Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
pubi2cv
Novinec
 
Prispevkov: 260
Pridružen: Pe apr 19, 2002 9:51 am
Kraj: Breg pri Polzeli

Napisal/-a pubi2cv Po sep 27, 2004 11:59 am

Ob vseh naštetih zadev je edina pametna biodizel. Da se ga naredit doma iz odpadnega olja, za izdelavo je na voljo kar nekaj literature, večinoma v angleščini. Do odpadnega olja se že da pridit...Ima pa mnogo manj škodljivih emisij kot nafta, diši po krompirčku in je bolj prijazen do motorja. Nekaj voznikov, ki ga delajo sami, ga tudi pri nas dnevno uspešno uporablja.
Plin....slabo za motor, manjša moč, draga predelava, nevaren. Sicer pa se z njim voziš ceneje kot z bencinčkom...pa vseeno ne, hvala.
Gorivne celice so za navadne smrtnike zaemkrat še vedno kot jedrska fizika :roll: :P
pubi
 
fric
Novinec
 
Prispevkov: 368
Pridružen: Po jan 20, 2003 12:16 pm

Napisal/-a fric Po sep 27, 2004 2:17 pm

pubi2cv je napisal/-a:Ob vseh naštetih zadev je edina pametna biodizel. Da se ga naredit doma iz odpadnega olja, za izdelavo je na voljo kar nekaj literature, večinoma v angleščini. Do odpadnega olja se že da pridit...Ima pa mnogo manj škodljivih emisij kot nafta, diši po krompirčku in je bolj prijazen do motorja. Nekaj voznikov, ki ga delajo sami, ga tudi pri nas dnevno uspešno uporablja.
Plin....slabo za motor, manjša moč, draga predelava, nevaren. Sicer pa se z njim voziš ceneje kot z bencinčkom...pa vseeno ne, hvala.
Gorivne celice so za navadne smrtnike zaemkrat še vedno kot jedrska fizika :roll: :P


V Srbiji je najbolj popularna predelavan na plin. Stane pa nekje od 200 pa do 500€ (odvisno od motorja). Glede na to, da tam zelo dosti avtomobilov vozi na plin, dvomim da je zadeva kakorkoli nevarna. Po pričevanju prijatelja, ki se je ravnokar vrnil iz omenjene države (tam je bil poslovno cca. 2 leti) se na moči motorja pozna zelo malo (predelanega je imel megana). Je pa res, da finančno pride do izraza pri zelo dosti prevoženih kilometrih.
 
Uporabniški avatar
VECTRA 2.0
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 20, 2004 12:13 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a VECTRA 2.0 Po sep 27, 2004 3:42 pm

pubi2cv je napisal/-a:Ob vseh naštetih zadev je edina pametna biodizel. Da se ga naredit doma iz odpadnega olja, za izdelavo je na voljo kar nekaj literature, večinoma v angleščini. Do odpadnega olja se že da pridit...Ima pa mnogo manj škodljivih emisij kot nafta, diši po krompirčku in je bolj prijazen do motorja. Nekaj voznikov, ki ga delajo sami, ga tudi pri nas dnevno uspešno uporablja.
Plin....slabo za motor, manjša moč, draga predelava, nevaren. Sicer pa se z njim voziš ceneje kot z bencinčkom...pa vseeno ne, hvala.
Gorivne celice so za navadne smrtnike zaemkrat še vedno kot jedrska fizika :roll: :P

plin je vse bolj razširjen tudi na Hrvaškem, avto pa izgubi zelo malo ( skoraj nič ) na moči, poleg tega je plin v jeklenki v avtomobilih dosti bolj varen kot bencin v rezervarju. zanima pa me kako bi registriral avto, če bi se vozil na biodizel?
 
ToniTic
Novinec
 
Prispevkov: 344
Pridružen: So maj 25, 2002 8:28 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a ToniTic Po sep 27, 2004 8:39 pm

No, pravkar sem v Mariboru ( v bivšem TAMu) našel črpalko, ki ponuja tudi BIODIZEL in sem ga malo natankal v svojega cliota. 11 litrov na kakih 15 podlage (eurodizel, ki je bil še od prej not). Potem sem se malo peljal naokoli in se mi zdi, da ni nobene razlike v voznji, niti v dimljenju. Edino sem bil malo razočaran nad ceno, ki je samo 7 tolarjev nižja od rednga eurodizla. Blagajničarki sem zatežil od kje ga dobijo, pa ni vedla drugega kot to, da imajo gorivo od MOLa iz Madžarske. Vprašal sem jo, če jamčijo za kakovost glede na garancijo in je rekla samo, naj shranim račun.
 
plazydor
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 97
Pridružen: To sep 07, 2004 7:19 pm

Napisal/-a plazydor To sep 28, 2004 12:14 pm

Jaz že resno razmišljam o predelavi svojega avta na plin. Vendar je problem, ker še ne da natankati plina prinas na pumpah. Sicer se z posebno pripravo da doma prečrpat iz navadne jeklenke v avto, ki ima posebej prirejen rezervoar, vendar je nevarno in zamudno.

Me pa zanima, kaj točno naredijo, ko predelajo vozilo na plin. Osebno menim, da glih ni posebne komplikacije.
Samo Bog mi lahko ukazuje, ostali me pa morajo poslušat
 
Uporabniški avatar
jrk0
Novinec
 
Prispevkov: 359
Pridružen: To okt 21, 2003 4:18 pm
Kraj: Ptuj - Podlehnik - Ljubljana

Napisal/-a jrk0 To sep 28, 2004 12:28 pm

Saj jeklenko lahko priklopis pac tisno navadno kot jo mas doma za sporhet :)

Pa se enkrat, kam bomo dali pol wooferje in ojacevalce ? 8)
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To sep 28, 2004 1:20 pm

plazydor je napisal/-a:Jaz že resno razmišljam o predelavi svojega avta na plin. Vendar je problem, ker še ne da natankati plina prinas na pumpah. Sicer se z posebno pripravo da doma prečrpat iz navadne jeklenke v avto, ki ima posebej prirejen rezervoar, vendar je nevarno in zamudno.

Me pa zanima, kaj točno naredijo, ko predelajo vozilo na plin. Osebno menim, da glih ni posebne komplikacije.


V Sloveniji so samo 4 pumpe na katerih lahko tankaš plin, pa še to samo z ustreznim dovoljenjem, ki ga dobiš ob vgradnji v tvoj avto. To pa zato, da sam ne narediš kake bedarije in bi ti avto kje na kaki avtocesti explodiral. Počasi bo vedno več teh pump. Še vedno ti pa ostane v avtu stikalo, da lahko vožnjo nadaljuješ z bencinom, če ti plina zmanjka.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
vazman
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 602
Pridružen: Sr apr 23, 2003 6:29 pm

Napisal/-a vazman Sr sep 29, 2004 11:57 am

Mene pa zanima kolk prblizn se kaj pozna(sit) ce maš avto na plin?

Drugac pa, pomoje bo vodik kr kmal v avtih, ce se bo kaj zajebalo z nafto so pomoje vse večje tovarne pripravljene na zamenjavo, sam če bodo cene nafte še naprej tako divjale bo treba najt neko rešitev. Seveda problem pa so naftni lobiji, nam navadnim smrtnikom ki se na te stvari ne spoznamo preveč pa je lep primer Bush- tle se je lepo pokazal kaj vse se dela v imenu cenejše nafte- v vojno če ni druga. Naj spomnim, kdo je bil proti vojni v iraku? Tisti ki so mel koncesije za črpanje nafte na tem področju(RUSI,FRANCOZI,NEMCI..)

No vglavnem nafte ni neskončno in pomoje se bo dal relativno kmal nabavt avte na vodik. Vprašanje pa je kdaj bo ta pogon cenejši od nafte saj ni problem samo v tem, da je treba avte na tak pogon naredit in to tehnologijo še mal dodelat.

Vglavnem, Lada spada med redke proizvajalce ki je predstavila serijsko vozilo predelano z pogonom na vodik.

LADA DESETKA:
Slika
Russian car manufacturer Avtovaz presented a newly developed fuel cell powered vehicle during the Motorshow in Geneva, Switzerland earlier this week.


The car, under the company's Lada brand, is called Antel-2 and uses compressed hydrogen which is stored in a vessel at 400bar. The 90 litre tank allows a driving range of around 350 kilometres.

The car was first presented during the Moscow Autoshow in September 2003, although not much noticed from European or American media representatives.

The Antel-2 is already Avtovaz's second fuel cell car. In 2001, the company presented the Antel-1, an alkaline fuel cell powered off-road vehicle. The company also announced, that its research team is working on a successor (Antel-3) which should be available later next year. Avtovaz aims to commercialise fuel cell vehicles by 2010.
lastnik:
Lada Vesta 1.6 16v (2017, od 8/2019 - )
Opel Astra classic F 1.6 16V (2001, od 12/2015-9/2019)
Lada 111 1.5 (2001, od 7/2012-12/2015)
Škoda Felicia 1.3 -(1999, od 1/2012-7/2012)
Lada 111 1,5 (2001, od 1/2003-1/2012)
Lada 1500 SL- (1979) oldtimer s certifikatom (od 8/2007-)
Lada Riva 1600 (1985) oldtimer s certifikatom (od 10/2014-)
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 Sr sep 29, 2004 12:03 pm

za pridobivanje vodika rabiš nafto!
Slika
 
mona
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 24
Pridružen: Po jul 05, 2004 8:18 pm

Napisal/-a mona Sr sep 29, 2004 7:49 pm

Ma ne nakladat o vodiku. To je pa res nateg zadnje cajte. Vodik in gorivne celice. Kje pa dobis vodik? Ali iz nafte ali pa z elektrolizo iz vode in energije. Torej kje dobis energijo? Iz obstojecih virov, ki jih ze itak uporabljamo. Samo ce se hoces vozit na vodik imas izgube ko ga pridobivas, ko ga transportiras, ker ga moras stisniti na majhen volumen in velik tlak, za kar spet rabis energijo.
Zaenkrat je prava pot biodizel in hibridni avtomobili.
 
Symon
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2737
Pridružen: Če apr 10, 2003 5:00 pm

Napisal/-a Symon Če sep 30, 2004 1:16 pm

mona je napisal/-a:Ma ne nakladat o vodiku. To je pa res nateg zadnje cajte. Vodik in gorivne celice. Kje pa dobis vodik? Ali iz nafte ali pa z elektrolizo iz vode in energije. Torej kje dobis energijo? Iz obstojecih virov, ki jih ze itak uporabljamo. Samo ce se hoces vozit na vodik imas izgube ko ga pridobivas, ko ga transportiras, ker ga moras stisniti na majhen volumen in velik tlak, za kar spet rabis energijo.
Zaenkrat je prava pot biodizel in hibridni avtomobili.

Hja dobiš ga z veliko elektrike, ki jo dobiš iz hidroelektrarne, termoelektrarne...
Če bi hoteli pa imeti čimbolj čisto elektriko imamo pa še jedrsko elektrarno. :wink: No ko pa vodik izgori pa dobimo toploto in H2O, ki se jo da uporabiti za marsikaj. :D
Imaš pa prav, da zaenkrat je najboljša varijanta biodizel in hibridi (skupaj :idea: ).
....100NX GTi redtop....200SX S13 stage2....Clio182....Civic EJ9...Clio200 CUP...
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lublancan Če sep 30, 2004 1:46 pm

jedrska elektrarna da pa res čisto energijo
poleg segrevanja rek, so tu še odpadki in sama tovarna
sevanje zih ni zanemarljivo, sploh če pomislmo kolk let bo vse skup še radioaktivno
jedrska elektrarna je čista dokler deluje, ko jo zapreš maš en kup jedrskih odpadkov
podpis
 
RS
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 7
Pridružen: Po maj 17, 2004 8:43 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a RS So nov 20, 2004 6:48 pm

Sem malo pozen, vendar razmišljam o predelavi in tema je že odprta:

Stric je v 80-ih letih, ko je pri nas bila kriza glede bencina, boni,..., v Italiji predelal Z101, da je vozil na plin. Od takrat prisega samo na plin. Vozi se ceneje, avto ni izgubil na moči, edino kar je mogoče moteče, je to, da je pozimi preden avto ugasneš potrebno preklopiti na bencin, da lahko zjutraj vžge na bencin. To pa zato, ker se avto plin pri zelo nizkih temperaturah težko vplinja in zjutraj, ko je motor shlajen na minus, na plin težko vžge - imaš večje možnosti da preh izprazniš akomulator. Mislim, da se da navaditi na to preklapljanje pozimi.

Nekdo je omenil, da je slabo za motor. Se ne strinjam. Ta stoenka je 15 let delala kot urca, prevozila 350.000 km preden je izdihnila. Kar precej za stojo, mar ne?

Glede varnosti: z omenjeno stoenko je imel 3 nesreče, med temi tudi eno bližnje srečanje s traktorjem - totalka. Glede plina nobene panike. Vsi ti plinski sistemi imajo varovalko - ventil, ki v takih primerih v nekaj sekundah izprazni preostanek rezervoarja za plin. Tudi če bi se po nekem naključju vžgal, bi gorel kontrolirano nekaj sekund in ugasnil, zato ni nevarnosti da bi eksplodiral. Verjetno res varneje kot bencin.

V Italiji je tega veliko. Mene pa zanima, če je v Slo kdo, ki vgrajuje plinske sisteme v avtomobile in kakšna je cena?
 
JozeK
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 11
Pridružen: Sr nov 10, 2004 12:49 am

Alternativni pogoni

Napisal/-a JozeK So nov 20, 2004 8:43 pm

Pri nas se s tem ukvarja podjetje Lovato:

http://www.lovato.si
 
Uporabniški avatar
NoName
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 770
Pridružen: Po jan 27, 2003 1:04 pm

Re: Alternativni pogoni

Napisal/-a NoName So nov 20, 2004 9:06 pm

JozeK je napisal/-a:Pri nas se s tem ukvarja podjetje Lovato:

http://www.lovato.si

sm se pozanimal pr avtoservis potocnik v mb... pa do decembra se nc ne bo :(
zaenkrat majo sam pogodbo sklenjeno.. mam pa namen nasledn tedn klicat da bom zvedu prblizno ceno montaze... js naredim ~40kkm letno, pa se mi bojda splaca... vsekakor bom sporocil kaj bom zvedu...
I can see dumb people...They're all around us... Look, they're even on this forum!
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 So nov 20, 2004 10:54 pm

BMW namerava v naslednji 7-ki ponudit tudi motor na vodik. Samo ne preko celic pa na elektromotor ampak v običajnem motorju na notranje izgorevanje. Majo en prototip avto z motorjem V10 6.0 predelanga na vodik pa doseže dosti mal konjev. Nekaj čez 220 se mi zdi. Pa zanimivo da je rekorder v vseh testih. Končna 300kmh itd Glede na kobitažo še ni velik izkoristek. Probleme majo tudi z prehitrim samoužigom. Zato morajo zrak predhodno hladiti pa tut kompresijsko razmerje so pomoje zmašali. Kar bi razložilo tako mal konjev. Samo izkoristek glede na porabljeno gorivo je pa pomoje druga stavr. 8) 8) 8) 8)
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
ToniTic
Novinec
 
Prispevkov: 344
Pridružen: So maj 25, 2002 8:28 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a ToniTic To nov 23, 2004 10:18 pm

Jaz sem tudi klical Potočnika in gnjavil koliko stane predelava. Rekel je, da je odvisno od avta začne se pod 150.000 za kakšen starejši avto na vplinjač (fergazer), novejši, ki imajo elektronski vbrizg (injection, ajnšpric) je od 220-250.000, za kakega 6 cilindraša z 2.5 motorjem pa je lahko tudi okoli 300.000. Če sem ga prav razumel, cena vključuje A-test, plinski rezervoar in vso potrebno inštalacijo.

Potem sem zračunal še to, da bi se investicija povrnila nekje v enem letu, če bi na leto prevozil 40.000 km in bi avto porabil 9 litrov/100km.

Pozabil pa sem vprašat, če lahko potem kar doma tankaš iz tiste plinske cisterne za ogrevanje hiše in kakšne pripomočke potrebuješ za to. Zaenkrat so namreč le kake 4 črpalke v Sloveniji pa še te nimajo poenotenih cen. Najdražje je v Ljubljani (okoli 150 sit/l), najceneje v Ribnici (okoli 100) nekje vmes je Maribor (135). Baje, da je taka črpalka tudi na primorski. Se pa intenzivno dogovarjajo s Petrolom in OMV, da bi bilo še več takih črpalk. Nekje v roku 3 let bi se naj cene poenotile in bi bilo naj okoli 30 takih črpalk.
 
Uporabniški avatar
mistervegas
Uporabnik
 
Prispevkov: 863
Pridružen: Sr sep 15, 2004 12:45 am
Kraj: Ptuj, okolica

Napisal/-a mistervegas To nov 23, 2004 10:34 pm

alternate z konoplovim oljom kot je že henry ford dokazal. sploh nevem zakaj se ne uporablja, in vsaki ki je prebral "the great book of hemp" seveda slovenski prevod ve o čem govorim.
 
Zenf
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 40
Pridružen: To feb 03, 2004 1:19 pm

Napisal/-a Zenf To nov 23, 2004 10:41 pm

Mislim da se da vse diesel avtomobile predelat da grejo na jedilno olje. Trik pa je da moraš imet tudi ločen rezervar z dizlom in pa grelce ali ogrevane cevi da postane olje bolj pretočno..navadno dizel gorivo pa uporabljaš za vžig in prvih nekaj minut po vžigu in pa preden vozilo ugasneš enih 5 min...da se ne zapaca nevem kaj v mašini z oljem.Je pa v redu če si narediš tudi oljni separator..če si misliš sam delat gorivo 8)
Zanimivo bi bilo pri nas videt kak tak projekt - mogoče tudi v gospodarskem vozilu.

Je pa več al manj vse razloženo na tej strani...http://www.greasel.com/faqs/conversion/index.htm

Če koga zanima in se bo lotu tega naj OBVEZNo poroča...
 
ToniTic
Novinec
 
Prispevkov: 344
Pridružen: So maj 25, 2002 8:28 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a ToniTic Sr nov 24, 2004 10:08 am

Mislim, da je bolj preprosto skuhat biodiesel in ga vlit v rezervoar, kot pa predelovat avto. :oops:
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov