Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
FireSTORM
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2098
Pridružen: Sr jun 09, 2004 7:06 pm
Kraj: Murska Sobota

menjava gum...oz. par km po menjavi

Napisal/-a FireSTORM Po dec 04, 2006 10:47 am

torej vprašanje za vse tiste ki si sami menjavate gume in vam to ne delajo vulkanizerji
(torej tisti ki mamo dvojne felne)

zadnič sem menjal gume, letne na zimske(oz. zimske na zimske ampak to zdaj nima veze)
torej z felnami vred
naredil par km in gume ponovno zategnil, ker je to taka navada že pri nas, mislim že od majhnih nog to zraven gledam in zato tudi jaz to tako delam

zdaj me pa zanima če vi to delate?
je sploh potrebno ponovno zategnit?

v glavnem nekdo se naj malo razpiše :)
 
Uporabniški avatar
aygo
Novinec
 
Prispevkov: 241
Pridružen: Če sep 07, 2006 3:05 pm
Kraj: slovenija

re

Napisal/-a aygo Po dec 04, 2006 11:00 am

pozdravljeni!sam tudi menjam kolesa doma pa jih nikoli še nisem po parih kilometrih ponovno zategnil,saj se jih pri montaži do konca zategne;
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Po dec 04, 2006 11:00 am

Jst u glavnem ne delam tega, gledam samo to, da jih vijačim diagonalno. Pa nikoli ne zategnem vijaka do konca, medtem, ko so ostali trije še na roko, vedno prvega samo malo, tolko da se ključ ustavi, potem diagonalno nasprotnega in še ostala dva in tak postopek ponovim ene parkrat. Če pa grem slučajno k vulkanizerju, pa obvezno preverim pritisk v gumah po menjavi in še malo zategnem, ker je bilo vedno premalo zategnjeno iz strani vulkanizerja.
 
Uporabniški avatar
meganeman
Novinec
 
Prispevkov: 382
Pridružen: To dec 10, 2002 2:11 pm
Kraj: Velenje

Napisal/-a meganeman Po dec 04, 2006 11:07 am

Koker se spomnem morejo bit vijaki zategnjeni z momentom 12 Nm (1,2 kg utez obesena na koncu meterske palice, lahka pa tud 5 kg na 25 cm, kar je priblizno dolzina kljuca), kar je precej manj kolikmi zategnemo na roke, boh ne daj da bi zategoval z nogo:).
I have a need, the need for speed! Meganeman over and out...
Slika
 
Uporabniški avatar
Tamara
Uporabnik
 
Prispevkov: 1023
Pridružen: Pe sep 26, 2003 7:47 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Tamara Po dec 04, 2006 11:19 am

Hecno, ker ponavadi vulkanizerji zategnejo vijake tako močno, da jih noben bog ročno ne odvije :? :D
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2260
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Napisal/-a RedBaron Po dec 04, 2006 12:02 pm

meganeman je napisal/-a:Koker se spomnem morejo bit vijaki zategnjeni z momentom 12 Nm (1,2 kg utez obesena na koncu meterske palice, lahka pa tud 5 kg na 25 cm, kar je priblizno dolzina kljuca), kar je precej manj kolikmi zategnemo na roke, boh ne daj da bi zategoval z nogo:).


12Nm bo malo premalo!

V navodilih od polota je pisalo 110 Nm, sedaj pri ibizi je pa tudi nekaj podobnega
 
Uporabniški avatar
LudiLimun
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So avg 19, 2006 3:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a LudiLimun Po dec 04, 2006 12:06 pm

Jst delam podobno.

Prvo naroke zašraufam do kamr gre, pol pa križno,ampak postopoma. nikoli nisem zategoval naknadno po nekaj prevoženih kilometrih, ker sem že prvič zategnil nekje v pravšnji meri (ne preveč ne premal).
 
k.b.n.
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 30
Pridružen: Sr dec 28, 2005 4:30 pm
Kraj: Laško

Napisal/-a k.b.n. Po dec 04, 2006 12:06 pm

Cash je napisal/-a:Jst u glavnem ne delam tega, gledam samo to, da jih vijačim diagonalno. Pa nikoli ne zategnem vijaka do konca, medtem, ko so ostali trije še na roko, vedno prvega samo malo, tolko da se ključ ustavi, potem diagonalno nasprotnega in še ostala dva in tak postopek ponovim ene parkrat.

Delam podobno, zategujem kolikor gre z originalnem ključem z rokami, potem pa jih moram ob ponovni menjavi odtegniti z nogo ali podaljšanim ročajem ključa.
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Po dec 04, 2006 12:12 pm

A kr tolk jih zatisneš, da jih moraš z nogo pol odtisnit, uffff :shock: morda pa je le malce preveč. To se je delalo predvsem včasih na fičotih in yugičih, da si skakal z nogo po ključu :lol:
 
Uporabniški avatar
ban
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3607
Pridružen: Po nov 15, 2004 10:37 am

Napisal/-a ban Po dec 04, 2006 12:16 pm

A je treba z momentnim ključem tud jeklene feltne zategnt al pride to v poštev samo pr ALU?
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Po dec 04, 2006 12:18 pm

Ma pri nobenih, samo mal občutka moraš imeti :lol:
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Po dec 04, 2006 3:10 pm

Jaz tud na občutek zategnem, ker si itak vedno sam menjam doma če so namontirane zimske na drugih felnah. Drugač pa ko ti pokne enkrat v komolcu, pol veš da je nekje dovolj :twisted: :lol: šala :P
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Po dec 04, 2006 3:31 pm

lenivec je napisal/-a:jaz zategnem kolko gre na roko, se peljem gum napumpat pa ko pridem nazaj še 1x preverim če je to to.
x2 :!:

vedno še enkrat preverim, kljub temu da zategujem postopno in po diagonali...
 
k.b.n.
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 30
Pridružen: Sr dec 28, 2005 4:30 pm
Kraj: Laško

Napisal/-a k.b.n. Po dec 04, 2006 4:29 pm

Cash, vijake zategnem toliko, da jih tistikrat seveda lahko odvijem ročno. Čez nekajmesecev, ko pa menjujem, pa je potrebno kar dobro uderiti z nogo po ključu.Zaradi sil, ki delujejo nanje med vožnjo, se sčasoma pritisk med navoji poveča in je vijak težje odviti, svoje pa doda še rja :lol:.
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Po dec 04, 2006 4:33 pm

aha, ja pol pa pardon :lol:
 
Uporabniški avatar
CockroaC
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3538
Pridružen: So okt 25, 2003 8:43 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a CockroaC Po dec 04, 2006 4:48 pm

k.b.n. je napisal/-a: svoje pa doda še rja :lol:.


Jaz mam tui opla ja.
Slika
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Po dec 04, 2006 5:37 pm

CockroaC je napisal/-a:
k.b.n. je napisal/-a: svoje pa doda še rja :lol:.


Jaz mam tui opla ja.



Me je prav fajn nasmejal ta post :lol: :cry :pop:
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Uporabniški avatar
_YUGO-GVX_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1583
Pridružen: Po mar 21, 2005 3:20 pm
Kraj: Črnomelj

Napisal/-a _YUGO-GVX_ Po dec 04, 2006 10:46 pm

Lumpy_ je napisal/-a:
CockroaC je napisal/-a:
k.b.n. je napisal/-a: svoje pa doda še rja :lol:.


Jaz mam tui opla ja.



Me je prav fajn nasmejal ta post :lol: :cry :pop:


mene tudi :lol:

k.b.n. je napisal/-a:Cash, vijake zategnem toliko, da jih tistikrat seveda lahko odvijem ročno. Čez nekajmesecev, ko pa menjujem, pa je potrebno kar dobro uderiti z nogo po ključu.Zaradi sil, ki delujejo nanje med vožnjo, se sčasoma pritisk med navoji poveča in je vijak težje odviti, svoje pa doda še rja :lol:.


+1 ;)
litr bencina, litr olja ;)
 
mugen
Novinec
 
Prispevkov: 182
Pridružen: So sep 25, 2004 12:50 pm

Napisal/-a mugen Po dec 04, 2006 11:24 pm

sam delam pri vulkanizerju in mislim da ponovno zategovanje gum ni potrebno. vedno vse vijake zategnemo z moment ključem in mislim da je to dovolj.
kar pa je res da bi praviloma pred centriranjem gume avto peljati par kilometrov, da se guma vsede in šele potem se guma scentrira čisto točno.
to pa zaradi prevelike potrate časa noben ne počne, pa tudi razlike niso nevemkakovelike.

lp
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov