Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a peroRS Ne okt 13, 2013 4:08 pm

ishtmail je napisal/-a:@Uros11:
Ja, ta stari 90-konjski TDI 1.9 je fenomenalen motor. Moj svak ima novejšo škodo z 1.9 110 konjev, in ni šans, da bi s tistim avtom prišel na tako nizko porabo.


Pol pa ne zna vozit. TDI110KM je precej bolj prožen od 90-ke in se ga da komot spravit pod 4 litre.
Večino avtov se da spravit na smešno nizke porabe. Pa ni treba it v ekstreme (ugašanje motorja med vožnjo ipd. :roll: ).
Moraš imet le živce, vozit zmerno počasi, če se le da čim manj zavirat (predvidevat) in se izogibat gužvi (mestna vožnja sploh).

Škoda Superb 2.0TDI čipan na 180KM, celo leto na 205 gumah (40% regionalka, 40% AC, ostalo mesto in vožnja po vaseh). Konstantno (preračunano) povprečje na zdaj že 170.000km!
https://www.youtube.com/watch?v=mtXz8yBB57Y

Fabia combi 1.2TSI 86KM na 185/60/14'', relacija 70km (polovico regionalka, polovico AC, vožnja za tovornjaki v zavetrju):
Slika

Octavia 2.0TDI, čipana na 180KM, zimske gume 195/65/15'', relacija 80km (na AC 100kmh):
Slika

Octavia 1.6TDI 105KM, 205/55/16'' (Moravče-Ajdovščina):
Slika

itd. itd.

Vse se da, problem je ker se običajno mudi in ni časa vozit varčno, porabe pa so x2, včasih celo dvomestne številke na dizlih :twisted: :mrgreen: oops
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a abbe Ne okt 13, 2013 4:15 pm

J.McLane je napisal/-a:Dajmo temo še malo nadgradit s tem kaj lahko narediš na vozilu samem za doseg nižje porabe.

- ožje gume z nižjim kotalnim uporom
- povišan tlak v pnevmatikah
- da ne voziš na strehi prtljažnika ko ga ne rabiš
- odstranitev odvečne teže (štoparji :lol: )
- aerodinamične modifikacije na vozilu (Full boat tail :lol: )
- uporaba olj z nižjo viskoznostjo
- nižanje vozila (aerodinamika)
- predgretje z elektriko (za kratke vožnje pozimi)
- ...

Ima kdo kake izkušnje, komentar? J.


mam jaz.
1. točka nižji kotalni upor pomeni slabši oprijem,se pravi manj varna pnevmaika.
2. točka spet manjši oprijem in spet manj varna pnevmatika.sploh polet k se zrak tok raztegne da je že na meji...
5. kar se olj tiče neki ful ne gre eksperimentirat, zaradi možnosti poškodbe motorja.kar je proizvajalc napisal naj bo v vozilu.
8. točka investicija se verjetno nikoli ne povrne.
Ni vse res kar napišem
 
rnisan
Novinec
 
Prispevkov: 377
Pridružen: So feb 09, 2008 11:51 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a rnisan Ne okt 13, 2013 5:40 pm

lada2103 je napisal/-a:1. Ne pomnim kdaj se je nazadnje na kakšno temo tako hitro širil krog komentarjev.
2. Avtor skrbi za večjo pretočnost prometa.
3. Dviguje nivo prometne kulture.
4. Zmanjšuje onesnaženje in porabo fosilnih goriv.
5. Zmanjšuje možnosti nesreč.
6. Manj obremenjuje družinski proračun.
7. Skrbi za družino in je dober zgled mlajšim generacijam.


2. Ta točka bi lahko bila predmet velike debate. Dokler se omejimo na avtocesto in cesto, kjer ima avtor teme prednost, potem verjetno povečuje pretočnost (če vzdržuje hitrost v višini zakonskih omejitev hitrosti, ni naglih zaviranj,...). Če pogledamo AC ob nedeljah, ko ni tovornjakov, za katerimi bi vozil, in vozi na voznem pasu 90 na uro, potem dejansko ob malo večjem prometu znižuje pretočnost (ob normalnih dneh pretočnost znižujejo tovornjaki). Če gremo malo v teorijo in predvidevamo, da 80% ljudi začne prakticirat hypermiling, potem avtor in podobni začnejo hudo upočasnjevat promet, še posebej na AC (oz kjerkoli, kjer raje kot po omejitvah vozijo počasneje zaradi nižje porabe).

3. Spoštujem, da je večkrat povedal, da ni v napoto, da vozi pametno,... Ne bi pa vožnjo bistveno pod omejitvami (spet govorim predvsem za AC) označil kot dvigovanje nivoja prometne kulture. Vsekakor pa dviguje nivo kulture komunikacije na forumu, saj zelo kulturno piše.


Tema je zanimiva in nekateri nasveti zelo poučni, tudi koristni. A nekateri ukrepi pri hypermilingu pa so (zame) preveč ekstremni.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a J.McLane Ne okt 13, 2013 7:31 pm

abbe je napisal/-a:mam jaz.
1. točka nižji kotalni upor pomeni slabši oprijem,se pravi manj varna pnevmaika.
2. točka spet manjši oprijem in spet manj varna pnevmatika.sploh polet k se zrak tok raztegne da je že na meji...


1. nova energijska nalepka kaže na to da to ni nujno res, verjamem pa da je nižji kotalni upor = zmanjšano udobje. Zanimivo je tudi videti da ima veliko XL različic pnevmatik na tej energijski nalepki boljši rezultat kot navadne (trši boki). Sem pa 100% da so moje A/A gume boljše držijo na mokrem kot kake 18" Falken, Nexen, Nankang itd. ki jih redno videvam na avtih katerim je očitno pomemben samo izgled.
2. deklariran tlak v pnevmatiki je prav tako lahko zaradi nekega kompromisa udobja (predpiše ga proizvajalec avtomobila), kje je meja verjetno nemogoče reči. Sigurno pa drži da je glede varnosti na suhi cesti bolje imeti več tlaka, na mokri malo manj, na snegu pa še manj. Rad bi videl kake teste na to temo, pa nič ne dobim.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a čare Ne okt 13, 2013 7:57 pm

Grem prej iz kopra proti ljubljani in mi pred tadrugim tunelom,se pravi na vrhu črnega kala izleti bus.Zakaj??Ker je prehiteval enga hyper mečkača z peugeotom 208 in glede na to da ga je precej hitro prehitel se je ta hyper drekač vozil nekih 80km/h max in ne mi zdaj da 208 v tak klanec ne more hitreje.@ishtmail ti boš ženi računal nafto ko bo začela delat v Lj.?? Upam da ti vsakič posebej pljune v kosilo.
 
rnisan
Novinec
 
Prispevkov: 377
Pridružen: So feb 09, 2008 11:51 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a rnisan Ne okt 13, 2013 8:16 pm

čare je napisal/-a:Grem prej iz kopra proti ljubljani in mi pred tadrugim tunelom,se pravi na vrhu črnega kala izleti bus.Zakaj??Ker je prehiteval enga hyper mečkača z peugeotom 208 in glede na to da ga je precej hitro prehitel se je ta hyper drekač vozil nekih 80km/h max in ne mi zdaj da 208 v tak klanec ne more hitreje.@ishtmail ti boš ženi računal nafto ko bo začela delat v Lj.?? Upam da ti vsakič posebej pljune v kosilo.


Sem vozil zjahan 206 v avto šoli in dejansko od Lopate (Celje Zahod) do Celja Center v tisti klanček ga nisem mogel spraviti nad 90 na uro. Tako da možno je, a ZELO MALO verjetno.

Ni rekel, da bo računal ženi, ampak da se bosta skupaj vozila, kar zmanjša stroške. Verjetno se sedaj vozita ločeno (on z avtom, ona mogoče javni prevoz ali s kom drugim, kateremu plačuje prevoz). Ni potrebe po takšni komunikaciji s tvoje strani!
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a čare Ne okt 13, 2013 8:27 pm

Pa ti ločiš podrto zamorjeno 206-ko iz avtošole in precej novo 208-ko??Kakor sem jaz zastopil njegov post bo mel sopotnico,mal višjo porabo a deljene stroške.
 
rnisan
Novinec
 
Prispevkov: 377
Pridružen: So feb 09, 2008 11:51 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a rnisan Ne okt 13, 2013 8:50 pm

Se opravičujem, sem prebral 206 namesto 208.

Vseeno pa tvoj način komuniciranje ni bil ravno najprimernejši.
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a čare Ne okt 13, 2013 9:00 pm

Vem da ne ampak a se ti zdi u redu da si prej sam plačeval in se sam vozil zdaj se bo s tabo vozila žena in bojo stroški deljeni.To je lastna žena in ne žena sosedovega prijatelja iz sosednje vasi.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a lisko Ne okt 13, 2013 10:10 pm

Mogoč ne deljeni ampak manjši....
Če seveda bosta delala enako v isti smeni, isti turnus...pri men to ne gre.

Sam se raje ukvarjam s čem drugim kot ekonomično vožnjo.....ampak vožnjo , ki jo v tsitem času potrebujem, jo lahko varno izpeljem in katero dopušča vozilo...
Pa vseeno mi je uspelo znižat porabo na vseh vozilih in to najmanj na način vožnje....vožnja je ostala enaka. Poraba pa do tri litre manjša...
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Daedalus Ne okt 13, 2013 11:01 pm

ishtmail je napisal/-a:Denar in prihranek denarja je bil samo POVOD za to, da sem začel vozit ekonomično. Prihranek je dober argument. Sčasoma pa je zadeva postala izziv, oziroma kot je dobro povedal esem, 'tekmovanje s samim sabo'. Načeloma bi si lahko privoščil zmerno hitrejšo vožnjo, vendar mi taka vožnja ni zanimiva.
To, da si ne morem privoščit drugega avtomobila, je spet samo del resnice: zapisal sem tudi, da ga ne POTREBUJEM, rabim samo en dovolj velik družinski avto. Če bi rabil drug avto, bi že našel način, da bi si ga omislil.

Dokler sem vozil hitro, sem užival v hitri vožnji: oči na peclje, pa gas. Čista uživancija. Zdaj pa, spet, uživam v ekonomični vožnji, ki pač daje neke drugačne rezultate, in spet čista uživancija. Itak, da je zadeva ekstremizem in načeloma popolnoma nepotrebna, in ne mislim trdit, da ni. Moja objava ni propaganda takega stila vožnje ali vsiljevanje, da bi vsi morali tako vozit, ampak je samo napotek tistim, ki bi se jim tak pristop zdel upravičen, zanimiv ali pa preprosto izziv.

Ne mislim pa dovolit, da bi kdo rekel, da je moj stil vožnje enako nevaren (oziroma po besedah nekaterih še bistveno bolj), kot divjanje 150, 160, 170. Hypermiling nikoli ne bo tako nevaren, kot hitra vožnja, saj imam pri počasni vožnji bistveno več časa za reakcijo, da ne omenim, da pri počasni vožnji ni tunelskega vida, ki bi zmanjšal percepcijo na periferiji. Če mi nekdo prileti v rit z dvestotko, lahko tuli na ves glas, da sem jaz kriv, ker sem vozil počasi: v resnici pa je kriv samo (in izključno) on, ker je vozil prehitro, ni bil pozoren na dogajanje pred sabo, ali ni bil zmožen pravočasno odreagirati zaradi lastnih psiho- ali fizioloških omejitev telesa in/ali duha v povezavi s prehitro vožnjo.
Nenazadnje tovornjaki dnevno vozijo z enako hitrostjo, kot jaz, pa jih noben ne osira (razen, ko prehitevajo druge tovornjake, česar pa jaz, ironično, NE delam).

Torej to, da nekdo napiše, da sem s tako vožnjo 'nevaren', torej sploh ne izvira iz tega, da ti jaz predstavljam kakršno koli nevarnost na cesti, ampak sem ti samo MOTNJA. In nekatere take motnje tako zelo vržejo iz tira, da potem žalijo brez potrebe.
Na cesti tako folk blenda z lučmi, trobi, dviguje sredince. Imel sem celo primer, ko me je en posebnež hotel zriniti s ceste, ko je prišel vštric z mano. Kdo je tu 'nevaren'?

Dalje: mi je čisto všeč, da folk objavi take in drugačne argumente proti (ali za) takemu stilu vožnje. To je javni forum in česa drugega niti ne pričakujem. Bi bilo pa lepo, če me ne bi obkladali z b*****m, idiotom, buteljnom in še čim. Prvo kot prvo to ni lepo samo po sebi. Drugo kot drugo pa je v nasprotju s Pravilnikom uporabe foruma (točka 1.2).
Nestrinjanje se menda da izrazit na civiliziran in argumentiran način, brez uporabe žaljivk.


lada2103 je napisal/-a:Mislim,da bi morali čestitati avtorju te teme iz več razlogov:

1. Ne pomnim kdaj se je nazadnje na kakšno temo tako hitro širil krog komentarjev.
2. Avtor skrbi za večjo pretočnost prometa.
3. Dviguje nivo prometne kulture.
4. Zmanjšuje onesnaženje in porabo fosilnih goriv.
5. Zmanjšuje možnosti nesreč.
6. Manj obremenjuje družinski proračun.
7. Skrbi za družino in je dober zgled mlajšim generacijam.

Zdaj pa v razmislek tistim hiper super duper produktivnim dirkačem, ki na cesti namesto pol ure vozijo 24 minut na poti v službo.
V industriji, beri proizvodnji se gleda na vsak cent, ma delček centa. V koliko produkt prodaš in ti od tega še nekaj ostane, si zmagal. In v to je vloženo ogromno dela, znanja, tudi celodnevnih šihtov, izobraževanj...
In k strošku dela šteje tudi vožnja na delo (kdo plača ta strošek je danes že dilema, na žalost). Če bi razmišljali tako kot inženir v proizvodnji, da s čimmanj sredstvi doseže enak učinek, potem je tale hipermiling edino pravilen način razmišljanja. Vse drugo je vztrajanje v stari logiki. Na tale hipermiling gledam kot na neke vrste izobraževanje, ki ga v nekaterih delih prakticiram tudi sam. Ja, in če je omejitev 90 km/h, lahko peljem 80,70,60 če pred seboj na razdalji 500m vidim kolono pred rondojem.
Nekateri tege ne zmorejo prenesti in prehitijo. V redu, pred rondojem se torej ustavi, potem spelje in spet zavira itd....In v nadaljevanju poti, dolge 5 km pač vozim za njim, če voznik zmore pri sebi priznati, da je napredek tiščanja na plin in zavoro čista NULA. Seveda so pa kalibri, ki ne zmorejo končat s tiščanjem, ti, ja ti pa so tapravi. K sreči se ga kdo usmili, da ga spusti v kolono, da se ne razmaže na odbijač od šleparja, ki pelje nasproti.


Lepo povedano s strani obeh.

Okrepljeno pa pomoje drži za velik procent uporabnikov tega foruma, ki pa tega ne bodo nikoli priznali.
 
thunderbolt
Uporabnik
 
Prispevkov: 1459
Pridružen: So maj 21, 2011 5:40 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a thunderbolt Po okt 14, 2013 12:37 am

Osebno se mi zdi prispevek .coma povsem smiseln in na mestu. Se mi zdi čisto OK, da se o svojem ravnanju redno preizprašujemo in ga postavljamo v širši okvir - resnici na ljubo nam prav veliko tega dan danes manjka. Vsak je skoncentriran zgolj na svoj vrtiček. .com je celo stvar postavil samo v šišri kontekst, kjer se smiselnost takega način prevažanja od točke A do B pokaže v malo drugačni luči.

Sicer so mi pa trditve o interesantni počasni vožnji rahlo za lase privlečene - ne vem komu je v interesu pred sabo gledati 100 avtocestnih kilometrov velik "pano" prek katerega nič ne vidiš in na njem piše npr. Omahen transport. Tako pozornost kvečjemu pade.

Je pa dejstvo, da se hitrost na (avto)cestah v zadnjih letih umirja in ne povečuje, kot se trudijo kazati nekateri. Nemalokrat se zgodi, da se na AC po prehitevalnem vozi tebi nič meni nič več (deset) kilometrov po 110 km/h ali manj, brez posebnega vzroka. Po mojih izkušnjah je v zadnjem času na cesti veliko večja verjetnost, da naletiš na cesti na kaj takega, kot na neke nevzgojene divjake (pa še zdaleč, da bi jih zagovarjal). Prav tako v spodnjem primeru ne zagovarjam tistega primitivca, AMPAK, če pride do česa takega, potem verjamem, da si tudi sam doprinesel nek pomemben kamenček v mozaik, ker to ni ravno redna praksa:

ishtmail je napisal/-a:Imel sem celo primer, ko me je en posebnež hotel zriniti s ceste, ko je prišel vštric z mano. Kdo je tu 'nevaren'?
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a esem Po okt 14, 2013 12:52 am

OFF
.com je napisal/-a:pa kaj je že spet narobe esem? enkrat sva že imela spor, pa sem ti lepo rekel, da pač ali spreglej moje poste ali pa naj me drug mod kontrolira...

govora je o ULTRA šparanju na nafti/bencinu... zaradi stroškov oz male plače oz. česarkoli pač...

in moja replika je čisto na mestu, saj sem samo želel povedati, da če se v vseh vidikih bivanja/potrošništva varčuje (v neki meri ali enakomerno), ni treba pri avtomobilizmu iti v (takšne) ekstreme...

avtor ishtmail je lepo povedal, da si pač ne more privoščiti ali še enega avta ali manjšega... prej je ''gonil'' po cesti, pa plačeval veliko za tanke bencina, zdaj pa si tega ne more več privoščiti...

ni nikakršno tekmovanje ali karkoli ti pač misliš, je samo en butast prispevek, kateri gre najbrž tebi na k


Ne vem, kako si razlagaš pomen besede "spor", a to, kar "sva imela", ni spor niti v širšem pomenu. Če rečeš neko precej čudno/nerealno in na to repliciram s konkretnimi argumenti, ki tvojo izjavo povsem ovržejo, je tu spor možen le znotraj nekoga, ki upravičene kritike ne zmore razumeti/sprejeti - če le-to seveda sploh priznava.

Za lažje razumevanje citiram takozvani "spor". Gre pa za kvarljivost TSI-jev (delno tudi za "nekvarjivost nemcev) in nič drugega.
.com je napisal/-a:
esem je napisal/-a:
.com je napisal/-a:moj k***c je to dejstvo... če bi prebral, bi videl, da ima te probleme določen % kupcev...
in ker je teh motorjev nemalo, je pač večji delež pokvarljivosti...


Če bi ti prebral, bi videl, da je od 66 odgovorov imelo težave 38 lastnikov. To je res samo "določen % kupcev" - konkretno 57,6 % - a je za nov avto ta procent ogromen (še 10 % je absolutno preveč!), za kupce pa vsak posamezen primer preveč. Da ne govorimo o tem, koliko lastnikov je moralo bit na servisu več kot enkrat (v anketi ti niso zajeti).
Toliko o tvojem poznavanju zanesljivosti "nemških" avtov, kredibilnosti, kulturi komuniciranja in še o čem.


lej, da ne bova nekje zapela, se ti mene lepo izogni, pa naj drug mod mene kontrolira...


In nato si mi šel po ZS solit pamet, da naj te ne moderiram! In si isto sedaj ponovil v tokratni repliki. Torej naj se ne vtikam v napačne izjave, naj ne opozarjam - ker ti tako rečeš? Po tvoje (ne leti nujno nate) - nekdo pride na forum, napiše nekaj neumnosti in na kritike/opozorila reče samo, da naj ga pustimo pri miru in to potem od modov res pričakuje? Dobro si predstavljaš to raboto - zaslužil bi kakšno nagrado za inventivnost!

Nimam čisto nič proti tebi, a kdaj lahko na kaj opozorim, kaj praviš? Konkretno v tej temi sem hotel opozoriti na drugačne vzgibe za hipermiling kot si si jih predstavljal ti (šparovnost je možna samo kot povod/začetek, a hipermiling je že zelo daleč od tega in sploh ni več primerjave z vsakdanjim šparanjem. Hipermiling postane sčasoma čisto avtomobilski/poznavalski/psihološki štos!). Žal nisi razumel poante. Morda si to zapopadel šele po ishtmail-ovem prispevku.

Upam, da ne bo spet nepotrebne replike, raje razmisli o tem, kar sem povedal.

lp
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Po okt 14, 2013 4:52 am

čare je napisal/-a:Vem da ne ampak a se ti zdi u redu da si prej sam plačeval in se sam vozil zdaj se bo s tabo vozila žena in bojo stroški deljeni.To je lastna žena in ne žena sosedovega prijatelja iz sosednje vasi.


Ne vem, kako imate pošlihtano pri vas doma, ampak pri meni je ves denar skupni, kar pomeni, da ko žena dobi potne stroške, je to skupen denar.
2x več potnih stroškov za isto kilometrino lahko torej smatraš za 'deljene' stroške.

Čare, prerad se obešaš na eno besedico ali en majhen del stavka, ki ti slučajno odgovarja, da lahko začneš kritizirati. En primer je bil s tem, ali si lahko privoščim drugi avto ali ne, kjer si lepo ignoriral drugi del, da ga ne potrebujem. In tole je sedaj drugi tak primer. Prosim te, da nehaš interpretirati po svoje in jemati stvari iz konteksta. Za primer, kako to izgleda, bom tvojo objavo o deljenih stroških sam interpretiral malo po svoje (čeprav mi je jasno, da nisi tako mislil):

Mogoče je pri tebi doma drugače, imata z ženo finance striktno ločene, in ti skrbiš za avto, žena pa za otroke/gospodinjstvo (ker žena pač spada v kuh'no). In smatraš, da je tvoj avto samo tvoj, žena pa je lahko srečna, če ji dovoliš peljati se v njem. In če bi se skupaj vozila v službo, bi ji ti torej delal 'uslugo', ker njenih povrnjenih potnih stroškov ne bi dajala v fond za gorivo/gume/servise, ampak bi 'kavalirsko' prevzel vse te stroške na svoja moška pleča. Ker si dedec in 'provider'.

To je bil samo vzorček, kako taka komunikacija, torej jemanje iz konteksta in pa interpretacija v korist negativne komunikacije, izgleda. DISCLAIMER: zgornji odstavek v 'italic' nisem mislil resno, in je samo primer, kako bi lahko napačno interpretiral in negativno komuniciral s čaretom.
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a J.McLane Po okt 14, 2013 7:22 am

čare je napisal/-a:Grem prej iz kopra proti ljubljani in mi pred tadrugim tunelom,se pravi na vrhu črnega kala izleti bus.Zakaj??Ker je prehiteval enga hyper mečkača z peugeotom 208 in glede na to da ga je precej hitro prehitel se je ta hyper drekač vozil nekih 80km/h max in ne mi zdaj da 208 v tak klanec ne more hitreje.@ishtmail ti boš ženi računal nafto ko bo začela delat v Lj.?? Upam da ti vsakič posebej pljune v kosilo.


Se te kar predstavljam kako pi** za volanom, ker se očitno še do zdaj ko si prišel do računalnika nisi pomirili. Smiliš se mi ker tako živciranje ni dobro za tvoje zdravje (stres) in posledično lahko to prenašaš še na cesto kar pomeni grožnjo vsem ostalim.

V tejle situaciji je jasno, da ni kriv nihče to so razmere, ki jih lahko doživiš na cesti kjerkoili pri nas in tudi v tujini, ti ki imaš na vozniški poštempljane vse kategorije razen ene bi to moral vedeti. Edini krivec bi lahko bil avtobus, če ti je na prehitevalni pas zapeljal tik pred nosom in si ti moral zavirati, če ti je zapeljal na daljši varnostni razdalji, potem samo stopiš iz gasa ali pa še to ne ker je bil klanec. Mogoče te je pa jezilo potem ko je avtubus že prehitel in ti v klanec nisi mogel prehiteti busa, ker si zgubil moment :lol: in so ti zadaj blendali taki vozniki kot si ti, da se umakni.

In če nimaš kaj konstruktivnega za dodati v tej temi, prosim da utihneš in ne serješ več tule, lahko pa odpreš svojo temo "butci na cesti" oz. podobno poiščeš, ker verjetno že obstaja. Nam pa prihrani branje bedarij in zapravljanje časa, hm a ni čudno, tule pišeš neke prispevke in zabijaš čas, na cesti ti je pa vsaka minuta dragocena ...
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a J.McLane Po okt 14, 2013 8:41 am

Če se vrnem na temo, danes zjutraj 5° avto parkiran zunaj, po 10 minutah vožnje temperatura hladilne tekočine zgolj 50°, po 15 minutah 72° potem mestna vožnja in spet padec na 60°. To je vsaj pri meni glavni krivec za veliko razliko v porabi med poletjem in zimo, mogoče bi moral res izvedet en grill blocking, samo me skrbi da bo izgled res češki, no ampak kdo bo rekel kako pa lahko Priusa sploh še narediš gršega :lol:
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Po okt 14, 2013 8:49 am

thunderbolt je napisal/-a:Prav tako v spodnjem primeru ne zagovarjam tistega primitivca, AMPAK, če pride do česa takega, potem verjamem, da si tudi sam doprinesel nek pomemben kamenček v mozaik, ker to ni ravno redna praksa:

ishtmail je napisal/-a:Imel sem celo primer, ko me je en posebnež hotel zriniti s ceste, ko je prišel vštric z mano. Kdo je tu 'nevaren'?


Hja, tako nekako, kot "pomemben kamenček v mozaik" prispeva žena, ki jo pijani mož pretepe, ker mu ni natočila rujnega ob kosilu (je sama iskala batine).
Ali pa tisti kamenček, ki ga v mozaik prispeva punca s kiklo nad koleni, ki jo ob desetih zvečer nekdo posili (ga je izzivala s svojim izzivalnim oblačenjem).
Tako nekako sem jaz prispeval kamenček v mozaik, ko sem nekomu predstavljal motnjo na cesti, pa me je potem poskušal zrinit dol.

*** Da pojasnim: pod 'zrinit iz ceste' mislim, da je vozil vzporedno z mano in začel namenoma vozit na moj pas, jaz sem se mu umikal, lezel je še naprej, ko sem bil z desno gumo že na odstavnem, pa sem pribremzal, da je psiho šel naprej. Ne mislim tistih filmskih scenarijev, da bi se iznenada zaletel v bok mojega avtomobila. Samo toliko, da ne bo pomote. Sicer je psiho potem še nekaj poskušal: na hitro je zabremzal pred mano, da sem se moral skoraj ustavit, in je potem (najbrž z zmagoslavnim občutkom) potegnil naprej...
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Po okt 14, 2013 9:01 am

J.McLane je napisal/-a:Če se vrnem na temo, danes zjutraj 5° avto parkiran zunaj, po 10 minutah vožnje temperatura hladilne tekočine zgolj 50°, po 15 minutah 72° potem mestna vožnja in spet padec na 60°. To je vsaj pri meni glavni krivec za veliko razliko v porabi med poletjem in zimo, mogoče bi moral res izvedet en grill blocking, samo me skrbi da bo izgled res češki, no ampak kdo bo rekel kako pa lahko Priusa sploh še narediš gršega :lol:


Jaz ta hip niti ne vem, kaj naj pričakujem pozimi, saj se že celo leto 'učim' in privajam tega avtomobila, in mi poraba konstantno pada (spomladi sem imel povprečje še 4,2, poleti sem prideloval tanke s povprečjem 3,7, zdaj pri nižjih temperaturah pa imam tale zadnji tank povprečje (po potovalnem računalniku - v praksi bo malenkost višje) 3,2. Torej kljub nižjim temperaturam boljše povprečje, kot poleti, kar pomeni, da še izboljšujem tehniko.

Mogoče bi kak gril blocking pozimi res pomagal (sploh glede na to, da gre za dizla), toda pojma nimam, kako in s čim bi se tega sploh lotil. Tanka črna prosojna akrilna plošča?
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
Uporabniški avatar
odprti clio
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1550
Pridružen: So avg 22, 2009 3:38 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a odprti clio Po okt 14, 2013 9:02 am

Wow - iz tega je narejena cela znanost :shock: jaz sem mislil, da se vsak med nami zaveda vsaj tistih osnov varčne vožnje... Pa nič ne de.
ishtmail je napisal/-a:Torej to, da nekdo napiše, da sem s tako vožnjo 'nevaren', torej sploh ne izvira iz tega, da ti jaz predstavljam kakršno koli nevarnost na cesti, ampak sem ti samo MOTNJA. In nekatere take motnje tako zelo vržejo iz tira, da potem žalijo brez potrebe.
Na cesti tako folk blenda z lučmi, trobi, dviguje sredince. Imel sem celo primer, ko me je en posebnež hotel zriniti s ceste, ko je prišel vštric z mano. Kdo je tu 'nevaren'?


Kar se pa tega tiče, imam bolj občutek da sam sebi pereš vest. Na podlagi lastnih izkušenj lahko zgolj sklepam, da si na določenem odseku z višjo omejitvijo vozil krepko pod to. Bodisi zaradi klanca, kjer si konstantno upočasnjeval ali ovinkov... In na prvi ravnici se je spravil tisti zadaj prehitevat tebe spredaj, ko si se ti nenadoma spomnil pospeševat. Vnovič - to pišem iz lastnih izkušenj.

Veliko bi lahko napisal na to temo oviranja, pa bo žal izven smisla teme. A bodi pošten do ostalih in se na AC ali vozi za tovarnjaki (zaveterje - boš prišparal) ali pa prehitevaj s tako hitrostjo, da te tisti zadaj ne bo dohitel oz. moral zaradi tebe upočasnjevat. Pa tudi ni potrebno da pospešuješ, počakaj dovolj veliko luknjo. Ko se za teboj na regionalki naberejo trije se umakni - sploh, če te čaka še kakšen vzpon. Ugasni motor med umikanjem na počivališče ipd., da ne boš ob kak mililter goriva.

Še zadnji nasvet - v eni smeri V-Z se lahko vozite malo hitreje (coriolisov efekt) ;)
Ne bi šv zdj peš u mesto, pa da mi plačaš taksi.

Prosim, pošljite mi informacije o avto dogodkih.
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Po okt 14, 2013 9:09 am

odprti clio je napisal/-a:Wow - iz tega je narejena cela znanost :shock: jaz sem mislil, da se vsak med nami zaveda vsaj tistih osnov varčne vožnje... Pa nič ne de.
ishtmail je napisal/-a:Torej to, da nekdo napiše, da sem s tako vožnjo 'nevaren', torej sploh ne izvira iz tega, da ti jaz predstavljam kakršno koli nevarnost na cesti, ampak sem ti samo MOTNJA. In nekatere take motnje tako zelo vržejo iz tira, da potem žalijo brez potrebe.
Na cesti tako folk blenda z lučmi, trobi, dviguje sredince. Imel sem celo primer, ko me je en posebnež hotel zriniti s ceste, ko je prišel vštric z mano. Kdo je tu 'nevaren'?


Kar se pa tega tiče, imam bolj občutek da sam sebi pereš vest. Na podlagi lastnih izkušenj lahko zgolj sklepam, da si na določenem odseku z višjo omejitvijo vozil krepko pod to. Bodisi zaradi klanca, kjer si konstantno upočasnjeval ali ovinkov... In na prvi ravnici se je spravil tisti zadaj prehitevat tebe spredaj, ko si se ti nenadoma spomnil pospeševat. Vnovič - to pišem iz lastnih izkušenj.

Veliko bi lahko napisal na to temo oviranja, pa bo žal izven smisla teme. A bodi pošten do ostalih in se na AC ali vozi za tovarnjaki (zaveterje - boš prišparal) ali pa prehitevaj s tako hitrostjo, da te tisti zadaj ne bo dohitel oz. moral zaradi tebe upočasnjevat. Pa tudi ni potrebno da pospešuješ, počakaj dovolj veliko luknjo. Ko se za teboj na regionalki naberejo trije se umakni - sploh, če te čaka še kakšen vzpon. Ugasni motor med umikanjem na počivališče ipd., da ne boš ob kak mililter goriva.

Še zadnji nasvet - v eni smeri V-Z se lahko vozite malo hitreje (coriolisov efekt) ;)


Hm... Bo treba vsakemu posebej, ki prvič pride v to temo, napisati:
Ne prehitevam na AC. Vedno se vozim po voznem pasu, nikoli sploh ne grem na prehitevalnega (razen v izjemnih okoliščinah - nesreča na AC in podobno). Če ima AC še pas za počasna vozila, se vedno umaknem na tisti pas. Vedno na skrajno desnem pasu.
Celo v klanec na AC, če se vozim za tovornjakom, ki zaradi starosti ali preobremenjenosti ne zmore, ga ne bom šel prehitevati, ampak se bom cijazil za njim s hitrostjo 80, 70, 60, 50.

EDIT: na lokalnih cestah pa je najvišja hitrost itak 90 izven naselij, in tam ne vozim (bistveno) počasneje od omejitev.
Zadnjič spremenil ishtmail, dne Po okt 14, 2013 9:12 am, skupaj popravljeno 1 krat.
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov