Norden je napisal/-a:S tem, da se je golf deformiral (potniški prostor zgleda precej cel) in s tem prevzel nase energijo trka in precej zmanjšal pojemek na telesa (tokrat sicer neobstoječih) potnikov. Po tvoji logiki bi bilo povsem krasno, ko bi se tank s 60 km/h zabil v betonsko steno in bi ostal skoraj brez praske. Le posadka bi bila mrtva...
Corsa '95 je tudi precej zastarel avto, naj zaletijo vsaj novo, da vidimo, kako in kaj.
Slike so pa itak iz MB centra, vsaj tako piše na zadnjih in kot take seveda ne gre za neodvisna testiranja.
Sam sicer nisem ravno zagovornik majhnih vozil, a prikazano ni ravno neka objektivna slika.
Majhni avtomobili so cenejši- to je dejstvo in pika! Cenejša je registracija, cenejša je cestnina, kasko...imajo nižjo porabo, pnevmatike so cenejše, rezervni deli so praviloma cenejši (Recimo zavor verjetno ne boš iskal rabljenih na odpadu? Diski za majhn avto 5 jurjev eden, za velik avto jih tako poceni ne dobiš, niti kakšen ceneni ponaredek, kaj šele kvalitetne), majhen avto lahko prav tako kot velikega kupiš rabljenega (četudi daš za vozili enako vsoto denarja, boš pri majhnem prihranil v nekaj letih velik kup denarja), odpadi imajo dele tudi za majhne avte, kakega cliota zna popraviti čisto vsak vaški mehanik, BMWja serije 7 pak ne.
Je res, da so veliki avtomobili varnejši, bolj ubodni, prostornejši, bolj zmogljivi, itd.
To vse je res. In najde se tudi primer, da je večji avto cenejši za vzdrževanje kot manjši, a to so prej izjeme kot pravilo.
Tudi sam nisem ljubitelj "smart" razreda, a če nekdo potrebuje prevozno sredstvo, pa je finančno šibak, bo kakšen 4 leta star clio ali punto ali corsa predstavljal manjše finančno breme kot 8 let stara velika krava.
Ce bi se tank s 60 km/h zabil v relativno tanko betonsko steno in jo porusil, bi bila posadka ziva. Ce pa bi bila stena dovolj debela, da bi se tank v trenutku, ko bi jo zadel, ustavil, bi bila posadka na mestu mrtva od udarca, ko bi jih vrglo naprej. O tem sem ze pisal, preden ugovarjas mojemu pisanju, ga najprej vsaj dobro preberi

Ce pa se vedno ne razumes, da pri trku ne gre samo za to, koliko se avto deformira, ti bom vse skupaj se enkrat jasno napisal.
Torej, pri trku sta pomembna dva dejavnika. Prvi je, koliko se avto deformira (v tem primeru ti volan, pokrov motorja ali kak drug del avtomobila sila porine v telo), drugi pa je, koliksen pojemek dozivi tvoje telo pri trcenju. V drugem primeru je vseeno, ce se skoljka deformira ali ne, ker tudi ce ne dobis direkt volana v zelodec, tebe vrze naprej in razlika je samo v tem, da dobis zelodec v volan

In katero telo dozivi pri trku dveh teles vecji pojemek? TISTO IN SAMO TISTO, KI IMA MANJSO MASO

Ni namrec problem narediti majhen avto TRDNEJSI kot velik, problem je v tem, da pri trku dveh ENAKO TRDNIH, a RAZLICNO TEZKIH teles krajsi konec se vedno potegne lazje telo! Zato majhni avtomobili nikoli ne bodo tako trdni, kot so veliki! Sicer bi se pri majhnih avtih dalo vgraditi enake profile in nosilce varnostne kletke, kot jih imajo veliki, ampak potem bi Clio tehtal tono in pol in bi zrl 12 litrov, ob trku z Mercedesom bi pa se vseeno nastradal -da o visji nakupni ceni ne govorim

No, ko bo Clio tehtal tono in pol, se bomo pa lahko pogovarjali o primerljivi varnosti, kot jo ima recimo Volvo 244 iz leta 79 (ki tehta se vec, ampak nima airbagov). Airbag je ze koristna zadeva, ampak ti prav NIC ne pomaga, ce se ti odpre v zelodcu, kamor ti je ob trku porinilo volan, ki ga je udarna sila izpulila in premaknila za pol metra...

To je tako kot zenska: Ce je po naravi zelo grda, je urejena in nasminkana sicer lepsa, prava lepotica pa ne bo NIKOLI! Jasno?
Glede cen pa tako: Majhni avtomobili NACELOMA so res cenejsi od velikih "ladij". Ampak le, ce jih primerjamo z "ladjami" ENAKE starosti in ENAKE opremljenosti. Klima pri Cliotu stane ravno toliko (cena izdelave), kot pri BMWju (ali pa ZELO podobno). Tudi 2 literski motor stane za Cliota enako kot za BMW. Razlika v ceni novega avtomobila je zato velika, ker vecjih avtomobilov prodajo MANJ kot manjsih

Velikoserijska proizvodnja je VEDNO bistveno cenejsa kot maloserijska! No, in ko nasa "ladja" pride malo v leta, njena vrednost celo pade POD vrednost malcka. Zakaj? Zato, ker vecina ljudi razmislja takole: Nimam velike garaze, nimam kje parkirat, sosedje me bodo gledali postrani ker vozim star avto, klime ne rabim (no, ta izgovor ne deluje vec -koncno), vecji avto vec porabi, in koncno: vzdrzevanje velikega avta je drazje

(registracije namerno nisem omenil, ker je za 2 literski motor v Cliotu prav taka, kot za enak motor v BMWju

). Evo, poraba je res vecja, ampak edino to je cena varnosti! Ampak zato pac kupis starejso "ladjo", ki JE ZE PRI NAKUPU CENEJSA, PA SE CENA JI NE PADA VEC TAKO HITRO KOT PRI NOVEJSEM MALCKU, tako da si prihranil razliko pri porabi

Zdaj pa vzdrzevanje: Ce kupis dve leti starega malcka, ga bos vozil na pooblasceni srvis, ne? Ce ga ne bos, ne bos imel servisne knjige in ob prodaji se bo to poznalo pri $$$, torej nisi nic naredil

Zdaj ti bom pa jaz povedal, koliko stane redni servis za BMW sedmico (letnik 91): Olje 6000 SIT, oljni filter 1000 SIT. Disk ploscice 5000 SIT, potem se pa ze neha... No, edino akumulator je za 5000 drazji, ker je vecji. Hladilnik je recimo 70.000 SIT, kar je natanko toliko, kot je nov za Cliota, diski so po 20.000 par, skratka deli so neverjetno poceni! Pa to se ni vse. Clio ima v motorju jermen, ki se menja na 100.000 km. Na pooblascenem servisu stane velik servis, ki vkljucuje menjavo jermena, 90-120.000 SIT, na "fus" je pol cenejsi. Pri BMWju pa tega sploh NI! Motor ima verigo, ki mirno zdrzi 500.000 in vec kilometrov

Prav tako trpezni so drugi deli. Vodna crpalka dela do 250.000 km, pri Cliotu sem jo menjal na 80.000

Zavore so prve do 200.000, vmes enkrat zamenjas ploscice, pri Cliotu sem takrat menjal diske! Amortizerji: vsi imajo se prve, ki zdrzijo 300.000 km! Clio: pri 120.000 so se poslovili

Da o katalizatorju sploh ne izgubljam besed -moja prejsnja sedmica je imela 400.000 km in se PRVI katalizator, ki je deloval BREZHIBNO! Pri Cliota sem raje prodal, ker je pri 120.000 km tako smrdelo iz avspuha, da so me ze sosedje cudno gledali...

Saj ne recem, da so VSI BMWji tako trpezni, ampak stare serije (s 6valjnimi motorji) vsekakor SO

Prav tako stari Mercedesi, Volvi in vsi japonci, ki so tudi znani po kvaliteti. In zakaj so veliki avtomobili potem na slabem glasu, da se kvarijo? Ha? Nagradno vprasanje?

Zato, ker so k nam vecinoma prisli uvozeni, s po 500-600.000 km (take primere sem videl na lastne oci -stevec so potem seveda prevrteli na 160.000 km), potem pa je nekdo bentil, ce mu je pri 170.000 km (po stevcu, v resnici 610.000) kaj crknilo...

Manjsi avti so bili, nasprotno, kupljeni pri nas in servisirani pri pooblascenih prodajalcih in trgovcih, drugace bi se podirali se VELIKO bolj kot "ladje"

Prvi lastnik "ladje" je naprimer placal 15.000.000 SIT za svoj avto, ki ga ti lahko po 12 letih dobis za 1.000.000 SIT, prvi lastnik Polota je pa zanj dal 2.000.000 in ga po treh letih prav tako prodaja za milijon. Ampak razumite, vmes je 13.000.000 razlike

In od tega je nekaj razvojnih stroskov (maloserijska proizvodnja, kot sem ze omenil), nekaj stane dodatna oprema, ostala razlika je pa ZARADI BOLJSE KVALITETE delov, ki so vgrajeni v vecje avtomobile! Vsaj vcasih je bilo tako, danes pa itak ze vsi samo tekmujejo, kdo bo vgrajeval cimcenejse dele (da o problemih zaradi prevec elektronike sploh ne govorim) in ostane prej na cesti BMW za 30.000.000 SIT, kot pa Clio...

Zato jaz vozim STAR model z minimalnimi stroski (ob nakupu se le potrudim, da najdem cim lepse ohranjenega in z realnimi kilometri), za sosede se mi pa prav FUCKA

Kar naj si mislijo, kar hocejo in se vozijo s svojimi Clioti in Poloti, me prav briga :P Ljudje so itak vecinoma ovce, ki se ravnajo po stereotipih, tistih, ki razmisljajo s svojo glavo je pa zelo, zelo malo...
No, ce se mi pa kljub vsemu, kar sem napisal, zgodi, da za bencin (ce se RES veliko vozim) zapravim kak tolar vec, kot bi zapravil pri Cliotu, pa vem, da je tisti tolar sel na racun VARNOSTI in UDOBJA in da sem ga porabil na NAJBOLJSI mozen nacin

Udobje (sem naprimer spada tudi klima) je namrec neposredno povezano s spocitostjo voznika, to pa spet pripomore k vecji varnosti -ali se morda MOTIM?
