Debate, ki niso vezane na ostala področja...

Na AC/HC s 3 pasovi v eno smer morajo vozila voziti po skrajnem desnem pasu, ki ni zaseden. 150 €

Vem za ta člen in se ga držim
158
59%
Vem za ta člen, a se ga praktično ne držim
18
7%
Prvič slišim
52
20%
Vedno vozim po prehitevalnem pasu
9
3%
Pravila me ne zanimajo, vozim po občutku in brez oviranja drugih
29
11%
 
Skupaj glasov : 266
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a lizard To jun 14, 2011 6:55 pm

Nikjer ne najdem katera letna pnevmatika je bila za referenco. Se mi pa zdi, da je kar konkretno razturila zimske gume na mokrem.
 
Uporabniški avatar
domen_
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 714
Pridružen: Pe jan 26, 2007 3:06 pm
Kraj: Varšavski lok

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a domen_ To jun 14, 2011 7:05 pm

Hja no, to je tudi stvar interpretacije. Razlika na snegu je bistveno večja kot na mokrem (in tudi suhem). Ampak iz drugega zornega kota, to (sneg) je pa tudi edina jasna situacija v prid zimskim gumam.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a ~toMmy~ Sr jun 15, 2011 12:53 am

Ne zdaj tega spreminjat v debato o letnih/zimskih gumah na avtih. Letne tovorne gume oz. gume na kombijih imajo na tekalni površini ponavadi samo štiri skoraj čisto zaprte "linije", prostora za "bočno" odvajanje vode (vsaj ko so cca. 20% obrabljene) praktično ni, med tem ko imajo zimske zelo odprt profil, bistvo v tako ekstremnem dežju je pa aquaplaning. No tudi oprijem na tako suhi kot mokri spolzki podlagi je po mojih izkušnjah pri kombiju boljši z zimskimi gumami, dokler je še kaj lamel, letne so bolj fokusirane na prevažanje teže na dolge razdalje ob čim manjši porabi, tukaj se ne gre za "performance" gume.

GY Cargo letna:
Slika

GY UG Cargo zimska:
Slika

Glede šleperja sem pa vprašal očeta, če jih kaj moti ta prš vode, če po prehitevanju zapelješ relativno hitro pred njih, pa je rekel, da čisto nič, na kar pač vpliva višina. Pri avtih namreč ob prehitevanju po mokrem ostanem še nekaj časa na levem pasu, da nikogar po nepotrebnem ne obremenjujem (vidljivosti, brisalci). Seveda le če s tem nikogar ne oviram. Vprašanje vezano na to temo je: Koliko jih pri vožnji pomisli tudi na takšne stvari?

Kar se pa tiče zimske vs. letne, se v mojem primeru na Lj ulicah z gladkim asfaltom v mokrem in suhem dosti bolj obnesejo 195/65 R15 GY UG7+ (simetrična), kot B. Turanza ER300 205/55 R16 (asimetrična) in mislim da tudi kot precej bolj dežno naravnana GY Optigrip (simetrična) istih dimenzij. Sicer ko je nekaj več oprijema, je UG7+ (že zaradi dimenzij) daleč zadaj, ampak na res gladkem asfaltu so lamele "zakon".
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a lizard Sr jun 15, 2011 1:23 am

@tommy: Ravno obratno, lamele znižujejo površino gume, ki je v stiku s cestiščem, saj se pri obremenitvni odpirajo, in "nazobčijo" gumo, kar je super v snegu in ledu, ker grabijo kot majhni krampi. Ko pa prideš na asfalt, ki je trd in galdek, pa rabiš čim večji stično površino, in ravno zato zimske gume na testih samo v snegu in ledu delujejo bolje od letnih, suh in moker asflat pa je zato v domeni slednjih (na afaltu se itak najbolje obnesejo "slicksi", če ne bi bilo tako bi v F1 vozili z gumami z lamelami - adijo pamet :lol:).

Kaj vse bom še danes izvedel :D. Že sama logika pove, da M+S, torej mud + snow, nudi največ na snegu in blatu, torej? Saj pa niso W+S, wet+snow, ali?

Mi je pa smešno, da so UG7+ boljše v dežju kot ER300. Ne vem no, Moje 225 široke P Zero Nero so v dežju občutno boljše kot 205 UG Performance 2, ki so bile v mokrem ene najbolših zimskih gum, enako so Z Nero bile na testu ene najbolših v mokrem.

Sicer pa so to subjektivni zaključki, a dejstvo je, kar potrjujejo tudi testi (glejte domnov link) da bodo podobno kvalitetne letne gume vedno boljše na mokrem kot podobno kvalitetne zimske gume. Do teh sklepov itak prideš že na podlagi tega, ko veš kako delujejo M+S gume. Če pa tega ne občutijo ljudje tudi na cesti si pa mogoče morajo malce nastavit svoja čutila.

zdja pa še glede kombijev - če pa se kombiji dejansko vozijo bolje na zimskih kot letnih gumah v dežju, pa je čas da naredijo za kombije neke poštene letne gume, ker če so na letnih tako slabi v dežju bi bilo pametno, da se jim od zdaj naprej ko dežuje ognem na več sto metrov. No itak se je tem voznikom kombijev ponavadi pametno izogibat, ker jih precej vozi kot, da so totalni bedaki.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a ~toMmy~ Sr jun 15, 2011 4:37 am

Zimske na kombiju se bolj obnesejo kar se tiča akvaplaninga, ker imajo pač profil, ki bolje odvaja vodo, to je zelo dobro razvidno že iz prilimanih slik.

Ta tvoja primerjava z F1 je res totalno smešna in čisto zgrešena. :D Govoriš kot da so zimske in letne gume delane iz čisto istega materiala, da bi na oprijem vplivale le lamele in hkrati posplošuješ nekaj, kar sem omejil izrecno na zelo gladek asfalt. No spet isto posploševanje glede UG7+ in ER300. Govoril sem za zelo gladek in "masten" asfalt na določenih odsekih v Lj, ne za recimo Gorjance. Na teh odsekih se mi je ob odločnejšem pospeševanju začela po menjavi na letne po suhem dosti pogosteje vklapljatat ASR lučka, pa so bile zdaj oboje prvo sezono na avtu. Razlika je v mojem konlretnem primeru očitna, kar nekaj časa sem se privajal nazaj na manj oprijema na takšnih delih.

Pusti zdaj F1 in podobne nesmisle, pa logično premisli ali ima več oprijema na zelo gladki podlagi guma, ki je praktično delana za spolzko podlago, prilagojena nižjim temperaturam (pri mestni vožnji težko kaj dosti ogreješ gume) in zato zelo mehka ali bo boljša precej trša guma, ki mora kljubovat tudi precej bolj agresivni vožnji po spodobnem asfaltu tudi pri 30+ °C.

Tudi takšna prepričanost v to, da so asimetrične gume na mokrem boljše, je meni nesmiselna, ker je itak kar nekaj dejavnikov pomembnejših od (a)simetričnosti profila. Uporabljam dva različna tipa simetričnih gum(UG, OG) i ene asimetrične(ER300), pa so simetrične na mokrem odlične, asimetrične pa zelo vredu, ampak še vedno daleč zadaj.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
_furby_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4178
Pridružen: Sr mar 21, 2007 12:39 am
Kraj: Ankaran

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a _furby_ Sr jun 15, 2011 11:55 am

pa pic.. mater. kdo tle ne zastopi da govorimo o ACQUAPLANINGU :?:

v takem primeru je boljsa dobra zimska, kot pa marsikatera letna. lahko se naprej berete teste in zivite samo z teorijo in 0 prakse :roll:

in da ne bo kdo spet... govora je o gumah za dostavna vozila

aja...pa da dodam se to.
danes je zgodaj zjutraj je po AC vozil za mano kombi, montiran xenon kit, prizgane meglenke, pa se tolko nalozen da mi je svetlo direkt u faco. sem vedno bolj spuscal hitrost, da me le prehiti in da vidim kiri idi.ot je za volanom.
in itak...uni romuni, ki se non stop fjakajo okoli :roll:
turbo inside
 
recept
Novinec
 
Prispevkov: 236
Pridružen: Pe apr 25, 2008 10:46 pm

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a recept Če jun 16, 2011 1:54 pm

Zadnje čase se vedno bolj sprašujem o IQ voznikov v sloveniji. Povprečno razvit devetletni otrok (IQ okoli 100) ve, kakšna je razlika med puščico levo, puščico naravnost in/ali puščico desno. Pri nas pa je mnogo voznikov (starih vsaj 18 let), ki tega ne vedo. Še bolj zanimiv pa je tisti na Lavrici v sivem Scenicu, kjer mu je na priročni tablici pisalo, da je star (vsaj) 40 let. Malo matematike in poznavanja, da je IQ koeficient med sposobnostmi in starostjo, pa dobimo povprečen IQ: 100 / 40 * 9 = 22,5.

Kako se že vulgarno reče tistim, s tako nizkim IQ?
Mobilni telefon v avtu?
http://www.youtube.com/watch?v=R0LCmStIw9E

Hitro je hitro prehitro!
http://www.youtube.com/watch?v=Y7lCM9ElUqQ
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a lizard Če jun 16, 2011 5:48 pm

@tommy, furby: Hmmm - na vseh testih na mokrem so letne gume majka proti zimskih, tako pri zavorni poti kot pri akvaplaningu. In testi so pač precej bolj merodajni od tega kar dva povprečna voznika čutita, ker so meritve opravljene (ekzaktno) v številkah (zavorna pot in hitrost - to je to - vse je lepo napisano v linku oz. testu, ki ga je prilepil domen).

Tommy glede F1 gum sploh nisi razumel na kaj sem ciljal.

Da še 1x razložim, še bolj enostavo:
Če vzamemo na pogled dve gumi istih dimenzij, letne in zimske, so letne gume, ko odženejo vodo, z večjo površino na stičišču z cesto kot zimske, saj imajo zimske gume lamele, ki se ob obremenitvni nazobčijo in so kot majhni krampi, kar zelo zmanjša stično površino v primerjavi z letnimi, in ker so lamele gibljive, zimska guma precej težje ohranja formo in se zato njena površina zvija kot "čigumi", sploh pri večjih obrementivah, kar zmanjšuje oprijem (to so tudi glavni razlogi za tako veliko razliko med zavorno potjo med zimskimi in letnimi, v prid letnih seveda). Iz istega razloga bodo letne zato precej boljše tudi na suhem asfaltu. Res pa da novejše zimske gume koristijo 3d lamele, ki omogočajo večjo stično površino z asfaltom.
Kar se akvaplaninga tiče, so tudi na tega bolj odporne letne gume, ker imajo tako oblikovan profil, da ga kar se da izničijo. Pri zimskih gumah pa morajo ob tem v obzir vzet tudi to, da se boš vozil po snegu in profil prilagodit tudi snežni površini in njenim specifinčnim lastnostim, torej se tam vedno išče nek kompromisen profil med takim, ki je optimalen za sneg in takim, ki je optimalen za dež, pri letnih tak kompromis ni potreben, zato pa so toliko boljše na testih ko pride do oprijema na mokrem in akvaplaninga.

Kako pa je s temi kombiji in kakšne neumnosti se tam grejo, da so letne gume praktčno za v smetu (po vašem poročanju) je pa druga zgodba.

A kar se osebnih avtov tiče, se tu zame zaključi, ker vem kako funkcionirajo letne in kako zimske gume. Zaenkrat niti nisem dobil še nobenega protiargumenta ali dokaznega gradiva.

P.S. Tommy, na testih letnih gum, kvalitetne asimetrične v mokrem vedno povozijo gume s smrekica profilom, kar je tudi logično, zato je od prihoda asimetričnih gum, smrekica profil skorajda izginil iz prodaje (danes so vse gume z top ocenami v mokrem namreč asimetrične, P Zero Nero, Eagle Asymmetric 1 in 2, Sport Maxx TT, itd..., Eagle F1 je pač zgodovina). Asimetrični profil pač seka po mokrem, smrekica pa lepo zgleda in je glasna.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a ~toMmy~ Če jun 16, 2011 8:02 pm

@lizard: Ni mi treba nič poenostavljat, dobro vem kaj hočeš povedat, ampak posplošuješ svoje znanje, ki je koncentrirano predvsem na športne gume širših dimenzij na recimo touring gume manjših dimenzij, ki imajo z odvajanjem vode precej manj težav in na kombije - tovorne gume. Poglej na tem testu profil treh gum, ki imajo najboljšo skupno oceno na mokrem, poseben poudarek na OptiGripu, ki je zaradi nižjega hitrostnega razreda postavljen skrajno desno:

http://www.motorevija.si/datoteke/20555R16Wmarectab.gif

Glede kombijev res ne vem, kaj ti ni jasno, saj ni noben rekel, da so letne za v smeti, le pri aquaplaningu se ne morejo kosat z zimskimi, kar je že ob pogledu na profil jasno razvidno. Ker se pa zimske ponavadi toliko obrabijo, da ne bi zdržale še ene cele zime oz. jih je lastnikom škoda metat v smeti dokler je kaj profila, ostajajo gor še čez poletje.

V zvezi z osebnimi sem tudi lepo napisal kdaj se mi izjemoma (točno določene) zimske gume obnesejo bolje od letnih in tu se gre za dejstvo, ker na odsekih v Lj, po katerih se redno vozim, opazim občutno razliko po menjavi gum. Še enkrat poudarjam, da to nima nobene veze s (hitrejšo) vožnjo po "normalnih" cestah, tam so letne daleč spredaj. Še enkrat si povedal isto kot prej, zanemaril pa, da so zimske gume iz mehkejšega materiala in da se zaradi lamel (ter v mojem primeru manjše colaže) bolj prilagajajo raznim neravninam, razpokam ipd. Nenazadnje se gre za neraven, flikan, gladek, dotrajan asfalt in ne za poligon oz. pisto.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a maniaxxx Če jun 16, 2011 9:08 pm

~toMmy~ je napisal/-a:@lizard: Ni mi treba nič poenostavljat, dobro vem kaj hočeš povedat, ampak posplošuješ svoje znanje, ki je koncentrirano predvsem na športne gume širših dimenzij na recimo touring gume manjših dimenzij, ki imajo z odvajanjem vode precej manj težav in na kombije - tovorne gume. Poglej na tem testu profil treh gum, ki imajo najboljšo skupno oceno na mokrem, poseben poudarek na OptiGripu, ki je zaradi nižjega hitrostnega razreda postavljen skrajno desno:

http://www.motorevija.si/datoteke/20555R16Wmarectab.gif

Glede kombijev res ne vem, kaj ti ni jasno, saj ni noben rekel, da so letne za v smeti, le pri aquaplaningu se ne morejo kosat z zimskimi, kar je že ob pogledu na profil jasno razvidno. Ker se pa zimske ponavadi toliko obrabijo, da ne bi zdržale še ene cele zime oz. jih je lastnikom škoda metat v smeti dokler je kaj profila, ostajajo gor še čez poletje.

V zvezi z osebnimi sem tudi lepo napisal kdaj se mi izjemoma (točno določene) zimske gume obnesejo bolje od letnih in tu se gre za dejstvo, ker na odsekih v Lj, po katerih se redno vozim, opazim občutno razliko po menjavi gum. Še enkrat poudarjam, da to nima nobene veze s (hitrejšo) vožnjo po "normalnih" cestah, tam so letne daleč spredaj. Še enkrat si povedal isto kot prej, zanemaril pa, da so zimske gume iz mehkejšega materiala in da se zaradi lamel (ter v mojem primeru manjše colaže) bolj prilagajajo raznim neravninam, razpokam ipd. Nenazadnje se gre za neraven, flikan, gladek, dotrajan asfalt in ne za poligon oz. pisto.



Vse lepo in prav, ampak da gume ne zagreješ v mestni vožnji po LJ, polni pospeševanj in zaviranj je pa malo bosa, prav tako sam oprijem zismkih proti letnim, pri zimski se kar čuti kako se zvija, medtem ko pri letni tega ne čutiš, ne bom pa trdil za sveto, da je po dežju kakšna razlika v odvajanju vode, ne pri zaviranju kot lizard trdi
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a ~toMmy~ Če jun 16, 2011 9:17 pm

speedfreak je napisal/-a:Vse lepo in prav, ampak da gume ne zagreješ v mestni vožnji po LJ, polni pospeševanj in zaviranj je pa malo bosa, prav tako sam oprijem zismkih proti letnim, pri zimski se kar čuti kako se zvija, medtem ko pri letni tega ne čutiš, ne bom pa trdil za sveto, da je po dežju kakšna razlika v odvajanju vode, ne pri zaviranju kot lizard trdi


No ja, če voziš večino časa gužvi, bolj redko nekaj pretirano pospešuješ/zaviraš in veliko časa stojiš na mestu, nekega šponanja čez ovinke tudi ni, pa še dokaj kratke razdalje so ponavadi.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
 
Uporabniški avatar
Tomas666
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 768
Pridružen: Po jun 04, 2007 8:53 am
Kraj: Novo mesto

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a Tomas666 Pe jun 17, 2011 1:16 pm

Ti pa si tud en "teleban" :roll: prehitevanje čez polno črto?! Ne poznajo vsi te ceste tako dobro kod ti,zato že niso telebani. Pa v enem videu sem zasledil,da se je kamion samo umaknil na stran malo da ga je lahko kolona prehitela,a zarad tega je že teleban? Ne vem kaj bi rad s temi posnetki dokazal... :roll:

lp!
Slika
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a X-Hair Pe jun 17, 2011 1:42 pm

Tomas666 je napisal/-a:a zarad tega je že teleban?


Ni teleban. Huuuuh, .... bom še 1x citiral. :roll: Sedaj pa pozorno preberi vsako besedo posebej. A ti še odebelim. OK, samo zate. :mrgreen:

X-Hair je napisal/-a:Niso samo telebani, med posnetki so tudi tisti, ki opazujejo prometi in sodelujejo v njem. ;)




Tomas666 je napisal/-a:Ne vem kaj bi rad s temi posnetki dokazal... :roll:

lp!


Da ti površno bereš. ;)
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a lizard Pe jun 17, 2011 2:29 pm

speedfreak je napisal/-a:Vse lepo in prav, ampak da gume ne zagreješ v mestni vožnji po LJ, polni pospeševanj in zaviranj je pa malo bosa, prav tako sam oprijem zismkih proti letnim, pri zimski se kar čuti kako se zvija, medtem ko pri letni tega ne čutiš, ne bom pa trdil za sveto, da je po dežju kakšna razlika v odvajanju vode, ne pri zaviranju kot lizard trdi


Ne gre se zato kaj lizard trdi, ampak samo za dejstva, evo še slikce iz testa, če se vam ga že ne de prebrat (škoda, da v testu nikjer ne najdem katere letne gume so uporabili, ampak dvomim, da so kake high-perfoamrnce saj gre za 205/55-R16 dimenzijo, če bi dejansko uporabili kako res vrhunsko letno gumo bi razlika verjetno bila še opaznejša).

Slika je desno odrezana, če hočete videt celo kliknite gor z desno tipko na miški -> Pokaži sliko.

Slika
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a maniaxxx Pe jun 17, 2011 3:08 pm

Lizard, sej sem rekel da ne trdim, kar ne pomeni da nimaš prav, pravzaprav sem sam itak nasprotnik zimskih gum v vsakem vremenu razen snega, kar je par dni na leto v najboljšem primeru, samo pri zimskih so še dost hujše slabosti v primerjavi z letnimi kot sama odpornost na splavanje, to hočem povedati.
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a lizard Pe jun 17, 2011 3:18 pm

Aja, se opravičujem če sem narobe razumel ;).
 
Uporabniški avatar
King1
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4317
Pridružen: Po mar 10, 2008 6:06 pm
Kraj: Vzhodno od Domžal

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a King1 Po jun 20, 2011 12:23 pm

:/:o:/ :/:o:/ kere debate. Drugače vidim, da nekateri zelooooo veliko veste o gumah in njenih lastnostih a izkušnje govorijo drugače. Razen, če sva z @furbyem svetovna neznalca in nepoznavalca razmer pod kolesi kar se tiče lahkih tovornih vozil. Drži kot je rekel. Z zimsko imam po cesti polni vode veliko boljši občutek, da hitreje in učinkoviteje odriva vodo izpod nje.

lp
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a lizard Po jun 20, 2011 12:31 pm

@king1: Moje izkušnje (kot primer) govorijo točno tako kot je to prikazal test iz katerega sem slike prilepil malce više - vse je tako lepo napisano in izmerjeno, tako za mokro kot za suho podlago! Tako, da tu debata kaj dosti več ni potrebna.

Če pa je spet govora o kombijih in za njih specifičnih zimskih guma pa prekoči tale post ;).
 
Uporabniški avatar
King1
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4317
Pridružen: Po mar 10, 2008 6:06 pm
Kraj: Vzhodno od Domžal

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a King1 Po jun 20, 2011 12:55 pm

lizard je napisal/-a:@king1:

Če pa je spet govora o kombijih in za njih specifičnih zimskih guma pa prekoči tale post ;).


Bom oz. sem ga. ;)

lp
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov