Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
PaNTerSan
Novinec
 
Prispevkov: 162
Pridružen: Ne sep 12, 2004 4:08 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a PaNTerSan Pe sep 24, 2004 10:14 pm

Templar je napisal/-a:Al pa zakaj se vozimo v avtu sami? Zakaj èe se s sosedom vedno sreèava zjutraj in ob prihodu domov se nebi vozla skupaj èe seveda imava službo v isti smeri? Pa vozi en tedn en drug tedn drug?

Ampak to so pri slovenèkih sanje. Šparamo pa naj stane kar hoèe oz. Nek se vidi razkoš!!

Verjetno ne ves, da se casi spreminjajo in vpliv balkana se ze pozna 8)

Poznam dost ljudi, ki vozi relacije - in to po trije-stirje se vozijo. Seveda kasirajo vsi potne stroske - naredi si izracun :wink:

Sej po novem letu pride nov zakon okol tega in bo padla "sluzbena pot" (beri: potni stroski) verjetno v luksuz. Tebi ga bodo steli kot dobrino in bos moral placat davek na potne stroske - pri dohodnini. Drzava bo pa zmagala - kot vedno :roll:
 
PaNTerSan
Novinec
 
Prispevkov: 162
Pridružen: Ne sep 12, 2004 4:08 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a PaNTerSan Pe sep 24, 2004 10:21 pm

racun na hitro:
80km v eno smer 2x80=160km/dan
160x20 delovnih dni = 3200 sluzbenih km/mesec
3200x 210 (ce zaokrozim ceno bencina) x 0.15 je cca 100k.

Ce se vozijo z dizlom so dejanski potni stroski za eno pot vsaj tretinski (recimo, da je star dizl), kar je 30k. Razdelis na tri dele (recimo, da vedno eden izpade) in pride 10k.

Dobicek je potem 100k - 10k = 90k kar znasa 374€ mesecno. Na letni osnovi je to cca 4500€.

Ce pa si pameten lahko "prisparas" se tistih 10k - namrec stalno bivalisce preselis k svjoim starsem, stricem ali komu tretjemu (loceno gospodijnstvo seveda). Zacasnega ne prijavis in zivis v istem kraju (recimo LJ). Tako ti potni stroski lahko krijejo najemnino za dobro stanovanje - recimo. Ali pa dober del kredita - ali pa zacnes nalagat kes v sklade, delnice (ce mas j***a) i slicno...

Vendar pozor: loceno stalno bivalisce od zene vas lahko stane marsicesa drugega - od pravic okol otroka, do skupnega premozenja po treh letih ipd. Ce pride do locitve potegnete kratko.
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky So sep 25, 2004 7:45 am

Templar je napisal/-a:Sicer pa še nikol nisem dal več kot 9.500SIT za komplet ploščic za eno os pa mamo avto s 130KM bencin... :roll:

take so original cene pri audiju. no koliko pa daš za povprečen servis (na uradnem servisu) za svojega bencinarja?
SlikaSlika
 
yogo
Novinec
 
Prispevkov: 281
Pridružen: Sr feb 25, 2004 9:52 pm

Napisal/-a yogo So sep 25, 2004 8:38 am

takole glede dizlov....moj oče vozi že 13 let :shock: 8) VW PASSAT 1.9 TD....avto ima prevoženih 280.000 km :shock: :shock: 8) , vendar motor ni bil taknjen ( razen rednih servisov) in dela kot urca....vozi se pa dnevno v službo Ankaran-Koper ( 13 km)...problemov za enkrat ni blo nobenih...res pa je, da je to dizel stare šole ( po moje najboljši dizel...razen glasnosti :roll: ) ...glede vzdržljivosti novih motorjev pa ne vem!!
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ So sep 25, 2004 8:49 am

maky je napisal/-a:
Templar je napisal/-a:Sicer pa še nikol nisem dal več kot 9.500SIT za komplet ploščic za eno os pa mamo avto s 130KM bencin... :roll:

take so original cene pri audiju. no koliko pa daš za povprečen servis (na uradnem servisu) za svojega bencinarja?


Itak ga nobedn ne vozi :twisted:
LP
Slika
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko So sep 25, 2004 1:14 pm

Jaz pa imam le 5,5 km do službe in delam letno okrog 18 Tkm pa imam vseeno dizla. :P Trenutno imam 32 Tkm. Še ene 10 Tkm pa bom dobil noter vso razliko pri nakupu 300 TSIT. - toliko glede šparanja.

Vendar avta nisem kupil zaradi šparanja. To v bistvu niti ne moreš, saj je vsak avto strošek. Ob nakupu sem dobro premislil kakšen avto POTREBUJEM in se ob najprimernejšem času odločil za nakup NAJPRIMERNEJŠEGA novega avta, ki ga mislim voziti cca. 7 let.

Pred nakupom sem tudi vozil obe različici z enakimi konji, ter se z zagotovostjo odločil za dizla. Razlog? NAVOR!!! - ta zadeva prekaša vse slabosti dizla proti bencincu!

Pa še čipat se ga da 8) 8) :D Brezplačni konji!

Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide So sep 25, 2004 1:30 pm

Čojko je napisal/-a: NAVOR!!! - ta zadeva prekaša vse slabosti dizla proti bencincu!
Lp Čojko


Prekaša? Kakor komu :wink:
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ So sep 25, 2004 1:34 pm

Slide je napisal/-a:
Čojko je napisal/-a: NAVOR!!! - ta zadeva prekaša vse slabosti dizla proti bencincu!
Lp Čojko


Prekaša? Kakor komu :wink:


Ja meni se navor tud zelooo dopade k sm mal len :oops: :D
Pa da ne o tem kako je lepo vozit v hrib :D
Slika
 
Eliminator
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Če feb 05, 2004 12:13 pm

Napisal/-a Eliminator Ne sep 26, 2004 11:19 am

No naj že enkrat tisti, ki kot protiargument dizlom vedno navajate dražje servise, pojasnite, zakaj je tako! Vedno se namreč nekdo oglaša s takšnimi trditvami, ko pa je treba navesti dejstva, se pa kar nekako potuhne...

Drugače pa je trditev, da turbina na kratkih relacijah (če motor takoj ugasneš) bolj trpi, malo čudna. Turbina najbolj trpi takrat, ko se močno segreje in se na hitro ohladi, do tega pojava pa lahko pride:
- pri že ogretem in dalj časa močno obremenjenem motorju s takojšnjim ugašanjem
- pri hladnem motorju s preveliko obremenitvijo (npr. preveč intenzivno pospeševanje).
Hitro ugašanje motorja pri kratkih relacijah torej nima veze.
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Ne sep 26, 2004 4:40 pm

Bravo Eliminator! :wink:

Če zopet primerjam Xsara HDI 110KM proti Xsari 1.6 16v 110KM so stroški rednih servisov ISTI!!!! Servisni interval je na 20TKM. Dizel je malenkost dražji, zaradi nekoliko več olja, po drugi starni pa je treba pri bencinski verziji vsakih 40 Tkm menjavati svečke.

Res je, da imajo sodobni dizli turbino, ki kadar gre precej stane. Potrebno je zamenjati ali vsaj očistiti injektorje, itd. Lahko bi teoritizirali naprej, češ da se pri dizlu prej izrabi sklopka zaradi veliko višjega navora, bolj trpi menjalnik in tako naprej.

Brez veze!!!

Dejstvo je, da je pri normalni vožnji v resničnem svetu in resničnem prometu dizelska različica enakih konjev veliko bolj živahna od bencinske oz. namesto 110KM bencina se lahko zadovoljiš s 90KM dizla.

Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ Ne sep 26, 2004 6:07 pm

Točno in pol 90 dizla lahk še čipaš :P :lol:
Slika
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ Ne sep 26, 2004 6:24 pm

Eliminator je napisal/-a:No naj že enkrat tisti, ki kot protiargument dizlom vedno navajate dražje servise, pojasnite, zakaj je tako! Vedno se namreč nekdo oglaša s takšnimi trditvami, ko pa je treba navesti dejstva, se pa kar nekako potuhne...

Drugače pa je trditev, da turbina na kratkih relacijah (če motor takoj ugasneš) bolj trpi, malo čudna. Turbina najbolj trpi takrat, ko se močno segreje in se na hitro ohladi, do tega pojava pa lahko pride:
- pri že ogretem in dalj časa močno obremenjenem motorju s takojšnjim ugašanjem
- pri hladnem motorju s preveliko obremenitvijo (npr. preveč intenzivno pospeševanje).
Hitro ugašanje motorja pri kratkih relacijah torej nima veze.


vse to je res....samo če imaš malo kilometrov do službe,te pozimi ponavadi zebe vso pot do tja,razen če uporabljaš webasto :wink:
Ko grobar s ceste me bo pobral,vedite da redbull smrti se ni bal.
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ Ne sep 26, 2004 6:27 pm

Se bol oblečeš a :P :lol:
Slika
 
Uporabniški avatar
dejvi
Uporabnik
 
Prispevkov: 1003
Pridružen: Po avg 30, 2004 3:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a dejvi Po sep 27, 2004 6:45 am

No, jst mam avto v garaži in je lepo topel, pozimi za to ni problema, ker me v avtu zato ne zebe. Sem pa večkrat drgetal in klel pri - 15 C in čakal na trolo kot na Godota, zato da ne bom "obremenjeval" avta na mrazu. In potem bi mogu striček šofer na troli imet savno, da bi se do službe segrel. Hvala lepa LPP! Moje mnenje je tako: če si kupiš avto, potem ga je potrebno uporabljati. Ne mislim biti suženj tehnologije, naj bo obratno.
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic Po sep 27, 2004 8:39 am

Oprosti samo 25.000 na leto ni dosti na cesti Mogoče je nadpovprečno samo ziher ni dosti da bi se dizle izplačal. Pri 44.000 je razlike pri 170-300jurjev torej če bi imel bencinc 7,9 porabe in dizel med 5 in 6,4.


Mislim da sploh ni nekega splošnega pravila, pri koliko km se splača dizel. Veliko je odvisno od dejanske cenovne razlike dveh primerljivih avtov, od katerih je eden bencinar in drugi dizel. Ker ponavadi se pri nakupu omejiš na določen rang avtomobila, potem pa na par "izbrancev", med katerimi se odločaš. V nekaterih primerih je razlika bencin/dizel relativno majhna.
Potem pa izračunaš glede na pričakovano število prevoženih km, koliko denarja boš dal za gorivo pri enem ali drugem. Sicer nekateri parametri niso povsem zanesljivi (težko je predvideti cene goriv, posebno čez leto ali dve). Načeloma boš rabljenega dizla tudi malo dražje prodal, ampak to je spet dokaj negotovo.

Primer: spomladi sem izbiral avto in med drugim sta bila v igri dva clia: 1.4 16v (98 KM) in 1.5 dci (80 KM). Dizel je bil slabih 200 jurjev dražji, sicer oprema identična. Če bi prevozil 15.000 km (kolikor ocenjujem, da največ naredim na leto), pridejo stroški goriva (cene v maju 2004, mešana vožnja in tovarniški podatki za porabo) za dizla 110.000 SIT in za bencinarja dobrih 200.000 SIT. Že pri tej relativno mali kilometrini bi torej že v dobrih dveh letih povrnil višjo ceno dizla (teoretično, ker je vprašanje, kako se bodo v naslednjih dveh letih gibale cene bencina in dizla - lahko da bo dizelsko gorivo manj ugodno, lahko pa da še bolj).

Ker stanujem v LJ in se v službo vozim le dobre 4 km daleč (toliko je v eno smer) in ker sem hotel čimmanjše začetne stroške, sem se vseeno odločil za bencinarja.

Pa da ne bo kdo še meni pizdil, zakaj ne grem na avtobus: ZATO! Ker je LPP v kurcu in za te ušive 4 km znotraj mesta Ljubljana rabim 20-30 minut, da ne govorim kako je zoprno ko je mraz in dež...
Pa še nekaj: avta ne rabiš le za službo. Tudi popoldne in zvečer kam skočiš, pa za vikend na kakšen izlet, pa na morje, pa na šoping v Avstrijo... precej bedno bi bilo biti brez avta. Če imaš enkrat avto, so z itak njim stroški nakupa, vzdrževanja, zavarovanja.... Zakaj bi ga potem puščal doma in se z busom vozil v službo, če so dodatni stroški (gorivo za tiste 4 km in nazaj) manjši kot nakup mesečne karte? (da ne govorim, če bi kupoval žetone)
Plačevati več denarja (za bus) za veliko manjše udobje ter veliko večjo izgubo časa? No bloody way..
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ Po sep 27, 2004 9:11 am

Ja jst sm dobil za isto ceno 90 HDi ku bi dal za 1.6 bencinarja...
med tema dvama sem rajši izbral dizl ker je primern za moj način vožnje...
če bi mel bencinarja bi mel porabo 13l :oops: zdej mam pa 7 (odvisno je že blo 6.4 in 7.2)

Avto v nižjih obratih (tako ku ga je treba vozit) je zelo lepše vozit...
in ko ga bom čipal nebo več razlike niti v pospeševanju do 100 (oz. majhna)
LP 8)
Slika
 
Eliminator
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Če feb 05, 2004 12:13 pm

Napisal/-a Eliminator Po sep 27, 2004 9:18 am

šmeks je napisal/-a:
Eliminator je napisal/-a:No naj že enkrat tisti, ki kot protiargument dizlom vedno navajate dražje servise, pojasnite, zakaj je tako! Vedno se namreč nekdo oglaša s takšnimi trditvami, ko pa je treba navesti dejstva, se pa kar nekako potuhne...

Drugače pa je trditev, da turbina na kratkih relacijah (če motor takoj ugasneš) bolj trpi, malo čudna. Turbina najbolj trpi takrat, ko se močno segreje in se na hitro ohladi, do tega pojava pa lahko pride:
- pri že ogretem in dalj časa močno obremenjenem motorju s takojšnjim ugašanjem
- pri hladnem motorju s preveliko obremenitvijo (npr. preveč intenzivno pospeševanje).
Hitro ugašanje motorja pri kratkih relacijah torej nima veze.


vse to je res....samo če imaš malo kilometrov do službe,te pozimi ponavadi zebe vso pot do tja,razen če uporabljaš webasto :wink:


Ok, torej smo dosedaj v primerjavah med dizli in bencinarji eliminirali :D nekatere domnevne negativne lastnosti dizlov, kar naj bi bili dražji servisi, večja obraba turbine pri kratkih relacijah, dražji nakup novega avtomobila (kar se izniči oz. celo preseže ob višji tržni vrednosti rabljenega), dražji nakup rabljenega (kar se povrne ob nadaljnji prodaji oz. izniči v daljšem obdobju z razliko v stroških goriva). Sedaj smo prišli do nove domnevne negativne lastnosti dizlov - (pre)počasno ogrevanje potniške kabine zaradi počasnejšega ogrevanja motorja. Po mojem mnenju to sicer deloma drži, vendar pa se v praksi sploh ne pokaže v tako ekstremni obliki. Če me spomin ne vara, je Audi A4 1.9 TDI, ki sem ga imel za nekaj dni na uporabi letošnjo zimo, pri okoli -8 stopinjah zunanje temperature, začel po cca dveh minutah ali celo prej že dovajati toploto v kabino. Pravzaprav se tega spomnim zato, ker se mi je zdelo, da se v primerjavi z mojimi dosedanjimi avtomobili (ki so bili vsi bencinarji, vendar nižjega razreda kot Audi A4) celo zelo hitro segreje! Verjetno je sicer res, da se npr. A4 z bencinskim motorjem ogreje še hitreje, vendar pa se je dizel tudi tukaj zelo dobro izkazal. Vaše izkušnje?
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Po sep 27, 2004 9:19 am

@ SONIC - Se strinjam.

Zanima me samo, ali si pred nakupom preizkusil obe različici Clia? Če si bi te prosil za kratek opis vožnje z enim ali drugim.

Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
ivan320d
Novinec
 
Prispevkov: 191
Pridružen: To okt 28, 2003 3:10 pm
Kraj: CE

Napisal/-a ivan320d Po sep 27, 2004 9:31 am

ne me zdej razumet, da hvalim dizle. vsaj po mojem bencinarji nimajo več (vsaj novejša vozila) toliko prednosti pred dizlom. tud pozimi se relativno hitr ogrejejo, je pa res, da z dizlom v snegu v klancu prideš velik dlje, kjer te z navadnim bencinarjem kr hitr sfuka. res pa je, da ima vsak prednosti pa tudi slabosti. :con :vrum
Slika
Slika
 
ToniTic
Novinec
 
Prispevkov: 344
Pridružen: So maj 25, 2002 8:28 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a ToniTic Po sep 27, 2004 9:40 am

Jaz sem se tudi pred kakšnim letom odločal za nov avto - Clio. Za dizle so imeli takrat 250.000 popusta in je bila cena s tem izenačena z bencinskim. Avto vozim na srednje in daljše relacije, ampak tudi po mestu, v trgovino, ... in nikoli nisem pomislil, da bi kupil bencinca zaradi "morebitnih" težav s turbino pri dizlih. Svoj čas sem tudi dostavljal hrano po Mariboru z AXom 1.4 D in je bila vožnja polna speljevanj, močnih pospeševanj, ugašanj in spet vžiganj, pa nisem razmišljal, da to mogoče škodi avtu. Jasno, da je to večja obremenitev, jasno da mu bolj škodi, ampak kot jih je že nekaj napisalo, avto je potrošni material, voznja z avtom je strošek, od dneva ko avto kupiš, je jasno da ne moreš govorit več o tem kako z njim šparaš. Malo prej sem si zračunal, da me moj Clio stane približno 1.100.000 sit na leto, če delam 30.000 km. Skoraj me je kap. Pa naj še kdo reče, da ma dizla zato da špara. Jaz ne! Bom zaj še zračunal koliko bi me stal, če bi delal 14 km na dan.
Na hitro zračunano pride 5000 km letno in okoli 800.000 sit na leto.
Zanimiva razlika.


Glede tega, če kaj škodi avtu pa so itak že napisali, da mu škodi in jaz se strinjam. Škodi mu tudi kaj drugega, pa vseeno to skoz delamo. Vožnja čez robnike, po slabi cesti, močno speljevanje, grdo menjanje prestav, tiščanje do konca, .......
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov