Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Raptor
Novinec
 
Prispevkov: 169
Pridružen: Ne sep 14, 2003 9:40 am

Re: fizika, fizika

Napisal/-a Raptor Če mar 03, 2005 11:59 am

johny R ...vožnja skozi ovinek ni kroženje..zato pozab na te sile....
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Re: fizika, fizika

Napisal/-a JohnyR Če mar 03, 2005 12:09 pm

Raptor je napisal/-a:johny R ...vožnja skozi ovinek ni kroženje..zato pozab na te sile....


Kako bi pa ti opisal vožnjo skozi ovinek, če ne kot kroženje.

Res je da v ovinku ponavadi opisuješ s svojo krivuljo različne radije, ampak je vse skupaj še vedno gibanje po krožnici. Razlika je le v tem da se pri vožnji skozi ovinek spreminja radij kroženja, formule pa še vedno veljajo.



Mi mamo problem v tem da ne poznamo višje fizike, ki bi jo tu potrebovali.
Glede na splošno znanje fizike na forumu, je čisto vseeno če ima avto 50 kg ali tono ali pa celo 20 ton, ker si ne znamo niti zamisliti vse faktorje, ki bi jih morali upoštevati.

Če bi se dalo vse izračunati z fizikalnimi in matematičnimi formulami, potem tudi ne bi proizvajalci izvajali praktična testiranja, ampak bi vse v naprej zračunal in postavili na cesto. Ker je pa to nemogoče, se izdelki testirajo v nedogled.
http://www.raceland.si
 
Raptor
Novinec
 
Prispevkov: 169
Pridružen: Ne sep 14, 2003 9:40 am

Napisal/-a Raptor Če mar 03, 2005 12:43 pm

evo hitra slikca da si bos znal lazje predstavljati......to je praksa ....

Slika

Na sliki je crno oznacena Guma in navidezni krog (ali elipsa) (ki je pri vsakem vozilu drugacen in je odvisen od velikega stevila parametrov: gume, amotrizerji, teža,........)

Prva slika : Voznja naravnost
v smeri voznje naravnost je z rdeco oznacena sila v smeri voznje. Ko velikost te sile prekorači dovoljeno, se pravi ko je sila vecja od maksimalne , ki seze do roba navideznega kroga pride do zdrsa vozila in vozilo se obnasa ko da bi zablokerala kolesa (vozilo drsi v smeri voznje)

Druga slika: ZAVIJANJE
Pri tej sliki sta pomembni sila X in Y (sila v smeri voznje pred zavijanjem in sila zeljene smeri voznje oziroma trenutna smer koles-zeljena sila v tem trenutku).
Vozilo bo se prevozilo ovinek ko se bo sila v smeri voznje zmanjsala na vrednost Z, tako da bo sila zeljena sila v smeri zavijanja Y se v dovoljenem obsegu oz. dovoljene velikosti da vozilo ne bo zdrsnilo.

se pravi težji avto seprej ustavi in je sila x lahko vecja kot pri lazjem in težji avto bo sel lahko hitreje v ovinek kot pa lazji.

Pa se ena slikca da si bos lazje predstavljel.
Rdece je oznacena lega vozila pri zavijanju. Pred zavijanjem A , v ovunku B in malo pred izhodom ovinka C.Sile s crno so oznacene sile ki deljujejo na voznika in vedno deljujejo v smeri voznje pred ovinkom (naravnost). Ce pa ti neki govoris o centri..silah bi moglo voznika vleci v smeri sile z zeleno barvo ven ..pa ge ne.
upam da si dobil predstavo .

Slika


slike so narisane na hitro ....


lp dan
 
Uporabniški avatar
PiLLLe
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2461
Pridružen: Sr mar 24, 2004 10:33 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a PiLLLe Če mar 03, 2005 1:08 pm

No zdj pa na te fotke dodej kontra sile ki delujejo torej trakcija gum in podobne reci in se vse sile iznicijo in avto spele ovink :D :)

LP PiLLLe
 
Raptor
Novinec
 
Prispevkov: 169
Pridružen: Ne sep 14, 2003 9:40 am

Napisal/-a Raptor Če mar 03, 2005 1:14 pm

PiLLLe je napisal/-a:No zdj pa na te fotke dodej kontra sile ki delujejo torej trakcija gum in podobne reci in se vse sile iznicijo in avto spele ovink :D :)

LP PiLLLe


lol
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Pe mar 04, 2005 7:41 am

Raptor je napisal/-a:evo hitra slikca da si bos znal lazje predstavljati......to je praksa ....


Slika


Če sm prav razumel, krog na prvi sliki ponazarja maksimalno silo, ki jo guma prenese preden zdrsne.



S to tvojo drugo sliko, se nikakor ne morem strinjati.

Ni je teorije v fiziki v kateri se telo giba nasprotno od smeri v kateri na njega deluje sila.


Sploh se pa ne strinjam z navedbo da je težje boljše. Če bi to bilo res, bi kamioni bremzal bolje kot avtomobili.
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Pe mar 04, 2005 7:51 am

Evo, sicer je v angleščini ampak večina bo verjetno razumela.

Kroženje razjasnjeno:
http://www.physicsclassroom.com/Class/c ... U6L1c.html

Obrazložitev Centifugalne "sile"
http://www.physicsclassroom.com/Class/c ... U6L1d.html
http://www.raceland.si
 
Raptor
Novinec
 
Prispevkov: 169
Pridružen: Ne sep 14, 2003 9:40 am

Napisal/-a Raptor Pe mar 04, 2005 8:10 am

JohnyR je napisal/-a:
Raptor je napisal/-a:evo hitra slikca da si bos znal lazje predstavljati......to je praksa ....


Slika


Če sm prav razumel, krog na prvi sliki ponazarja maksimalno silo, ki jo guma prenese preden zdrsne.


JA


S to tvojo drugo sliko, se nikakor ne morem strinjati.

Ni je teorije v fiziki v kateri se telo giba nasprotno od smeri v kateri na njega deluje sila.


Sploh se pa ne strinjam z navedbo da je težje boljše. Če bi to bilo res, bi kamioni bremzal bolje kot avtomobili.


na drugi sliki(sila na voznika) je sila s crno narisana preveliko pred vstopom v ovinek je najvecja in se z izvozom iz ovinka zmanjsuje ....zaradi te sile tudi lahko z avtomobilom drsis skozi ovinek pogonska kolesa pa s modro silo vlecejo vozilo iz ovinka...in voznja skozi ovinek NI krozenje...
Predstavljaj si da bi bil v vozilu, ki nebi imel kletke samo podvozje in bi prinorel v ovinek. Do tocke B bi bil voznik pritjen (privezan ) da ga ne more vreči iz stola (nato pa ne vec, tako da je omogoceno prosto gibanje) in ce v tocki B voznik nebi bil poseden v sedes in pripet bi ga s silo CRNO premaknilo v smeri ki je narisana.....
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Pe mar 04, 2005 8:25 am

Raptor je napisal/-a:na drugi sliki(sila na voznika) je sila s crno narisana preveliko pred vstopom v ovinek je najvecja in se z izvozom iz ovinka zmanjsuje ....zaradi te sile tudi lahko z avtomobilom drsis skozi ovinek pogonska kolesa pa s modro silo vlecejo vozilo iz ovinka...in voznja skozi ovinek NI krozenje...
Predstavljaj si da bi bil v vozilu, ki nebi imel kletke samo podvozje in bi prinorel v ovinek. Do tocke B bi bil voznik pritjen (privezan ) da ga ne more vreči iz stola (nato pa ne vec, tako da je omogoceno prosto gibanje) in ce v tocki B voznik nebi bil poseden v sedes in pripet bi ga s silo CRNO premaknilo v smeri ki je narisana.....


Ti mešaš hitrost in silo!

Na telo ki se giba konstantno in premočrtno ne deluje nikakršna sila.


Preberi si strani za katere sem dal povezave, pa ti bo mogoče bolj jasno.
http://www.raceland.si
 
Raptor
Novinec
 
Prispevkov: 169
Pridružen: Ne sep 14, 2003 9:40 am

Napisal/-a Raptor Pe mar 04, 2005 8:33 am

aja kar se pa teze tice ..je pa sigurno boljse.....ze sam mestni avtobus di dam lahko za primerjavo v sneznih razmerah.....
Avtobus lahko hitreje pelje kot pa osebni avto ...
Osebni avto z 5imi osebami nabito polen se bo hitreje ustavil (ima krajso zavorno pot kot pa lazji)
Kamijon se definitivni prej ustav kot pa osebni avto ....sam se pa kle pojavijo drugi problemi ...pregrevanje zavor...in ce je kamijon prehitr sploh pa to velja za voznjo po klancu navzdol se lahko zavore pregrejejo in ne opravljajo svojega dela kot bi mogle...tako ne primejo ..
Drgac se pa tezji avto prej ustav...problem nasatane samo zaradi pregrevanja brems.....

Lahko si za primer vzames mokro cesto, dezuje, voda na cestiscu.....tezji avto bo lahko peljal hitreje in se tudi ustavil hitreje kot pa lauzji,.....
in ce ze primerjate formule .....formula brez spoljerjev bi pri svojih 600kg poletela tako pa spojler ustvari dodaten pritisk na vozisce in formula pri 250km/h nima 600 kg pritiska na tla ampak veliko vec....ce pa spojlerja nebi bilo bi pa mal poletela.....
 
Raptor
Novinec
 
Prispevkov: 169
Pridružen: Ne sep 14, 2003 9:40 am

Napisal/-a Raptor Pe mar 04, 2005 8:43 am

JohnyR je napisal/-a:
Raptor je napisal/-a:na drugi sliki(sila na voznika) je sila s crno narisana preveliko pred vstopom v ovinek je najvecja in se z izvozom iz ovinka zmanjsuje ....zaradi te sile tudi lahko z avtomobilom drsis skozi ovinek pogonska kolesa pa s modro silo vlecejo vozilo iz ovinka...in voznja skozi ovinek NI krozenje...
Predstavljaj si da bi bil v vozilu, ki nebi imel kletke samo podvozje in bi prinorel v ovinek. Do tocke B bi bil voznik pritjen (privezan ) da ga ne more vreči iz stola (nato pa ne vec, tako da je omogoceno prosto gibanje) in ce v tocki B voznik nebi bil poseden v sedes in pripet bi ga s silo CRNO premaknilo v smeri ki je narisana.....


Ti mešaš hitrost in silo!



Na telo ki se giba konstantno in premočrtno ne deluje nikakršna sila.


Preberi si strani za katere sem dal povezave, pa ti bo mogoče bolj jasno.


ja no ti v sedezu se pri voznji skozi ovinek gibljes v smeri voznje samo zaradi sedeza...ki te drzi ....ce ga pa nebi bilo bi pa mal poletu.v trenutku k bi zavil ....

sicer pa to so osnove sportne voznje na kero sem jas hodu ....predavu pa stari najbojsi rally voznik......

aja za tezo sem testiral na poligonu osebni avto in samo voznik prvic in osebni avto in 5 oseb (po cca 90 kg) pri vozilu z abs in vozilu brez.
V vsakem primeru se je tezje vozilo ustavilo prej.....Pri vozilu brez abs je bil tes opravljen tako da je pri zaviranju prislo do blokade koles , se pravi max. pritiska na zavoro....

to je praksa....
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Pe mar 04, 2005 11:00 am

Raptor je napisal/-a:aja za tezo sem testiral na poligonu osebni avto in samo voznik prvic in osebni avto in 5 oseb (po cca 90 kg) pri vozilu z abs in vozilu brez.
V vsakem primeru se je tezje vozilo ustavilo prej.....Pri vozilu brez abs je bil tes opravljen tako da je pri zaviranju prislo do blokade koles , se pravi max. pritiska na zavoro....

to je praksa....


Pri bremzanju je vse lepo in prav, ker na gume ni bočnih obremenitev.

Polno naložen avto ne bo šel hitreje čez ovinek kot prezen že iz preprostega razloga, da ima višje težišče zaradi oseb v avtu, povrh tega je inercija vozila večja, gume pa bočno ne moreš toliko obremeniti, kot jo lahko pri bremzanju.
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Pe mar 04, 2005 11:08 am

Razlike v težišču ni take. Res da ljudje sedijo višje samo ko se vsedijo notr cel avto počepne za nekaj cm. Iz osebne izkušnje lahko povem da se 19-ka z 185/65/14 gumam 100% pelje bolše v ovinek obtežena. Sva šla z kolegom sama na morej al pa poln avto. Razlika je očitna. Po ovinkih dol prod kočevju sem mislu da gakard vozm. :twisted: :twisted: :twisted:
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Pe mar 04, 2005 11:15 am

andrej777 je napisal/-a:Razlike v težišču ni take. Res da ljudje sedijo višje samo ko se vsedijo notr cel avto počepne za nekaj cm. Iz osebne izkušnje lahko povem da se 19-ka z 185/65/14 gumam 100% pelje bolše v ovinek. Sva šla z kolegom sama na morej al pa poln avto. Razlika je očitna. Po ovinkih dol prod kočevju sem mislu da gakard vozm. :twisted: :twisted: :twisted:


Razlika je ogromna!
Poln avto potnikov in prtljage se v ovinku veliko slabše odnaša, predvsem ko govorimo o FWD, saj že v osnovi podkrmari, z filanjem potnikov, pa se težišče premakne nazaj in sprednji konc še prej odnese, ko spustiš pa gas, pa še zadnji sledi in to dost bolj hojsajoče in sunkovito. Pišuka, mel sm ene 2 oddaje na videokaseti, kjer so tole prikazali in eno na disku pa je nimam več...ampak v vseh 3eh so ugotovili isto! Polno naložen avto sucks proti praznem...ampak govorim o naloženem ne težkem in lahkem!
aja...še moja izkušnja...R5 polno naložena, 4 osebe in poln prljažnik...ko je bil obtežen je volan zamujal, avto se je enkrat bolj hojsal, bolj je blo treba popravljat smer...itd....S tem da ne vem kaj bi blo če še gum ne bi bolj nafilal....morska bolezen.press :?
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Pe mar 04, 2005 11:23 am

Štirje smo bli v avtu pa neki prtlage pa se je še kolega od katerga je 19-ka skor usral ko smo se tako pelal. Je reku da se ni še nikol tako hitr pelu in se tut ne misl več. :lol: :lol: Sem se velik z tisto 19-ko prevozu samo tako lepo ko se je takrat čez ovinke pelala pa nikoil prej in nikol več.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov