RaVeN je napisal/-a:Mrzlega ne pritiskaš in vročega ne takoj vgašuješ ampak malo počakaš oziroma voziš z nižjimi obrati da se vse skupaj stabilizira.
Kratko in jedrnato.
edit: je tristan01 lepo napisal kako in kaj.
tristan01 je napisal/-a:RaVeN je napisal/-a:Mrzlega ne pritiskaš in vročega ne takoj vgašuješ ampak malo počakaš oziroma voziš z nižjimi obrati da se vse skupaj stabilizira.
Kratko in jedrnato.
edit: je tristan01 lepo napisal kako in kaj.
Raven sem ravno prebral še enkrat svoj post. Tu sem pozabil omeniti še eno zadevo glede ohlajanja motorja. Po tiščanju je nujno narediti še nekaj km zmerne vožnje zaradi ohlajanja samega bloka motorja. Takoj ko ugasnemo motor, hladilna tekočina ne kroži več skozi motor. Notranjost motorja je zaradi tiščanja lahko precej bolj vroča kot pri običajni vožnji (olje lahko dosega tudi do 150 stopinj celcija). Kar povzroči lokalna pregrevanja in vrenje hladilne tekočine v bloku. Posledično so na nekaterih starejših avtomobilih (pred 20 ali več leti) pokale glave.
Pa še malček pogleda v zgodovino. Pred mnogo leti je bil doma TAM 5500, kasneje pa Magirus. Oba motorja sta zračno hlajena. Kadar se je oče vrnil z vožnje je doma še nekaj minut, včasih tudi več kot 10 min na mesto hladil motor v t.i. povišanem prostem teku. Kakšnih 100 ali 200 RPM nad prostim tekom je motor deloval še nekaj časa, zato da se je odvedla toplota iz notranjosti motorja, edini pokazatelj temperature motroja pa je bila temperatura olja. Ob takšnem ravnanju so tisti motorji brez večjih popravil zdržali krepko preko miljona kilometrov.
Če se vrnemo v sedanjost. Stara spoznanja se končno vračajo. Doma je Golf VI z 1.2 TSI mlinčkom in Octavija z 1.9 TDI motorjem. Oba imata na BC možnost prikaza temperature olja. Odkar imam zadnjo Octavijo (3 v zadnjih 3 letih z istim motorjem) in spremljam temperaturo olja, se je poraba olja skoraj prepolovila, saj sem prej pritisnil ko je voda dosegla delovno temperaturo, danes pa čakam da ima olje vsaj 75 stopinj. In pozmi olje doseže to temperaturo kakšnih 5 km po tem ko je voda že segreta na delovno temperaturo. Prav tako me je pozitivno presenetil BMW z novo serijo 5, kjer je temperaturo vode v motorju zamnjala temperatura olja.
Kot kaže so tudi snovalci vozil počasi spoznali, da je ta podatek boljši pokazatelj ogretosti motorja.
Lp Tristan01
tristan01 je napisal/-a:
Pa še malček pogleda v zgodovino. Pred mnogo leti je bil doma TAM 5500, kasneje pa Magirus. Oba motorja sta zračno hlajena. Kadar se je oče vrnil z vožnje je doma še nekaj minut, včasih tudi več kot 10 min na mesto hladil motor v t.i. povišanem prostem teku. Kakšnih 100 ali 200 RPM nad prostim tekom je motor deloval še nekaj časa, zato da se je odvedla toplota iz notranjosti motorja, edini pokazatelj temperature motroja pa je bila temperatura olja. Ob takšnem
tristan01 je napisal/-a:Prav tako me je pozitivno presenetil BMW z novo serijo 5, kjer je temperaturo vode v motorju zamnjala temperatura olja.
sašo5 je napisal/-a:tristan01 je napisal/-a:
Pa še malček pogleda v zgodovino. Pred mnogo leti je bil doma TAM 5500, kasneje pa Magirus. Oba motorja sta zračno hlajena. Kadar se je oče vrnil z vožnje je doma še nekaj minut, včasih tudi več kot 10 min na mesto hladil motor v t.i. povišanem prostem teku. Kakšnih 100 ali 200 RPM nad prostim tekom je motor deloval še nekaj časa, zato da se je odvedla toplota iz notranjosti motorja, edini pokazatelj temperature motroja pa je bila temperatura olja. Ob takšnem
uros11 je napisal/-a:Pri normalni vožnji ne bo problema, saj turbina ni s papirja. Tu zgoraj pa vsi pišejo, da ga najprej ogrejejo, pol pa tiščijo. Jaz mojih nikoli ne tiščim. Pa še nisem menjal turbine, ne pri golfu III s 290 kkm, ko sem ga prodal, ne pri passatu s 270 kkm, kolikor jih ima sedaj. Tudi nikoli ne menjam pri čudnih obratih, vedno bolj proti 3000, če že. To pa ni nič za turbino. Nikoli ga ne ogrevam na mestu, ker se najbolj segreje med vožnjo in nikoli ga ne hladim, ko pridem s poti. Itak vedno pripeljem z normalno hitrostjo domov, tako da ni nobene potrebe po ohlajanju. Števec temperature olja imam pri golfu in je uporabna zadeva, ni pa indikator za to, kdaj začneš normalno voziti, ker to začnem od vsega začeteka, ko vžgem avto. Edino enkrat, ko mi je na Šentviško goro zlezlo na 107 stopinj, sem naredil še en krog po vasi in ga potem ugasnil. Guess what - avto še vedno dela.
Da pa bi ga tiščal - zakaj že?!
tristan01 je napisal/-a:sašo5 je napisal/-a:tristan01 je napisal/-a:
Pa še malček pogleda v zgodovino. Pred mnogo leti je bil doma TAM 5500, kasneje pa Magirus. Oba motorja sta zračno hlajena. Kadar se je oče vrnil z vožnje je doma še nekaj minut, včasih tudi več kot 10 min na mesto hladil motor v t.i. povišanem prostem teku. Kakšnih 100 ali 200 RPM nad prostim tekom je motor deloval še nekaj časa, zato da se je odvedla toplota iz notranjosti motorja, edini pokazatelj temperature motroja pa je bila temperatura olja. Ob takšnem
uf, nisem se mislil oglašat, ampak takšen lapsus je pa težko spregledat....
Vprašanje: kdaj se avto najbolj greje oz. hoče temp. preko 90 in je čas za vklop ventilatorja![]()
![]()
![]()
No pa dajmo še tole razčistit. Motorji o katerih govorim so zasnovani nekje v prvem desetletju po drugi svetovni vojni, z manjšimi nadgradnjami in dodelavami pa so se vgrajevali do združitve Magirusa, italijanskega Fiata v skupino IVECO. Vsi Magirusovi motorji (tudi TAM je licenca Magirus) so bili zračno hlajeni. Prinncip hlajenja motorja pa je isti kot pri dobrih starih štirkah (Tomos APN 4)ali VW Hrošču. Pred motorjem je z visko sklopko gnana vetrnica, okrog bloka pa kup usmernikov zraka, ki skrbijo za boljše hlajenje motorja.
Po daljši vožnji s tovorom in v kakšnih klancih so se ti motorji znali segreti do točke kjer so kolektorji v temi dobesedno žareli. Kar se tiče ohlajanja: Pri povišanem prostem teku je veternica dosegala polno moč, motor pa je tekel praktično neobremenjen. Tako se je hitro poskrbelo, da ni prihajalo do pregrevanja in nepotrebnega utrujanja materialov.
Vse kar sem napisal je stvar mojih in očetovih izkušenj. Sem prepričan da takšno preventivno ravnanje preprečuje nepotrebne okvare. Kdor misli da je to nepotrebno pa naj ravna po svoje. Glede teranja dizlov do 3.000 RPM ali več pa lahko rečem samo eno. Neumnost da ni večje. Večina doseže max navor že krepko pod 2.000 RPM. Torej je za normalno vožnjo potrebno zavrteti motor ravno toliko, da po pretikanju ne pade v območje kjer je premalo navora. Načeloma je že nad 1.500 RPM dovolj navora za normalno vožnjo. Občasno pritiskanje v višje vrtljaje tudi ne škodi. Glede zaspanosti motorja pa najbolje pomaga relacijska vožnja na AC. Takrat se motor pošteno razgreje, predvsem izpušni del. S tem se omogoči da saje, ki se zaradi mestne vožnje in kratkih razdalj nabirajo v izpušnem sistemu, očistijo/izgorijo.
LP Tristan01
Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 8 gostov