batek je napisal/-a:Mate, nisem bral vsega,vendar izgube motorja 100% ne naraščajo z vrtljaji motorja......vsak proces z zgorevanjem ima neko optimalno območje oz, točko, kar pa sigurno niso minimalni obrati, trenje gum ne narašča z hitrostjo....
batek je napisal/-a:...vendar izgube motorja 100% ne naraščajo z vrtljaji motorja......vsak proces z zgorevanjem ima neko optimalno območje oz, točko, kar pa sigurno niso minimalni obrati...
Pero je napisal/-a:Mate, čestitam, si še najbolje napisal. Apak par detaljev ni točnih.
Pero je napisal/-a:Sila za premagovanjega zračnega upora je faktor: površine x koeficienta x hitrosti. 1 in 2 sta konstante, torej ko narašča 3 se veča upor, ni idealne hitrosti.
Pero je napisal/-a:Zaviranje z motorjem pri čim manjših obratih tudi nima smisla, če vzamamo za primer motor z vbrizgom, ko se bremza brez da bi bil pritisnjen pedal za''gas'' elektronika zapre šobe in poraba je 0, ko obrati padejo pod 1500-1200 se ponovno vklopi vbrizg, da motor nebi crknil. Torej bremzanje do te meje.
Blinder je napisal/-a:avto brez kapljice goriva, poskušaš ga vžgat s porivanjem. ti porivaš avto, 10 km/h, voznik spusti sklopko, tebe zadaj zalepi na zadnjo šipo avta. Izgube krive, da te je zalepilo na avto. V motorju pa ni nič zgorevalo, ker je brez bencina.
Izgube so tisto, ko pri 40 km/h daš v prvo in spustiš sklopko in te spet prilepi na šipo, če nimaš pasa.
J.McLane je napisal/-a:potrebna energija za premikanje avta po ravnini, in koliko bi bila teoretična poraba v zadnjem stolpcu, glejte in se čudite:
http://ecomodder.com/forum/tool-aero-rolling-resistance.php
Še graf porabe, dodal sem 300 W "parazitske" porabe, zato na začetku grafa nekaj več porabe, ki s hitrostjo potem pade. Opazi se tudi zelo veliko razliko med avtocestno vožnjo s 100 km/h in 130 km/h, v tem primeru samo 30 km/h višja hitrost zahteva kar 40% višjo porabo goriva.
Mate je napisal/-a:To je potrebna energija za premikanje avtomobila in ne upošteva izgub motorja, oz. vsaj glede na grafe ne upošteva porabe goriva, ki ga motor porabi, da se sploh vrti. To načeloma lahko kompenziraš s parazitsko porabo.
Drži. Nisem hotel še dodatno komplicirat. Edino mislim, da se vbrizg "vklopi" pri nižjih obratih. Vsaj v višjih prestavah. Se bom jutri malo poigral.
Detajlno pravilno razložit vse izgube je skoraj nemogoče. Tele ocene čez palec pa omogočajo dovolj dobro razumevanje problema.
Kakšno je najbolj varčno ustavljanje pred npr rdečim semaforjem oddaljenim 1 km? Najprej v ler za nekaj časa. Potem pa zaviranje z motorjem pri čim nižjih obratih, oz. tako, da prestavimo prestavo nižje tik preden pridemo do obratov prostega teka v trenutni prestavi. Zavore ne uporabljamo.
Imaš prav, da blaznega prihranka ni, je pa prihranek na mojih ušesih, ko mašina ne rohni več pri 3500rpm+, ko se v leru peljem proti Vrhniki.uros11 je napisal/-a:Dokler ne bo empiričnih meritev glede varnčnejše vožnje, bodo to bolj kot ne bajke.
Naslednje vprašanje je, ali je tole z lerom tudi uporabno. Bolj kot ne ni uporabno. Imaš višnjegorski klanec in nato se počasi konča.
Semaforji - probaj na ta način v prometni konici, pa poročaj. Ko ni prometa, bi šlo.
Koliko se dejansko manj porabi, pa ne ve nihče. Če narediš 1 km v leru po VG klancu, imaš ta čas porabo cca max 1 liter ma uro, voziš pa se denimo 100 kmh, kar ti da grobo porabo 1l/100km.
V 5 prestavi imaš porabo 2-3 litre na 100 kmh pri pri hitrosti 100 kmh.
Na 1 km v prvem primeru porabiš 0,01 litra, v drugem primeru pa 0,02 do 0,03 litre goriva.
Blazen prihranek!!
Zaradi tega:uros11 je napisal/-a:Menda si ti nekje pisal ali pa nekdo drugi je omenjal neko učinkovitost pri pospeševanju. je možno, da bi bila učinkovitost večja pri pospeševanju? Pred leti sem z lupotom 1.0 motorjem na nek čuden način vožnje, ki je vseboval konstantna pospeševanja, spravil porabo s 6 litrov na 5 litrov (potem je žena znorela, da to ni vožnja) pri enem tanku. Je kaj na tem, ker to se mi ni zgodilo ne prej ne pol?
J.McLane je napisal/-a:Vrtljaji motorja gor ali dol, izkoristek motorja (razmejre poraba/moč) na notranje izgorevanje je zelo različna tudi glede na MOČ (load) ki jo od motorja zahtevaš. In to razmerje med porabo in močjo niti približno ni neko speljevanje s čim manj gasa, ampak kar veliko gasa (80%) in pa vrtljaji nekje do točke najvišjega navora.
Tole je pa en zanimiv graf uporabe motorja pri vožnji ameriškega testnega cikla, pikice so odčitki na vsako sekundo, najboljši izkoristek je označen z rdečo:
http://autospeed.com/cms/title_Brake-Specific-Fuel-Consumption/A_112611/article.html
http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_Fuel_Consumption_%28BSFC%29_Maps
http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_consumption
Ironija je da ima motor najboljše izkoristke med POSPEŠEVANJEM, vsi bi pa porabo radi zmanjšali med pospeševenjem, saj gledajo trenutno porabo in mislijo, da se pri vožnji s 50 kmh po ravnini peljejo z najboljšim izkoristkom. Daleč največ goriva se zmeče stran pri vožnji, ki ne zahteva veliko moči motorja, torej relacijski, mestni, oz. čisto vsakdanji vožnji. Daleč najboljše izkoristke se pa doseže na avtocesti (če je motor prav dimezioniran) ampak tam je poraba visoka zaradi zračnega upora.
Teoretično najnižjo porabo dosežeš tako, da pospešiš na neko hitrost, motor ugasneš, čakaš da hitrost pade spet vklopiš motor, pospešiš in tako ponavljaš. Kako mislite da se dosega svetovne rekorde v porabi pod 3 l/100 km v čisto normalnih avtih na čisto normalnih cestah, običajen voznik se pa bori da pride pod 5 l/100 km z enakim avtom. Mi je pa zanimivo da se tehnike katere uporabljajo za dosego teh rekordov nikoli ne razkrije, verjetno zato ker je tako početje (ugašanje motorja med vožnjo) nezakonito in nevarno.
Imaš tukaj naštete vse, kar se da dobiti na netu:UDO1 je napisal/-a:Najde še kdo podoben graf za dizla?
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov