Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Omelo
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2051
Pridružen: Ne jun 29, 2003 7:26 pm
Kraj: Novo mesto

Sneg, ABS, teža, zavorna pot!

Napisal/-a Omelo Ne mar 05, 2006 3:15 pm

Torej...

Pred kratkim sem na TV gledal neke teste, kjer so "dokazali" da ima avto Z ABSom na zasneženem cestišču krajšo zavorno pot. Baje so ABS poštimali do te mere, da naj bi to tako bilo. Mogoče kakšno mnenje, ali pa, če kdo ve za kakšen test na netu?

Drugo vprašanje pa je sledeče. Isto sneg na cesti. Dva avtomobila, Twingo, pa npr. Passat (pač ej majhen/lahek in en velik/težji) avtomobil. Oba npr. brez ABSa. Kateri od njiju se prej ustavi?

That's it!
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Ne mar 05, 2006 3:32 pm

lažje brez abs-a se ustavi twingo.seveda če mata obadva isto hitrost ker je twingo lažji avto.passat je težji in zato tudi dalj časa drsi. ;)
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Ne mar 05, 2006 3:39 pm

odvisno je pa tudi od podlage,gum,velikosti avta,cestišča...po suhi cesti se pa pomoje hitreje ustavi passat ker je težji avto in je tudi večje trenje
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
DoubleG
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 563
Pridružen: Sr jan 19, 2005 7:26 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a DoubleG Ne mar 05, 2006 3:44 pm

im nobody je napisal/-a:lažje brez abs-a se ustavi twingo.seveda če mata obadva isto hitrost ker je twingo lažji avto.passat je težji in zato tudi dalj časa drsi. ;)


sila trenja je koeficient trenja krat masa krat zemeljski pospešek.. passat "dela" mnogo večje trenje in se prej ustavi. če so ostali pogoji vsi enaki.
 
Uporabniški avatar
Asprex
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 542
Pridružen: Po mar 14, 2005 8:12 pm
Kraj: Lenart

Napisal/-a Asprex Ne mar 05, 2006 3:47 pm

im nobody je napisal/-a:lažje brez abs-a se ustavi twingo.seveda če mata obadva isto hitrost ker je twingo lažji avto.passat je težji in zato tudi dalj časa drsi. ;)


Tukaj zraven morš gledat tud to da ima twingo samo na sprednjih kolesih diske, medtem ko jih ima passat na vseh štirih! Kaj pa vem, treba bi bilo pokazat v praksi potem bi pa videli, mogoče bi bili presenečeni!
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec Ne mar 05, 2006 4:05 pm

DoubleG je napisal/-a:
im nobody je napisal/-a:lažje brez abs-a se ustavi twingo.seveda če mata obadva isto hitrost ker je twingo lažji avto.passat je težji in zato tudi dalj časa drsi. ;)


sila trenja je koeficient trenja krat masa krat zemeljski pospešek.. passat "dela" mnogo večje trenje in se prej ustavi. če so ostali pogoji vsi enaki.

ja sam ma večjo silo za udtavlat
k dejmo malbol extremne primere
šlepar pa tvingo- kdo se prej ustavi
lp
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Ne mar 05, 2006 4:08 pm

sam morte gledat na to da ma twingo manjšo maso kot pa passat.tako da passata pri isti hitrosti naprej rine tudi večja sile teže.na suhem se prej ustavi kot twingo po snegu pa po mojem mnenju ne.
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Ne mar 05, 2006 4:15 pm

Fantje trenje se dela šele ko avto zakoplje ozr. blokirajo kolesa. Sila o kateri govorite ni trenje temveč lepenje. In mislim, da bi v normalnih pogojih sigurno prej ustavil pasat zaradi večjih diskov in širših, boljših gum - na snegu pa ne vem. Vse je odvisno od gum in filinga voznika.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Ne mar 05, 2006 4:17 pm

im nobody je napisal/-a:sam morte gledat na to da ma twingo manjšo maso kot pa passat.tako da passata pri isti hitrosti naprej rine tudi večja sile teže.na suhem se prej ustavi kot twingo po snegu pa po mojem mnenju ne.


Zdej si ga pa sploh useku. Sila teže rine passata :lol: :lol: :lol:

Človek sila teže je usmerjena proti središču zemlje-torej DOL!

Osnovnošolske fizike ne obvladate fantje - a sploh že mate fiziko :roll:
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Ne mar 05, 2006 4:18 pm

na suhem se 100% prej passat ustavi.za po snegu sem pa svoje mnenje že napisal.pomoje se twingo prej ustavi pa tud če za 5 cm
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Ne mar 05, 2006 4:21 pm

ja narobe sem se pač izrazil.sam pa spolzki podlagi težji avto rabi daljšo zavorno pot-logično
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Ne mar 05, 2006 4:24 pm

aja pa še neki glede gum.če ma passat širše gume kot pa twingo se dalj časa ustavla ker je v stiku s podlago večja površina ne?mam prav?
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Mojster Miha
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1950
Pridružen: Ne jun 20, 2004 3:29 pm

Napisal/-a Mojster Miha Ne mar 05, 2006 4:31 pm

Fantje, danes sneži še na Primorskem, torej imate verjetno tudi v preostali Sloveniji idealne pogoje, da preizkusite v praksi !
Twingo + Passat (ali kakšne druge primerljive avtomobile) + en primerno velik prostor (recimo parkirišče) in stvar bo hitro razjasnjena in v praksi dokazana.

LP
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Ne mar 05, 2006 4:34 pm

:tomidelej:
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Ne mar 05, 2006 4:38 pm

ka pa drugi mislte.kr zdaj me pa to res zanima :P :twisted: :D
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
_YUGO-GVX_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1583
Pridružen: Po mar 21, 2005 3:20 pm
Kraj: Črnomelj

Napisal/-a _YUGO-GVX_ Ne mar 05, 2006 4:39 pm

no, sta se našla dva z twingecem in passatom (ali kaj podobnega)? :D
litr bencina, litr olja ;)
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Ne mar 05, 2006 4:42 pm

tak me firbc matra :evil: :D
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Ne mar 05, 2006 4:45 pm

Jaz mislim, da je zavorna pot krajša, če je večji stik s podlago, pa ne glede na to a je spolzka ali ne. Stvar se spremeni, če se gre za aquaplaning-je ravno obratno, ker se tu ne gre več za silo lepenja ampak silo trenja (vode in gume), ki je zelo majhna, zato je tudi zavorna pot ogromna. Aqoaplaning pa lažje fašeš s širokimi gumami. Sneg je nekaj drugega.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Gasper`
Novinec
 
Prispevkov: 317
Pridružen: Po okt 18, 2004 5:11 pm

Napisal/-a Gasper` Ne mar 05, 2006 4:46 pm

im nobody je napisal/-a:aja pa še neki glede gum.če ma passat širše gume kot pa twingo se dalj časa ustavla ker je v stiku s podlago večja površina ne?mam prav?


Nimas prav. Coulombovi "zakljucki": torna sila je neodvisna od povrsine.(drsno trenje)
Lp, Gašper
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Ne mar 05, 2006 4:53 pm

no bom pa tak uprašu!ka pa oprijem v ovinkah se pa z ožjimi gumami na snegu avto bol drži ne
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 16 gostov