Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Sr jul 28, 2004 3:40 pm

nebivedu je napisal/-a:Na frgazerju maš 3 vijake:
1 - XXX
2- za bencin
3- za zaug

Probaj se igrat s tistima dvema k ti omejujeta bencin pa boš vidu - enega naštimaš da je stalno u istem položaju, drugega pa samo obračaš - in v enem položaju kr uliva bencin v drugem pa ga spušča skor po kaplcah. Pa si nastavi. Aja pogoj je da ni campus, ker ti so mel že mal drugačne frgazerje -mogoče se da celo isto naštimat.


kaj pa XXX pomeni :?:
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr jul 28, 2004 3:49 pm

Da ne vem točno zakaj je nastavlja se ga pa vseeno lahko.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Sr jul 28, 2004 5:56 pm

nebivedu je napisal/-a:Da ne vem točno zakaj je nastavlja se ga pa vseeno lahko.


lepo da priznaš... ti bom probal pomagat.

Na vpljinjaču je osvisno od modela lahko več vijakov, ali pa skoraj nič

Če imaš 2 vijaka za prosti tek sta verjetno

1. za položaj lopute
2. za nastavljanje mešanice v prostem teku.

Če hočeš nastavljat vpljinjač moraš prvo zamenjat ali imet 100% v redu vse svečke, vžigalni del, čiste filtre, cela tesnila, itd. Motor ne sme vlečt nobenega zraka mimo vpljinjača ker lahko sledi luknja v batu!!! Pa pravilno nastavljen vžig če imaš še platine!

Potem segreješ motor in malenkost povečaš obrate z vijakom za šobo. Nato priviješ do konca (pa ne na silo) vijak za mešanico in ga počasi odvijaš dokler ne dobiš najvišjih obratov in najbolj enakomernega teka, potem pa še nastaviš loputo na željene minimalne obrate.

Ta del ki skrbi za prosti tek ima vpliv samo pri majhnih obratih in absolutno nima nobene veze z porabo pri višjih obratih.

Potem so pa še vijaki če imaš dvojne vpljinjače, zajle za gas in ''zaug'', razne nastavitve če imaš avtomatski zaug, itd...
 
jurcek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: To jul 15, 2003 10:38 am

Napisal/-a jurcek Če jul 29, 2004 8:52 am

jurcek je napisal/-a:
iKst je napisal/-a:
jurcek je napisal/-a:...in obstajajo izrazito nizki obrati, kjer prestavljanje v nižjo prestavo dejansko zmanjšajo porabo,


Ja zato sem pa jaz napisal da to velja za obrate kjer mašina še normalno dela.


Maš res. Jaz pa sem opisal primer, ko mašina v 4. še (sicer komaj, ampak vseeno) enakomerno pelje.
Bom pa popoldan na RAVNI cesti pogledal kakšna je poraba v 5. pri najnižjih še stabilnih obratih in kakšna je pri enaki hitrosti poraba v 4. Rezultati jutri.


Kot obljubljeno, rezultati malega testka v formatu "hitrost (km/h): prestava, poraba (l/100km)@obrati(1/min)
Škoda Fabia 1.4 16 v, 101KM:
100: 5., 4,9@3000; 4., 5,5@3700
060: 5., 4,2@1800; 4., 4.8@2200; 3., 5,4@2900
040: 5., 3,9@1200; 4., 3,8@1500, 3., 4,4@1900

dizelček Fiat Punto 1.3 Multijet:
60: 5. 3,4@1300, 4. 3,7@1900

Zaključek: Pri 16v bencincu je bila poraba le v izjemno nizkih obratih rahlo nižja v 4. kot v 5. prestavi. Pri taki kombinaciji obratov in hitrosti je skoraj nemogoče voziti.
Pri 1.3 dizlu se tega pojava ne da zaznati.
Očitno (moj prejšnji post) pa se zadeve malo spremenijo pod veliko obremenitvijo, kjer je (že tudi po posluhu) nesmiselno voziti v visoki prestavi z gasom do konca. Bolje prestaviti v nižjo in voziti z npr. 3/4 gasa pri isti hitrosti.
 
Rok_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Po jul 26, 2004 11:44 pm

Napisal/-a Rok_ Če jul 29, 2004 1:26 pm

nebivedu: glede hitrega pospeševanja: zakaj pa pol na vseh straneh, ko sm pogledu, piše, naj se ne pospešuje prehitr (kar se bencina tiče)?
Sam en izmed mnogih navedkov:
Eliminate jack-rabbit starts. Accelerate slowly when starting from dead stop. Don't push pedal down more than 1/4 of the total foot travel. This allows carburetor to function at peak efficiency.

Cel članek je tle.
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic Če jul 29, 2004 1:58 pm

(Iz članka, na katerega je link dal Rok_)

6. Buy gasoline during coolest time of day - early morning or late evening is best. During these times gasoline is densest.


Zdaj pa vem, zakaj je na enih črpalkah ob 7.30 zjutraj zmeri taka gužva...
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če jul 29, 2004 2:01 pm

Rok če ga res na hitro goniš do željene hitrosti - najbrž da ni priporočljivo, ker uničuješ cel avto - najdt moraš nek komproms, da porabiš manj bencina in da čimmanj tud avto uničiš.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
pugi405
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1970
Pridružen: Pe okt 11, 2002 4:01 pm

Napisal/-a pugi405 Če jul 29, 2004 2:08 pm

Men pa razložte oz. ovržite naslednje...
Če se pelješ v 3. prestavi 50, al pa, če se pelješ v 5. prestavi tolk ni isto glede porabe. Tolk sm razumu :P . Če pelješ v 5. prestavi 50, rabiš tiščat več gasa, zato je loputa bolj odprta, rač. zato misl, da mora dozirat več bencina in tako se doseže večja poraba pri manjši hitrosti :?:
BTW.. krneki :lol:
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če jul 29, 2004 2:18 pm

Pugi405 je napisal/-a:Men pa razložte oz. ovržite naslednje...
Če se pelješ v 3. prestavi 50, al pa, če se pelješ v 5. prestavi tolk ni isto glede porabe. Tolk sm razumu :P . Če pelješ v 5. prestavi 50, rabiš tiščat več gasa, zato je loputa bolj odprta, rač. zato misl, da mora dozirat več bencina in tako se doseže večja poraba pri manjši hitrosti :?:
BTW.. krneki :lol:


Če pelješ 50 v 5 prestavi imaš malo več kot 1000 obratov, kar pomeni, da bo loputa manj odprta, ker potrebuješ manj bencina za tako malo obratov.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Če jul 29, 2004 2:23 pm

Pugi405 je napisal/-a:Men pa razložte oz. ovržite naslednje...
Če se pelješ v 3. prestavi 50, al pa, če se pelješ v 5. prestavi tolk ni isto glede porabe. Tolk sm razumu :P . Če pelješ v 5. prestavi 50, rabiš tiščat več gasa, zato je loputa bolj odprta, rač. zato misl, da mora dozirat več bencina in tako se doseže večja poraba pri manjši hitrosti :?:
BTW.. krneki :lol:


Koliko bo avto porabil je odvisno od uporov in izgub, ne pa od položaja lopute.

50 je sicer zelo majhna hitrost za 5 prestavo, ampak recimo da v tem primeru avto delujo normalno brez klenkanj.

Aerodinamični in kotalni upor ki ga ima avto pri 50 je (praktično) isti neglede na prestavo. Za 50 kmh rabi avto par kW.

Spremenijo se pa iskoristki v motorju. V enem primeru se vrti recimo 1500 obratov v drugem pa recuimo 3000. Večji ko so vrtljaji, več je trenja, večje so izgube, itd... zato je tudi večja poraba.
 
Uporabniški avatar
pugi405
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1970
Pridružen: Pe okt 11, 2002 4:01 pm

Napisal/-a pugi405 Če jul 29, 2004 4:28 pm

:noro
 
Rok_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Po jul 26, 2004 11:44 pm

Napisal/-a Rok_ Če jul 29, 2004 11:19 pm

nebivedu je napisal/-a:Rok če ga res na hitro goniš do željene hitrosti - najbrž da ni priporočljivo, ker uničuješ cel avto - najdt moraš nek komproms, da porabiš manj bencina in da čimmanj tud avto uničiš.

Ja na teh straneh ponavadi niso omenjal okvare motorja, ampak je blo govora sam o bencinu in vsepovsod odsvetujejo hitro pospeševanje. In js se tud s tem strinjam, ker mi je to logično.

Pugi405 je napisal/-a:Če pelješ v 5. prestavi 50, rabiš tiščat več gasa, zato je loputa bolj odprta, rač. zato misl, da mora dozirat več bencina in tako se doseže večja poraba pri manjši hitrosti?

Ja, sej o tem je blo tud govora. Kokr js to razumem, je tud tak (čeprav si verjetn mislu "pr manših obratih" in ne "pr manjši hitrosti"), čeprav so eni rekl, da ti nč bolj ni treba na gas držat, ampak js se s tem ne strinjam. Po moje je treba dat bolj po gasu. Seveda do neke meje.

nebivedu je napisal/-a:Če pelješ 50 v 5 prestavi imaš malo več kot 1000 obratov, kar pomeni, da bo loputa manj odprta, ker potrebuješ manj bencina za tako malo obratov.

Emmm, ne vidim povezave in tud razumem ne.
Kot prvo bi blo logično, da če že tko razmišljaš, da bi pol reku, da bo zarad nizkih obratov računalnik mogu VEČ bencina dozirat. Zakaj? Zato ker če maš mal obratov, pa hočeš neko moč vzdrževat, se more v vsakem obratu pol več energije sprostit = več bencina.
Kot drugo bom pa še enkrat tole povedu:
Stopalka za gas (kakor piše tle) je v bistvu stopalka za zrak, torej stopalka za tisto loputo, o kateri je blo govora (vsaj tak js razumem, komot se pa motim, zato me v tem primeru popravte). Tko da kokr sm js stvar razumel, je odprtost lopute odvisna sam od tega, kok ti na gas prtiskaš.

Pero je napisal/-a:Koliko bo avto porabil je odvisno od uporov in izgub, ne pa od položaja lopute.

To smo zdej verjetn predelal in vidl, da to ni res.
Ko že lih omenjaš zračni upor, naj povem, da je le-ta res full pomembn pr porabi bencina. Zanimiva enačba na teli strani (road load power = av + bv^2 + cv^3) nam lepo pove, kok pomembn je zračn upor. Koeficient c v tej enačbi je namreč koeficient, na katerega najbolj vpliva zračni upor.
Drugač pa zračni upor za vprašanje, ki ga je zastavu Pugi405, nema veze, ker je itak zračni upor pr konstantni hitrosti (kot je bla v vprašanju) enak, ne glede na obrate al pa prestavo.

Pero je napisal/-a:večji ko so vrtljaji, več je trenja, večje so izgube, itd... zato je tudi večja poraba

heh, trenje v motorju je po mojem mnenju ena zadnjih stvari, ki vpliva na porabo bencina (če seveda vzamemo trenutno trenje in zanemarimo, kaj trenje naredi motorju).
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Pe jul 30, 2004 7:04 am

Rok_ je napisal/-a:


Pero je napisal/-a:Koliko bo avto porabil je odvisno od uporov in izgub, ne pa od položaja lopute.

To smo zdej verjetn predelal in vidl, da to ni res.
Ko že lih omenjaš zračni upor, naj povem, da je le-ta res full pomembn pr porabi bencina. Zanimiva enačba na teli strani (road load power = av + bv^2 + cv^3) nam lepo pove, kok pomembn je zračn upor. Koeficient c v tej enačbi je namreč koeficient, na katerega najbolj vpliva zračni upor.
Drugač pa zračni upor za vprašanje, ki ga je zastavu Pugi405, nema veze, ker je itak zračni upor pr konstantni hitrosti (kot je bla v vprašanju) enak, ne glede na obrate al pa prestavo.

Pero je napisal/-a:večji ko so vrtljaji, več je trenja, večje so izgube, itd... zato je tudi večja poraba

heh, trenje v motorju je po mojem mnenju ena zadnjih stvari, ki vpliva na porabo bencina (če seveda vzamemo trenutno trenje in zanemarimo, kaj trenje naredi motorju).



The a component comes mostly from the rolling resistance of the tires, and friction in the car's components, like drag from the brake pads, or friction in the wheel bearings.
The b component also comes from friction in components, and from the rolling resistance in the tires. But it also comes from the power used by the various pumps in the car.
The c component comes mostly from things that affect aerodynamic drag like the frontal area, drag coefficient and density of the air.


če boš pa take neumnost bral se pa res ne boš mogel naučit.

sicer je naša debata o konstantni hitrosti, ampak tole moram pokomentirat.

a je še kar v redu, čeprav upori ležajev in zglobov niso 100% linearni koeficient, ampak zelo blizu.

b je total neumnost. upor koles ne narašča z kvadratom hitrosti, razne pumpe so pa odvisne od obratov motorja in ne obratov koles(hitrosti)

c pa sploh ne vem kje je pobral. Upor narašča z kvadratom hitrosti in ne kubikom!!! Pa še ''strokovno'' napišemostly from... ja od česa je pa zračni upor odvicen če ne površina x koeficient?


nazaj na debato: če misliš da je trenje v motorju zanemarljivo, pa da so izgube zanemarljive: pred davnimi leti ko se marsikateri uporabnik foruma morda niti ni rodil ;) sem bral eno študijo/meritve ko so merili in odklapljali stvari na motorju da bi videli koliko se kje zgubi. Prva meritev je pa bila v koliko časa se motor segreje od trenja če ga vrtijo brez da bi deloval in brez svečk. Po nekako 1/2 ure je motor prišel na delovno temperaturo na da bi karkoli zgorevalo. Kje so še izgube raznih pump ki jih motor poganja v odbvisnosti od obratov.

Tisto za loputo v razmerju z obrati in porabo pa tudi verjami da je res. Ti bom kaj več napisal ko se vrnem iz morja :D
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe jul 30, 2004 7:31 am

Rok_ če imaš manj obratov ti avto pije manj bencina in srka manj zraka - zato tudi manjša poraba. V peti prestavi pri konstantni hitrosti 50km/h, je potrebno samo pedal za milimetre pritisnit, da vzdržuješ to hitrost. V 3 prestavi je potrebno že bolj pohodit gas, ker moraš vzdrževati skor 3000 obratov in kaj tukaj ti ni jasno - še vedno bo pri 3000 obratih pil več bencina - še pokazal so ti na avtu

Škoda Fabia 1.4 16 v, 101KM:
100: 5., 4,9@3000; 4., 5,5@3700
060: 5., 4,2@1800; 4., 4.8@2200; 3., 5,4@2900
040: 5., 3,9@1200; 4., 3,8@1500, 3., 4,4@1900

Tko da ne vem kaj hočeš sedaj dokazat?
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Pe jul 30, 2004 8:13 am

Rok: tako je kot je napisal nebivedu:

v tretji se samo dotakneš gasa...ampak pozabljaš da ima drugačno prestavmo razmerje, torej bolje pospešuje, torej ne moreš reči da bo manj porabil ker bolje pospešuje.

Odprtost lopute tudi ni faktor, faktor je dejanski pretok zraka in podtlak in...vskakor delo ki ga mora motor opravit da vzdržuje konstantno hitrost. Delo je pa enako izgubam oziroma uporom...
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Pe jul 30, 2004 8:18 am

FAk, nisem vedel da so skode tako varcne glede porabe :lol: :lol:
Skoda da se nemoremo konstantno premikat :twisted:
 
Uporabniški avatar
1.8T
Novinec
 
Prispevkov: 387
Pridružen: Sr jan 28, 2004 2:24 pm

Napisal/-a 1.8T Pe jul 30, 2004 8:19 am

X-Hair je napisal/-a:Fantje vi kar nadaljujte, sem kar spremenil temo diplome tak da ze veselo pisem :mrgreen:


Mogoce bi lahko malo razdelal dejstvo, da fizikalno-teoreticno gledano imas najboljsi izkoristek pri polnem gasu, ko je loputa max. odprta in s tem povzroca najmanj zracnega upora ter vrtincenja zraka...

To so nekje zaceli teoritizirati, niso pa kam dalec prisli. Je pa razmisleka vredna iztocnica.

/jan
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe jul 30, 2004 8:22 am

1.8T je napisal/-a:
X-Hair je napisal/-a:Fantje vi kar nadaljujte, sem kar spremenil temo diplome tak da ze veselo pisem :mrgreen:


Mogoce bi lahko malo razdelal dejstvo, da fizikalno-teoreticno gledano imas najboljsi izkoristek pri polnem gasu, ko je loputa max. odprta in s tem povzroca najmanj zracnega upora ter vrtincenja zraka...

To so nekje zaceli teoritizirati, niso pa kam dalec prisli. Je pa razmisleka vredna iztocnica.

/jan


Evo še komentar na tole. Če imaš do konca odprto loputo in notri prihaja veliko zraka, mora tudi piti veliko bencina, da lahko motor normalno dela, kar pomeni spet visoko porabo. Po tem bi bilo najbolje voziti v 1 prestavi 50km/h pri 5000 obratih, ker je loputa odprta do konca - to pa vemo, da pije bencin.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Pe jul 30, 2004 8:29 am

Prevec zraka, premalo bencina avto cuka :D
 
Uporabniški avatar
1.8T
Novinec
 
Prispevkov: 387
Pridružen: Sr jan 28, 2004 2:24 pm

Napisal/-a 1.8T Pe jul 30, 2004 8:41 am

nebivedu je napisal/-a:Evo še komentar na tole. Če imaš do konca odprto loputo in notri prihaja veliko zraka, mora tudi piti veliko bencina, da lahko motor normalno dela, kar pomeni spet visoko porabo. Po tem bi bilo najbolje voziti v 1 prestavi 50km/h pri 5000 obratih, ker je loputa odprta do konca - to pa vemo, da pije bencin.


Res je, ampak tu ni bilo govora o porabi, ampak o izkoristku :)

Ko je loputa max odprta motorju ni treba toliko "vlect" zraka ker nima zracnega upora lopute, posledicno ne rabi energije za to :)

Turbo ali N/A motor - isti smorn, zracni upor je zracni upor, ali vleces ali tlacis. Naceloma, sedaj ko sproti malo razmisljam, bi moralo to imeti se vecji vpliv pri polnjenju turbine, saj pri nadtlaku precej vec plina preide mimo lopute in je posledicno upor lopute precej manj zanemarljiv.

Klasicna teorija :)

Mislim da so prvotno idejo napisali celo v neko avtomobilisticno revijo in priznam, da se mi je ideja zdela tako hecna, da sem si jo zapomnil...

/jan
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov