Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi To jul 27, 2004 10:10 am

menjekul je napisal/-a:
Rok_ je napisal/-a:Menjekul: A zakaj bi sparu z bencinom? No, pa poglejmo:
Če kupiš avto (recmo rabljen) za 1.600.000, pa z njim nardiš 150.000 km, pomeni, da če boš mel 9L/100km porabo, boš dal za bencin 600.000 več, kot če bi mel 7L/100km, kar pol pride velik del cene avta.
Al pa: ce se bom js v LJ zapelu (100 km), pa mel porabo 7L, bom lahko sou na konc se na eno povsem hladno pivo, za razliko, če bi mel 9L.


Aja, pa še tole me zanima: vem, da lahko motor poleniš, če ga v nizkih obratih voziš.
Ka pa (upam, da se ne sliši preveč smešno) "pohitriš" ga lahko, če ga voziš v visokih obratih?


če prišparaš na bencinu toliko, da greš na eno pivičko j**eš tako šparanje :roll: . poleg tega, denar se prišpara (na dizlu) samo tako da, če bi vsakič šel na pumpo in tankal (tankaš dizel, ker imaš dizla namesto bencina) in bi potem razliko (za katero si uspel napolnit svojega dizla) spravil v kakšnega pujseka - šparovček. če tega ne narediš se denar hitro porazgubi drugod in teh 600 jurčkov niti ne opaziš :wink:

tudi "pohitriš" lahko avtoček. peljanje v nizkih obratih za bencinarje vsekakor ni najboljša metoda " šparanja mašine in goriva ", prej se zgodi nasprotno performanse postanejo bistveno slabše. normalno delovno območje bencinarja je od 3000-5000rpm (z nekaterimi izjemami) in j**** tist liter dva več, ki ga zato porabiš.


To že, samo to je v glavnem za pospeševanje, potem pa ko konstantno voziš, pa prestaviš na pod 4000rpm oz 3000rpm...
Kar se šparanja tiče, ma Rok_ prov, sam to nej kar ostane za tiste, ki jim avto pomeni prevoz od A do B.... Pri men avto vsak dan vidi rdeče polje :vrum ..
Slika
 
Uporabniški avatar
menjekul
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2635
Pridružen: Sr jan 01, 2003 8:14 pm

Napisal/-a menjekul To jul 27, 2004 10:21 am

sem vseeno mnenja da od teh "ki prišparajo" hitro zapravijo tam kjer ni treba in teh ušparanih dinčkov nikoli ne vidijo :wink:
 
C0B0
Novinec
 
Prispevkov: 196
Pridružen: Ne apr 04, 2004 11:59 am
Kraj: LJ

Napisal/-a C0B0 To jul 27, 2004 10:29 am

Honda Civic Bingo - saltanje pod 7000 odpade :twisted: tisti ki mu je benz predrag naj si kup skiro in je. To da pa avto "sparovno" nekdo vozi pol pa 1x na mesc gre na ac pa vsako prestzavo do blokade zazene to pa ne vidim kot nekaj pretirano dobrega.
SlikaHonda Civic 1.4i - Who needs VTI when you have Da BiNgO
 
Uporabniški avatar
ThARippA
Novinec
 
Prispevkov: 317
Pridružen: Ne apr 11, 2004 7:44 pm

Napisal/-a ThARippA To jul 27, 2004 10:53 am

cobo, kolko ti potem kuri bingec pri 7000?

Pa a ni z navorom tako, da pri FUL GASU najmanj kuri v območju največjega navora? Pri enakomerni vožnji pa itak da manj kot je obratov, manj pokuri.
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst To jul 27, 2004 11:05 am

C0B0 je napisal/-a:Honda Civic Bingo - saltanje pod 7000 odpade :twisted: tisti ki mu je benz predrag naj si kup skiro in je. To da pa avto "sparovno" nekdo vozi pol pa 1x na mesc gre na ac pa vsako prestzavo do blokade zazene to pa ne vidim kot nekaj pretirano dobrega.


Sej bingota morš pa res pr 7000 šaltat če hočeš da se kam premakne :twisted:
 
Uporabniški avatar
menjekul
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2635
Pridružen: Sr jan 01, 2003 8:14 pm

Napisal/-a menjekul To jul 27, 2004 11:09 am

iKst je napisal/-a:
C0B0 je napisal/-a:Honda Civic Bingo - saltanje pod 7000 odpade :twisted: tisti ki mu je benz predrag naj si kup skiro in je. To da pa avto "sparovno" nekdo vozi pol pa 1x na mesc gre na ac pa vsako prestzavo do blokade zazene to pa ne vidim kot nekaj pretirano dobrega.


Sej bingota morš pa res pr 7000 šaltat če hočeš da se kam premakne :twisted:



:EE :EE :EE
 
Rok_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Po jul 26, 2004 11:44 pm

Napisal/-a Rok_ To jul 27, 2004 1:03 pm

Če imaš največji navor pri 5000 bo avto vseeno pokuril manj, če ga voziš pri 2000.

iKst: sorry, sam ta izjava je pa naravnost smešna. Seveda se zna to zgodit, sam to ni blo to, kar si ti hotu povedat.
Poraba goriva se namreč meri na dolžinsko enoto in NE na časovno.
Kar pomeni, da če se boš ti
- pelu eno uro, naredu 100km, porabu 9L bencina, ali pa
- pelu eno uro, naredu 20km, porabu 5L bencina,
boš imel v slednjem primeru večjo porabo bencina, čeprav si ga manj porabu v istem času.

Menjekul: niti ni debata o tem, kok folka zna al pa ne zna ravnat s kešom ;). Bolj to, kdaj se splača vozit z nizkimi obrati.

Stratus_: in kaki so bli izsledki? :)
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst To jul 27, 2004 1:15 pm

Rok_ je napisal/-a:
Če imaš največji navor pri 5000 bo avto vseeno pokuril manj, če ga voziš pri 2000.

iKst: sorry, sam ta izjava je pa naravnost smešna. Seveda se zna to zgodit, sam to ni blo to, kar si ti hotu povedat.
Poraba goriva se namreč meri na dolžinsko enoto in NE na časovno.
Kar pomeni, da če se boš ti
- pelu eno uro, naredu 100km, porabu 9L bencina, ali pa
- pelu eno uro, naredu 20km, porabu 5L bencina,
boš imel v slednjem primeru večjo porabo bencina, čeprav si ga manj porabu v istem času.

Menjekul: niti ni debata o tem, kok folka zna al pa ne zna ravnat s kešom ;). Bolj to, kdaj se splača vozit z nizkimi obrati.

Stratus_: in kaki so bli izsledki? :)


Ne, ti si narobe zastopu. Če se pelješ 90 v peti boš pokuril manj kot če se pelješ 90 v tretji. Tko je blo mišljeno.
 
Rok_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Po jul 26, 2004 11:44 pm

Napisal/-a Rok_ To jul 27, 2004 1:22 pm

Ne, ti si narobe zastopu. Če se pelješ 90 v peti boš pokuril manj kot če se pelješ 90 v tretji. Tko je blo mišljeno.

Vem, kaj si mislu, sam si nekak zgrešil poanto. Pogovarjamo se namreč o tem, da motor porabi pr maximalnem navoru manj bencina. Če to velja, pač ne vemo sigurn. Sam če velja, pol obstajata neki dve vrednosti, pri katerih pri višjih obratih pri isti hitrosti porabiš dejansko manj bencina kot pri nižjih obratih.

Seveda za take stvari obstajajo meje, do katerih to velja, pol pa ne več.
Tko da ti lahko dam nazaj drug extrem:
pr 50 boš v peti pokuru VEČ bencina, kot pr 50 v tretji. O tem smo se mi pogovarjal.
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon To jul 27, 2004 1:27 pm

Ne ne porabi najmanj benza pri maksimalno navora. Najmanj pokuri pri minimalnih obratih, res pa ej, da ima tam najmanj moči. Tam kjer ima pa največji navor je pa razmerje med tem kolko pokuri in kolko vleče idealno.

Upam da nism spet kej zamešou.
Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To jul 27, 2004 1:30 pm

Rok_ je napisal/-a:
Ne, ti si narobe zastopu. Če se pelješ 90 v peti boš pokuril manj kot če se pelješ 90 v tretji. Tko je blo mišljeno.

Vem, kaj si mislu, sam si nekak zgrešil poanto. Pogovarjamo se namreč o tem, da motor porabi pr maximalnem navoru manj bencina. Če to velja, pač ne vemo sigurn. Sam če velja, pol obstajata neki dve vrednosti, pri katerih pri višjih obratih pri isti hitrosti porabiš dejansko manj bencina kot pri nižjih obratih.

Seveda za take stvari obstajajo meje, do katerih to velja, pol pa ne več.
Tko da ti lahko dam nazaj drug extrem:
pr 50 boš v peti pokuru VEČ bencina, kot pr 50 v tretji. O tem smo se mi pogovarjal.


Tegale pa čist ne razumem;
50 v peti je 1000 obratov, 50 v tretji je skor 3000 obratov, kako boš porabu več bencina pri 1000 obratih - sej ti bencina ne uliva na slepo, ampak mora delat mešanco zraka in bencina in če imaš 3000 obratov porabi več zraka in ker mora delat dobro mešanco s tem tudi več bencina. Vsaj moje razmišljanje je tako.
Old subarus never die, they just get faster!
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst To jul 27, 2004 1:38 pm

Rok_ je napisal/-a:
Ne, ti si narobe zastopu. Če se pelješ 90 v peti boš pokuril manj kot če se pelješ 90 v tretji. Tko je blo mišljeno.

Vem, kaj si mislu, sam si nekak zgrešil poanto. Pogovarjamo se namreč o tem, da motor porabi pr maximalnem navoru manj bencina. Če to velja, pač ne vemo sigurn. Sam če velja, pol obstajata neki dve vrednosti, pri katerih pri višjih obratih pri isti hitrosti porabiš dejansko manj bencina kot pri nižjih obratih.

Seveda za take stvari obstajajo meje, do katerih to velja, pol pa ne več.
Tko da ti lahko dam nazaj drug extrem:
pr 50 boš v peti pokuru VEČ bencina, kot pr 50 v tretji. O tem smo se mi pogovarjal.


Vemo da to NE velja. Motor porabi najmanj bencina pri 0 (nič) obratih, potem pa z vsakim obratom na minuto porabi več. Ne glede na to kje je max. navor in moč. Pri 5000 bo motor vedno porabil VEČ kot pri 2000.

Tvoja zadnja trditev ne drži. Pri 50km/h bo motor porabil najmanj v najvišji možni prestavi. Torej, če se pri 50kmh lepo pelješ (brez cukanja) v peti prestavi boš porabil najmanj bencina.
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair To jul 27, 2004 1:39 pm

ThARippA je napisal/-a:Pa a ni z navorom tako, da pri FUL GASU najmanj kuri v območju največjega navora?


Ja sedaj ce je gas podn potem tudi kuri podn, ker ce ne bi men skoz mal kuril. :?
SlikaSlika
 
C0B0
Novinec
 
Prispevkov: 196
Pridružen: Ne apr 04, 2004 11:59 am
Kraj: LJ

Napisal/-a C0B0 To jul 27, 2004 1:42 pm

ThARippA je napisal/-a:cobo, kolko ti potem kuri bingec pri 7000?


Zanch sm su na morje na NUJNO voznjo tanku 5 jurjev naredu cirka 350km pa je sla vsaka prestava lepo do 7000 tko kot je treba ( ce se ti mudi :EE )

Drgac pa itaq 95% moje voznje mestna ga kr tiscimo pa 7-8l pije nic extremnega.
SlikaHonda Civic 1.4i - Who needs VTI when you have Da BiNgO
 
C0B0
Novinec
 
Prispevkov: 196
Pridružen: Ne apr 04, 2004 11:59 am
Kraj: LJ

Napisal/-a C0B0 To jul 27, 2004 1:49 pm

iKst je napisal/-a:
C0B0 je napisal/-a:Honda Civic Bingo - saltanje pod 7000 odpade :twisted: tisti ki mu je benz predrag naj si kup skiro in je. To da pa avto "sparovno" nekdo vozi pol pa 1x na mesc gre na ac pa vsako prestzavo do blokade zazene to pa ne vidim kot nekaj pretirano dobrega.


Sej bingota morš pa res pr 7000 šaltat če hočeš da se kam premakne :twisted:


Ha-Ha- :roll:
SlikaHonda Civic 1.4i - Who needs VTI when you have Da BiNgO
 
Rok_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Po jul 26, 2004 11:44 pm

Napisal/-a Rok_ To jul 27, 2004 2:01 pm

Komu naj zdej odgovorim? Kr vsem skupi...

OK, zamisljajte si tole:
Sedite na kolesu z 18 prestavami.
Poleg tebe sedim js na identičnem kolesu.
Kr naenkrat se pred nama pokaže dolg klanec navzgor.
V naslednjem trenutku štarter zamahne z zastavo: štart.
Ko voziš vzporedno z mano, ugotoviš, da se neznansko matraš, js pa nč.
Temu je tako, ker maš ti v 18. prestavi, js pa v prvi.
Voziva z enako konstantno hitrostjo.

Ti maš majhen navor (ker je ketna blizu središča kolesa), js pa obratno velik navor.
Ko bova pršla na vrh hriba, boš ti prešvican, men se ne bo poznal.
Porabu boš velik več energije kot js.

In če zdej potegnemo paralelo:
18. prestava == 5. prestava v avtu
1. prestava == 3. prestava v avtu
najna konstantna hitrost == 50km/h

Now put 2 and 2 together, pa maš to, kar sm prej hotu povedat.
Pr manjšem navoru se more motor bolj matrat, porabi več energije in bencina.

Uf, upam da bo zdej jasno, pa da ne bo več zdej debata v stilu:
"več obratov pomeni več bencina"
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To jul 27, 2004 2:09 pm

Rok_ je napisal/-a:Komu naj zdej odgovorim? Kr vsem skupi...

OK, zamisljajte si tole:
Sedite na kolesu z 18 prestavami.
Poleg tebe sedim js na identičnem kolesu.
Kr naenkrat se pred nama pokaže dolg klanec navzgor.
V naslednjem trenutku štarter zamahne z zastavo: štart.
Ko voziš vzporedno z mano, ugotoviš, da se neznansko matraš, js pa nč.
Temu je tako, ker maš ti v 18. prestavi, js pa v prvi.
Voziva z enako konstantno hitrostjo.

Ti maš majhen navor (ker je ketna blizu središča kolesa), js pa obratno velik navor.
Ko bova pršla na vrh hriba, boš ti prešvican, men se ne bo poznal.
Porabu boš velik več energije kot js.

In če zdej potegnemo paralelo:
18. prestava == 5. prestava v avtu
1. prestava == 3. prestava v avtu
najna konstantna hitrost == 50km/h

Now put 2 and 2 together, pa maš to, kar sm prej hotu povedat.
Pr manjšem navoru se more motor bolj matrat, porabi več energije in bencina.

Uf, upam da bo zdej jasno, pa da ne bo več zdej debata v stilu:
"več obratov pomeni več bencina"


Pol pa še meni odgovori na tole;
jaz vozim v 18 prestavi in vdihnem vsakič ko naredim en obrat s pedali, ravno tako ti, kdo od naju porabi več zraka za v tisti hrib, ki si ga prej opisal.
Enako je tudi z avtom pri 1000 obratih v 5 prestavi porabi manj zraka, kakor pri 3000 obratih v tretji prestavi. Ker moramo imeti vedno enako mešanico moramo dolivati tudi bencin za 3000 obratov več bencina ker je tudi več zraka, zato da je mešanica dobra.

Tako da si v tvojem postu opisal kaki bi avto delal, če bi imel pokvarjeno lambda sondo.
Old subarus never die, they just get faster!
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst To jul 27, 2004 2:12 pm

S tem klancem si mal zmedu vso zadevo. Dejmo najprej na ravnini pogledat kako je.

Ti pelješ s 1 prestavo 50kmh in morš pedala sukat nenormalno hitro. Jaz se peljem po ravnini z 18 prestavo in pri 50kmh pedala sučem lepo na izi.

Za najmanjšo porabo morš izbrat najvišjo možno prestavo. To sigurno velja za vožnjo po ravnini. Torej pri 50kmh porabiš manj v peti kot v 2 drugi. Se do tuki strijamo ?
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To jul 27, 2004 2:13 pm

Jst se čist strinjam s tem.
Old subarus never die, they just get faster!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov