Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
FoxTer
Novinec
 
Prispevkov: 218
Pridružen: Ne feb 10, 2008 11:25 pm
Kraj: kp

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a FoxTer Ne nov 28, 2010 2:08 pm

@ Mindflash, ti je Energetik81 vse povedal....
My dream: Ford Mustang Shelby GT500
 
Uporabniški avatar
R-M
Novinec
 
Prispevkov: 105
Pridružen: Če jul 14, 2005 8:12 pm

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a R-M Ne nov 28, 2010 2:18 pm

kaj ti pa tuki pomaga 70m varnostne razdalje, ce ne vids 10m pred sabo...
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a BBoss Ne nov 28, 2010 5:51 pm

R-M je napisal/-a:kaj ti pa tuki pomaga 70m varnostne razdalje, ce ne vids 10m pred sabo...


Sej to je problem... če je vidljivost 10m in varnostna razdalja, ki jo predpisujejo nekje v reakcijskem času dve sekundi bi se lahko peljal maksimalno 18km/h oziroma če rečemo, da je reakcijski čas sekunda bi se lahko torej peljal 36km/h. Da samo en ne upošteva tega in pripelje iz dobre vidljivosti v meglo s hitrostjo 100km/h bo naredil masaker.
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a Pero Ne nov 28, 2010 6:21 pm

BBoss je napisal/-a:
R-M je napisal/-a:kaj ti pa tuki pomaga 70m varnostne razdalje, ce ne vids 10m pred sabo...


Sej to je problem... če je vidljivost 10m in varnostna razdalja, ki jo predpisujejo nekje v reakcijskem času dve sekundi bi se lahko peljal maksimalno 18km/h oziroma če rečemo, da je reakcijski čas sekunda bi se lahko torej peljal 36km/h. Da samo en ne upošteva tega in pripelje iz dobre vidljivosti v meglo s hitrostjo 100km/h bo naredil masaker.


Ponoči, ob mokri cesti, slabih razmerah nekateri zmanjšamo hitrost, oziroma povečamo varnostno razdaljo. Nekateri so pa dinamični in vozijo z minimalno predpisanimi 130, kljub megli, osvetlitvi z kratkimi lučmi...

Tudi če nebii vozili z 36 bi bile posledice ob manjši hitrosti dosti manjše, če bi sploh prišlo do nesreče. Skoraj nobena nesreča se ne zgodi pri hitrosti vožnje. Če se vozi 60 je pri 10-20m varnostni razdalji še vedno dovolj časa da se hitrost zmanjša za par 10 km/h. Posledice so dosti manjše.

Žal ne pomaga varno zmanjšat če ti nekdo od zadaj prileti 130 ali več. Marsikateri avti so bili hudo razbitih, kar pomeni da so vozili veliko hitreje kot se pa delajo crash testi, kar je BBos izračunal da bi morali iti še veliko počasneje za 2 sekunde varnostne.
 
Uporabniški avatar
Mindflash
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: To sep 19, 2006 6:27 pm
Kraj: Koper

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a Mindflash Ne nov 28, 2010 6:26 pm

Ok premajhna varnostna razdalja. To je bil zagotovo vzrok, da sta se zaleteli prvi dve vozili. Pri ostalih trkih varnostna razdalja verjetno ni imela prav velike veze. Nekateri enačite varnostno razdaljo s potjo ustavljanja, kar pa ni niti slučajno res! Varnostna razdalja je le razdalja, ki jo prevozimo v reakcijskem času 2s. Šele potem začnemo zavirati in tako moramo k varnostni razdalji prišteti še zavorno pot, da dobimo celotno pot ustavljanja.
Poglejmo naslednji primer. Vozila vozijo s 100km/h, reakcijski čas voznika je 2s, avto pa ima za ta letni čas fantastičen pojemek 4m/s^2. Pot, ki jo opravimo v našem reakcijskem času je tako 55,5m, zavorna pot avtomobila 96,5m. pot ustavljanja pa 152m.
Sedaj pa predpostavimo, da je bila vidljivost včeraj 50m. Vozilo, ki je vozilo s 100km/h je torej brez zaviranja trčilo v že stoječa vozila. Da bi se vozilo normalno zaustavilo pred že stoječimi vozili bi torej moralo peljati s približno 45km/h. Če nato upoštevamo še dejstvo, da so nekateri vozili z neprimernimi pnevmatikami, da imajo kombinirana vozila še daljšo zavorno pot in da je pojemek 4m/s^2 utopija bi bila primerna hitrost za včerajšnje razmere 35-40km/h.
 
LinuxFuter
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 641
Pridružen: Ne jun 01, 2008 1:26 pm
Kraj: Novo mesto

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a LinuxFuter Ne nov 28, 2010 6:28 pm

40km/h na uro je omejtiev v avstriji če vidiš samo eno piko za meglo (nekateri zagotovo veste o čem govorim).
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1975
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a Polo78 Ne nov 28, 2010 6:29 pm

Lahko je biti sedaj pameten, ko se pa dejansko znajdeš v taki poziciji, je pa precej drugače. Zadnjič bi bil nič kriv in nič dolžen skoraj udeležen v nalet na LJ obvoznici pa je bila suha cesta in jasno vreme. Frajer v Audiju (kako tipično) za mano, ki je bil ves čas naliman na riti in mislim da še ene 2 ali 3 za njem, ki prav tako niso imeli zadostne varnostne razdalje, so se ustavili s precejšnjo težavo (slišati je bilo škripanje gum) pa čeprav sem ustavljal postopoma in z vključenimi 4 smerniki, ker sem že od daleč naprej videl, da je stoječa kolona. Še dobro, da nisem zaviral v zadnjem trenutku in na polno, ker potem bi pa skoraj zagotovo prišlo do verižnega trčenja. Kakor večinoma opažam, ostali v takih situacijah očitno gledajo le vozilo pred seboj (varnostne razdalje itak nobene), nato pa zavirajo na polno ter v zadnjem trenutku, tako da potem prvemu znese, drugemu še tudi mogoče, tretji pa že prileti z vso hitrostjo.

Kot pri šahu, kjer moraš predvideti vsaj 5 potez vnaprej, moraš enako pri strnjenem prometu na AC gledati ne le kaj počne avto pred teboj ampak tudi avto, ki je vsaj za 5 vozil pred teboj!!! Le tako lahko bolje predvidevaš in preprečiš ali pa vsaj ublažiš posledice morebitnega naleta.

Tule ko je bila pa še megla in mokra cesta, je pa seveda vse še 100x hujše. In povsem možno je, da so nastradal ravno taki, ki so prilagodili vožnjo razmeram, vanje pa so priletele podobne kamikaze kot so opisane zgoraj v mojem primeru. Dajmo se torej vsi skupaj začet v prometu obnašati bolj odgovorno, pazimo nase in na druge, da bo takih tragedij čim manj!
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
B|ind
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2601
Pridružen: So avg 07, 2004 4:05 pm
Kraj: Novo mesto

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a B|ind Ne nov 28, 2010 6:45 pm

Tako kot učijo dobri inštruktorji v avtošolah, PREDVIDEVANJE je v ogrmno primerih ključnega pomena.
 
Uporabniški avatar
fare
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2085
Pridružen: Po feb 07, 2005 8:10 pm

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a fare Ne nov 28, 2010 7:07 pm

Ja kje pa je obveščanje vnaprej od strani DARSa na meglo(včerajšnja nesreča-Dolenjka). Prasci,je varnostna je kriva,ne,vedno kaj drugega nikoli pa to da bi vnaprej zmrdali debele riti in začeli opozarjati na mego ali pač karkoli nevarnega se dogaja. Saj pa se megla ne naredi v minuti!!
 
LukL
Uporabnik
 
Prispevkov: 1075
Pridružen: Po feb 09, 2009 9:21 pm

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a LukL Ne nov 28, 2010 7:27 pm

ko boš izumil napravo za merjenje gostote megle, se javi na darsu da jim pomagaš :roll:
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a Pero Ne nov 28, 2010 7:29 pm

Zakaj vedno krivimo druge?

Na koliko krajih je lahko megla v Sloveniji? Praktično povsod. Kaj pa navadne ceste?

Megla ali oblačnost se lahko pojavi skoraj v momentu in tudi izgine. Če se voziš par 100 km in non stop dobivaš signale o megli pa je ni, potem marsikdo začne ignorirat.

Poglej posnetke z nesreče, megle se ne vidi, verjetno je pa bila ob nesreči.
 
T2a
Uporabnik
 
Prispevkov: 1466
Pridružen: To jun 08, 2004 7:43 am

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a T2a Ne nov 28, 2010 7:36 pm

mogoče se kdo spomne podobno nesrečo ki se je zaradi megle zgodila na celjskem, pred 25-30leti, udeleženih je bilo cca 30 avtomobilov?
kako se je takrat končalo?
 
Symon
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2737
Pridružen: Če apr 10, 2003 5:00 pm

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a Symon Ne nov 28, 2010 7:42 pm

Da ne bo kdo zdaj doktoriral iz tuje nesreče no. :roll: Če bi se zaletela 2 bi res lahko rekli, da je bil nekdo izmed niju b****. Tule je pa čista bedarija kriviti vse. Očitno je bil splet okoliščin tak kot je bil in se je zgodilo kar se je. Če mene vprašate nihče izmed nas tule, ki komentiramo ne bi ušel tejle nesreči, če bi bl nekje vmes ali pa zadnji. Če bi se pa že kdo ustavil bi pa vanj priletel nekdo in porinil naprej v koga. Pomoje se nekateri ne zavedate kako je tole pokalo in najbrž se je zgodilo zelo hitro.
....100NX GTi redtop....200SX S13 stage2....Clio182....Civic EJ9...Clio200 CUP...
 
Broz
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 86
Pridružen: So mar 10, 2007 10:50 am
Kraj: Velenje

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a Broz Ne nov 28, 2010 7:48 pm

Tudi sam si ne bi nikoli mislil, da lahko kar tako vletiš v meglo, ampak sem se ravno ta torek vračal iz Mb ja proti Ve, in sem malce ven iz Mb ja na avtocesti točno tako naletel. Ne bom trdil, da se ne vidi čisto nič ampak ko imaš na števcu 140 - 150 si v trdi megli še preden spustiš gas in začneš zavirati. Vidnost pa dejanskih 5 metrov oz meglenke na 20 m! Očitno je moglo prečno prinesti kakšen pas megle. Drugič sem pa naletel na meglo za Bistrico, ampak tam je bila megla konstantno na cesti oz. že v naprej VIDNA. Obakrat sem spustil sem na slabih 80 km, ker sem bil na cesti bolj kot ne sam ampak po tej nesreči sem se konkretno zamislil in če se mi je v torek zdelo normalno voziti 80+ se mi danes zdi moja vožnja divjanje...Je pa zanimivo ( ne - normalno ? ) gledati avto, ki zavira iz 130
na kakšnih 50 ...

Torej močno zavirati in tvegati nalet ali voziti malce hitreje in tvegati z avti pred sabo in vidljivostjo ??
Zamenjam Opel Astro GTC Black & White za Laguno II grandtour Dynamique :)
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a Energetik81 Ne nov 28, 2010 8:10 pm

Broz je napisal/-a:Tudi sam si ne bi nikoli mislil, da lahko kar tako vletiš v meglo, ampak sem se ravno ta torek vračal iz Mb ja proti Ve, in sem malce ven iz Mb ja na avtocesti točno tako naletel. Ne bom trdil, da se ne vidi čisto nič ampak ko imaš na števcu 140 - 150 si v trdi megli še preden spustiš gas in začneš zavirati.

Hej, ko so razmere take kot včeraj (tik ob prehitevalnem še zaplate snega + megla v pasovih) pač ne voziš 10-20km/h čez omejitev. Tako voziš kvečjemu ob jasnem vremenu na suhi cesto ob malo prometa (pa že tako kršiš zakon). Ob takih razmerah kot včeraj znižaš povprečno hitrost na max 110km/h, varnostno povečaš na 3 sekunde itd. Ampak že 1 sekundo varnostne je znanstvena fantastika na naših cestah. Po AC vozijo supermeni pri 150km/h z 10 milisekundnim reakcijskih časom.
Poleg tega ne razumem mišljenja nekaterih v tej temi, ki očitno zanikajo pomembnost varnostne razdalje. Golo dejstvo je, da vsak dodatni meter varnostne razdalje in vsak km/h manjše hitrosti zmanjša posledice morebitne prometne nesreče. Tako kinetična energija pri trkih kot zavorna razdalja pada s kvadratom hitrosti. Ampak folk očitno j*** predstava kvadratnega zakona.
Grem stavit, da če bi včeraj VSI vozili z max 110km/h in 3s varnostne, posledice ne bi bile tragične.
Zadnjič spremenil Energetik81, dne Ne nov 28, 2010 8:13 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Symon
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2737
Pridružen: Če apr 10, 2003 5:00 pm

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a Symon Ne nov 28, 2010 8:13 pm

Energetik81 je napisal/-a:Grem stavit, da če bi včeraj VSI vozili z max 110km/h in 3s varnostne, posledice ne bi bile tragične.

Jaz si pa upam staviti, da je večina vozila 110 ali manj! Takole ko se vozim po AC in dam naprimer tempomat na 120km/h sem še vedno med najhitrejšimi. In 110km/h in 3s varnostne ti, ko naletiš na tako meglo bolj malo pomagajo.
....100NX GTi redtop....200SX S13 stage2....Clio182....Civic EJ9...Clio200 CUP...
 
Uporabniški avatar
Bojanxe
Novinec
 
Prispevkov: 191
Pridružen: So avg 14, 2010 9:50 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a Bojanxe Ne nov 28, 2010 8:15 pm

@symon,eden izmed redkih pametnih komentarjev,ki sem jih prebral na to temo. Krivimo lahko vec stvari,megla,neprilagojena hitrost,premajhna varnostna razdalja,nepozornost voznikov in se marsikaj,je SKUPAJ botrovalo tej tragediji,lahko pa bi bilo tudi veliko hujse,lahko bi se kaksen kamion naletel na stojeca vozila,lahko bi prislo do vziga vozil...se dolgo bi lahko pametovali na tak stil,zato le hvala bogu da se ni koncalo hujse. Vsi skupaj pa lahko fajn premislimo,ker vsak od nas rad pritisne na gas in vsak od nas bi bil lahko v tistem kupu plocevine. PREVIDNO!
Iskreno sozalje druzinam in prijateljem umrlih.
Alfa Klub Slovenija
 
alex3
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 58
Pridružen: Če feb 05, 2009 10:14 am

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a alex3 Ne nov 28, 2010 8:38 pm

Še nekaj - vsaj ena oseba je umrla izven avtomobila, ko je po trku zapustila avto in je bila zbita od drugih, ki so naletavali. Prvo pravilo zdrave pameti, ko se na voznem ali prehitevalnem pasu zgodi pizdarija je, da ne zapuščaš avtomobila, dokler se za tabo ne ustvari vsaj 100m "bufferja" v obliki stoječe kolone ali pride Dars/policija s svetlobno signalizacijo. Ne glede na to, ali si udeleženec nesreče, ali pa želiš pomagati drugim.
 
Uporabniški avatar
B|ind
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2601
Pridružen: So avg 07, 2004 4:05 pm
Kraj: Novo mesto

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a B|ind Ne nov 28, 2010 8:41 pm

Menda so celo obe osebe ki so umrle na licu mesta bile izven svojih avtomobilov. :roll:
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Nesreče - komentarji, kaj storiti?!...

Napisal/-a Energetik81 Ne nov 28, 2010 8:44 pm

Ali pa pogledaš, če imaš zadaj dovolj "lufta" in na hitrico skočiš za varnostno ograjo. Prva stvar, ki bi jo naredil če bi moral ustaviti na odstavnem pasu je, da bi pograbil teleofon in nato z vsemi potniki hkrati čimprej skočil za ograjo. Je pa res da pri naletu tega ne moreš narediti, ker gre vse prehitro. Zato je bolje, če ostaneš v avtu, kjer imaš vsaj minimalno zaščito.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 17 gostov