Čojko je napisal/-a:Zdaj pa še mene nekaj bolj tehnično zanima.
Imam Xsaro HDI 110KM in delam letno okrog 15 tkm. Do službe imam 5,5 km in se mi motor komaj dobro ogreje (pozimi ravno pride na normalno temp. in ga ugasnem).
Avto ima max. moč pri 4.000 obratih in se najlepše vozi med 1800 in 3.600 vrtljajev (max. navor 1750 vrtljajev), rdeče polje pa začne pri 4.800 vrtljajev. Vrtenje prek 4000 vrtljajev ni smiselno ne po porabi ne po pospeških in ga zato nikoli ne uporabljam.
Do koliko obratov naj ga vozim dokler se ne ugreje, da bo še "zdravo" za motor in ostale sklope?
Kaj pomeni ostro pospeševanje pri mrzlem motorju, kljub temu, da ne zavrtiš motorja preko recimo 3.000 vrtljajev?
Kaj pomeni pri takem motorju čip tuning, ki poveča pritisk iz mislim da 1.100 barov na 1.300 barov (TDI motorji delujejo na 1.900 barov)? (pritiski so po spominu in približni, vendar je razmerje tu nekje)
Kdaj lahko pri moji vožnji (15 tkm/letno in 5,5 km do službe) ob rednem vzdrževanju in tem, da pri mrzlem ne presežem 3.000 vrtljajev, pričakujem prve večje težave na motorju?
Kako in za koliko se zadeva spremeni, če imaš čip tuning?
Lepo bi vas prosil za kak strokoven odgovor. Predvsem Jerryev - upam, da si vzameš malo časa.
Lp Čojko
Pozdravljen, Cojko!
Na zalost je najslabse za motor, da ga ugasnes, ko se ravno ogreje

Ker imas sluzbo tako blizu, drugace pac ne mores, to je jasno. Je pa smiselno vprasanje, ce za to potrebujes dizla

Bencinar je vsekakor za kratke relacije primernejsi, odpor do vrtenja pri nizkih temperaturah dizel izraza ze samo s hrupom in vibracijami... Poleg tega se tudi sicer relativno malo vozis, tako da res ne vem, zakaj vztrajas na dizlu? Voznja z bencinarjem bi bila znatno udobnejsa ob ne prav veliko dodatnih stroskih

HDi motor (tako kot drugi francoski dizli) je odlicen izdelek, tako da okvar se ti zaradi tega se ni treba bati, se bo pa tak motor vsekakor nekoliko hitreje obrabil, kot ce bi vozil dolge relacije, ampak poznalo se mu bo morda sele po 300.000 ali se vec kilometrih, ko ga bos verjetno ze zdavnaj prodal... Neposrednega vzroka za preplah torej ni, ceprav smiselno pa tudi ravno ni
Do koliko obratov pri mrzlem motorju, te zanima? Poglej, najbolje naredis, ce motorju prisluhnes, pa naj ti to sam pove. Bodi nezen z gasom, to je pa tudi vse. Ostro pospesevanje mu sicer ne koristi, ampak skodi mu pa (po mojem misljenju) manj kot visoki obrati. Do 3000 ne bi smelo biti problema. Pa morda se nekaj. Cisto na zacetku, ko zazenes motor, se najbolj izogibaj ostrega pospesevanja in vrtljajev, potem pa vedno manj in manj... Toplejsi je, manj mu skodi. In se to: ko je kazalec za temperaturo hladilne tekocine ze na polovici, motor (in recimo olje v motorju) se ni do konca segret! Nekateri avtomobili imajo stevec za temperaturo olja, tam bi to lepo videl, ti pac ne mores. Zato velja, da je bolje pocakati se kaksno minuto ali dve, preden do konca pohodis gas.
S cip tuningom je tako: samo cip se ne skoduje motorju. Problem pa je v tem, da ponavadi poleg vecjega tlaka v turbini se prestavi blokado obratov malo navzgor in kdor to pridno izkorisca, povzroci krajso zivljenjsko dobo motorja. Sam cip je drugace celo koristen, saj ti (pri turbodizlu!) poveca tudi navor in zmanjsa porabo, ampak ga ne smes zlorabljat! Cip v motor in blokado v glavo, bi bil moj nasvet
Ce te se kaj zanima, ti bom z veseljem pomagal, ce bo v okviru mojega znanja in zmoznosti
