Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Velik padec prodaje avtomobilov - gospodarska kriza?!?

Napisal/-a Joie de vivre! Sr jul 02, 2008 10:01 am

Splošna draginja je povzročila, da je tudi avtomobilski trg v globoki krizi. V Ameriki je prodaja padla za skoraj 20%, edini zmagovalec je Honda, ki prodaja civice in jazze kot vroče žemljice, domači proizvajalci pa so v pi**i, ker so preveč vpeti v proizvodnjo požrešnih SUV-ov:

http://jalopnik.com/397650/car-industry ... 8-for-june

Podobno je tudi drugod po Svetu, edinole Dodge povsod dosega rekordno rast, najbrž po zaslugi menjalnega tečaja $-€ in s tem ugodnih cen, dobro se držijo tudi cenovno ugodni in šparovni avtomobilčki

http://es.autoblog.com/2008/07/02/venta ... 08-italia/

Ima kdo slučajno podatke o prodaji v SLO, je tudi tukaj padla?
Zadnjič spremenil Joie de vivre!, dne Po jul 14, 2008 5:54 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Psepi
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 563
Pridružen: Pe okt 12, 2007 7:31 am

Napisal/-a Psepi Sr jul 02, 2008 10:35 am

Pričakovano, vsaj z moje strani ;)

Namreč časi so se spremenili, in ni več potrebe po menjavi avtomobila vsake 3 leta. Avtomobili, ki so danes stari 8 let se nam večini sploh ne zdijo stari. Zakaj? Zaradi tega, ker oblikovno še danes pašejo v prometm, ker že letniki 2000 v veliki meri dosegajo neka normalna merila varnosti, prav tako imajo že vsi klimo, abs, airbage... Torej čemu menjava :?:
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr jul 02, 2008 11:06 am

Tudi prodaja terencev se je znižala, ker niso to več tisti vzdržljivi terenci ampak nekaj kar crkuje in je treba servisirat.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
a_sist
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1528
Pridružen: To jun 26, 2007 8:36 am

Napisal/-a a_sist Sr jul 02, 2008 11:27 am

Zelo zanimiv članek.. hvala
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Veliki padec prodaje avtomobilov - gospodarska kriza!

Napisal/-a adis Sr jul 02, 2008 1:09 pm

Joie de vivre! je napisal/-a:Ima kdo slučajno podatke o prodaji v SLO, je tudi tukaj padla?


http://www.stat.si/novica_prikazi.aspx?ID=1515

Leto 2001/2000:
http://www.finance.si/16319/Slaba_proda ... _Sloveniji
Leto 2003:
http://www.motorevija.si/l3.asp?L1_ID=30&L2_ID=79
Leto 2004:
http://www.motorevija.si/l3.asp?L1_ID=31&L2_ID=228
Leto 2005:
http://www.motorevija.si/l3.asp?L1_ID=31&L2_ID=350
leto 2006:
http://www.motorevija.si/l3.asp?L1_ID=30&L2_ID=480
Leto 2008:
http://www.motorevija.si/l3.asp?L1_ID=31&L2_ID=662

navedene letnice pomenijo leto izdaje teh podatkov tako, da vsi podatki temeljijo na 1 leto nazaj, skratka vse je razvidno v člankih
 
Uporabniški avatar
KARL ABARTH
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 680
Pridružen: Sr avg 08, 2007 6:48 pm

Napisal/-a KARL ABARTH Sr jul 02, 2008 5:46 pm

O ameriškem trgu je bilo že veliko povedanega v zadnjem obdobju - tema je »prežvečena« in ne vidim smisla o tem debatirat. Ni pa vzrok draginja in "fabrike" z "izdelki" (tipi vozil) nikakor niso tržno slabo usmerjene.

SLO trg je pa zgodba zase - najprej nimamo natančnih podatkov, ker z raznimi recimo temu triki prodajalci zameglijo dejansko stanje.
Če odmislimo to dejstvo (in dostopne podatke jemljemo kot točne) pri nas še zdaleč ni krize.
Predvsem pa je dogajanje na SLO trgu zelo zanimivo, dogajajo se (glede na »tradicijo«-minule trende) velike, v najslabšem primeru opazne spremembe.
Bolj zanimiv bi bil podatek o deležu vozil kupljenih s krediti oz drugimi tovrstnimi "donacijami" - predvsem ko govorimo o nakupu fizičnih oseb.
Brez tega podatka bi po občutku ocenil, da Slovence še ni »srečala pamet« - ne zavedajo se preprostega dejstva oz zlatega pravila delovanja bank in podobnih »donatorjev« - ponudijo ti dežnik, ko sije sonce in ti ga vzamejo, ko pada dež.


LP
 
Symon
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2737
Pridružen: Če apr 10, 2003 5:00 pm

Napisal/-a Symon Sr jul 02, 2008 6:43 pm

nebivedu je napisal/-a:Tudi prodaja terencev se je znižala, ker niso to več tisti vzdržljivi terenci ampak nekaj kar crkuje in je treba servisirat.

Si prepričan, da ne tudi zaradi vse višjih cen goriva? :P
....100NX GTi redtop....200SX S13 stage2....Clio182....Civic EJ9...Clio200 CUP...
 
ghandaed
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 765
Pridružen: To okt 17, 2006 9:14 pm

Napisal/-a ghandaed Sr jul 02, 2008 7:01 pm

hahaha dober pomislek! ;)

Verjetno se je bolj malo ljudi ki bi sicer kupili escaladeja za nakup premislilo zaradi terenskih nezmogljivosti :lol:
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Če jul 03, 2008 7:20 am

70's all over again. Že takrat je bil USA trg v krizi, domači proizvajalci so imeli požrešne velikane, na trg so proddrli japonci s poceni zanesljivimi avti, ki porabijo malo. Po nekaterih trditvah so jih na začetku celo prodajali z izgubo, da so se usidrali na trgu.
Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če jul 03, 2008 7:37 am

Symon je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Tudi prodaja terencev se je znižala, ker niso to več tisti vzdržljivi terenci ampak nekaj kar crkuje in je treba servisirat.

Si prepričan, da ne tudi zaradi vse višjih cen goriva? :P


Tisti, ki imamo terence, nas ponavadi poraba niti ne zanima. Pač si s tem seznanjen, da ima hladilnik s štirimi kvadratnimi metri ravne površine spredaj večji zračni upor in posledično več žre. Pa recimo toyota landcruiser 100 z 3.0 D4-D mašino popije po avtocesti s 130km/h okoli 9 litrov na 100km dizla (testirano iz portoroža do ljubljane in nazaj s stalno konstantno hitrostjo), kar pomeni, da to sploh ni neka poraba. Seveda pa ko prideš na teren se ne smeš spraševat, kolikšna bo poraba, ker tisto je pač za užitek - sej zato pa imaš terenca.

Tako da mislim, da poraba pri terencih ne odvrača od nakupa, bolj odvrača to, da novi terenci niso več podobni terencem in da so prešvoh (mislim na kvaliteto in vzdržljivost podvozja). Za primer lahko dam kolegovo toyoto LC 100, v kateri je že 2x zamenjal zadnji diferencial, ker ga je dobesedno zdrobilo. Pa ni nek hud offroader, ampak ima avto bolj za šminko. avto je pa letnik 2003.
Če pa pogledaš stare toyote hillux, ki se vozijo po afriki in jih vidiš pri vsakih novicah, ko kažejo upornike ali regularno vojsko, kako se vozijo po brezpotjih, pa vidiš, da tisto nič ne crkuje.
Za primer lahko povem da se 1998 letnik toyota hillux ceni na 12 do 15k evrov, novo pa dobiš že za 29k evrov. Torej je cena za 10 let star avto še vedno polovica novega - očitno ne zaradi izgleda ali porabe, ampak samo zaradi kvalitete in vzdržljivosti.
Old subarus never die, they just get faster!
 
kixs
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 760
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:06 pm

Napisal/-a kixs Če jul 03, 2008 8:15 am

Vecina "wanna be" terencev, ki se proda tako v ZDA kot drugje, je edino in samo za sminko. Poraba pa pri takih sminkerjih na koncu seveda ima neko tezo. Ne verjamem, da je 99% kupcev Hummerja kdaj videlo pravi teren - oz. bolje receno, vsaj makedamsko cesto.

Zakaj bi nekoga zanimalo na kak nacin kdo kupi avto pri nas? Saj tudi v ZDA in drugje se vecina avtov proda na kredit. Pri nas je izjema le toliko, ker so nase place toliko nizke, da se zakreditiras za vec let kot v bolj razvitem delu sveta.

Pa da niti ne omenim, da so cene avtov, tudi evropskih, v ZDA skoraj polovico cenejsi kot pri nas!

lp
Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če jul 03, 2008 8:28 am

"wannabe" terencev jaz ne štejem k terencem - tisto so samo povišani in poširjeni osebni avtomobili. V ameriki so pa itak hummerji uglavnem samo za na cesato.

Kar se pa tiče kreditov, v sloveniji je 75% avtomobilov na kredit ali lizing in skoraj vseh teh 75% je na dobo nad 3 leta (do 3 leta se kredit še splača).
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Če jul 03, 2008 9:20 am

nebivedu je napisal/-a:
Symon je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Tudi prodaja terencev se je znižala, ker niso to več tisti vzdržljivi terenci ampak nekaj kar crkuje in je treba servisirat.

Si prepričan, da ne tudi zaradi vse višjih cen goriva? :P


Tisti, ki imamo terence, nas ponavadi poraba niti ne zanima. Pač si s tem seznanjen, da ima hladilnik s štirimi kvadratnimi metri ravne površine spredaj večji zračni upor in posledično več žre. Pa recimo toyota landcruiser 100 z 3.0 D4-D mašino popije po avtocesti s 130km/h okoli 9 litrov na 100km dizla (testirano iz portoroža do ljubljane in nazaj s stalno konstantno hitrostjo), kar pomeni, da to sploh ni neka poraba. Seveda pa ko prideš na teren se ne smeš spraševat, kolikšna bo poraba, ker tisto je pač za užitek - sej zato pa imaš terenca.

Tako da mislim, da poraba pri terencih ne odvrača od nakupa, bolj odvrača to, da novi terenci niso več podobni terencem in da so prešvoh (mislim na kvaliteto in vzdržljivost podvozja). Za primer lahko dam kolegovo toyoto LC 100, v kateri je že 2x zamenjal zadnji diferencial, ker ga je dobesedno zdrobilo. Pa ni nek hud offroader, ampak ima avto bolj za šminko. avto je pa letnik 2003.
Če pa pogledaš stare toyote hillux, ki se vozijo po afriki in jih vidiš pri vsakih novicah, ko kažejo upornike ali regularno vojsko, kako se vozijo po brezpotjih, pa vidiš, da tisto nič ne crkuje.
Za primer lahko povem da se 1998 letnik toyota hillux ceni na 12 do 15k evrov, novo pa dobiš že za 29k evrov. Torej je cena za 10 let star avto še vedno polovica novega - očitno ne zaradi izgleda ali porabe, ampak samo zaradi kvalitete in vzdržljivosti.


Jaz pa menim, da se soboni crossoverji tako dobro prodajajo ravno zaradi tega, ker niso več podobni pravim terencem = izgledajo že kolikor toliko kot terenci, vendar se veliko lepše peljejo po cesti. Pri nas njihova prodaja ne bi smela biti toliko prizadeta, saj so praktično vsi dizli in zato relativno šparovni. Mogoče bo opazen edinole premik na manjše, kot je Tiguan ipd.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če jul 03, 2008 9:49 am

Joie de vivre! je napisal/-a:Jaz pa menim, da se soboni crossoverji tako dobro prodajajo ravno zaradi tega, ker niso več podobni pravim terencem = izgledajo že kolikor toliko kot terenci, vendar se veliko lepše peljejo po cesti. Pri nas njihova prodaja ne bi smela biti toliko prizadeta, saj so praktično vsi dizli in zato relativno šparovni. Mogoče bo opazen edinole premik na manjše, kot je Tiguan ipd.


Hec je v tem, da crossoverji in suvi niso terenci. Nimajo niti podlage za to, da bi bili terenci, čeprav jih ljudje tako imenujejo. Z takim avtomobilom se lahko zapelješ na travnik ali po makadamski poti, po kakem hujšem terenu pa zadeva po polni črti odpove.

Največja razlika med terencem in suvom ali crossoverjem je v školjki in šasiji. Suvi in crossi imajo samo karoserijo (samonosno) in vse obešeno na to karoserijo (roke, amortizerje, diferenciale), medtem ko terenci imajo šasijo na katero je obešeno kompletno podvozje z mašino, menjalnikom in diferenciali pa amortizerji, šele na to pa je postavljena školjka, katera ima samo ta namen, da voznika ne zmoči dež, ker nima ne zmečkljivih con in ne neke varnosti. Vsa varnost temelji na podvozju (šasiji), ki je dovolj trda, da zdrži zelo hude pritiske.

Na pripeti slikci je prikazano, kaj ima terenec, suv pa crossover pa ne.


Osebno ne maram, če mi ljudje enačijo terence s suvi in crossoverji.
Priponke
800px-ToyotaTundraChassis.jpg
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Če jul 03, 2008 10:12 am

Saj jih nihče noče primerjati, sploh ne vem kaj je point tvojega prispevka...

Jaz sem samo rekel, da se "terenci" (=kvaziterenci) dobro prodajajo šele odkar to niso več pravi terenci.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če jul 03, 2008 11:19 am

Joie de vivre! je napisal/-a:Saj jih nihče noče primerjati, sploh ne vem kaj je point tvojega prispevka...

Jaz sem samo rekel, da se "terenci" (=kvaziterenci) dobro prodajajo šele odkar to niso več pravi terenci.


Ravno to je point mojega posta! Da to niso terenci, ampak suvi in crossoverji in jih ne moreš poimenovat terenci ali celo dajat v isto skupino kot terence - to so povišani osebni avtomobili, ki s terenci nimajo nič skupnega.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4487
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Napisal/-a Firediver Če jul 03, 2008 12:04 pm

nebivedu je napisal/-a:
Joie de vivre! je napisal/-a:Saj jih nihče noče primerjati, sploh ne vem kaj je point tvojega prispevka...

Jaz sem samo rekel, da se "terenci" (=kvaziterenci) dobro prodajajo šele odkar to niso več pravi terenci.


Ravno to je point mojega posta! Da to niso terenci, ampak suvi in crossoverji in jih ne moreš poimenovat terenci ali celo dajat v isto skupino kot terence - to so povišani osebni avtomobili, ki s terenci nimajo nič skupnega.


Offtopic:
Samo za intermezzo..

Sam imam Toyoto RAV4 in za preproste ljudi na podeželju je to - terenec (džip), čeprav še zdaleč ne zmore tistega, kar pravi terenec zmore. Vem, da je to čisti SUV in večinoma samo za na cesto ali makadam ampak marsikdo meče vse v isti koš ker so si med seboj podobni.

Ontopic: Tukaj ni poanta kaj je SUV ali terenec in kako ljudje uporabljajo svoje avtomobile. Reakcija na ameriškem trgu je pričakovana - ne pozabite, kakšne dobičke so firme kovale na račun vsakoletne povečane prodaje (+20% in več) SUV-ov v preteklih letih..
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
fare
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2085
Pridružen: Po feb 07, 2005 8:10 pm

Napisal/-a fare Če jul 03, 2008 12:21 pm

Tudi v SLO se avti prodajajo z dvignjeno ročno bremzo!
Če samo za primer redno surfas po netu lahko prides do zaključkov da se avti prodajajo po pol leta če ne še dlje. Pač draginja je in kdo bi se na menjavo avta mislil ko pa narod se za hrano skoraj da nima.
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Če jul 03, 2008 12:27 pm

nebivedu je napisal/-a:
Joie de vivre! je napisal/-a:Saj jih nihče noče primerjati, sploh ne vem kaj je point tvojega prispevka...

Jaz sem samo rekel, da se "terenci" (=kvaziterenci) dobro prodajajo šele odkar to niso več pravi terenci.


Ravno to je point mojega posta! Da to niso terenci, ampak suvi in crossoverji in jih ne moreš poimenovat terenci ali celo dajat v isto skupino kot terence - to so povišani osebni avtomobili, ki s terenci nimajo nič skupnega.


Lej, to je meni jasno in tudi zato sem jih poimenoval crossoverji. V ZDA jih niti uradno ne ločijo: zanje je tudi VW Tiguan "truck", čeprav je le golf plus s povišanim podvozjem...
 
Uporabniški avatar
adamovc
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 518
Pridružen: So jul 29, 2006 8:07 pm

Napisal/-a adamovc Če jul 03, 2008 12:50 pm

ali je potem Lada Niva SUV ali terenec?
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov