wolgy je napisal/-a:Nevem kje so inspekcije pa ostale pristojne sluzbe... kaj nimajo prevozniki nobenih kontrol?
Imajo, imajo...ampak v praksi se vse konča pri kuvertah pod mizo.
wolgy je napisal/-a:Nevem kje so inspekcije pa ostale pristojne sluzbe... kaj nimajo prevozniki nobenih kontrol?
sašo5 je napisal/-a:esem je napisal/-a:Tole preberi
tole je bilo še v "zlatih" časih 2007/2008stanje danes
Tonija bi kap zadela še pred prvo furo
Sicer ste pa vsi videli prejšnji teden na TV tistega Fijavža > vse jasno
Sheeper je napisal/-a:Jamramo skoraj vsi, v Sloveniji pa je to itak nacionalni šport. V nasprotnem primeru, bi lahko kdo celo pomislil, da nam v bistvu sploh ne gre slabo.
Sheeper je napisal/-a:No, da še jaz pristavim svoja dva centa.
Pred kratkim sem dopolnil 25 let, v špediciji (vlačilec) sem skoraj šest let (maja bo 6). Sam sem si hvalabogu našel avstrijsko firmo, kjer so razmere malo boljše kot v Sloveniji, ampak se tudi ni ravno za hvalit. V Avstriji je pač malo lepša neto plača oz osnova (boljše v primeru bolniške, dopusta in za penzijo).
Od začetka sem delal 2 leti pri slovenski firmi. Prijavljen si na osnovno plačo kot čistilka (cca 580 neto) ostalo so "kao" dodatki (dnevnice,potnmi stroški), ki so v resnici kilometri (pri slo firmi je bilo osnovna plača + 8 centov kilometer, 75 eur če si vikend zunaj). Če te disponent/-ka slabo obrača, dobiš po 1400, 1500, 1600 neto na mesec... Kaj več se v Slo težko dobi, če voziš regulo. Kot je že nekdo napisal, če gre nekdo v to delo samo zaradi zaslužka, naj raje 2x premisli. Sam bi že zdavnaj obupal, če nebi imel takega veselja do tega dela.. Sam imam pač to skoraj v krvi (foter je bil šofer, 5 stricev vsi šoferji, bratranci šoferji itd itd..), in sem bil v tem zraven od malega in hodil zraven z očetom na fure... Že kot otroku mi je bila želja, da bi vozil kamion, zato sem takoj po končani srednji šoli naredil izpit in npk ter šel vozit špedicijo...
No, gledat kamione od zunaj ali hodit zraven na fure kot sopotnik je eno, dejansko bit voznik pa drugo.. tega sem se jaz kar dobro zavedal, pa vseeno sem še bil rahlo presenečen potem v praksi... Fajn bi bilo, da imaš uvajanja vsaj kake 3 tedne, da prideš malo not, jaz sem recimo imel samo en teden uvajanja pa so me že poslali samega... No ja, sicer danes to ni več tak problem, ni več mej, pa tudi navigacije ogromno pomagajo (+ zdrava pamet pri uporabi slednjih). Je pa danes dosti večji časovni pritisk kot včasih, vsi že imajo sledenje in te gledajo, nekatere firme komplicirajo pri porabi itd itd..
Mene pri našem poklicu najbolj moti do, da nismo niti najmanj spoštovani, vsi so nam lahko šefi in se zdirajo na nas (pa naj bo to tečna ženska/moški v pisarni pri sprejemu, viličarist, skladiščnik, policisti), na avtocesti si vsem v napoto (preklet šofer spet prehiteva), sploh v Sloveniji kjer je vozniška kultura res na psu in se moraš dejansko arogantno in agresivno obnašat v prometu če hočeš sploh na levi pas, ker se osebnemu za tabo grozno mudi v službo, ti prasec kamionarski počasen pa nimaš kaj iskati na levem pasu. Po firmah moraš včasih po urah čakanja in porabljenih živcev, še vedno bit prijazen in vljuden če hočeš sploh naložit, čeprav bi jih naraje poslal v tri krasne, ampak oni imajo prav, in moraš včasih res dosti požret. Potem so tu še kazni za prekrške ki so ponekod absurdne (sploh Italija, Madžarska). Ampak sam nekih večjih kazni nisem plačal, pa tudi z bav bav Italijani imam dobre izkušnje, samo dokaj po predpisih moraš vozit, bit sproščen, spoštljiv in prijazen med kontrolo pa ponavadi lepo skozi prideš. Zdaj za tuš je pa tako, nekateri vozniki se verjetno spoh ne tuširajo (ali pa 1x na dva tedna), nekateri se vsak dan itd. Včasih se zgodi, da se ne moraš stuširat, ker si si kaj planiral, pa te kaj zajebe na kaki firmi z nakladom in moraš pred firmo prespat, sredi ulice, kjer pač ni tuša. Po Sloveniji so tudi bolj bogi tuši, v Italiji pa kako kje. V nemčiji se povsod plačajo, v avstriji se marsikje najde zastonj tuš (predvsem Landzeit počivališča) na Asfinag parkingih je 1 eur (15min). Včasih imaš srečo in se lahko na kaki firmi stuširaš. Sam imam za nujne primere zraven 20 litrsko posodo za vodo, s katero se tudi da lepo očistit pred spanjem, če znaš. Je pa zdaj pozimi malo problem tole s kanistrčkom, se hitro prehladiš.
No zdaj sem pisal več ali manj o minusih, ampak so pa tudi plusi. Meni se dopade to da dosti potujem (ne vem če bi se lahko navadil na službo ki je nekje v pisarni, vsak dan na istem kraju), spremenljiv del čas (enkrat štartaš ob 3.00, drugič ob 8.00 in tako), različna mesta, države, jeziki, ceste. Spoznaš veliko ljudi pa najsibodo prijazni ali malo manj, včasih ti kaka luštna,prijazna pupa v pisarni prav polepša dan
. V koloni je tudi fajn gledat levo dol v avte, sploh poleti, ko je dosti golih nogic na levem pasu v avtih
. Paše mi neka "svoboda", šef me sicer gleda kaj delam, mi sledi po računalniku, ampak še vseeno sem sam v kabini, če mi zapaše sredi noči Rock n Roll Train od AC/DC si jih dam gor, ful na glas, sredi prazne avtoceste in se počutim kot kralj sveta
. Dosti si lahko sam s sabo, v svojih mislih, lahko kaj bereš med čakanjem, si kaj skuhaš za pojest itd... Včasih si lahko tudi kaj ogledaš, če se pač obrne da imaš ravno čas. Sam sem bil že marsikje in marsikaj videl. Recimo Audi muzej v Ingolstadtu (ki je celo zastonj), center kakega mesta (moraš ponavadi peš, so povsod prepovedi za kamione
). Aja pa čas izjemnoo hitro mine v naši službi, nikoli ni tečno, čeprav bi kdo lahko mislil drugače. Kljub temu da ponavadi delavnik traja 15 ali 13 ur, kar hitro mine in je še to včasih premalo za vse zrihtat
. Sam imam pač zelo rad kamione, špedicijo in nasploh to službo ampak ne več tako močno kot včasih
. Sicer če sem na bolniški/dopustu ali podobno, začnem hitro pogrešat potovanja, oz me pač ima, da bi nekam šel :P.
Bi pa si sam, verjetno naslednjo službo iskal nekje v avstriji na kaki redni liniji (z dnevnim vračanjem domov). Plače so namreč na špediciji premajhne v primerjavi z notranjim prometom v Avstriji. Če gledaš koliko ur na teden si zdoma...
Bog ne daj, da kaki mladi punci (ne vem koliko si star) omeniš, da si šofer na špediciji, vsaka kar hitro zavije z očmi
. Kot prvo - to pač ni ravno ambiciozen poklic saj nimaš neke možnosti napredovanja, kot drugo bi mlade punce rade, da vsak dan ob njjih "spiš"
itn. Sam sem pač to sprejel in se ne sekiram za tiste, ki me sodijo po tem kar delam oz kaj si mislijo
. Dokler bom v tem užival, bom to delal in to je to
. Verjetno sem še marsikaj pozabil, če te pa še kaj zanima pa kar vprašaj, tudi sam sem rad veliko bral šoferske zgodbice in forume, preden sem sam začel
. Lep pozdrav
.
Sheeper je napisal/-a:Kot prvo si je treba priznati, da imamo vsi maslo na glavi. Tako poklicni vozniki, kot vozniki osebnih avtomobilov.
Kot drugo, v Sloveniji absolutno manjka tretji pas, saj imamo zaradi lege naše države, veliko tovornega prometa (predvsem tranzitnega).
Ampak glede vozniške kulture v Sloveniji, me nebo noben prepričal v nasprotno, saj sem zadnja 4 leta po 4x tedensko na relaciji Gorica - Šentilj ali obratno (po AC). Koliko je to kilometrov in preživetih ur po naših AC izračunaj sam. Verjemi, da vidim marsikaj, seveda tudi veliko poklicnih voznikov ki delajo nečednosti in si marsikaj privoščijo. Ampak glede blendanja z lučmi, hupanja, kazanja raznih sredincev ipd. s strani voznikov osebnih vozil, nam ne pride nobena država blizu (tukaj mislim zahodno Evropo, po Balkanu in vzhodni Evropi nisem dosti vozil). Vse te nestrpne voznike, bi dal najprej v kabino poklicnega voznika oz. zraven na furo za kak teden ali dva, nato pa še za kak mesec dni v Anglijo ali Irsko, da sploh vidijo kaj pomeni pojem vozniška kultura. Tam dobiš občutek, da si prišel na drug planet, saj je razlika kot dan in noč. Tam se blenda samo takrat, ko nas spustijo prehitevat -kljub temu, da so hitrejši- ali, ko kje v križišču kam zavijamo. Tudi ko ti tam koga spustiš, se vsak zahvali (ali z roko, lučmi, varnostnimi utripalkami itn).
Glede zapisa "dokaj po predpisih" - tukaj sem mislil predvsem na upoštevanje časov voženj, počitkov, upoštevanje delovnega časa, pravilna uporaba tahografa in označevanje drugih aktivnosti na tahografu. V 29 dneh (za koliko nas nadzorni organi pač lahko kontrolirajo) se pač najde kakšna napakica, pa če se še tako trudiš, da bi bil čisto "čist". Ti si verjetno predvideval, da jaz mislim na hitrost, prehitevanje ipd.
Da so "šleperji" težki in imajo daljšo zavorno pot se seveda strinjam in se tega tudi zavedam. Upam tudi, da se ti zavedaš, da imamo "šleperji" na voljo več zavor kot osebni avtomobil. Tukaj mislim na normalne (zračne) zavore na 5 oseh + motorna zavora + retarder (v nekaterih kamionih kot opcija in posledično na voljo za doplačilo).
Prehitevanja po polni in prazni AC nebi komentiral. Sam vem le to, da v Sloveniji velja prepoved prehitevanja vsak dan med 6. in 9. uro ter med 14. in 17. uro, na nekaterih odsekih pa je splošna prepoved prehitevanja, ki velja 24 ur na dan. Sam tudi pri prehitevanju tovornega vozila, vedno prej vključim smernik, in če vidim recimo 300 metrov za sabo 3 ali 4 voznike osebnih vozil, ki se približujejo z dokaj višjo hitrostjo od moje, jih brez problema "počakam" oz. spustim mimo. Poznam pa sodelavce (torej iz naše firme), ki jih boli k. in res ne upoštevajo hitrejših osebnih vozil, nakar se še smejijo. To žal meče slabo luč na nas ostale, ki se trudimo biti uvidevni oz. strpni do ostalih v prometu. Enako je z vozniki osebnih vozil.
Upam, da zdaj ne zanetiva kakšne never-ending forumske debate oz. prepira in da ne zaidemo preveč iz okvirjev teme..
Lep pozdrav.
Po forumu brska: Google [Bot] in 20 gostov