Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Po jul 12, 2004 2:02 pm

INFINITI je napisal/-a:Zopet imata tako upedenano Xdrive sistem pri BMW in Infiniti G35 AWD ter FX35/45.


Nissan Skyline ma tud tak pogon.

PS: A ni quattro stalen štirikolesen pogon? Vsaj tko se mi zdi.
Slika
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI Po jul 12, 2004 2:45 pm

Nixxon je napisal/-a:
INFINITI je napisal/-a:Zopet imata tako upedenano Xdrive sistem pri BMW in Infiniti G35 AWD ter FX35/45.


Nissan Skyline ma tud tak pogon.

PS: A ni quattro stalen štirikolesen pogon? Vsaj tko se mi zdi.


Ja skyline ima tudi takšen pogon.
Quattro JE stalen pogon vendar za razliko od Xdrive in tehnologije ki jo koristi Nissan/Infiniti ima večino moči na sprednjem paru koles ter po potrebi prenaša to moč na zadnji par. Infiniti pa ima narejeno tako da je pri normalni vožnji zadaj 100% moči in potem po potrebi prenese moč naprej, tako so obdržali dinamiko RWD avtomobila in mu dodali varnost na spolzkem cestišču. BTW, Xdrive od BMW je bil lani posodobljen in je šele sedaj tisto kar bi moral biti od začetka. Prejšnja serija 3 z X pogonom je imela zaklenjeno razmerje med porazdelitvijo moči na spr in iz os.
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Klausz
Novinec
 
Prispevkov: 129
Pridružen: Po dec 08, 2003 7:42 pm

Napisal/-a Klausz Po jul 12, 2004 3:14 pm

To ni res: Quattro ma razmerje prenosa moci spredaj/zadaj 50/50, najbrz si mislu syncro ki ga je vcas mel VW in je mel teoreticno na idelani podlagi 100/0 spredaj/zadaj. V bistvu se da to razmerje pri vecini nastimat in Porsche ma pr Carreri 4 na zadnja kolesa spelan neki vec kot na sprednja (zdi se mi da 60/40)... pol pa kao prehaja na kolo, ki ima najvec oprijema. Najboljsi je sistem s tremi blokadami diferenciala, ki mora pelat, tud ce ma sam eno kolo oprijem s podlago.
 
CST™Golfy
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2125
Pridružen: Če maj 27, 2004 3:42 pm

Napisal/-a CST™Golfy Po jul 12, 2004 3:52 pm

jah 4 motion rulz :P
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Po jul 12, 2004 4:05 pm

IFINITI nima prov glede quattra oziroma le delno, enako velja za klausza...
Audijevi modeli z vzdolžno nameščenim motorjem, imajo stalen štirikolesni pogon s sredinskim diferencialom torsen, ki v osnovi daje (za naslednjo izjavo nism 100%) mal več moči na prednja kolesa in jo šiba naprej in nazaj, odvisno od potreb... Audijevi modeli z prečno vgrajenim motorjem (A3 quattro in TT quattro) pa imajo "kvazi" štirikolesni pogon, torej s sklopko haldex ki v osnovi prenaša vso moč na prednja kolesa, ko pa ta zdrsneta pa se moč prenese še na zadnja kolesa...ta pogon avtu v ovinku in pri pospeševanju iz njega seveda ne pomaga v takšni meri kot bolj izpopolnjen pravi quattro pogon...
X-drive od BMW-ja ma pa sistem ki temelji že na predvidevanja situacije ki še ni nastala, torej je intiligenten 4 pogon :wink:
Največji problem Audijev pri understeeru torej ni pogon ampak predvsem težak nos...
Aha še neki glede syncra...Passat je imel ravno tko torsen, Golf je mel pa haldex, govorim o novejših modelih, ker je podedoval tehniko seveda od Audija :wink:

LP
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst Po jul 12, 2004 4:55 pm

Pros:

- Boljša lega na cesti in handling. Zaradi boljše razporeditve teže in zaradi boljšega filinga na volanu, ker sprednja kolesa niso gnana.
- RWD avto je veliko bolj zabaven za vozit :)
- Gume se pri običajni vožnji obrabljajo enakomerno in ne samo sprednje kot pri FWD.

Cons:

- RWD avtomobili so dražji zaradi dražje izvedbe pogona.
- Ker mora do zadnjih koles potekati kardan je na zadnjih sedežih manj prostora (vmesni kanal je precej velik, sploh pri BMWjih) in tudi v prtljažniku ni toliko prostora kot bi ga lahko bilo.
- RWD je baje težje obvladati. Čeprav, meni se ne zdi nič težje, samo na druge stvari morš pazit. Ljudje se odnašanja zadka zgleda bolj bojijo kot odnašanja sprednjega konca, čeprav se iz oversteera pomoje lažje rešiš.

Mogoče še kaj. Jaz bi reku tkole. Če ti je kaj do same vožnje in užitkov ob tem, pol definitivno z RWD ne morš zgrešit. Tudi pozimi ni kriza kot nekateri pravijo. Jaz sem se letos celo zimo vozil z letnimi gumami (res je da mam zaporo diferenciala) in nisem nikoli ostal v snegu. Pa ob vsakem snegu sem ven letu in se vozu gor in dol, v hrib do doma sem pa prišel, čeprav nekateri s FWD niso.
FWD je za prevozna sredstva, ki te vozijo po opravkih itd...RWD je pa za avto, ki ga voziš z užitkom.
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Po jul 12, 2004 4:56 pm

Klausz je napisal/-a:To ni res: Quattro ma razmerje prenosa moci spredaj/zadaj 50/50, najbrz si mislu syncro ki ga je vcas mel VW in je mel teoreticno na idelani podlagi 100/0 spredaj/zadaj. V bistvu se da to razmerje pri vecini nastimat in Porsche ma pr Carreri 4 na zadnja kolesa spelan neki vec kot na sprednja (zdi se mi da 60/40)... pol pa kao prehaja na kolo, ki ima najvec oprijema. Najboljsi je sistem s tremi blokadami diferenciala, ki mora pelat, tud ce ma sam eno kolo oprijem s podlago.


Pri porscheju se to samodejno razporeja od 55/45 do 100/0 pri novih modelih... (turbo, 4S)

Golfy je napisal/-a:jah 4 motion rulz :P


JAh če smo kr znotrej hiše VW je že Syncro bolš.. Drugač pa pogoni pri imprezi in micki pa tudi Q4 ni za na odpad.

Jes ne vem kaj je PSA grupi, k ma 307WRC pa Xsara WRC - dva najbol izpopolnjena rally avta s 4 pogonom, a v serijskih avtih ni ne duha ne sluha. Mater jim skopuško!
Slika
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman Sr jul 14, 2004 10:50 pm

INFINITI je napisal/-a:
ASenna je napisal/-a:
Tole pa ni najbolj logično. Ravno kontra - spredaj motor in zadaj pogon omogočata idealno razporeditev teže 50-50, kar je osnova za dober tracking (v praksi). Porsche ima sicer dober tracking, je pa tudi hudičevo zaj**** za vozit na meji (velja predvsemv za starejše serije) oz. zelo neprijazen v kočljivih situacijah.

ja tole 50-50 je logično da je bolš, sam povej mi še zakaj imajo športni avtomobili zadaj pogon in motor(ferrari razen maranellota skor vsi,porsche,clio V6,lambo.....).
Velik ljubitelj hroscev pa bolhic pa ficotov?

niti ne, ljubitelj malo novejših avtomobilov z takim pogonom kot napr. fičo :P
no mel sem v mislih novejše športake :wink:


Sicer ti je že slide odgovoril. Jaz ti dodam glede poršeja. on za razli9ko drugih ki si naštel dejansko ima na zadnjem delu avta motor. V prašaj kateregakoli strokovnjaka in ti bo povedal da ima Porsche popolnoma zgrešen koncept kar se tiče tega razporejevanja in dinamike šasije. Edino trma, tradicija 40 let drkanja ene in iste 911 pizdarije in velik kup moderne elektronike mu omogočata da danes vseeno dobro leži na cesti. Vendar so to dosegli z ogromnim številom trikov in elektronike da skompenzirajo "zgrešen" koncept.

Čisto mini popravek: P911 ima sicer res "zgrešeno" zasnovo, ampak razlog, da s etako dobro pelje ni elektronika, ampak 40 let razvoja podvozja. Elektroniko (PSM) lahko mirno izklopiš pa se super drifta ...

Ka rse tiče Quattra: sredinksi torsen omogoča, da tovarna nastavi osnovni razpored navora (30:70, 60:40 ...) če pa pride do zdrsa, pa torsen deluje še samozaporno. To je definitivno najboljša rešitev (za razliko od viskotov, haldexov ...) - v novi Alfi 156 Crosswagon oz Q4 so vgradili torsen točno iz tega razloga - še vedno je najboljši, je pa res tudi najdražji, zaj**** za kombinirat z ESP itd ...
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso Če jul 15, 2004 4:57 pm

Naj nekdo poišče link, kjer sem napisal kako deluje diferencial Torsen. V distvu gre za enostaven princip, pri katerem diferencial razporeja navor med obe osi tako, da na kolo z manj navora prenaša razliko med navoroma na obes oseh pomnoženo z razmerjem BIAS. To razmerje pa je odvisno od njegove zasnove, pravzaprav od velikosti polžev v njem. Prednost Torsen diferenciala je v tem, da vedno razporeja razliko navorov, ne glede na količino le tega in vrtilne hitrosti. Torej vedno deluje in ne šele, ko je že katero kolo zdrsnilo.

Si bom vzel čas in ga bom celega rastavil in poslikal ter objavil en obširen post.


Drugače pa je z zasnovo pogona tako, da je za drseče podlage boljši Torsen na sredini, za asfalt pa zadaj. Najbolje bi seveda bilo, če bi bila diferenciala Torsen tako na zadnji osi kot hkrati tudi na sredini.
Sicer pa Torsen najdemo v zelo redkih avtomobilih. Npr. nameščenega zadaj (na zadnji osi): Lancia Delta HF, Alfa 155Q4, Honda S2000, na sredini pa ga imajo: Audi Q, Alfa 156Q4(šele prihaja na trg). Spet pa je razlika, da ima Audi navaden diferencial, alfa pa diferencial Torsen C, ki omogoča kontroliranje dodeljevanja navora. Tako ima alfa normalno 70% moči zadaj, pri največjem navoru na prednjih kolesih pa tudi še vedno vsaj 40%. Audi pa ima mnogokrat problem, da Torsen dodeljuje preveč navora na prednja kolesa, včasih tudi skoraj vsega in ima zato težave s podkrmarjenjem. No elektronika tudi popravlja stvari. :D
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2259
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Napisal/-a RedBaron Če jul 15, 2004 9:56 pm

JAh če smo kr znotrej hiše VW je že Syncro bolš..

:ne


4motion je boljši od syncra!!!

4motion je zmožen razporejati moč od 0 do 100%, syncro ne!!

Pri syncrotu pri ostrih zavijanjih prihaja do napetosti v pogonu, pri 4motion ne!

4motion zazna obračanje z ročno in takrat ne poganja zadnjih koles.

In nenazadnje 4 motion deluje enako naprej in nazaj, medtem ko syncro slabše deluje pri vzvratni vožnji!

Aja, pa pri 4motion je serijski EDS na prednjem diferencialu.
 
Uporabniški avatar
NoSpeedNoFun
Novinec
 
Prispevkov: 390
Pridružen: So jun 05, 2004 12:25 am

Napisal/-a NoSpeedNoFun Če jul 15, 2004 10:17 pm

OK, zdaj naj bo pa en tako dober in ti dve strani še prevede malo! :?: :D
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso Če jul 15, 2004 10:54 pm

V konči fazi, res je! Brez veze je tukaj pisati vse tako na pol.

Vsi, ki bi radi veliko izvedeli o gradnji avtomobilov, diferencialih, aerodinamiki, zasnovi obes, gradnji platišč, v glavnem vsi, ki jih zanima kako so zgrajeni avtomobili, naj si sposodijo knjige od avtorjev:

F. Milliken (Race car vehicle dynamics)
Herb Adams (Race car frame designing)
C. Douglas (Suspension design - motion follows the form)


Če pa še koga zanima kaj točno določenega, pa naj mi pošlje ZS in mu bom poiskal literaturo.
 
Uporabniški avatar
TITan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3443
Pridružen: Če jan 30, 2003 11:41 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a TITan Če jul 15, 2004 10:56 pm

Syncro je sigurno slabši. V rikverc je avto čisti FWD, moč gre pa od 99/1 do max 55/45. Pa max moč je nekje 300km sam, preden zaden diferencial gre.

Ševedno je pa orenk bolš k FWD :twisted:
Slika
 
monaco
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 59
Pridružen: So sep 06, 2003 8:17 pm

Napisal/-a monaco Če avg 05, 2004 9:21 pm

Vsekakor je zadnji pogon veliko boljši, če želiš užitek v vožnji. Za vsakodnevno vožnjo pa ni bistvene razlike. Mogoče to, da ima avto z zadnjim pogonom večji "ajnšlag".

Večji užitek ob vožnji po menji, boljši oprijem v ovinkih, možnost igranja z zadkom vozila...

BMWji imajo večinoma 50:50 razporeditev teže, kar je praktično idealno. Na compactu imam celo 60(spredaj):40(zadaj) in 140km, pa ni nobenih težav.

Edini resen problem je speljevanje pozimi na spolzki cesti. Brez dobrih zimskih gum si pečen. Tudi po ravnini sem že videl, da je bilo potrebno koga potiskati. Potrebna je potrpežljivost in previdnost pri speljevanju. Je pa res, da pri novejših z raznimi elektronskimi pomagali to ni več noben problem, tako da se slabosti praktično izničijo.

RWD forever :wink:
 
Uporabniški avatar
B4 Turbo
Novinec
 
Prispevkov: 214
Pridružen: Ne jun 22, 2003 10:46 pm
Kraj: Šempeter pri Gorici

Napisal/-a B4 Turbo Ne avg 08, 2004 10:02 am

Eni k ste omenjali 4X4....
Lahko samo povem, da je od subaruja dosti bols kot od audija. S subarujem sem do sedaj prisel povsod. Pr hisi smo meli tudi A8 4.2Q (letnik 95) in mu je enkrat zamrznla ena guma na podlago. V taki situaciji avto ni speljal, gume se sploh vrtet niso zacele (pomoje tle j**e elektronika, kar pr subaruju bi saj ostale gume kopale, tle pa ni prow nc).
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Ne avg 08, 2004 10:17 am

Oba, torej Audi in Subaru imata tehnično zelo dovršen pogon, kar niti ni čudno saj ga razvijata in izpopolnjujeta že desetletja, seveda mora biti Audijev pogon quattro z diferencialom torsen in ne haldex sklopko (A3, TT). Pri A8 je pa verjetno elektronika delala probleme...samo...sej se da izklopit--> gumbek za ESP mogoče? :wink:

@monaco, z tvojimi ugotovitvami bi se večinoma strinjal...lahko mi pa pojasniš, zakaj da zadnji pogon nujno boljši oprijem v ovinkih...v smislu prečnih sil si verjetno mislil...tukaj dela predvsem podvozje in gume...Razporeditev teže je seveda bolj v prid zadnjemu pogonu, pa vendar je ta brez vrhunskega podvozja brez pomena pri samih hitrostih v ovinkih, ki jih pa prinese "boljši oprijem" ...
Drugo je "handlichkeit" ali vodljivost, tukaj je pa razlika občutna, to pa je res...

Druga stvar je pa elektronika pozimi oziroma v snegu...Ta ti bo kvečjemu zagrenila vse skupaj, saj v končni fazi avto na zelo spolzki podlagi ne bo mogel niti vrteti gum v prazno kaj šele speljati...lep primer...bedaki pri Oplu so naredili pri prejšnji Astri takšen TC(traction control) ki se ni dal odklopit...posledica...Astra z ledu ni in ni mogla speljati...vprašaj malo recimo policiste kako so kleli :lol:

LP
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Po avg 09, 2004 6:55 am

Slide je napisal/-a:Druga stvar je pa elektronika pozimi oziroma v snegu...Ta ti bo kvečjemu zagrenila vse skupaj, saj v končni fazi avto na zelo spolzki podlagi ne bo mogel niti vrteti gum v prazno kaj šele speljati...lep primer...bedaki pri Oplu so naredili pri prejšnji Astri takšen TC(traction control) ki se ni dal odklopit...posledica...Astra z ledu ni in ni mogla speljati...vprašaj malo recimo policiste kako so kleli :lol:

LP


To je res, že veliko prijateljev mi je reklo da imajo pozimi izklopljen ASC, ker jim stvar samo otežuje speljevanje v klanec oziroma ga praktično onemogoči.
Slika
 
Uporabniški avatar
RAPMAN
Uporabnik
 
Prispevkov: 1232
Pridružen: Če okt 23, 2003 6:20 pm
Kraj: Ljubljana - Trnow

Napisal/-a RAPMAN Po avg 09, 2004 6:59 am

BMW RALLY je napisal/-a:Se popolnoma strinjam!! 8)

tut jst
>>ZIDEK<<
Slika
 
jurcek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: To jul 15, 2003 10:38 am

Napisal/-a jurcek Pe avg 13, 2004 1:47 pm

Slide je napisal/-a:...če pa kdo misli da se tovarne odločajo za sprednji pogon zaradi boljšega obnašanja avtomobila, živi v veliki zmoti...sprednji pogon je cenejši za izdelavo...
LP


Poleg tega se tudi v ravnokar odprti temi o testu BMW 1 pojavlja ocena 0.5 miljonov SIT v korist prednjega pogona.
Ali mi lahko kdo razloži, zakaj naj bi bil zadnji pogon bistveno dražji. Na prvi pogled bi moral biti celo cenejši (vsaj kar se mehanike tiče) ker so pogonska kolesa in krmilni sklop ločeni.
 
maček
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 589
Pridružen: Pe avg 06, 2004 4:25 pm

Napisal/-a maček Pe avg 13, 2004 2:13 pm

Nism sicer vse bral ampak naslednje:

Vsi Audiji res usi brez izjem majo Quattro, to je blagovna znamka. NI res da mata a3 in TT štirikolesni pogon od VW ni in ne more bit res.

Quatro ima stalni 4 kolesni pogon razmerje 50/50. To da je nos težak, je sam posledica: teža motorja, nastavitev podvozja, razporeditev mase in nima nobene veze z pogonom, razen tega da pr Quatro da spredi še neki kg.

BMW z X driveom še kar neki zaustaja za Quattrom (prosm ne mi zdej feni težit). Prvič BMW je zmerom težil k tem da dela športne limuzine in ne morjo v 5 letih nadoknadt dela pr Audiju k delajo ne vem ampak več k 25 let al pa tm okrog.

Poleg tega je razli v pogonu velika. BMW uporablja razmerje 60% na zadnji par in 40% na sprednji ne vem mogoče je celo 70/30. Poleg tega X drive ni stalni ampak se uklaplja.

Najboljša primerjava tega pogna z Audijevim je primerjalni test A6 allroad in X5, kjer je audi boljši. Sicer pr bavarcih dobijo ošpice če jim rečeš da je X5 terenc, vendar je izredno dober na asvaltu, ko ga je pa konec je Audi defenitivno booljši. (še enkrat feni enih ali drugi ne težit to so dejstva osebno bi mel oba v garaž)

sincro je pogon ki se uklapla s pomočjo sklopke

Audi za cestna vozila zaenkrat vodi pri teh pogonih, vendar konkurenca ne počiva.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov