Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
sofoiks
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 97
Pridružen: Pe jul 01, 2005 6:42 am

Napisal/-a sofoiks To jun 05, 2007 1:57 pm

Ne vikende mam frej raj med tednom da bom plačan za to :lol:
Pa ne me hvalit k mi je nerodno :oops: :lol:
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To jun 05, 2007 2:18 pm

Piknik?
Bass-a na ražnju?
Pa blendat in trobit zraven?

Predvsem je važna kultura, ki je meni večkrat manjka, ko dohitim koga, ki bivakira na levem pasu kljub sto ali več metrski luknji na desnem. Tovornjakarji bi pa lahko bili bolj uvidevni, kadar je dosti prometa. Kdaj res prehitevajo po več km, za njimi pa živčna kolona. Ker gre prehitevat malenkost počasnejšega (par km/h razlike) na npr. barjanski obvoznici namesto po Brezovici, tovornjakar pridobi morda nekaj sekund, a hkrati zavre 20 avtov za 3 minute s 130 na 80-90 in posredno povzroča nevarne situacije, večjo porabo in ekološko škodo. Malo več uvidevnosti od nekaterih tovornjakarjev ne bi škodilo.
 
Uporabniški avatar
SCANIA
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 66
Pridružen: Pe okt 06, 2006 7:13 am

Napisal/-a SCANIA To jun 05, 2007 8:35 pm

najbolj na k... mi grejo počitnikarji k grejo na dopust s svojimi bivalniki se lepo pele 70 in jih briga za ceu svet! kaj pa na to pravte? nismo samo tovornjakarji krivi da je folk živčn zadi!
pa ponavad maš take da dohitiš en kamion k se voz 85 in ti ga greš prehitevat in on se spoune da more še mal na gas prtisnt in zato pol cjazmo po prehitevalnmu da ga prehitimo...
Kula mamo racing team
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To jun 05, 2007 8:40 pm

Bistvo je v tem, da je za naše ceste preveč prometa. Država bi že morala sprejet program širjenja avtocest na tripasovnice, da bi bilo bolje oz vsaj enako kot zdaj šele čez 5-10 let. Ali pa vse tranzitne kamione dat na oprtne vlake, če je sploh možno v kratkem času. A očitno je lajanje po Drnovšku ipd pomembnejše od tega, da nas bo tranzit v največ nekaj letih zadušil.

Glede prikoličarjev imaš pa delno prav in še to samo nekaj mesecev, problemi so pa že čez celo leto.
 
Uporabniški avatar
jurre
Novinec
 
Prispevkov: 380
Pridružen: Po avg 01, 2005 10:37 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a jurre To jun 05, 2007 10:06 pm

eto kaj sem dozivel danes..kako se slepar spravi prehitevat osebni avto pri okoli 100km/h :lol: :shock:
Najprej je vozil za njim, potem pa ven in mimo...na sreco je bil se dovolj dalec pred mano, vendar preden se to premakne mimo trajaa. Ne vem pa zakaj folk vozi 90 po ac. :roll:
Priponke
Slika106.jpg
Slika
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic To jun 05, 2007 11:11 pm

Kadar pa jaz prehitevam pa ponavadi že na cca 150-200m enkrat na kratko poblendam ker se to opazi mnogo prej kot pa žmogavec in dam vozniku spredaj vedeti da sem hitrejši kar sam tudi ne opazi tako hitro. Blemdam seveda samo takrat ko vidim da ima možnost da se odmakne in ne če je na levi strani kolona vozil.
Ko bi le še pri nas bilo v zakonu tako kot v Nemčiji - da se ne sme na avtocesti blendat.

Saj če normalno voziš, je žmigovc dovolj.

Blendanje pa res lahko šokira človeka pred vami (posebej če vas ni videl, ker pač vozite 200 in ko je preveril, vas še ni mogel videti - pol pa šok).
Dajte se malo umirit. Če kdo rehiteva (zlasti če vozi tam okol 130 ali malo več), BO TREBA PAČ MALO POČAKATI.

Res, mi gre to na jetra. Ne zgolj na cesti, potem pa pacienti celo mislijo, da so frajerji in pametni in sploh.

Naslednjič, ko mi bo kdo blendal na AC (btw, skoraj vedno prehitevam 130 ali več), obljubim, da se ne bom umikal, dokler ne bom zaključil prehitevanja. ME BOSTE PAČ POČAKALI. Saj 140-150 kmh pa tudi menda ni tako hudičevo prepočasi ali kaj .
Če bom pa nataknjen, bom pa mogoče stopil z gasa in špilal tovornjakarja (hitrost prehitevanega + 1 km/h). Resno.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr jun 06, 2007 4:49 am

sonic je napisal/-a:Če bom pa nataknjen, bom pa mogoče stopil z gasa in špilal tovornjakarja (hitrost prehitevanega + 1 km/h). Resno.

Vsak bi hotel biti šerif... :roll:
Želimo res živeti na Divjem zahodu? :?: :(

Kaj ko bi raje pritisnili na za to plačane službe, da začno delati bolje? :idea: ;)
Zadnjič spremenil esem, dne Če jun 07, 2007 6:46 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 Sr jun 06, 2007 6:52 am

jurre je napisal/-a:eto kaj sem dozivel danes..kako se slepar spravi prehitevat osebni avto pri okoli 100km/h :lol: :shock:
Najprej je vozil za njim, potem pa ven in mimo...na sreco je bil se dovolj dalec pred mano, vendar preden se to premakne mimo trajaa. Ne vem pa zakaj folk vozi 90 po ac. :roll:


V bistvu ima folk vso pravico vozit po AC 90 ali 100 km/h, če jim tako paše. Je poraba kar precej manjša kot pri 130 ali 140 km/h. Treba pa se je vprašat, če je bilo pametno, da takole s kombiji naložen vlačilec pelje 100 km/h ali morda celo več. Hitro zna peljati prav vsak, samo problem nastane, ko bi moral pri tej hitrosti nenadoma zavreti. Saj če bi bil prazen še ne bi rekel, ampak takole naložen?! :roll:
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 Sr jun 06, 2007 7:21 am

bass je napisal/-a::lol: :lol: :lol: :noro :noro :cry :cry :cry :cry :cry

Kam sem šel in zakaj se mi je mudilo ne mislim razglabljati, je pa zanimivo koliko tu gor vas je pol-pismenih ovčic s črednim "razmišljanjem". :lol:
In nisem iz CE, temveč iz LJ.

Sofoiks je edini, ki ima mozak in kulturo na ON. :D
Imaš prav, v očeh zakona bi bil kriv, vedno je kriva neprilagojena hitrost. :P
Saj nima smisla prepričevati prepričanih.

Kdaj me bomo linčali?
Vam sobota odgovarja? :lol:


Ma lej, noben ne bo nobenga linčal. Pa tudi za nedolžno ovčko se vsaj jaz kot verjetno tud ostali nimamo. Napake delamo prav vsi, ampak dajmo jih popravit oz. se iz njih kaj naučit! :idea:
Mislim, da te vsi kritizirajo le za to, ker nisi eksplicitno zanikal, da si počel tisto, kar sem navedel v primeru - namreč da dohitiš prehitevajočega, ki je počasnejši kot bi si ti želel pa hkrati še vedno hitrejši (+20 ali 30 km/h) od tistih, ki jih prehiteva in se ti nima kam umaknit ker je desni pas zabasan, ti pa za njim trobiš in blendaš. Ker to počnejo samo prenapeti prepotentneži, ki mislijo da je vsa cesta njihova. Situacija se seveda spet obrne, ko naletiš na nekoga, ki prav po polžje (+ 2 ai 3 km/h) prehiteva in prehitevanje samo zato traja v nedogled. Takemu pa prav, da poblendaš, ker ovira promet. V kolikor torej NI bil tisti skrajni primer povej, zato da te bomo tudi "nepismeni" razumeli in da te ne bomo po krivem obsojal. ;)
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
mihant
Novinec
 
Prispevkov: 192
Pridružen: Sr avg 25, 2004 12:43 am
Kraj: Lj

Napisal/-a mihant Sr jun 06, 2007 8:33 am

dobr si to napisal, Polo78!
jaz niti nimam kej dost pojma o avtih.
 
Vuso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 677
Pridružen: Po maj 10, 2004 10:55 pm
Kraj: Lj

Napisal/-a Vuso Sr jun 06, 2007 2:31 pm

A , če se kdo ne strinja s tabo je nepismena ovca s črednim nagonom? :lol:
bee-beee-beeee :P
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Če jun 07, 2007 3:15 pm

Polo78 je napisal/-a:
bass je napisal/-a::lol: :lol: :lol: :noro :noro :cry :cry :cry :cry :cry

Kam sem šel in zakaj se mi je mudilo ne mislim razglabljati, je pa zanimivo koliko tu gor vas je pol-pismenih ovčic s črednim "razmišljanjem". :lol:
In nisem iz CE, temveč iz LJ.

Sofoiks je edini, ki ima mozak in kulturo na ON. :D
Imaš prav, v očeh zakona bi bil kriv, vedno je kriva neprilagojena hitrost. :P
Saj nima smisla prepričevati prepričanih.

Kdaj me bomo linčali?
Vam sobota odgovarja? :lol:


Ma lej, noben ne bo nobenga linčal. Pa tudi za nedolžno ovčko se vsaj jaz kot verjetno tud ostali nimamo. Napake delamo prav vsi, ampak dajmo jih popravit oz. se iz njih kaj naučit! :idea:
Mislim, da te vsi kritizirajo le za to, ker nisi eksplicitno zanikal, da si počel tisto, kar sem navedel v primeru - namreč da dohitiš prehitevajočega, ki je počasnejši kot bi si ti želel pa hkrati še vedno hitrejši (+20 ali 30 km/h) od tistih, ki jih prehiteva in se ti nima kam umaknit ker je desni pas zabasan, ti pa za njim trobiš in blendaš. Ker to počnejo samo prenapeti prepotentneži, ki mislijo da je vsa cesta njihova. Situacija se seveda spet obrne, ko naletiš na nekoga, ki prav po polžje (+ 2 ai 3 km/h) prehiteva in prehitevanje samo zato traja v nedogled. Takemu pa prav, da poblendaš, ker ovira promet. V kolikor torej NI bil tisti skrajni primer povej, zato da te bomo tudi "nepismeni" razumeli in da te ne bomo po krivem obsojal. ;)


Nisem tega zanikal, nisem pa tudi potrdil. Ostal sem v tišini, ker se mi na take primitivne obtožbe ne zdi vredno replicirati.
Direktnega vprašanja mi pa tudi ni nihče postavil, ker je lažje sklepati, kot pa pozorno prebrati te sicer malo daljše sestavke.

Sem pa večkrat napisal, kako se obnašam na cesti, če bi prebrali vse poste bi že v detajle vedeli, kakšen voznik sem, glede na to, da poudarjam pomembnost cestne kulture (ne se zdaj spet obesit na zakonitost), bi pa tudi logično lahko iz napisanega potegnili, da se skušam na cesti čimbolj kulturno obnašati, kar brezpomensko blendanje in trobljenje sigurno ni.

Lažje se je "priključiti večini" in pač sklepati, da je temu tako, pa če je ali ni.
Tu se ne gre, da ste vsi, ki se strinjate z mano kul, drugi pa nekul.
Kritiko lahko prenesem, ko je ta kritika osnovana na nekih sigurnih dejstvih, če pa me kritizirate, ker me je popljuval tisti pred vami in morda na podlagi nekih bežnih slutenj in dozdevanj, sploh pa niste prebrali niti pol posta, potem je ta kritika daleč od upravičene.

Innocent untill proven guilty, remember? ;)

Zdaj bomo pa (spet) videli kdo je "pismen" in kdo ne.

P.S.: Če bo v soboto dež, lahko tudi v nedeljo. :D
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Vuso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 677
Pridružen: Po maj 10, 2004 10:55 pm
Kraj: Lj

Napisal/-a Vuso Če jun 07, 2007 4:20 pm

Čez vikend bo baje sonček pa brez nevihtic :D
Jaz prinesem copatke, kamenje in dobro voljo :wiihuu
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Sr jun 13, 2007 8:31 pm

Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
OLI
Novinec
 
Prispevkov: 446
Pridružen: So avg 27, 2005 3:41 pm

berem in berem

Napisal/-a OLI Sr jun 13, 2007 8:58 pm

Prebral sem veliko člankov in mnenj na to temo in bom rekel sledeče:

Sam se veliko vozim po AC v službo in seveda nazaj, na cesti naletiš na 1000 različno mislečih ljudi, eni so predrzni, prepočasni, prehitevajo, mečkajo itd.
Moti me pa samo ena in edina stvar: imam tempomat in zaradi zakonov (policije) se v 99% vozim 130km/h, več peljem ko prehitevam. ZDAJ PA PROBLEM.
Prehitevam 2, 3 ali celo več tovornjakov, ko se za menoj najde model, KI NENORMALNO BLENDA IN SAM SEBI NEKAJ GOVORI.Jaz pa si misli:"Ja saj si frajer, imaš super lep avto z 150KM več kot moj AMPAK NISI SAM NA CESTI"!!!!!!!!!!!!!!
Kaj naj zdaj naredim?
Zavijem takoj desno in naredim samomor?
KAJ, kaj naj naredim vprašam vse te prepotentneže?
Ja zavijem desno da se lahko nekemu frajerju z dragim močnim avtomobilom umaknem, ker je edini ,ki se mu kam v življenju mudi.
Meni se tudi mudi ampak ne bom zaradi tega najhitrejši kmet na vasi tako kot nekateri.

Hvala
Če misliš, da zmoreš, zmoreš.
Če misliš, da ne zmoreš, imaš prav.
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Sr jun 13, 2007 9:24 pm

Kaj narediti? Tisto desno ročko ob volanu potegni k sebi in jo drži nekaj časa ;)
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker Sr jun 13, 2007 10:13 pm

@OLI: če imaš možnost, se umakni. Če te možnosti ni oz. je prenevarna tist moment, pač počakaj in vozi dalje dokler se takmu ne morš umaknit. Dejstvo je, da po avtocesti se vozi ogromno ljudi - vsak izmed njih ima svoj način razmišljanja in kar je bistveno - svoj način vožnje. Tko da nekak se je treba sporazumet in je treba prebavljat tko tiste ki vozijo 160 km/h kot tudi tiste ki se vlečejo s 100 km/h. Če jaz vidim da se mi na AC nekdo zelo hitro približuje, se mu pač umaknem takoj ko lahko. Enako pričakujem od drugih, ko jaz vozim hitreje.

Kar se tiče pa kamionarjev...v dostih primerih ga šoferji res serjejo po cesti ampak marsikdaj pa so izbrani za napačnega grešnega kozla. Zakaj in kako se mi trenutno ne da govorit ker se mi spi, poleg tega pa je bilo na to temo že marsikaj napisano v tej debati :D

Pazte drug na druzga, še posebej na AC kjer so hitrosti višje ;)
Če je ravno, ni zabavno.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr jun 13, 2007 11:07 pm

.
To piše na linku, ki ga obesedil bass:

prehitevanje na avtocesti

Ali lahko na avtocesti ali na večsmernem vozišču do konca prehitim vozilo, če me zadaj dohiti/dohiteva vozilo, ali se mu moram umakniti in potem prehiteti tisto vozilo ali ga lahko prehitim do konca in se mu potem po zadostni varnostni razdalji- ko ga opazim v desnem vzvratnem ogledalu umaknem nazaj na skrajni desni oz. vozni pas?

Hvala!

Odgovor

Če ste že pričeli z operacijo prehitevanja potem boste to tudi zaključili. Toda preden ste s tem pričeli bi se morali temeljito prepričati ali je površina na levem prometnem pasu po katerem boste prehitevali prost v zadostni razdalji. Preveriti bi morali tudi položaj zadaj za vami, kar je na avto cesti še posebej nujno.Če tega niste storili potem je tako prehitevanje riskantno in ni v skladu s predpisi.

(Povdarki so moji.)

Se popolnoma strinjam.
Treba je povedat, da marsikdo prehiteva tako, da zapelje na prehitevalni pas mnogo prezgodaj, pogosto ko je oddaljen od prehitevanega tudi več kot sto metrov (kdaj celo več sto metrov). Dejstvo je, da ljudje (skoraj bi rekel večina, vsekakor pa premnogi) na široki avtocesti, po kateri se premikajo z veliko hitrostjo, povsem izgubijo pravi občutek za hitrost in predvsem razdaljo. Tako naletiš na modele, ki začnejo prehitevat 100+ m prej, hkrati pa se jim 200 m od zadaj približuje nekdo z dosti višjo razliko v hitrosti in bi jih varno in udobno prehitel, ne da bi bilo njim treba zmanjšati hitrost. Vse v imenu največje varnosti in tekoče vožnje. Seveda pri tem pozabljajo na tisto, česar ne vidijo ali jim je malo mar, se pravi na nevarnosti od zadaj. Hkrati jim mnogokrat niti na misel ne pride, da bi se za sekundo, dve umaknili in s tem prihranili živčke sebi in tistemu zadaj - o večji varnosti takega umika niti ne pomislijo.

Tu pridemo skupaj z OLI-jevim postom, namreč dvosekundno umikanje v 50 ali 100 m luknje med tovornjaki (ali avti) je pri nas izredno redko - za razliko od večine zahodnih držav, kjer ego ni najpomembnejši, poleg tega ljudje tam vozijo bolj v smislu racionalnosti, pri nas pa ne doumejo, da to ni neka blazna usluga (za nekatere celo poraz), je čisto praktična poteza, s katero dolgoročno pridobijo vsi. Seveda postane blendanje oz. opozarjanje na take "elegantne" rešitve za marsikoga nekakšna notranja nuja, nezmožnost samokontrole in prilagajanja ter seveda zaščitni znak slovenske cestne kulture, vendar je žal tako - kljub nerganju obsijanega/oblendanega - da je začetna krivda v neuvidu najbolj enostavne in praktične rešitve - dvosekundnega umika in to med običajno 10+ sekundnim dohitevanjem naslednjega za prehitet. Seveda tu ne govorim o strnjeni koloni, a blendanja v strnjeni koloni je, resnici na ljubo, bolj malo.


En izračun

Vozim 150 in dohitim nekoga, ki s 120 začne prehitevati kamion, ki vozi 90. Naprej so še štirje kamioni - vsi s (sicer prekratko?) varnostno razdaljo 60 m. Kamioni s prikolico imajo 18 m dolžine, kar da seštevek celotne poti za prehitet = 5 x 18 m (kamioni) + 20 m ( minimalna varnostna razdalja zadaj) + 10 m (varn. razd. spredaj za vračanje na vozni pas) + 4 x 60 m (razdalja med kamioni) = 360 m. S 30 km/h (malo več kot 8 m/s) razlike rabi avto za prehitet to kolono cca 44 sekund.


Torej skoraj minuta vožnje za "varnim" - bolje neobzirnim voznikom. So navednice upravičene? Zakaj neobzirnim?
Če bi se po prvem kamionu umaknil v luknjo (in to bi lahko storil povsem varno, če le ima nekaj občutka za razdalje in hitrosti - ne pozabimo - tu se vozi v isto smer in načeloma brez večjih zaviranj in pospeševanj) in to tako, da bi to predhodno pravočasno nakazal s smerokazi ter s tem opozoril mene zadaj, da ga lahko prehitim, bi ga jaz dohitel že, ko bi on v celoti prišel na vozni pas in po 10-16 m (najina razlika v metrih pri hitrosti npr 30 km/h = 8 m/s) oz po 1,5 -2 sekundah bi on že lahko varno (dovolj daleč od mene in obeh kamionov) zavil nazaj na prehitevalni pas. Win win situacija! Se to pri nas dogaja? Izjemoma! Se to dogaja v tujini? Praviloma! Zakaj neki - smo res tako butasti oz polni samih sebe?

Kot že rečeno - na cesti nismo sami. Zakaj se ne umaknit za trenutek, če nas nič ne stane? Seveda je za to treba imet večja j***a, treba je priznavat drugemu , da ima prav tako legitimne interese, ki so lahko tudi v nasprotju s tvojimi, torej je treba priznavat različnost in tolerirat drugačnost. In ravno tu smo Slovenci zelo šibki - mnogi se tega bojijo in drugim bolj malo priznavajo - kdaj kar celo življenje. Ni pomemben argument, pomembno je, da ga izrekam jaz (ki že vem). Od tu tudi izhajajo nenehna kreganja na a.comu (in povsod drugje), če se že najde kakšen argument, ga odgovor skoraj vedno zaobide.

Zaverovanost v svoj prav in nepopustljivost sta starša nazadovanja in nerazvoja - ne samo osebnosti. Celo gonilna (seveda predvsem debilna) teza o "sproščenosti" se na cesti kakopak pokaže v vsej svoji sprevrnjeni realnosti - bolj kot je nekdo sproščen, manj imajo drugi pravico do tega, hkrati so od sproščenosti bolj oddaljeni in torej oni zavezani k prilagajanju. In tako vsak od nas zahteva od vseh prilagajanje sebi in svojemu nezmotljivemu prav. Slovenec ne bi bil Slovencelj, če ne bi mislil, da je to možno - dostikrat celo edino možno.

Konkretno se sproščenost na cesti pokaže kot sproščeno kazanje sredinca v vseh oblikah in vizualizacijah. Kje je tu kultura, ponos, kje užitek za nerealizirane ego-tipe? So sredinci res tako erotični? Tudi preden te proktolog rektalno pregleda - morda s sredincem, ti reče: "Sprostite se!". Ali kot pravijo nekateri gospodarji (ali hlapci - whatever) trenutne oblasti: "Jaz pravim, da morate biti še bolj sproščeni in vam ukazujem, da storite vse v tej smeri (ki jo določam jaz)!" Hvala lepa za take umotvore, vredne kakšnega KIm Il Jong-ovega desetarja.

Tudi na slovenskih cestah očitno velja teza "Država sem jaz" - vendar to v politiki ne zdrži dolgo, ljudstvo le ni tako neumno. Koliko časa bo teza zdržala na naših cestah? Je to res domena samo neodgovornih, neobzirnih, nesocialnih, mladih pa neumnih, pa da je po možnosti še voznik 40-tonskega vlačilca (s 40-imi živčnimi vozniki avtov zadaj), da so posledice bolj vidne? Kdo bo prvi vrgel vrečko s pepelom? Moramo res biti na avtocesti pod stalnim stresom, živčni in izpostavljeni nevarnostim - vse to zaradi neznanja nekaterih, še bolj pa zaradi neodgovorne in/ali neobzirne vožnje - žal premnogih?

Skoraj se zdi, da - ko je treba uporabiti glavo - neka moderna kozmična sila večino Slovencev sili, da uporabijo napačno glavo. Seveda so izjeme, ki so jim pot, cilj in soljudje slast, za oblast pa se ne menijo. Svaka čast!!


PS
Se mi pa zdi, da se stanje malenkost izboljšuje, ne samo zaradi večje gneče na cestah - tudi zaradi s tem povečanega dotoka izkušenj in nuje po prilagajanju.
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Če jun 14, 2007 1:14 am

esem je napisal/-a:.
To piše na linku, ki ga obesedil bass:

prehitevanje na avtocesti

Ali lahko na avtocesti ali na večsmernem vozišču do konca prehitim vozilo, če me zadaj dohiti/dohiteva vozilo, ali se mu moram umakniti in potem prehiteti tisto vozilo ali ga lahko prehitim do konca in se mu potem po zadostni varnostni razdalji- ko ga opazim v desnem vzvratnem ogledalu umaknem nazaj na skrajni desni oz. vozni pas?

Hvala!

Odgovor

Če ste že pričeli z operacijo prehitevanja potem boste to tudi zaključili. Toda preden ste s tem pričeli bi se morali temeljito prepričati ali je površina na levem prometnem pasu po katerem boste prehitevali prost v zadostni razdalji. Preveriti bi morali tudi položaj zadaj za vami, kar je na avto cesti še posebej nujno.Če tega niste storili potem je tako prehitevanje riskantno in ni v skladu s predpisi.

(Povdarki so moji.)

Se popolnoma strinjam.
Treba je povedat, da marsikdo prehiteva tako, da zapelje na prehitevalni pas mnogo prezgodaj, pogosto ko je oddaljen od prehitevanega tudi več kot sto metrov (kdaj celo več sto metrov). Dejstvo je, da ljudje (skoraj bi rekel večina, vsekakor pa premnogi) na široki avtocesti, po kateri se premikajo z veliko hitrostjo, povsem izgubijo pravi občutek za hitrost in predvsem razdaljo. Tako naletiš na modele, ki začnejo prehitevat 100+ m prej, hkrati pa se jim 200 m od zadaj približuje nekdo z dosti višjo razliko v hitrosti in bi jih varno in udobno prehitel, ne da bi bilo njim treba zmanjšati hitrost. Vse v imenu največje varnosti in tekoče vožnje. Seveda pri tem pozabljajo na tisto, česar ne vidijo ali jim je malo mar, se pravi na nevarnosti od zadaj. Hkrati jim mnogokrat niti na misel ne pride, da bi se za sekundo, dve umaknili in s tem prihranili živčke sebi in tistemu zadaj - o večji varnosti takega umika niti ne pomislijo.

Tu pridemo skupaj z OLI-jevim postom, namreč dvosekundno umikanje v 50 ali 100 m luknje med tovornjaki (ali avti) je pri nas izredno redko - za razliko od večine zahodnih držav, kjer ego ni najpomembnejši, poleg tega ljudje tam vozijo bolj v smislu racionalnosti, pri nas pa ne doumejo, da to ni neka blazna usluga (za nekatere celo poraz), je čisto praktična poteza, s katero dolgoročno pridobijo vsi. Seveda postane blendanje oz. opozarjanje na take "elegantne" rešitve za marsikoga nekakšna notranja nuja, nezmožnost samokontrole in prilagajanja ter seveda zaščitni znak slovenske cestne kulture, vendar je žal tako - kljub nerganju obsijanega/oblendanega - da je začetna krivda v neuvidu najbolj enostavne in praktične rešitve - dvosekundnega umika in to med običajno 10+ sekundnim dohitevanjem naslednjega za prehitet. Seveda tu ne govorim o strnjeni koloni, a blendanja v strnjeni koloni je, resnici na ljubo, bolj malo.


En izračun

Vozim 150 in dohitim nekoga, ki s 120 začne prehitevati kamion, ki vozi 90. Naprej so še štirje kamioni - vsi s (sicer prekratko?) varnostno razdaljo 60 m. Kamioni s prikolico imajo 18 m dolžine, kar da seštevek celotne poti za prehitet = 5 x 18 m (kamioni) + 20 m ( minimalna varnostna razdalja zadaj) + 10 m (varn. razd. spredaj za vračanje na vozni pas) + 4 x 60 m (razdalja med kamioni) = 360 m. S 30 km/h (malo več kot 8 m/s) razlike rabi avto za prehitet to kolono cca 44 sekund.


Torej skoraj minuta vožnje za "varnim" - bolje neobzirnim voznikom. So navednice upravičene? Zakaj neobzirnim?
Če bi se po prvem kamionu umaknil v luknjo (in to bi lahko storil povsem varno, če le ima nekaj občutka za razdalje in hitrosti - ne pozabimo - tu se vozi v isto smer in načeloma brez večjih zaviranj in pospeševanj) in to tako, da bi to predhodno pravočasno nakazal s smerokazi ter s tem opozoril mene zadaj, da ga lahko prehitim, bi ga jaz dohitel že, ko bi on v celoti prišel na vozni pas in po 10-16 m (najina razlika v metrih pri hitrosti npr 30 km/h = 8 m/s) oz po 1,5 -2 sekundah bi on že lahko varno (dovolj daleč od mene in obeh kamionov) zavil nazaj na prehitevalni pas. Win win situacija! Se to pri nas dogaja? Izjemoma! Se to dogaja v tujini? Praviloma! Zakaj neki - smo res tako butasti oz polni samih sebe?

Kot že rečeno - na cesti nismo sami. Zakaj se ne umaknit za trenutek, če nas nič ne stane? Seveda je za to treba imet večja j***a, treba je priznavat drugemu , da ima prav tako legitimne interese, ki so lahko tudi v nasprotju s tvojimi, torej je treba priznavat različnost in tolerirat drugačnost. In ravno tu smo Slovenci zelo šibki - mnogi se tega bojijo in drugim bolj malo priznavajo - kdaj kar celo življenje. Ni pomemben argument, pomembno je, da ga izrekam jaz (ki že vem). Od tu tudi izhajajo nenehna kreganja na a.comu (in povsod drugje), če se že najde kakšen argument, ga odgovor skoraj vedno zaobide.

Zaverovanost v svoj prav in nepopustljivost sta starša nazadovanja in nerazvoja - ne samo osebnosti. Celo gonilna (seveda predvsem debilna) teza o "sproščenosti" se na cesti kakopak pokaže v vsej svoji sprevrnjeni realnosti - bolj kot je nekdo sproščen, manj imajo drugi pravico do tega, hkrati so od sproščenosti bolj oddaljeni in torej oni zavezani k prilagajanju. In tako vsak od nas zahteva od vseh prilagajanje sebi in svojemu nezmotljivemu prav. Slovenec ne bi bil Slovencelj, če ne bi mislil, da je to možno - dostikrat celo edino možno.

Konkretno se sproščenost na cesti pokaže kot sproščeno kazanje sredinca v vseh oblikah in vizualizacijah. Kje je tu kultura, ponos, kje užitek za nerealizirane ego-tipe? So sredinci res tako erotični? Tudi preden te proktolog rektalno pregleda - morda s sredincem, ti reče: "Sprostite se!". Ali kot pravijo nekateri gospodarji (ali hlapci - whatever) trenutne oblasti: "Jaz pravim, da morate biti še bolj sproščeni in vam ukazujem, da storite vse v tej smeri (ki jo določam jaz)!" Hvala lepa za take umotvore, vredne kakšnega KIm Il Jong-ovega desetarja.

Tudi na slovenskih cestah očitno velja teza "Država sem jaz" - vendar to v politiki ne zdrži dolgo, ljudstvo le ni tako neumno. Koliko časa bo teza zdržala na naših cestah? Je to res domena samo neodgovornih, neobzirnih, nesocialnih, mladih pa neumnih, pa da je po možnosti še voznik 40-tonskega vlačilca (s 40-imi živčnimi vozniki avtov zadaj), da so posledice bolj vidne? Kdo bo prvi vrgel vrečko s pepelom? Moramo res biti na avtocesti pod stalnim stresom, živčni in izpostavljeni nevarnostim - vse to zaradi neznanja nekaterih, še bolj pa zaradi neodgovorne in/ali neobzirne vožnje - žal premnogih?

Skoraj se zdi, da - ko je treba uporabiti glavo - neka moderna kozmična sila večino Slovencev sili, da uporabijo napačno glavo. Seveda so izjeme, ki so jim pot, cilj in soljudje slast, za oblast pa se ne menijo. Svaka čast!!


PS
Se mi pa zdi, da se stanje malenkost izboljšuje, ne samo zaradi večje gneče na cestah - tudi zaradi s tem povečanega dotoka izkušenj in nuje po prilagajanju.


V tem odličnem sestavku si izluščil, kar jaz trobim že sedem strani. Bravo! :tomidelej: :clapclap

Glede, na to, da je na vrhu citiran odgovor strokovnjaka na prometnem področju (iz linka zgoraj), pa mislim, da so bile moje pripombe še kako legitimne.
Niso problem le tovornjaki, to je poanta.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če jun 14, 2007 1:57 am

bass je napisal/-a:V tem sestavku si izluščil, kar jaz trobim že sedem strani.


Ne čujem dobro, pa trebam sedam strana rata, da ukapiram Alfa brata (bolje Alfa nego Omega). Se ti bom zdaj pridružil na ražnju sobotnega piknika? :lol:
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov