Seveda se da in ne škodi kaj dosti motorju, pač pa sinhronom (in malo tudi zobnikom ter ležajem) v menjalniku, lahko (malo) tudi kakšnim zglobom - hkrati pa zelo koristi sklopki :P . To zadnje ni čisto res

.
Bistvo je v tem, da zadaneš prave obrate - če recimo povsem spustiš gas, bo mašina dodatno obremenila sinhrone. To se še malo bolj pozna pri dizlih (kompresija!). Probaj tako (če parkrat lepo probaš, če znaš seveda, ne boš kaj dosti škodil) - voziš npr 20 v 2. z enakomernim gasom, nato samo malenkost zmanjšuješ gas in hkrati počasi vlečeš prestavno ročico v ler. Če ti ne bo nič cuknil (ali celo škrtnil), ampak samo "mehko padel" v ler, je naloga OK opravljena.
Še bolj natančen z gasom moraš bit, če hočeš iz lera dat v prestavo (katerokoli, lažje in manj škodljivo je v višjih). Tam spet daš nekaj gasa (še v leru), izkušnje in znanje povedo koliko (lahko pa prej pogledaš, na koliko obratih v določeni prestavi je motor pri isti hitrosti), in počasi porivaš ročico v prestavo. Če si z gasom zadel obrate in moč, ti bo lepo skočilo v prestavo, če nisi, se bo upiralo in če boš vztrajal, bo škrtalo in se uničevalo.
Še to - Vse to je bolje delat pri čim nižjih obratih, ampak da mašina še ne trpi, ker je takrat manjši navor in moč in s tem manjša vztrajnost in vpliv motorja. V obeh primerih čim bolj mehka roka in občutek v njej. Če se ti zdi, da bi šla prestavna ročica naprej (npr v ler), poskusi, a ne forsiraj, če ne gre, odnehaj in poskusi ponovno od začetka. Predvsem ne smeš forsirat - ne sme škrtat - takoj se ne bo nič uničilo (če je v normalnem stanju), a vseeno pazi in ne forsiraj. Če ne gre v par poskusih, ne gre in raje opusti.
V vsakem primeru pa je to škodljivo, tudi če obvladaš - ne samo dolgoročno, škoda se lahko hitro pokaže v izrabljenosti sinhronov, zato tega ne prakticiraj - razen za par poizkusov, da zadostiš radovednosti.
Je pa odvisno tudi od avta (različni menjalniki), teže, moči in navora (bolje manjši in manjša vztrajnost vsega), morda tudi od turbine (tega še nisem probal - ima kdo kakšne izkušnje o razliki?).
Občutek za prave obrate dobiš tudi (predvsem) tako, da natančno občutiš upiranje menjalnika na prestavni ročici - med navadnim prestavljanjem - torej s sklopko! Če imaš z naslednjo prestavo "skladne" obrate (in moč), bo prestava - ob le majhnem porivanju - kar sama zdrknila naprej, če nimaš, se malo upira - seveda pri različnih menjalnikih različno. Lahko najprej tako dobivaš občutek in šele dosti kasneje sprobaš brez sklopke.
Pa počni to na kakšni povsem prazni in ravni cesti. Napiši, kako ti je šlo.
Lahko pa kupiš avtomatika - najbolje DSG, saj boš tam lahko prestavljal brez kar dveh sklopk. :P
PS - Za kakršnekoli posledice ne odgovarjam