Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
vinci
Novinec
 
Prispevkov: 304
Pridružen: Pe maj 24, 2002 6:41 am

Zobati jermen ali veriga

Napisal/-a vinci Če sep 27, 2007 2:21 pm

Pozdravljeni.Zanima me kje je razlog da se proizvajalci odločijo za uporabo zobatega jermena ali verige v svojih motorjih.A je to samo ekonomski razlog ali gre tudi za tehnični ( večje trenje,vzdrževanje,življenska doba).Opazil sem da tudi ni vezano na samo velikost motorja( Toyota ima na svojem trivaljnem 1.0 motorju verigo).Hvala za odgovore.
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Če sep 27, 2007 2:23 pm

veriga je boljša ti jo vsaj odtrgat ne more kokr jermen
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Če sep 27, 2007 2:26 pm

Ni tolk stroškov z servisi.
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Če sep 27, 2007 2:33 pm

Veriga praktično ne rabi vzdrževanja in včasih preživi motor, kar za jermen ne bi mogli reč, potem te pa vsake recimo 80-120kkm udari po žepu nepotreben strošek...čemu se pa izogibajo ketne pa se nisem nikoli poglabljal, mogoče ravno zaradi cenjše vgradnje jermena na prvem mestu, pa naj bi bil "pogon" na tak način nekoliko tišji...
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
extreme N
Uporabnik
 
Prispevkov: 825
Pridružen: Pe maj 04, 2007 7:21 pm
Kraj: NG

Napisal/-a extreme N Če sep 27, 2007 3:03 pm

kot sem nekje bral je to zaradi glasnosti verige. zato so to zaceli opuscati in presli na jermene, kasneje so s5 presli na verige, zaradi nove tehnologije v sami izgradnji verige ki je tisja. ima pa tudi veliko prednosti od jermena kot so gor napisali ze.
Extreme N
 
Uporabniški avatar
c.o.b.
Uporabnik
 
Prispevkov: 973
Pridružen: Če maj 04, 2006 5:16 pm

Napisal/-a c.o.b. Če sep 27, 2007 3:30 pm

tut js sm slišu da zato ker nej bi bila veriga v štartu malo dražja pa tut dost glasnejša. kot napisan, so pa zdej nove tehnologije in baje bo v novi Laguni tut veriga namesto jermena, zgleda so glede glasnosti vse poštimal.

Lp
 
Uporabniški avatar
strmi
Novinec
 
Prispevkov: 223
Pridružen: Pe mar 18, 2005 2:36 pm

Napisal/-a strmi Če sep 27, 2007 3:31 pm

tipični primer je opel
ko so kiksnili z 17 dtl motorji, so popravili napako z 20dtl (101 hp) motorjem z pogonom na verigo, kr poglej vse policajce z astrami, skor vse z x20dtl motorjem.
sam poznam pa enga mulca ki si je kupu toleda 1,8 20v, pa mu je mal zatajila oljna pumpa pa mu je namest da bi jermen utrgalo, dobesedno eksplodiral motor, je bil kr višji za 7 centimetrov :evil: tudi bmw se je poigraval veriga - jermen, pa poglej kolk benfov ima kr lepo cifro na kilometer števcih, pa še niso prčkali kaj po motorju. Za verigo verjetno je razlog strošek ob projektiranju novega motorja, ali pa trmasto vztrajanje avtomobilskih firm, sej je strošek za serviserje kr lepa cifra, ko ti utrga jermen - ventili, tesnilo, dročniki, vodila, jermen, delo.....
LP S.
www.spletnideli.si - avtodeli za vsa vozila
_______________________________________________________________
Ko smo se že vsi nehali smejati, se je vedno pojavil nekdo, ki nas je spravil v jok
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Če sep 27, 2007 4:19 pm

BMW-ji imajo v šestvaljnih modelih verigo že od 91 leta, v štirivaljnih pa so jo imeli prej, potem pa spet od mislim da konca 93 naprej...in se mi sploh šestaki ne zdijo nič glasnejši od konkurence z jermenom... :)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
phoebus
Uporabnik
 
Prispevkov: 1496
Pridružen: Ne jan 26, 2003 12:59 am

Napisal/-a phoebus Če sep 27, 2007 4:47 pm

po mojem bi blo treba vprašat kakega strojnika (ali celo na strojnistvo.com)... ampak tudi po mojem je bil jermen zaradi "tišine". Poglejte samo kako se je bolj drla favoritka v primerjavi z GII 1.3, pa je bila (kao) edina razlika v tem da so dali favoritki ketno namesto jermena..

...aja, kako je pa s športniki in ketno? kolkor vem, so bolj na jermenih...
 
Uporabniški avatar
michelin
Uporabnik
 
Prispevkov: 1101
Pridružen: To avg 15, 2006 7:07 pm
Kraj: Kamnik

Napisal/-a michelin Če sep 27, 2007 5:02 pm

spomnimo se YUGO-ta 45 ko se je ketnca stegnila in drgnila po ohišju je nastal zelo neprijeten zvok :(
se je pa dalo montirat jermenček pa teh težav ni bilo 8)
Slika
Slika
Slika
 
Uporabniški avatar
myster
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1978
Pridružen: Pe feb 09, 2007 3:43 pm
Kraj: malo tu, malo tam, odvisno od vremena

Napisal/-a myster Če sep 27, 2007 6:00 pm

ja moreš pa to možnost vključit da pri verigi trpijo ležaji in vse kar je povezano (zaradi nekostantih obremenitev)...če kje zašteka ti pri verigi vse zraun uniči...enako pa kot pri jermenu...
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Re: Zobati jermen ali veriga

Napisal/-a sebaveh Če sep 27, 2007 6:30 pm

vinci je napisal/-a:Toyota ima na svojem trivaljnem 1.0 motorju verigo


Pa ima ta motor odmično gred v bloku in dročnike v glavo, in tam klavir za ventile? Ker taka namestitev je zelo primerna za uporabo verige in očitno je razlog za uporabo verige največkrat v tem.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 Če sep 27, 2007 6:49 pm

No če je odmična gred v bloku motorja potem je sigurno najbolša rešitev zobniški prenos.

Veriga je postala spet popularna ker je napredek pri materialu tolikšen, da lahko pozabimo na verigo v celi življenski dobi motorja.
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Uporabniški avatar
PiLLLe
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2461
Pridružen: Sr mar 24, 2004 10:33 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a PiLLLe Pe sep 28, 2007 8:12 am

alanq4 je napisal/-a:No če je odmična gred v bloku motorja potem je sigurno najbolša rešitev zobniški prenos.

Veriga je postala spet popularna ker je napredek pri materialu tolikšen, da lahko pozabimo na verigo v celi življenski dobi motorja.


Res je ampak, jermeni bodo se vedno tu, ker ko ti avto prodas, moras se zmeraj nekako sluziti preko njega, aka uradni servisi in original deli :D
 
leoCar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1569
Pridružen: Pe apr 14, 2006 10:13 am
Kraj: prekmurje

Napisal/-a leoCar Pe sep 28, 2007 8:37 am

Tudi pri Nissanu so še vedno zvesti verigi, zato pa tudi Renault razvija nove motorje z verigo, ker je praktično večna, in ne rabi vzdrževanja.
BMW E46
 
vinci
Novinec
 
Prispevkov: 304
Pridružen: Pe maj 24, 2002 6:41 am

Napisal/-a vinci Pe sep 28, 2007 9:08 am

Ta od toyote motor 1.0 trivalnik piše da je dohc in da ima verižni pogon.
 
Uporabniški avatar
napi
Novinec
 
Prispevkov: 190
Pridružen: Po dec 27, 2004 3:04 pm

Napisal/-a napi Pe sep 28, 2007 10:07 am

malo laične razlage jermen - veriga
jermen- narejen iz poliruetana oz. neoprena. Profil samega zoba na jermenu je odvisen od razvijalca motorja (trapezni, zaokrožen profil - HTD high torque drives). Imajo majhen hrup, pomnkljivost jermena je da je da so občutljivi na agresivne medije ter da so podvrženi staranju, prepogibanje jermena na jermenicah povzroči razpoke in utrujenost materiala samega jermena, jermen se po določenem času raztegne za nekaj malega. Posledično oprjem na jermenicah ni tako velik - pride do preskoka. Zaradi tega menjaš po določenih km jermen

veriga- kovinski materiali, prenos večjih moči, ni občutljiva na staranje oz agresivne medije. Življenska doba je daljša kot pri jermenu. Tudi veriga se po določenem času raztegne, vendar je manjša možnost za preskok kot pri jermenu. V večji meri veriga ne predstavlja nobenega vzdrževanja(mejave kot jermen), edino sčasoma postane prenos malo glasnejši.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe sep 28, 2007 9:42 pm

Vse lepo in prav....... ketna gre celo rajši ko jermen( si zamislite bicikl na jermen?) je pa glasnejša....... Za športne avte pa je včasih veljalo da so imeli ZOBNIKE ne ketne ne jermene ampak zobnike. In vključimo v tole debato še tretji prenos..... prav zobniški prenos....

Ampak fora zobnikov je da imajo že v samem štartu zračnost in kak pol to rešijo? Rečmo jermen ma španar....... ketna ma španar kaj pa zobniki?

In rečmo lih Jeep ma zobniški prenos........ In moj ma 320.000 prevoženih pa po motorju še ni blo štorano....ženejo pa zobniki vse (oljno pumpo, ventile in bosch pumpo) za vsako stvar svoj zobnikoz, bosh črpalka je celo gnana preko zobnika za odmično. Aja pa je dizl z največjim številom vrtljajev 4800...se prav ni športnik....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
leoCar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1569
Pridružen: Pe apr 14, 2006 10:13 am
Kraj: prekmurje

Napisal/-a leoCar Pe sep 28, 2007 9:55 pm

lisko je napisal/-a:Vse lepo in prav....... ketna gre celo rajši ko jermen( si zamislite bicikl na jermen?) je pa glasnejša....... Za športne avte pa je včasih veljalo da so imeli ZOBNIKE ne ketne ne jermene ampak zobnike. In vključimo v tole debato še tretji prenos..... prav zobniški prenos....

Ampak fora zobnikov je da imajo že v samem štartu zračnost in kak pol to rešijo? Rečmo jermen ma španar....... ketna ma španar kaj pa zobniki?

In rečmo lih Jeep ma zobniški prenos........ In moj ma 320.000 prevoženih pa po motorju še ni blo štorano....ženejo pa zobniki vse (oljno pumpo, ventile in bosch pumpo) za vsako stvar svoj zobnikoz, bosh črpalka je celo gnana preko zobnika za odmično. Aja pa je dizl z največjim številom vrtljajev 4800...se prav ni športnik....

Jeep, ma zobmiški prenos, zanimivo, tole pa je trotel ziher varianta :D
BMW E46
 
Uporabniški avatar
phoebus
Uporabnik
 
Prispevkov: 1496
Pridružen: Ne jan 26, 2003 12:59 am

Napisal/-a phoebus Pe sep 28, 2007 10:17 pm

Mah, najbolš kupit dvotaktnika pa sploh ne bo problema z načinom prenosa...pa ni debate o oljni pumpi, pa dročnikih, jermenih in ostalih kvarljivih in dragih stvareh :twisted:
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 12 gostov