Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
georg
Novinec
 
Prispevkov: 269
Pridružen: Če dec 26, 2002 8:56 pm

"360°" volan

Napisal/-a georg Sr mar 30, 2005 10:17 pm

se pravi..zanima me praktična uporaba volana, kateri ima od skrajnega levega do skrajnega desnega položaja koles zadosten obrat na volanu za kot nekje 360°..kako se obnese taka zadeva v praksi..se pravi za vsakodnevno voznjo ;) po mojih predvidevanjih je uporaba zelo dobrodošla pri mestnih vijuganjih..ob hitrejši voznji je pa seveda volan bolj občutlijv..

skratka; izkušnje.. ;)

lp
Slika
 
Uporabniški avatar
Liquid
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1794
Pridružen: Sr jun 30, 2004 1:08 pm
Kraj: ob smaragdni reki

Napisal/-a Liquid Sr mar 30, 2005 10:25 pm

Mislim da si že sam več ali manj odgovoril na vprašanje ;)
 
Uporabniški avatar
dj_em
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2622
Pridružen: Če jul 11, 2002 12:27 pm
Kraj: Zemlja --> Evropa --> pr mami doma :D

Napisal/-a dj_em Sr mar 30, 2005 10:26 pm

:lol: jao ej kot prvo to sploh mehansko mi ni logičmo da bi obrnu kolo na avtu za 360 stopinj vsaj s takim mehanizmom ki je danes vsem poznan ne.
če to AUDIJEVIM inženirjem ni ratal ko so jih prosil za film I-Robot pol mislm da tut ni nikjer za kupt...
pa kot prvo če bi se že hotu pelat v vse smeri kako bi pa pol vedu kam boš šol po zaspani noči če boš mel v prvi naprej al nazaj.... :roll:
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Re: "360°" volan

Napisal/-a Slide Sr mar 30, 2005 10:27 pm

georg je napisal/-a:se pravi..zanima me praktična uporaba volana, kateri ima od skrajnega levega do skrajnega desnega položaja koles zadosten obrat na volanu za kot nekje 360°..kako se obnese taka zadeva v praksi..se pravi za vsakodnevno voznjo ;) po mojih predvidevanjih je uporaba zelo dobrodošla pri mestnih vijuganjih..ob hitrejši voznji je pa seveda volan bolj občutlijv..

skratka; izkušnje.. ;)

lp


Izkušenj bolj malo, glede na prebrano, recimo kakšen EVO(2,5 zavrtljaja, če se prav spomnim) pa lahko rečem tole, da te lahko muči potem trganje volana iz rok, velika občutljivost(majhen trzljaj in že avto beži proti robu, popravek nazaj, pa je spet preveč) alfe majo sicer 2,1 zavrtljaja al kok, ampak majo katastrofalen rajdni krog...itn...
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Misak
Uporabnik
 
Prispevkov: 809
Pridružen: To mar 09, 2004 9:13 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a Misak Sr mar 30, 2005 10:40 pm

DJ E.M. je napisal/-a::lol: jao ej kot prvo to sploh mehansko mi ni logičmo da bi obrnu kolo na avtu za 360 stopinj vsaj s takim mehanizmom ki je danes vsem poznan ne.
če to AUDIJEVIM inženirjem ni ratal ko so jih prosil za film I-Robot pol mislm da tut ni nikjer za kupt...
pa kot prvo če bi se že hotu pelat v vse smeri kako bi pa pol vedu kam boš šol po zaspani noči če boš mel v prvi naprej al nazaj.... :roll:


DJ E.M. Ce se ne motim je bil mislen obrat volana od ene do druge tocke maks 360° in ne obrat koles za poln krog. To je prakticno nemogoce :D...

Tak volan bi bil popolnoma neuporaben. Cim gres enkrat hitrej k 40-50 nikoli (zelo redko) obrnes volan za vec kot pol kroga, kar pa je ze dovolj, da ti ni treba preprijemat. Razn ce rabs za driftat ;)
Da bi zmanjšali število prometnih nesreč na naših cestah,
bi morali moškim prepovedati točiti alkohol.
In ženskam bencin!
 
Uporabniški avatar
georg
Novinec
 
Prispevkov: 269
Pridružen: Če dec 26, 2002 8:56 pm

Napisal/-a georg Sr mar 30, 2005 10:48 pm

2,1 ima alfa? zanimivo..to že kar lepo ;) sicer pa obračalni krog zdaj tu ne igra pomembne vloge :) (to se že potrpi) tisti odziv pri večji hitrosti me skrbi,ja..samo če gledamo primer formulo1..ko drvi s 340+...pa ma volan še manj zasuka med skrajnima legama..verjetno se je potrebno "samo" navadit :D..ampak..to so bolj ali manj sama predvidevanja :roll:

vsaka informacija dobrodošla.. ;)

@DJ E.M. : nisva se razumela :)
Slika
 
VET
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: To okt 05, 2004 1:03 am
Kraj: LJ

Napisal/-a VET Sr mar 30, 2005 11:19 pm

nekateri novejši, boljši in inteligentnejši avti že imajo vgrajen sistem, ki število obratov od ene do druge skrajne lege avtomatsko prilagajajo glede na hitrost ... podobno kot naprimer avtomatska glasnost radija ki se povečuje s hitrostjo ...
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Sr mar 30, 2005 11:41 pm

[quote="georg"]2,1 ima alfa? zanimivo..to že kar lepo ;) sicer pa obračalni krog zdaj tu ne igra pomembne vloge :) quote]

Seveda jo ima - ti hočeš volan ki se bo hitro odzival, alfa pa ima kljub temu, da ima samo 2 obrata, prav zaradi rajdnega kroga, približno enako odzivnost. Malo pomisli - manj obratov za manj premika koles...

Moj ma mislm da 2.7, pa sm čist zadovoln.
Slika
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Sr mar 30, 2005 11:49 pm

VET je napisal/-a:nekateri novejši, boljši in inteligentnejši avti že imajo vgrajen sistem, ki število obratov od ene do druge skrajne lege avtomatsko prilagajajo glede na hitrost ... podobno kot naprimer avtomatska glasnost radija ki se povečuje s hitrostjo ...


Jp, Jp..BMW ga imenuje "servotronic". Pri počasni vožnji je potrebno manj obračati volan in je mehkejši. Pri višjih hitrostih se moč servota zmanjšuje in volan postaja manj občutljiv. To so zelo dobri sistemu saj ne potrebuješ kompromisov. Pri vsaki hitrosti lepo vozen in udoben avto.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
georg
Novinec
 
Prispevkov: 269
Pridružen: Če dec 26, 2002 8:56 pm

Napisal/-a georg Če mar 31, 2005 12:02 am

andrej777 je napisal/-a:
VET je napisal/-a:nekateri novejši, boljši in inteligentnejši avti že imajo vgrajen sistem, ki število obratov od ene do druge skrajne lege avtomatsko prilagajajo glede na hitrost ... podobno kot naprimer avtomatska glasnost radija ki se povečuje s hitrostjo ...


Jp, Jp..BMW ga imenuje "servotronic". Pri počasni vožnji je potrebno manj obračati volan in je mehkejši. Pri višjih hitrostih se moč servota zmanjšuje in volan postaja manj občutljiv. To so zelo dobri sistemu saj ne potrebuješ kompromisov. Pri vsaki hitrosti lepo vozen in udoben avto.


to je zdaj čisto nekaj drugega..vidva govorita bolj o samem delovanju servo volana..oz progresivnosti servoja..

saj jaz sem tudi čista zadovolen z samim delovanjem ;) ampak me pač matra, kako bi to vse skupaj funkcioniralo pri bolj direktnem prenosu ;) (praktično) :-P
Slika
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Če mar 31, 2005 12:07 am

georg je napisal/-a:
andrej777 je napisal/-a:
VET je napisal/-a:nekateri novejši, boljši in inteligentnejši avti že imajo vgrajen sistem, ki število obratov od ene do druge skrajne lege avtomatsko prilagajajo glede na hitrost ... podobno kot naprimer avtomatska glasnost radija ki se povečuje s hitrostjo ...


Jp, Jp..BMW ga imenuje "servotronic". Pri počasni vožnji je potrebno manj obračati volan in je mehkejši. Pri višjih hitrostih se moč servota zmanjšuje in volan postaja manj občutljiv. To so zelo dobri sistemu saj ne potrebuješ kompromisov. Pri vsaki hitrosti lepo vozen in udoben avto.


to je zdaj čisto nekaj drugega..vidva govorita bolj o samem delovanju servo volana..oz progresivnosti servoja..

saj jaz sem tudi čista zadovolen z samim delovanjem ;) ampak me pač matra, kako bi to vse skupaj funkcioniralo pri bolj direktnem prenosu ;) (praktično) :-P


Zelo težko. Z dobro servo podporo recimo da ti nebi volana iz rok trgalo samo pol pa nebi mel nobenga občutka. Smo se včasih fural z doma narjenimi gokardi ki so mel 180-200 stopinj volan pa je bla nad 50-60 že kriza lepo volan držat naravnost. Je blo kr dost za celo cesto
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
georg
Novinec
 
Prispevkov: 269
Pridružen: Če dec 26, 2002 8:56 pm

Napisal/-a georg Če mar 31, 2005 12:14 am

samo tisti volan je mel direktno povezavo..ali prek letve?
glede trganja volana ne vidin bojazni..ker bi večino prenosnih delov ostalo enako
;) in se zato nima kaj spremenit..(po moje)

bo trebalo činprej "delat" :) da bomo točno vedeli kako se obnaša ;)
Slika
 
VET
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: To okt 05, 2004 1:03 am
Kraj: LJ

Napisal/-a VET Če mar 31, 2005 1:02 am

andrej777 je dal lep primer doma izdelanih gokartov ... sem tud sam doma probu ... pri 50 si bil na tko direktnem volanu že kamikaza ...

glede direktnosti pa gre stvar v obe smeri enako ... bolj ko je direkten volan, bolj so direktni udarci in obremenitve koles nazaj v volan in roke voznika :twisted:

najmanj obremenitev za voznika ima polžast prenos na letev, ki je hkrati precej dolg - ima velik obratov od ene do druge strani ...
 
Uporabniški avatar
dj_em
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2622
Pridružen: Če jul 11, 2002 12:27 pm
Kraj: Zemlja --> Evropa --> pr mami doma :D

Napisal/-a dj_em Če mar 31, 2005 6:55 am

ooooooooooo zdej mi je pa bed :oops:
sm res narobe razumu, se opravičujem....
hmmmm je to pol podobno kokr pri formuli, ki imajo direkten volan.......
upam da nisem zabluil.............. spet....

LP
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Če mar 31, 2005 12:15 pm

andrej777 je napisal/-a:
VET je napisal/-a:nekateri novejši, boljši in inteligentnejši avti že imajo vgrajen sistem, ki število obratov od ene do druge skrajne lege avtomatsko prilagajajo glede na hitrost ... podobno kot naprimer avtomatska glasnost radija ki se povečuje s hitrostjo ...


Jp, Jp..BMW ga imenuje "servotronic". Pri počasni vožnji je potrebno manj obračati volan in je mehkejši. Pri višjih hitrostih se moč servota zmanjšuje in volan postaja manj občutljiv. To so zelo dobri sistemu saj ne potrebuješ kompromisov. Pri vsaki hitrosti lepo vozen in udoben avto.


Mislim da je VET imel v mislih active steering, ki pri visokih hitrostih zviša število obratov, pri nizkih pa zniža, navsega en obrat in še mal, pri visokih pa precej več, tako da na avtocesti ni velikih tresljajev. Je pa ta sistem še daleč od popolnosti, saj (baje) ne daje tako dobrega občutka o "stanju" prednjih koles, kot odličen BMW-jev normalni volan, pri določenih hitrostih lahko samo ugibaš, kok bo treba volan obrnit, pa še sam popravlja prekrmarjenje z samodejnim odvzemanjem volana, kar je v 90% situacij ali pa voznikov dobrodošlo in varno, v 10% pa to pomeni zmanjševanje užitka, kaj več bi lahko tudi jakaracman povedal, o užitku med driftanjem s takim volanom, je pa vsekakor nekaj novega in se bo izpopolnil...če mene vprašaš mu manjka samo gumb za izklop spreminjanja razmerja in popravljanja, za tistih nekaj dragocenih trenutkov :D Dokaz zato je po moje tudi M5 ki recimo nima takšnega volana ampak ostaja pri klasičnem, progresivnem servu.
Je pa to povzeto po pisanju novinarjev revije BMWcar in TOTAL BMW, ki testirajo samo beemveje, jih temu primerno obožujejo in je kritikam tok bolj za verjet, da me ne boste napadli zdej... ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Če mar 31, 2005 12:18 pm

VET je napisal/-a:andrej777 je dal lep primer doma izdelanih gokartov ... sem tud sam doma probu ... pri 50 si bil na tko direktnem volanu že kamikaza ...

glede direktnosti pa gre stvar v obe smeri enako ... bolj ko je direkten volan, bolj so direktni udarci in obremenitve koles nazaj v volan in roke voznika :twisted:

najmanj obremenitev za voznika ima polžast prenos na letev, ki je hkrati precej dolg - ima velik obratov od ene do druge strani ...


Točno tako...
polžast prenos = Ladaniva.press :lol: pa je vseeno grozno težaški za sukanje
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
FireSTORM
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2098
Pridružen: Sr jun 09, 2004 7:06 pm
Kraj: Murska Sobota

Napisal/-a FireSTORM Če mar 31, 2005 12:36 pm

DJ E.M. je napisal/-a::lol: jao ej kot prvo to sploh mehansko mi ni logičmo da bi obrnu kolo na avtu za 360 stopinj vsaj s takim mehanizmom ki je danes vsem poznan ne.
če to AUDIJEVIM inženirjem ni ratal ko so jih prosil za film I-Robot pol mislm da tut ni nikjer za kupt...
pa kot prvo če bi se že hotu pelat v vse smeri kako bi pa pol vedu kam boš šol po zaspani noči če boš mel v prvi naprej al nazaj.... :roll:


mislim da on ni mislil obrat kolesa za 360° :roll:
ampak obrat volana iz skrajnega levega do skrajnega desnega za 360°

štekaš?
ko maš zasukan volan čist levo in ga hočeš obrnit na čist desno moreš volan zavrtet samo za en krog... :roll:
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman Če mar 31, 2005 4:44 pm

Slide je napisal/-a:
andrej777 je napisal/-a:
VET je napisal/-a:nekateri novejši, boljši in inteligentnejši avti že imajo vgrajen sistem, ki število obratov od ene do druge skrajne lege avtomatsko prilagajajo glede na hitrost ... podobno kot naprimer avtomatska glasnost radija ki se povečuje s hitrostjo ...


Jp, Jp..BMW ga imenuje "servotronic". Pri počasni vožnji je potrebno manj obračati volan in je mehkejši. Pri višjih hitrostih se moč servota zmanjšuje in volan postaja manj občutljiv. To so zelo dobri sistemu saj ne potrebuješ kompromisov. Pri vsaki hitrosti lepo vozen in udoben avto.


Mislim da je VET imel v mislih active steering, ki pri visokih hitrostih zviša število obratov, pri nizkih pa zniža, navsega en obrat in še mal, pri visokih pa precej več, tako da na avtocesti ni velikih tresljajev. Je pa ta sistem še daleč od popolnosti, saj (baje) ne daje tako dobrega občutka o "stanju" prednjih koles, kot odličen BMW-jev normalni volan, pri določenih hitrostih lahko samo ugibaš, kok bo treba volan obrnit, pa še sam popravlja prekrmarjenje z samodejnim odvzemanjem volana, kar je v 90% situacij ali pa voznikov dobrodošlo in varno, v 10% pa to pomeni zmanjševanje užitka, kaj več bi lahko tudi jakaracman povedal, o užitku med driftanjem s takim volanom, je pa vsekakor nekaj novega in se bo izpopolnil...če mene vprašaš mu manjka samo gumb za izklop spreminjanja razmerja in popravljanja, za tistih nekaj dragocenih trenutkov :D Dokaz zato je po moje tudi M5 ki recimo nima takšnega volana ampak ostaja pri klasičnem, progresivnem servu.
Je pa to povzeto po pisanju novinarjev revije BMWcar in TOTAL BMW, ki testirajo samo beemveje, jih temu primerno obožujejo in je kritikam tok bolj za verjet, da me ne boste napadli zdej... ;)

Tud men je sel na jetra active steering do 3 urnega drift sessiona z novim 330i na stezi v Spaniji. Potem ugotovis, da je stvar zelo, zelo v redu. Samo navadit se moras, potem pride zelo prav.
Slika
 
Uporabniški avatar
Bel-Tirid
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1547
Pridružen: Po feb 09, 2004 7:52 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Bel-Tirid Če mar 31, 2005 5:53 pm

VET je napisal/-a:nekateri novejši, boljši in inteligentnejši avti že imajo vgrajen sistem, ki število obratov od ene do druge skrajne lege avtomatsko prilagajajo glede na hitrost ... podobno kot naprimer avtomatska glasnost radija ki se povečuje s hitrostjo ...


ta avtomatska glasnost radija, je kr bedna. Zmeraj k grem na AC se mi zdi ful cudn k vsi sopotniki tulijo in zmerej mors zmansat.
Edino ce gres koncno probavat ti malo vec adrenalina nabije :D

Glede volana da se obrne za 360, saj tko so meli zlo stari avti, danes z servotom bi blo pa to nevarno pri visji hitrosti.

Stilo+360 stopinski volan+AC=Smrt :D
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
Gti-Driver
Novinec
 
Prispevkov: 250
Pridružen: To apr 13, 2004 9:28 pm

Napisal/-a Gti-Driver Če mar 31, 2005 6:00 pm

Ojojoj, georg že spet morjo drugi namest tebe razmišljat :P

No pa čim več uspeha z tvojim volanom ;)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov