Napisal/-a adis Ne okt 28, 2007 3:03 pm
copy/paste:
Koncern iz Wolfsburga je predstavil novo generacijo bencinskih motorjev za svoje modele kompaktnega razreda, ki bo zamenjala dosedanjo serijo motorjev, prvič predstavljeno že leta 1972 v audiju 80. Prvi v novi seriji je motor 1.8 TFSI, opremljen s turbinskim polnilnikom in z neposrednim vbrizgom goriva druge generacije, ki bo svoj ognjeni krst doživel v škodi octavii, namenjeni kitajskemu trgu. Ima skoraj kvadratno razmerje med vrtino in gibom (84,1 x 82,5 mm), iz gibne prostornine 1833 ccm pa iztisne 118 kilovatov moči (160 KM) med 5000 in 6200/min. Še prepričljivejši je navor 250 Nm med 1500 in 4200/min. Zaradi teh značilnosti je motor bistveno zmogljivejši in bolj prožen od dosedanjega 1.8 T, ki razvije moč 110 kW (150 KM) ter navor 210 Nm, hkrati pa porabi za 10 odstotkov manj goriva in izpolnjuje ekološke standarde Euro5. S tem motorjem in s sekvenčnim šeststopenjskim menjalnikom S-tronic z dvema sklopkama bo audi A3 dosegel hitrost 220 km/h, do 100 km/h pa bo pospešil v zgolj 7,8 sekunde.
Takšnih športnih zmogljivosti in nizke porabe nima noben drug model na trgu!
Prva črka v oznaki motorja označuje turbinski polnilnik, preostale tri pa "fuel stratified injection" (večplastni vbrizg – najpomembnejši del neposrednega vbrizgavanja), kar je Volkswagnov sinonim za bencinske motorje z neposrednim vbrizgom. Koncept TFSI je bil prvič predstavljen v letu 2004 v dvolitrskem motorju z močjo 147 kW (200 KM), ki se vrti v golfu GTI, octavii RS, altei FR, audiju A3 ... Gre za popolnoma nov motor z blokom iz vermikularne sive litine (s fino razpršenimi delci ogljika). Ta koncept omogoča izdelavo bloka s tanjšimi stenami in kompaktnejši motor, zaradi česar se njegova skupna masa lahko primerja z aluminijastim blokom. Pri tem pa siva litina bolje duši vibracije in zvok.
Dve odmični gredi poganja zobata veriga, ki je od klasične bistveno bolj tiha in zanesljivejša (manj se razteguje), v primerjavi z zobatim jermenom, ki je v sedanjem 1.8 T motorju, pa je veliko bolj varna. Zato je interval vzdrževanja in zamenjave podaljšan na 250.000 kilometrov. Namesto zapletene zasnove s petimi ventili na valj so v novem TFSI le štirje ventili. Med sesalnimi so morali najti prostor za brizgalko z magnetnim ventilom, ki omogoča večplastno vbrizgavanje pri najvišjem tlaku 150 barov (drage piezo brizgalke so pustili za drugo generacijo motorja, kjer bo tlak vbrizgavanja povečan na 200 barov). Za izjemne zmogljivosti je zaslužen tudi velik hladilnik komprimiranega zraka (intercooler). Da bi bilo delovanje motorja še mirnejše, so dve nasproti vrteči se gredi namesto v karter vgradili v blok, te pa odpravljajo inercijske sile drugega reda. Tako so dosegli miren tek motorja, ki se lahko primerja z delovanjem vrstnega šestvaljnika.
uporabi malo strica googla