Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
klemen2006
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 49
Pridružen: Pe maj 25, 2007 8:26 pm

Prestava>ler?

Napisal/-a klemen2006 Po jul 07, 2008 9:57 pm

Lep pozdrav!
No upam da sem na pravem mestu odprl temo, je pa kratko vprašanje, k me še zdj
matra zato se obračam na vas izkušene voznike.

Zanima me če je med vožno nujno treba stisnt sklopko ko bi naprimer hotu dat u ler.
Primer vozm prot semaforju, gori rdeča> počas ustavlam in bi pač iz druge sam ruknu
u ler brez da bi sklopku stisnu...
No upam da sm uredu povedu.... sam si ne upam sprobavat tega, zato raj prašam prvo:D
Upam da nam izpadu k****n sam dobr, bol da prašam k da sfukam motor kj hehe :P
 
Aldin20
Novinec
 
Prispevkov: 170
Pridružen: So avg 04, 2007 1:12 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a Aldin20 Po jul 07, 2008 9:59 pm

hehehe :) tk tesko sklopko stisnit :) to isto da bi menjavo brez da sklopko stisnes :) vsaj jaz tolk mislim :D
 
Uporabniški avatar
klemen2006
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 49
Pridružen: Pe maj 25, 2007 8:26 pm

Napisal/-a klemen2006 Po jul 07, 2008 10:04 pm

Ne vem sam tko sprašujem se "kaj če" :D
 
matej_jack
Novinec
 
Prispevkov: 287
Pridružen: Po jun 16, 2003 3:36 pm

Napisal/-a matej_jack Po jul 07, 2008 10:04 pm

To mene tudi zanima :D Pomoje če gasa ne držiš ne bi smelo nič bit? Ali pač :D Probal še nisem in ne bom. Mogoče na kaki stari kanti če dobim kdaj v roke.
 
Uporabniški avatar
alesdrolec
Uporabnik
 
Prispevkov: 841
Pridružen: Pe maj 18, 2007 6:17 am
Kraj: Kamnik

Napisal/-a alesdrolec Po jul 07, 2008 10:06 pm

avto se da tud "šaltat" čist brez sklopke!!!od audi-ja do renoja 19ke.....sam veliiiik prakse pa zravn morš bit in u živo vidt da vrjamš....prej jest nism mogu ;)
 
Uporabniški avatar
klemen2006
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 49
Pridružen: Pe maj 25, 2007 8:26 pm

Napisal/-a klemen2006 Po jul 07, 2008 10:07 pm

Lol no ja to ti skor da ne vrjamm pol noben neb meu sklopke :D
Prou rd bi vidu kšn posnetk al pa kj, da bi se prepriču.
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Po jul 07, 2008 10:12 pm

vse se da...občutek morš met
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8424
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Napisal/-a MacTron Po jul 07, 2008 10:16 pm

klemen2006 je napisal/-a:Prou rd bi vidu kšn posnetk al pa kj, da bi se prepriču.


no izobrazuj se...
http://auto.howstuffworks.com/transmiss ... /printable rubrika: A Real Transmission (imas animacijo prestav)
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
Uporabniški avatar
klemen2006
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 49
Pridružen: Pe maj 25, 2007 8:26 pm

Napisal/-a klemen2006 Po jul 07, 2008 10:43 pm

No ja tle je use neki podrobno napisan, jst bi sam red vedu če je kdo že sprobu, pa da
mal pove svoje izkušne :)

@MacTron: Ne pomagajo mi tele animacije nč če po pravic povem :shock:
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To jul 08, 2008 1:21 am

Seveda se da in ne škodi kaj dosti motorju, pač pa sinhronom (in malo tudi zobnikom ter ležajem) v menjalniku, lahko (malo) tudi kakšnim zglobom - hkrati pa zelo koristi sklopki :P . To zadnje ni čisto res :lol: .

Bistvo je v tem, da zadaneš prave obrate - če recimo povsem spustiš gas, bo mašina dodatno obremenila sinhrone. To se še malo bolj pozna pri dizlih (kompresija!). Probaj tako (če parkrat lepo probaš, če znaš seveda, ne boš kaj dosti škodil) - voziš npr 20 v 2. z enakomernim gasom, nato samo malenkost zmanjšuješ gas in hkrati počasi vlečeš prestavno ročico v ler. Če ti ne bo nič cuknil (ali celo škrtnil), ampak samo "mehko padel" v ler, je naloga OK opravljena.

Še bolj natančen z gasom moraš bit, če hočeš iz lera dat v prestavo (katerokoli, lažje in manj škodljivo je v višjih). Tam spet daš nekaj gasa (še v leru), izkušnje in znanje povedo koliko (lahko pa prej pogledaš, na koliko obratih v določeni prestavi je motor pri isti hitrosti), in počasi porivaš ročico v prestavo. Če si z gasom zadel obrate in moč, ti bo lepo skočilo v prestavo, če nisi, se bo upiralo in če boš vztrajal, bo škrtalo in se uničevalo.

Še to - Vse to je bolje delat pri čim nižjih obratih, ampak da mašina še ne trpi, ker je takrat manjši navor in moč in s tem manjša vztrajnost in vpliv motorja. V obeh primerih čim bolj mehka roka in občutek v njej. Če se ti zdi, da bi šla prestavna ročica naprej (npr v ler), poskusi, a ne forsiraj, če ne gre, odnehaj in poskusi ponovno od začetka. Predvsem ne smeš forsirat - ne sme škrtat - takoj se ne bo nič uničilo (če je v normalnem stanju), a vseeno pazi in ne forsiraj. Če ne gre v par poskusih, ne gre in raje opusti.

V vsakem primeru pa je to škodljivo, tudi če obvladaš - ne samo dolgoročno, škoda se lahko hitro pokaže v izrabljenosti sinhronov, zato tega ne prakticiraj - razen za par poizkusov, da zadostiš radovednosti.

Je pa odvisno tudi od avta (različni menjalniki), teže, moči in navora (bolje manjši in manjša vztrajnost vsega), morda tudi od turbine (tega še nisem probal - ima kdo kakšne izkušnje o razliki?).

Občutek za prave obrate dobiš tudi (predvsem) tako, da natančno občutiš upiranje menjalnika na prestavni ročici - med navadnim prestavljanjem - torej s sklopko! Če imaš z naslednjo prestavo "skladne" obrate (in moč), bo prestava - ob le majhnem porivanju - kar sama zdrknila naprej, če nimaš, se malo upira - seveda pri različnih menjalnikih različno. Lahko najprej tako dobivaš občutek in šele dosti kasneje sprobaš brez sklopke.

Pa počni to na kakšni povsem prazni in ravni cesti. Napiši, kako ti je šlo.

Lahko pa kupiš avtomatika - najbolje DSG, saj boš tam lahko prestavljal brez kar dveh sklopk. :P

PS - Za kakršnekoli posledice ne odgovarjam
Zadnjič spremenil esem, dne To jul 08, 2008 2:16 am, skupaj popravljeno 3 krat.
 
Uporabniški avatar
Psepi
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 563
Pridružen: Pe okt 12, 2007 7:31 am

Napisal/-a Psepi To jul 08, 2008 1:44 am

esem je napisal/-a:
Pa počni to na kakšni povsem prazni in ravni cesti. Napiši, kako ti je šlo.


:lol: :lol: :lol:
esem , kaj ti je malo dolgcajt in mladostnike spodbujaš k uničevanju avtov :?: :lol:

Drugače pa moj odgovor bi bil... hehehe če sklopke ne bi rabil, je tam ne bi bilo hihihi :roll:

Ni pa nič kaj lušno se takole okoli fjakat, sploh če si prisiljen ker ti sredi ceste raznese lamelno plato :roll:
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To jul 08, 2008 1:57 am

Meni je enkrat šla sklopka že na parkirišču in sem vžgal avto v drugi (močan aku in avto praktično brez vrednosti), da sem prišel brez sklopke do mehanika - praktično z normalno vožnjo (večinoma druga prestava in ler). Na srečo je bil edini nujen semafor zelen, šel sem pa ponoči, da me ne bi kdo ustavil in bi avto crknil. Dobro je tudi brez sklopke znat vozit :P

Smo se pa leta nazaj vozili s hroščem (večkrat), ki ni vžigal (starter) in je imel pokvarjeno sklopko. Porivali smo ga v drugi ali celo tretji, da je vžgal, nato je on počasi krožil (minimum v drugi), mi smo pa med vožnjo skakali noter. Dokler ni nekdo odtrgal tisti prag pri vratih... :P
 
Uporabniški avatar
uros_p
Novinec
 
Prispevkov: 485
Pridružen: Ne jul 01, 2007 4:37 pm
Kraj: Prevalje

Napisal/-a uros_p To jul 08, 2008 8:08 am

Takšen postopek kot ga je esem opisal, sem jaz pred leti prakticiral na svoji mazdi. Sicer ne zato, ker bi bila sklopka fuč, ampak ker sem bil radoveden :D
Iz prestave v ler ni težko, težje je iz prestave v prestavo. Jaz sem to delal iz tretje v četrto. Pomembni so obrati in občutek. Jaz sem peljal okoli 55 v tretji, nato pa ga počasi, z občutkom uravnavanja obratov spravil v ler. Nato pa moraš približno vedeti, koliko obratov ima tvoj avto pri hitrosti 55 v četrti prestavi. Z gasom nato skušaš obrate umiriti na to vrednost, ročico pa nato z enakomerno silo vleči proti četrti. Ponavadi, če imaš dobro uravnane obrate motorja in menjalnika, po nekje 2 sekundah skoči v prestavo, brez škrtanja. Jaz sem to naredil enih 4x - 5x, ker sem moral kazati kolegom, ki niso verjeli :D in to vedno iz 3. v 4. Zvedel pa sem od nekega tretjega kolega, ki mi je to kazal ravno zato, ker jaz nisem verjel, da je to možno brez škrtanja.
Slika
 
Uporabniški avatar
urbn
Uporabnik
 
Prispevkov: 1184
Pridružen: Po maj 09, 2005 7:22 pm

Napisal/-a urbn To jul 08, 2008 8:33 am

No tukaj imaš en filmček kako model šalta brez sklopke začne pa pri 55 sekundah , in pokaže da se da tudi brez sklopke, čeprov mu 1x zaškrta :P

http://www.youtube.com/watch?v=xQMUKgl_3MI
 
Uporabniški avatar
alesdrolec
Uporabnik
 
Prispevkov: 841
Pridružen: Pe maj 18, 2007 6:17 am
Kraj: Kamnik

Napisal/-a alesdrolec To jul 08, 2008 8:38 am

 
Uporabniški avatar
Mgajvr
Uporabnik
 
Prispevkov: 1359
Pridružen: Ne feb 18, 2007 7:12 pm
Kraj: okolica litije

Napisal/-a Mgajvr To jul 08, 2008 9:40 am

pri RENO19 sm mogu v treh letih trikrat prakticirat ta šaltanje. so se mi kar naprej trgale zajle za sklopko. tko da sem enkrat prevozil brez problema celo pot od grosuplja do litije. drugič pa malo krajšo pot. samo pravi obrato morjo bit pa se da lepo šaltat.
 
Uporabniški avatar
Psepi
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 563
Pridružen: Pe okt 12, 2007 7:31 am

Napisal/-a Psepi To jul 08, 2008 12:16 pm

Mah meni je razneslo lamelno ploščo in pa potrgalo par zobnikov v menjalniku ter zvilo vilice iz lepega mira.(no ne lih iz lepega mira, pač sem bil še frišen in divji).. Imel sem Fiat Bravo 1.4 12v, ki sem jo pod breg spravil na AC spravil do 220 po števcu v blokado in potem sem jo še vozil kar nekaj časa tik pod blokado... Ko sem prišel v strunjanski drevored (ne vem kako ni bilo gužve in sem do strunjana vozil v 5i) pa je bila rdeča na semaforju... Lepo počasi sem se začel ustavljati, dam v drugo iz druge v prvo pri 10km/h in se je samo skadilo izpod havbe :roll: Potem sem do Portoroža vozil brez kuplunge in lovil obrate, pa sej je kr šlo... V sili znaš marsikaj kar se nisi sploh učil, potem so mi zamenjali sklopko, in sem se v Posavje lepo odpeljal brez 1 in 3 prestave :lol:
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To jul 08, 2008 12:50 pm

esem je napisal/-a:
Občutek za prave obrate dobiš tudi (predvsem) tako, da natančno občutiš upiranje menjalnika na prestavni ročici - med navadnim prestavljanjem - torej s sklopko! Če imaš z naslednjo prestavo "skladne" obrate (in moč), bo prestava - ob le majhnem porivanju - kar sama zdrknila naprej, če nimaš, se malo upira - seveda pri različnih menjalnikih različno. Lahko najprej tako dobivaš občutek in šele dosti kasneje sprobaš brez sklopke.



Tu sem pozabil dopisati še to, da se to, kako ročica oz menjalnik sam zdrkne v prestavo, najbolje opazi (in vadi občutek na roki ter za obrate), ko se bližaš rdečemu semaforju. Imaš v leru, stisneš sklopko in daš v prvo, ko se že skoraj ustavljaš. Nekje pri 6km/h (hitrost in obrati v prvi približno usklajeni) gre "kar samo" v prvo, ko pa že stojiš, gre malo težje. Tako mora iti tudi pri pravilnem prestavljanju brez sklopke (ne v prvi, ne pred križiščem! in pri večjih hitrostih), samo da traja nekaj dalj časa, da sinhroni opravijo svoje delo.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe To jul 08, 2008 1:09 pm

itak da se da saltat brez sklopke in to cist fajn brez skrtanja pa cukanja...sam spelat se ne da ce je avto v leru pa ce je przgan.
sm na prejsnjem avtu kr parkrat probau .
lazje je iz nizje v visjo
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To jul 08, 2008 1:18 pm

Si probal s porivanjem, da dobi nekaj malega hitrosti in nato v prvo?
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov