine lahko tankaš 98 brez problema. :?

NOS oz. nitro pa valda ni za navadne mašine, ker se ti bo stopila od vročine.
Slika
Renault Avtomobilistični klub Slovenija
http://www.rk.avtomobilizem.com
 
Uporabniški avatar
HORSE
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1899
Pridružen: Sr sep 25, 2002 6:24 pm
Kraj: Promised Land

Napisal/-a HORSE Po mar 10, 2003 3:46 pm

98 se po mojem mnanju splača pri "večjih" mašinah. S tem mislim na 2.0 in več... Več oktanov ti ne bi smelo uničiti motorja. Mogoče, da se pozna pri temperaturi, samo se ti tako ali tako vklopi ventilator...
Glede porabe? Hmmm... Ne bi rekel, da se kaj dosti bolj splača (za manjše mašine). "Račun" je preprost:

- 95 OKTANSKI BENCIN
Npr, da imaš tank 45L, kar znese po ceni 180.8 SIT/L cca: 8136 SIT S tem denarjem narediš pribljižno 560km. Iz tega sledi, da pride 1km = 14,5 SIT

- 98 OKTANSKI BENCIN
Spet je tank 45L, kar znese po ceni 189,? SIT/L: 8505 SIT S tem denarjem narediš pribljižno 560km + 30km. Iz tega sledi, da pride 1km = 14,4 SIT

KOMENTAR:
Pri 98 sem upošteval 189.0 SIT/L, ker točne cene ne vem... Računal pa sem porabo cca. 8L/100km. Podatki so pa od mojega Fiat Tipo-ta 1.4 i.e.
Slika
 
Uporabniški avatar
*bojci*
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Če feb 27, 2003 4:18 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a *bojci* Po mar 10, 2003 3:50 pm

HORSE je napisal/-a:98 se po mojem mnanju splača pri "večjih" mašinah. S tem mislim na 2.0 in več... Več oktanov ti ne bi smelo uničiti motorja. Mogoče, da se pozna pri temperaturi, samo se ti tako ali tako vklopi ventilator...
Glede porabe? Hmmm... Ne bi rekel, da se kaj dosti bolj splača (za manjše mašine). "Račun" je preprost:

- 95 OKTANSKI BENCIN
Npr, da imaš tank 45L, kar znese po ceni 180.8 SIT/L cca: 8136 SIT S tem denarjem narediš pribljižno 560km. Iz tega sledi, da pride 1km = 14,5 SIT

- 98 OKTANSKI BENCIN
Spet je tank 45L, kar znese po ceni 189,? SIT/L: 8505 SIT S tem denarjem narediš pribljižno 560km + 30km. Iz tega sledi, da pride 1km = 14,4 SIT

KOMENTAR:
Pri 98 sem upošteval 189.0 SIT/L, ker točne cene ne vem... Računal pa sem porabo cca. 8L/100km. Podatki so pa od mojega Fiat Tipo-ta 1.4 i.e.


Probaj tankati recimo dvakrat 98, če še nisi. Na porabi se malo opazi in pri moči tudi.
Slika
Renault Avtomobilistični klub Slovenija
http://www.rk.avtomobilizem.com
 
Uporabniški avatar
din
Uporabnik
 
Prispevkov: 1410
Pridružen: Ne jul 21, 2002 9:50 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a din Po mar 10, 2003 7:19 pm

Koliko oktansko gorivo rabiš je odvisno od konstrukcije motorja (razmerja v kompresiji, kompresijskega prostorja, čas predvžiga......) in ne velikosti. Npr. BMW 525 tanka neosvinčen 91. Da bi se ti pregreval zaradi goriva ni razloga. Da čutiš večjo moč je možno, da je 95 ravno na meji. Moj voz je npr. delan za 91 in razlike ni občutit.
Slika
 
Uporabniški avatar
Sierrator
Novinec
 
Prispevkov: 467
Pridružen: To avg 20, 2002 11:03 am
Kraj: Vipava

Napisal/-a Sierrator Po mar 10, 2003 8:13 pm

Fantje, še nekaj je treba omeniti:
če bi pri nas merili oktane v bencinu, jih noben nima toliko, za kolikor se izdaja. Torej, če v avto, ki je namenjen 95 (realno) oktanskemu bencinu tankaš NAŠ 98 (nazivno) oktanski bencin, res ne moreš zgrešiti.
Victrix causa diis placuit sed victa Catoni.
 
Uporabniški avatar
kdk
Uporabnik
 
Prispevkov: 920
Pridružen: So avg 10, 2002 2:55 pm

Napisal/-a kdk Po mar 10, 2003 10:46 pm

V navodilih za Focus 1,6 . ki je v osnovi skonstruiran za 95 oktansko gorivo piše:
98-oktansko neosvinčeno gorivo lahko uporabljate brez prilagoditve motorja , vendar s tem ne boste dosegli boljšega delovanja motorja.
 
primozb
Novinec
 
Prispevkov: 110
Pridružen: Sr avg 14, 2002 10:20 am

Napisal/-a primozb To mar 11, 2003 7:19 am

Edino kar vem, da drži je to, da 98 oktanski bencin slabo vpliva na katalizator, verjetno zaradi bolj vročih ispušnih plinov. Druga zgodba je pri turbo motorjih, ki imajo predpisan 91 al 95 oktanski bencin, saj ob močnejšemu bencinu z več oktani prihaja od bolj vročih ispušnih plinov, ki se skozi turbino in v interkulerju ne shladijo dovolj, tako da je izkoristek manjši.
 
Uporabniški avatar
MGsax
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: Ne okt 27, 2002 2:51 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a MGsax To mar 11, 2003 6:06 pm

98 se priporoča visoko turnim mašinam ki se zvrtijo v višje obrate, škodovat ne more, meni so celo priporočali 98!
SlikaSlika
če te zanima powerlifting ali strongman tekme klikni -
Stran za najmočnejše
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair To mar 11, 2003 7:37 pm

primozb je napisal/-a:Druga zgodba je pri turbo motorjih, ki imajo predpisan 91 al 95 oktanski bencin, saj ob močnejšemu bencinu z več oktani prihaja od bolj vročih ispušnih plinov, ki se skozi turbino in v interkulerju ne shladijo dovolj, tako da je izkoristek manjši.


Kaj je to slabse ali boljse.

Pa sem vzel kar Passat navodila za uporabo, ker vas spet nekaj skrbi. Tocte bencin pa TIIIIISSTEEEEEE :mrgreen: pa ne komplicirat.

Citiram:
Vozila s katalizatorjem: 74,92 110kW ( 1,8 litrski ) in 110 kW ( 2,3 litrski ) motorji Super neosvincen bencin z oktanskim stevilom 95 ali normalni bencin z oktanskim številom vsaj 91. Pri uporabi neosvincenega normalnega bencina z oktanskim stevilom vsaj 91 lahko pride do zmanjsanja zmogljivosti.

142kW motor Super neosvincen bencin z oktanskim stevilom 98. Uporaba super neosvincenega bencina z oktanskim stevilom vsaj 95 je mozna brez zadrskov. Zaradi samodejnega prilagajanja casa vziga kakovosti goriva ( uravnavanje ) lahko ob neugodnih pogojih delovanja pride do neznatnega zmanjsanja zmogljivosti motorja. To je mogoce delno nadomestiti z uporabo super neosvincenega bencina z 98 oktani.

Ce morate uporabiti goriva z nizjim oktanskim stevilom od predpisanega, vozite z zmernimi vrtljaji in motorja ne obremenjujte. Visoke obremenitve motorja s polnim plinom ali visokimi vrtljaji lahko poskoduje motor. Cim prej dolijte gorivo s primernim oktanskim stevilom.

Brez zadrskov in omejitev lahko uporabljate gorivo z visjim oktanskim stevilom od predpisanega. Pri tem se moc motorja ne poveca, niti se ne zmanjsa poraba.

V vozilih s katalizatorjem lahko uporabljate samo neosvinceno gorivo.

En sam rezervoar z osvincenim gorivom zmanjsa ucinek katalizatorja.

Tudi v vozilih brez katalizatorja uporabljajte zaradi manj skodljivega vpliva na okolje neosvinceno gorivo.
konec citata.

Jaz bom se zmeraj tankal 98. Bi pa se potrdil kometar od Serrator-ja da ce tankamo 98 itak ne mormo falit ker bencin ni 98 oktanski, baje.
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
HORSE
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1899
Pridružen: Sr sep 25, 2002 6:24 pm
Kraj: Promised Land

Napisal/-a HORSE To mar 11, 2003 7:47 pm

Sej je napisal/-a:
primozb je napisal/-a:Druga zgodba je pri turbo motorjih, ki imajo predpisan 91 al 95 oktanski bencin, saj ob močnejšemu bencinu z več oktani prihaja od bolj vročih ispušnih plinov, ki se skozi turbino in v interkulerju ne shladijo dovolj, tako da je izkoristek manjši.


Kaj je to slabse ali boljse.

Pa sem vzel kar Passat navodila za uporabo, ker vas spet nekaj skrbi. Tocte bencin pa TIIIIISSTEEEEEE :mrgreen: pa ne komplicirat.

Citiram:
Vozila s katalizatorjem: 74,92 110kW ( 1,8 litrski ) in 110 kW ( 2,3 litrski ) motorji Super neosvincen bencin z oktanskim stevilom 95 ali normalni bencin z oktanskim številom vsaj 91. Pri uporabi neosvincenega normalnega bencina z oktanskim stevilom vsaj 91 lahko pride do zmanjsanja zmogljivosti.

142kW motor Super neosvincen bencin z oktanskim stevilom 98. Uporaba super neosvincenega bencina z oktanskim stevilom vsaj 95 je mozna brez zadrskov. Zaradi samodejnega prilagajanja casa vziga kakovosti goriva ( uravnavanje ) lahko ob neugodnih pogojih delovanja pride do neznatnega zmanjsanja zmogljivosti motorja. To je mogoce delno nadomestiti z uporabo super neosvincenega bencina z 98 oktani.

Ce morate uporabiti goriva z nizjim oktanskim stevilom od predpisanega, vozite z zmernimi vrtljaji in motorja ne obremenjujte. Visoke obremenitve motorja s polnim plinom ali visokimi vrtljaji lahko poskoduje motor. Cim prej dolijte gorivo s primernim oktanskim stevilom.

Brez zadrskov in omejitev lahko uporabljate gorivo z visjim oktanskim stevilom od predpisanega. Pri tem se moc motorja ne poveca, niti se ne zmanjsa poraba.

V vozilih s katalizatorjem lahko uporabljate samo neosvinceno gorivo.

En sam rezervoar z osvincenim gorivom zmanjsa ucinek katalizatorja.

Tudi v vozilih brez katalizatorja uporabljajte zaradi manj skodljivega vpliva na okolje neosvinceno gorivo.
konec citata.

Jaz bom se zmeraj tankal 98. Bi pa se potrdil kometar od Serrator-ja da ce tankamo 98 itak ne mormo falit ker bencin ni 98 oktanski, baje.

Če se me motim je nekdo (Bojci_kar :?: ) omenil, da s svojim vozilo pri tankanju 98 oktanskega bencina, naredi 30km več, kot če tanka 95...
Če je njegova trditev resnična, potem se praksa ne ujema s teorijo... Hmmm.... :?
Slika
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair To mar 11, 2003 8:13 pm

To sem napisal zato, ker so dvomi ali 98 ali ne in imam obcutek da se spet neki komplicira. Drugace se pa strinjam, ocitno se v tem primeru praksa ne ujema s teorijo.
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
HORSE
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1899
Pridružen: Sr sep 25, 2002 6:24 pm
Kraj: Promised Land

Napisal/-a HORSE To mar 11, 2003 8:15 pm

Sej je napisal/-a:To sem napisal zato, ker so dvomi ali 98 ali ne in imam obcutek da se spet neki komplicira. Drugace se pa strinjam, ocitno se v tem primeru praska ne ujema s teorijo.

Upam, da nisi tega vzel kot provokacijo... 8)
Slika
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair To mar 11, 2003 8:44 pm

Ne ne ne, nisem tako hude krvi kot so nekateri tukaj. :wink: Pac mnenje posameznika. Saj sem dodal da se strinjam s tabo.
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
HORSE
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1899
Pridružen: Sr sep 25, 2002 6:24 pm
Kraj: Promised Land

Napisal/-a HORSE To mar 11, 2003 8:46 pm

Sej je napisal/-a:Ne ne ne, nisem tako hude krvi kot so nekateri tukaj. :wink: Pac mnenje posameznika. Saj sem dodal da se strinjam s tabo.

QL!!! :D
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov