Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
boss-tech
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 55
Pridružen: Po avg 16, 2010 7:15 am
Kraj: Hrastnik

Parne in neparne tablice

Napisal/-a boss-tech Pe dec 03, 2010 2:55 pm

Zanima me kdaj so bile uvedene te parne in neparne tablice? Naj bi bilo enkrat po Titotu in pred osamosvojitvijo... kje si lahko kaj več o tem preberem?
kupujte domači med ;)
 
Uporabniški avatar
cat
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 29
Pridružen: Sr jan 18, 2006 9:28 am
 
ma_hi
Novinec
 
Prispevkov: 265
Pridružen: To dec 01, 2009 8:07 am
Kraj: Portorož

Re: Parne in neparne tablice

Napisal/-a ma_hi Pe dec 03, 2010 3:16 pm

Če se prav spomnem je to bilo nekje med leti 1977 - 1980
 
dejanz75
Novinec
 
Prispevkov: 159
Pridružen: Ne feb 01, 2009 9:54 am

Re: Parne in neparne tablice

Napisal/-a dejanz75 Pe dec 03, 2010 5:18 pm

Uvedli so jih okoli '82 (famozna stabilizacijska politka Milke Planinc zaradi katere so v Sloveniji itak vsi imeli po dva avta pa veselo švercal kofe in banane iz Trsta). Do ukinitve je pa prišlo zaradi sodbe ustavnega sodišča SFRJ, ki je ugotovilo da je bilo vse skupaj nezakonito. Očitno je v starei jugi vsaj ena zadeva špilala...
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Re: Parne in neparne tablice

Napisal/-a Pero Pe dec 03, 2010 5:43 pm

Par nepar so imeli v nekaterih državah ZDA že leta 73 ob prvi naftni krizi (kdo je lahko ob katerem dnevu tankal). Tedaj se je lahko v Jugoslaviji normalno tankalo :!:

Torej Jugoslavija ni odkrivala tople vode.
 
dejanz75
Novinec
 
Prispevkov: 159
Pridružen: Ne feb 01, 2009 9:54 am

Re: Parne in neparne tablice

Napisal/-a dejanz75 Pe dec 03, 2010 5:52 pm

Sori, je bila pa med ameriškim in jugo ukrepom ogromna razlika: pri amerih je par-nepar sistem veljal samo na bencinskih črpalkah (se pravi si lahko točil samo vsak drug dan), medtem ko so pri nas enostavno prepovedali vožnjo vozil, ki so na tisti dan pač imele "napačne" tablice.

Upam da vidiš razliko če ti npr. vlada dovoli hodit v štacunu samo vsak drugi dan ali pa da ti prepove da vsak drugi dan sploh ješ...
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Re: Parne in neparne tablice

Napisal/-a Pero Pe dec 03, 2010 6:12 pm

Meni ni treba govorit kako je bilo, jaz sem takrat že živel ( z registriranim vozilom) =P
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5061
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Parne in neparne tablice

Napisal/-a sašo5 Pe dec 03, 2010 8:15 pm

Pero je napisal/-a:Meni ni treba govorit kako je bilo, jaz sem takrat že živel ( z registriranim vozilom) =P

x2

PS. naslednja "cvetka" so bili boni......(40 lit. za avto, 5 za moped, 5 za kosilnico, 30 za traktor......) in tudi to smo preživeli.....
 
Uporabniški avatar
ales66
Novinec
 
Prispevkov: 307
Pridružen: Ne apr 29, 2007 9:56 pm
Kraj: LJ

Re: Parne in neparne tablice

Napisal/-a ales66 Pe dec 03, 2010 9:14 pm

Maja 1980 je veljal par ne par. Takrat mi je umrl stari oče in smo dobili potrdilo, da se lahko tisti četrtek vozimo.

Ob torkih se niso smeli voziti tisti s parnimi številkami, v četrtek pa tisti z neparnimi. Pa en vikend v mesecu se nisi smel vozit. Niso pa kar vsi imeli dveh avtov. O dveh sošolcev starši so bili obrtniki in so imeli eni bolho (fiat 126P), drugi pa katrco kot drugi avto. Ne spomnim pa se od kdaj do kdaj je to veljalo.

Drugače se je pa po Titu začelo obdobje pomanjkanja bencina, kave pralnega praška... Imeli smo tudi obdobje depozitov, če si hotel v tujino si moral za nekaj mesecev deponirat določeno vsoto denarja. Seveda so bile tudi izjeme tako, da ni bil tak problem ven priti. To je bilo tam nekje 1983, 1984. Takrat in dolga leta prej, si lahko uvožene avtomobile kupoval samo z devizami (marke, fr franki, dolarji,...) na devizno ceno pa so bile dinarske dajatve (prometni davek, carina) tudi 100%. Na avtomobile se je čakalo tudi po nekaj mesecev, v nekaterih primerih si lahko novega prodal za 10% dražje, tudi Zastavo 101. Ljudje so se se sredi noči postavili v vrsto, da so se naslednji dan lahko vpisali v čakalno vrsto. Bencin se je podražil tudi za 30% na enkrat. Pred podražitvijo so bile dolge kolone pred črpalkami. V času hiperinflacije, tam nekje 1988-89, se je vse prihodke takoj pretopilo v devize, na črno seveda, s ca 10 % provizijo, kasneje pa tudi več. Potem smo dobili konvertibilni dinar, pa duty free trgovine, pa uradne menjalnice. To so bili časi...
Zadnjič spremenil ales66, dne Pe dec 03, 2010 9:16 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Re: Parne in neparne tablice

Napisal/-a lancia hf Pe dec 03, 2010 9:15 pm

Kaj ni bilo uvedeno tudi trobenje okoli nepreglednih ovinkou. :?:
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Parne in neparne tablice

Napisal/-a cruiser1 Pe dec 03, 2010 10:49 pm

dejanz75 je napisal/-a:
Upam da vidiš razliko če ti npr. vlada dovoli hodit v štacunu samo vsak drugi dan ali pa da ti prepove da vsak drugi dan sploh ješ...


Ha, ha! Tole bi pa danes nekateri res težko preživeli! Dva dni brez štacune-katastrofa! :lol: Takrat pa so bile štacune itak napol prazne in ni bilo potrebe hodit v njih več, kot enkrat na teden pa še takrat si bolj malo domov odnesel. :D

EDIT: pa takrat so redki hodili z avtom v trgovino! Velecentrov ni bilo, po fasngo si šel peš v bližnjo malo trgovino za vogalom. Imeli so itak vse kar se je na YU trgu dobilo!
 
Uporabniški avatar
Kalos
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 585
Pridružen: To feb 03, 2009 2:21 pm

Re: Parne in neparne tablice

Napisal/-a Kalos Pe dec 03, 2010 10:53 pm

Vem samo da so nekateri števila 3 spreminjali v 8 in spet obratno :lol:
Slika
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Re: Parne in neparne tablice

Napisal/-a Pero So dec 04, 2010 9:34 am

ales66 je napisal/-a:Maja 1980 je veljal par ne par. Takrat mi je umrl stari oče in smo dobili potrdilo, da se lahko tisti četrtek vozimo.

Ob torkih se niso smeli voziti tisti s parnimi številkami, v četrtek pa tisti z neparnimi. Pa en vikend v mesecu se nisi smel vozit. Niso pa kar vsi imeli dveh avtov. O dveh sošolcev starši so bili obrtniki in so imeli eni bolho (fiat 126P), drugi pa katrco kot drugi avto. Ne spomnim pa se od kdaj do kdaj je to veljalo.

Drugače se je pa po Titu začelo obdobje pomanjkanja bencina, kave pralnega praška... Imeli smo tudi obdobje depozitov, če si hotel v tujino si moral za nekaj mesecev deponirat določeno vsoto denarja. Seveda so bile tudi izjeme tako, da ni bil tak problem ven priti. To je bilo tam nekje 1983, 1984. Takrat in dolga leta prej, si lahko uvožene avtomobile kupoval samo z devizami (marke, fr franki, dolarji,...) na devizno ceno pa so bile dinarske dajatve (prometni davek, carina) tudi 100%. Na avtomobile se je čakalo tudi po nekaj mesecev, v nekaterih primerih si lahko novega prodal za 10% dražje, tudi Zastavo 101. Ljudje so se se sredi noči postavili v vrsto, da so se naslednji dan lahko vpisali v čakalno vrsto. Bencin se je podražil tudi za 30% na enkrat. Pred podražitvijo so bile dolge kolone pred črpalkami. V času hiperinflacije, tam nekje 1988-89, se je vse prihodke takoj pretopilo v devize, na črno seveda, s ca 10 % provizijo, kasneje pa tudi več. Potem smo dobili konvertibilni dinar, pa duty free trgovine, pa uradne menjalnice. To so bili časi...


maja 1980 je umrl Tito. Milka Planinc ki je uvedla (nepopularno) stabilizacijo je bila predsednica zveznega izvršnega sveta (vlade) od maja 82-86. Ona je uvedla prvo par/nepar, nato bone. Oboje je trajalo samo po par let.

Pravilno si napisal da je bila omejitev samo en dan v tednu, + še en vikend na mesec.

Rabljen avto je bilo isto tako kupiti kot sedaj (glede na plačo), samo da so bile registracije glede na plačo manjše. Kdor ga ni kupil, je pač mislil da ga ne rabi.

Depozit je bil tudi samo par let. Približno tako kot bi plačal 20-30€ sedaj, pa ti vrnejo čez eno leto (-devalvacija), sicer pa če nimaš 20€ kaj sploh rineš v tujino? Ni veljal za vse, tisti z maloobmejnim statusom so lahko odšli brez = velik del slovenije!

Nekateri avti so bili res za devize, ampak v sedemdesetih so bile manjše dajatve, za dinarje si pa lahko kupil citroene, renoje, VW, Ople, Fiate. A niso to zahodni avti?

Za bencin so res včasih stali pred podražitvami, pa je bil vedno cenejši kot v tujini. Osebno mi je bilo škoda časa da si prislužim par litrov, pa da za to stojim par ur. Nikoli nisem čakal v vrsti, bolj škrti so stali.

Še Cruiserju:

trgovine niso bile napol prazne. Če ni bilo banan so bile druge stvari: jabolka, hruške, pomaranče, itd... Čeprav kao včasih ni bilo kave, smo vsi imeli po par kil kave doma, isto z praški, če ni bilo Milka čokolade so bile pa Gorenjke, Kraš, pa še kakšne, itd... Nikoli nisem čutil resnega pomankanja. Pa še primerjava z danes: Jugoslavija je v osemdesetih zmanjševala zunanji dolg in je bila drastično manj zadolžena kot je vsaka posamezno od njenih ''naslednic''

Pa dajmo politiko raje na privatno
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Re: Parne in neparne tablice

Napisal/-a Pero So dec 04, 2010 10:04 am

Leto 73 v ZDA - slike povejo več kot 1000 besed!

Slika
Slika
Slika
Slika

Povzeto iz: Google če odtipkate oil crisis 73 (slike)
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Parne in neparne tablice

Napisal/-a cruiser1 So dec 04, 2010 11:06 pm

Pero je napisal/-a:Še Cruiserju:

trgovine niso bile napol prazne. Če ni bilo banan so bile druge stvari: jabolka, hruške, pomaranče, itd... Čeprav kao včasih ni bilo kave, smo vsi imeli po par kil kave doma, isto z praški, če ni bilo Milka čokolade so bile pa Gorenjke, Kraš, pa še kakšne, itd... Nikoli nisem čutil resnega pomankanja. Pa še primerjava z danes: Jugoslavija je v osemdesetih zmanjševala zunanji dolg in je bila drastično manj zadolžena kot je vsaka posamezno od njenih ''naslednic''



Jaz se spominjam zelo slabo založenih trgovin. Spomnim se obdobja, ko se ni dalo dobiti mesa naprimer. Problem je bil tudi pralni prašek, se spominjam oromno vrsto pred malim mercatorjem, ko so dobili prašek. Vsak je lahko kupil samo 1kg!!Dobro se spomnim, da so pred trgovino celo stepli za kurčevo kilo praška! Nekaj časa tudi čokolade ni bilo! Bilo so neki čudni nadomestki, "sladkorne tablice", ki so zgledale, kot čokolada vendar s čudnim okusom. Če se je pa že kaj dobilo so bile pa res nenormalne cene glede na plačo, za katero je bilo itak bolje, da si jo takoj zapravil, ker čez teden dni je bil denar že 30% manj vreden. V glavnem 80'seta v jugi so bila precej kurčeva!
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Parne in neparne tablice

Napisal/-a joztom So dec 04, 2010 11:59 pm

Saj zdaj so spet tardeči gor, ne boste dolgo čakali rezultatov.
 
Uporabniški avatar
ales66
Novinec
 
Prispevkov: 307
Pridružen: Ne apr 29, 2007 9:56 pm
Kraj: LJ

Re: Parne in neparne tablice

Napisal/-a ales66 Ne dec 05, 2010 12:00 am

Pero je napisal/-a:
maja 1980 je umrl Tito. Milka Planinc ki je uvedla (nepopularno) stabilizacijo je bila predsednica zveznega izvršnega sveta (vlade) od maja 82-86. Ona je uvedla prvo par/nepar, nato bone. Oboje je trajalo samo po par let.


Zagotovo je sistem par-nepar veljal že pred Milko Planinc, torej maja 1980. Kot sem že omenil, smo mi takrat 15. maja (sem preveril je bil četrtek) potrebovali potrdilo, da se lahko vozimo zaradi smrti v družini. Sem pobrskal po googlu in našel tale podatek, ki temu potrjuje:

http://www.ozs.si/obrtnik/prispevek.asp?IDpm=4166

Prišlo je leto 1979, ki je prineslo že tedaj nerazumne omejitve - uveden je bil sistem »par - nepar«. Kdor je hotel voziti vse dni v tednu, je moral imeti dva avta - enega z zadnjo parno (za njih je prepoved veljala ob četrtkih) in drugega z neparno številko, ki so bili prisiljeni počivati ob torkih.
 
Chris27
Novinec
 
Prispevkov: 133
Pridružen: Pe feb 22, 2008 7:24 pm

Re: Parne in neparne tablice

Napisal/-a Chris27 Ne dec 05, 2010 12:08 am

cruiser1 je napisal/-a:
Pero je napisal/-a:Še Cruiserju:

trgovine niso bile napol prazne. Če ni bilo banan so bile druge stvari: jabolka, hruške, pomaranče, itd... Čeprav kao včasih ni bilo kave, smo vsi imeli po par kil kave doma, isto z praški, če ni bilo Milka čokolade so bile pa Gorenjke, Kraš, pa še kakšne, itd... Nikoli nisem čutil resnega pomankanja. Pa še primerjava z danes: Jugoslavija je v osemdesetih zmanjševala zunanji dolg in je bila drastično manj zadolžena kot je vsaka posamezno od njenih ''naslednic''



Jaz se spominjam zelo slabo založenih trgovin. Spomnim se obdobja, ko se ni dalo dobiti mesa naprimer. Problem je bil tudi pralni prašek, se spominjam oromno vrsto pred malim mercatorjem, ko so dobili prašek. Vsak je lahko kupil samo 1kg!!Dobro se spomnim, da so pred trgovino celo stepli za kurčevo kilo praška! Nekaj časa tudi čokolade ni bilo! Bilo so neki čudni nadomestki, "sladkorne tablice", ki so zgledale, kot čokolada vendar s čudnim okusom. Če se je pa že kaj dobilo so bile pa res nenormalne cene glede na plačo, za katero je bilo itak bolje, da si jo takoj zapravil, ker čez teden dni je bil denar že 30% manj vreden. V glavnem 80'seta v jugi so bila precej kurčeva!


Tistih šečernih tablic jaz videt nisem mogel ... :lol: SVsakič, ko je bila plača, smo šli čez mejo pa so tudi meni kupli enih par milk, da sn bil zadovoljen naslednji mesec ...
Ni bilo kafeja, ni lo banan, ni bilo pralnega praha, riža ...
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Re: Parne in neparne tablice

Napisal/-a Pero Ne dec 05, 2010 8:44 am

ales66 je napisal/-a:
Pero je napisal/-a:
maja 1980 je umrl Tito. Milka Planinc ki je uvedla (nepopularno) stabilizacijo je bila predsednica zveznega izvršnega sveta (vlade) od maja 82-86. Ona je uvedla prvo par/nepar, nato bone. Oboje je trajalo samo po par let.


Zagotovo je sistem par-nepar veljal že pred Milko Planinc, torej maja 1980. Kot sem že omenil, smo mi takrat 15. maja (sem preveril je bil četrtek) potrebovali potrdilo, da se lahko vozimo zaradi smrti v družini. Sem pobrskal po googlu in našel tale podatek, ki temu potrjuje:

http://www.ozs.si/obrtnik/prispevek.asp?IDpm=4166

Prišlo je leto 1979, ki je prineslo že tedaj nerazumne omejitve - uveden je bil sistem »par - nepar«. Kdor je hotel voziti vse dni v tednu, je moral imeti dva avta - enega z zadnjo parno (za njih je prepoved veljala ob četrtkih) in drugega z neparno številko, ki so bili prisiljeni počivati ob torkih.


Sem še malo pobrskal, (očitno sem že star in sklerozen) in verjetnjo imaš ti prav. Sorry.
 
Uporabniški avatar
ales66
Novinec
 
Prispevkov: 307
Pridružen: Ne apr 29, 2007 9:56 pm
Kraj: LJ

Re: Parne in neparne tablice

Napisal/-a ales66 Ne dec 05, 2010 6:26 pm

Pero, je že v redu. V bistvu je mene zaskrbelo glede spomina.
No saj za bone se pa nisem spomnil, a so bili pred par-nepar, ali potem. No po informacijah z googla in slikah z bolhe, so bili tam okoli 1984. Sem pa presenečen, da je o sistemu par-nepar tako malo informacij na googlu.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov