Nekaj več (+ nekaj dodatnih linkov) o slovenskih Toyotah, kjer mdr piše tudi to:
Na spletni strani Toyote Slovenija lahko vozniki z vpisom šasijske številke preverijo, ali je njihov avtomobil odpoklican.
En mali bodoči vpoklic (verjetno kar tihi?)
Kie Venge - iz
našega članka o novih crash testih:
Kia venga je testiranje opravila povprečno, a tako pri varovanju odraslih, kot otrok ni dosegla želenih rezultatov, med drugim zato, ker so pri testu zabeležili poškodbe ležišč varnostnih pasov. To dejstvo pa je, tukaj gre Kii vsa hvala, odgovorne spodbudilo do te mere, da bodo v vsa že prodana vozila in v vsa nova vozila, brezplačno vgrajevali dodatno zaščito za prednja sedeža, v predel, kjer je sedež pritrjen v podnožje. To naj bi preprečilo prekomerno obrabo pasu v ekstremnih primerih.
mali OFF
Vpoklic ali odpoklic?
Kot postaja že pravilo, (še) ni enotne oz (vsaj po mojem mnenju) ustrezne terminologije za "recall". Tudi v gornjem članku z linka vpoklic in odpoklic veselo mešajo, celo v istem stavku.
SSKJ pravi tako:
"odpoklicati
...
2. trg. zahtevati že prodano, oddano blago nazaj za določen čas: tovarna je morala odpoklicati vse avtomobile tega modela, izdelane lani"
Zdi se, da se "čistunsko" uveljavlja odpoklic, tako pravi očitno tudi SSKJ, čeprav se odpoklic smiselno bolj uporablja za enkratna, končna dejanja s približnim pomenom "odstraniti", "umakniti" iz prodaje, s položaja, funkcije itd. Odstopiti (iz prodajne tekme) ali vstopiti (v servis)? V slovarju (in tudi v angl./slo. slovarju) je jasno razvidno, da je odpoklic večinoma nekaj končnega, nepovratnega ipd, medtem ko gre pri "recall-u" za kratek, začasen fakt, za obisk servisa. Zato avta ne odpokličemo iz trgovin (to je sicer možno in kot izraz ustrezno, a samo za še neprodane avte), ampak ga vpokličemo - v smislu "pokličemo v servis", na popravilo. Že prodan avto je bolj težko odpoklican (odstranjen) iz prodaje, lahko pa je vpoklican na servis. Torej ne nazaj oz "stran
od kupca" (iz trgovine), pač pa naprej "
v servis"! Bistvo je v (tudi časovni)
smeri/določenosti dejanja - odpoklic kot trenuten umik (nekaj gre kamorkoli stran) brez definiranega nadaljevanja ali vpoklic kot "rekrutacija na servis", kot vabilo na kratek obisk servisa, torej kot nekaj zelo začasnega in v prihodnosti.
Me prav zanima, koliko bo ta dovolj smiselna argumentacija obveljala. Če kdo ve za stran ali forum, kjer o podobnih dilemah hitro in strokovno debatirajo, naj mi pošlje link na ZS. Prosim, hvala in lp.