car_freak je napisal/-a:ze ze, vsi govorite o vw vgradnji, ki jo vsi poznajo, tipa pa zanima kako je s Renaultom. Revezu se noben ni dal odgovora. Jaz odgovora tudi ne vem. To pa tudi ni tako, kot bi nov televizor priklopu na elektriko.
mark1 je napisal/-a:Ni tako nemogoče kot govoriš meganeman, tempomat se da čisto isto vgradit kot pri zgoraj naštetih avtomobilih, seveda ne pri meganu letnik 99, ki ima po mojem še zajlo. Megane letnik 04 pa ima "drive by wire" in tam vgradnja zahteva ne več kot eno uro dela(pod pogojem da kabli že ležijo v avtu).
Sam ravno dograjujem tempomat v svoji Laguni II, pa v opremi tudi nima tempomata, ko sem pa snel blendo za stikali, pa so bili vsi kabli že položeni, pri Renaultu sem kupil stikalo za vklop tempomata, ki ima funkcijo vklopa omejevalnika hitrosti(speed limiter) ali tempomata (cruise control).
Pazi, s tem stikalom še nisi aktiviral tempomata, samo vklaplaš in preklaplaš med tema modusoma, ustrezno se na armaturni plošči tudi prižigata ikonici za omejevalnik ali tempomat.
Tempomat začne delovati komaj, ko pritisneš na tipko plus(+) ali minus (-), ki pa jih ti še nimaš, tukaj se pa začne edini problem vgradnje tempomata.
Priskrbeti si moraš dve tipki ali pa eno dvosmerno tipko za plus in minus (+/-), dobiš lahko mogoče kake Renaultove, ali pa tudi od kod drugod. Originalne obvolanske tipke namreč ne pašejo na tvoj volan(pa še raztavljat bi ga bilo potrebno, kar ni tako preprosto zaradi airbaga).
Odstrani plastiko(kjer so vgrajene obvolanske ročice za brisalce in smernike...), mislim da nista več kot dva torx vijaka. Na zgornji strani sta dve žici (pri laguni oranžna in bela), preko katerih obvolanske tipke dajejo komande tempomatu v centralnem račuinalniku.
Podaljšaj žice (belo in oranžno) do prej omenjenih tipk (+/-). Veži oba pola tipke (+) na žici tako, da bo vmes upor 290-300Ω (Ohmov), pola tipke (-) pa tako, da bo vmes upor 100-102 Ω (Ohmov).
Ob pritisku na tipko + ali – nad hitrostjo 30km/h se na displayu pod števcem prikazati napis »SET 60« za hitrost npr. 60km/h. Tempomat prekineš s pritiskom na zavoro ali na sklopko, ali pa ga isklopiš s stikalom (omenjenim na začetku).
Renault vgrajuje v pedal sklopke dve stikali:
1. ima funkcijo prekinitve vžiga pri startanju motorja (v primeru, da je v prestavi), pedal je potrebno pritisniti do konca, da se aktivira
2. ima funkcijo prekinitve delovanja tempomata(kabel že leži tam), nekatere variante (opreme) ga že imajo vgrajenega, pri nekaterih pa ga je potrebno dokupit. Aktivira se ob rahlem pritisku na pedal.
Material potreben za dograditev tempomata:
1. dvosmerno stikalo (original Renault-3500sit), vklop in preklop modusa
2. dvosmerna tipka (+/-), prepuščeno tvoji iznajdljivosti
3. cca. 1m dvožilnega kabla
4. uporniki za 100ohmov in 300 ohmov
5. v primeru, da nimaš drugega stikala na pedalu sklopke se da konektor premostit in bo tempomat tudi deloval, zaradi večje varnosti pri vožnji pa ti svetujem, da si ga vseeno naročiš pri Renaultu (strošek cca.3000sit+10min dela)
Potrebuješ še nekoga, ki ti bo upornike zaporedno zlotal.
Za samo delovanje tempomata je to dovolj, več ponavadi ne potrebuješ. Če se ti pa da, pa si lahko vgradiš še dve dodatni tipki »R« (resume) in »0« (reset,cancel). Resume je uporaben na avtocesti, ko voziš s hitrostjo npr.130 km/h in moreš naprimer pospešit ali zavret. Zavreš, tempomat se isklopi, ko nevarnost mine pritisneš tipko Resume in tempomat se bo spet nastavil na prvotno hitrost npr. 130km/h.
Upornosti potrebne za te tipke so:
R: 900 Ohm
0: 0 do 2 Ohm
Vse zgoraj napisano velja za laguno, mislim pa da Renault pri meganu ni izumljal tople vode in da more biti vse dokaj podobno.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 16 gostov