
Pa ne me hvalit k mi je nerodno


Ko bi le še pri nas bilo v zakonu tako kot v Nemčiji - da se ne sme na avtocesti blendat.Kadar pa jaz prehitevam pa ponavadi že na cca 150-200m enkrat na kratko poblendam ker se to opazi mnogo prej kot pa žmogavec in dam vozniku spredaj vedeti da sem hitrejši kar sam tudi ne opazi tako hitro. Blemdam seveda samo takrat ko vidim da ima možnost da se odmakne in ne če je na levi strani kolona vozil.
sonic je napisal/-a:Če bom pa nataknjen, bom pa mogoče stopil z gasa in špilal tovornjakarja (hitrost prehitevanega + 1 km/h). Resno.
jurre je napisal/-a:eto kaj sem dozivel danes..kako se slepar spravi prehitevat osebni avto pri okoli 100km/h![]()
Najprej je vozil za njim, potem pa ven in mimo...na sreco je bil se dovolj dalec pred mano, vendar preden se to premakne mimo trajaa. Ne vem pa zakaj folk vozi 90 po ac.
bass je napisal/-a::lol:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kam sem šel in zakaj se mi je mudilo ne mislim razglabljati, je pa zanimivo koliko tu gor vas je pol-pismenih ovčic s črednim "razmišljanjem".
In nisem iz CE, temveč iz LJ.
Sofoiks je edini, ki ima mozak in kulturo na ON.
Imaš prav, v očeh zakona bi bil kriv, vedno je kriva neprilagojena hitrost. :P
Saj nima smisla prepričevati prepričanih.
Kdaj me bomo linčali?
Vam sobota odgovarja?
Polo78 je napisal/-a:bass je napisal/-a::lol:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kam sem šel in zakaj se mi je mudilo ne mislim razglabljati, je pa zanimivo koliko tu gor vas je pol-pismenih ovčic s črednim "razmišljanjem".
In nisem iz CE, temveč iz LJ.
Sofoiks je edini, ki ima mozak in kulturo na ON.
Imaš prav, v očeh zakona bi bil kriv, vedno je kriva neprilagojena hitrost. :P
Saj nima smisla prepričevati prepričanih.
Kdaj me bomo linčali?
Vam sobota odgovarja?
Ma lej, noben ne bo nobenga linčal. Pa tudi za nedolžno ovčko se vsaj jaz kot verjetno tud ostali nimamo. Napake delamo prav vsi, ampak dajmo jih popravit oz. se iz njih kaj naučit!![]()
Mislim, da te vsi kritizirajo le za to, ker nisi eksplicitno zanikal, da si počel tisto, kar sem navedel v primeru - namreč da dohitiš prehitevajočega, ki je počasnejši kot bi si ti želel pa hkrati še vedno hitrejši (+20 ali 30 km/h) od tistih, ki jih prehiteva in se ti nima kam umaknit ker je desni pas zabasan, ti pa za njim trobiš in blendaš. Ker to počnejo samo prenapeti prepotentneži, ki mislijo da je vsa cesta njihova. Situacija se seveda spet obrne, ko naletiš na nekoga, ki prav po polžje (+ 2 ai 3 km/h) prehiteva in prehitevanje samo zato traja v nedogled. Takemu pa prav, da poblendaš, ker ovira promet. V kolikor torej NI bil tisti skrajni primer povej, zato da te bomo tudi "nepismeni" razumeli in da te ne bomo po krivem obsojal.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
prehitevanje na avtocesti
Ali lahko na avtocesti ali na večsmernem vozišču do konca prehitim vozilo, če me zadaj dohiti/dohiteva vozilo, ali se mu moram umakniti in potem prehiteti tisto vozilo ali ga lahko prehitim do konca in se mu potem po zadostni varnostni razdalji- ko ga opazim v desnem vzvratnem ogledalu umaknem nazaj na skrajni desni oz. vozni pas?
Hvala!
Odgovor
Če ste že pričeli z operacijo prehitevanja potem boste to tudi zaključili. Toda preden ste s tem pričeli bi se morali temeljito prepričati ali je površina na levem prometnem pasu po katerem boste prehitevali prost v zadostni razdalji. Preveriti bi morali tudi položaj zadaj za vami, kar je na avto cesti še posebej nujno.Če tega niste storili potem je tako prehitevanje riskantno in ni v skladu s predpisi.
Vozim 150 in dohitim nekoga, ki s 120 začne prehitevati kamion, ki vozi 90. Naprej so še štirje kamioni - vsi s (sicer prekratko?) varnostno razdaljo 60 m. Kamioni s prikolico imajo 18 m dolžine, kar da seštevek celotne poti za prehitet = 5 x 18 m (kamioni) + 20 m ( minimalna varnostna razdalja zadaj) + 10 m (varn. razd. spredaj za vračanje na vozni pas) + 4 x 60 m (razdalja med kamioni) = 360 m. S 30 km/h (malo več kot 8 m/s) razlike rabi avto za prehitet to kolono cca 44 sekund.
esem je napisal/-a:.
To piše na linku, ki ga obesedil bass:prehitevanje na avtocesti
Ali lahko na avtocesti ali na večsmernem vozišču do konca prehitim vozilo, če me zadaj dohiti/dohiteva vozilo, ali se mu moram umakniti in potem prehiteti tisto vozilo ali ga lahko prehitim do konca in se mu potem po zadostni varnostni razdalji- ko ga opazim v desnem vzvratnem ogledalu umaknem nazaj na skrajni desni oz. vozni pas?
Hvala!
Odgovor
Če ste že pričeli z operacijo prehitevanja potem boste to tudi zaključili. Toda preden ste s tem pričeli bi se morali temeljito prepričati ali je površina na levem prometnem pasu po katerem boste prehitevali prost v zadostni razdalji. Preveriti bi morali tudi položaj zadaj za vami, kar je na avto cesti še posebej nujno.Če tega niste storili potem je tako prehitevanje riskantno in ni v skladu s predpisi.
(Povdarki so moji.)
Se popolnoma strinjam.
Treba je povedat, da marsikdo prehiteva tako, da zapelje na prehitevalni pas mnogo prezgodaj, pogosto ko je oddaljen od prehitevanega tudi več kot sto metrov (kdaj celo več sto metrov). Dejstvo je, da ljudje (skoraj bi rekel večina, vsekakor pa premnogi) na široki avtocesti, po kateri se premikajo z veliko hitrostjo, povsem izgubijo pravi občutek za hitrost in predvsem razdaljo. Tako naletiš na modele, ki začnejo prehitevat 100+ m prej, hkrati pa se jim 200 m od zadaj približuje nekdo z dosti višjo razliko v hitrosti in bi jih varno in udobno prehitel, ne da bi bilo njim treba zmanjšati hitrost. Vse v imenu največje varnosti in tekoče vožnje. Seveda pri tem pozabljajo na tisto, česar ne vidijo ali jim je malo mar, se pravi na nevarnosti od zadaj. Hkrati jim mnogokrat niti na misel ne pride, da bi se za sekundo, dve umaknili in s tem prihranili živčke sebi in tistemu zadaj - o večji varnosti takega umika niti ne pomislijo.
Tu pridemo skupaj z OLI-jevim postom, namreč dvosekundno umikanje v 50 ali 100 m luknje med tovornjaki (ali avti) je pri nas izredno redko - za razliko od večine zahodnih držav, kjer ego ni najpomembnejši, poleg tega ljudje tam vozijo bolj v smislu racionalnosti, pri nas pa ne doumejo, da to ni neka blazna usluga (za nekatere celo poraz), je čisto praktična poteza, s katero dolgoročno pridobijo vsi. Seveda postane blendanje oz. opozarjanje na take "elegantne" rešitve za marsikoga nekakšna notranja nuja, nezmožnost samokontrole in prilagajanja ter seveda zaščitni znak slovenske cestne kulture, vendar je žal tako - kljub nerganju obsijanega/oblendanega - da je začetna krivda v neuvidu najbolj enostavne in praktične rešitve - dvosekundnega umika in to med običajno 10+ sekundnim dohitevanjem naslednjega za prehitet. Seveda tu ne govorim o strnjeni koloni, a blendanja v strnjeni koloni je, resnici na ljubo, bolj malo.
En izračunVozim 150 in dohitim nekoga, ki s 120 začne prehitevati kamion, ki vozi 90. Naprej so še štirje kamioni - vsi s (sicer prekratko?) varnostno razdaljo 60 m. Kamioni s prikolico imajo 18 m dolžine, kar da seštevek celotne poti za prehitet = 5 x 18 m (kamioni) + 20 m ( minimalna varnostna razdalja zadaj) + 10 m (varn. razd. spredaj za vračanje na vozni pas) + 4 x 60 m (razdalja med kamioni) = 360 m. S 30 km/h (malo več kot 8 m/s) razlike rabi avto za prehitet to kolono cca 44 sekund.
Torej skoraj minuta vožnje za "varnim" - bolje neobzirnim voznikom. So navednice upravičene? Zakaj neobzirnim?
Če bi se po prvem kamionu umaknil v luknjo (in to bi lahko storil povsem varno, če le ima nekaj občutka za razdalje in hitrosti - ne pozabimo - tu se vozi v isto smer in načeloma brez večjih zaviranj in pospeševanj) in to tako, da bi to predhodno pravočasno nakazal s smerokazi ter s tem opozoril mene zadaj, da ga lahko prehitim, bi ga jaz dohitel že, ko bi on v celoti prišel na vozni pas in po 10-16 m (najina razlika v metrih pri hitrosti npr 30 km/h = 8 m/s) oz po 1,5 -2 sekundah bi on že lahko varno (dovolj daleč od mene in obeh kamionov) zavil nazaj na prehitevalni pas. Win win situacija! Se to pri nas dogaja? Izjemoma! Se to dogaja v tujini? Praviloma! Zakaj neki - smo res tako butasti oz polni samih sebe?
Kot že rečeno - na cesti nismo sami. Zakaj se ne umaknit za trenutek, če nas nič ne stane? Seveda je za to treba imet večja j***a, treba je priznavat drugemu , da ima prav tako legitimne interese, ki so lahko tudi v nasprotju s tvojimi, torej je treba priznavat različnost in tolerirat drugačnost. In ravno tu smo Slovenci zelo šibki - mnogi se tega bojijo in drugim bolj malo priznavajo - kdaj kar celo življenje. Ni pomemben argument, pomembno je, da ga izrekam jaz (ki že vem). Od tu tudi izhajajo nenehna kreganja na a.comu (in povsod drugje), če se že najde kakšen argument, ga odgovor skoraj vedno zaobide.
Zaverovanost v svoj prav in nepopustljivost sta starša nazadovanja in nerazvoja - ne samo osebnosti. Celo gonilna (seveda predvsem debilna) teza o "sproščenosti" se na cesti kakopak pokaže v vsej svoji sprevrnjeni realnosti - bolj kot je nekdo sproščen, manj imajo drugi pravico do tega, hkrati so od sproščenosti bolj oddaljeni in torej oni zavezani k prilagajanju. In tako vsak od nas zahteva od vseh prilagajanje sebi in svojemu nezmotljivemu prav. Slovenec ne bi bil Slovencelj, če ne bi mislil, da je to možno - dostikrat celo edino možno.
Konkretno se sproščenost na cesti pokaže kot sproščeno kazanje sredinca v vseh oblikah in vizualizacijah. Kje je tu kultura, ponos, kje užitek za nerealizirane ego-tipe? So sredinci res tako erotični? Tudi preden te proktolog rektalno pregleda - morda s sredincem, ti reče: "Sprostite se!". Ali kot pravijo nekateri gospodarji (ali hlapci - whatever) trenutne oblasti: "Jaz pravim, da morate biti še bolj sproščeni in vam ukazujem, da storite vse v tej smeri (ki jo določam jaz)!" Hvala lepa za take umotvore, vredne kakšnega KIm Il Jong-ovega desetarja.
Tudi na slovenskih cestah očitno velja teza "Država sem jaz" - vendar to v politiki ne zdrži dolgo, ljudstvo le ni tako neumno. Koliko časa bo teza zdržala na naših cestah? Je to res domena samo neodgovornih, neobzirnih, nesocialnih, mladih pa neumnih, pa da je po možnosti še voznik 40-tonskega vlačilca (s 40-imi živčnimi vozniki avtov zadaj), da so posledice bolj vidne? Kdo bo prvi vrgel vrečko s pepelom? Moramo res biti na avtocesti pod stalnim stresom, živčni in izpostavljeni nevarnostim - vse to zaradi neznanja nekaterih, še bolj pa zaradi neodgovorne in/ali neobzirne vožnje - žal premnogih?
Skoraj se zdi, da - ko je treba uporabiti glavo - neka moderna kozmična sila večino Slovencev sili, da uporabijo napačno glavo. Seveda so izjeme, ki so jim pot, cilj in soljudje slast, za oblast pa se ne menijo. Svaka čast!!
PS
Se mi pa zdi, da se stanje malenkost izboljšuje, ne samo zaradi večje gneče na cestah - tudi zaradi s tem povečanega dotoka izkušenj in nuje po prilagajanju.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov