Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Napisal/-a plinaš Pe sep 10, 2010 10:15 pm

Spremeni razmik vrsticSpremeni velikost črkNatisni
DomovZemljevid straniKontaktVerzija za dlančnike

* Pregled sporočil
* Novo sporočilo


» Bencinski servisi
» Hip Hop trgovine
» Eurodiesel
» Avtoplin
Mocno spremenjena kvaliteta avtoplina(LPG)?
06.09.2010
Z zeno imava ze kar nekaj casa dva avtomobila na plin, v zadnjih 6 tednih opazam mocno povecano porabo plina (15-25%).

Zanima me obstajajo za vas kaksne zakonska dolocila o kvaliteti dobave avtoplina ? Na kaksen nacin (ce sploh se) se ugotavlja kvalitea avtoplina ? Katera je pristojna institucija za ugotavljanje kvaliteta avtoplina ?
Odgovor
Spoštovani,

Najprej bi se vam radi zahvalili za posredovanje vaših ugotovitev in pripomb. Glede kakovosti avtoplina na naših bencinskih servisih, pa vam posredujemo naslednje pojasnilo.

Kakovost avtoplina, ki se prodaja na Petrolovih bencinskih servisih v celoti ustreza zahtevam slovenskega standarda SIST EN 589, ki je enak evropskemu standardu EN 589. Ta standard določa kakovost utekočinjenega naftnega plina za pogon motorjev. Petrol tudi vrši ocenjevanje dobaviteljev in občasne kontrole prispelih dobav goriva. Obseg kontrole zajema nekaj bistvenih parametrov iz navedenega standarda. Meritve v okviru kontrole izvaja tuj akreditiran laboratorij, saj v Sloveniji zaenkrat laboratorijskih preskusov avtoplina še ni mogoče opravljati. Nepravilnosti ali odstopanj od zahtev standarda dosedaj nismo zabeležili.

Ker redno sodelujemo z družbami, ki se ukvarjajo z vgradnjo naprav za uporabo avtoplina, moramo potrditi, da smo nekaj podobnih vprašanj prejeli tudi z njihove strani. Pri tem je bilo ugotovljeno, da se manjše težave pojavljajo skoraj izključno pri vozilih z večjo motorno prostornino, zato ne izključujemo možnosti, da so te povezane tudi s tipom oziroma s samo izvedbo plinske napeljave na vozilu. Znano je tudi, da pri uporabi plina lahko največkrat pride do manjših težav v prehodnem obdobju, pri prehodu na zimsko obdobje. Takrat se namreč nekoliko spremeni razmerje propana in butana. Gre za povečanje vsebnosti propana v mešanici zaradi doseganja ustreznega parnega tlaka v napeljavi, kar sicer na drugi strani vpliva tudi na manjše povečanje porabe. Ker v tem času prihaja do mešanja plina ene in druge kakovosti (letne/zimske), se ob »zgodnejšem mrazu« to lahko pozna tudi na voznih lastnosti. Do manjših nihanj v sestavi mešanice avtoplina pa lahko pride tudi v ostalih letnih obdobjih. Hkrati bi vas radi opozorili, da imajo na porabo goriva daleč največji vpliv pogoji, način in režim vožnje.

Lep pozdrav

Žiga Habjan

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

pa kaj ta gospod res nima pol čiste o plinu ...kamoli tri ... kakšen prehod na zimsko obdobje .... a nima osnovne šole ? petleten otrok ve , da je julija in avgusta poletje...
zgodnejši mraz ??? + 10 ni mraz ... ta se začne pri 0stC....

kakšne težave pri motorjih z večjo gibno prostornino ???????? a 1,3l in 86 konjev je veliko ??? a se on z zippo-tom okol vozi ???

seveda pride do manjših nihanj ... A 15-25% JE MANJŠE NIHANJE ZA NJEGA ???? BI MU ZA TOLIKO NA DOL ZANIHAL PLAČO PA GA POTEM POVPRAŠAL O MALENKOSTIH !!!!

pogoji ??? a niso vsako leto približno isti ob istem letnem času ??? ccc ....

pa način in režim vožnje pri meni - še enkrat POUDARJAM !!! - je skozi enak ... do konca gas .... ni mogoče , da bi se zaradi tega poraba dvignila za 20%....nikakor pri maksimalnem načinu in režimu vožnje na polno...

saj mogoče si ta gospod ni sam kriv ... krivi pa so na petrolu , ke rga ne zamenjajo...

ta runda plina je sigurno bila zelo ugodna ... tako so nas nategnili dvakrat...ko so na poletje plin dvakrat podražali , namesto da bi se pocenil zaradi same cenejše mešanice ter z dobavo neuporabnega sranja katerega porabimo v povprečju 20% več , oni pa so ga nabavili po bolj ugodni ceni...

seveda jim je tista občasna kontrola kvalitete ušla nekam pri tej rundi plina .. če je sploh kaj butana noter...

od danes naprej za petrolovce ni popustov ....

KJE PA SO DRUGI PONUDNIKI PLINA ???? plinstal na verovškovi ima itak zaradi petrolove moči na trgu lahko le malo nižjo ceno ... me zanima , če bi bili za kakšno akcijo in bi vsi iz okolice ljubljane tankali na verovškovi neglede na porabo , če bi se zaradi količine zmenili plinaši za posebno ceno...
plin je cnej k bencin
 
Nejko
Novinec
 
Prispevkov: 409
Pridružen: So nov 30, 2002 12:30 pm

Napisal/-a Nejko So sep 11, 2010 6:48 am

...sploh cena tudi mene pizdi...imamo najdražji plin (glede na ceno bencina) v primerjavi z vsemi sosednjimi državami... banda monopolistična...
 
en passant
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 3
Pridružen: To sep 14, 2010 6:55 pm

Napisal/-a en passant To sep 14, 2010 7:09 pm

resno razmišljam, da bi si na plin predelal Audija A4 T quattro.
Ker vidim, da se tu kr spoznate na te zadeve, bi prosil, če mi lahko kdo pomaga.

Slišal sem namreč, da zna plin nagajat pozimi, da avto "cuka", da je poraba plina veliko večja kot poleti. Sploh bi naj to bilo opazno pri avtih, ki imajo turbo pogon.
Ravno tako bi naj prišlo do težav na batih v mašini, ker naj ne bi bilo mazanja.
(Pa ti ljudje naj bi imeli avto predelan pri servisih z vsemi potrebnimi certifikati.)
Ali ima kdo kakšne izkušnje s tem ali je slišal za kaj podobnega.

Zanima me tudi ali je res, da je treba na cca. 2 leti menjat šobe in koliko to stane oz. ali so potrebni še kakšni drugi servisi plinskih naprav, razen menjave filtrov, za kar že vem.


hvala.
 
en passant
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 3
Pridružen: To sep 14, 2010 6:55 pm

pretakanje plina.

Napisal/-a en passant To sep 14, 2010 8:07 pm

...je ta plin isti, kot ga uporabljamo za kuho, ker vem za nekoga, ki ga pretaka in domačih jeklenk v avto. Se tako lahko prihrani, oziroma je ta cenejši? :?:
 
Uporabniški avatar
pinny
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2595
Pridružen: Sr feb 11, 2004 2:40 pm
Kraj: Šoštanj

Napisal/-a pinny To sep 14, 2010 8:13 pm

tudi jaz imam turbo motor predelan na plin, poraba pozimi ni nekej da bi reku sploh večja, je pa večja poraba bencina, ker pač dokler se avto na zagreje se še vedno peleš na benz, in pozimi je pač bolj mrzlo in se dle segreva :)
drgač pa imam že tudi dve leti plin v avtu, pa s eni nič menjalo še kakih drugih zadev razen filtra za plin
ja tista glede pretakanja iz domačih jeklenk v avto je pa dobra :lol:

mene pa drgač zanima, kakšen je tisti plin ki s euporablja za viličarje, je kj podobnega lpg-ju, al je to bolj podobno plinu za doma kuhat?
no js za kuharijo kolkr pač kuham, uporablam kr štrom :D
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a adis To sep 14, 2010 8:56 pm

kar se plina tiče in sicer zemeljskega plina je pa tako, da je ta sistem možno vgradit v vozilo in ga uporabljati kot alternativo lpg-ju.

Tovrstni sistem je že v uporabi in vgraditi se ga da preko podjetja iz jesenic a nastane problem z črpalkami zemeljskega plina,katerih skorajda ni v slo...

Narejena je bila tudi študija, da se s tovrstnim sistemom, da privarčevati dodatnih 3 eur na 100km napram lpg-ju.


Več info o tem pa ko prispem domov.
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Napisal/-a plinaš To sep 14, 2010 9:09 pm

en passant je napisal/-a:resno razmišljam, da bi si na plin predelal Audija A4 T quattro.
Ker vidim, da se tu kr spoznate na te zadeve, bi prosil, če mi lahko kdo pomaga.

Slišal sem namreč, da zna plin nagajat pozimi, da avto "cuka", da je poraba plina veliko večja kot poleti. Sploh bi naj to bilo opazno pri avtih, ki imajo turbo pogon.
Ravno tako bi naj prišlo do težav na batih v mašini, ker naj ne bi bilo mazanja.
(Pa ti ljudje naj bi imeli avto predelan pri servisih z vsemi potrebnimi certifikati.)
Ali ima kdo kakšne izkušnje s tem ali je slišal za kaj podobnega.

Zanima me tudi ali je res, da je treba na cca. 2 leti menjat šobe in koliko to stane oz. ali so potrebni še kakšni drugi servisi plinskih naprav, razen menjave filtrov, za kar že vem.


hvala.

avto nima kaj za cukat !!!
poraba je odvisna od noge in dosežene povprečne hitrosti na isti relaciji pod istimi pogoji...
do težav ne pride na batih temveč na ventilih in sedežih ventilov ...prins ima to rešeno z dodatnim mazanjem - valve care http://www.prinsautogas.com/en/products ... ecare.html ... za vag-ov motor bem , da je obvezno mazanje na 3,2 v6...npr.tuareg...
keihin injektorji imajo predvideno življensko dobo cirka 250,000 km ...malo jih je , ki delajo 120,000km ali več na leto ...

pa še nekaj za skeptike - http://www.prinsautogas.com/articles/en ... 010_2.html
plin je cnej k bencin
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Napisal/-a plinaš To sep 14, 2010 9:12 pm

adis je napisal/-a:kar se plina tiče in sicer zemeljskega plina je pa tako, da je ta sistem možno vgradit v vozilo in ga uporabljati kot alternativo lpg-ju.

Tovrstni sistem je že v uporabi in vgraditi se ga da preko podjetja iz jesenic a nastane problem z črpalkami zemeljskega plina,katerih skorajda ni v slo...

Narejena je bila tudi študija, da se s tovrstnim sistemom, da privarčevati dodatnih 3 eur na 100km napram lpg-ju.


Več info o tem pa ko prispem domov.


črpalka za cng stane cca. 300,000€.... vožnja pa je res dosti cenejša...
naprava pa približno še enkrat dražja...

kakšen kontakt - link od firme ???
plin je cnej k bencin
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a adis To sep 14, 2010 9:34 pm

plinaš je napisal/-a:
adis je napisal/-a:kar se plina tiče in sicer zemeljskega plina je pa tako, da je ta sistem možno vgradit v vozilo in ga uporabljati kot alternativo lpg-ju.

Tovrstni sistem je že v uporabi in vgraditi se ga da preko podjetja iz jesenic a nastane problem z črpalkami zemeljskega plina,katerih skorajda ni v slo...

Narejena je bila tudi študija, da se s tovrstnim sistemom, da privarčevati dodatnih 3 eur na 100km napram lpg-ju.


Več info o tem pa ko prispem domov.


črpalka za cng stane cca. 300,000€.... vožnja pa je res dosti cenejša...
naprava pa približno še enkrat dražja...

kakšen kontakt - link od firme ???


evo:

http://tvslo.si/predvajaj/posebna-ponud ... :21/0:0:0/

podjetje v prispevku ni omenjeno a menim, da je to ravno zaradi faze testiranj. eno od teh podjetij bi znalo biti kar ta pravo:
http://www.enoslng.si/index.php?id=3
ali
http://www.jeko-in.si/index.php?i=34
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Napisal/-a plinaš Sr sep 15, 2010 11:46 am

tole podjetje je napisano ... http://www.enoslng.si/index.php?id=3

ta črpalka ki polni preko noči stane cca 80,000 € ...

prins že dolgo časa ponuja predelavo na zemeljski plin - CNG ..
http://www.prinsautogas.com/en/products ... i-cng.html

v sodelovanju z keihin-om http://www.keihin-corp.co.jp/english/pr ... ndex.shtml
plin je cnej k bencin
 
Uporabniški avatar
Denii
Novinec
 
Prispevkov: 295
Pridružen: Po apr 12, 2004 9:15 pm

Napisal/-a Denii Če sep 16, 2010 7:11 pm

Kolikor jst vem nima samo Prins cng imajo tudi drugi proizvajalci in prodajalci, poraba cng je pa bistveno večja od lpg, npr. v skandinavskih državah imajo samo cng.
Clean look
 
en passant
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 3
Pridružen: To sep 14, 2010 6:55 pm

Napisal/-a en passant Če sep 16, 2010 7:35 pm

danes sem dvignil predelan avto na plin.Stalo je 1460 eur z menjavo svečk in poln tank plina ( 45l ).
Zadovoljen sem in ne čutim teh 1o procentov izgube na moči, kar pomeni na 150 konjev 15 manj... dober je kdor to loči. No ja jaz sem itak star zmern šofer in ga nimam zaradi moči, pač pa qvatra, ker vozim v hribe in tega ni z manj konjev.Števec sem nastavil in bom še sporočil, koliko km sem naredil s 45 litri plina. Servise pa ne bom hodil in bom menjal filtre, ko se zabijejo ali če kaj crkne, ker na 10.ooo se lahko spufaš, za okvare se bom pa skregal:) Ceneje je če ti kaj na čno menjaj kdo, ki se spozna, itak je največji strošek predelava, delo, in rezervar, servisi so pa za "lupljenje " bumberov. Filter lahko drži tudi 30. 000 pač odvisno od svinjarije plina in ko bo zabit, bom pač preklopil na benzin...
Verjamem tudi, da bo čez dve leti ta vgradnja zastarana j***a in še rezervnih delov lahko ne bo več zanj.
lp
 
Uporabniški avatar
pinny
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2595
Pridružen: Sr feb 11, 2004 2:40 pm
Kraj: Šoštanj

Napisal/-a pinny Če sep 16, 2010 7:37 pm

:lol:
nič pa nisi omenil kir velemojster ti je zadevo uštimal :)
 
Andraz3d
Novinec
 
Prispevkov: 280
Pridružen: Če sep 06, 2007 8:40 am

Napisal/-a Andraz3d Pe sep 17, 2010 11:58 am

sem vozil CGC avto, B klasa mercedes. Bojda je voznja res poceni, sploh za fleet-e, ampak na konjih se pa konkreeetno pozna. Ni mercedes za brez veze brezstopenjski menjalnik dal za default v CGC B klaso :). Pomojem more avto zgubit najmanj 30 %.

Da ne bo konfuzije, CGCja v sloveniji takorekoc ni, LPG je pa zdej ze skorej povsod. In v sloveniji sem dosedaj vidu samo eno Muliplo na CGC predelano.
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a adis Pe sep 17, 2010 12:01 pm

Andraz3d je napisal/-a:Da ne bo konfuzije, CGCja v sloveniji takorekoc ni, LPG je pa zdej ze skorej povsod. In v sloveniji sem dosedaj vidu samo eno Muliplo na CGC predelano.


ni ga pa zaradi faze testiranj, ki ravno potekajo.

bo pa v ponudbi, saj ima petrol apetite po njemu.
 
McBobo
Novinec
 
Prispevkov: 134
Pridružen: Pe sep 03, 2004 4:26 pm

Napisal/-a McBobo Pe sep 17, 2010 5:05 pm

Kaj če Petrolu CNG, če že pri LPG nategujejo s kvaliteto?
Tukaj bi lahko bil tudi interes države, da se čim več vozil predela in vozi na LPG, saj je LPG cenejši za nabavo, kot bencin in nafta. Tako bi država zmanjšala razliko med uvozom in izvozom-manjša zadolženost države.
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Napisal/-a plinaš Ne sep 19, 2010 7:32 pm

http://teletext.rtvslo.si/ttx/117_0001.png ......

saj ta država ni normalna .....
plin je cnej k bencin
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Ne sep 19, 2010 7:49 pm

plinaš je napisal/-a:http://teletext.rtvslo.si/ttx/117_0001.png ......

saj ta država ni normalna .....


Kaj se razburjaš? To so podatki za leto 2008 pred recesijo in pritem, da smo imeli najnižjo ceno goriv v regiji in so tranzitarji tankali pri nas, čeprav večino goriva potem niso potrošili pri nas. Je pa metodologija izračuna teh izpustov najbolj primitivna od vseh možnih saj se meri po količini prodanih goriv in ne po dejanskih izpustih.

Glede nato da nimamo več najcenejše gorivo in tujci ne tankajo več tako množično na naših pumpah bodo podatki za 2009 in 2010 bistveno nižji navkljub nobenim dodatnim ekološkim posegom.

ironija, a ne, da višanje trošarin posledično prikazuje državo kot ekološko osveščeno :roll:
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Napisal/-a plinaš Po sep 20, 2010 5:11 pm

Date: Monday, September 20, 2010,

Petrolov urednik Žiga Habjan je odgovoril na vaše vprašanje!

Vprašanje: Pozdravljeni

V zadnjem mesecu dni opažam občutno večjo porabo plina, ko tankam na Petrolovih črpalkah. Poraba je v večja tudi do 25%. V povprečju bi moral imeti porabo cca 12l/100 (redno vodim evidenco), sedaj se mi vrti od 14-16l/100 km??!
Moram omeniti, da je režim vožnje zmeraj isti oz ne odstopa veliko, kakor tud samai relacije vožnje.
Do povečanje porabe je prišlo tudi pri kolegih,znancih, ki imajo vgrajene druge plinske sisteme. Osebno vem za vsaj 7 takšnih primerov.

Zanima me, ali je v obtoku "slaba" mešanica plina oz kaj se dogaja ter kdaj se bo zadeva normalizirala?

V naprej se Vam zahvaljujem za odgovor.
Lep pozdarv

Odgovor: Spoštovani,

najprej bi se vam radi zahvalili za posredovanje vaših ugotovitev in pripomb. Glede kakovosti avtoplina na naših bencinskih servisih, pa vam posredujemo naslednje pojasnilo.

Kakovost avtoplina, ki se prodaja na Petrolovih bencinskih servisih v celoti ustreza zahtevam slovenskega standarda SIST EN 589, ki je enak evropskemu standardu EN 589. Ta standard določa kakovost utekočinjenega naftnega plina za pogon motorjev. Petrol tudi vrši ocenjevanje dobaviteljev in občasne kontrole prispelih dobav goriva. Obseg kontrole zajema nekaj bistvenih parametrov iz navedenega standarda. Meritve v okviru kontrole izvaja tuj akreditiran laboratorij, saj v Sloveniji zaenkrat laboratorijskih preskusov avtoplina še ni mogoče opravljati. Nepravilnosti ali odstopanj od zahtev standarda dosedaj nismo zabeležili.

Ker redno sodelujemo z družbami, ki se ukvarjajo z vgradnjo naprav za uporabo avtoplina, moramo potrditi, da smo nekaj podobnih vprašanj prejeli tudi z njihove strani. Pri tem je bilo ugotovljeno, da se manjše težave pojavljajo skoraj izključno pri vozilih z večjo motorno prostornino, zato ne izključujemo možnosti, da so te povezane tudi s tipom oziroma s samo izvedbo plinske napeljave na vozilu. Znano je tudi, da pri uporabi plina lahko največkrat pride do manjših težav v prehodnem obdobju, pri prehodu na zimsko obdobje. Takrat se namreč nekoliko spremeni razmerje propana in butana. Gre za povečanje vsebnosti propana v mešanici zaradi doseganja ustreznega parnega tlaka v napeljavi, kar sicer na drugi strani vpliva tudi na manjše povečanje porabe. Ker v tem času prihaja do mešanja plina ene in druge kakovosti (letne/zimske), se ob »zgodnejšem mrazu« to lahko pozna tudi na voznih lastnosti. Do manjših nihanj v sestavi mešanice avtoplina pa lahko pride tudi v ostalih letnih obdobjih. Hkrati bi vas radi opozorili, da imajo na porabo goriva daleč največji vpliv pogoji, način in režim vožnje.

Lep pozdrav

Žiga Habjan

----------------------------------------------------------------------------------------------------------Date: Monday, September 20, 2010,

Gospod Habjan

Zahvaljujem se Vam za odgovor,, vendar vidim, da imate tipski odgovor, ker sem enak odgovor že prebral nekje drugje. Do odstopanja prihaja kakor pri motorjih večjih prostornin kot tudi pri motorjih manjših prostornin (ala 1.6, 1.5). Prav tako režim vožnje, pri plinu, ne more pomeniti odstopanje do 3 ali 4l/100km. To ni mogoče!!!
Moram opozoriti, da je do odstopanja začelo prihajati že v začetku avgusta (takrat še ni zimski čas). Prav tako me zanima kako redno se umerjajo točilna mesta? Kje se da to preveriti? Posebaj me zanima za točilno mesto v *******!

Lep pozdrav,
----------------------------------------------------------------------------------------------------------Date: Monday, September 20, 2010,

Spoštovani,
Zahvaljujem se vam za podatek, bomo dodatno preverili vse zadnje dobave na BS *****. Kar se tiče pa samega umerjanja točilnih mest, predlagamo da se pozanimate na konkretni lokaciji, kolikor je nam poznano so umirjanja predpisana in so razvidna na točilnih mestih. Mi kot hčerinsko podjetje Petrola samo dobavljamo plin po posameznih bencinskih servisih.



Lep pozdrav



Žiga Habjan
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
evo tole je moj kolega dobil s strani petrola ...prav norca se delajo iz nas ...bi jih bilo treba zasuti z mail-i pa naj potem delajo če lahko ...tipski piiiiiiip .. :tipk :pray:
:ppppp :ue
plin je cnej k bencin
 
andrejkor
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 56
Pridružen: So okt 13, 2007 2:00 pm

Napisal/-a andrejkor Po sep 20, 2010 7:40 pm

No vidim da ste tukaj sami mojstri glede avto-plina! Zanima me kateri ponudnik v SLO je med ugodnejšemi, vaše izkušnje z njimi...

In pa kot drugo me zanima kak je z predelavo na plin v Srbiji? je to še zmeraj aktualno, in če je bi prosil za primere in firme(cene) ki to delajo? Če je še zmeraj tako ugodno kot pred časom ko sem se zanimal za te stvari?
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 5 gostov