a_sist je napisal/-a:Glede predvolilnih 'bombončkov'... sej lani so bile vinjete profitabilne, anede? Več so prinesle, kot stari sistem..
Več so prinesle predvsem zaradi odiranja tranzitnih turistov, kar pa je za nujno posledico prineslo sankcije.
Da EU sankcije zaradi vinjet bodo, se je vedelo in bilo pričakovano. So pa raje to "vedenje" zamolčali in nas prikazovali kot žrtve EU (žrtve so bili kvečkjemu turistii in manj premožni Slovenci, kar je tudi bilo jasno že od začetka).
Približno se je vedelo tudi, kakšne in kolikšne bodo sankcije.
Če kdo v zgodbo o lanskem "uspehu" (finančno pokritje) vinjet ne vključi sankcij, je ali izredno slab matematik ali navaden manipulator.
Koliko nepovratnih sredstev (sankcije!) za bodoče AC smo že izgubili in koliko jih še bomo?
Lepo vključi še ta dejstva, pa ti bo zgodba o finančni "uspešnosti" vinjet hitro in trajno zasmrdela.
Dokler se gre za lastno rit, je naš človek hudo naiven in razmišlja zelo kratkoročno, zato so razni manipulatorji bili v Sloveniji vedno precej uspešni. Ni trajnih bližnjic - kakšen jarek se še da preskočit, dosti več pa ne.
In tu še besedice nismo rekli o "ugledu" Slovenije, povzročenem direktno s tako izpeljanim projektom sredi turistične sezone.
..............................................
Poleg tega smo lani pokasirali pol leta cestnin in skoraj vse turistične "velike" vinjete (na to je oblast računala, a hkrati zamolčala sankcije, da se je račun navidezno izšel!) + naše navadne, letos pa pol leta cestnin ni (kar se je tudi vedelo že lani - zato različne številke istih ekonomistov), uvedene bodo tedenske, sankcij bo pa zato manj (se pa za njih zdaj celo ve).
Hkrati se je nekaj zmanjšal tranzit (g. kriza), bodo pa zato verjetno kmalu poovečali cestnine tovornjakom. Na to misel navaja dejstvo, da so našim tovornjakarjem zmanjšali trošarine (ali kaj že?), kar je bila glavna zahteva ceha ob predlogu višjih cestnin.