Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Če dec 09, 2004 7:47 pm

Seveda bi bili. Slick gume so lahko mehkejše, zato bolje držijo. Tudi zdajšnje gume z utori bi lahko bile enako mehke, samo potem ne bi zdržale teh15 krogov.

Pa da končamo tole sago. Širša guma iz enakega materijala prav nič bolje ne drži od ožje,samo zato ker je širša. Pika! Kar se v praksi zgodi, je pa, da ožja guma prej začne popuščat, ker se materijalu spremeni koeficient, ker se precej bolj in hitreje segreje. Samo to.

PS. Ja, zgornje bi lahko že takoj napisal, pa se mi ni dalo. :twisted: Vmes so pač eni pokazali, da niti ne vejo kaj je trenje... pa še kaj bi se našlo.

EOD
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Če dec 09, 2004 8:22 pm

joj der alte???"#$"$%&%&#"%

temperatura gume praviš!!!
Sej vsaka guma bolje drži ko je ogreto, kot mrzal!!!!
Če se pa pregreje, pa zopet slabo drži!!!
Zdej pa ti men povej kje v slo na cesti TI LAHKO pregreješ gume (običajne in ne dirkalne)???????????
A se boš po kačjih ridah pelov gor pa dol 30x???? pa še to ti nebo ratal ker je prešvoh asfalt!!!
gume ti pregreješ na pistah, kjer je asfalt veliko bol grob , + gume veliko bolj mehke!!!

ti pa pravš, da boš navadno gumo pregrel, pol se pa spremeni lastnost.....BLA BLA BLA!!! Po možnosti še sredi zime a???

In še enkrat kolk guma drži ni odvisno samo od sile ampak tudi od površine!!
Pravilno razmerje!! (malo odstopanja, se na oprijemu ne pozna veliko)
Če je površina premala, se materjal prekomerno obrablje + pregreva->slabo!!
če je površina prevelka, je ista sila kot prej,v tem primeru premajhna -> slabo!!
če je nekaj normalnega pa ni bistvene razlike, je pa!!!

Pri original avtih na račun ozje gume(ne preozke!!) dobijo na porabi , udobju, teži, ceni....! kar pa še ne pomeni, da je ta širina OPTIMALNA glede na težo!!!
Zato, ti lahko popraviš lego z malo širšo, nižjo(se manj zvija)in boljšo gumi zmesjo, ki izboljša lego!! in poslabša udobje, porabo..... :idea:

lahkonoč!!
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Če dec 09, 2004 8:36 pm

se strinjam. Pa škoda se je karkol jezit fantstje.
Slika
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Če dec 09, 2004 8:58 pm

der_Alte je napisal/-a:Lahko se pa tudi vprašaš, zakaj rallye avtomobili nimajo tako preklemansko širokih gum, saj po vaše bi bilo najbolše, da dajo še malo širše gume, pa bi bilo še bolje.


Ze zaradi pospeska, kako bi obrnalo 305 valcn? bolj bogo a? :roll:
Oni iscejo neko sredino med gumo ki bo mela dober oprijem prav tako pa zadovoljiv pospesek.
lp
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Če dec 09, 2004 9:05 pm

monster_d je napisal/-a:
der_Alte je napisal/-a:Lahko se pa tudi vprašaš, zakaj rallye avtomobili nimajo tako preklemansko širokih gum, saj po vaše bi bilo najbolše, da dajo še malo širše gume, pa bi bilo še bolje.


Ze zaradi pospeska, kako bi obrnalo 305 valcn? bolj bogo a? :roll:
Oni iscejo neko sredino med gumo ki bo mela dober oprijem prav tako pa zadovoljiv pospesek.
lp

res je!

in še: za po asfaltu majo dost šroke, za različne podlage pa naredijo kompromis, saj po šodru bolje drži malo ozja guma (večja sila na dotično ploskev)!

tudi zaradi manjše teže!!Večja je guma, večja je teža!Večja neamortizirana teža pomeni slabšo lego.....

kot smo že velikrat rekli , treba je nati neko normalno mero!! in ne skrajnost!!
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Če dec 09, 2004 9:09 pm

Kačje ride? Ja. Zgleda se ne pelješ dosti po ovinkih. Pojdi čez Hrušico, ali pa skozi Zalo. Zelo fajn filing, ko guma začne drset. Pa gre rob gume v tistih kratkih kilometrih. Sploh je pa lepo videt mehurjasto gumo. :?:
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Če dec 09, 2004 9:13 pm

Pug! je napisal/-a:Res je, ampak je pa lepenje!


No Pug!. Mi pokažeš kje je sila lepenja odvisna od površine? :twisted:
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Če dec 09, 2004 9:33 pm

der_Alte je napisal/-a:Kačje ride? Ja. Zgleda se ne pelješ dosti po ovinkih. Pojdi čez Hrušico, ali pa skozi Zalo. Zelo fajn filing, ko guma začne drset. Pa gre rob gume v tistih kratkih kilometrih. Sploh je pa lepo videt mehurjasto gumo. :?:

teh, ki si jih naštev ne poznam, vsaj ne pod tem imenom!
glede roba na gumah in drsenja: ja poznam tak pojav :oops:
tudi glede "tople" gume mi je znano, glede mehurjev pa ne!
Me pa res zanima kje po cesti in z kakimi gumami se ti voziš, da narediš mehurjasto gumo!
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Pe dec 10, 2004 12:38 am

to je pomoje sam v kakem casopisu bral :lol: :P
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Pe dec 10, 2004 12:51 am

Sila lepenja nastane zaradi povezav med atomi ene in druge površine. Večja je površina, več atomov se prime. Res je, da se tudi teža razporedi, ampak vseeno v praksi je sila lepenja večja.

Pa prosim da se spustiš dol iz oblakov in nehaj se napihovati. Tud če si ne vem kakšen raketni znanstvenik in mamo mi res vsi narobe in ti prav, se ti ni treba takole obnašat.
Slika
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Pe dec 10, 2004 1:02 am

Sploh se ne napihujem. Še enkrat: kje piše, da je sila lepenja odvisna od površine?

Bi rekli še kakšno o trenju? Ali pa o puščanju sledi z gumami, ki je v bistvu hladno varjenje?

V oblakih so kakšni drugi, ker ne bi bučk prodajali. Pa ni potrebno študirat fizike. Takele stvari so stvar srednjih šol.

PS. Ne nisem študiral fizike.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Pe dec 10, 2004 8:36 am

Gricko je napisal/-a:
der_Alte je napisal/-a:Kačje ride? Ja. Zgleda se ne pelješ dosti po ovinkih. Pojdi čez Hrušico, ali pa skozi Zalo. Zelo fajn filing, ko guma začne drset. Pa gre rob gume v tistih kratkih kilometrih. Sploh je pa lepo videt mehurjasto gumo. :?:

teh, ki si jih naštev ne poznam, vsaj ne pod tem imenom!
glede roba na gumah in drsenja: ja poznam tak pojav :oops:
tudi glede "tople" gume mi je znano, glede mehurjev pa ne!
Me pa res zanima kje po cesti in z kakimi gumami se ti voziš, da narediš mehurjasto gumo!


Kačje ride so tam ko se pelješ po stari cesti na morje(Planina pri Postojni mislm da se reče...skratka tiste serpentinice...ni za falit, dost grob asfalt...skratka je lušno tam! Sploh za motor ;)
Gume lahko pregreješ tudi na cesti(pustimo da je to nevarna hitra vožnja),sploh zimske, če je dost toplo in če pretiravaš...meni se je zgodilo, da sem tiščal čez dost zaprte ovinke, po dost grobem asfaltu, zunaj pa je blo že kar toplo, skratka prednje gume so zlo trpele...na koncu sem pred levim ovinkom pri zaviranju potegnil črn špur po asfaltu in mi ni blo nič jasno, pred naslednjim desnim zopet špur, pa dobr vem, da normalno ob takem zaviranju kolesa(kolo) ne bi blokirala...v ovinku pa je hotel nos čezdalje bolj naravnost je blo konc hitre vožnje...skratka gume so se pregrele...ampak še enkrat....ble so zimske gume, zunaj pa je blo dokaj toplo, pa še tiščanje čez zaprte ovinke je blo, skupek vsega je bil da so gume zelo trpele...(da ne pozabim da sem oluščil dol kilo profila...u bistvu so se začele kr cufat, cvetet :oops: )
Da bi pregrel dobre letne gume na običajni cesti, bi se moral pa že fejst fejst trudit ;) Mehurjev pa tud še nisem naredu ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
twingo16v
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 46
Pridružen: To avg 31, 2004 1:14 pm

Napisal/-a twingo16v Pe dec 10, 2004 9:04 am

Da razčistite nekaj pojmov:

Trenje:
Ftr=mi*N
Ftr-sila trenja
mi (grška črka) - koeficient trenja oz. v našem primeru kadar ne drsi koeficient lepenja
N - pravokotna sila na podlago, oz. sila ki pritiska gumo na asfalt.

Torej kje v zgornji enačbi vidite kakšno površino :?: :shock: :shock: :shock:

- Teoretično torej oprijem ni popolnoma nič odvisen od naležne površine med gumo in asfaltom

Zakaj je torej po vašem oprijem z širšo gumo boljši, no tukaj pa je dejansko v ozadju cela znanost, neki od tega pa je bilo že zapisano v prejšnjih postih, dodal bi še to:

- kot smo spoznali je statična sila trenja (sila lepenja) odvisna samo od koeficienta trenja med gumo in asfaltom, ter silo, pri čemer predpostavimo da je sila ki pritiska gumo na asfalt konstantna (teža avtomobila)
- ožja guma je ponavadi narejena za manjše obremenitve lažje in švohnejše avtomobile, ko namontiramo širšo guma, ki je narejena za večje obremenitve, torej ima močnejšo konstrukcijo, se ta pri isti obremenitvi manj deformira (govorim o gumi z enakim presekom in različno širino). Koeficient trenja in lepenja pa se z obremenitvijo oz. deformacijo spreminja in ni konstanten. Zatorej je oprijem tudi zaradi tega pri enaki širši gumi boljši, ker se koeficient trenja ne zmanjšuje tako. Zaradi močnejše kontrukcije pa se tudi bok gume manj deformira. Pri deformiranju boka gume pride do zakasnitve zavijanja avtomobila. Zaradi tega pride do t.i. vztrajnostnega zanihanja avtomobila v smeri centripetalne sile. Ta vztrajnostna sila povzroči, da avtomobila dejansko dobi "zalet" (predvsem pri sunkovitem zavijanju), zato se ta sila, ki jo mora premagovati statična sila trenja v tem trenutku precej poveča, zato prej presežemo statično silo trenja in preidemo v drsenje, kjer deluje samo sila trenja, ki pa je manjša od statične - lepenja! Pri gumi z močnejšim bokom ali nižjim presekom, je ta pojam manj izrazit. No temu vi pravite, da se izboljša vodljivost.

- Zakaj torej širša guma bolj drži. Ker je teža avto konstantna (vpliv aerodinamike zanemarimo) lahko oprijem izboljšamo le z povečanjem statičnega koeficienta trenja. To pomeni da izberemo mehkejšo gumo! Mehkejša guma pa ima tudi manjšo natezno trdnost, se bolj trga in seveda prej obrabi. Zaradi tega moramo zmanjšati silo na enoto površine. To pa storimo tako, da povečamo njeno površino, oz. izberemo, naredimo širšo gumo, hkrati pa z širšo, večjo gumo izboljšamo problem deformacije. Torej smo tudi konstrukcijsko omejeni, zato na 400KM ne moremo dati gumco od specialke kljub ustreznemu koef. trenja, ker ima prešvoh konstrukcijo in ne ker nebi držala

Upam, da vam je sedaj bolj jasno kaj vam hoče glede trenja in površine povedat der_Alte.

Torej še enkrat zaradi športnih avtomobilov-vožnje in prenašanje veliko konjev na asfalt je blo treba nardit mehkejšo gumo. Ker bi tist "čigumi" - ozko gumo ti konji takoj raztrgali - obrabili, je blo treba ustrezno povečat površino, s čimer se zmanjša sila na enoto površine. Hkrati pa se s tem poveča tudi jakost celotne konstrukcije gume.
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Pe dec 10, 2004 11:31 am

Slide je napisal/-a:Kačje ride so tam ko se pelješ po stari cesti na morje(Planina pri Postojni mislm da se reče...skratka tiste serpentinice...ni za falit, dost grob asfalt...skratka je lušno tam! Sploh za motor ;)

he he kačje ride poznam!!!mogoče še preveč :oops: , sej sem jih jaz omenil en post višje kot der alte!
ne poznam pa tistih dveh krajev, ki jih je pol naštel!
 
Reaper85
Novinec
 
Prispevkov: 359
Pridružen: Če jul 16, 2009 9:44 pm

Napisal/-a Reaper85 Ne jul 19, 2009 11:41 am

Voith je napisal/-a:
lenivec je napisal/-a:ja saj za punto 1.2 60 se gre :)


hm tistih 60 ze tko komi vlece avto ti bi gor dau pa se 195 gume :>
pomoje, ti je najbol da das gor feltne pac kokr velke zelis da so, sam dimenzija pa 175.
avto se bo obnasu obcutno bols, pa se slabih lastnosti sirsih gum nebo. ce mene uprasas. 175 je direkt idealno za tok mocn pa tezk avto.

drgac pa te uber siroke gume so vec al mn samo preseravanje. na porsle 911 so v 80letih montiral original 185/70 gume, pa ma se zdej cist legendarno lego na cesti.

Če si sam v avtu čist lepo vleče za 60KM, do 4000 obratov gre isto hitro kot fotrova Astra 1.6 16V 105KM, oba mata okol 16s 0-100 pospeške če prestavljaš pri 4000, sam da ma Astra za ene 2 sekunde boljše če prestavljaš pri 6000, 13s proti 15s.
Iz 165 na 195 se pa tud ne pozna na pospeških, zmerjeno 15s v obeh primerih.
 
Uporabniški avatar
McFly
Novinec
 
Prispevkov: 377
Pridružen: To maj 31, 2005 3:40 pm
Kraj: blizu ceste

Napisal/-a McFly Ne jul 19, 2009 12:11 pm

Valda si sam 5 let zamudil z odgovorom ;)
mess with the best, die like the rest
luks lajk it kut flay
 
Uporabniški avatar
Godward
Uporabnik
 
Prispevkov: 1379
Pridružen: So maj 05, 2007 11:16 am

Napisal/-a Godward Ne jul 19, 2009 9:44 pm

se strinjam vse z Omelom . je povedo tak kot je.
motor pa vsaj 75KM če so gume 195, drugače seje bolje s piciklom pelat
Renault 5 Campus 1.1/1.4 1992 - prodano
Renault Laguna 1.8 16V 2000 Fairway - prodano
Volvo S80 D5 2003 - prodano
Volvo S60 D5 2010 Summum avt.
Slika
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3877
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Ne jul 19, 2009 9:47 pm

Reaper85 je napisal/-a:
Voith je napisal/-a:
lenivec je napisal/-a:ja saj za punto 1.2 60 se gre :)


hm tistih 60 ze tko komi vlece avto ti bi gor dau pa se 195 gume :>
pomoje, ti je najbol da das gor feltne pac kokr velke zelis da so, sam dimenzija pa 175.
avto se bo obnasu obcutno bols, pa se slabih lastnosti sirsih gum nebo. ce mene uprasas. 175 je direkt idealno za tok mocn pa tezk avto.

drgac pa te uber siroke gume so vec al mn samo preseravanje. na porsle 911 so v 80letih montiral original 185/70 gume, pa ma se zdej cist legendarno lego na cesti.

Če si sam v avtu čist lepo vleče za 60KM, do 4000 obratov gre isto hitro kot fotrova Astra 1.6 16V 105KM, oba mata okol 16s 0-100 pospeške če prestavljaš pri 4000, sam da ma Astra za ene 2 sekunde boljše če prestavljaš pri 6000, 13s proti 15s.
Iz 165 na 195 se pa tud ne pozna na pospeških, zmerjeno 15s v obeh primerih.


Nevem kok gre astra 1.6 16 105, vem da P306 1.6 90 lepi v sedež v primerjavi z puntom 1.2 60. Vozil oba. Ko sem prisel iz puntota v 306 je bla velika razlika v pospeskih.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov