Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe jul 30, 2004 8:51 am

Ja izkoristek bi bil najboljši, če bi bile vse cevi čisto gladke in zelo malo ukrivljene, da nebi bilo vrtinčenja zraka. pa če bi zrak zajemal direktno iz prednjega konca - luknja v maski, da ti še tvoja hitrost pomaga in dobiš že zrak pod nekim malim pritiskom v mašino.
Old subarus never die, they just get faster!
 
I. R. Baboon
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 82
Pridružen: To apr 08, 2003 12:25 pm
Kraj: Mislinja

Napisal/-a I. R. Baboon Pe jul 30, 2004 9:05 am

iKst je napisal/-a:Fantje, najmanjša poraba je pri 0 obratih, naprej se pa veča. Če imaš največji navor pri 5000 bo avto vseeno pokuril manj, če ga voziš pri 2000. Je pa res da je v območju največjega navora izkoristek največji. Takrat avto najbolj pospešuje.

Glede načina vožnje je pa čist odvisno od posameznika. Jaz vozim po mestu 50kmh v 3 ali celo 4. Tolk da se avto ne matra ko narahlo pohodiš. Po regionalkah tudi v 5. Uglavnem, vedno v najvišji prestavi kjer se še da normalno pelat. Max. obrati so pa itak omejeni z omejevalnikom, in včasih je dobr avto tudi to tja zavrtet. Recimo prehitevat ne greš s 5. ampak vržeš v 3. in gas do konca.


Najamanjsa poraba motorja je pri najvecjem navoru, sam zal ne vozimo po vakuumu, upor zraka se veca s kvadratom hitrosti, zato v praksi najmansa poraba pri nizjih vrtljajih, sploh v visjih prestavah (vecje hitrosti).
Slika
 
Uporabniški avatar
D.J.
Uporabnik
 
Prispevkov: 1166
Pridružen: So nov 09, 2002 10:21 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a D.J. Pe jul 30, 2004 9:34 am

A je kdo opazu, da je Rok preklopu iz ravnine in konstantne hitrosti na pospeševanje v nižjih in višjih prestavah? In zagovarjal isto "teorijo", ki pa v tem primeru velja.
Bral sem sam do 5 strani pa zato sprašujem.
Izognite se nerazumnim kaznim za prehitro vožnjo - www.radardetektor.si
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Pe jul 30, 2004 9:48 am

I. R. Baboon je napisal/-a:

Najamanjsa poraba motorja je pri najvecjem navoru....




ni res, nikoli ni bilo res, nikoli ne bo....

pri največjem navoru lahko govorimo o največjem iskoristku, nikoli pa ne o najmanjši porabi. Ali noben ne loči razlike ?

Avto bo najmanj porabil pri najnižjih obratih v najvišji prestavi v kateri še lahko normalno deluje. In govorimo o konstantni vožnji, ne o klancih gor ali dol in ne o pospeševanju.
 
I. R. Baboon
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 82
Pridružen: To apr 08, 2003 12:25 pm
Kraj: Mislinja

Napisal/-a I. R. Baboon Pe jul 30, 2004 10:08 am

Pero je napisal/-a:
I. R. Baboon je napisal/-a:

Najamanjsa poraba motorja je pri najvecjem navoru....




ni res, nikoli ni bilo res, nikoli ne bo....

pri največjem navoru lahko govorimo o največjem iskoristku, nikoli pa ne o najmanjši porabi. Ali noben ne loči razlike ?

Avto bo najmanj porabil pri najnižjih obratih v najvišji prestavi v kateri še lahko normalno deluje. In govorimo o konstantni vožnji, ne o klancih gor ali dol in ne o pospeševanju.


Definiraj izkoristek... Ce das motor na zavoro v preizkuševališču, bos izmeril najnizjo porabo pri najvecjem navoru in s tem najvecji izkoristek. Zaradi upora zraka, pa je dejanska poraba manjsa pri manjsih hitrostih in s tem manjsi vrtilni hitrosti motorja, pri kateri pa je odvisno od vecih parametrov (koeficient upora avtomobila, krivulja navora,..).
Slika
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Pe jul 30, 2004 10:23 am

iskoristek je razmerje med največjo razpoložljivo močjo in porabo.

In je približno okoli največjega navora.

najmanjša poraba je pa pri najmanjših možnih obratih.

Zgoraj je en napisal porabo za Škodo, pa poglej/preračunaj obrate, pa kje ima največji navor, itd... Približno podobno je za vse avte. Pa ne govorim zato ker je nekdo tako napisal na forumu...
 
Rok_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Po jul 26, 2004 11:44 pm

Napisal/-a Rok_ Pe jul 30, 2004 1:40 pm

Pero, od kod teb info, da je tista enačba bedarija? No, sej ne rečem da ni, ker pač ne vem. Ampak, zaenkrat (predn "dokažeš") bom raj verjel nečemu, ko je napisan na neki taki strani kot je howStuffWorks.

Pero je napisal/-a:Upor narašča z kvadratom hitrosti in ne kubikom!!!

A si ti sigurn? :) Ne bi prej za vsak slučaj pogledu. V tej enačbi je govora o moči!
No, in da te prepričam v nasprotno, si poglej tole stran ;), hehe.

Pero je napisal/-a:Prva meritev je pa bila v koliko časa se motor segreje od trenja če ga vrtijo brez da bi deloval in brez svečk. Po nekako 1/2 ure je motor prišel na delovno temperaturo na da bi karkoli zgorevalo.

Čaki, ne razumem. Js sm reku, da je trenutno trenje ena zadnjih stvari, ki vplivajo na porabo bencina. In s tem, kar sm zdej citiru, si mi dokazu nasprotno zakaj? Ne vidim povezave med tem, kar si napisu, in porabo bencina zarad trenja.
Aja, have phun na morju! :)

nebivedu je napisal/-a:V peti prestavi pri konstantni hitrosti 50km/h, je potrebno samo pedal za milimetre pritisnit, da vzdržuješ to hitrost. V 3 prestavi je potrebno že bolj pohodit gas, ker moraš vzdrževati skor 3000 obratov in kaj tukaj ti ni jasno

Js sm govoril o primeru, ko bi mogu v višji prestavi bolj na gas prtisnt kot v nižji. To, da pa pr višjih obratih (pri enako odprti loputi za zrak in istem razmerju bencin/zrak) motor več žre, mi je pa seveda popolnoma jasno :).
Bom dans mogoče mal sprobu na našem avtu (ki je očitno nek tak čudn) kok je s tem pedalom za gas.

Pero je napisal/-a:Odprtost lopute tudi ni faktor, faktor je dejanski pretok zraka in podtlak

Ja a ni odprtost lopute povezana s pretokom zraka? Vsaj js sm tak razumel.

1.8T je napisal/-a:Res je, ampak tu ni bilo govora o porabi, ampak o izkoristku

Glede splošne debate o izkoristku: vi govorite (in mate v mislih) o različnih izkoristkih. Ampak mislim, da je tist, ki je pomembn tle (oz. o katerem govorimo) poraba bencina / dolžinsko enoto. In NE na časovno ali kakršno koli drugo. To je mislim/upam da jasno.

D.J. je napisal/-a:A je kdo opazu, da je Rok preklopu iz ravnine in konstantne hitrosti na pospeševanje v nižjih in višjih prestavah? In zagovarjal isto "teorijo", ki pa v tem primeru velja.
Bral sem sam do 5 strani pa zato sprašujem.

Al pa če bi drugič raj vse prebral, predn kej takga napišeš?! Ne, nism "preklopu". Tisto dilemo z ravnino in tistimi stvarmi smo nekak predelal, pol je pa nekdo vprašu, kak bi blo najboljš pospešvat; hitr, počas, vmes. In iz tega se je razvila nova debata o pospešku.
Sicer pa nima smisla, da razlagam kak je blo, ker si itak bolj gledu v stilu: "o lej ga outsider-ja, vsem neki kontrira pa je še rookie, dej bom še js mal po njem udaru, k se neki pametnga dela". No, upam da si dosegu, kar si hotu :roll:

Pero je napisal/-a:
I. R. Baboon je napisal/-a:Najamanjsa poraba motorja je pri najvecjem navoru....

ni res, nikoli ni bilo res, nikoli ne bo....
pri največjem navoru lahko govorimo o največjem iskoristku, nikoli pa ne o najmanjši porabi. Ali noben ne loči razlike ?
iskoristek je razmerje med največjo razpoložljivo močjo in porabo.
In je približno okoli največjega navora.
najmanjša poraba je pa pri najmanjših možnih obratih.

Zgoraj je en napisal porabo za Škodo, pa poglej/preračunaj obrate, pa kje ima največji navor, itd... Približno podobno je za vse avte. Pa ne govorim zato ker je nekdo tako napisal na forumu...

Zame je izkoristek pač poraba bencina / kilometri, sej je skos blo govora o tem, kok se bencina porabi. Torej ne more bit izkoristek v tem primeru prav nč drugga. Ampak sam iz radovednosti: kaj si mislu z "razmerje med največjo razpoložljivo močjo in porabo"?
In dveh zaporednih stavkih omeniš test s škodo in da je najmanjša poraba pr najmanjših obratih, v testu je pa prav napisan, da je blo v nekem trenutku pr višjih obratih nižja poraba.
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Pe jul 30, 2004 4:11 pm

Zgleda da še nisem šel ampak tole je res zadnja stvar.

Rok; ne vzet osebno...sem pač malo tečen pa nimam kaj za delat...Lahko kdaj nadaljujeva privatno ob pijački.

Star sem že toliko da je moj izpit polnoleten pa ko sem bil mlajši so me avtomobili zelo zanimali pa sem prebral par metrov kjig, pa par metrov domačih in tujih revij, pa sprobal par stvari, pa predelal par avtov malo več kot samo konusni filter...

Pa kolikor se spomnim je vedno zračni (ne vodni) upor naraščal z kvadratom hitrosti.

Če pa motor sam po sebi nebi delal veliko izgub bi bilo vse eno v kateri prestavi se voziš. Pa motor ima izgube, in termične in mehanske...Motor ki iskoristi tretino v idealnih pogojih je super, ponavadi še manj, od toplote skozi ispuh, do trenj, energije za razne pumpe, jermene, itd, To vse je pa povezano s hitrostjo vrtenja.

Raznim how stuf works stranem pa ne vedno verjet. En dober test je vreden več kot 1000 ''strokovnih mnenj''. Naj še kdo napiše kakšne so porabe pri katerih hitrostih in obratih motorja pa kje ima avto najvišji navor.
 
Uporabniški avatar
D.J.
Uporabnik
 
Prispevkov: 1166
Pridružen: So nov 09, 2002 10:21 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a D.J. Pe jul 30, 2004 4:47 pm

Rok: kdo je govoru o kakšnem rookieju? Znanje nima veze s številom postov ali registracijo na forumu. :roll:
Poleg tega sem pa prebral VSE do tistega posta. In razen če sem mal mutav (zelo možno), sem prebral kako ste šli iz debate o konstantni hitrosti na ravnini do pospeševanja.

Pa ne bod tečn. :?
Izognite se nerazumnim kaznim za prehitro vožnjo - www.radardetektor.si
 
CST™Golfy
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2125
Pridružen: Če maj 27, 2004 3:42 pm

Napisal/-a CST™Golfy Pe jul 30, 2004 4:59 pm

D.J. je napisal/-a:Rok: kdo je govoru o kakšnem rookieju? Znanje nima veze s številom postov ali registracijo na forumu. :roll:
Poleg tega sem pa prebral VSE do tistega posta. In razen če sem mal mutav (zelo možno), sem prebral kako ste šli iz debate o konstantni hitrosti na ravnini do pospeševanja.

Pa ne bod tečn. :?


se strinjam z tabo.... spet nek čudn folk kle :lol:
 
Rok_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Po jul 26, 2004 11:44 pm

Napisal/-a Rok_ So jul 31, 2004 1:52 pm

Pero: sila upora ze je premosorazmerna s kvadratom hitrosti (link), ampak moč, o kateri je blo tud govora v tisti enačbi (road load power = av + bv2 + cv3) je pa premosorazmerna s kubikom hitrosti (link), tak da bom zaenkrat še kr zaupu tisti enačbi in opisu koeficientov.

Pero je napisal/-a:Če pa motor sam po sebi nebi delal veliko izgub bi bilo vse eno v kateri prestavi se voziš.

Ja v to tud ne verjamem; sej tud če bi bli motorji idealni (ne bi mel nobenih izgub), vseen ne bi blo vseen, v kiri prestavi voziš, ker bi mel v nižji prestavi več obratov -> ponavadi več bencina.
 
Uporabniški avatar
Blue GTI
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 72
Pridružen: To jun 24, 2003 8:53 pm
Kraj: Mesarska klavnica

Napisal/-a Blue GTI So jul 31, 2004 6:21 pm

Hecna debata :D

@Rok : ti ga malo pihaš, imaš dobre ideje, a določene osnove ti niso čisto jasne, zato vlečeš napačne zaključke.

Najmanjša poraba standardnega avtomobila je pri dokaj nizkih obratih, ko avto ne cuka in moraš imeti v najvišji prestavi. Takrat je hitrost ponavadi okoli 50-60km/h. Točka najmanjše porabe ni v nobeni povezavi s točko max. navora ali max. moči. Treba je ločiti režim delne obremenitve in režim polne obremenitve. Pri delni obremenitvi vozimo počasi z delnim gasom, pri polni obremenitvi pa s ful gasom. Max. moč in navor se dogodita pri polni obremenitvi, ki pa nima nobene zveze z delno obremenitvijo. Pika.

Tukaj je graf od VW Lupo 3L, ki prikazuje porabo pri konstantni vožnji v posameznih prestavah v odvisnosti od histosti :

Slika

Nadgradnja "debate o porabi" je uvedba specifične porabe "Be" in še določenih parametrov, kar pa je malo previsok nivo tega foruma.

Normalen bencinski avto dela vedno okoli lambda=1, elektronika premeri količino zraka, ki ga avto posrka in doda ustrezno količino bencina. Če gre v eni sekundi 14,4 grama zraka v motor, je treba vbrizgati 1 gram bencina. Če ga elektronika takrat vbrizga 2 grama, ka bo en gram ven pljunilo skozi auspuh, ker ne bo mogel zgoreti, saj ni dovolj kisika v motorju. Nobenemu ni jasno, kaj se dogaja, ko se pritiska na gas :?: Ja dušilno loputo se s tem odpira in pripira in s tem dozira količino zraka, ki ga dovolimo, da ga motor posesa. Več ga posesa, več bencina lahko vbrizga in večja je moč...
Tuning by technology
 
Uporabniški avatar
pugi405
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1970
Pridružen: Pe okt 11, 2002 4:01 pm

Napisal/-a pugi405 So jul 31, 2004 6:38 pm

Blue GTI je napisal/-a:Hecna debata :D

@Rok : ti ga malo pihaš, imaš dobre ideje, a določene osnove ti niso čisto jasne, zato vlečeš napačne zaključke.

Najmanjša poraba standardnega avtomobila je pri dokaj nizkih obratih, ko avto ne cuka in moraš imeti v najvišji prestavi. Takrat je hitrost ponavadi okoli 50-60km/h. Točka najmanjše porabe ni v nobeni povezavi s točko max. navora ali max. moči. Treba je ločiti režim delne obremenitve in režim polne obremenitve. Pri delni obremenitvi vozimo počasi z delnim gasom, pri polni obremenitvi pa s ful gasom. Max. moč in navor se dogodita pri polni obremenitvi, ki pa nima nobene zveze z delno obremenitvijo. Pika.

Tukaj je graf od VW Lupo 3L, ki prikazuje porabo pri konstantni vožnji v posameznih prestavah v odvisnosti od histosti :

Slika

Nadgradnja "debate o porabi" je uvedba specifične porabe "Be" in še določenih parametrov, kar pa je malo previsok nivo tega foruma.

Normalen bencinski avto dela vedno okoli lambda=1, elektronika premeri količino zraka, ki ga avto posrka in doda ustrezno količino bencina. Če gre v eni sekundi 14,4 grama zraka v motor, je treba vbrizgati 1 gram bencina. Če ga elektronika takrat vbrizga 2 grama, ka bo en gram ven pljunilo skozi auspuh, ker ne bo mogel zgoreti, saj ni dovolj kisika v motorju. Nobenemu ni jasno, kaj se dogaja, ko se pritiska na gas :?: Ja dušilno loputo se s tem odpira in pripira in s tem dozira količino zraka, ki ga dovolimo, da ga motor posesa. Več ga posesa, več bencina lahko vbrizga in večja je moč...

Slika
Smajli pove vse 8)
 
Uporabniški avatar
Rx-8
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 73
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:25 pm
Kraj: Radomlje

Napisal/-a Rx-8 Ne avg 01, 2004 2:10 pm

Slide je napisal/-a:Dons sm pa zgodn...

Lej Rok_, razlog da avto porabi "kao" najmanj bencina v območju vrtljajev kjer ima največji navor je, da se v tistem območju avto najmanj matra za vzdrževanje oziroma pridobivanje hitrosti in je posledično treba manj tiščati na gas(Manj gasa, manj benza)...Ampak to je bolj v idealnih pogojih, ki pa jih na cesti le redko srečaš. V praksi je največkrat tko, da poraba narašča z vrtljaji in pa z odprtjem lopute za gas...
Najlepše to vidiš če maš potovalni računalnik, ki računa trenutno porabo...Recimo Clio Dci, če pelješ z malo gasa, ravno toliko da vzdržuješ hitrost recimo 50 v peti, pije...kua pa vem ene 1,2-1,7 litra, če prestaviš v 3. prestavo, in se obrati dvignejo v območje največjega navora, pa se z obrati dvigne tudi poraba, pa tud če gas čist mal držiš...Men se v praksi dogaja pač da mi poraba narašča skladno z obrati, vendarle pa je tuki važen tud položaj stopalke za plin, ker če bo na podnu, bo tud Dci pil 15l (trenutna poraba!!!, povprečna seveda vseen ne bo tko visoka)
Torej, peresna noga na plinu, občutek za ravno prav nizke vrtljaje in bo poraba najnižja. Drugač pa da se mal pohecam, ja možno je da avto pri 5000 obratih porabi manj ko pri 2000...če pri 5000 pustiš pr miru stopalko plina, pri 2000 je pa do daske :wink:

Vozim pa tko, Audi A4 1.8 1500-3000 (3000-6000 hitra vožnja), za petko bi težko reku k nima števca ampak bil bi pa večinoma zlo visoko :oops: :twisted: , Clio Dci pa vedno počasi(dizl pač) pa nekje med 1200 in 2500 mogoče do 3000 če je treba kje fajn potegnt...

Glede Mazde in primernih vrtljajev bi pa tole reku, današnji avtomobili niso več ravno visoko turažni oziroma vsaj izključno visoko turažni, saj se ravno tko dobro počutijo pri nizkih kot pri visokih vrtljajih(ampak večina bolj v nizkih kot v visokih, z redkimi izjemami...Honda, BMW, Ferrari itd itd..) Tak da dvomim da si kaj zje.al avto z nizkimi obrati...

Visoko turažne mašine, so ble za moje pojme stare mašine športnih avtomobilov, ki nizkih obratov enostavno niso prenesle, saj so cukale, morile itd itd...pri visokih pa trgale...Podobno kot 2 taktni motorji recimo Cagiva Mito ali druge 125 al pa 250 kubične ropotulje, pri katerih mora števec nujno preseči nekje 7000 obratov, da se začne dogajat...ampak pol se pa dogaja :twisted:

LP
¸

Prva pametna izjava doslej. Avto najmanj pije, ko je stopalka za plin najvišje. Če boš avto tišal v peti 50km/h, ti bo več kuru kot v četrti, ko je razmerje nekje idealno, v tretji pa bo kuru spet več, čeprov bo navor maksimalen. Pri konstantni hitrosti bencinarji najmanj pijejo pri 2000 do 2500 obratih, v višjih prestavah malenkost višje, ker se poveča upor. Pr pospeševanju pa je sigurn avto najbolj vozt na območju največjega navora, saj se ti tako v krajšem času hitrost poveča, nato pa spet šaltaš v višjo prestavo. Klanc pa pomen pr avtu praktično isto kot pospeševanje.
Kr se pa tiče vožnje v območju pod 2000 obrati, pa je zgorevanje res slabše, sploh pa se to pozna pr izpuhu, ker katalizator zaradi prenizke temperature enostavno ne deluje.
Kar se pa mazde tiče, če je to 1.8 mašina DOHC 100hp morš furat bl pr nizkih obratih, če je pa to una s 130hp pa mal viši. Doma mamo dve mazde z omenjenima mašinama, pa se je tko še najbolje izkazal. Drugač pa majo mazde v navodilih za uporabo točno napisan, kje morš šaltat da je poraba minimalna, pa majo drugi avtomobili verjetn podobn.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov