Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
deutsch
Uporabnik še ni polnoleten
 
Prispevkov: 94
Pridružen: Če jun 13, 2013 9:38 pm

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a deutsch So feb 01, 2014 1:54 am

no bolj pogosto se mi zdi, da treba čistiti EGR ventil, DPF filtre in kaj je potem še tukaj pride zraven vzdrževanja kakšni stroški vse, a mogoče lahko odpove turbina če se voziš tko na kratke razdalje pa včasih daljše, a je to možno, da ti bo šla turbina pa pumpa.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a ~toMmy~ So feb 01, 2014 2:09 am

Če imaš toliko skrbi okrog dizla, prosim ne kupuj 10 let starega z realnimi 200+ k km, sploh pa ne za kratke relacije.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a lisko So feb 01, 2014 7:05 am

INFINITI je napisal/-a:
no-body je napisal/-a:
domen90 je napisal/-a:Zakaj sploh kupuješ dizla, če imaš do službe 3km? A zato, da boš kao prišparal na občasnih daljših relacijah, si boš uničeval avto s kratkimi furami?

Ti jaz povem kaj se zgodi. Dokler olje ni segreto in nima pravih mazalnih sposobnosti in takrat se turbina najbolj obrablja, ker je trenje največje. Posledično to pripelje do zračnosti, ki se najprej pojavi kot žvižganje, kasneje pa odpove. Pri dolgih vožnjah turbine zdržijo veliko, s kratkimi vožnjami, pa hitro odpovejo. S tem da pazi, obrati motorja nimajo veze z obrati turbine. Ti lahko hitro šaltaš in pospešuješ z nizkimi obrati motorja, pa boš vseeno gnal turbino v visoke obrate in povečeval obrabo. Pri kratkih vožnjah se ti v motorju in izpuhu nabira tudi kondenz, če imaš dpf filter se ti bo zaradi slabega izgorevanja zabasal. Pa veselo servisiranje ti želim ;)


preberi si kak dela turbina pa ti bo mogoče kaj bolj jasno...Samo tolk da ti povem da turbino ženejo izpušni plini in majo veze kakšni obrati so


Pomoje je on mislil na to da avto tiščiš v nižjih vrtljajih, ko recimo turbina že dobi polni pospešek oz fila na polno. So pa tudi vozni obrati, ko se turbina praktično nič ne vrti ampak ponavadi so neuporabni za normalno vožnjo



Tole bi pa prav rad videl....turbina se vrti že pod prostim tekom ampak ne doseže dovolj obratov, da bi ustvarila tlak....turbina se skoz vrti....ni pozicije on/off
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
aljo221
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 78
Pridružen: Ne maj 14, 2006 9:05 pm

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a aljo221 Ne feb 02, 2014 3:46 pm

Za na šiht pa nazaj si kupi dobro kolo za poletje, za zimo pa pejt na bus. Za daljše ture pa pejt z vlakom pa boš mel najmanj skrbi kako se pelje dizel al pa bencinar.
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a INFINITI Ne feb 02, 2014 6:11 pm

lisko je napisal/-a:
INFINITI je napisal/-a:
no-body je napisal/-a:
domen90 je napisal/-a:Zakaj sploh kupuješ dizla, če imaš do službe 3km? A zato, da boš kao prišparal na občasnih daljših relacijah, si boš uničeval avto s kratkimi furami?

Ti jaz povem kaj se zgodi. Dokler olje ni segreto in nima pravih mazalnih sposobnosti in takrat se turbina najbolj obrablja, ker je trenje največje. Posledično to pripelje do zračnosti, ki se najprej pojavi kot žvižganje, kasneje pa odpove. Pri dolgih vožnjah turbine zdržijo veliko, s kratkimi vožnjami, pa hitro odpovejo. S tem da pazi, obrati motorja nimajo veze z obrati turbine. Ti lahko hitro šaltaš in pospešuješ z nizkimi obrati motorja, pa boš vseeno gnal turbino v visoke obrate in povečeval obrabo. Pri kratkih vožnjah se ti v motorju in izpuhu nabira tudi kondenz, če imaš dpf filter se ti bo zaradi slabega izgorevanja zabasal. Pa veselo servisiranje ti želim ;)


preberi si kak dela turbina pa ti bo mogoče kaj bolj jasno...Samo tolk da ti povem da turbino ženejo izpušni plini in majo veze kakšni obrati so


Pomoje je on mislil na to da avto tiščiš v nižjih vrtljajih, ko recimo turbina že dobi polni pospešek oz fila na polno. So pa tudi vozni obrati, ko se turbina praktično nič ne vrti ampak ponavadi so neuporabni za normalno vožnjo



Tole bi pa prav rad videl....turbina se vrti že pod prostim tekom ampak ne doseže dovolj obratov, da bi ustvarila tlak....turbina se skoz vrti....ni pozicije on/off


No pa saj razumeš kaj sem mislil z "praktično nič ne vrti", ker v tistem prostem al pa mal višjem teku je podobno prdcu v vetrnico napram vrtenju ko ustvarja pritisk z nekim učinkom a ne?
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3878
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a Blinder Po feb 03, 2014 10:26 am

Kaj zdej, trpi več turbina z mrzlim oljem pri 1800 rpm in gas do konca al 2800 rpm pa polovico gasa. Pridelana moč in s tem pospešek je v obeh primerih enaka. Ker eni kao varčujejo z turbino ko je avto mrzel tako da vozijo z polno gasa in do 2000 rpm. Drugi pa rajši manj gasa in večje obrate, da se motor obnaša bolj podobno atmosferskemu, malo navora.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
Cefizelj
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1657
Pridružen: To dec 22, 2009 5:35 pm

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a Cefizelj Po feb 03, 2014 10:36 am

Blinder je napisal/-a:Kaj zdej, trpi več turbina z mrzlim oljem pri 1800 rpm in gas do konca al 2800 rpm pa polovico gasa. Pridelana moč in s tem pospešek je v obeh primerih enaka. Ker eni kao varčujejo z turbino ko je avto mrzel tako da vozijo z polno gasa in do 2000 rpm. Drugi pa rajši manj gasa in večje obrate, da se motor obnaša bolj podobno atmosferskemu, malo navora.


Dokler se olje ne segreje voziš z malo gasa in obrati do okoli 2000 rpm.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3878
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a Blinder Po feb 03, 2014 10:48 am

z malo gasa in malo obrati se komi uspeš premikat po parkirišču! :D še če imaš kak bolj švoh avto
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
Cefizelj
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1657
Pridružen: To dec 22, 2009 5:35 pm

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a Cefizelj Po feb 03, 2014 11:18 am

Hehe, dobro to je res :D Sam tko mislm, ne vem 50 v četrti, 90 v šesti (peti odvisno od avta), pač da so nizki obrati. Ne tko ko gledaš ljudi k vozjo 50 v drugi na obrate :D
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a Jerch_ Po feb 03, 2014 11:56 am

Cefizelj je napisal/-a:
Blinder je napisal/-a:Kaj zdej, trpi več turbina z mrzlim oljem pri 1800 rpm in gas do konca al 2800 rpm pa polovico gasa. Pridelana moč in s tem pospešek je v obeh primerih enaka. Ker eni kao varčujejo z turbino ko je avto mrzel tako da vozijo z polno gasa in do 2000 rpm. Drugi pa rajši manj gasa in večje obrate, da se motor obnaša bolj podobno atmosferskemu, malo navora.


Dokler se olje ne segreje voziš z malo gasa in obrati do okoli 2000 rpm.


tole je bolj slaba definicija.
realno bi bilo pametno avto vozit v obratih max navora 1750-2500 pri novejših dizlih z zmanjšano močjo- torej lepo zvezno pospeševanje brez pritiska gasa do konca.
najslabše za turbino, sploh mrzlo je tisto butanje iz turbo luknje do max pritiska, ki ga izvaja. in to opažam, da dizelaši radi počnejo.. torej metoda prestaviti v čim nižje obrate, potem cigla gas, čakanje par sekund.. nato butne in takoj prestavit. krasno za dpf, vztrajnik in še kaj. v tisti stotinki ko butne turbina ne glede na sodobnost motorja za trenutek ne pride do idealnega zgorevanja- pri starih motorjih bi se za trenutek pokadilo. no takrat je ključen trenutek za vse ki radi šparate. na nafti a malo manj generalno..
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3878
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a Blinder Po feb 03, 2014 11:56 am

Če vzdržuješ hitrost 50 kmh (zelo malo potrebne moči) pa imaš drugo prestavo in 3000 rpm... zdej če govorimo o turbini pustimo stat porabo goriva in obrabo motorja... ampak turbina takrat bi morala imet zelo nizke obrate. Ker cel komplet motor dá malo nič moči iz sebe, torej tudi izpušnih plinov je malo in turbina počiva.
Se pa zna zgodit da v tej situaciji v drugi prestavi je duplo izpušnih plinov kot v četrti. Proizvedena moč motorja je enaka ampak v drugi prestavi motor porabi toliko več goriva zaradi svojih notranjih izgub
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a Jerch_ Po feb 03, 2014 12:00 pm

Blinder je napisal/-a:Če vzdržuješ hitrost 50 kmh (zelo malo potrebne moči) pa imaš drugo prestavo in 3000 rpm... zdej če govorimo o turbini pustimo stat porabo goriva in obrabo motorja... ampak turbina takrat bi morala imet zelo nizke obrate. Ker cel komplet motor dá malo nič moči iz sebe, torej tudi izpušnih plinov je malo in turbina počiva.
Se pa zna zgodit da v tej situaciji v drugi prestavi je duplo izpušnih plinov kot v četrti. Proizvedena moč motorja je enaka ampak v drugi prestavi motor porabi toliko več goriva zaradi svojih notranjih izgub


končno nekdo, ki je dobro opisal stvar.. ker se turbina vrti na podlagi izpušnih plinov a tej prihajajo zaradi izgorevanja je torej vrtenje turbine odvisno od tega koliko nafte in kisika izgori. in torej koliko dozirate le tega z desno nogo v motor je bolj pomembno kot koliko obratov ima motor- vsaj za obremenjenost turbine..
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a ~toMmy~ Po feb 03, 2014 12:40 pm

Pa saj čutiš, kako se avto odziva na kakšno vožnjo. Jaz ni šans da bi ga hladnega samo do 2000 obratov vozil, sploh ko grem od doma in imam nekaj klanca takoj, ko pridem na glavno cesto. Dosti raje zmeren gas, pa malo višji obrati (nižja prestava), kot da ga čisto hladnega mučim z vprašljivim pritiskom olja, izgorevanjem, obremenitvijo turbine, vztrajnika, ...

P.S.: Če premislim, se s hladnim pri zimskih temperaturah, dokler se avto/kombi vsaj malo ne ogreje, praviloma vozim prestavo nižje kot ponavadi s toplim, da se izognem (pre)nizkim obratom. Avta od voznika, ki se drži teh magičnih 2000 obratov, raje nikoli ne kupim. :roll:
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
krimič
Novinec
 
Prispevkov: 400
Pridružen: Pe okt 09, 2009 6:40 pm

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a krimič Po feb 03, 2014 2:11 pm

Torej če kupiš novejšega turbo bencinarja si na istem problem, kot ga je opisal @domen90?
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a abbe Po feb 03, 2014 2:54 pm

vglavnem sploh ni važen kako se voziš turbo more zdržat neglede na vse.
koj k se cagr za vodomal premakne je že dost toplo za tiščat ga.
kr eni opisi o toplem motorju on ovo.turbo je skos mazan nevem zakaj ga nebi smel tiščat v obrate če motor ni zgret na 90.od kje ta podatek?
že po parih minutah je dost zadeva ograta za tiščanje.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a lisko Po feb 03, 2014 8:42 pm

Blinder je napisal/-a:Kaj zdej, trpi več turbina z mrzlim oljem pri 1800 rpm in gas do konca al 2800 rpm pa polovico gasa. Pridelana moč in s tem pospešek je v obeh primerih enaka. Ker eni kao varčujejo z turbino ko je avto mrzel tako da vozijo z polno gasa in do 2000 rpm. Drugi pa rajši manj gasa in večje obrate, da se motor obnaša bolj podobno atmosferskemu, malo navora.



Moč je navor x obrati
Navor pa so obrati x srednji efektivni tlsak sesalnega kanala (polnjenje cilindra)

Torej? Vse jasno :) Višji obrati in manj pritisjen plin.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
deutsch
Uporabnik še ni polnoleten
 
Prispevkov: 94
Pridružen: Če jun 13, 2013 9:38 pm

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a deutsch Po feb 03, 2014 9:49 pm

Se pravi je dizla najbolje vozit npr da imaš v četrti in greš npr 50km/uro, a je to dobro za turbino, ker sedaj ko imam bencinarja jaz tako včasih počnem.
 
matayus
Novinec
 
Prispevkov: 404
Pridružen: Ne sep 20, 2009 6:32 pm

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a matayus Sr feb 05, 2014 4:26 pm

Treba vedet kako avtomobilu najbolje paše. Jaz svojega dizla (2.0 DTI) vozim 50 v 3. prestavi. To je okoli 2.000 obratov.
 
Uporabniški avatar
domen90
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 504
Pridružen: Sr apr 20, 2011 9:09 pm

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a domen90 Če feb 06, 2014 3:16 pm

abbe je napisal/-a:vglavnem sploh ni važen kako se voziš turbo more zdržat neglede na vse.
koj k se cagr za vodomal premakne je že dost toplo za tiščat ga.
kr eni opisi o toplem motorju on ovo.turbo je skos mazan nevem zakaj ga nebi smel tiščat v obrate če motor ni zgret na 90.od kje ta podatek?
že po parih minutah je dost zadeva ograta za tiščanje.


Ja pa kaj še. Turbo je že mazan, ima pa neogreto olje precej slabše mazalne sposobnosti kot pa ogreto, ergo je obraba večja. In olje se segreje kasneje kot pa voda.
Slika
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: dizel motorji - obnašanje

Napisal/-a J.McLane Če feb 06, 2014 3:50 pm

IMHO bi rekel da je mazanje s hladnim oljem boljše, vendar ne teče tako tobro kot ogreto, ampak možnost, da kam ne priteče je verjetno majhna.

Sedaj bomo nekako prišli do zaključka, da dizla moraš vozit tako kot bi vozil NA bencinarja brez navora =P Kaj je torej prednost dizla?
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov