Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
kixs
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 760
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:06 pm

Kako si razlagate (gume, feltne) ?

Napisal/-a kixs Pe jan 12, 2007 10:06 am

Tole sem zdaj potegnil prakticno iz naftalina ;)

Gre za moj prejsni avto, ki je v avatarju, ampak avto nima veze s tem. Razen tega, da je bil test narejen s tem avtom.

Zelel sem ugotoviti kako se pozna menjava gum (letne-zimske) na voznjo in tako potencialno tudi porabo goriva.

Naredil sem test pred menjavo gum iz letnih na zimske in takoj po menjavi na zimske. Moram rect, da sem menjaval z gumami tudi feltne. Zato ni ravno najboljsa primerjava, pa tudi dimenzije so bile razlicne.

Vendar ima veliko ljudi tako narejeno.

Na dokaj ravni in neprometni cesti sem se peljal 100km/h in na dolocenem mestu (prometnem znaku) dal v ler. Od tega trenutka sem na diktafonu govorno belezil hitrost za vsakih -10km/h, dokler se nisem povsem ustavil. To sem naredil 1x v eno smer in nato tudi v obratni smeri.

Vse skupaj sem ponovil cez 1 uro, ko so mi zamenjali obutev na zimsko.

Rezultati so bili zelo zanimivi. Ze na oko zelo ocitni.

Najprej gume/feltne:

Letne gume Kumho 205-16-45 na litkah Toora 16". Zimske gume Kumho 185-14-60 na original kovinskih feltnah. Katere so bile tocne oznake gum pa ne vem. Profila je bilo na obeh priblizno enako (cca 5-6mm).

Ko sem ze z letnimi ze ustavil, sem se z zimskimi mimo tega mesta peljal z celih 35km/h in sem se peljal dejansko se 400m naprej, ko sem avto moral ustavit. :shock:

Z letnimi sem prepeljal cca 1600m, ko sem se ustavil. Z zimskimi sem naredil cca 2000m in sem moral ustaviti, ko sem se premikal.

To se mi je poznalo tudi pri porabi, ki je bila med zimo nizja kot poleti.

Morda naslednjic naredim test samo z menjavo gum. Istih dimenzij, na istih platiscih. Seveda bo avto drug in gume dosti manjse. ;) Seveda pa lahko kdo drug naredi podoben test s svojimi karakteristikami.

Test je bil narejen 19.11.2005!

LP
Slika
 
Uporabniški avatar
sandek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1043
Pridružen: Če jan 19, 2006 7:40 pm
Kraj: maribor-metropola

Napisal/-a sandek Pe jan 12, 2007 10:11 am

zanimiv test
 
leoCar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1569
Pridružen: Pe apr 14, 2006 10:13 am
Kraj: prekmurje

Napisal/-a leoCar Pe jan 12, 2007 10:21 am

Tukaj je vplivala teža felne in oblika oz velikost tekalne površine gume, pri letnih gumah je večje stičišče z cesto kot pa pri zimskih, in pri letnih gumah je tudi večja masa felna +guma, kot pa pri zimskih, včasih sem tudi jaz imel enake dimenzije kot ti 205-45-16 na OZ polaris zimske pa 185-65-14, pa sem tudi opazil kar nekaj razlike.
BMW E46
 
leoCar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1569
Pridružen: Pe apr 14, 2006 10:13 am
Kraj: prekmurje

Napisal/-a leoCar Pe jan 12, 2007 10:24 am

No če še povem, 205-45-16 michelin pilot + OZ polaris felne so tehtale 18,50kg :shock: po komadu Sedaj pa mam 195-50-15 kumho ku 31+ king XY :lol: pa tehta 15,40 po komadu, je kar nekaj razlike ;) kar se čuti tudi v voznih lastnostih avta, zimskega kompleta pa še nisem tehtal.
BMW E46
 
kixs
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 760
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:06 pm

Napisal/-a kixs Pe jan 12, 2007 10:34 am

leoCar:

Ja, ravno zaradi dejstva, da je letni komplet tezji, sem sel delat ta test.

Podobno sem kupoval nove letne gume za AX pred leti. Samo sem vzel tisto tehtnico na vzmet in vzel najlazjo - v tistem primeru Dunlop. Sama guma 155-13-70 je imela 4,5kg. Stara zimska nalita prakticno brez profila pa 6kg.

Zanimivo je tudi to, da mi mehanik, ki mi je rihtal Alfico ni verjel, da je taksna razlika. Je pa seveda logicno prav zaradi teze in sirine gume.

Letos imam na AXu skoz letne gume in ce bo res kaj snega zapadlo bom morda sel montirat zimske. Seveda bom to priloznost izkoristil za primerjavo. ;)

LP
Slika
 
Uporabniški avatar
sport
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 652
Pridružen: Sr nov 05, 2003 11:54 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sport Pe jan 12, 2007 11:15 am

A pa so ble gume enako napolnjene, ker če so ble letne namesto 2bara sam b1.5bara
se to ful pozna.


L.P.
Vozi hitro in reskiraj
 
kixs
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 760
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:06 pm

Napisal/-a kixs Pe jan 12, 2007 11:21 am

Letne sem imel na 2.5 bara. Zimske pa 2.3 bara.

lp
Slika
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Pe jan 12, 2007 11:44 am

Mislim, da je Leocar delno kar zadel vzrok. Letna guma se z večjo površino nalaga na asfalt, kar posledično pomeni večje trenje s cestiščem in avto se ustavi prej.

Večje trenje sicer povečuje porabo ampk je strašno dobrodošlo pri večanju oprijema s cestiščem, kar je pri zimskih gumah največji problem.

Kar se pa tiče skupne teže gume in feltne pa ni bistveni dejavnik saj na skupno težo avta ne vpliva toliko, da bi se to tako drastično poznalo pri meritvah.
 
Uporabniški avatar
ban
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3607
Pridružen: Po nov 15, 2004 10:37 am

Napisal/-a ban Pe jan 12, 2007 11:51 am

Mislm da pr tem testu feltne ne igrajo bistvene vloge ker so glede na maso avta zanemarljivo težke. Pozna pa se širina gum med letnimi in zimskimi ki znaša kar 8 cm.
 
Uporabniški avatar
Eazy-O
Uporabnik
 
Prispevkov: 1119
Pridružen: Po jun 07, 2004 11:36 am
Kraj: Somewhere Over The Rainbow...

Napisal/-a Eazy-O Pe jan 12, 2007 1:42 pm

ban je napisal/-a:Mislm da pr tem testu feltne ne igrajo bistvene vloge ker so glede na maso avta zanemarljivo težke.


Mislim, da teža felten+gum ni tako zanemarljiva, ker so tisti del ki je gnan, obračan... Saj nekje je bila neka razlaga, mogoče bo kdo drug znal bolje povedat...
Slika
 
kixs
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 760
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:06 pm

Napisal/-a kixs Pe jan 12, 2007 2:31 pm

Po moje tudi teza same kombinacije guma+feltna vseeno igra doloceno vlogo.

Namrec to ni mrtva masa. Vecja kot je masa kolesa, vec moci je potrebno, da se kolo obrne.

Vprasanje je seveda koliko % to dejansko vpliva. Vendar % tu in % tam in razlike se poznajo ;)

Ta test je zelo enostaven za naredit. Tako naj tisti, ki bo menjal zimske za letne in bodo gume standardne na istih feltnah proba in objavi svoj rezultat tu.

LP
Slika
 
Uporabniški avatar
Misak
Uporabnik
 
Prispevkov: 809
Pridružen: To mar 09, 2004 9:13 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a Misak Pe jan 12, 2007 2:55 pm

Heh, fizikalna razlaga pojava, ki se mu rece vztrajnostni moment telesa - ce na hitr razlozim zgleda zadeva nekako tako:
Zaradi vrtenja okoli stalne osi (kar se pri kolesu dejansko dogaja) se pojavi vztrajnostni moment, ki hoce gumo obdrzat v prejsnjem stanju. Zdej kako je to razporejen, je glavni faktor --> vec teze na zunanjem obodu kolesa pomeni vecji vztrajnostni moment. Za primer lahko vzamemo recimo 2 feltni istih dimenzij in iste teze, od katerih ima ena vecino mase na 85% od osi vrtenja (to bi blo recimo mal pod robom, kjer nasede platisce), druga pa na 70 % osi vrtenja. In una z 85 % bo imela lahko tudi 2x vecji vztrajnostni moment. Z drugimi besedami obcutek bo kot da je feltna fuuuuuul tezja. Glede na samo balansiranje feltne se komot lahko zgodi, da ima lazja feltna vecji vztrajnostni moment.

Zdej kakšne so dejanske cifre lahko dam samo za primer recimo takole: Isti obseg, isti procenti nahajanja teze, iste gume samo v feltnah je razlika in sicer ena feltna je od druge tezja za samo 1 kg, kar nanese na celotno tezo avtomobila 4 kg, oz ena mal vecja pakunga pralnega praska. Vendar se tisti kilogram na gumi obnasa tako kot 20 kg vreca cementa v prtljazniku. Ker pa so gume 4, so tudi vrece stiri in to pomeni, da je lahko 1 kg vec na feltni tako kot vas fotr na zadnjem zicu - tudi 80 kg. Posledice so jasne vsem - vecja poraba, daljsa zavorna pot... ampak vse odtehta dejstvo, da ko enkrat prides iz original 175/70/13 na 205/45/16 avto izgleda odlicno!!! ;) Kar se men tice se se zmeri splaca :twisted:

Kar se tice ustavljanja - guma je s svojo povrsino, ki se vrti PROTI vetru velik zaviralec avtomobila. Vecja povrsina, vecja bremza. Pomemben faktor je tudi kotalni upor - vecji kotalni upor pomeni boljso lego ampap tudi slabso koncno hitrost in vecjo porabo. Pa se neki ste pozabil. Z vecjo tezo na pestu se poveca tudi obremenitev ne lezaje, ki se seveda bolj drgnejo in zato bolj zavirajo avtomobil. Vse se sam seseteva na konc pa dobim kar mamo.

p.s.: si kej pomislu v kero smer je pihu veter? ;)
Da bi zmanjšali število prometnih nesreč na naših cestah,
bi morali moškim prepovedati točiti alkohol.
In ženskam bencin!
 
kixs
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 760
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:06 pm

Napisal/-a kixs Po jan 15, 2007 11:38 am

p.s.: si kej pomislu v kero smer je pihu veter?


Tudi na to sem pomislil... Test sem naredil v obe strani, kar sicer ze pise v opisu testa.

PS:
Bom pa ob priliki naredil test na isti lokaciji s trenutnim avtejom ;)
Slika
 
Uporabniški avatar
kaWsk
Uporabnik
 
Prispevkov: 1040
Pridružen: Pe feb 13, 2004 5:51 pm
Kraj: Dol pri Ljubljani

Napisal/-a kaWsk Po jan 15, 2007 12:42 pm

pomemben je tudi premer celotnega kolesa z gumo ;) jz mam z 215/40 16 veliko bolše pospeške ter manjšo porabo kot z 205/45 16
EJ6
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 Po jan 15, 2007 12:58 pm

pa zimska guma je "mehkejša" od zimske in bi "morala" met večji kotalni upor kot "trša" zimska...
Slika
 
Uporabniški avatar
erixon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 512
Pridružen: Sr jun 16, 2004 2:41 pm
Kraj: Dom je kjer je avto...

Napisal/-a erixon Po jan 15, 2007 1:00 pm

Tule se popolnoma strinjam z Misakom. Najpomembnejša je nevzmetena masa in povprečna razdalja te mase od osi vrtenja in posledično iz tega masni vztrajnostni moment. Ne bi zanemarjal tudi širino gume, ki pripomore k večanju kotalnega trenja.
Za razmislek: zakaj ima formula 1 velikost platišča 13 col? Zakaj ne več? Ker je vsak gram , ki je dlje od osi vrtenja kot je potrebno metanje sile skozi okno (ali pa auspuh...).
Rad imam ženske, ki znajo bočno parkirat.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Po jan 15, 2007 1:07 pm

zupi13 je napisal/-a:pa zimska guma je "mehkejša" od zimske in bi "morala" met večji kotalni upor kot "trša" zimska...


Joj, kaj si pa ti kadil, ko si tole pisal ;)

Zimska guma se zaradi lamel in bolj "razgibanega" profila s cestiščem prilega na manjši površini kot letna guma in to je verjetno poglavitni razlog za drastično razliko v navedenih meritvah. Tudi zaradi tega dejstva se z letnimi gumami avtomobili, pri maksimalnem zaviranju, ustavljajo 6-8 metrov hitreje iz 100km/h do 0 kot pa z zimskimi.
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 Po jan 15, 2007 4:39 pm

na glas sm razmišljal.... :oops:
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov