Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Loopz
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 738
Pridružen: To feb 24, 2004 3:47 pm

Napisal/-a Loopz Če avg 26, 2004 4:44 pm

10000 km?

Povprečen evropski voznik jih naredi okrog 16000 na leto :roll: ...večina uporabnikov tega foruma pa, predvidevam čez 20.000... (pa še neki btw: če je mel vaš 245-konjski bavarc povprečno porabo 5.6 litra, pol...ma sej ne najdem dost sarkastične pripombe :roll: )

sicer pa je tkole nekak...že neki časa so v neki hrvaški reviji dal na vzporedni test dizla in bencinarja iz najbolj pogostih razredov...primerjali so:

smart bencinar/cdi

polo 1.4/polo tdi (oba 75 KM)

307 1.6/ 307 hdi (oba 110 KM)

bmw 318/320d (nevem kolk KM že)

vectra 2.0/vectra 2.2 dizl

mercedes E 240 / E 270 cdi

ford galaxy 2.0 / ford galaxy 1.9

končni sklep je bil, da se v razrednih do bmw-ja, bolj splačajo bencinarji, v višjih pa dizli...upoštevali so vse, od nakupne cene, registracije, št. prevoženih kilometrov letno in razliko, ki jo nanese cenejše gorivo in nižja poraba pri dizlih...
...do golf razreda (se pravi pri bmw3 so že priporočili nakup dizla, pri pežoju pa bencinarja) bi povprečen voznik (okoli 15k km) rabil 4-5 let da bi pokril razliko v ceni...medtem ko je pri višjih razredih razlika v ceni manj opazna, računajo, da bi povprečen voznik razliko pokril v slabem letu ali dveh vožnje...

...nisem najbolje razložil, ker se članka slabo spominjam, vendar je bila poanta jasna...do golf razreda bencinarji, nad golf razredom dizli...
GTI
ITR
E30
 
Uporabniški avatar
TheCjen
Novinec
 
Prispevkov: 191
Pridružen: So jul 31, 2004 2:16 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a TheCjen Če avg 26, 2004 5:17 pm

Jest bom pa tkole reku. Mi mamo pri hisi dizla 1.9TDI (110KM) , ki ga tud sam vozm. Avto je star nekej vec kot 4 leta, ma pa 260k kilometrov. Ne vem a mamo mi sreco s to masino al kaj ampak nikol nismo mel nobenih problemov, pa je avto ogromn na cest. Res pa je da je redno servisiran. Mamo pa tud puntota bencinca in morm rect da po lastnih izkusnjah ne bi nikol bencinca kupu. Poraba je pr puntotu skor dva litra vecja, pa ma mejhno masino(1.2), pa se avto sam je velik lazji od Octavije. Tud kar se voznje tice (predvsem na avtocesti) je z dizlam velik bol prijetna kot z bencincam. Ok sej ne recem da so pospeski od 0-100 pr bencinarjih najveckrat bolsi, pa da so dizli se zmeri mal bol glasni pa da se ne vrtijo tko kot bencinarji, sam mene glede na to, da majo tko mejhno porabo niti ne mot, pa se vozna se mi zdi nekak bol prijetna pri dizlih. Med vozno so pa dizli itak velikokrat dost bol poskocni kot bencinarji, ker majo vec navora.Tko da ce mene zdele edn prasa al bencinca al dizla bi brez dvoma izbral dizla. Aja se to. Pri Octaviji mamo povprecno porabo 5,3l/100km, pri Puntotu pa krepko nad 7l/100km.

Lp. TheCjen
The Earth is full - Go home
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Če avg 26, 2004 6:26 pm

maky je napisal/-a:ja pa dobr turbina tud ni iz papirja. ne crkne to kr tko hitro če je pravilno vzdrževana. tu predvsem mislim na pravilno ugašanje avtomobila ter pravilno ogrevanje. seveda če ti avto ne pomeni veliko potem ja bo velika vrjetnost da hitro crkne. če pa se vsaj malo potrudiš in poskrbiš za take stvari pa ni nevem kake bojazni.

drugače pa če delaš 10k km na leto dizel ni zate ker se ti ne bo dovolj ogrel ko ga boš že moral ugasniti. s tem pa ja škodiš tudi turbini.


se pa ne strinjam da je moderni dizel občutljiv motor. če je pravilno vzdrževan potem nebi smelo biti problemov priti čez 300kkm.



bi pa poprosil vse ki tako vstrajno mečejo naprej "dražje vzdrževanje" da mi naštejejo kako je dražje? redni servis je mogoče 5k dražji.(povdarjam mogoče)


Evo me :hi

Kot si ze sam povedal, je pri dizlu zelo pomembno, kako je vozen in vzdrzevan. Ce ze dizel ni ne vem kako obcutljiv, pa turbodizel vsekakor je, pa ceprav je ponavadi ze prvi bolj obcutljiv od bencinarja. Sicer nisem preprican nasprotnik "cvickarjev", imam pa ravno prav izkusenj z njimi in znanja strojnistva, da sem razcistil nekaj pojmov. Pa pojdimo lepo po vrsti. Glavni problem dizelskih motorjev je odpor do vrtenja. To tezavo sicer lepo odpravi turbina, vendar nikakor ne brez posledic, ali ce se izrazim v zdravniskem zargonu, stranskih ucinkov :wink: Problem je v tem, ker mora dizelski motor ze v osnovni (atmosferski) izvedbi prenasati visje obremenitve (zaradi visje kompresije, ki je potrebna za samovzig goriva) kot bencinski, turbina pa samo se dolije olje na zerjavico. Posledica delovanja turbine so bistveno povecani tlaki v motorju, ki so sicer iz vidika izkoristka motorja (in s tem ekonomike) zazeljeni, vendar pa iz drugega vidika, to je obrabe in zivljenjske dobe, nezazeljeni. Koncni rezultat enacbe torej ostane enak, le spremenljivke se zamenjajo. Vseh posledic zdaj niti ne bi nasteval, nekatere ste tudi ze sami omenili, izpostavil bi edinole skodo, ki jo utrpi glava motorja. To je tisti del motorja, ki je pri taksnem rezimu delovanja najbolj izpostavljen. Sile in obremenitve (naprimer temperaturne, katerih posledica je raztezanje in krcenje materiala) so tu izkljucno dinamicne narave, po domace bi lahko rekel ponavljajoce, cesar pa ni v nedogled sposoben prenasati noben do zdaj znani material, zato slej ko prej nekaj popusti. Ponavadi je to najsibkejsi clen in v glavi je to mesto med dvema izvrtinama (recimo odprtinama za vodila ventilov). Kdaj bo popustilo, je samo vprasanje casa, odvisno pa je tudi od materijala, dimenzij, tlakov, stevila vrtljajev, frekventnosti uporabe, nacina voznje, pa tudi od nepredvidljivih dejavnikov, kot so na primer nepravilnosti v strukturi materiala (nehomogenost) ali napake pri izdelavi in koncni obdelavi. Vse skupaj pri atmosferskih motorjih se ni tako hudo, pri prisilno polnjenih (pa naj bodo dizli ali bencinarji) pa postane zivljenjskega pomena!

Toliko na kratko, ker mi zmanjkuje casa 8) Sam vozim bencinarja, ker prevozim letno relativno malo km, ce pa bi prevozil vec kot 30.000 na leto, pa bi morda razmislil tudi o smrdljivcu... In se nasvet: ne kupujte (turbo)dizlov s sumljivo zgodovino in brez urejene dokumentacije o vzdrzevanju, ker vas bo taksen nacin varcevanja na koncu drago stal! Pa veliko srece, bencinske ali naftne vam zelim :wink:
 
Uporabniški avatar
Quik
Novinec
 
Prispevkov: 395
Pridružen: So mar 15, 2003 2:34 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a Quik Če avg 26, 2004 6:33 pm

po tvoji teoriji ce vozis dizla v visokih vrtjajijh okrog 4 močno škoduje avtu al kaj :?:
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Če avg 26, 2004 7:06 pm

Quik je napisal/-a:po tvoji teoriji ce vozis dizla v visokih vrtjajijh okrog 4 močno škoduje avtu al kaj :?:


To ni "moja" teorija, pa tudi nic novega ni, so le dejstva, s katerimi se teoreticno ukvarjajo konstruktorji motorjev, in katerih posledice belijo glave mehanikom ter praznijo zepe lastnikom avtomobilov... :wink:

Glede vrtljajev takole: ja, res je, da se obraba motorja veca sorazmerno s stevilom vrtljajev. Je pa tu predvsem pomembno, kaksna je tedaj temperatura motorja -ce ti povem primer: 1 minuta vrtenja mrzlega motorja (takoj po vzigu) na 4000 vrtljajih lahko povzroci taksno obrabo, kot pri normalnih pogojih (beri: delovni temperaturi) nekaj 1000 ur voznje pri enakih obratih! To omenjam zato, ker si ravno uporabil besedo "skoduje".

Pri ogretem motorju temperaturnih obremenitev materiala ni vec, ostanejo torej samo se natezno/tlacne, ki se jim ne da povsem izogniti, prav tako pa se tudi bistveno zmanjsa obraba zaradi trenja. Obrati sami (v mejah normale seveda -nekje do rdecega polja) pri ogretem motorju zato niti niso problem, cisto drugace pa je pri hladnem motorju, kjer se jim moramo cimbolj izogibati. Ce se tega drzimo, lahko povecamo zivljenjsko dobo motorja tudi za 10x ali se vec! Zal pa so le redki tisti, ki se tega zavedajo in tako tudi ravnajo... :(
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe avg 27, 2004 1:03 am

Da še jaz pristavim svoj piskerček.
Seveda primerjam lahko samo avta ki sem jih mel do zdej in to sta 1.1 petka in pa petka 1.6 dizl.
Pa začnimo.1.1 bencin mi je prej pil povprečno 7.5. na leto delam okol 35000km
Se pravi izračun je 7.5x350=2625 litrov bencina pa če to pomnožimo s ceno 210 sit za liter to znaša 550 jurjo
Zdej pa poglejmo za dizla ki ga mam. U povprečju pije 5. delam pa iste relacije.
5x350=1750 litrov nafte pa če to množimo s ceno 190 sit za liter znaša 332 jurjo.
Se pravi razlika pri "samo" 35kkm u enem letu je 220 jurjo.
Redni servisi pa je tud čist odvisn .Rečmo za primer je od fotra audi (1.6 bencinar) je mel zdej redni servis na 140000km pa je dal zanga 140 jurjo.Od punce fotr pa ma pasata dizla pa je servis na 180000km pa je dal zanga 200 jurjo.
Se pravi razlika med servisom je 60 jurjo...... prihranek u enem letu pa 220 jurjo....
Res da je na začetku dražji..... pa da klepa pa smrdi pa bla bla pa da ma sam 5 tisoč obratov pa bla bla bla bla.
Ampak računica se izide vsekakor u prid dizlu če delaš na leto vsaj mal več km kot pa običajen voznik.
Sicer pa..... 100 ludi 100 čudi.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Pe avg 27, 2004 1:44 pm

Zdaj pa še mene nekaj bolj tehnično zanima.

Imam Xsaro HDI 110KM in delam letno okrog 15 tkm. Do službe imam 5,5 km in se mi motor komaj dobro ogreje (pozimi ravno pride na normalno temp. in ga ugasnem).
Avto ima max. moč pri 4.000 obratih in se najlepše vozi med 1800 in 3.600 vrtljajev (max. navor 1750 vrtljajev), rdeče polje pa začne pri 4.800 vrtljajev. Vrtenje prek 4000 vrtljajev ni smiselno ne po porabi ne po pospeških in ga zato nikoli ne uporabljam.

Do koliko obratov naj ga vozim dokler se ne ugreje, da bo še "zdravo" za motor in ostale sklope?
Kaj pomeni ostro pospeševanje pri mrzlem motorju, kljub temu, da ne zavrtiš motorja preko recimo 3.000 vrtljajev?
Kaj pomeni pri takem motorju čip tuning, ki poveča pritisk iz mislim da 1.100 barov na 1.300 barov (TDI motorji delujejo na 1.900 barov)? (pritiski so po spominu in približni, vendar je razmerje tu nekje)
Kdaj lahko pri moji vožnji (15 tkm/letno in 5,5 km do službe) ob rednem vzdrževanju in tem, da pri mrzlem ne presežem 3.000 vrtljajev, pričakujem prve večje težave na motorju?
Kako in za koliko se zadeva spremeni, če imaš čip tuning?

Lepo bi vas prosil za kak strokoven odgovor. Predvsem Jerryev - upam, da si vzameš malo časa.

Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
Eliminator
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Če feb 05, 2004 12:13 pm

Napisal/-a Eliminator Pe avg 27, 2004 4:27 pm

Čojko je napisal/-a:Zdaj pa še mene nekaj bolj tehnično zanima.

Imam Xsaro HDI 110KM in delam letno okrog 15 tkm. Do službe imam 5,5 km in se mi motor komaj dobro ogreje (pozimi ravno pride na normalno temp. in ga ugasnem).
Avto ima max. moč pri 4.000 obratih in se najlepše vozi med 1800 in 3.600 vrtljajev (max. navor 1750 vrtljajev), rdeče polje pa začne pri 4.800 vrtljajev. Vrtenje prek 4000 vrtljajev ni smiselno ne po porabi ne po pospeških in ga zato nikoli ne uporabljam.

Do koliko obratov naj ga vozim dokler se ne ugreje, da bo še "zdravo" za motor in ostale sklope?
Kaj pomeni ostro pospeševanje pri mrzlem motorju, kljub temu, da ne zavrtiš motorja preko recimo 3.000 vrtljajev?
Kaj pomeni pri takem motorju čip tuning, ki poveča pritisk iz mislim da 1.100 barov na 1.300 barov (TDI motorji delujejo na 1.900 barov)? (pritiski so po spominu in približni, vendar je razmerje tu nekje)
Kdaj lahko pri moji vožnji (15 tkm/letno in 5,5 km do službe) ob rednem vzdrževanju in tem, da pri mrzlem ne presežem 3.000 vrtljajev, pričakujem prve večje težave na motorju?
Kako in za koliko se zadeva spremeni, če imaš čip tuning?

Lepo bi vas prosil za kak strokoven odgovor. Predvsem Jerryev - upam, da si vzameš malo časa.

Lp Čojko


Sicer nisem Jerry, ti bom pa vseeno povedal svoje mnenje :D

Mrzel motor naj bi deloval v zmernih obratih, kar pomni ne v zelo nizkih in tudi ne v visokih. Zmerni obrati se nekoliko razlikujejo od motorja do motorja, je pa to najlažje ugotoviti po občutku: pri vsakem motorju se čuti, kje ima tisto območje, ko "pelje sam od sebe" (npr. z najmanj vibracij, ki se sicer pojavljajo v prenizkih in višjih obratih). Pri dizlih je v povprečju to delovanje nekje med 1.700 in 2.400 rpm. Tudi v tem območju ni priporočljivo intenzivno pospeševanje, ampak vožnja z malo plina, pospeševanje pa, saj veš, "na izi", brez kick-downov! Če boš tako ravnal, te bo motor nekajkrat preživel.
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ So avg 28, 2004 9:56 pm

Čojko je napisal/-a:Zdaj pa še mene nekaj bolj tehnično zanima.

Imam Xsaro HDI 110KM in delam letno okrog 15 tkm. Do službe imam 5,5 km in se mi motor komaj dobro ogreje (pozimi ravno pride na normalno temp. in ga ugasnem).
Avto ima max. moč pri 4.000 obratih in se najlepše vozi med 1800 in 3.600 vrtljajev (max. navor 1750 vrtljajev), rdeče polje pa začne pri 4.800 vrtljajev. Vrtenje prek 4000 vrtljajev ni smiselno ne po porabi ne po pospeških in ga zato nikoli ne uporabljam.

Do koliko obratov naj ga vozim dokler se ne ugreje, da bo še "zdravo" za motor in ostale sklope?
Kaj pomeni ostro pospeševanje pri mrzlem motorju, kljub temu, da ne zavrtiš motorja preko recimo 3.000 vrtljajev?
Kaj pomeni pri takem motorju čip tuning, ki poveča pritisk iz mislim da 1.100 barov na 1.300 barov (TDI motorji delujejo na 1.900 barov)? (pritiski so po spominu in približni, vendar je razmerje tu nekje)
Kdaj lahko pri moji vožnji (15 tkm/letno in 5,5 km do službe) ob rednem vzdrževanju in tem, da pri mrzlem ne presežem 3.000 vrtljajev, pričakujem prve večje težave na motorju?
Kako in za koliko se zadeva spremeni, če imaš čip tuning?

Lepo bi vas prosil za kak strokoven odgovor. Predvsem Jerryev - upam, da si vzameš malo časa.

Lp Čojko


Pozdravljen, Cojko!

Na zalost je najslabse za motor, da ga ugasnes, ko se ravno ogreje :( Ker imas sluzbo tako blizu, drugace pac ne mores, to je jasno. Je pa smiselno vprasanje, ce za to potrebujes dizla :?: Bencinar je vsekakor za kratke relacije primernejsi, odpor do vrtenja pri nizkih temperaturah dizel izraza ze samo s hrupom in vibracijami... Poleg tega se tudi sicer relativno malo vozis, tako da res ne vem, zakaj vztrajas na dizlu? Voznja z bencinarjem bi bila znatno udobnejsa ob ne prav veliko dodatnih stroskih 8) HDi motor (tako kot drugi francoski dizli) je odlicen izdelek, tako da okvar se ti zaradi tega se ni treba bati, se bo pa tak motor vsekakor nekoliko hitreje obrabil, kot ce bi vozil dolge relacije, ampak poznalo se mu bo morda sele po 300.000 ali se vec kilometrih, ko ga bos verjetno ze zdavnaj prodal... Neposrednega vzroka za preplah torej ni, ceprav smiselno pa tudi ravno ni :wink:

Do koliko obratov pri mrzlem motorju, te zanima? Poglej, najbolje naredis, ce motorju prisluhnes, pa naj ti to sam pove. Bodi nezen z gasom, to je pa tudi vse. Ostro pospesevanje mu sicer ne koristi, ampak skodi mu pa (po mojem misljenju) manj kot visoki obrati. Do 3000 ne bi smelo biti problema. Pa morda se nekaj. Cisto na zacetku, ko zazenes motor, se najbolj izogibaj ostrega pospesevanja in vrtljajev, potem pa vedno manj in manj... Toplejsi je, manj mu skodi. In se to: ko je kazalec za temperaturo hladilne tekocine ze na polovici, motor (in recimo olje v motorju) se ni do konca segret! Nekateri avtomobili imajo stevec za temperaturo olja, tam bi to lepo videl, ti pac ne mores. Zato velja, da je bolje pocakati se kaksno minuto ali dve, preden do konca pohodis gas.

S cip tuningom je tako: samo cip se ne skoduje motorju. Problem pa je v tem, da ponavadi poleg vecjega tlaka v turbini se prestavi blokado obratov malo navzgor in kdor to pridno izkorisca, povzroci krajso zivljenjsko dobo motorja. Sam cip je drugace celo koristen, saj ti (pri turbodizlu!) poveca tudi navor in zmanjsa porabo, ampak ga ne smes zlorabljat! Cip v motor in blokado v glavo, bi bil moj nasvet :D

Ce te se kaj zanima, ti bom z veseljem pomagal, ce bo v okviru mojega znanja in zmoznosti :wink:
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI So avg 28, 2004 10:11 pm

Sam cip je drugace celo koristen, saj ti (pri turbodizlu!) poveca tudi navor in zmanjsa porabo, ampak ga ne smes zlorabljat!


Neverjetna ugotovitev glede na številne teste ki sem jih prebral; poraba se definitivno poveča za 0,5-1 litr, od kje črpaš logiko da ima motor več moči in navora? Če turbina polni več zraka, potem mora motor dobivati tudi več goriva da poveča moč - štekaš? -Drugače pa se ni čipanje ravno zdravo med drugim tudi za common rail šobe - zakaj? -Zato ker so luknje na common railu skozi katere prši gorivo velike le par mikronov, še posebej majhne so pri novi generaciji tega sistema, posledično se pri čipanju konkretno poviša pritisk v barih skozi te luknje, kar slej ko prej pripelje do pokanja/mašenja in uničenja sistema; drugače pa se strinjam ja če že čipaš moraš čipat kvalitetno in v okvirju limitov ter seveda; pamet v glavo :wink:
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko So avg 28, 2004 11:04 pm

Hvala za odgovore.

Kakšna je moja računica in zakaj dizel?
Ko sem konec leta 2002 kupoval nov avto, sem hotel nekaj čez 100KM bencinca. Ko sem se že odločil za Xsaro 1.6 16v 110KM Exclusive sem malo primerjal podatke z enako močnim dizlom. Pospešek do 100 je bil isti, poraba skoraj 3 litre manj in cena 300.000 SIT višja. Bolj za hec kot zares sem se zmenil za testni vožnji obeh različic (ena za drugo) in bil navdušen nad prožnostjo HDI-ja. Že prej nisem preveč rad vozil avta na visokih obratih in sem hitro prestavljal v višjo prestavo (razen pospeški in prehitevanja) in tista prožnost dizla pri res nizkih obratih me je prepričala. Pa tudi sicer glasnejši dizel je zaradi vožnje pri precej nižjih vrtljajih velikokrat tišji od bencinca.
Potem sem začel doma računati in premišljevati zakaj moraš veliko voziti, da se ti splača dizel. Ljudje so govorili nad 30 Tkm/leto, vendar ne vidim računice zakaj?
Glede na to, da so servisni intervali enaki in tudi cena rednih servisov vsaj do 100.000 km skoraj identična, sem prišel do računice, da se mi 300.000 SIT preplačila za dizla povrne po 45 Tkm na račun manjše porabe cenejše nafte. Če računam naprej sem že pri 90 Tkm prišparal 300.000 SIT proti bencincu, kar pa je tudi dovolj za morebitno popravilo turbine. V kar sicer ne verjamam, da se ob normalni in pazljivi vožnji zgodi tako hitro.
Tudi sicer se držim načela, da dokler se avto ne segreje na delovno temperaturo ne presežem 3000 vrtljajev in pazim, da se mi temperatura ne dvigne nad delovno (ga moraš res na polno gnati v kak AC klanec par minut, da se začne dvigovati).

Xsaro pa nameravam imeti cca. 7 let (seveda, če mi bo solidno služila) in jo nato zamenjati za nov avto.


Glede čiptuninga in porabe pa je tako (imam eno leto): Pri konstantni vožnji z neko hitrostjo je zaradi več navora in več moči pri istih vrtljajih manjša poraba. Ker pa imaš čip zato, da iskoriščaš konje in navor je logično, da je potem poraba lahko nekoliko višja. Pri meni je bila prej 6,1 sedaj pa je 6,3. Veliko je odvisno tudi od načina vožnje in kje pretežno voziš.
Moja opažanja so sledeča:
Pri mestni vožnji je s čipom poraba lahko skoraj liter višja.
Pri vožnji na relacije (regionalna cesta) je poraba s čipom še vedno malenkost višja.
V obeh primerih gre to na račun pospeševanja in pojemanja hitrosti (avtomatično pospešuješ hitreje če imaš čip).
Pri hitrejši vožnji na AC pa je poraba nižja. Zanimivo je to, da je v hitrostnem območju od 100 do 150 km/h skoraj identična trenutna poraba in sicer okrog 5,4 (+- 0.3 litra - toliko je tudi natančen pot.rač.). Pri vožnji brez čipa pa se je poraba od 100 do 150 km/h gibala od 5,1 do 6,6 l.

Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
cRaZY
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 34
Pridružen: Ne jul 11, 2004 2:40 am

dizl

Napisal/-a cRaZY Ne avg 29, 2004 12:15 pm

Jest se cist strinjam s tem, da obstaja meja, kje se splaca kupiti dizla.

Ce razmisljas med golf 1.6 in golf 1.9tdi, potem nevem ce se ti splaca.

Jest mam mazdo6 in mam porabo ~7l/100km. Zdej pa ce bi kupil podobno velik avto z 120KM, bi bila poraba skoraj gotovo okoli 10l/100km.

Glede na to da delam 35k km/leto, privarcujem vec kot 260.000 SIT na leto (racunano po novih cenah, pred pol leta je blo se vec razlike). Razlika v ceni novega avtomobila je pa 250.000 SIT.

Torej v enem letu dobis nazaj avto, v naslednjih stirih pa se vec kot miljon.

Ce mi ze slucajno gre turbina (sploh se je brez veze pogovarjat o tem, ampak ce vsi trdijo da ti gre in da na bencinarju ne gre nic, bla bla bla), pa da dam zanjo ~500k sit, si lahko vzamem se mal casa, poiscem ugodno varianto in punco peljem na kubo, ravno nekje za preostalih 550k sit. Pa vse to samo s tem k mi ostane prevec denarja od bencina!!

Pa recimo da po petih letih prodam avto, pa ga prodam za 250k sit vec, ker je diesel, pa si lahko se kaj privoscim za teh 250k, ane? To, da bo cez 5 let prenasicen trg z dizli je pomoje bullshit. Ampak tud ce bo.... jest bom se vseen bil na kubi. Ce bom mel pa sreco, bom mel pa vec kot 1mio v zepu. Tolk glede varcevanja.

Tko da, pri vecjih avtih se po mojem mnenju splaca met dizla, tud ce manj kilometrov delas.

Tudi ce se racunsko nebi izslo, bi mel dizla. Okej, mas malo drugacno obmocje uporabnih vrtljajev, ampak se pa vsa moc pokaze v rangu 2000 obratov - obcutek je fenomenalen. Tko da, nasledn avto al spet dizl, al pa bencinar turbac.

Se vseen se pa nebi spuscu na nivo vecine folka in ljudem vsiljeval SVOJE mnenje. Pac enim je vsec dizl, drugim pa bencin.
 
Eliminator
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Če feb 05, 2004 12:13 pm

Napisal/-a Eliminator Ne avg 29, 2004 12:38 pm

[
Na zalost je najslabse za motor, da ga ugasnes, ko se ravno ogreje :( Ker imas sluzbo tako blizu, drugace pac ne mores, to je jasno. Je pa smiselno vprasanje, ce za to potrebujes dizla :?: Bencinar je vsekakor za kratke relacije primernejsi, odpor do vrtenja pri nizkih temperaturah dizel izraza ze samo s hrupom in vibracijami... Poleg tega se tudi sicer relativno malo vozis, tako da res ne vem, zakaj vztrajas na dizlu? Voznja z bencinarjem bi bila znatno udobnejsa ob ne prav veliko dodatnih stroskih 8) HDi motor (tako kot drugi francoski dizli) je odlicen izdelek, tako da okvar se ti zaradi tega se ni treba bati, se bo pa tak motor vsekakor nekoliko hitreje obrabil, kot ce bi vozil dolge relacije, ampak poznalo se mu bo morda sele po 300.000 ali se vec kilometrih, ko ga bos verjetno ze zdavnaj prodal... Neposrednega vzroka za preplah torej ni, ceprav smiselno pa tudi ravno ni :wink:

Do koliko obratov pri mrzlem motorju, te zanima? Poglej, najbolje naredis, ce motorju prisluhnes, pa naj ti to sam pove. Bodi nezen z gasom, to je pa tudi vse. Ostro pospesevanje mu sicer ne koristi, ampak skodi mu pa (po mojem misljenju) manj kot visoki obrati. Do 3000 ne bi smelo biti problema. Pa morda se nekaj. Cisto na zacetku, ko zazenes motor, se najbolj izogibaj ostrega pospesevanja in vrtljajev, potem pa vedno manj in manj... Toplejsi je, manj mu skodi. In se to: ko je kazalec za temperaturo hladilne tekocine ze na polovici, motor (in recimo olje v motorju) se ni do konca segret! Nekateri avtomobili imajo stevec za temperaturo olja, tam bi to lepo videl, ti pac ne mores. Zato velja, da je bolje pocakati se kaksno minuto ali dve, preden do konca pohodis gas.

S cip tuningom je tako: samo cip se ne skoduje motorju. Problem pa je v tem, da ponavadi poleg vecjega tlaka v turbini se prestavi blokado obratov malo navzgor in kdor to pridno izkorisca, povzroci krajso zivljenjsko dobo motorja. Sam cip je drugace celo koristen, saj ti (pri turbodizlu!) poveca tudi navor in zmanjsa porabo, ampak ga ne smes zlorabljat! Cip v motor in blokado v glavo, bi bil moj nasvet :D

Ce te se kaj zanima, ti bom z veseljem pomagal, ce bo v okviru mojega znanja in zmoznosti :wink:[/quote]

_____________

Jerry,

tole sem spraševal že v neki drugi temi, pa nisem dobil pametnega odgovora... Daj mi prosim razloži, po kakšni logiki se dizel manj obrabi na dolgih relacijah kot v kratkih, če seveda gledamo obrabljenost motorja glede na čas uporabe (recimo v dveh letih)?

Hvala!
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 3:09 pm
Kraj: Rbn 104

Re: dizl

Napisal/-a AgitatoR Ne avg 29, 2004 5:15 pm

cRaZY je napisal/-a:Jest se cist strinjam s tem, da obstaja meja, kje se splaca kupiti dizla.

Ce razmisljas med golf 1.6 in golf 1.9tdi, potem nevem ce se ti splaca.

Jest mam mazdo6 in mam porabo ~7l/100km. Zdej pa ce bi kupil podobno velik avto z 120KM, bi bila poraba skoraj gotovo okoli 10l/100km.

Glede na to da delam 35k km/leto, privarcujem vec kot 260.000 SIT na leto (racunano po novih cenah, pred pol leta je blo se vec razlike). Razlika v ceni novega avtomobila je pa 250.000 SIT.

Torej v enem letu dobis nazaj avto, v naslednjih stirih pa se vec kot miljon.

Ce mi ze slucajno gre turbina (sploh se je brez veze pogovarjat o tem, ampak ce vsi trdijo da ti gre in da na bencinarju ne gre nic, bla bla bla), pa da dam zanjo ~500k sit, si lahko vzamem se mal casa, poiscem ugodno varianto in punco peljem na kubo, ravno nekje za preostalih 550k sit. Pa vse to samo s tem k mi ostane prevec denarja od bencina!!

Pa recimo da po petih letih prodam avto, pa ga prodam za 250k sit vec, ker je diesel, pa si lahko se kaj privoscim za teh 250k, ane? To, da bo cez 5 let prenasicen trg z dizli je pomoje bullshit. Ampak tud ce bo.... jest bom se vseen bil na kubi. Ce bom mel pa sreco, bom mel pa vec kot 1mio v zepu. Tolk glede varcevanja.

Tko da, pri vecjih avtih se po mojem mnenju splaca met dizla, tud ce manj kilometrov delas.

Tudi ce se racunsko nebi izslo, bi mel dizla. Okej, mas malo drugacno obmocje uporabnih vrtljajev, ampak se pa vsa moc pokaze v rangu 2000 obratov - obcutek je fenomenalen. Tko da, nasledn avto al spet dizl, al pa bencinar turbac.

Se vseen se pa nebi spuscu na nivo vecine folka in ljudem vsiljeval SVOJE mnenje. Pac enim je vsec dizl, drugim pa bencin.


In sedaj bos rekel, da vsakic ko gres tankat zracunas kok bi dal vec za benz in razliko das na kupcek in sparas ??
ne s*** !!
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Re: dizl

Napisal/-a Čojko Ne avg 29, 2004 8:11 pm

cRaZY je napisal/-a:Tudi ce se racunsko nebi izslo, bi mel dizla. Okej, mas malo drugacno obmocje uporabnih vrtljajev, ampak se pa vsa moc pokaze v rangu 2000 obratov - obcutek je fenomenalen. Tko da, nasledn avto al spet dizl, al pa bencinar turbac.

Se vseen se pa nebi spuscu na nivo vecine folka in ljudem vsiljeval SVOJE mnenje. Pac enim je vsec dizl, drugim pa bencin.


Se čisto strinjam s teboj. Imajo sicer turbači tudi pomankljivosti - turbo luknja, dizel pa še ozko področje uporabnih vrtljajev, vendar vsaj pri manjših avtih (tam do 2.0 oz. bolje rečeno za 4 valjne) je navor, ki ga nudi turbina še posebej pri dizlu veliko bolj vozen kot navaden bencinec. Ko pa govorimo o 6 ali celo 8 valjih, kar srečamo pri večjih in bistveno dražjih avtomobilih (nakupno in vzdrževalno), bi verjetno skoraj raje posegel po navadnem bencincu zaradi zelo dobri prožnosti skozi vso območje vrtljajev, ki je še vsaj v rangu 5000 vrtljajev. Pri takih avtomobilih je poraba postranskega pomena in ali imaš porabo 10 ali 25 l/100 km pri samih mesečnih stroških za avto ne pomeni veliko tudi če prevoziš 30 ali celo 50 tkm.

Tudi jaz ne mislim vsiljevati svojega mnenja in ravno tako pravim: kakor komu paše. Vsak računa po svoje in sam pri sebi ve (veliko jih samo misli, da ve - žal), kako živeti, da boš lahko imel dovolj denarja za zadeve, ki so zate pomembne in bistvene v življenju.

Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman Ne avg 29, 2004 8:35 pm

Eliminator je napisal/-a:...
Pri dizlih je v povprečju to delovanje nekje med 1.700 in 2.400 rpm. Tudi v tem območju ni priporočljivo intenzivno pospeševanje, ampak vožnja z malo plina, pospeševanje pa, saj veš, "na izi", brez kick-downov! Če boš tako ravnal, te bo motor nekajkrat preživel.
...


Ena majhna pripomba, ki tudi pove, zakaj imam raje bencince: ker se v mestu dizel, še posebej pozimi, precej dlje gre, je na ta račun in na račun nežnosti do motorja zjutraj, ko grem v službo en kup ljudi, ki se vlečejo ko megla (in kar je še huje, ko vozim dizla, sem ponavadi tudi sam med njimi), ki se ne zmorejo vključit v promet kot se spodobi, torej da orenk potegnejo in ne ovirajo vseh za sabo ...
Kadar se vouim z dizlom, je pa tako: lepo je biti nežen z avtom, ampak ko se je treb aiz stranske ulice vključit v majhno luknjo v tekočem prometu, je treba pač pohodit. In pri tem dizel precej bolj trpi kot bencinec, še posebej zaradi turbo luknje - na račun te ga je pa mus zavrtet višje, kot bi bencinca ... Si pač ne predstavljam, da bi za ogrevanje avta porabil več časa kot za pot do službe.

lisko je napisal/-a:Da še jaz pristavim svoj piskerček.
Seveda primerjam lahko samo avta ki sem jih mel do zdej in to sta 1.1 petka in pa petka 1.6 dizl.
Pa začnimo.1.1 bencin mi je prej pil povprečno 7.5. na leto delam okol 35000km
...


V povprečju ljudje s tem razredom avtomobila delajo manj km kot ti, tam nekje med 10 in 1t5 tisoč. Na take podatke je tudi večina raziskav narejena. Prav zato si mora izračun naredit vsak sam ...
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne avg 29, 2004 8:44 pm

INFINITI je napisal/-a:
Sam cip je drugace celo koristen, saj ti (pri turbodizlu!) poveca tudi navor in zmanjsa porabo, ampak ga ne smes zlorabljat!


Neverjetna ugotovitev glede na številne teste ki sem jih prebral; poraba se definitivno poveča za 0,5-1 litr, od kje črpaš logiko da ima motor več moči in navora? Če turbina polni več zraka, potem mora motor dobivati tudi več goriva da poveča moč - štekaš? -Drugače pa se ni čipanje ravno zdravo med drugim tudi za common rail šobe - zakaj? -Zato ker so luknje na common railu skozi katere prši gorivo velike le par mikronov, še posebej majhne so pri novi generaciji tega sistema, posledično se pri čipanju konkretno poviša pritisk v barih skozi te luknje, kar slej ko prej pripelje do pokanja/mašenja in uničenja sistema; drugače pa se strinjam ja če že čipaš moraš čipat kvalitetno in v okvirju limitov ter seveda; pamet v glavo :wink:


Glej, cipi in vrste motorjev so razlicni/e, tako da so tudi rezultati, ki jih s tem posegom dosezes, razlicni. Verjetno je tudi res, da cipi za nekatere motorje niso priporocljivi, ampak o tem se moras pac temeljito pozanimati, preden se za to odlocis. Naceloma pa je namen cipa, da izboljsa motorne zmogljivosti, torej poveca moc motorja. Povecana moc motorja pa je koristna zadeva pri bolj ostri oz. hitrejsi voznji, saj se tedaj motor manj napreza, sploh turbodizel, ker mu pomaga turbina, zato je izkoristek boljsi in poraba manjsa. Slaba stran povecane moci motorja pa je seveda vecja poraba pri mirni voznji, saj takrat, tako kot si napisal, motor dobiva vec goriva, kot ga potrebuje in visek gre v nic. Nekateri cipi potem uravnavajo se odpiralne case ventilov in/ali nastavitvene kote lopatic turbine (pri avtomobilih, ki seveda imajo to moznost) in tudi tukaj se da izboljsati izkoristek. Ker pa, kot sem ze rekel, obstaja ogromno razlicnih cipov in kombinacij delovanja, je zelo tezko oz. nemogoce brez izkusenj napovedati rezultat. Nekdo bo nad cipom navdusen, nekdo drug bo pa lahko komaj cakal, da se ga znebi... Najboljsa (in tudi najdrazja) resitev je verjetno vgraditev cipa na pooblascenem servisu, kjer imajo morda ze vsaj malo izkusenj s tovrstnimi predelavami in ce so vsaj malo posteni, ti bodo tudi odkrito svetovali, ce se izplaca... :wink:
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne avg 29, 2004 9:01 pm

Eliminator je napisal/-a:[
Na zalost je najslabse za motor, da ga ugasnes, ko se ravno ogreje :( Ker imas sluzbo tako blizu, drugace pac ne mores, to je jasno. Je pa smiselno vprasanje, ce za to potrebujes dizla :?: Bencinar je vsekakor za kratke relacije primernejsi, odpor do vrtenja pri nizkih temperaturah dizel izraza ze samo s hrupom in vibracijami... Poleg tega se tudi sicer relativno malo vozis, tako da res ne vem, zakaj vztrajas na dizlu? Voznja z bencinarjem bi bila znatno udobnejsa ob ne prav veliko dodatnih stroskih 8) HDi motor (tako kot drugi francoski dizli) je odlicen izdelek, tako da okvar se ti zaradi tega se ni treba bati, se bo pa tak motor vsekakor nekoliko hitreje obrabil, kot ce bi vozil dolge relacije, ampak poznalo se mu bo morda sele po 300.000 ali se vec kilometrih, ko ga bos verjetno ze zdavnaj prodal... Neposrednega vzroka za preplah torej ni, ceprav smiselno pa tudi ravno ni :wink:

Do koliko obratov pri mrzlem motorju, te zanima? Poglej, najbolje naredis, ce motorju prisluhnes, pa naj ti to sam pove. Bodi nezen z gasom, to je pa tudi vse. Ostro pospesevanje mu sicer ne koristi, ampak skodi mu pa (po mojem misljenju) manj kot visoki obrati. Do 3000 ne bi smelo biti problema. Pa morda se nekaj. Cisto na zacetku, ko zazenes motor, se najbolj izogibaj ostrega pospesevanja in vrtljajev, potem pa vedno manj in manj... Toplejsi je, manj mu skodi. In se to: ko je kazalec za temperaturo hladilne tekocine ze na polovici, motor (in recimo olje v motorju) se ni do konca segret! Nekateri avtomobili imajo stevec za temperaturo olja, tam bi to lepo videl, ti pac ne mores. Zato velja, da je bolje pocakati se kaksno minuto ali dve, preden do konca pohodis gas.

S cip tuningom je tako: samo cip se ne skoduje motorju. Problem pa je v tem, da ponavadi poleg vecjega tlaka v turbini se prestavi blokado obratov malo navzgor in kdor to pridno izkorisca, povzroci krajso zivljenjsko dobo motorja. Sam cip je drugace celo koristen, saj ti (pri turbodizlu!) poveca tudi navor in zmanjsa porabo, ampak ga ne smes zlorabljat! Cip v motor in blokado v glavo, bi bil moj nasvet :D

Ce te se kaj zanima, ti bom z veseljem pomagal, ce bo v okviru mojega znanja in zmoznosti :wink:


_____________

Jerry,

tole sem spraševal že v neki drugi temi, pa nisem dobil pametnega odgovora... Daj mi prosim razloži, po kakšni logiki se dizel manj obrabi na dolgih relacijah kot v kratkih, če seveda gledamo obrabljenost motorja glede na čas uporabe (recimo v dveh letih)?

Hvala![/quote]

Glej, takole je s tem: dejstvo je, da se ogret motor manj obrablja kot hladen ali napol segret. Na relacijski voznji je motor stalno lepo ogret in obraba je zato zanemarljiva. In zakaj se hladen motor bolj obrablja kot ogret? Tukaj igra vlogo veliko faktorjev. Eden je temperaturna razteznost materiala -material se s segrevanjem razteza in obratno -z ohlajanjem krci. Pri hladnem motorju je blok motorja "skrcen" (razlike so mikronske, ampak dovolj pomembne), bati pa ne proporcionalno enako (ker so manjsih dimenzij, se manj skrcijo) in zato je trenje med njimi bistveno vecje! Kasneje, ko se blok raztegne, se stvar uredi. Takrat med bati in blokom celo pride do precejsnje zracnosti, ki pa jo kompenzirajo batni obrocki. Drug faktor, ki igra vlogo pri obrabi, je mazanje. Olje tudi spreminja mazalne sposobnosti glede na temperaturo in vsako motorno olje je projektirano tako, da ima optimalne mazalne sposobnosti pri segretem motorju. Tam ne sme biti niti pregosto zaradi posledicno povecanega upora v mazalnih kanalih (pretocnost/viskoznost), niti prevodeno, ampak ravno pravsnje. Ceprav imas olja z razlicno gradacijo (stevilka pomeni obnasanje olja pri nizkih/visokih temperaturah, pa olje, ki bi popolnoma zadoscalo vsem potrebam, ne obstaja. Tehnologija sicer v tej smeri (predvsem pri mazivih in oljih) z leti napreduje, ampak hkrati pa tudi zmogljivosti in hitrosti vrtenja motorjev, pa smo v zacaranem krogu... :wink: Jasno ali te se kaj zanima?
 
Uporabniški avatar
krofl
Novinec
 
Prispevkov: 498
Pridružen: Sr avg 04, 2004 9:48 pm
Kraj: Zasavje

Napisal/-a krofl Ne avg 29, 2004 9:58 pm

INFINITI je napisal/-a:
Sam cip je drugace celo koristen, saj ti (pri turbodizlu!) poveca tudi navor in zmanjsa porabo, ampak ga ne smes zlorabljat!


Neverjetna ugotovitev glede na številne teste ki sem jih prebral; poraba se definitivno poveča za 0,5-1 litr, od kje črpaš logiko da ima motor več moči in navora? Če turbina polni več zraka, potem mora motor dobivati tudi več goriva da poveča moč - štekaš? -Drugače pa se ni čipanje ravno zdravo med drugim tudi za common rail šobe - zakaj? -Zato ker so luknje na common railu skozi katere prši gorivo velike le par mikronov, še posebej majhne so pri novi generaciji tega sistema, posledično se pri čipanju konkretno poviša pritisk v barih skozi te luknje, kar slej ko prej pripelje do pokanja/mašenja in uničenja sistema; drugače pa se strinjam ja če že čipaš moraš čipat kvalitetno in v okvirju limitov ter seveda; pamet v glavo :wink:


Lp!

Morem rečt, da se absolutno ne strinjam s tabo. Govorim iz prakse. Doma mamo Bmw 530d. Avto je imel v osnovi 184 KM. Poraba se je gibala med 7 in 9 litrov dizelskega goriva. Potem smo avto peljali enemu profitu u kranj, ki je naredil čip tuning. Moč se je povečala na 225 Km, navor pa za 15% (preverjeno in testirano), poraba pa je padla na 5-6 litrov. Verjeli ali ne, tko je. Mislem pa da če maš več moči, ni treba skos gasa devat pa te zajebancije... Uglvanem povem ti de nimaš čist prav! :)

Lp, Matej
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Ne avg 29, 2004 10:07 pm

Človek, pa kako tvoj ate vozi? Tast ma na Golfu 1.9 Tdi z 110KM porabo 6l, pa vozi skoraj same relacije...vozi pa na izi, ne penzionersko in še manj pa divja, kako vi na pol tone težjem avtu z 100km in 1000kubiki več prostornine porabite manj goriva, meni NI jasno...Pa ne spet začet z več konji, manj tiščanja...ker pol bi Veyron pil 1,5litra, ker je pač tok močen, JA? :wink: Na Cliu Dci ma porabo pa od (ekstrem 3,9) 4-4,5...torej tudi tu se teorija o več konjih in manj tiščanja podre...
Strinjam se s tabo, da če je narejen čip tuning, ni treba tok tiščat...ampak s tem se morda malenkost zmanjša poraba pri počasni vožnji, pri hitri bo pil več, to je dokazano dejstvo, druga stvar pa je da govorimo tu o padcu porabe za mogoče 0,5 litra, vam se je pa zmanjšala za 2-3 litre :?
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov