Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Služba voznik

Napisal/-a Daedalus Po jan 19, 2015 5:59 pm

wolgy je napisal/-a:Nevem kje so inspekcije pa ostale pristojne sluzbe... kaj nimajo prevozniki nobenih kontrol?


Imajo, imajo...ampak v praksi se vse konča pri kuvertah pod mizo.
 
marjan novak
Novinec
 
Prispevkov: 434
Pridružen: Sr okt 25, 2006 6:24 pm
Kraj: ljubljana

Re: Služba voznik

Napisal/-a marjan novak Po jan 19, 2015 6:21 pm

Dejansko je kriza v vseh sektorjih., pri življenju je le javni sektor, toda brez panike, ker od tega živi dobra četrtina Slovenije.
Posamezni prevozniki si očitno lahko privoščijo nekaj komadov najnovejših šleperjev ( man, mercedes...), pa mi nikakor ni jasno od kod jim denar, če gledajo na vsak liter.
Najnovejšo "floto" sem doslej videl pri Brusu (Idrija). Ima pa redne vožnje za Kolektor in Hidrio.

Zanima me kako se obračunava cena prevoza? Po km, vrednosti blaga, teži in koliko - iz radovednosti - bi stal prevoz do Milana?

LP
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Re: Služba voznik

Napisal/-a primozek68 Po jan 19, 2015 7:50 pm

Sej starga kamiona si ne more vsak privoščit. Leasing, zgont čimbolj čimprej,prodat in novga,preden se začnejo popravila
Sex turns gay people into Mexicans.
 
perom
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 71
Pridružen: So nov 25, 2006 9:33 am

Re: Služba voznik

Napisal/-a perom Po jan 19, 2015 9:28 pm

Pri nas se, sicer kombiji, menjajo na vsake dve leti. Po izteku garancije. Če ti crkne kaj zunaj, je lahko hudičevo drago. Tako pa pelješ do prvega uradnega servisa oz. koristiš asistenco. So pa tudi nekatere stranke, ki zahtevajo najnovejši vozni park
 
Uporabniški avatar
For
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1524
Pridružen: Po sep 13, 2004 10:31 pm

Re: Služba voznik

Napisal/-a For Po jan 19, 2015 9:46 pm

sašo5 je napisal/-a:
esem je napisal/-a:Tole preberi


tole je bilo še v "zlatih" časih 2007/2008 :arrow: stanje danes :roll: Tonija bi kap zadela še pred prvo furo :mrgreen: Sicer ste pa vsi videli prejšnji teden na TV tistega Fijavža > vse jasno

Uf.... Toni je spet (po šestih letih) prebral svojo zgodbo :( .... sem že pozabil da sem to napisal. ;)

Groza! :roll:

Če bi se dalo dobiti kaj normalnega in poštenega, bi še jaz spet poskusil.....ampak .... :huh:
 
Uporabniški avatar
Sheeper
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 35
Pridružen: Ne mar 02, 2008 4:34 pm

Re: Služba voznik

Napisal/-a Sheeper Po jan 19, 2015 11:02 pm

No, da še jaz pristavim svoja dva centa.

Pred kratkim sem dopolnil 25 let, v špediciji (vlačilec) sem skoraj šest let (maja bo 6). Sam sem si hvalabogu našel avstrijsko firmo, kjer so razmere malo boljše kot v Sloveniji, ampak se tudi ni ravno za hvalit. V Avstriji je pač malo lepša neto plača oz osnova (boljše v primeru bolniške, dopusta in za penzijo).

Od začetka sem delal 2 leti pri slovenski firmi. Prijavljen si na osnovno plačo kot čistilka (cca 580 neto) ostalo so "kao" dodatki (dnevnice,potnmi stroški), ki so v resnici kilometri (pri slo firmi je bilo osnovna plača + 8 centov kilometer, 75 eur če si vikend zunaj). Če te disponent/-ka slabo obrača, dobiš po 1400, 1500, 1600 neto na mesec... Kaj več se v Slo težko dobi, če voziš regulo. Kot je že nekdo napisal, če gre nekdo v to delo samo zaradi zaslužka, naj raje 2x premisli. Sam bi že zdavnaj obupal, če nebi imel takega veselja do tega dela.. Sam imam pač to skoraj v krvi (foter je bil šofer, 5 stricev vsi šoferji, bratranci šoferji itd itd..), in sem bil v tem zraven od malega in hodil zraven z očetom na fure... Že kot otroku mi je bila želja, da bi vozil kamion, zato sem takoj po končani srednji šoli naredil izpit in npk ter šel vozit špedicijo...

No, gledat kamione od zunaj ali hodit zraven na fure kot sopotnik je eno, dejansko bit voznik pa drugo.. tega sem se jaz kar dobro zavedal, pa vseeno sem še bil rahlo presenečen potem v praksi... Fajn bi bilo, da imaš uvajanja vsaj kake 3 tedne, da prideš malo not, jaz sem recimo imel samo en teden uvajanja pa so me že poslali samega... No ja, sicer danes to ni več tak problem, ni več mej, pa tudi navigacije ogromno pomagajo (+ zdrava pamet pri uporabi slednjih). Je pa danes dosti večji časovni pritisk kot včasih, vsi že imajo sledenje in te gledajo, nekatere firme komplicirajo pri porabi itd itd..

Mene pri našem poklicu najbolj moti do, da nismo niti najmanj spoštovani, vsi so nam lahko šefi in se zdirajo na nas (pa naj bo to tečna ženska/moški v pisarni pri sprejemu, viličarist, skladiščnik, policisti), na avtocesti si vsem v napoto (preklet šofer spet prehiteva), sploh v Sloveniji kjer je vozniška kultura res na psu in se moraš dejansko arogantno in agresivno obnašat v prometu če hočeš sploh na levi pas, ker se osebnemu za tabo grozno mudi v službo, ti prasec kamionarski počasen pa nimaš kaj iskati na levem pasu. Po firmah moraš včasih po urah čakanja in porabljenih živcev, še vedno bit prijazen in vljuden če hočeš sploh naložit, čeprav bi jih naraje poslal v tri krasne, ampak oni imajo prav, in moraš včasih res dosti požret. Potem so tu še kazni za prekrške ki so ponekod absurdne (sploh Italija, Madžarska). Ampak sam nekih večjih kazni nisem plačal, pa tudi z bav bav Italijani imam dobre izkušnje, samo dokaj po predpisih moraš vozit, bit sproščen, spoštljiv in prijazen med kontrolo pa ponavadi lepo skozi prideš. Zdaj za tuš je pa tako, nekateri vozniki se verjetno spoh ne tuširajo (ali pa 1x na dva tedna), nekateri se vsak dan itd. Včasih se zgodi, da se ne moraš stuširat, ker si si kaj planiral, pa te kaj zajebe na kaki firmi z nakladom in moraš pred firmo prespat, sredi ulice, kjer pač ni tuša. Po Sloveniji so tudi bolj bogi tuši, v Italiji pa kako kje. V nemčiji se povsod plačajo, v avstriji se marsikje najde zastonj tuš (predvsem Landzeit počivališča) na Asfinag parkingih je 1 eur (15min). Včasih imaš srečo in se lahko na kaki firmi stuširaš. Sam imam za nujne primere zraven 20 litrsko posodo za vodo, s katero se tudi da lepo očistit pred spanjem, če znaš. Je pa zdaj pozimi malo problem tole s kanistrčkom, se hitro prehladiš :D.

No zdaj sem pisal več ali manj o minusih, ampak so pa tudi plusi. Meni se dopade to da dosti potujem (ne vem če bi se lahko navadil na službo ki je nekje v pisarni, vsak dan na istem kraju), spremenljiv del čas (enkrat štartaš ob 3.00, drugič ob 8.00 in tako :)), različna mesta, države, jeziki, ceste. Spoznaš veliko ljudi pa najsibodo prijazni ali malo manj, včasih ti kaka luštna,prijazna pupa v pisarni prav polepša dan :). V koloni je tudi fajn gledat levo dol v avte, sploh poleti, ko je dosti golih nogic na levem pasu v avtih :). Paše mi neka "svoboda", šef me sicer gleda kaj delam, mi sledi po računalniku, ampak še vseeno sem sam v kabini, če mi zapaše sredi noči Rock n Roll Train od AC/DC si jih dam gor, ful na glas, sredi prazne avtoceste in se počutim kot kralj sveta :). Dosti si lahko sam s sabo, v svojih mislih, lahko kaj bereš med čakanjem, si kaj skuhaš za pojest itd... Včasih si lahko tudi kaj ogledaš, če se pač obrne da imaš ravno čas. Sam sem bil že marsikje in marsikaj videl. Recimo Audi muzej v Ingolstadtu (ki je celo zastonj), center kakega mesta (moraš ponavadi peš, so povsod prepovedi za kamione :D ). Aja pa čas izjemnoo hitro mine v naši službi, nikoli ni tečno, čeprav bi kdo lahko mislil drugače. Kljub temu da ponavadi delavnik traja 15 ali 13 ur, kar hitro mine in je še to včasih premalo za vse zrihtat :lol:. Sam imam pač zelo rad kamione, špedicijo in nasploh to službo ampak ne več tako močno kot včasih :D. Sicer če sem na bolniški/dopustu ali podobno, začnem hitro pogrešat potovanja, oz me pač ima, da bi nekam šel :P.
Bi pa si sam, verjetno naslednjo službo iskal nekje v avstriji na kaki redni liniji (z dnevnim vračanjem domov). Plače so namreč na špediciji premajhne v primerjavi z notranjim prometom v Avstriji. Če gledaš koliko ur na teden si zdoma...

Bog ne daj, da kaki mladi punci (ne vem koliko si star :) ) omeniš, da si šofer na špediciji, vsaka kar hitro zavije z očmi :). Kot prvo - to pač ni ravno ambiciozen poklic saj nimaš neke možnosti napredovanja, kot drugo bi mlade punce rade, da vsak dan ob njjih "spiš" :evil: itn. Sam sem pač to sprejel in se ne sekiram za tiste, ki me sodijo po tem kar delam oz kaj si mislijo :). Dokler bom v tem užival, bom to delal in to je to :). Verjetno sem še marsikaj pozabil, če te pa še kaj zanima pa kar vprašaj, tudi sam sem rad veliko bral šoferske zgodbice in forume, preden sem sam začel :). Lep pozdrav :).
 
Uporabniški avatar
ojnica
aka Sonček
 
Prispevkov: 2497
Pridružen: Po jun 25, 2012 9:34 pm
Kraj: daleč še iz Vrhnike

Re: Služba voznik

Napisal/-a ojnica Po jan 19, 2015 11:45 pm

Če ti paše tak način življenja, zakaj pa ne ;)
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Služba voznik

Napisal/-a ~toMmy~ To jan 20, 2015 5:04 am

Ne vem, kje v živite, da se vam prevozništvo zdi takšna izjema... Ne poznate nobene kelnarce, trgovke, koga ki dela v proizvodnji, tudi pisarni, ki bi se potožil/a? Žal se sranje množično dogaja v skoraj vseh panogah, tudi v javni upravi marsikje...

Lep pozdrav iz Skopja! :)
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
Sheeper
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 35
Pridružen: Ne mar 02, 2008 4:34 pm

Re: Služba voznik

Napisal/-a Sheeper To jan 20, 2015 9:25 am

Jamramo skoraj vsi, v Sloveniji pa je to itak nacionalni šport. V nasprotnem primeru, bi lahko kdo celo pomislil, da nam v bistvu sploh ne gre slabo :).
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4487
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Služba voznik

Napisal/-a Firediver To jan 20, 2015 9:48 am

Sheeper je napisal/-a:Jamramo skoraj vsi, v Sloveniji pa je to itak nacionalni šport. V nasprotnem primeru, bi lahko kdo celo pomislil, da nam v bistvu sploh ne gre slabo :).


V bistvu nam gre res še vedno dobro, samo da je nacionalno šport postalo to, da se izpostavlja, da gre drugim še slabše od nas. Kot da bomo krizo premagali samo s tem dejstvom brez drugih sprememb.

Zanimivo se mi zdi, ko kakšnega direktorja slišim javkati kako so časi slabi. Hja, ko je gospodarska rast, je lahko vsak osel direktor, saj gre vse bolj ali manj samo od sebe naprej, kvaliteta vodstva pa se pokaže, ko je kriza! Sicer je odvisno od produkta, ki ga podjetje nudi, ampak tudi vodstvo mora pokazati zagrizenost za posel, ne pa, da po najlažji poti (to zna vsak osnovnošolec) reže stroške in stiska zaposlene pri plačah in upravičeno zasluženih dodatkih.

No, kar pa država zahteva glede davkov in prispevkov, je pa druga zgodba. Sramota, da s tako visokimi dajatvami ne zmore vsaj minimalno normalno delovati. Druge države delujejo dosti bolje z manjšimi dajatvami, zato je prvi ukrep na dlani. In tujina je živ primer (ne teoretičen ali celo hipotetičen), da zadeva deluje.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Služba voznik

Napisal/-a Daedalus To jan 20, 2015 4:34 pm

Sheeper je napisal/-a:No, da še jaz pristavim svoja dva centa.

Pred kratkim sem dopolnil 25 let, v špediciji (vlačilec) sem skoraj šest let (maja bo 6). Sam sem si hvalabogu našel avstrijsko firmo, kjer so razmere malo boljše kot v Sloveniji, ampak se tudi ni ravno za hvalit. V Avstriji je pač malo lepša neto plača oz osnova (boljše v primeru bolniške, dopusta in za penzijo).

Od začetka sem delal 2 leti pri slovenski firmi. Prijavljen si na osnovno plačo kot čistilka (cca 580 neto) ostalo so "kao" dodatki (dnevnice,potnmi stroški), ki so v resnici kilometri (pri slo firmi je bilo osnovna plača + 8 centov kilometer, 75 eur če si vikend zunaj). Če te disponent/-ka slabo obrača, dobiš po 1400, 1500, 1600 neto na mesec... Kaj več se v Slo težko dobi, če voziš regulo. Kot je že nekdo napisal, če gre nekdo v to delo samo zaradi zaslužka, naj raje 2x premisli. Sam bi že zdavnaj obupal, če nebi imel takega veselja do tega dela.. Sam imam pač to skoraj v krvi (foter je bil šofer, 5 stricev vsi šoferji, bratranci šoferji itd itd..), in sem bil v tem zraven od malega in hodil zraven z očetom na fure... Že kot otroku mi je bila želja, da bi vozil kamion, zato sem takoj po končani srednji šoli naredil izpit in npk ter šel vozit špedicijo...

No, gledat kamione od zunaj ali hodit zraven na fure kot sopotnik je eno, dejansko bit voznik pa drugo.. tega sem se jaz kar dobro zavedal, pa vseeno sem še bil rahlo presenečen potem v praksi... Fajn bi bilo, da imaš uvajanja vsaj kake 3 tedne, da prideš malo not, jaz sem recimo imel samo en teden uvajanja pa so me že poslali samega... No ja, sicer danes to ni več tak problem, ni več mej, pa tudi navigacije ogromno pomagajo (+ zdrava pamet pri uporabi slednjih). Je pa danes dosti večji časovni pritisk kot včasih, vsi že imajo sledenje in te gledajo, nekatere firme komplicirajo pri porabi itd itd..

Mene pri našem poklicu najbolj moti do, da nismo niti najmanj spoštovani, vsi so nam lahko šefi in se zdirajo na nas (pa naj bo to tečna ženska/moški v pisarni pri sprejemu, viličarist, skladiščnik, policisti), na avtocesti si vsem v napoto (preklet šofer spet prehiteva), sploh v Sloveniji kjer je vozniška kultura res na psu in se moraš dejansko arogantno in agresivno obnašat v prometu če hočeš sploh na levi pas, ker se osebnemu za tabo grozno mudi v službo, ti prasec kamionarski počasen pa nimaš kaj iskati na levem pasu. Po firmah moraš včasih po urah čakanja in porabljenih živcev, še vedno bit prijazen in vljuden če hočeš sploh naložit, čeprav bi jih naraje poslal v tri krasne, ampak oni imajo prav, in moraš včasih res dosti požret. Potem so tu še kazni za prekrške ki so ponekod absurdne (sploh Italija, Madžarska). Ampak sam nekih večjih kazni nisem plačal, pa tudi z bav bav Italijani imam dobre izkušnje, samo dokaj po predpisih moraš vozit, bit sproščen, spoštljiv in prijazen med kontrolo pa ponavadi lepo skozi prideš. Zdaj za tuš je pa tako, nekateri vozniki se verjetno spoh ne tuširajo (ali pa 1x na dva tedna), nekateri se vsak dan itd. Včasih se zgodi, da se ne moraš stuširat, ker si si kaj planiral, pa te kaj zajebe na kaki firmi z nakladom in moraš pred firmo prespat, sredi ulice, kjer pač ni tuša. Po Sloveniji so tudi bolj bogi tuši, v Italiji pa kako kje. V nemčiji se povsod plačajo, v avstriji se marsikje najde zastonj tuš (predvsem Landzeit počivališča) na Asfinag parkingih je 1 eur (15min). Včasih imaš srečo in se lahko na kaki firmi stuširaš. Sam imam za nujne primere zraven 20 litrsko posodo za vodo, s katero se tudi da lepo očistit pred spanjem, če znaš. Je pa zdaj pozimi malo problem tole s kanistrčkom, se hitro prehladiš :D.

No zdaj sem pisal več ali manj o minusih, ampak so pa tudi plusi. Meni se dopade to da dosti potujem (ne vem če bi se lahko navadil na službo ki je nekje v pisarni, vsak dan na istem kraju), spremenljiv del čas (enkrat štartaš ob 3.00, drugič ob 8.00 in tako :)), različna mesta, države, jeziki, ceste. Spoznaš veliko ljudi pa najsibodo prijazni ali malo manj, včasih ti kaka luštna,prijazna pupa v pisarni prav polepša dan :). V koloni je tudi fajn gledat levo dol v avte, sploh poleti, ko je dosti golih nogic na levem pasu v avtih :). Paše mi neka "svoboda", šef me sicer gleda kaj delam, mi sledi po računalniku, ampak še vseeno sem sam v kabini, če mi zapaše sredi noči Rock n Roll Train od AC/DC si jih dam gor, ful na glas, sredi prazne avtoceste in se počutim kot kralj sveta :). Dosti si lahko sam s sabo, v svojih mislih, lahko kaj bereš med čakanjem, si kaj skuhaš za pojest itd... Včasih si lahko tudi kaj ogledaš, če se pač obrne da imaš ravno čas. Sam sem bil že marsikje in marsikaj videl. Recimo Audi muzej v Ingolstadtu (ki je celo zastonj), center kakega mesta (moraš ponavadi peš, so povsod prepovedi za kamione :D ). Aja pa čas izjemnoo hitro mine v naši službi, nikoli ni tečno, čeprav bi kdo lahko mislil drugače. Kljub temu da ponavadi delavnik traja 15 ali 13 ur, kar hitro mine in je še to včasih premalo za vse zrihtat :lol:. Sam imam pač zelo rad kamione, špedicijo in nasploh to službo ampak ne več tako močno kot včasih :D. Sicer če sem na bolniški/dopustu ali podobno, začnem hitro pogrešat potovanja, oz me pač ima, da bi nekam šel :P.
Bi pa si sam, verjetno naslednjo službo iskal nekje v avstriji na kaki redni liniji (z dnevnim vračanjem domov). Plače so namreč na špediciji premajhne v primerjavi z notranjim prometom v Avstriji. Če gledaš koliko ur na teden si zdoma...

Bog ne daj, da kaki mladi punci (ne vem koliko si star :) ) omeniš, da si šofer na špediciji, vsaka kar hitro zavije z očmi :). Kot prvo - to pač ni ravno ambiciozen poklic saj nimaš neke možnosti napredovanja, kot drugo bi mlade punce rade, da vsak dan ob njjih "spiš" :evil: itn. Sam sem pač to sprejel in se ne sekiram za tiste, ki me sodijo po tem kar delam oz kaj si mislijo :). Dokler bom v tem užival, bom to delal in to je to :). Verjetno sem še marsikaj pozabil, če te pa še kaj zanima pa kar vprašaj, tudi sam sem rad veliko bral šoferske zgodbice in forume, preden sem sam začel :). Lep pozdrav :).


Super napisano in zanimiva štorija. Ampak z odebeljenim se ne morem strinjat s tabo.

- Če misliš, da te bodo ljudje, ki so hitrejši od tebe, spustili na levi pas, se motiš, tudi zaradi cestno prometnih predpisov jih moraš počakat, da te prehitijo. Da ne govorimo o situacijah, ko gre voznik os. vozila hitreje od omejitve, ki piše zadaj na prikolici, in si že praktično v riti kamiona, in ti da lev žmigavec...ti pa po bremzi. Ne, to ne gre.

- Če je avtocesta razmeroma prazna se nekako da prehiteti, ampak kljub temu zelo verjetno narediš zastoj. Ampak OK, se zgodi in zastoj ni hud, če greš to delat v klanec dol se preživi. Ampak potem imaš budale, ki v hrib prehitevajo! To tudi ne gre.

- Če je avtocesta razmeroma polna, potem kamioni nimajo kaj prehitevat. Levi pas naj bi bil vozen po omejitvah oz. blizu njih (saj zato pa avtocesta sploh je - tekoč in hiter promet za VSE udeležene), vozni pa po kamionskem tempu. In večina pizdarij, ki se zgodi, je zaradi že omenjenih nekulturnih in agresivnih voznikov, v katere si se tudi sam ravnokar postavi (v smislu da so te drugi v to prisilili)l. In verjetno še marsikaterega šoferja. Torej, ne samo vozniki os. avtomobilov, ampak tudi marsikateri šoferji, ki so neučakani ker bi radi prehiteli tistega pred njimi, ki gre par km/h počasneje. Tudi to ni OK.

- Glede agresije in arogance bom raje tiho, ker to privede tudi do hudih nesreč. Šleperji so težki, imajo ogromno zavorno pot in so okorni. Upam, da to upoštevaš. Namreč moja mati je enkrat imela izkušnjo, ko je zaradi slabega vremena vozila par km/h počasneje od želje tega kamionista, ampak hkrati pa enako hitro kot kamionist pred njo (!). In kamionist za njo je ni mogel prehiteti zaradi prometa na levem pasu, in se ji je prilepil v rit. 1 meter stran, in vžgal dolge luči. Prokleta budala, če bi vedel kdo je bi ga privezal na njegov vetrobran in zapeljal v prvo drevo.

- Tako u izi omeniti, da voziš "dokaj po predpisih" pa je vse OK...ja, no shit! :mrgreen:


Ne vzet tega kot osebni napad nate, ker to ni in niti ne vem, ali ti voziš tako, kot sem jaz tu opisal. Ampak tako jih vozi kar veliko število (res pa je, da predvsem tujih kamionistov), in nekako se mi zdi sporno, da takšno obnašanje v bistvu podpiraš.
Jaz razumem, da so delodajalci tečni in kruti in nevem kaj še vse. Ampak mene zaradi tega na cesti ne boste ogrožali in pika. :)
 
marjan novak
Novinec
 
Prispevkov: 434
Pridružen: Sr okt 25, 2006 6:24 pm
Kraj: ljubljana

Re: Služba voznik

Napisal/-a marjan novak To jan 20, 2015 6:00 pm

@dedalus delim enako mnenje.
Vozim po omejitvah, vendar ne mine dan, ko me ne izsili šleper na prehitevalnem pasu in rešujem zadevo z zaviranjem.
Opažam, da so tovornjakarji pravi kralji AC. Na LJ obvoznici se prehitevajo, na vrhniškem klancu pa so tudi na vseh treh pasovih.

Dovolj je le kroženje policijskega avta po obvoznici in že bi imeli lepo napolnjen proračun.

Nisem sovražen do tovornjakarjev, ampak red mora biti.

LP
 
Uporabniški avatar
Sheeper
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 35
Pridružen: Ne mar 02, 2008 4:34 pm

Re: Služba voznik

Napisal/-a Sheeper To jan 20, 2015 6:19 pm

Kot prvo si je treba priznati, da imamo vsi maslo na glavi. Tako poklicni vozniki, kot vozniki osebnih avtomobilov. Kot drugo, v Sloveniji absolutno manjka tretji pas, saj imamo zaradi lege naše države, veliko tovornega prometa (predvsem tranzitnega). Ampak glede vozniške kulture v Sloveniji, me nebo noben prepričal v nasprotno, saj sem zadnja 4 leta po 4x tedensko na relaciji Gorica - Šentilj ali obratno (po AC). Koliko je to kilometrov in preživetih ur po naših AC izračunaj sam. Verjemi, da vidim marsikaj, seveda tudi veliko poklicnih voznikov ki delajo nečednosti in si marsikaj privoščijo. Ampak glede blendanja z lučmi, hupanja, kazanja raznih sredincev ipd. s strani voznikov osebnih vozil, nam ne pride nobena država blizu (tukaj mislim zahodno Evropo, po Balkanu in vzhodni Evropi nisem dosti vozil). Vse te nestrpne voznike, bi dal najprej v kabino poklicnega voznika oz. zraven na furo za kak teden ali dva, nato pa še za kak mesec dni v Anglijo ali Irsko, da sploh vidijo kaj pomeni pojem vozniška kultura. Tam dobiš občutek, da si prišel na drug planet, saj je razlika kot dan in noč. Tam se blenda samo takrat, ko nas spustijo prehitevat -kljub temu, da so hitrejši- ali, ko kje v križišču kam zavijamo. Tudi ko ti tam koga spustiš, se vsak zahvali (ali z roko, lučmi, varnostnimi utripalkami itn).

Glede zapisa "dokaj po predpisih" - tukaj sem mislil predvsem na upoštevanje časov voženj, počitkov, upoštevanje delovnega časa, pravilna uporaba tahografa in označevanje drugih aktivnosti na tahografu. V 29 dneh (za koliko nas nadzorni organi pač lahko kontrolirajo) se pač najde kakšna napakica, pa če se še tako trudiš, da bi bil čisto "čist". Ti si verjetno predvideval, da jaz mislim na hitrost, prehitevanje ipd.

Da so "šleperji" težki in imajo daljšo zavorno pot se seveda strinjam in se tega tudi zavedam. Upam tudi, da se ti zavedaš, da imamo "šleperji" na voljo več zavor kot osebni avtomobil. Tukaj mislim na normalne (zračne) zavore na 5 oseh + motorna zavora + retarder (v nekaterih kamionih kot opcija in posledično na voljo za doplačilo).

Prehitevanja po polni in prazni AC nebi komentiral. Sam vem le to, da v Sloveniji velja prepoved prehitevanja vsak dan med 6. in 9. uro ter med 14. in 17. uro, na nekaterih odsekih pa je splošna prepoved prehitevanja, ki velja 24 ur na dan. Sam tudi pri prehitevanju tovornega vozila, vedno prej vključim smernik, in če vidim recimo 300 metrov za sabo 3 ali 4 voznike osebnih vozil, ki se približujejo z dokaj višjo hitrostjo od moje, jih brez problema "počakam" oz. spustim mimo. Poznam pa sodelavce (torej iz naše firme), ki jih boli k. in res ne upoštevajo hitrejših osebnih vozil, nakar se še smejijo. To žal meče slabo luč na nas ostale, ki se trudimo biti uvidevni oz. strpni do ostalih v prometu. Enako je z vozniki osebnih vozil.

Upam, da zdaj ne zanetiva kakšne never-ending forumske debate oz. prepira in da ne zaidemo preveč iz okvirjev teme..
Lep pozdrav.
Zadnjič spremenil Sheeper, dne To jan 20, 2015 8:23 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
perom
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 71
Pridružen: So nov 25, 2006 9:33 am

Re: Služba voznik

Napisal/-a perom To jan 20, 2015 7:14 pm

@Sheeper dobro vem kaj misliš. Sem tudi jaz v špediciji (kombi s cerado) in lahko rečem, da je vozniška kultura v Sloveniji na psu in zaradi tega se vedno s težkim srcem vračam v Slovenijo. Kot že rečeno, so napake na obeh straneh. Sicer pa kdor ni v tem poklicu, ne bo nikoli razumel zakaj se sploh gre oz. kako je moteče, ko se ti nekdo cijazi izven naselja 60 na uro, ne dajejo smernikov,... Na žalost smo slovenci zelo egoistični na cestah, kar se pa nihče ne zaveda.
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Služba voznik

Napisal/-a Daedalus Ne jan 25, 2015 4:07 pm

Sheeper je napisal/-a:Kot prvo si je treba priznati, da imamo vsi maslo na glavi. Tako poklicni vozniki, kot vozniki osebnih avtomobilov.


Vsekakor, saj to sem tudi sam napisal.

Kot drugo, v Sloveniji absolutno manjka tretji pas, saj imamo zaradi lege naše države, veliko tovornega prometa (predvsem tranzitnega).


Absolutno, ampak 3. pas so mokre sanje vsaj še 20 let, če še 2. tira in par krakov avtoceste ne zmoremo spacat skupaj. Žal. :|

Ampak glede vozniške kulture v Sloveniji, me nebo noben prepričal v nasprotno, saj sem zadnja 4 leta po 4x tedensko na relaciji Gorica - Šentilj ali obratno (po AC). Koliko je to kilometrov in preživetih ur po naših AC izračunaj sam. Verjemi, da vidim marsikaj, seveda tudi veliko poklicnih voznikov ki delajo nečednosti in si marsikaj privoščijo. Ampak glede blendanja z lučmi, hupanja, kazanja raznih sredincev ipd. s strani voznikov osebnih vozil, nam ne pride nobena država blizu (tukaj mislim zahodno Evropo, po Balkanu in vzhodni Evropi nisem dosti vozil). Vse te nestrpne voznike, bi dal najprej v kabino poklicnega voznika oz. zraven na furo za kak teden ali dva, nato pa še za kak mesec dni v Anglijo ali Irsko, da sploh vidijo kaj pomeni pojem vozniška kultura. Tam dobiš občutek, da si prišel na drug planet, saj je razlika kot dan in noč. Tam se blenda samo takrat, ko nas spustijo prehitevat -kljub temu, da so hitrejši- ali, ko kje v križišču kam zavijamo. Tudi ko ti tam koga spustiš, se vsak zahvali (ali z roko, lučmi, varnostnimi utripalkami itn).


Tudi glede tega se absolutno strinjam in nikjer nisem napisal, da je pri nas vozniška kultura OK. Ker je daleč od tega, da bi bila OK.

Glede zapisa "dokaj po predpisih" - tukaj sem mislil predvsem na upoštevanje časov voženj, počitkov, upoštevanje delovnega časa, pravilna uporaba tahografa in označevanje drugih aktivnosti na tahografu. V 29 dneh (za koliko nas nadzorni organi pač lahko kontrolirajo) se pač najde kakšna napakica, pa če se še tako trudiš, da bi bil čisto "čist". Ti si verjetno predvideval, da jaz mislim na hitrost, prehitevanje ipd.


Aha, razumem situacijo. Je bil nesporazum. :)

Da so "šleperji" težki in imajo daljšo zavorno pot se seveda strinjam in se tega tudi zavedam. Upam tudi, da se ti zavedaš, da imamo "šleperji" na voljo več zavor kot osebni avtomobil. Tukaj mislim na normalne (zračne) zavore na 5 oseh + motorna zavora + retarder (v nekaterih kamionih kot opcija in posledično na voljo za doplačilo).


Kar pa še vedno ni dovolj, da bi lahko brez tveganja imeli varnostno razdaljo "21-22" za osebnimi avtomobili.

Prehitevanja po polni in prazni AC nebi komentiral. Sam vem le to, da v Sloveniji velja prepoved prehitevanja vsak dan med 6. in 9. uro ter med 14. in 17. uro, na nekaterih odsekih pa je splošna prepoved prehitevanja, ki velja 24 ur na dan. Sam tudi pri prehitevanju tovornega vozila, vedno prej vključim smernik, in če vidim recimo 300 metrov za sabo 3 ali 4 voznike osebnih vozil, ki se približujejo z dokaj višjo hitrostjo od moje, jih brez problema "počakam" oz. spustim mimo. Poznam pa sodelavce (torej iz naše firme), ki jih boli k. in res ne upoštevajo hitrejših osebnih vozil, nakar se še smejijo. To žal meče slabo luč na nas ostale, ki se trudimo biti uvidevni oz. strpni do ostalih v prometu. Enako je z vozniki osebnih vozil.


Ne gre se samo za uradne prepovedi prehitevanja, gre se tudi za zdrav razum. In to, da ti razum uporabljaš je vsekakor pohvalno, ampak kot si tudi sam ugotovil ga tvoji kolegi bolj poredko. Res "lahko" se je skrivati za 2 metroma višine, ogromno težo in količino pleha - spravljati na šibkejšega oz. bolj ranljivega. Tvoji kolegi se pač smejijo, ker "prcajo" "navadne smrtnike" v "škatlicah" s svojimi "orjaki", in s tem verjetno kompenzirajo manjko centimetrov njihovega spolnega orodja, nizko plačo in slabe delovne razmere ali pa nizek IQ. To, da je enako z vozniki os. vozil je vsekakor res, ampak pomembna razlika je, da ko se zgodi pi*darija s šleperjem je pi*darija v povprečju precej hujša kot pri os. avtomobilih. In nenazadnje ste vi profesionalni vozniki, kar vas avtomatično postavi na malo višji nivo zahtevane vozniške kulture - v "razvitem" svetu delodajalci verjetno ne trpijo zgoraj opisanih junakov, ki se ob svojih podvigih tako radostno smejijo.

Za ilustracijo: včeraj sem na PO-LJ relaciji zasledil 3 primere (od skupno treh!) glupega prehitevanja kamionistov. 2x v rahel hrib z avtomobili za njimi, kar pomeni, da je trajalo in trajalo in ljudje so morali bremzat, od tega je eden skočil največ 10m pred menoj (ampak sem bil sam daleč naokoli) - poleg tega je bilo to pred 9. uro (tega pravila še sam nisem poznal...). 1x pa je en skočil tik pred kolono treh vozil. Na isti relaciji sem srečal neprimerno več os. vozil, ki so z veliko boljšim procentom "uspešnosti" izvajala prehitevalne manevre (samo en pacient mi je skočil 30m pred menoj prehitevat kamion), in samo en se mi je peštal v rit, pa še to ne zaradi agresije ampak slabe navade (ko sem 2x pipnil bo bremzi se je odmaknil in vozil za menoj).

Take izkušnje imam večinokrat, ko sem na AC. Kamionisti ne prehitevajo tako pogosto, ampak ko prehitevajo je praktično vedno sporna situacija. Med os. vozili pa imaš sicer ponavadi več neprijetnih situacij, ampak je tudi število os. vozil, katera srečaš, večje. Velikost vzorca pač tudi šteje.

Upam, da zdaj ne zanetiva kakšne never-ending forumske debate oz. prepira in da ne zaidemo preveč iz okvirjev teme..
Lep pozdrav.


Ma ne ne, kar sem mislil povedat, sem. Mislim, da je dovolj razumljivo, kaj hočem povedat. Procent "agresivnih in arogantnih" poklicnih voznikov je občutno vičji. Na cesti zna bit sicer več pi*darij zaradi os. avtomobilov, ampak to je zato, ker jih je pač toliko več. Tista tvoja izjava, da je "treba" bit agresiven in aroganten pri prehitevanju torej odraža realno stanje med poklicnimi vozniki, vendar enostavno ne bi smela držati vode. Ker po tej logiki cestna kultura pri nas NIKOLI ne bo na nivoju, ker se bodo vsi spuščali na nižje nivoje obnašanja zaradi drugih. Če bi jaz rekel, da "moraš" bit kot voznik os. vozila "agresiven in aroganten" pri prehitevanju (blendanje, peštanje v rit, skakanje pred nekoga, ki je hitrejši) bi me popolnoma upravičeno "živega odrli". Nihče nima "pravice" prehitevat, če je na prehitevalnem pasu hitrejše vozilo (za katero predpostavljaš, da vozi 130km/h), ki bi te ob prehitevanju lahko dohitelo in moralo bremzat. Pravilo št. 1 tekočega in varnega prometa na avtocesti.
 
Uporabniški avatar
_furby_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4178
Pridružen: Sr mar 21, 2007 12:39 am
Kraj: Ankaran

Re: Služba voznik

Napisal/-a _furby_ Po jan 26, 2015 6:04 pm

Auta Marocchi je iskal, ma to je v trstu ...
turbo inside
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Služba voznik

Napisal/-a ~toMmy~ Po jan 26, 2015 7:02 pm

Tretji pas pri tako porazni kulturi vožnje tudi ne more delat čudežev. Imamo na nekaj mestih tri pasove, pa dva avta naredita kolono tudi takrat, ko imajo kamioni prepoved vožnje. Pa obvezno recimo na začetku pospeševalnega s 60 km/h takoj na voznega in če se le da na pospeševalnega, kampiranje na prehitevalnem itd. Tudi v Nemčiji je veliko dvopasovnic, pa se čisto drugače premika promet, ker gužvo večkrat delajo avti kot kamioni.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 20 gostov