Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a uros11 Po okt 14, 2013 9:12 am

Morda sem spregledal, časovno koliko prej štartaš od doma? 10, 20 minut? Živčen v službo zagotovo ne prideš.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Energetik81 Po okt 14, 2013 9:15 am

ishtmail je napisal/-a:Mogoče bi kak gril blocking pozimi res pomagal (sploh glede na to, da gre za dizla), toda pojma nimam, kako in s čim bi se tega sploh lotil. Tanka črna prosojna akrilna plošča?
Ne vem, zakaj bi to počel, saj termostat ne spušča v hladilnik, če je temperatura hladilne prenizka.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Po okt 14, 2013 9:21 am

uros11 je napisal/-a:Morda sem spregledal, časovno koliko prej štartaš od doma? 10, 20 minut? Živčen v službo zagotovo ne prideš.


Ja, na moji relaciji se mi pozna kakih 10, 15 minut. In ne, živčnosti ni nobene...
Pa še žena je bolj zadovoljna, ko se vozi z mano. Zdaj, če gre z mano na pot, pravi, da se prav lepo zrelaksira med vožnjo. V prejšnjih časih, ko sem vozil hitro (in se je vozila z mano), je bila precej pod stresom: je tak tip človeka.


Energetik81 je napisal/-a:
ishtmail je napisal/-a:Mogoče bi kak gril blocking pozimi res pomagal (sploh glede na to, da gre za dizla), toda pojma nimam, kako in s čim bi se tega sploh lotil. Tanka črna prosojna akrilna plošča?
Ne vem, zakaj bi to počel, saj termostat ne spušča v hladilnik, če je temperatura hladilne prenizka.

Ali se motor avtomobila ne hladi tudi od samega pretoka mrzlega zraka? Z zaprtim grilom (ko je zunaj ničla ali celo minus) bi se motor prej ogrel na delovno temperaturo in bi se tudi manj hladil med vožnjo samo...
http://ecomodder.com/wiki/index.php/Gri ... al_or_full
Grill blocks have two purposes. The first is it cut down on aerodynamic drag by limiting the amount of air that enters the engine bay. The second is to allow the engine/transaxle (fwd vehicles) to warm up more quickly and retain more heat in the colder months by reducing excessive airflow through the engine compartment in colder months.
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a plinaš Po okt 14, 2013 9:24 am

J.McLane je napisal/-a:
abbe je napisal/-a:mam jaz.
1. točka nižji kotalni upor pomeni slabši oprijem,se pravi manj varna pnevmaika.
2. točka spet manjši oprijem in spet manj varna pnevmatika.sploh polet k se zrak tok raztegne da je že na meji...


1. nova energijska nalepka kaže na to da to ni nujno res, verjamem pa da je nižji kotalni upor = zmanjšano udobje. Zanimivo je tudi videti da ima veliko XL različic pnevmatik na tej energijski nalepki boljši rezultat kot navadne (trši boki). Sem pa 100% da so moje A/A gume boljše držijo na mokrem kot kake 18" Falken, Nexen, Nankang itd. ki jih redno videvam na avtih katerim je očitno pomemben samo izgled.
2. deklariran tlak v pnevmatiki je prav tako lahko zaradi nekega kompromisa udobja (predpiše ga proizvajalec avtomobila), kje je meja verjetno nemogoče reči. Sigurno pa drži da je glede varnosti na suhi cesti bolje imeti več tlaka, na mokri malo manj, na snegu pa še manj. Rad bi videl kake teste na to temo, pa nič ne dobim.


nekaj let nazaj sem v nemškem avto bild-u bral celovit test ravno na temo pritisk v gumah ..več različnih proizvajalcev seveda na istem avtu...v suhem in mokrem se mi zdi da so testirali ... ugotovitev (za takratne gume cca 5/6 let nazaj lahko pa več ) je bila , da se gume obnašajo stoprocentno enako pri vseh pogoji do 0,3bar-a povišanem tlaku .. testni avto je bil baje golf..
plin je cnej k bencin
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Energetik81 Po okt 14, 2013 10:38 am

ishtmail je napisal/-a:Ali se motor avtomobila ne hladi tudi od samega pretoka mrzlega zraka? Z zaprtim grilom (ko je zunaj ničla ali celo minus) bi se motor prej ogrel na delovno temperaturo in bi se tudi manj hladil med vožnjo samo...
Eh, bolj malo se hladi preko sten motorja. Poglej koliko površine ima motor, koliko pa hladilnik s svojimi rebri. Med samo vožnjo ima pa motor dovolj izgub, da se ne bo ohladil pod delovno temperaturo, pa če je -30°C zunaj. Mogoče to pride v poštev za kakšno Kanado/Sibirijo, kjer imajo konstantno zelo nizke temperature, ne pa za SLO. Poleg tega bo avto s tako blendo hitro zakuhal ob malo večji obremenitvi.
http://ecomodder.com/wiki/index.php/Gri ... al_or_full
Grill blocks have two purposes. The first is it cut down on aerodynamic drag by limiting the amount of air that enters the engine bay. The second is to allow the engine/transaxle (fwd vehicles) to warm up more quickly and retain more heat in the colder months by reducing excessive airflow through the engine compartment in colder months.
Bi rekel, da to blendo dajejo gor bolj zaradi zmanjšanja upora.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 201
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a lada2103 Po okt 14, 2013 10:43 am

Ja, tole z ogrevanjem v zimskem času, še posebej pri dizlih je problem. Za zimo so definitvno velik problem prav ekonomični dizli, ki delovno temperaturo dosegajo zelo počasi. Imaš dve možnosti. Ali ogrevaš tako, da voziš z več plina, večjo hitrostjo, brez hipermilinga...tako se bo hitreje ogrel, bo pa tudi poraba večja in obremenitve hladnega motorja. Ali pa ogrevaš počasi, kar za seboj potegne dolgo časa neogret motor, slabo ogrevanje kabine, delovanje motorja pri nižji temperaturi....skratka, kakorkoli se obrneš imaš rit zadaj :mrgreen: .
Sigurno da zaščita pred hladnim zrakom pomaga, samo en problem je, to zaščito moraš imeti ves čas v mislih...lahko se zgodi, da zaideš na vožnjo , kjer se voziš z večjo močjo, da takrat ni tako zelo mrzlo zunaj, lahko je to mestna konica....v teh primerih bi moral sneti zaščito s hladilnika. Smiselno bi bilo raziskati kolikšen delež hladilnika bi pokril ,da ne bo preveč. Verjetno je manj tvegan način prekritje sprednje maske.
najboljša rešitev se mi zdi nekaj v smislu DEFA, električni grelec motorja. Ali pa ogrevana garaža in kakšen kalorifer.
 
Uporabniški avatar
odprti clio
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1550
Pridružen: So avg 22, 2009 3:38 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a odprti clio Po okt 14, 2013 10:54 am

ishtmail je napisal/-a:...
Ne prehitevam na AC. Vedno se vozim po voznem pasu, nikoli sploh ne grem na prehitevalnega...


Works for me :D uživaj na cestah in srečno ;)
Ne bi šv zdj peš u mesto, pa da mi plačaš taksi.

Prosim, pošljite mi informacije o avto dogodkih.
 
R 34 GT-R
Uporabnik
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: Ne maj 06, 2007 10:16 pm
Kraj: Najlepša dolina

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a R 34 GT-R Po okt 14, 2013 11:00 am

Hypermilerji prišli ste do skrajnosti, ki so primerne še samo za kako zaledenelo jezero... Zagovarjam pristope zdrave pameti, ekonomičnosti :roll: ampak kar je pa čez rob, je pa čez rob...
RiDe hArD
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Po okt 14, 2013 12:02 pm

lada2103 je napisal/-a:najboljša rešitev se mi zdi nekaj v smislu DEFA, električni grelec motorja. Ali pa ogrevana garaža in kakšen kalorifer.


Doma nadstrešek (ki je na eno stran vkopan in obzidan) še kar OK drži temperaturo: nekje 5 stopinj višja je ob nizkih temperaturah, kot v okolici (to sem opazil zadnjič, ko je bil zjutraj minus, ne vem pa, kako bo ob resnih ledenih temperaturah pozimi). Plus avto ob kakem snegu ni zamrznjen (nikoli ga ne rabim praskati iz ledu). Tako da je že nadstrešek boljši od nič.
DEFA grelec še nisem razmišljal. Je vprašanje, koliko se to dejansko splača. Če je investicija recimo 150, 200 evrov, bi se mi moralo poznati pri porabi vsaj 15% v zimskem času, da bi se mi investicija v recimo 2 letih povrnila. 15% pa pomeni že nekje 0,6 litra na 100km, tako razliko bom pa pri enourni vožnji težko pridelal (mogoče se zadeva splača pri kratkih relacijah, kjer se večino časa sicer voziš z neogretim motorjem).
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a abbe Po okt 14, 2013 12:23 pm

teli pokrovi čez masko so čist brezveze.
to ne pomaga nič,saj voda ne kroži čez hladilnik,dokler motor ni ogret na nekih 80 stopinj.
že res da piha to v motor pa da ga hladi,sam dost vozil ma sredaj izpušni kolektor tko da dejansko hladi le izpušni kolektor.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a J.McLane Po okt 14, 2013 12:36 pm

Mogoče še en trik, da ohraniš motor bolj na toplem, da ne uporabljaš gretja kabine temveč voziš v bundi in rokavicah :lol: pa ne me flameat
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
R 34 GT-R
Uporabnik
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: Ne maj 06, 2007 10:16 pm
Kraj: Najlepša dolina

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a R 34 GT-R Po okt 14, 2013 1:08 pm

Kaj pa mapiranje na malo bolj suho, avtov itak nimate obremenjenih, nekaj prostora v sami lambdi je zagotovo.
RiDe hArD
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a abbe Po okt 14, 2013 1:11 pm

R 34 GT-R je napisal/-a:Kaj pa mapiranje na malo bolj suho, avtov itak nimate obremenjenih, nekaj prostora v sami lambdi je zagotovo.

pri dizlu?
Ni vse res kar napišem
 
R 34 GT-R
Uporabnik
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: Ne maj 06, 2007 10:16 pm
Kraj: Najlepša dolina

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a R 34 GT-R Po okt 14, 2013 1:51 pm

abbe je napisal/-a:
R 34 GT-R je napisal/-a:Kaj pa mapiranje na malo bolj suho, avtov itak nimate obremenjenih, nekaj prostora v sami lambdi je zagotovo.

pri dizlu?


sj vozjo tud bencinarje, zmes pri dizlu ne vpliva na porabo?
RiDe hArD
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a abbe Po okt 14, 2013 1:56 pm

R 34 GT-R je napisal/-a:
abbe je napisal/-a:
R 34 GT-R je napisal/-a:Kaj pa mapiranje na malo bolj suho, avtov itak nimate obremenjenih, nekaj prostora v sami lambdi je zagotovo.

pri dizlu?


sj vozjo tud bencinarje, zmes pri dizlu ne vpliva na porabo?

upliva sam jo ne uravnava lambda sonda,
vsaj ne pri tem ki ga ima avtor.no ta sploh nima lambde.
Ni vse res kar napišem
 
thunderbolt
Uporabnik
 
Prispevkov: 1465
Pridružen: So maj 21, 2011 5:40 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a thunderbolt Po okt 14, 2013 2:25 pm

ishtmail - tvojega prejšnjega odgovora ne bom komentiral, ker je vedno najlažje s prstom pokazat na drugega (si v zvezi s svojim odgovorom lahko pogledaš kakšno viktimološko študijo).

Je pa konsistentnost tvojih izjav v nekaterih pogledih šepava. Recimo, kot je opozoril že tudi odprti clio. Nekaj strani nazaj si napisal, da na regionalkah in po mestu voziš po omejitvah, zdaj praviš, da "približno", kar je pa zelo relativno. In zdaj, če na AC nikoli nisi na prehitevalnem in se v ostalih primerih držiš omejitev, pa imaš vseeno težave oziroma jih imajo drugi z blendanjem, trobljenjem, kazanjem sredincev, celo rinjenjem s ceste - kako je potem to možno??
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Po okt 14, 2013 3:43 pm

Tudi sam se sprašujem, kako je to možno.

Ti dam primer: vozim po voznem pasu. Prehitevalni je prost prometa. V vzvratnem ogledalu vidim avto na voznem pasu, 100m za njim avto na prehitevalnem. Oba vozita z enako hitrostjo. Avto na voznem pasu me dobiti, nakar začne zavirati, namesto da bi se razvrstil na prehitevalnega (kar bi lahko storil bp, varno, ne da bi kogar koli omejeval, saj je drugi avto z isto hitrostjo 100m zadaj.
V glavnem, tip pribremza, kot da me je opazil zadnjo sekundo. Prehiti naju tisti drugi.
Sledi blendanje, trobljenje in sredinec.

Zakaj? Ker tip ni bil pozoren, ali pa ker ne razume najosnovnejših konceptov vožnje po AC, menjavanja pasov in spremljanja prometa pred in za vozilom.

še drugo vprašanje:
87km/h, kjer je dovoljeno 90, je 'približno' po omejitvah, pa menda znotraj tvojih toleranc? če je cesta prazna, si pa 'privoščim' tudi 75. EDIT: že vidim, sem nekonsistenten... Sori.
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
Uporabniški avatar
King1
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4317
Pridružen: Po mar 10, 2008 6:06 pm
Kraj: Vzhodno od Domžal

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a King1 Po okt 14, 2013 5:10 pm

O bože kere pa ti streljaš..... :roll: :roll: :roll: Sej ne morem verjeti.

lp
 
R 34 GT-R
Uporabnik
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: Ne maj 06, 2007 10:16 pm
Kraj: Najlepša dolina

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a R 34 GT-R Po okt 14, 2013 6:23 pm

abbe je napisal/-a:
R 34 GT-R je napisal/-a:
abbe je napisal/-a:
R 34 GT-R je napisal/-a:Kaj pa mapiranje na malo bolj suho, avtov itak nimate obremenjenih, nekaj prostora v sami lambdi je zagotovo.

pri dizlu?


sj vozjo tud bencinarje, zmes pri dizlu ne vpliva na porabo?

upliva sam jo ne uravnava lambda sonda,
vsaj ne pri tem ki ga ima avtor.no ta sploh nima lambde.


abbe, v mislih sem imel lambdo kot vrednost zmesi
RiDe hArD
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2391
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a DePalmo Po okt 14, 2013 6:28 pm

ishtmail je napisal/-a:Ti dam primer: vozim po voznem pasu. Prehitevalni je prost prometa. V vzvratnem ogledalu vidim avto na voznem pasu, 100m za njim avto na prehitevalnem. Oba vozita z enako hitrostjo. Avto na voznem pasu me dobiti, nakar začne zavirati, namesto da bi se razvrstil na prehitevalnega (kar bi lahko storil bp, varno, ne da bi kogar koli omejeval, saj je drugi avto z isto hitrostjo 100m zadaj.
V glavnem, tip pribremza, kot da me je opazil zadnjo sekundo. Prehiti naju tisti drugi.
Sledi blendanje, trobljenje in sredinec.

Jaz večkrat doživim ravno obratno, sem tisti ki je že na prehitevalnem in tisti ki te dohiteva skoči pred mano zadnji trenutek da moram jaz zavirat skoraj na polno, ne da bi tist idrugi svojo vožnjo prilagodil situaciji (ali malenkost pospešil in prehitel, se bi v tem primeru jaz prilagodil in pustil gas, ali pa že prej spustil gas in me spustil mimo, nato pa lahko zaradi mene prehiteva cel dan).

Problem vsega tega je da ljudje vozijo kot kure in ne spremljajo situacije okoli sebe, zato tudi prihaja do nesreč. Ampak, za te debate imamo drugo temo.

O varčni vožnji pa, sem ponovno poizkusil "pulse & glide", očitno sem spregledal da med "glide" je treba vreči iz prestave oops No, zelo me je motilo da je avto "v leru" in sem imel občutek da nimam prave kontrole nad njim, tako da sem raje vozil v prestavi in konstantno ohranjal hitrost. To pač ni zame, isto kot ni da bi se v dolino spustil "v leru".

In še zmeraj mislim da če se komu zdi da ima preveliko porabo in da mora šparat z "drsenjem" ter ugašanjem motorja, si naj kupi manjši in bolj varčen avto ali pa moped. Žal.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov