Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
sonček
1/2 zvezdice
 
Prispevkov: 2599
Pridružen: To jul 26, 2005 10:42 pm
Kraj: 10 km iz Žirov v hribe

Delovanje turbine

Napisal/-a sonček To avg 29, 2006 11:51 am

Živjo

Vse kar veste o delovanju turbine.... je res da se vkluči pri cca 2000 obrati. Ali deluje tudi takrat ko ima avto prosti tek cca 1000 obratov, ......skratka prosta svobodna tema o turbinah. Jes glavnem nimam kej dost pojma, ker nisem še vozil avta s turbino. Pa brez heca !!!

lp
Osu gre samo enkrat na led.lp
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Delovanje turbine

Napisal/-a nebivedu To avg 29, 2006 12:02 pm

sonček je napisal/-a:Živjo

Vse kar veste o delovanju turbine.... je res da se vkluči pri cca 2000 obrati. Ali deluje tudi takrat ko ima avto prosti tek cca 1000 obratov, ......skratka prosta svobodna tema o turbinah. Jes glavnem nimam kej dost pojma, ker nisem še vozil avta s turbino. Pa brez heca !!!

lp


Turbino poganjajo izpušni plini in ti so prisotni od takrat ko avto vžgeš pa do takrat, ko avto ugasneš. Torej se turbina vrti stalno(se ne vključuje in izključuje) in tudi stalno ustvarja pritisk. Ob večjih obratih imaš tudi več izpuha in tako se turbina vrti hitreje.

Če hočeš vedet kaj o turbinah si poglej tole stran
http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm

Kako dela kompresor
http://auto.howstuffworks.com/supercharger.htm

Ali pa uporabi iskanje in poišči teme glede na turbo/turbino/turbocharger in podobno.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
sonček
1/2 zvezdice
 
Prispevkov: 2599
Pridružen: To jul 26, 2005 10:42 pm
Kraj: 10 km iz Žirov v hribe

Napisal/-a sonček To avg 29, 2006 12:07 pm

Se prav potem ,da več kot je plinov več ma turbina sile ..avto s tem več dobi moči .Kok dolg časa pa turine zdrži če ima avto prevoženih 300.000 km pa glejmo na to da je bil avto povprečno merkan in redno vzdrževan po servisni knjižci.

lp
Osu gre samo enkrat na led.lp
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To avg 29, 2006 12:10 pm

sonček je napisal/-a:Se prav potem ,da več kot je plinov več ma turbina sile ..avto s tem več dobi moči .Kok dolg časa pa turine zdrži če ima avto prevoženih 300.000 km pa glejmo na to da je bil avto povprečno merkan in redno vzdrževan po servisni knjižci.

lp


Nimam pojma, to imaš preveč dejavnikov, ki vplivajo na delovanje turbine. Za katero turbino pa govoriš?
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
sonček
1/2 zvezdice
 
Prispevkov: 2599
Pridružen: To jul 26, 2005 10:42 pm
Kraj: 10 km iz Žirov v hribe

Napisal/-a sonček To avg 29, 2006 12:13 pm

Gvorim o turbini recimo pri passatu tdi-ju.
lp
Osu gre samo enkrat na led.lp
 
Uporabniški avatar
Shebo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1740
Pridružen: Sr apr 27, 2005 4:23 pm
Kraj: Nuclear City

Napisal/-a Shebo To avg 29, 2006 12:18 pm

lenivec je napisal/-a:pri 300k majo lahk nekateri že drugo alap tretjo turbino, nekateri pa še prvo. tak da je odv od vožnje in tega

Življenjska doba je odvisna od vožnje in tudi od same turbine. Lahko paziš na turbino in ti lahko crkne pri 60k km, lahko se pa ti j*** za turbino pa ti lahko crkne pri 250k km.
THE GOLDEN YEARS have come at last - I cannot see, I cannot pee, I cannot chew, I cannot screw, My memory shrinks, my hearing stinks, No sense of smell, I look like hell! My body's drooping, got trouble pooping. The golden years have come at last... THE GOLDEN YEARS CAN KISS MY ASS!
 
Uporabniški avatar
sonček
1/2 zvezdice
 
Prispevkov: 2599
Pridružen: To jul 26, 2005 10:42 pm
Kraj: 10 km iz Žirov v hribe

Napisal/-a sonček To avg 29, 2006 12:24 pm

Pa je veliko če ima avto 300 tkm in še prvo turbino pa glejmo na to da je lastnik avta dost merkal na avto.

lp
Osu gre samo enkrat na led.lp
 
Uporabniški avatar
Marko_mx-3
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 530
Pridružen: To jul 22, 2003 8:48 pm
Kraj: Domžale

Napisal/-a Marko_mx-3 To avg 29, 2006 12:53 pm

Pomoje bo kmalu za zamenjati, ker verjetno je življensko dobo že kar prekoračila. Je potrebno natančno pregledati turbino in potem se vidi kako in kaj
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker To avg 29, 2006 1:06 pm

sonček je napisal/-a:Se prav potem ,da več kot je plinov več ma turbina sile ..avto s tem več dobi moči .


Več plinov ja, pod višjim pritiskom in ko gre zrak čez hladilnik, še pod nižjo temperaturo, torej še več stisnjenega zraka.
Priponke
turbo-plumbing.gif
Zadnjič spremenil Spyker, dne To avg 29, 2006 2:17 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
zeleni dirkač
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Pe feb 24, 2006 11:23 am
Kraj: nm

Re: Delovanje turbine

Napisal/-a zeleni dirkač To avg 29, 2006 1:09 pm

nebivedu je napisal/-a:Turbino poganjajo izpušni plini in ti so prisotni od takrat ko avto vžgeš pa do takrat, ko avto ugasneš. Torej se turbina vrti stalno(se ne vključuje in izključuje) in tudi stalno ustvarja pritisk. Ob večjih obratih imaš tudi več izpuha in tako se turbina vrti hitreje.



A pol se turbina skoz vrti. Pol turbo luknja nastane sam zaradi premajhne hitrosti vrtenja turbine in posledično premajhnega tlaka. Če prav razumem?
mare
 
Uporabniški avatar
RegY
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6720
Pridružen: Pe okt 25, 2002 1:18 am
Kraj: MariboR

Napisal/-a RegY To avg 29, 2006 2:19 pm

zaradi tega je lih sedaj konstruktorski trend, da delajo turbine z nastavljivimi lopaticami (hyundai) in turbine z nekimi "prestavnimi razmerji", da se vrti vedno približno enako (ne vem točno kdo je to iznašel, ampak sem bral v avto fokusu pred nekaj meseci)
Slika
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker To avg 29, 2006 2:31 pm

Uravnava se dovod zraka, preden zavrti vetrnico v turbini. Pred vetrnico je lopatica, ki pri manjših vrtilnih frekvencah motorja zmanjša dovod zraka čez turbino in s tem pospeši zrak. Pri višjih obratih motorja pa je ravno obratno. Tako je hitrost vrtenja lopatic rotorja turbine manj raznolika. S tem se zmanjša občutek turbo-luknje med vožnjo.
Zadnjič spremenil Spyker, dne To avg 29, 2006 2:32 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To avg 29, 2006 2:31 pm

RegY je napisal/-a:zaradi tega je lih sedaj konstruktorski trend, da delajo turbine z nastavljivimi lopaticami (hyundai) in turbine z nekimi "prestavnimi razmerji", da se vrti vedno približno enako (ne vem točno kdo je to iznašel, ampak sem bral v avto fokusu pred nekaj meseci)


Veš kak stara fora je že to ?:D

Reče se pa variabilnost ( turbina z nastavljivim kotom lopatic) Konstruktorski trend je pa danes TFSi- turbina s kompresorjem.....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
sonček
1/2 zvezdice
 
Prispevkov: 2599
Pridružen: To jul 26, 2005 10:42 pm
Kraj: 10 km iz Žirov v hribe

Napisal/-a sonček To avg 29, 2006 2:32 pm

Mi zna kdo kej povedat o interoolarju. Kaj pa če ga nima.

lp
Osu gre samo enkrat na led.lp
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker To avg 29, 2006 2:39 pm

sonček je napisal/-a:Mi zna kdo kej povedat o interoolarju. Kaj pa če ga nima.

lp


Intercooler dodatno ohladi zrak, kar pomeni da se ga da v sam valj stisniti še več, posledično dobimo iz motorja večjo moč.

Sem že zgoraj dal eno slikco, sem našel malo večjo:

Slika
 
Uporabniški avatar
LudiLimun
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So avg 19, 2006 3:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a LudiLimun To avg 29, 2006 2:47 pm

Je blo ze zgorej napisano, ampak se enkrat.
Intercooler je naprava, ki ti svez zrak ohladi ----> s tem se poveca gostota zraka. Tako lahko v bat spravis pri istem delovnem ciklu vec zraka. Vec kot je zraka, lepse zgorevanje imas v valju, poleg tega pa ti vec zraka pomeni tudi hladnejse ohisje motorja, kar pa s pridom izkoristimo, da v valj dovedemo vecjo kolicino gorivne zmesi (benci, dizel). Vec kot je gorivne zmesi, vec moci ti motor proizvede. Od tu vecje moci turbinskih motorjev.

Logika je cist preprosta, vse (turbina, kompresor, intercooler) pa je bilo razvito samo z namenom vecanja moci motorja.

LP
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker To avg 29, 2006 2:57 pm

LudiLimun je napisal/-a:Je blo ze zgorej napisano, ampak se enkrat.
Intercooler je naprava, ki ti svez zrak ohladi ----> s tem se poveca gostota zraka. Tako lahko v bat spravis pri istem delovnem ciklu vec zraka. Vec kot je zraka, lepse zgorevanje imas v valju, poleg tega pa ti vec zraka pomeni tudi hladnejse ohisje motorja, kar pa s pridom izkoristimo, da v valj dovedemo vecjo kolicino gorivne zmesi (benci, dizel). Vec kot je gorivne zmesi, vec moci ti motor proizvede. Od tu vecje moci turbinskih motorjev.

Logika je cist preprosta, vse (turbina, kompresor, intercooler) pa je bilo razvito samo z namenom vecanja moci motorja.


Lepo napisano, samo tam kjer sem okrepil tekst bi te popravil: v valj/cilinder :D

Da se ne bo kdo našel in spraševal kako lahko v bat spravljamo zrak.
 
Uporabniški avatar
LudiLimun
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So avg 19, 2006 3:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a LudiLimun To avg 29, 2006 3:01 pm

Mas prou ;) , moja napaka. Bi blo mal tesko u bat stisnt zrak :-P :shock:
So te na faksu lepo naucil vidm 8)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov