Cash je napisal/-a:A DOT5 se tudi toči v avte al se toči DOT5.1?
matevzs je napisal/-a:No stvar je taka: na tehničnih pregledih imajo med obvezno opremo tudi napravo za merjenje vrelišča zavorne tekočine (ima jo tudi policija).
Kako deluje?
Starejša, ko je zavorna tekočina, več vlage ima v sebi - to pomeni, da bo vrelišče nižje.
Kakšen je učinek na zaviranje?
Nižje, ko je vrelišče, prej bo prišlo do pregretja zavornega sistema. Ob večkratnem sunkovitem zaviranju ali po daljši vožnji po klancu navzdol, se diski in ploščice segrevajo. Toplota se prenaša tudi na zavorno tekočino, ki lahko ob večkratnem močnem zaviranju tudi zavre.
Kakšne so posledice, če zavorna tekočina zavre?
V ceveh zavornega sistema se zaradi vrenja začnjejo tvoriti zračni mehurčki, ki zmanjšujejo pritisk v sistemu in s tem manjši zavorni učinek, ker je zrak mogoče bolj stistniti, kot pa zavorno tekočino.
Proizvajalec zavornih tekočin jamči za pravilno delovanje do nekje treh let starosti.
Med razlogi za zavrnitev na tehničnem pregledu je tudi prenizko vrelišče, glede na predpisano.Predpisana najnižja točka vrelišča :
DOT3 = 140 stopinj C
DOT4 = 155 stopinj C
DOT5 = 160 stopinj C
lahko pa proizvajalec predpiše drugače.
Več v Pravilniku o tehničnih pregledih motornih in priklopnih vozil:
http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r00/predpis_PRAV5570.html
milankregar je napisal/-a:matevzs je napisal/-a:No stvar je taka: na tehničnih pregledih imajo med obvezno opremo tudi napravo za merjenje vrelišča zavorne tekočine (ima jo tudi policija).
Kako deluje?
Starejša, ko je zavorna tekočina, več vlage ima v sebi - to pomeni, da bo vrelišče nižje.
Kakšen je učinek na zaviranje?
Nižje, ko je vrelišče, prej bo prišlo do pregretja zavornega sistema. Ob večkratnem sunkovitem zaviranju ali po daljši vožnji po klancu navzdol, se diski in ploščice segrevajo. Toplota se prenaša tudi na zavorno tekočino, ki lahko ob večkratnem močnem zaviranju tudi zavre.
Kakšne so posledice, če zavorna tekočina zavre?
V ceveh zavornega sistema se zaradi vrenja začnjejo tvoriti zračni mehurčki, ki zmanjšujejo pritisk v sistemu in s tem manjši zavorni učinek, ker je zrak mogoče bolj stistniti, kot pa zavorno tekočino.
Proizvajalec zavornih tekočin jamči za pravilno delovanje do nekje treh let starosti.
Med razlogi za zavrnitev na tehničnem pregledu je tudi prenizko vrelišče, glede na predpisano.Predpisana najnižja točka vrelišča :
DOT3 = 140 stopinj C
DOT4 = 155 stopinj C
DOT5 = 160 stopinj C
lahko pa proizvajalec predpiše drugače.
Več v Pravilniku o tehničnih pregledih motornih in priklopnih vozil:
http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r00/predpis_PRAV5570.html
Me res zanima, koliko nesreč se je že zgodilo zaradi pregrete zavorne tekočine, oziroma me res zanima, če je komu že res kdaj zavrela zavorna tekočina.![]()
Kaj ko bi raje malo bolj strožje začeli ukrepat glede porezanih feder in ostalih nehomologiranih baksusov.
milankregar je napisal/-a:V kolikor bodo začeli preverat zavorno tekočino, bo jo treba začeti menjavati na 2 leti.
Čeprav, zavorna tekočina normalno deluje 15 let ali več, ni pa seveda več takšna kot nova.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov