Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
udo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 3
Pridružen: Pe apr 25, 2003 7:46 pm

obnašanje avtomobila???

Napisal/-a udo Pe apr 25, 2003 7:53 pm

Ker sma s kolegom prišla v konflikt, se obracam na vas, da razjasnite zadevo in sicer:

Kaj se zgodi z zadkom avtomobila, ko se peljete vzratno (nazaj) in zategnete ročno:
a) Zadek avtomobila počepne
b) Zadek avtomobila se dvigne

p.s.: Oba sva sprobala in prišla do različne ugotovitve, zato bi prosil če zraven napišete tip avtomobila.

Hvala za odgovore!
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Pe apr 25, 2003 8:01 pm

dvigne se sprednji del oz zadek počepne.
Zakaj?Ker ko se pelješ vzvratno ti gre nos avtomobila dol in zadek gor in če zabremzaš ti gre zadek dol.

za ročno pa.... hm pomoje glih kontra.če se pelješ naprej in zategneš ročno ti gre spredn del gor in zadek dol.Torej bi ti mogu it zadek gor če se pelješ vzvratno.

mogoče kdo več ve?
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
Haby
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 766
Pridružen: To jun 25, 2002 2:39 pm
Kraj: CE-LJ

Napisal/-a Haby Pe apr 25, 2003 8:12 pm

Bomo sprobal k bomo vn sli :D
Slika
Se policaja pogovarjata o storilcu prekrška:
"Ti, a ga kaznujeva?" pravi prvi drugemu.
Drugi pa pravi: "Brez veze, sej vidiš, da je Celjan"
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Pe apr 25, 2003 8:23 pm

Yugo!
Sprednji del se dvigne, zadnji del pa pocepne!
Tako je pri vseh avtomobiliH
 
Matjaz
Novinec
 
Prispevkov: 236
Pridružen: Ne jan 05, 2003 3:18 pm

Napisal/-a Matjaz Pe apr 25, 2003 8:51 pm

zanimio vprasanje sam pomojem da gre zadek gor saj. ste ze veckrat speljali z rocno na klancu in ko rocno spustis in speljes zadek nazaj pocepne v prvotno stanje. To bi mogl bit isto ko gre v rikverc pa zategnes rocno.
 
udo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 3
Pridružen: Pe apr 25, 2003 7:46 pm

Napisal/-a udo Pe apr 25, 2003 9:02 pm

najprej hvala za odgovore.
Prosil pa bi, da stvar sprobate in ne govorite na pamet - pa brez zamere vi zgoraj
 
Hoyt
Novinec
 
Prispevkov: 256
Pridružen: Pe jul 05, 2002 3:11 pm

Napisal/-a Hoyt Pe apr 25, 2003 9:05 pm

rit počepne. čisto enostavno. avto se giblje nazaj, ko zategneš ročno, ustvarič na zadnjem kolesu recimo temu središče vrtenja, točko okol katere se bo vrtel. zdej pa a gre gor al dol. jasno da dol, ker se avto giblje nazaj in nato preide v nekako kroženje (ki ga je sicer zelo mal, ampak vseeno) in ga dol rukne.

no ja.. jest razumm pa vi? :oops: :oops:
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe apr 25, 2003 9:12 pm

Eeemm AX pa r5 se dvigntea vzad če pelaš rikvecr pa zategneš ročno.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2258
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Napisal/-a RedBaron Pe apr 25, 2003 11:00 pm

Če zategneš ročno, se zadek dvigne, če pa z "nožno" bremzaš, pa počepne
 
Uporabniški avatar
shusuglao
Novinec
 
Prispevkov: 442
Pridružen: Ne jul 28, 2002 9:55 pm

Napisal/-a shusuglao Pe apr 25, 2003 11:35 pm

RedBaron je napisal/-a:Če zategneš ročno, se zadek dvigne, če pa z "nožno" bremzaš, pa počepne


tocno tako! vem ker sem danes menjal ploscice na zadnjih bremzah in stokrat probal :wink:
 
Uporabniški avatar
Subaru
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: Sr mar 19, 2003 10:11 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Subaru Pe apr 25, 2003 11:48 pm

zadi se dvigne...to lahko na vsakem klancu sprobaš k ročno zategneš in spustiš nožno bremzo

p.s.: zanimivo vprašanje! :)
Slika
 
Uporabniški avatar
phoebus
Uporabnik
 
Prispevkov: 1496
Pridružen: Ne jan 26, 2003 12:59 am

Napisal/-a phoebus So apr 26, 2003 12:02 am

Dejte no dejte. Dol gre rita!

Ce gres naprej in pobremzas gre rita gor, ce gres nazaj in pobremzas, gre rita dol. In vseeno, s cim bremzas, lahko tudi z nogami. Samo ce bremzas z nogami mas feeling da se je CEL avto dvignu ker malo posmirglas podplate :har
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d So apr 26, 2003 12:53 am

phoebus je napisal/-a:Dejte no dejte. Dol gre rita!

Ce gres naprej in pobremzas gre rita gor, ce gres nazaj in pobremzas, gre rita dol. In vseeno, s cim bremzas, lahko tudi z nogami. Samo ce bremzas z nogami mas feeling da se je CEL avto dvignu ker malo posmirglas podplate :har


Meni se tudi zdi da gre rit dol :wink:
No nism cist ziher bom probal pa povedal!
 
lucky
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 500
Pridružen: Pe feb 07, 2003 4:22 pm

Napisal/-a lucky So apr 26, 2003 9:14 am

Ko človek nima več kaj delat......

Fizika pravi, da se zadaj, ko zabremzaš dol vsede je pa po moje tudi odvisno od načina vpetja podvozja.
 
Uporabniški avatar
WhiteCell
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2972
Pridružen: Pe sep 06, 2002 9:26 am
Kraj: Kranj

Napisal/-a WhiteCell So apr 26, 2003 9:17 am

tole nesmes po fiziki jemat... sicer nism probal tega samo je pa scena tukili..
ko avto gleda gor klanec.....(gledas gor ) se ti zadek dvigne ane...
ko pa avto dol gleda pa prvi konc ne zleze gor ampak dol... al se motm ?
V8 POWER
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2258
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Napisal/-a RedBaron So apr 26, 2003 11:07 am

TechnoBoy je napisal/-a:tole nesmes po fiziki jemat... sicer nism probal tega samo je pa scena tukili..
ko avto gleda gor klanec.....(gledas gor ) se ti zadek dvigne ane...
ko pa avto dol gleda pa prvi konc ne zleze gor ampak dol... al se motm ?



Ja, to je pa tud res, sam če se pelješ rikverc, pol je tak, kot bi gor v klanec gledal.

Kot je že nekdo prej napisal, je verjetno tudi odvisno od vpetja zadnje preme.

Na polotu (poltoga prema), je tak, kot sem v prejšnjem postu napisal, enako je pri xsari in berlingu, le da je bistveno bolj izrazito kot pri polotu.
 
Uporabniški avatar
kdk
Uporabnik
 
Prispevkov: 920
Pridružen: So avg 10, 2002 2:55 pm

Napisal/-a kdk So apr 26, 2003 12:04 pm

Praktični test. Vožnja vzratno na ravnem . Uporaba samo ročne zavore pri stisnjeni sklopki.
Ford Focus karavan - zadek se dvigne.
Citroen Berlingo - zadek se dvigne.
Pri Focusu če zaviraš z delovno zavoro zadek ostane nekje na nivoju , sprednji del pa se dvigne .
Kako se bo avto obnašal je sigurno odvisno od marsičesa ( sistem vpetja vzmetenja, težišča , previsi koles , zavorne moči ....)
Ne moreš pa primerjati obnašanja v klancu in na ravnem , ker se sile preveč razlikujejo .
 
Uporabniški avatar
pro2c
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 619
Pridružen: Po dec 30, 2002 1:29 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a pro2c So apr 26, 2003 1:28 pm

...ce se peljes vzvratno in zategnes rocno se pri vecini avtomobilih zadek dvigne, ker se zadnja kolesa malce zapeljejo proti sredini avta (tako je pac narejeno vzmetenje)
SlikaRenault Klub Slovenija [http://rk.avtomobilizem.com]
 
Uporabniški avatar
WhiteCell
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2972
Pridružen: Pe sep 06, 2002 9:26 am
Kraj: Kranj

Napisal/-a WhiteCell So apr 26, 2003 6:45 pm

ok zdej sm preveru...yugotu zadek dol sede... tko da....ma pa listnato vzmet... posamicne obese...me zanima kako bi toga prema reagirala
V8 POWER
 
Uporabniški avatar
*bojci*
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Če feb 27, 2003 4:18 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a *bojci* So apr 26, 2003 8:35 pm

Meni isto se pri vzvratni dol sede zadek. Mislim, da zaradi tega, ker se pri vožnji nazaj in nenadnem bremzanju (ročna) teža avtomobila oz. težišče prevesi na zadnji del (2. Newtoonov zakon :wink: ) . To pa zaradi tega, ker masa avta zaradi vztrajnosti sili k hitrosti rikverc in ko hočeš ustavit, se le-ta prevesi na zadnji del.
Vem, pr mojem je to kar opazno, ker imam še original fedriranje. :wink:

No, ravno kontra je, ko bremzaš, ko se naprej pelješ. Tudi te naprej vrže.
Je pa razlika, če rikverc pelješ in enkrat bremzaš z ročno, drugič pa z nožno. To pa zaradi tega, ker se pri bremzanju avto prevesi na stran in najbolj bremzata tisti dve kolesi, na kateri je večji pritisk oziroma kam se prevesi.

Saj pri avtu je pri nožni tak, da prvi kolesni par grabi nekje 60-70 %, zadnji pa nekje 40-30 %.

Lahko pa, da se motim.. :lol:
Slika
Renault Avtomobilistični klub Slovenija
http://www.rk.avtomobilizem.com
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov