Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
JJJ
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 13
Pridružen: Ne jun 26, 2011 8:36 am

turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a JJJ Če jul 21, 2011 1:59 pm

Kljub searchu nisem našel take teme, zato odpiram novo...

Na večih odgovorih po različnih temah sem zasledil stavek v smislu, da '... je s turbo motorjem potrebno pravilno ravnati...', ponavadi v povezavi z vzdržljivostjo turbine.

Vprašanje je seveda, kaj pomeni 'pravilno ravnanje'?
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a INFINITI Če jul 21, 2011 2:10 pm

Preprosto rečeno - ne tiščiš ga mrzlega po zagonu in ne ugašaš takoj vročega po hitrejši vožnji.
Pa pozor - indikator oz. števec na armaturki za temperature vode ne kaže tudi, da je olje ogreto na idealno delovno temperaturo.
Jaz imam oboje pa mi je lažje spremljati temperaturo olja
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Scorp84
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 788
Pridružen: Ne nov 26, 2006 1:25 am

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a Scorp84 Če jul 21, 2011 2:11 pm

Je že kar nekaj o tem napisano ampak vseeno odgovorim. Hladnega ne priganjaš, to pomeni da turbo za kratke relacije ni primeren. Po priganjanju oziroma športne vožnje, avto ne ugašaš tako, počakaš vsaj pol minute, do minute. Tudi če na avtocesti voziš in se ustaviš, ne priporočam da takoj ugasneš avtom, ampak preden se ustaviš voziš z čimbolj nižjimi obrati. Pa seveda tudi večkrat olje menjati, tovarniških 20 tisoč km se nebi držal, bi raje na deset tisoč menjal olje.
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a tristan01 Če jul 21, 2011 2:15 pm

Takih tem smo imeli malo morje. Vse teme o dizelskih motorjih vključujejo vsaj deloma tudi to področje.

Da pa ponovim še enkrat:

Vse motorje (atmosferske ali prisilno polnjene) je pred tiščanjem potrebno ogreti, po tiščanju pa ohladiti.

Prisilno polnjeni motorji so zaradi svoje konstrukcije še bolj izpostavljeni in rajši odpovedo kot pa atmosferski, zato je pri njih potrebno še bolj paziti kako se z njimi ravna. Vsa umetnost je v tem, da takoj ko motor zaženeš ne pritisneš na polno, temveč počakaš da se voda in olje ogrejeta na delovno temperaturo.

Velika težava večine prisilno polnjenih motorjev je v tem, da nimajo merilnika temperature olja, saj je le ta precej bolj pomembna kot temperatura vode.

Olje zagotavlja mazanje motorja med delovanjem. Minimalno zaščito nudi pri vseh temperaturah, optimum pa šele ko je motor povsem ogret in ima olje cca 90-100 stopinj. Nižja je temperatura motorja, bolj je olje gosto, počasneje teče skozi motor in prav lahko se zgodi da pride do pretrganja oljnega filma in poškodb motorja (tu je najbolj izpostavljena turbina, saj se ob obremenitvah zavrti tudi preko 100.000 vrtljajev v minuti).

Podoben postopek je pri ustavljanju vozila, saj je potrebno močno razgret motor kakšen kilometer ali dva preden ga ustavimo voziti počasi, da se razgreti deli (predvsem tudbina) ohladijo kolikor je možno in da se ob izklopu motorja turbina vrti z čim manjšimi vrtljaji.

Ta navodila veljajo za vse motorje. Pri prisilno polnjenih pa pridejo nekoliko bolj do izraza, saj je turbina nekajkrat bolj občutljiva na zlorabe kot ostali deli motorja.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
RaVeN
Novinec
 
Prispevkov: 212
Pridružen: Ne mar 08, 2009 1:16 pm

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a RaVeN Če jul 21, 2011 2:17 pm

Mrzlega ne pritiskaš in vročega ne takoj vgašuješ ampak malo počakaš oziroma voziš z nižjimi obrati da se vse skupaj stabilizira.

Kratko in jedrnato. :D


edit: je tristan01 lepo napisal kako in kaj.
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a tristan01 Če jul 21, 2011 2:36 pm

RaVeN je napisal/-a:Mrzlega ne pritiskaš in vročega ne takoj vgašuješ ampak malo počakaš oziroma voziš z nižjimi obrati da se vse skupaj stabilizira.

Kratko in jedrnato. :D


edit: je tristan01 lepo napisal kako in kaj.


Raven sem ravno prebral še enkrat svoj post. Tu sem pozabil omeniti še eno zadevo glede ohlajanja motorja. Po tiščanju je nujno narediti še nekaj km zmerne vožnje zaradi ohlajanja samega bloka motorja. Takoj ko ugasnemo motor, hladilna tekočina ne kroži več skozi motor. Notranjost motorja je zaradi tiščanja lahko precej bolj vroča kot pri običajni vožnji (olje lahko dosega tudi do 150 stopinj celcija). Kar povzroči lokalna pregrevanja in vrenje hladilne tekočine v bloku. Posledično so na nekaterih starejših avtomobilih (pred 20 ali več leti) pokale glave.

Pa še malček pogleda v zgodovino. Pred mnogo leti je bil doma TAM 5500, kasneje pa Magirus. Oba motorja sta zračno hlajena. Kadar se je oče vrnil z vožnje je doma še nekaj minut, včasih tudi več kot 10 min na mesto hladil motor v t.i. povišanem prostem teku. Kakšnih 100 ali 200 RPM nad prostim tekom je motor deloval še nekaj časa, zato da se je odvedla toplota iz notranjosti motorja, edini pokazatelj temperature motroja pa je bila temperatura olja. Ob takšnem ravnanju so tisti motorji brez večjih popravil zdržali krepko preko miljona kilometrov.

Če se vrnemo v sedanjost. Stara spoznanja se končno vračajo. Doma je Golf VI z 1.2 TSI mlinčkom in Octavija z 1.9 TDI motorjem. Oba imata na BC možnost prikaza temperature olja. Odkar imam zadnjo Octavijo (3 v zadnjih 3 letih z istim motorjem) in spremljam temperaturo olja, se je poraba olja skoraj prepolovila, saj sem prej pritisnil ko je voda dosegla delovno temperaturo, danes pa čakam da ima olje vsaj 75 stopinj. In pozmi olje doseže to temperaturo kakšnih 5 km po tem ko je voda že segreta na delovno temperaturo. Prav tako me je pozitivno presenetil BMW z novo serijo 5, kjer je temperaturo vode v motorju zamnjala temperatura olja.

Kot kaže so tudi snovalci vozil počasi spoznali, da je ta podatek boljši pokazatelj ogretosti motorja.

Lp Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
Patrik_A3
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4873
Pridružen: Če nov 02, 2006 11:08 pm

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a Patrik_A3 Če jul 21, 2011 5:56 pm

tak ti bom povedal. lahko boš vozo kot i**** pa ti nebo nič crknilo, lahko pa ga boš božal pa nevem kak ogreval pa 5 minut ohlajal pa bo crkno. tukaj je vprašanje sreče. me zanima koliko ljudi avto nonstop ohlaja. pa bo naredo 200 000km z istim turbom pa se ti bo smejal, drugi pa bo ohlajal pa počasi ogreval pa bo že menjal vmes turbo.

Govorim pa to zato, ker pri sosedih VW Passat 1.9 tdi 90 z realnimi 160 000km ker so prvi lastniki ima že tretjo turbino. . z avtom pa se dela lepo - vozi starejša gospa.
Slika One day......BACK TO BLACK! Slika
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a maniaxxx Če jul 21, 2011 6:03 pm

tristan01 je napisal/-a:
RaVeN je napisal/-a:Mrzlega ne pritiskaš in vročega ne takoj vgašuješ ampak malo počakaš oziroma voziš z nižjimi obrati da se vse skupaj stabilizira.

Kratko in jedrnato. :D


edit: je tristan01 lepo napisal kako in kaj.


Raven sem ravno prebral še enkrat svoj post. Tu sem pozabil omeniti še eno zadevo glede ohlajanja motorja. Po tiščanju je nujno narediti še nekaj km zmerne vožnje zaradi ohlajanja samega bloka motorja. Takoj ko ugasnemo motor, hladilna tekočina ne kroži več skozi motor. Notranjost motorja je zaradi tiščanja lahko precej bolj vroča kot pri običajni vožnji (olje lahko dosega tudi do 150 stopinj celcija). Kar povzroči lokalna pregrevanja in vrenje hladilne tekočine v bloku. Posledično so na nekaterih starejših avtomobilih (pred 20 ali več leti) pokale glave.

Pa še malček pogleda v zgodovino. Pred mnogo leti je bil doma TAM 5500, kasneje pa Magirus. Oba motorja sta zračno hlajena. Kadar se je oče vrnil z vožnje je doma še nekaj minut, včasih tudi več kot 10 min na mesto hladil motor v t.i. povišanem prostem teku. Kakšnih 100 ali 200 RPM nad prostim tekom je motor deloval še nekaj časa, zato da se je odvedla toplota iz notranjosti motorja, edini pokazatelj temperature motroja pa je bila temperatura olja. Ob takšnem ravnanju so tisti motorji brez večjih popravil zdržali krepko preko miljona kilometrov.

Če se vrnemo v sedanjost. Stara spoznanja se končno vračajo. Doma je Golf VI z 1.2 TSI mlinčkom in Octavija z 1.9 TDI motorjem. Oba imata na BC možnost prikaza temperature olja. Odkar imam zadnjo Octavijo (3 v zadnjih 3 letih z istim motorjem) in spremljam temperaturo olja, se je poraba olja skoraj prepolovila, saj sem prej pritisnil ko je voda dosegla delovno temperaturo, danes pa čakam da ima olje vsaj 75 stopinj. In pozmi olje doseže to temperaturo kakšnih 5 km po tem ko je voda že segreta na delovno temperaturo. Prav tako me je pozitivno presenetil BMW z novo serijo 5, kjer je temperaturo vode v motorju zamnjala temperatura olja.

Kot kaže so tudi snovalci vozil počasi spoznali, da je ta podatek boljši pokazatelj ogretosti motorja.

Lp Tristan01


Končno ....sam časakm vsaj 15 kilometrov preden malo bolj pritisnem avto, pozimi tudi več.....če bi se ravnal po kazalcu za temperaturo vode, bi itak po moje že par turbin menjal :mrgreen: .

Je pa res kar pravi Patrik, če imaš smolo lahko še tako paziš na avto pa ti bo vse skup šlo, sicer pa to, da avto vozi stara mama je zame prej slabo kot dobro. Poznam pa ogromno ljudi, ki samo počaka, da se kazalec za vodo malo premakne pa hop po gasu....posledice so jasne
Zadnjič spremenil maniaxxx, dne Če jul 21, 2011 6:04 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a primozek68 Če jul 21, 2011 6:03 pm

Pa ja dej. Bulshittin' je to segrevat pa ohlajat. Vem za par deset turbo-dieslov, ki jih lastniki od prve na polno pozimi zjutraj, pač u klanec po zalet. To je 10 minut mrzel motor nad 3500 obrati, pa imajo vsi čez 300kilokilometrov.Tako, da to tu nima veze, oz. le majhno.
Sex turns gay people into Mexicans.
 
gofra
Uporabnik
 
Prispevkov: 1153
Pridružen: Pe jun 22, 2007 8:56 pm

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a gofra Če jul 21, 2011 7:36 pm

Kaj primozek, ti to tudi iz izkusenj al si samo cul, kaj je baba rekla? Ne siri dezinformacij. Potencialno je nevarnost, da odpove turbina zaradi malomarnosti bistveno vecja, verjel ali ne.
Mislim, da se bomo s tem vsi strinjali. Podobno je, kot bi rekel, da segat z roko v tigrovo kletko ni nevarno, ker je to naredilo ze 10 ljudi in imajo vsi se obe roki.

Ce se vrnem k avtorju bi poleg omenjenega dodal se:

- redne menjave kvalitetnih olj (ne glej intervalov, menjaj pogosteje, ce ti ni vseeno)
- ne tisci pedala v poden po 15 minut skupaj na AC. Danasnji avtomobili so sicer ze precej "bulletproff", pa vendar...


LpF
 
belkaena
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 586
Pridružen: So nov 11, 2006 7:49 pm

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a belkaena Če jul 21, 2011 7:53 pm

Jaz se pa kar z Primožem strinjam, konec koncev pa ali je pomembno če turbina crkne pri 150 ali pa pri 170 tisoč? Pač to te čaka. Definitivno je rizik večji. Ali dejansko obstaja test, ki potrjuje približno koliko % bolj je turbina podvržena okvaram pri "slabi" vožnnji ali obratno? Vsi vemo kako je v teoriji v praksi pa tega še nihče ni prikazal.

Če je vredno jajcanja pred zaustavitvijo motorja naj se seveda vsak sam odloči. Dejstvo, ki ga sam zagovarjam je le, da mrzlega prvo sekundo ne nateram v rdeče polje. Prve nekaj ovinkov lepo do 2000 obratov potem pa normalno naprej.

Lp.
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a čare Če jul 21, 2011 8:31 pm

spet komplicirate a ne.Jaz ga nikol ne merkam,res pa je da vozim normalno.Sem ravno zadnjič rihtal enga JTD-ja neke stvari in ko sem bil fertik se grem peljat in ugotovim da avto sploh nikamor ne gre.kličem lastnika ga povprašam kok časa avto na polno kadi in nikamor ne gre (nad 3300 rpm) in mi pravi da kadi že skoz da pa ne bi šel se mu pa ne zdi...OK mal raziskujem in ko sem odklopil LMM se je avtu snel pa kadit je nehal no in potem jaz po lastnika "ajde zdaj me pa nazaj po moj avto pel" in ugotovim da dec pri 2500 rpm šalta in potem ni čudno da ni vedel da ne gre kot mora.Tako da mal nehite srat s temi ogrevanji in hlajenji pa šaltanjem pri 2000rpm. Menjava olja je tud precej pomembna tko da če ga boste menjal na 30000 km pa ogreval in ohlajal vam čist nič ne nuca,pa nekdo je napisal da začne avto priganjat šele po 15 kilometrih vožnje?'pa tok jih jaz ne nrdim u enem kosu tukaj po Ljubljani...
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a uros11 Če jul 21, 2011 9:10 pm

Pri normalni vožnji ne bo problema, saj turbina ni s papirja. Tu zgoraj pa vsi pišejo, da ga najprej ogrejejo, pol pa tiščijo. Jaz mojih nikoli ne tiščim. Pa še nisem menjal turbine, ne pri golfu III s 290 kkm, ko sem ga prodal, ne pri passatu s 270 kkm, kolikor jih ima sedaj. Tudi nikoli ne menjam pri čudnih obratih, vedno bolj proti 3000, če že. To pa ni nič za turbino. Nikoli ga ne ogrevam na mestu, ker se najbolj segreje med vožnjo in nikoli ga ne hladim, ko pridem s poti. Itak vedno pripeljem z normalno hitrostjo domov, tako da ni nobene potrebe po ohlajanju. Števec temperature olja imam pri golfu in je uporabna zadeva, ni pa indikator za to, kdaj začneš normalno voziti, ker to začnem od vsega začeteka, ko vžgem avto. Edino enkrat, ko mi je na Šentviško goro zlezlo na 107 stopinj, sem naredil še en krog po vasi in ga potem ugasnil. Guess what - avto še vedno dela.
Da pa bi ga tiščal - zakaj že?!
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5061
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a sašo5 Če jul 21, 2011 9:30 pm

tristan01 je napisal/-a:
Pa še malček pogleda v zgodovino. Pred mnogo leti je bil doma TAM 5500, kasneje pa Magirus. Oba motorja sta zračno hlajena. Kadar se je oče vrnil z vožnje je doma še nekaj minut, včasih tudi več kot 10 min na mesto hladil motor v t.i. povišanem prostem teku. Kakšnih 100 ali 200 RPM nad prostim tekom je motor deloval še nekaj časa, zato da se je odvedla toplota iz notranjosti motorja, edini pokazatelj temperature motroja pa je bila temperatura olja. Ob takšnem


uf, nisem se mislil oglašat, ampak takšen lapsus je pa težko spregledat....

Vprašanje: kdaj se avto najbolj greje oz. hoče temp. preko 90 in je čas za vklop ventilatorja :?: :?: :?:

To, ko se govori o ohlajanju, je definitvno mišljeno samo za turbo motorje, ker če ugasnemo avto takoj, prekinemo mazanje in posledično se ostanki olja zapečejo na osovino.....

tristan01 je napisal/-a:Prav tako me je pozitivno presenetil BMW z novo serijo 5, kjer je temperaturo vode v motorju zamnjala temperatura olja.


temp vode treba poiskat v meniju in je v digitalni oznaki..........
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a lisko Če jul 21, 2011 10:10 pm

Za olje po parih kilometrih ne verjamem skoraj , da se ogreje....Namreč jaz spremljam pritisk olja. In v servisnem priročniku lepo piše, da se pritisk olja pri ogretem motorju Giblje od 1.4 do 4.1 bara. Dokler je olje mrzlo in gosto števček kaže 5 barov ( konstatno neodvisno od obratov, ker pri toliko spusti by pass). Ko pa se ogreje pa se števček spusti na magična 2 bara v prostem teku in mal prek 4 pri polnem plinu. Ampak to se zgodi po 25tih kilometrih....
Sicer se pa da dizla tud mrzlega lepo peljat tud na 3 tisoč obratov brez, da se turbina oglaša...
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a tristan01 Pe jul 22, 2011 7:57 am

sašo5 je napisal/-a:
tristan01 je napisal/-a:
Pa še malček pogleda v zgodovino. Pred mnogo leti je bil doma TAM 5500, kasneje pa Magirus. Oba motorja sta zračno hlajena. Kadar se je oče vrnil z vožnje je doma še nekaj minut, včasih tudi več kot 10 min na mesto hladil motor v t.i. povišanem prostem teku. Kakšnih 100 ali 200 RPM nad prostim tekom je motor deloval še nekaj časa, zato da se je odvedla toplota iz notranjosti motorja, edini pokazatelj temperature motroja pa je bila temperatura olja. Ob takšnem


uf, nisem se mislil oglašat, ampak takšen lapsus je pa težko spregledat....

Vprašanje: kdaj se avto najbolj greje oz. hoče temp. preko 90 in je čas za vklop ventilatorja :?: :?: :?:

No pa dajmo še tole razčistit. Motorji o katerih govorim so zasnovani nekje v prvem desetletju po drugi svetovni vojni, z manjšimi nadgradnjami in dodelavami pa so se vgrajevali do združitve Magirusa, italijanskega Fiata v skupino IVECO. Vsi Magirusovi motorji (tudi TAM je licenca Magirus) so bili zračno hlajeni. Prinncip hlajenja motorja pa je isti kot pri dobrih starih štirkah (Tomos APN 4)ali VW Hrošču. Pred motorjem je z visko sklopko gnana vetrnica, okrog bloka pa kup usmernikov zraka, ki skrbijo za boljše hlajenje motorja.

Po daljši vožnji s tovorom in v kakšnih klancih so se ti motorji znali segreti do točke kjer so kolektorji v temi dobesedno žareli. Kar se tiče ohlajanja: Pri povišanem prostem teku je veternica dosegala polno moč, motor pa je tekel praktično neobremenjen. Tako se je hitro poskrbelo, da ni prihajalo do pregrevanja in nepotrebnega utrujanja materialov.

Vse kar sem napisal je stvar mojih in očetovih izkušenj. Sem prepričan da takšno preventivno ravnanje preprečuje nepotrebne okvare. Kdor misli da je to nepotrebno pa naj ravna po svoje. Glede teranja dizlov do 3.000 RPM ali več pa lahko rečem samo eno. Neumnost da ni večje. Večina doseže max navor že krepko pod 2.000 RPM. Torej je za normalno vožnjo potrebno zavrteti motor ravno toliko, da po pretikanju ne pade v območje kjer je premalo navora. Načeloma je že nad 1.500 RPM dovolj navora za normalno vožnjo. Občasno pritiskanje v višje vrtljaje tudi ne škodi. Glede zaspanosti motorja pa najbolje pomaga relacijska vožnja na AC. Takrat se motor pošteno razgreje, predvsem izpušni del. S tem se omogoči da saje, ki se zaradi mestne vožnje in kratkih razdalj nabirajo v izpušnem sistemu, očistijo/izgorijo.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
JJJ
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 13
Pridružen: Ne jun 26, 2011 8:36 am

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a JJJ Pe jul 22, 2011 8:00 am

Torej, če povzamem, je dobro prvih in zadnjih 10km voziti v nižjih obratih (<3000? 2500?) in to je to?
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a INFINITI Pe jul 22, 2011 8:10 am

uros11 je napisal/-a:Pri normalni vožnji ne bo problema, saj turbina ni s papirja. Tu zgoraj pa vsi pišejo, da ga najprej ogrejejo, pol pa tiščijo. Jaz mojih nikoli ne tiščim. Pa še nisem menjal turbine, ne pri golfu III s 290 kkm, ko sem ga prodal, ne pri passatu s 270 kkm, kolikor jih ima sedaj. Tudi nikoli ne menjam pri čudnih obratih, vedno bolj proti 3000, če že. To pa ni nič za turbino. Nikoli ga ne ogrevam na mestu, ker se najbolj segreje med vožnjo in nikoli ga ne hladim, ko pridem s poti. Itak vedno pripeljem z normalno hitrostjo domov, tako da ni nobene potrebe po ohlajanju. Števec temperature olja imam pri golfu in je uporabna zadeva, ni pa indikator za to, kdaj začneš normalno voziti, ker to začnem od vsega začeteka, ko vžgem avto. Edino enkrat, ko mi je na Šentviško goro zlezlo na 107 stopinj, sem naredil še en krog po vasi in ga potem ugasnil. Guess what - avto še vedno dela.
Da pa bi ga tiščal - zakaj že?!


Sam si dobro napisal si pa tudi narobe razumel. NIhče ni trdil da se TD ogreva na mestu, pravzaprav je to slabo - motor se ogreva med vožnjo. Kar je mišljeno je to, da ne boš mrzlega štartal in potem takoj šel na AC pa pribijal in pospeševal na polno. Obratno tudi velja - ne boš motor razgret od dinamične vožnje, ko je olje recimo na 110 stopinj šel takoj ustavit in čao. Takrat tudi lepo bolj normalno voziš, da se shladi na nekje cca 90 stopinj in BP ugasneš. Ni pa nujno da karkoli "tiščiš" lahko lepo normalno voziš celi čas in ne bo potrebno kaj posebej "hladiti".
In tudi sam vidiš po svojih izkušnjah kako dolgo lahko potem živi ena turbina. Smo pa nekateri tudi bolj dinamični vozniki pa potem ravnamo tudi po zdravi pameti - se obrestuje na dolgi rok.
Res pa je tudi da ni potrebno "morit" motorja z lenimi vožnjami, potem se tudi mariskaj zapaca pa postane len in neodziven.


Drugače pa sem se teh simpl korakov držal pri vseh zadevah, ki sem si jih lastil, neglede ali je bil od 4.4 literski V8 do 750ccm velik I4, N/A, turbaka, dizla, bencinarja, nekaj kar ma na 4500 rdeče polje ali pa šele na 14.500 rpm rdeče polje.
Pri vseh teh mašinah nisem NIKOLI imel izrednega servisa na motorju in NIKOLI mi ni žrlo olja ali pa karkoli kadilo pa padalo na tehničnih preizkusih izpuha, pa sem zelo, zelo dinamičen voznik, ko sedim sam v avtu - tudi grobnik sem redno obiskoval z motorjem ipd.
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
gusti85
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 545
Pridružen: Sr nov 18, 2009 2:56 pm
Kraj: Kotlje - Koroška

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a gusti85 Pe jul 22, 2011 8:12 am

Če voziš normalno z prometom, ne rabiš razmišljat ne o segrevanju ne o ohlajanju. Pač toliko paziš, da ne po 200m vožnje že na polno v tretji prehitevaš tovornjaka. Če ga pa goniš ko zmešan, pač pelješ zadnjih 5km zmerno ali pa ga pustiš pol minutke lavfat in to je to. Bolj je važno, da je olje dovolj sveže.
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a uros11 Pe jul 22, 2011 8:12 am

tristan01 je napisal/-a:
sašo5 je napisal/-a:
tristan01 je napisal/-a:
Pa še malček pogleda v zgodovino. Pred mnogo leti je bil doma TAM 5500, kasneje pa Magirus. Oba motorja sta zračno hlajena. Kadar se je oče vrnil z vožnje je doma še nekaj minut, včasih tudi več kot 10 min na mesto hladil motor v t.i. povišanem prostem teku. Kakšnih 100 ali 200 RPM nad prostim tekom je motor deloval še nekaj časa, zato da se je odvedla toplota iz notranjosti motorja, edini pokazatelj temperature motroja pa je bila temperatura olja. Ob takšnem


uf, nisem se mislil oglašat, ampak takšen lapsus je pa težko spregledat....

Vprašanje: kdaj se avto najbolj greje oz. hoče temp. preko 90 in je čas za vklop ventilatorja :?: :?: :?:

No pa dajmo še tole razčistit. Motorji o katerih govorim so zasnovani nekje v prvem desetletju po drugi svetovni vojni, z manjšimi nadgradnjami in dodelavami pa so se vgrajevali do združitve Magirusa, italijanskega Fiata v skupino IVECO. Vsi Magirusovi motorji (tudi TAM je licenca Magirus) so bili zračno hlajeni. Prinncip hlajenja motorja pa je isti kot pri dobrih starih štirkah (Tomos APN 4)ali VW Hrošču. Pred motorjem je z visko sklopko gnana vetrnica, okrog bloka pa kup usmernikov zraka, ki skrbijo za boljše hlajenje motorja.

Po daljši vožnji s tovorom in v kakšnih klancih so se ti motorji znali segreti do točke kjer so kolektorji v temi dobesedno žareli. Kar se tiče ohlajanja: Pri povišanem prostem teku je veternica dosegala polno moč, motor pa je tekel praktično neobremenjen. Tako se je hitro poskrbelo, da ni prihajalo do pregrevanja in nepotrebnega utrujanja materialov.

Vse kar sem napisal je stvar mojih in očetovih izkušenj. Sem prepričan da takšno preventivno ravnanje preprečuje nepotrebne okvare. Kdor misli da je to nepotrebno pa naj ravna po svoje. Glede teranja dizlov do 3.000 RPM ali več pa lahko rečem samo eno. Neumnost da ni večje. Večina doseže max navor že krepko pod 2.000 RPM. Torej je za normalno vožnjo potrebno zavrteti motor ravno toliko, da po pretikanju ne pade v območje kjer je premalo navora. Načeloma je že nad 1.500 RPM dovolj navora za normalno vožnjo. Občasno pritiskanje v višje vrtljaje tudi ne škodi. Glede zaspanosti motorja pa najbolje pomaga relacijska vožnja na AC. Takrat se motor pošteno razgreje, predvsem izpušni del. S tem se omogoči da saje, ki se zaradi mestne vožnje in kratkih razdalj nabirajo v izpušnem sistemu, očistijo/izgorijo.

LP Tristan01



Ti moraš gledati navor na kolesih, ne v motorju. Pri 3000 obratih je navor na kolesih večji kot pri 1500 oziroma je večji kot pri obratih, kjer je v motorju navor najvišji. Pri višjih obratih, ko menjaš, ti pade naslednja prestava v območje najvišjega navora. Od tam dalje boš lažje pospeševal. Pri tebi ti pa pade v območje (naj)slabšega. In od tam boš pospeševal, če boš

Jaz sodim v tisto skupino, ki trdi, da 3000 obratov dizlu ne škodi. Ker ni iz papirja. Ne pri vožnji, ne pri menjavanju. Še več, taki obrati blagodejno delujejo na motor. Boljše mazanje, boljši pretok plinov itd. Vozim ga v območju okrog 2000-2500-3000 obratov. Nikoli v 5. na 1000 ali 1500 obratov. Nikoli ne menjam pri 1500. Če menjam pri nizkih obratih, se začne motor tresti oz. potresuje. Kar je slabo za nosilce, vibracije se prenašajo na karoserijo. Vedno menjam vsaj od 2000 dalje. Raje dam v 3 in vozim v območju med 2 in 3 tisoč 50 kmh kot v 5 isto histrost. Razlika v porabi je zanemarljiva, če sploh je. Poraba mi itak ni faktor, ker mi porabi malo. Meni avto lepo prede. Pospešujem pa tako, kot da bi imel tenis žogico pod pedalom. Itd...

Tako mi ni treba avto, ki ni "navajen" visokih obratov, vsake toliko terati po AC, ker je pride na obrate pri vsaki menjavi. Sicer imam ono sranje od DPF filtra, ki rabi svojo temperaturo in mu ne koristi slab pretok plinov. Do sedaj - cca 25 kkm ni problemov z ničemer.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 8 gostov