Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Cornelius
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 505
Pridružen: So maj 05, 2007 10:45 pm

BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a Cornelius Pe dec 10, 2010 6:49 pm

Mal sem razmisljal in vidim, da se ze 100 let ni prav nic spremenilo na podrocju BRISALCEV
na razlicnih vozilih.
Mary Anderson je izmislila brisalce 1903 leta v New Yorku. Od leta 1916 so zaceli biti standardna oprema
v Ameriki na vseh vozilih.

Prav me zanima a je tako tezko narediti neki novi sistem, recimo z tanko silikonsko gumico
ali trako iz recimo levega zgornjega kota da bi diagonalno sla cez celo sipo stem, da bi je na spodnjem
delu sipe vlekla po enem linearnem vodilu po celi dolzini in nazaj.
Se opravicujem na laicnem tehnicnem opisu moje ideje. Kaksne bi bile pa vase?

Zanimivo je to, da se nobena tovarna ni spomnila, da bi na tem podrocju uvedla noviteto.
Sramota za celotno ne samo avto industrijo tudi letala, ladje itn...ko vidim da se Space Shuttle ima
take brisalce pa da dol pades ni kaj od razvoja... :huh: :cry:
Slika
Slika
Na ladjah.
Slika
Zadnjič spremenil Cornelius, dne Pe dec 10, 2010 7:08 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Cornelius
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 505
Pridružen: So maj 05, 2007 10:45 pm

Razlicni sistemi na avtomobilih

Napisal/-a Cornelius Pe dec 10, 2010 6:52 pm

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
 
Uporabniški avatar
Cornelius
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 505
Pridružen: So maj 05, 2007 10:45 pm

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a Cornelius Pe dec 10, 2010 6:58 pm

Nissan Model 70 Phaeton 1938 je mel eno zanimivost za tiste case. Iz stranskega ogledala je mel sprico za vodo na nozni pogon.
Slika

Toliko za zacetek. Prosim tudi Vas, da nadaljujete temo recimo z zacetkom uporabe senzorja za dez...Hvala.
 
Uporabniški avatar
BBS
Uporabnik
 
Prispevkov: 1280
Pridružen: Pe avg 07, 2009 12:15 am
Kraj: Kočevje

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a BBS Pe dec 10, 2010 7:16 pm

Imaš prav, res me zanima, kako to da se ni nihče spomnil kaj boljšega :D

Senzor za dež je za moje pojme dober samo takrat, ko voziš in ti naenkrat špricne ogromno vode na šipo zaradi tovornjaka naprimer in ti avtomatsko obriše, prej kot bi sam. Za vse ostalo mi pa ni všeč, ker dela po svoje, enkrat počasi, potem začne hitro itd.. (Govorim o LoLvotu S60 2006).
 
Uporabniški avatar
_furby_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4178
Pridružen: Sr mar 21, 2007 12:39 am
Kraj: Ankaran

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a _furby_ Pe dec 10, 2010 7:22 pm

ni samo LoLvo tak kaliber, tudi pri veliko drugih je tko da delajo malo samosvoje. jaz pisegam na rocno upravljanje ;)
turbo inside
 
ma_hi
Novinec
 
Prispevkov: 265
Pridružen: To dec 01, 2009 8:07 am
Kraj: Portorož

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a ma_hi Pe dec 10, 2010 7:25 pm

Glede like brisalca na ladji pa, tisto sploh ni standarden brisalec temveč hitrovrteča se steklena plošča, ki zaradi centrifugalne sile pomeče kaplice dol.
 
Uporabniški avatar
_furby_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4178
Pridružen: Sr mar 21, 2007 12:39 am
Kraj: Ankaran

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a _furby_ Pe dec 10, 2010 7:47 pm

ma_hi je napisal/-a:Glede like brisalca na ladji pa, tisto sploh ni standarden brisalec temveč hitrovrteča se steklena plošča, ki zaradi centrifugalne sile pomeče kaplice dol.


zanimivo...vedno sem se sprasesval kaj je to neki gor :D
turbo inside
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a ~toMmy~ Pe dec 10, 2010 7:58 pm

Mogoče se osnovni princip ni spremenil, je pa še vedno huda razlika med prvimi brisalci in današnjimi. No že med današnjimi ni zanemarljiva. Je kar nekaj napredka a tem področju, recimo izpopolnjeno pranje, ogrevane šobe, senzor za dež, brisalci skriti pod havbo zaradi aerodinamike, samodejno prilagajanje hitrosti brisanja glede na hitrost vožnje oz. velika upočasnitev, ko avto miruje, "teardrop" oz. zakasneli bris po pranju šipe, ki počisti naknadno razpršeno tekočino, samodejni vklop zadnjega brisalca ob rikvercanju z vklopljenimi sprednjimi, nastavljivi intervali...

Kar nekaj napredka od tistih na ročni pogon! :D
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a sebaveh Pe dec 10, 2010 8:15 pm

Dobro, če bi se že šli kakšno inovacijo, bi to lahko bil linearni pomik brisalca. Recimo da bi bil tak brisalec nameščen pokončno, na zgornjem in spodnjem robu šipe bi bili vodili, po katerih bi drsel desno in levo po celi šipi. Tak sistem bi sicer potreboval dobro zaščito da se ne bi vodila zadelala od umazanije, ampak načeloma bi šlo.

Sicer pa ne vem če je tu kaj veliko za izumljati, sploh. Edina večja sprememba ki sem jo videl, so bili brisalci pri Seat Leonu - ki so v izklopljenem stanju bili postavljeni pokončno in skriti pod robom. Lepo na pogled, me pa zanima kako se to obnese v praksi - ali obrisana voda na spodnji strani šipe sili nazaj na šipo?
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
Cornelius
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 505
Pridružen: So maj 05, 2007 10:45 pm

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a Cornelius Pe dec 10, 2010 8:17 pm

Prav nic se ni spremenilo. In tisto na ladji ni nikakrsen hitro vrteci brisalec.
Pa se kako pocasen je ko ga moras obracati (vidljiv crni veliki gumb a otrostvo sem dal na ladjicah takih in drugacnih pa se kako dobro poznam ta sistem brisanja) in dobro vidis na notranji in na zunanji
strani brisalec-nalimano crno gumo pocez. Isti podoben sistem ima Volvo na starih modelih na sprednjih luckah.Nema veze nadaljujte prosim temo v stilu in ne se obesati na vsako besedo ali napako. Hvala.
Zadnjič spremenil Cornelius, dne Pe dec 10, 2010 11:17 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Doche
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1975
Pridružen: Ne maj 06, 2007 7:24 pm
Kraj: Ried

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a Doche Pe dec 10, 2010 8:42 pm

Sem prepričan, da je bila že kakšna inovacija na tem področju ampak verjetno ni zadovoljila nekim merilom. Bi ta linearni brisalec od sebaveha brisal dovol hitro ob nalivu? Bi to pomikanje gor in dol ob veliki hitrosti vplivalo na vodila? Edina tolažba so nam lahko razni Rain-X-i in podobne zadeve katere so zelo priročne na avtocestah in pa hitrih cestah.

Če se vrnem na sebavehov "izum".. če bi bila vodila tako postavljena, da bi brisalec skakal sem ter tja levo in desno potem bi verjetno predolgo časa trajalo, da bi obrisal ravno tisti del, ki ga potrebuje voznik. Če bi se pomikal gor in dol je spet vprašanje aerodinamike ob predpostavki da se voziš z veliko hitrostjo, ogromna količina vode, ki jo pa brisalec potiska kontra - torej navzdol. :DDD
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a sebaveh Pe dec 10, 2010 8:57 pm

Če že kaj, potem samo levo-desno. Pogon bi pač moral biti preko zajle, kar se žal lahko ščasoma strga. Pa tudi kompleten mehanizem bi kot takšen bil dražji kot klasičen. Čas obrisanja bi bil malenkost daljši, ampak površina obrisanega dela pa zagotovo več kot 95 %.
Ampak konec koncev nima smisla komplicirat in spreminjat nek sistem ki je že v osnovi dovolj dober za vse voznike in vsa vozila.
Toda kolikor poznam sodobne trende, se ne bi čudil če bi se našel nekdo in zakompliciral še ta del avta do nezavesti.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
slehernik
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 88
Pridružen: Če maj 29, 2008 3:21 pm
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a lancia hf Pe dec 10, 2010 9:43 pm

Za brisanje levo desno, lahko malo izboljšajo Fiatovo osnovo izpred 40-ih let
Slika
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a cruiser1 Pe dec 10, 2010 10:51 pm

sebaveh je napisal/-a:Ampak konec koncev nima smisla komplicirat in spreminjat nek sistem ki je že v osnovi dovolj dober za vse voznike in vsa vozila.
Toda kolikor poznam sodobne trende, se ne bi čudil če bi se našel nekdo in zakompliciral še ta del avta do nezavesti.


Točno to! Zakaj nekaj spreminjati, če dobro dela in se odlično obnese? Pa še preprosto je. Kaj bi radi še eno za brezveze zakomplicirano traparijo na avtu, ki ne bo kaj dosti boljša bo pa nenormalno draga za popravilo in vzdrževanje!!?
 
Uporabniški avatar
Cornelius
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 505
Pridružen: So maj 05, 2007 10:45 pm

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a Cornelius Pe dec 10, 2010 11:10 pm

Vidi nisem mislil, da bi nekdo moral narediti traparijo temvec narediti novejsi sistem.
Glede na to, da se 100 let ni prav nic (nula) spremenilo od prvotne resitve le ta da je prej
znotraj avta bila rocka zdaj je pa motorcek mislim na vso moderno tehnologijo v stotih letih.

Za mene so brisalci ena bedna mehanska grdobija na avtu. Enako kot so zunanja ogledala. Grda strleca ogledala. 40 let nazaj so meli kamere na prototpih... :mrgreen: =P

Glede na to, da so zaceli dajati laminirane sipe in zascitne sloje po katerih voda drsi (imam ih na oba avta, na sprednji sipi, na stranskih na vratih in na ogledalih) je ze to izboljsanje ceprav ne v tem smeru v katerem sem zacel temo.

Menim, da se da narediti sistem vodila ob vsaki strani stebrickov in ni treba da je metalna zajla ki bi vlekla
to vrv ali podobno, lahko je to zelo vzdrzljiva silikonska guma ali podobno saj je se pa se materijalov
ki bi diagonalno sla z veliko hitrostrjo cez sipo ali se lomila na vsaki polovici sipe tako, da bi je na pol poti
potegnila najlonska ali neka druga sajla, vodilo ter obrnila smer...lahko so ta vodila se kako vzdrzljiva saj poznamo vrsto materialov v danasnjem casu...glede starega sistema zal ko mal mocneje snezi pa ocitno ne pomagajo se tako dobri brisalci cim se zmrzne mal ledu ali snega fertik. Zato so se nekoc stari avti vsak tolik casa ustavljali kot kaze Mary in brisali sneg ali dez z sip...

Vidi tudi Nikola Tesla je naredil prvi transformator in je delal ter ga je potem usavrsil...in se tisoce patentov
je na tem svetu tako dobilo izboljsavo. Jadni brisalci pa nikoli.

Prosim, nadaljujte temo v pozitivnem duhu. Hvala. Dajte kaksno vaso tehnicno idejo kot Sebaveh. ;)
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a lancia hf Pe dec 10, 2010 11:20 pm

Mislim da je tale tema ista, kot bi jaz odpru temo, zakaj delajo pnevmatike že toliko časa iste, okrogle in s profilom na njej samo dimenzijo in širino so spremenili :lol: :D
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Uporabniški avatar
Cornelius
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 505
Pridružen: So maj 05, 2007 10:45 pm

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a Cornelius Pe dec 10, 2010 11:40 pm

Velikokrat so se smejali in pljuvali po ljudeh kateri so predstavili kaksno noviteto
ali izboljsavo dokler je ta ista oseba ni dala patentirati in zasluzila milione dolarjev... :con
in so se potem butali v glavo-ja kako tako enostavno se jaz nisem spomnil...
Tukaj debatiramo o tem, da se 100 let ni prav nic spremenila tehnicna podoba in sistem
brisalca. Pustimo zdaj dizajn, oblike in motorcke in dodatno elektroniko.

Sipa, voda, brisanje. Da vidimo nasega najboljsega izumitelja na A.Com-u. :noro :bere :ne
In brez Interneta in Wiki kurbarije. Svoje ideje iz svoje glave.

Jaz sem tudi razmisljal v smeri uporabe velikega zracnega upora avta in uporabe dveh sirokih sob
ki bi tak zrak (ogrejan od motorja, vode motorja ipd.) se dodatno z prenosom zracne turbine se potiskala
in bi dobesedno (kot delajo v tovarnah z laminacijo sip) potiskala vso vodo in umazanijo stran.
Ko bi avto sel hitreje bi upor zraka zajemali a ko bi sel pocasi pa prek motorja oz. zracne turbine.
Glede na to, da avti ZE majo zascitne sloje na sipah dovolj bi bila od spodaj proti gor mocni sunek zraka.
Kaj vi mislite? Bi to delalo? Jaz mislim da bi ob pravem sloju kot je recimo na Volvu. Poskusite politi vodo na stranske sipe kako odteka ne mores verjeti. Zrak in ta sistem. :!:

TO je le ideja ko sem videl, kako mocen sunek je v tovarni stekla ko dobesedno odpihne vso vodo
od hlajenja, laminiranja in dodajanja druge sipe na to.
Ce bom to patentiral bom dal ime BR.BR... Brankovi Brisalci :mrgreen: =P
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a cruiser1 Pe dec 10, 2010 11:43 pm

Cornelius je napisal/-a:Glede na to, da se 100 let ni prav nic (nula) spremenilo od prvotne resitve le ta da je prej


Saj se tudi na motorjih ni kaj bistveno spremenilo. Osnova je popolnoma ista, kot pred sto leti. Le kup elektronike in senzorjev so na njih obesili, da je več možnosti za okvaro in drage servise. ;)

Pa, da ne bom tako zoprn, bom vseeno malo sodeloval v debati. Jaz kakšne izvirne in boljše ideje, kot so zdajšni brisalci žal nimam. In tudi kakšne posebne prednosti v ideji od sebaveh, ne vidim. Očitno pa tudi avtomobilske firme nimajo neke boljše ideje ali pa še niso tako daleč, da bi jo predstavili javnosti.
 
Uporabniški avatar
Cornelius
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 505
Pridružen: So maj 05, 2007 10:45 pm

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a Cornelius Pe dec 10, 2010 11:49 pm

Vidi Volvo je zdavnaj patentiral ta sloj na sipah spredaj in ob strani.
Z veseljem sem ga narocil in ga bom vedno ce bom spet kupoval avto.
Ce to uporabimo z sistemom zraka pod pritiskom mislim da bi delovalo pa se kako dobro. ;)
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Water-Repellent Glass (WRG) is a chemical film that is baked into the factory-fitted glass on the front, rear, and side windows of a vehicle to maintain proper visibility in wet weather. It is produced and patented by Volvo Cars, WRG claims to take water in the form of rain, mud, snow, sleet, or ice, and disperse it into tiny droplets that quickly slide off the windows of the car. This feature is indicated on the bottom of the glass by use of a water droplet icon near the laminated company name. The WRG chemical must be replaced on the vehicle after every six years.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 7 gostov