Debate, ki niso vezane na ostala področja...

Kateri je najbolj bizaren primer badge engineeringa?

Nissanov Kangujc
28
17%
Nissanova Thalia
27
17%
Subarujeva Zafira
61
38%
Volkswagnova Felacija pick-up
46
28%
 
Skupaj glasov : 162
 
Uporabniški avatar
martin_krpan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 11194
Pridružen: Sr feb 22, 2006 8:26 pm
Kraj: Ribnica

Napisal/-a martin_krpan Ne jan 07, 2007 12:46 pm

Po predstavitvi novih Forda Escape in Mercury Marinerja izključno za trg Severne Amerike (str. 52), je prišel čas tudi za Mazdo Tribute. Debitirala bo na salonu v Detroitu, najprej v hibridni verziji:

Slika
Slika
Slika

Mazda s tem v ZDA ponuja kar 3 terence.

2008 Escape Hybrid:
Slika
Slika
Kobilica:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=88076&start=0
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Po jan 08, 2007 11:19 pm

O zelo razvejeni španski industriji gospodarskih vozil smo že nekaj malega govorili, če se ne motim smo omenili firmi Avia in Ebro (prej Ford Thames), ki je obe pohopsal Nissan Motor Iberica konec 70-h.. Nissan v nekdanji Ebrovi tovarni izdeluje štiripogonce (Patrol, Navara, Pathfinder in Terrano - Terrano je imel tudi dvojčka Ford Maverick, mogoče ne po naključju, ta naveza izhaja še iz časov Ebro-Ford!!), v nekdanji Aviini pa dostavnike Atleon, Cabstar in Primastar. Nisem si pa mislil, da bom našel popolne evolucijske vmesne stopnje, homo erectuse badge-engineeringa, mokre sanje vsakega badge engineering paleologa:

Kratek čas serijski Ebro Patrol, ki je nato postal Nissan Ebro Patrol, dandanes samo še Nissan Patrol:

Slika

Izmenjava je potekala tudi v obratni smeri:
Povsem neznani Avia Mensajero '80:
Slika

Mensajero je l. '83 doživel izčrpno prenovo:
Slika

nato dobil rebadge z imenom EBRO Trade:
Slika

In nastal je tudi Slovencem znani Nissan Trade, kakršnega je mimogrede imel v lasti moj stric, štromar po poklicu:
Slika

Ta avto torej nima v sebi nič japonskega, ampak je pravi španski fosil:
Slika
Slika

Torej ni šlo za VW LT??

Naj povem, da se mi je Nissan Trade zdel sumljiv že nekaj časa, saj me je zelo spominjal na Mercedesa MB 100 in čisto nič, ampak res čisto nič na japonske kombije, MB 100 ima tudi španske (DKW) korenine, ravno zato sem ta primer tudi našel.

Še ena poslastica je 6-valjni dizelski motor, ki je do nedavnega poganjal Nissan Patrola. Šlo je za Perkinsov dizel, ki je poganjal med drugim tudi Ebrove dostavnike. Tudi motor v Tradeu ni Nissanov, ampak Perkinsov.

Tudi evropski Nissanovi tovornjaki imajo korenine v Ebru, a o tem mogoče kdaj prihodnjič...
 
Uporabniški avatar
martin_krpan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 11194
Pridružen: Sr feb 22, 2006 8:26 pm
Kraj: Ribnica

Napisal/-a martin_krpan To jan 09, 2007 9:04 pm

Že na samih začetkih te teme je bilo prikazano mnogo verzij Opel Kadetta. Zatorej pozorni bralci vemo, da se je v Južni in Srednji Ameriki prodajal kot Chevrolet. Je pa Chevy razvil številne lastne verzije avtomobila. Tako so pripravili trivratno karavansko verzijo Kadetta E, Ipanema poimenovano:

Slika

In kot je na splošno značilno za manj razvite trge, se je Kadett tam prodajal še dosti let po prihodu Astre v Evropo. Spodaj lahko vidite, kako je izgledal leta 1997.

Slika
Slika
Slika
Kobilica:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=88076&start=0
 
Uporabniški avatar
martin_krpan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 11194
Pridružen: Sr feb 22, 2006 8:26 pm
Kraj: Ribnica

Napisal/-a martin_krpan To jan 09, 2007 9:43 pm

Še ena zelo zanimiva. GM je konec 60' predstavil prvi južnoafriški nacionalni avtomobil - Ranger. Seveda GM ne bi bil GM če ne bi ubral lahko in poceni pot badge-engineeringa; karoserija Rangerja je bila prevzeta od Opel Recorda C (z manjšimi modifikacijami), podvozje od Vauxhall Victorja, Holden je prispeval avtomatski menjalnik, Chevrolet pa motor. Avto je v znački imel južnoafriško antilopo, ki se je nahajali tudi v starem grbu JAR in nekaterih drugih emblemih (recimo na insignijah vojaških letal).

Ranger:
Slika

Record C:
Slika

Že po nekaj letih je bila znamka ukinjena. Too many cooks spoil the broth.
Kobilica:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=88076&start=0
 
Uporabniški avatar
martin_krpan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 11194
Pridružen: Sr feb 22, 2006 8:26 pm
Kraj: Ribnica

Napisal/-a martin_krpan Sr jan 10, 2007 7:28 pm

Ford bo v kratkem predstavil osveženo Fiesto za južnoameriška tržišča. Prve spy fotke so že na voljo:
Slika
Slika

Pri prenovi so se Fordovci zgledovali po prototipnem Fiesta Trail Conceptu (str. 49).

Trenutno tam Fiesta izgleda tako:
Slika
Slika

Smo že rezervirali letalske karte za uradno prezentacijo, tako da fotke sledijo ASAP.
Kobilica:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=88076&start=0
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Sr jan 10, 2007 8:46 pm

martin_krpan je napisal/-a:Slika
Mislim da sm tut po Sloveniji vidu vozit take kadete, sam nism pa 100%
LP Rok
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 3:09 pm
Kraj: Rbn 104

Napisal/-a AgitatoR Sr jan 10, 2007 8:47 pm

Točno take al trovratne Ople ?
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
Uporabniški avatar
Lignage
Moderator foruma
 
Prispevkov: 3938
Pridružen: To mar 21, 2006 3:17 am

Napisal/-a Lignage Sr jan 10, 2007 9:08 pm

Slika
 
Uporabniški avatar
martin_krpan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 11194
Pridružen: Sr feb 22, 2006 8:26 pm
Kraj: Ribnica

Napisal/-a martin_krpan Sr jan 10, 2007 9:21 pm

Lignage je napisal/-a:Slika


:shock:
Tega pa res nisem vedel. No, vseeno nam je moj prispevek razkril tudi nekaj novega. :roll:
Kobilica:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=88076&start=0
 
Uporabniški avatar
Lignage
Moderator foruma
 
Prispevkov: 3938
Pridružen: To mar 21, 2006 3:17 am

Napisal/-a Lignage Sr jan 10, 2007 9:23 pm

martin_krpan je napisal/-a: :shock:
Tega pa res nisem vedel. No, vseeno nam je moj prispevek razkril tudi nekaj novega. :roll:


Nekaj jih je bilo pri nas. Ne prav veliko.

lp, mm
 
Uporabniški avatar
martin_krpan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 11194
Pridružen: Sr feb 22, 2006 8:26 pm
Kraj: Ribnica

Napisal/-a martin_krpan Sr jan 10, 2007 9:40 pm

Joie de vivre! je napisal/-a:Pojavila se je FASCINANTNA NOVOST v svetu badge-engineeringa, in sicer, da se rebadgei začenjajo že pri konceptnih vozilih. S to svetovno novostjo je začel kdo drug kot GM, bog badge-engineeringa.
Najnovejši primer: Opel Antara - Saturn Prevue:
LP,
Joie[/img]


Joie, moram te popraviti. Našel sem še starejši primer badge-engieeringa in sicer iz daljnega 1995! Tudi ta je iz GM.

Opel Maxx:
Slika

Vauxhall Maxx:
Slika

Ne upam si pa trditi, da gre za prvi tak primer.
Kobilica:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=88076&start=0
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Če jan 11, 2007 2:47 pm

Ha ha, svašta...

Najbrž je res še nekaj starejših, sploh v navezi Opel-Vauxhall:

Vauxhall Insignia:
Slika

Vauxhall Trixx:
Slika
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 3:09 pm
Kraj: Rbn 104

Napisal/-a AgitatoR Če jan 11, 2007 5:44 pm

martin_krpan je napisal/-a:
Lignage je napisal/-a:Slika


:shock:
Tega pa res nisem vedel. No, vseeno nam je moj prispevek razkril tudi nekaj novega. :roll:


C, D in E Kadetti so obstajali kot tri-vratnni karavani.
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
Uporabniški avatar
martin_krpan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 11194
Pridružen: Sr feb 22, 2006 8:26 pm
Kraj: Ribnica

Napisal/-a martin_krpan Če jan 11, 2007 6:36 pm

Joie je že na strani 9 pisal o Zastavi 10. Autoblog je končno objavil nekaj boljših fotografij tega klona Punta:

Slika
Slika
Slika
Slika

Motorja sta 1.2i 8v (60 KM) in 1.9 JTD z 85 KM. Serijska oprema vključuje zračno blazino za voznika, servo, in to je edino omembe vredno. Cena se začne pri 7.790 EUR. Lahko se dokupi airbag za sovoznika, lakirani odbijači, klima, centralno, elektronika, ABS, deljiva zadnja klop,... Več informacij na:
http://www.zastava10.com/default.aspx
Kobilica:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=88076&start=0
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Pe jan 12, 2007 7:03 am

martin_krpan je napisal/-a:Joie je že na strani 9 pisal o Zastavi 10. Autoblog je končno objavil nekaj boljših fotografij tega klona Punta:

Slika



Samo prijazno opozorilo: tale slika je fotošop! Zastava 10 ni napram Puntu čisto nič spremenjena, edinole radkape sumim, da bi znale biti posebne, pa še to nisem prepričan. Obstaja kaka slika notranjosti?
 
Uporabniški avatar
martin_krpan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 11194
Pridružen: Sr feb 22, 2006 8:26 pm
Kraj: Ribnica

Napisal/-a martin_krpan So jan 13, 2007 4:14 pm

Notranjost desetke:
Slika
Slika
Slika
Slika

Še nekaj slikic:
Slika
Slika
Slika
Slika
Zadnjič spremenil martin_krpan, dne Če mar 08, 2007 9:07 am, skupaj popravljeno 1 krat.
Kobilica:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=88076&start=0
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! So jan 13, 2007 6:01 pm

Še ena španska:

EBRO postane Nissan EBRO, ki na koncu ostane samo še Nissan. Zadnjega smo lahko srečali tudipri nas, še en avtohton španski produkt poleg Nissan Trade-a:

Ebro:
Slika

Nissan Ebro:
Slika

Nissan Eco T, s katerim sem se enkrat kot štopar že celo peljal:
Slika

Eco T-ja so razvijali naprej in nastal je Atleon, ki ima še vedno več Ebrovih genov kot Nissanovih:
Slika
 
Uporabniški avatar
martin_krpan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 11194
Pridružen: Sr feb 22, 2006 8:26 pm
Kraj: Ribnica

Napisal/-a martin_krpan So jan 13, 2007 6:59 pm

Pa še ena španska. SAVA (Sociedad Anonima de Vehicules Automoviles)
Slika
je tudi proizvajala številne licenčne tovornjake in avtobuse. Še posebej je bilo plodno njihovo sodelovanje z Angleži, rezultat katerega so bili Sava-Austin in Sava-BMC modeli:

Slika
Slika

Nekaj časa so proizvajali tudi francoski Berliet GPS-12, ki so ga tržili kot Sava-Berliet:
Slika

1968 je Savo kupil Pegaso, o katerem se je tudi že pisalo.
Kobilica:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=88076&start=0
 
Uporabniški avatar
martin_krpan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 11194
Pridružen: Sr feb 22, 2006 8:26 pm
Kraj: Ribnica

Napisal/-a martin_krpan So jan 13, 2007 8:02 pm

Še nekaj o EBRU. Tovarna je bila ustanovljena 1954. Sprva so po licenci proizvajali Ford Thames Trader:
Slika

Konec 60. let so prevzeli firmo Fadisa, ki je proizvajala kombi Alfa Romeo-2:
Slika
Slika

Znamka Fadisa je izginila, licenčne Alfe pa so se proizvajale pod imenom EBRO. Na sliki EBRO-F100:
Slika
Slika

EBRO je pokupil še nekaj drugih španskih firm. Med drugim proizvajalca tovornjakov Aiso (Avio), ter Viaso, ki je proizvajala Jeepe, kar je rezultiralo v poplavi badge-engineeringov:
Slika
Slika

O Viasi pa smo pisali na strani 53.
Kobilica:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=88076&start=0
 
Uporabniški avatar
martin_krpan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 11194
Pridružen: Sr feb 22, 2006 8:26 pm
Kraj: Ribnica

Napisal/-a martin_krpan Ne jan 14, 2007 12:23 pm

Samo še o tovornjakih pišemo. Očitno smo osebna vozila predelali podolgem in počez.
Nemški Bussing je leta 1971 kupil MAN. Nadaljevanje zgodbe poznamo in ga bom predstavil samo v fotografijah:
Slika
Slika

MAN-Bussing tovornjaki so ostali v proizvodnji vse do poznih osemdesetih.
Je pa tudi zanimiv podatek, da je MAN prav od Bussinga prevzel logo z levom, ki ga uporablja še dandanašnji.
Kobilica:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=88076&start=0
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov