Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr jul 28, 2004 12:35 pm

Rok_
Več obratov več goriva drži kot pribito. Ampak bom napisal še moj primer, ker moj avto poznam u detajle.
Subaru leone 1800ccm in 82KM ter 101Nm navora - nimam nič elektronike, ampak navaden dvojni frgazer z 2 loputama. Največji navor ima pri 2800 obratih, največjo moč pa pri 4000 obratih, vrti se pa do 8000 obratov sprobano.
Konkretno enakomerna vožnja po ravnini pri hitrosti 100km/h.

Če vozim v peti prestavi je to 3000 obratov in avto ima tam skoraj največji navor, odprta je samo ena loputa in avto ima porabo 7 litrov bencina.,
če šaltam v nižjo prestavo, moram potem bol pohoditi gas, da vzdržujem spet isto hitrost in ker zaradi tega bolj pritiskam na gas, se odpre druga loputa za zrak - v avto pride več zraka - posledica je več bencina in takoj se mi poraba zveča za 1l in je 8l.
Če šaltam v tretjo prestavo moram še bolj držat plin, zato da ohranjam tako visoke obrate in 2 loputa je spet odprta , kar pomeni, da bencin teče v potokih in zrak tudi sesa kokr more - poraba se še poveča sedaj je že 10l.
Če šaltam še nižje, (kar lahko, ker mi gre druga prestava celo do 140) se pa poraba dvigne na celih 15l.
V prvi nisem sprobal, ker bi kak ničhudega sluteči voznik na avtocesti dobil mašino v naročje al pa u hrbet.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr jul 28, 2004 12:42 pm

Ok mal provokacije nej bo - to pomoje spodbuja da še več napišeš in da še bol razložiš.
Preveč nej je pa ne bo.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Rok_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Po jul 26, 2004 11:44 pm

Napisal/-a Rok_ Sr jul 28, 2004 12:55 pm

nebivedu: ja sam ti si zdej navedu nek extremn primer. 100 km/h je namreč že tko vlka hitrost, da se v peti prestavi pr njej ne matraš.
Če že daješ tak primer, pol moreš dat npr. 50km/h. Tam bi se šele lahko pokazal, da bi bla nižja prestava morda optimalna.

Všeč mi je razmišlanje slide-a, ki je povedu še to, kar sm js mislu, pa nism našu besed :). Namreč da pr višjih obratih zarad obratov porabiš več bencina, zarad navora pa manj (tako je moje in tud očitno njegovo mišljenje).
In js mislim, da obstaja nek tak magic number pr obratih, da prihranek zarad navora preseže "podhranek" zarad obratov.
Seveda je to neka krivulja, ki ma svoj maximum. Vse okol tega maximuma pa je (logično) poraba pri višjih obratih višja.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr jul 28, 2004 1:19 pm

Mislim, da je to kar ti hočeš povedat točka v kateri se sekata krivula navora in krivulja moči, glede na število obratov. V tisti tički ima že dovolj moči in še vedno dosti navora, da porabi najmanj bencina za vzdrževanje hitrosti.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr jul 28, 2004 1:23 pm

Moj avto se tudi v peti pri 50km/h nič ne matra - imam navora doti za lepo gladko vožnjo. Mam pač navor, ki so ga enakomerno razporedili od nizkih obratov(2800 največji) in vse do konca - tko da to je tut kr dosežek.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Courage™
Mojster foruma
 
Prispevkov: 8038
Pridružen: Pe nov 14, 2003 2:48 am
Kraj: Sitting in the front seat, chillin' around while pimpin' the streets!

Napisal/-a Courage™ Sr jul 28, 2004 1:30 pm

Rok_ je napisal/-a:
Nekaj sprašuješ, pol pa kontradokazuješ. Zakaj pol vprašaš če pa tak veš ??? Pa z malo lepšim tonom bi se lahko pogovarjo, ker si le Rookie na forumu!

Courage™: Hja no, js temu pravim debata. Js nism v svoje stvari čist prepričan, sam mi zvenijo tak logične. In zato bi se rad prepriču, če je to, kar mislim, res. Zato pa povem, kak mislim in pol pričakujem strinjanje al pa kontra "dokaze". Če le-te dobim, pa me ne prepričajo (še vedno mislim, kar sm prej), pol nadaljujem z debato.
In js nimam namena se neki pametnega delat (kar se teb zdi), ampak sam furat to debato.

Kar se pa lepšega tona tiče, maš pa prav. Sm se tud že 2x v tem threadu opraviču vsem, ki jih "napadem". S tem pač ne mislim nč slabga ampak je včasih potrebno, da ostane debata živa.
Lahko sm pa tud prijazn pa rečem sam: "ja no, js mislim drugač", sam pol to ne bi bla nobena debata.



Evo bravo, za toti post si si vseeno zaslužo moje simpatije!
Slika
GET IN - SIT DOWN - SHUT UP - HOLD ON
 
cRaZY
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 34
Pridružen: Ne jul 11, 2004 2:40 am

Napisal/-a cRaZY Sr jul 28, 2004 1:56 pm

Ok, men je npr. jasn da ce se konstantno peljem 100, mi najmanj zre v 5. prestavi.

Bolj me zanima, kako je s pospesevanjem do 100. Se splaca:
- od 0-90 turirati do konca, nato voziti 100 v 5. prestavi
- od 0-90 prestavljati normalno, nato voziti 100 v 5. prestavi
- od 0-90 prestavljati prekmalu, imeti zelo slabe pospeske in nato 100 voziti v 5. prestavi?

Seveda govorimo o najmanjsi porabi, ne o zadovoljstvu turiranja.

Torej zdi se mi nesmiselno pregovarjati, koliko avto kuri trenutno, ampak v celoti.

Pri bencinarju sem imel obcutek, da je bolje pospesiti in nato voziti konstantno. Medtem ko pri dizlu se nism cisto preprican...
 
Rok_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Po jul 26, 2004 11:44 pm

Napisal/-a Rok_ Sr jul 28, 2004 2:10 pm

nebivedu: sej ni to ok, da bi oni neki znal razporedit obrate. Pr teh stvareh maš kompromise, ki jih moreš sprejet. Sprejema se jih pa na podlagi tega, čemu je motor namenjen.
Če boš dal ti motor od formule v tovornjak, ga ne boš premaknu. Če boš dal pa motor od tovornjaka v formulo, boš jo pa na easy premaknu, sam šla nau nikamor ;). Zarad navora.
V tisti točki ima že dovolj moči in še vedno dosti navora, da porabi najmanj bencina za vzdrževanje hitrosti.

Moj primer (pa to sta še dva v tem threadu povedala) pa kaže drugač. Kar očitno pomeni, da pri enih avtih tiste točke, kjer bi pri višjih obratih manj porabu, verjetno ni; medtem ko pri drugih le-ta obstaja.

Courage™: heh, thnx! :)

cRaZY: po mojem mnenju srednja možnost. In zdej zakaj mislim, da ne ostali dve:
- od 0-90 turirati do konca, nato voziti 100 v 5. prestavi

pa mislim, da ni tega treba preveč objasnjevat. Pač res previsoki obrati pač ne prizanašajo porabi bencina ;)
- od 0-90 prestavljati prekmalu, imeti zelo slabe pospeske in nato 100 voziti v 5. prestavi?

Po mojem mnenju (ki se včasih kreše z drugimi, hehe) to ni dobr niti zarad bencina, niti zarad motorja, niti zarad uzitka ;).
Zakaj zarad užitka, je jasno.
Zarad motorja ni dobr, ker bo (po moje) pri taki vožnji pršl do nepopolnega izgorevanja; cilindri, cevke in druge stvari (OK, na to se RES NE spoznam :)) se ti bojo začel mašit, kar bo zmanjšal življenjsko dobo motorja, povečal porabo bencina, itd.
Zarad bencina pa je to, kar sm pravkar napisu, poleg tega pa še zarad razloga, ki smo ga diskutiral že cel thread.

Če sm kej falil, me popravte.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr jul 28, 2004 2:14 pm

cRaZY je napisal/-a:Ok, men je npr. jasn da ce se konstantno peljem 100, mi najmanj zre v 5. prestavi.

Bolj me zanima, kako je s pospesevanjem do 100. Se splaca:
- od 0-90 turirati do konca, nato voziti 100 v 5. prestavi
- od 0-90 prestavljati normalno, nato voziti 100 v 5. prestavi
- od 0-90 prestavljati prekmalu, imeti zelo slabe pospeske in nato 100 voziti v 5. prestavi?

Seveda govorimo o najmanjsi porabi, ne o zadovoljstvu turiranja.

Torej zdi se mi nesmiselno pregovarjati, koliko avto kuri trenutno, ampak v celoti.

Pri bencinarju sem imel obcutek, da je bolje pospesiti in nato voziti konstantno. Medtem ko pri dizlu se nism cisto preprican...


Tole naj bi bilo za bencinarja
- od 0-90 turirati do konca, nato voziti 100 v 5. prestavi - hitro prideš do konstantne hitrosti in je zato poraba majhna. Med drugim so tole tudi dokazali, če je kdo kako oddajo gledal v zadnjih dveh mesecih po tv.

- od 0-90 prestavljati normalno, nato voziti 100 v 5. prestavi - poraba v emjah normale

- od 0-90 prestavljati prekmalu, imeti zelo slabe pospeske in nato 100 voziti v 5. - poraba skoraj konstantna a zelo visoka, ker se avto matra da bi pospeševal.

To je moje mišljenje - zdej me pa pojejte, če nimam prov.
Zadnjič spremenil nebivedu, dne Sr jul 28, 2004 2:20 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Old subarus never die, they just get faster!
 
cRaZY
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 34
Pridružen: Ne jul 11, 2004 2:40 am

Napisal/-a cRaZY Sr jul 28, 2004 2:19 pm

Rok_ je napisal/-a:
cRaZY: po mojem mnenju srednja možnost. In zdej zakaj mislim, da ne ostali dve:
- od 0-90 turirati do konca, nato voziti 100 v 5. prestavi

pa mislim, da ni tega treba preveč objasnjevat. Pač res previsoki obrati pač ne prizanašajo porabi bencina ;)


Ni receno. Mogoce je pa boljse, da ti 10s kuri 25l in sele nato 7l, kot pa dve minuti 15l in sele nato 7l.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr jul 28, 2004 2:21 pm

cRaZY je napisal/-a:
Rok_ je napisal/-a:
cRaZY: po mojem mnenju srednja možnost. In zdej zakaj mislim, da ne ostali dve:
- od 0-90 turirati do konca, nato voziti 100 v 5. prestavi

pa mislim, da ni tega treba preveč objasnjevat. Pač res previsoki obrati pač ne prizanašajo porabi bencina ;)


Ni receno. Mogoce je pa boljse, da ti 10s kuri 25l in sele nato 7l, kot pa dve minuti 15l in sele nato 7l.


No tole sm jst povedal - goniš do zaželene hitrosti in potem voziš konstantno - to je najmanjša poraba.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Rok_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Po jul 26, 2004 11:44 pm

Napisal/-a Rok_ Sr jul 28, 2004 2:36 pm

Se ne strinjam s tem.
Večji pospeški po mojem mnenju žrejo eksponentno več bencina.
Medtem ko boš pr manjšem pospešku sam mal dle časa pospešval, da boš pršu do iste hitrosti.

Po moje je prihranek pr počasnejšem pospešku večji kot pr pr tem, da hitrej dosežeš želeno hitrost.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr jul 28, 2004 2:45 pm

Rok_ je napisal/-a:Se ne strinjam s tem.
Večji pospeški po mojem mnenju žrejo eksponentno več bencina.
Medtem ko boš pr manjšem pospešku sam mal dle časa pospešval, da boš pršu do iste hitrosti.

Po moje je prihranek pr počasnejšem pospešku večji kot pr pr tem, da hitrej dosežeš želeno hitrost.


od 0 do 100km/h rabiš recimo 10s - trenutna poraba če ga full tiščiš ne bo presegla 25 litrov, ko boš že začel voziti konstantno in to s porabo recimo 5 litrov. V tistih 10 sekundah bo požrl mogoče 1 deci bencina.

Če pa počasi pospešuješ, je pa lahko 2 minute da prideš do 100km/h, trenutna poraba bo v času pospeška okoli 15 litrov, ampak ker bo trajalo toliko časa boš porabil okoli 2 do 3 deci bencina.

To je moja razlaga.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Sr jul 28, 2004 2:47 pm

Ne da se mi pisat, zato bom reku sam to, da dobr razmišljaš nebivedu, ampak žal v praksi so rahla odstopanja na stran počasnega pospeševanja...
Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr jul 28, 2004 2:49 pm

Pugi odstopanja so pri avtomobilih ki imajo elektroniko, pri avtih z navadnim frgazerjem pa velja 100% tko kt sm napisu.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Sr jul 28, 2004 2:58 pm

U sori nism vidu - to maš pa res. Sam ajnšpric je pa defenitivno tk kot sm js reku.
Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr jul 28, 2004 3:09 pm

Danes je avtov s frgazerji vedno manj, elektronika prevladuje in vse je odvisno od nastavitve računalnika. Pri starem dvojnem frgazerju si lahko eno loputo zaprl, dal si tenkejšo cevko za bencin pa še dovod becina si mal zaprl, pa ti je avto pol manj pil.
Na bratovi R5 1.1 sem lahko naštimal porabo od 4,5 litra do 15 litrov na 100km samo z enim vijakom. Pri porabi 4,5 litra resda nikamor ni šel max 130km/h, pri 15 litrih porabe je pa letel okol 185 do 190 brez problema. Pa nej proba dons kdo naštimat z enim vijakom porabo na kakem avtu ki mu računalnik upravlja s porabo.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Sr jul 28, 2004 3:12 pm

nebivedu je napisal/-a:Danes je avtov s frgazerji vedno manj, elektronika prevladuje in vse je odvisno od nastavitve računalnika. Pri starem dvojnem frgazerju si lahko eno loputo zaprl, dal si tenkejšo cevko za bencin pa še dovod becina si mal zaprl, pa ti je avto pol manj pil.
Na bratovi R5 1.1 sem lahko naštimal porabo od 4,5 litra do 15 litrov na 100km samo z enim vijakom. Pri porabi 4,5 litra resda nikamor ni šel max 130km/h, pri 15 litrih porabe je pa letel okol 185 do 190 brez problema. Pa nej proba dons kdo naštimat z enim vijakom porabo na kakem avtu ki mu računalnik upravlja s porabo.


NEBIVEDU....KATERI VIJAK NA PETKI???? :twisted: Bom šou takoj "frizirat" :lol:
Ne ni se mi caps lock zataknu :lol:

LP
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr jul 28, 2004 3:18 pm

Na frgazerju maš 3 vijake:
1 - XXX
2- za bencin
3- za zaug

Probaj se igrat s tistima dvema k ti omejujeta bencin pa boš vidu - enega naštimaš da je stalno u istem položaju, drugega pa samo obračaš - in v enem položaju kr uliva bencin v drugem pa ga spušča skor po kaplcah. Pa si nastavi. Aja pogoj je da ni campus, ker ti so mel že mal drugačne frgazerje -mogoče se da celo isto naštimat.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Sr jul 28, 2004 3:23 pm

nebivedu je napisal/-a:Na frgazerju maš 3 vijake:
1 - XXX
2- za bencin
3- za zaug

Probaj se igrat s tistima dvema k ti omejujeta bencin pa boš vidu - enega naštimaš da je stalno u istem položaju, drugega pa samo obračaš - in v enem položaju kr uliva bencin v drugem pa ga spušča skor po kaplcah. Pa si nastavi. Aja pogoj je da ni campus, ker ti so mel že mal drugačne frgazerje -mogoče se da celo isto naštimat.


Campus je ja :cry: Bom pa vsejn mal pogledu :wink:

LP
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov