Energetik81 je napisal/-a:cruiser1 je napisal/-a:He he neverjetno. V preteklosti se je na forumu našlo že več osebkov, ki so me hoteli prepričati kako nevarno se je voziti s starejšimi vozili tudi zaradi tega, ker nimajo teh klinčevih euro zvezdic. Zdaj pa nekateri odkrivajo, da so ti testi res brezveze. No jaz sem še vedno mnenja, da je vseskupaj marketing, ki skrbi za boljšo prodajo in varnost se prodaja. Ne rečem, dobri novejši avtomobili so do neke mere bolj varni, kot neka stara podrtija ampak v resnici je pa vseskupaj prenapihnjeno.
Lej, sigurno nove avtomobile konstruirajo tako, da se čimbolje obnesejo na NCAP proceduri, vprašljivo pa je, kako se obnesejo v kakšnem drugačnem trku.
Še vedno pa ne moreš trditi, da pa so starejša vozila boljša ali varna. Zmečkljive cone, trdna kletka, vreče in volan, ki se zloži, so vsekakor osnova varnosti. In skoraj nič od tega stari avti niso imeli. Zložili so se kot harmonika, tisti trdnejši pa so ostali skoraj celi, le potniki niso preživeli zaradi notranjih poškodb. Da ne omenjam raznih volanov, ki so ti speštali prsni koš ali pa armaturk, ki so počile in te porezale.
Se pa strinjam, da so zadnja leta te zvezdice zgolj preseravanje, kateri ima več opozoril in lučk za razne nepripete pasove itd. Praktično vsak model pa ohrani pri zmernih hitrostih celo kletko. Ampak še vedno so sodobni avti veliko varnejši od kant iz 80ih ali 90ih.
Laganje samemu sebi, da gre v največji meri za prenapihovanje in marketing, je zelo slaba tolažba, če se voziš v "stari podrtiji". Me ne briga, naj ima vsak takšen avto kot ga hoče, ampak razlika v varnosti med starimi in novimi avti je ogromna. Že to, da novejša Fiesta in Modus "zmeljeta" Sierro in Volvota 940, je zelo zgovorno.
Nekaj posnetkov na to temo:
http://www.youtube.com/watch?v=lB0araA0T_khttp://www.youtube.com/watch?v=xtxd27jlZ_ghttp://www.youtube.com/watch?v=3l4YBf2tjaghttp://www.youtube.com/watch?v=UYHnoXa4ZUghttp://www.youtube.com/watch?v=LQH6MLTSDZ4 (nižja hitrost kot v današnjih testih!)
http://www.youtube.com/watch?v=m0j1-rPgy7o (sovoznika nista pripeta?)
Kljub temu, da se zadnja leta daje veliko poudarka na razne opozorilne lučke ipd., se da še vedno podrobno pogledat, kako se avto dejansko obnese pri trku. Poleg tega se opravlja vse več različnih testov, ki pripomorejo k večji varnosti, recimo Small Overlap, testiranja sedežev v primeru naleta od zadaj, "forsira" se večja "prijaznost" tovornih, dostavnih in "terenskih" vozil do manjših vozil, testira se varnostne sisteme kot je ESP(
http://www.youtube.com/results?search_q ... mH5IroBMi0) ipd. Kar nekaj teh testiranj pripomore, da se takoj ali pa čimprej odpravijo napake na že obstoječih modelih, veliko pa pomenijo tudi za nadaljnji razvoj.
Že samo dejstvo, da so varnostni pasovi že pred trkom zategnjeni (v sodobnih avtih delujejo zelo "intuitivno"), pomeni veliko, da o vsem ostalem sploh ne govorimo.