Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
mihant
Novinec
 
Prispevkov: 192
Pridružen: Sr avg 25, 2004 12:43 am
Kraj: Lj

cviljenje gum / pnevmatik

Napisal/-a mihant Če avg 17, 2006 4:20 am

zakaj poleti cvilijo gume? sem mislil, da to samo pri starejših gumah (moje so 5 let), ampak opažam da pri vseh in to pri ovinkih, zaviranju...
jaz niti nimam kej dost pojma o avtih.
 
Uporabniški avatar
marko01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1918
Pridružen: Če dec 29, 2005 7:51 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a marko01 Če avg 17, 2006 6:02 am

zamenjaj pnevmatike ker to ni normalno :P
Lp by Mare
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 Če avg 17, 2006 6:40 am

guma izpostavljena vplivom vremena spremeni strukturo in postane trda. ta trdota se pa odraža v cviljenju in pa slabšem oprijemu na vozišču....
Slika
 
Uporabniški avatar
ANJCI
TÜV ekspertinja
 
Prispevkov: 1376
Pridružen: So jun 18, 2005 5:45 pm

Napisal/-a ANJCI Če avg 17, 2006 6:52 am

Človeško uho zazna frekvence valovanja med 20 in 20 000 Hz. Pnevmatike prenašajo vibracije, valovanja in jih tudi proizvajajo.
Pri nakotaljevanju pnevmatik delimo nastjajoč hrup v tri skupine.
Od 30 do 500 Hz ga opredelimo kot hrup nizkih frekvenc, srednji je med 500 in 3000 Hz, visok pa nad 3000 Hz.
Pri nizkih frekvencah groba podlaga vzbuja karkaso gume, ki prenaša valovanje po vozilu in nato v zrak. To slišimo kot šum.
V srednjem področju se vibracije tekalne površine prenašajo preko zraka, kar zaznamo kot sikanje.
V zadnje področje uvrstimo zvoke pri visokih obremenitvah, kot so sunkovito zaviranje, speljevanje, vožnja v ovinek pravimo pa da gume cvilijo, škripljejo...
Vtem primeru ko gume cvilijo pomeni , da držijo prvotno smer oziroma obremenitev.
 
Uporabniški avatar
maL
Novinec
 
Prispevkov: 247
Pridružen: Ne jan 25, 2004 1:36 pm

Napisal/-a maL Če avg 17, 2006 8:08 am

:shock:
Slika
 
Uporabniški avatar
Kritik
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 624
Pridružen: Po mar 13, 2006 10:43 am
Kraj: Laibach / Mengeš

Napisal/-a Kritik Če avg 17, 2006 8:30 am

@ANJCI: Uuuuu, tole je pa strokovno :shock: Pohvale vredno :bow Ko sem dobil svoj avto je imel gor Michelinke, stare vsaj 8 let, pa mi niso škripale, tudi pri vožnji v ovinek ne. Samo sem jih vseeno zamenjal, ker so bile stare in trde. Poizkusi jih zamenjat.
Hyundai - drive your way
Avto z šibkim motorjem je kot sex z kondomom - sej je, ampak ni pa užitek!
 
Bor
Uporabnik
 
Prispevkov: 1370
Pridružen: Sr maj 22, 2002 9:59 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a Bor Če avg 17, 2006 8:33 am

Odvisno je od teže avta oz. obremenitve in vrste podlage.

Gume cvilijo ker lamele zanihajo. Ubistvu delujejo kot struna na violini al pa kitari. In ko pridejo v resonanco začnejo cvilit.
 
Uporabniški avatar
no_name
Novinec
 
Prispevkov: 413
Pridružen: To okt 04, 2005 2:37 pm

Napisal/-a no_name Če avg 17, 2006 10:54 am

ANJCI je napisal/-a:Človeško uho zazna frekvence valovanja med 20 in 20 000 Hz. Pnevmatike prenašajo vibracije, valovanja in jih tudi proizvajajo.
Pri nakotaljevanju pnevmatik delimo nastjajoč hrup v tri skupine.
Od 30 do 500 Hz ga opredelimo kot hrup nizkih frekvenc, srednji je med 500 in 3000 Hz, visok pa nad 3000 Hz.
Pri nizkih frekvencah groba podlaga vzbuja karkaso gume, ki prenaša valovanje po vozilu in nato v zrak. To slišimo kot šum.
V srednjem področju se vibracije tekalne površine prenašajo preko zraka, kar zaznamo kot sikanje.
V zadnje področje uvrstimo zvoke pri visokih obremenitvah, kot so sunkovito zaviranje, speljevanje, vožnja v ovinek pravimo pa da gume cvilijo, škripljejo...
Vtem primeru ko gume cvilijo pomeni , da držijo prvotno smer oziroma obremenitev.


In čemu potem rally pnevmatike ne cvilijo :?:
 
Uporabniški avatar
2Fast&2Furious
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3272
Pridružen: Sr jul 30, 2003 9:02 pm
Kraj: Lj

Napisal/-a 2Fast&2Furious Če avg 17, 2006 10:59 am

V Ljubljani na Rudniku ko se zapelje iz AC za ig je tut tak asvalt...Ko je mokro drsi ko svinja, ko je toplo pa cvili tudi ob lepem zavijanju in speljevanju :P
 
halo007
Novinec
 
Prispevkov: 235
Pridružen: Ne apr 23, 2006 11:21 am

Napisal/-a halo007 Če avg 17, 2006 12:15 pm

Mihc, kere gume pa maš to?
 
Uporabniški avatar
Pecho
Novinec
 
Prispevkov: 128
Pridružen: Ne avg 03, 2003 10:30 am
Kraj: Veleje Veleje

Napisal/-a Pecho Če avg 17, 2006 12:20 pm

Za zadnjo kategorijo torej t.i. cviljenje pri visokih obremenitvah se še ne ve zakaj do tega prihaja oz. kakšne vrste "zvok" ali "šum" to je. Slučajno vem, ker se s to stvarjo trenutno ukvarja kolega na FS v laboratoriju za tehnično akustiko.

Lp
Pecho
 
danny
Novinec
 
Prispevkov: 376
Pridružen: Če nov 28, 2002 7:34 pm

Napisal/-a danny Če avg 17, 2006 3:29 pm

no_name je napisal/-a:
ANJCI je napisal/-a:Človeško uho zazna frekvence valovanja med 20 in 20 000 Hz. Pnevmatike prenašajo vibracije, valovanja in jih tudi proizvajajo.
Pri nakotaljevanju pnevmatik delimo nastjajoč hrup v tri skupine.
Od 30 do 500 Hz ga opredelimo kot hrup nizkih frekvenc, srednji je med 500 in 3000 Hz, visok pa nad 3000 Hz.
Pri nizkih frekvencah groba podlaga vzbuja karkaso gume, ki prenaša valovanje po vozilu in nato v zrak. To slišimo kot šum.
V srednjem področju se vibracije tekalne površine prenašajo preko zraka, kar zaznamo kot sikanje.
V zadnje področje uvrstimo zvoke pri visokih obremenitvah, kot so sunkovito zaviranje, speljevanje, vožnja v ovinek pravimo pa da gume cvilijo, škripljejo...
Vtem primeru ko gume cvilijo pomeni , da držijo prvotno smer oziroma obremenitev.


In čemu potem rally pnevmatike ne cvilijo :?:


Poglej kak film.... pa boš vidu da tudi po makadamu gume cviljo :lol:
 
Uporabniški avatar
EX-B
Uporabnik
 
Prispevkov: 1110
Pridružen: Ne mar 23, 2003 2:02 pm
Kraj: Ljubljana

Re: cviljenje gum / pnevmatik

Napisal/-a EX-B Če avg 17, 2006 3:51 pm

mihant je napisal/-a:zakaj poleti cvilijo gume? sem mislil, da to samo pri starejših gumah (moje so 5 let), ampak opažam da pri vseh in to pri ovinkih, zaviranju...

Ponavad poleti najbolj cvilijo zimske gume, pomoje zato ker so tako mehke.. Seveda pri normalnih obremenitvah, pr pretiravanju bodo tudi letne cvilile :D Povej katere gume so to?
Lp. Grega, DipLab.si
Slika
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 Pe avg 18, 2006 6:28 am

na službenem kangooju so letne michelinke strae 5 let in cvilijo že ob rahlem zaviranju, da speljevanja sploh ne omenjam. pol pa izpadeš divjak, ker sploh ne moreš "na tiho" speljat....
Slika
 
Uporabniški avatar
mihant
Novinec
 
Prispevkov: 192
Pridružen: Sr avg 25, 2004 12:43 am
Kraj: Lj

Napisal/-a mihant Ne avg 20, 2006 4:20 am

tudi jaz imam michelinke, ki so kot vem serijsko na citroenih. stare so 5 let, sem mislil še to sezono, pol pa adijo. je pa enako: ob vsakem zaviranju cvilijo, vsak ovinek, kjer je malce gladek asfalt takoj cvilijo. ob speljevanju pa nič, kar je malo hecno. in če je svež dež, na ostrejšem ovinku na volanu čutim tresljaje, kar si razlagam kot spodrsavanje gum.

do novembra počasi in previdno, po dežju sploh, za 2007 pa nov komplet pa bo.
jaz niti nimam kej dost pojma o avtih.
 
Uporabniški avatar
LudiLimun
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So avg 19, 2006 3:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a LudiLimun Ne avg 20, 2006 7:42 am

Jst mam tu michelinke 5 let pa pol stare, pa tut cviljo pr bremzanju v zavoj, pa na mokri cesti v ovinku tut ribam po cesti, kar pomeni da nos sili vn v ovinku (oversteer). Pa verjetn ti tut prjele ne bojo k bo treba na hitr bremzat na mokri cesti, tko da mej to u glavi k vozš (izjema ABS).
Drgač je pa guma stara pa trda, in ni fleksibilna na raznoraznih podlagah po katerih voziš. Šponej na njih še 3 mesce pol pa čez zimo nove kup, k bojo v akciji.

Za zadnjo kategorijo torej t.i. cviljenje pri visokih obremenitvah se še ne ve zakaj do tega prihaja oz. kakšne vrste "zvok" ali "šum" to je. Slučajno vem, ker se s to stvarjo trenutno ukvarja kolega na FS v laboratoriju za tehnično akustiko.

Lp
Pecho


Žio, in kaj kej u laboratoriju dugaja zadne cajte :) Kdo se pa s tem ukvarja (Jure?)
 
Uporabniški avatar
EX-B
Uporabnik
 
Prispevkov: 1110
Pridružen: Ne mar 23, 2003 2:02 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a EX-B Ne avg 20, 2006 11:21 am

LudiLimun je napisal/-a:..., kar pomeni da nos sili vn v ovinku (oversteer). ...

Nos sili ven = understeer
rit sili ven = oversteer
Lp. Grega, DipLab.si
Slika
 
Uporabniški avatar
zeleni dirkač
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Pe feb 24, 2006 11:23 am
Kraj: nm

Napisal/-a zeleni dirkač Ne avg 20, 2006 11:52 am

EX-B je napisal/-a:
LudiLimun je napisal/-a:..., kar pomeni da nos sili vn v ovinku (oversteer). ...

Nos sili ven = understeer
rit sili ven = oversteer


Po slovensko:
podkrmarjenje in nadkrmarjenje.
mare
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Ne avg 20, 2006 1:05 pm

mislm da je po slovensko podkrmarjenje in prekrmarjenje.tko se mi zdi
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov