Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko To okt 19, 2004 6:50 pm

Jaz sem načeloma tak tip človek, da sem do marsičesa skeptičen, prebiram med vrsticami z uporabo možganov, in probam sloneti na izmerjenih podatkih oz. si iz njih in logike ustvariti svoje mnenje. Morate se zavedat, da avtorevije živijo od bralcev in oglaševalcev. Prodajalci, ki so hkrati tudi oglaševalci živijo s pomočjo avtorevij in njihovih kupcev, ki so ne nazadnje tudi kupci njihovih proizvodov in storitev,.. uh malo že bluzim.

Zamislite si, da v Sloveniji, ki niti ni tako strašno mrzla, zasnežena, itd. (ceste dokaj hitro uredijo, da so kopne) pred par leti ne bi naši zakonopisci na podlagi močnega gumarskega lobija in prizadevanju po večji varnosti v prometu (država z velikansko nekulturo v prometu in posledično z ogromno prometnimi nesrečami in smrtnimi žrtvami) napisali takega zakona, da je "obvezno" med 15.11 in..... voziti z zimsko opremljenimi vozili. To pomeni dvoje: ali zimske guma z najmanj 4mm profila ali pa letne tudi z min. 4 mm profila in verigami v avtu. Tu pa so veselo nastopili zopet gumarji, ki so nekako "pogruntali", da je pod +7 stopinjami letna guma slaba oz. naj bi se v teh pogojih bolje obnašala zimska guma. NIKJER PA NOBENEGA TESTA, KI BI TO TUDI DOKAZOVAL!!!
Potem pa slovenčki, ki smo izredno naivni za vsako neumnost (kaj pametnega žal težje leže v možgane) naredimo z napihovanjem še malo večjo zadevo in hop 15.11 vsi po zimske gume.
Gumarji in vulkanizerji pa si veselo manejo roke in polnijo žepe z našimi težko prisluženimi denarci. Potem pa še avtorevije v združenju z raznimi državnimi avtoklubi veselo testirajo razno razne gume in jih kasneje z veseljem objavljajo, ter vabijo ljudi k nakupu avtorevij v katerih je nato še veliko raznih gumarskih oglasov,...itd,...itd - VSAKO LETO ISTO!

Kakšen dolgčas bi bil v avtorevijah, ko bi zmanjkalo vsaj za 2 meseca gumarskih tematih na leto. Avti pa so zadnja leta skoraj brez razlik med seboj in že dolgo niso ničesar revolucionarnega odkrili.

...dost bo!

Michelin Energy je zelo dobra guma dokler je relativno nova. Po enih 3 letih pa postane predvsem v mokrem prava drsalka. Očitno je Cittroen in C2 res super avto, na Alfah pa je le še ime in image - poglejte si Rally. :D Malo se hecam. Kakšno zavorno pot pa ima Alfa 147 z letnimi gumami?

Tisti, ki ravno ne živi v kakšnih hribih in ne doživi velikokrat zasnežene ceste lahko za moje pojem komot zimo prevozi z dokaj novimi letnimi gumami, ki imajo dovolj profila.

Tudi če ima letna guma pri -10 zavorno pot 55 metrov, zimska pa 50 metrov to še ni zadosten razlog za zamenjavo v zimske gume. Kaj bistveno drugače pa najbrž tudi ni - res bi enkrat rad videl take meritve.

Pred dvemi leti je v Avtomagazinu bil en dodatek zavornim potem, v katerem so merili Cliotove zavorne poti pri 20 stopinj, 10 stopinj - letne gume, 0 stopinj in -10 stopinj - zimske gume, kjer je bilo lepo videt kako zavorna pot narašča z nižanjem temperature. Če me spomin ne vara je bila pri najnižji temperaturi zavorna pot preko 60 metrov.

LP Čojko
Citroen Xsara HDi
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko To okt 19, 2004 8:32 pm

čojko ko si rekel da gumarji služijo si imel po eni strani prov, po drugi strani pa pač letne pnevmatike prišparaš (čez zimo) in ti tako držijo kako sezono dlje!
tko da če mene vprašaš se kar splača kupit zimske. sicer sem se sam vozil 2 sezone z letnimi (1 sezono so ble nove , 2 sezono se je pa že mal poznal da je guma trša), no lansko leto sem kupil zimske ( ožje dimenzije-> cenejše-> po snegu bolje držijo), res se drugače vozijo (avto nekako plava, z letnimi maš boljši obšutek), je pa razlika, ko sneži ali pa ko cest še ne splužijo( zjutraj služba), ali pa ko greš kam smučat in imaš pred seboj zasnežen klanec, pa ni nobenga blema, medtem ko sem z letnimi poplesaval. Aja živim v ljubljani, kjer običajno res nebi rabil zimskih gum, so pa kdaj pa kdaj zelo dobrodošle. In kot sem rekel, z nakupom dodatnih gum, prišparaš letne za kakšno dodatno letno sezono.
tko da če je dnar, bi jaz kar priporočal zimske, drugače se pa da tudi z letnimi.
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman To okt 19, 2004 8:37 pm

Alfa z letnimi se ustavlja okoli 36 ali 37 metrov, nimam točnega podtka doma.
Kar pas e tiče predpisa o zimski opremi: če bi bila to moja odločitev, bi zahteval striktno zimske gume. Oziroma drugače, da ne bo izpadlo najedanje: ko sneži, naj tisti z letnimi ostanejo doma oziroma kjerkoli pač so. Zdi se mi popolnoma nefer, da se en kekec z letnimi zatakne na klancu in zato jaz ne morem mimo, pa mam zimske, za kater sem odcolal 80, 100 ali več kSIT. Takim bi zaračunal ves zgubljen čas tistih za njim (po recimo 10.000 SIT na uro), pa še zaplenu avto in vzel vozniško (ker pač nisem nagnjen k fizičnemu obračunavanju)! In za tovornjake velja popolnoma enako.
Slika
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko To okt 19, 2004 9:12 pm

Ja no, če veliko voziš se zimske najbrž res splačajo. V kolikor pa voziš relativno malo ti pa že po dobrih treh letih gume otrdijo in jih s še dovolj profila mečeš stran. Nekateri potem z zimskimi vozijo v poletnih mesecih, kjer se veliko slabše obnašajo napram letni gumi, itd, itd.

Saj se v glavnem tudi sam strinjam, da je potrebno avtomobil primerno opremiti razmeram na cesti in znanju voznika. Za tovorna vozila tudi sam ne toleriram. Tisti zastoji na cesti pa so predvsem zaradi šoferjevih neznanj in po možnosti še kombinaciji letnih gum. Taki vozniki kljub tem, da imajo verige v avtu ne gredo naprej saj verig ne znajo natakniti in zgodba se konča, saj veste kje in kako.

Sam sem iz Kopra in le bolj poerdko hodim na celino, vendar imam kljub temu zimske gume (sem jih dobil zraven ko sem kupil nov avto). Tudi sam sem na začetku verjel nekim testom in pisanju avtorevij, vendar sem imel z zimskimi gumami kljub temperaturam blizu 0 slabši občutek kakor z letnimi. Spomladi sem žal prehitro menjal za letne in sem šele kasneje z letnimi izvajal meritve zavorne poti. Sedaj na zimo pa bom nekoliko počakal z zimskimi, ter zmeril zavorne poti pri nizkih temperaturah z letnimi (suho, mokro) in nato ponovil vajo z zimskimi. Sem skoraj prepričan v svoj prav v obeh pogojih. Zakaj pa bi bile v suhem zimske gume slabše od letnih, v mokrem pa ne? Trdota gume je odvisna od zunanje temperature in nima veze z mokro ali suho asfaltno podlago. Sneg in grob mehek led je druga zadeva, kjer pridejo v poštev lamele in drugačna (zimska) struktura profila.

@Jakaracman za Alfo me ne zanimajo uradni podatki zavorne poti. Zanima me zavorna pot zmerjena na enak način na istem odseku suhe ceste, le da so gor letne gume in temperature okrog 20 stopinj. Ne moreš verjet kakšne so razlike v asfaltih. Tako dobrega asfalta kot ga imajo tovarne za meritve lastnih vozil skoraj da ni v Sloveniji in boš precej presenečen, ko boš ugotavljal dejanske zavorne poti na naših običajnih cestah.

Moj testni poligon je povezovalna cesta med mejnima prehodoma Sečovlje in Dragonja. En krajši odsek ceste ima novejši asfalt, kjer je zavorna pot vsaj za 1,5 m daljša kot na starejšem asfaltu. Moje meritve torej veljajo za starejši boljši del asfalta in so ob normalnih temperaturah, suhi cesti, dve leti starimi Michelin Pilot Primacy cca. 44 metrov, mokra cesta pa cca. 55 metrov - Xsara II 2.0 HDI ABS.

No, še za fotrove 5,5 let stare Michelin Energy: suha malo pod 50 metri, mokra malo pod 70 metri Xsara I 1.6 ABS.

Lp Čojko
Zadnjič spremenil Čojko, dne To okt 19, 2004 9:26 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Citroen Xsara HDi
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI To okt 19, 2004 9:15 pm

čista resnica; da vidiš na hrvaškem kjer ni tega zakona kake kolone in nesreče so ob prvem snegu, in se vsi pošiljajo v 3 PM, ker jih je ful z letnimi gumami, ki prav nič ne primejo na snegu in poledici. Ta zakon v slo ni noben lobij ampak pravilna odločitev, da se lahkomiselne budale ne znajdejo na zasneženih cestah z letnimi gumami in ogrožajo ljudi okoli sebe
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Sr okt 20, 2004 12:26 pm

Uradni podatki te zanimajo ali ne zanimajo Čojko? Sej jakaracman ti ni postregu z tovarniški podatki(kokr vem te sploh ne obstajajo), ampak z lastnimi (testnimi-službenimi) meritvami... :wink: Meritve oni opravljajo VEDNO na istem kosu asfalta, tudi to ti je razložu... :wink:

Moje mnenje je, da pozimi vsekakor morajo bit zimske gume na avtu, ker nikoli ne veš kdaj te lahko preseneti sneg...Slabši vodljivosti avta navkljub, ki jo nekateri opazijo in zaradi nje bentijo, VELIIIIIKA večina, pa te razlike v vodljivosti niti od daleč ne izkusi niti ne opazi.......
Zimske gume pozimi...DA, če seveda nisi ravno iz Portoroža in se voziš samo iz Bernardina v Lucijo :lol:
Letne gume so neuporabne v snegu, pa ne samo zato k bi bile trde, ampak zato ker jim manjkajo lamele, ki izboljšajo oprijem v snegu, blatu itd...

LP
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair Sr okt 20, 2004 2:02 pm

Čojko je napisal/-a:Zamislite si, da v Sloveniji, ki niti ni tako strašno mrzla, zasnežena, itd. (ceste dokaj hitro uredijo, da so kopne) pred par leti ne bi naši zakonopisci na podlagi močnega gumarskega lobija in prizadevanju po večji varnosti v prometu (država z velikansko nekulturo v prometu in posledično z ogromno prometnimi nesrečami in smrtnimi žrtvami) napisali takega zakona, da je "obvezno" med 15.11 in..... voziti z zimsko opremljenimi vozili. To pomeni dvoje: ali zimske guma z najmanj 4mm profila ali pa letne tudi z min. 4 mm profila in verigami v avtu. Tu pa so veselo nastopili zopet gumarji, ki so nekako "pogruntali", da je pod +7 stopinjami letna guma slaba oz. naj bi se v teh pogojih bolje obnašala zimska guma. NIKJER PA NOBENEGA TESTA, KI BI TO TUDI DOKAZOVAL!!!


E to so pa dobro napisal cojko. Ampak zakon je zakon. Pa recimo poglejmo primer. Lani je bilo v novembru se toplo in sem z mojimi letnimi, 3mm profila in v dezju garant bolj varen kot pa z eno zimsko gumo, ko bi prisla kriticna situacija. Na tehnicnem me ni spustil cez ker so bile robce slabe. Pa da popizdis, ampak zakon je treba spostovat. Bi pa bilo zanimivo narediti en takile test. Jaz dam na svoj sekret stiri take gume, ki jih je gospod zegnal kot slabe jaz pa njemu prinesem 4 druge gume z 8mm profila, pa da ga vidmo junaka koliko casa bi bil za mano. Ampak zakon je treba spostovat :P Pol pa vidis po avtomobilih ene leve gume stare po 4,5,6,7 let ampak imajo pa 5mm profila in robovi so novi -> to je dobra guma. :-P Slika

Je kdo imel izkusnje z naslednjimi zimskimi gumami ( glede napisanih imen nisem 100% )

Maxxis Wintermax
Lassa Snow ( or something )

P.S. Zakon je treba spostovat :mrgreen:
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
Miholl
Uporabnik
 
Prispevkov: 862
Pridružen: Pe okt 01, 2004 4:32 pm
Kraj: Long Melford, Suffolk, England

Napisal/-a Miholl Sr okt 20, 2004 3:52 pm

ma to je pa bedarija, da je letna guma bolša v vodi k zimska.sej zimska je narejena porou-in sam za vodo in sneg.zaka pa mislte da majo zimske gume M+S=mud + snow, torej same drseče zadeve-in dobra pa je za te zadeve ker mora že v osnovi met zelo dober drenažni sistem.in čist dokazan je da je zimska pod 5 stopinjami bolša od letne kerkol,še posebi zdj k so silico ufural u gume ( vir:sava d.d.).
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Sr okt 20, 2004 4:10 pm

Ej...mihool...a si že vidu kdaj od blizu zmogljive pnevmatike...letne...Y profil pa to recimo...prav letne pnevmatike so v večini razvite tako, da se bolje peljejo po dežju!!! Dežnemu oprijemu je ponavadi posvečeno največ pozornosti, ko gumo izboljšujejo in razvijajo.
Le nekaj letnih pnevmatik je namenjenih izključno suhim površinam...take ma gor tudi BMW M3 CSL...in so dejansko MINImalno narezan slick...
Zimske gume majo lahko dober "drenažni" sistem profila, pa še vedno imajo ravno tako dobrega tudi letne, drugo je pa SNEG IN BLATO...ta zapolni te kanale na profilu...
In iz tega razloga imajo zimske gume lamele in se zaradi tega bolje obnesejo na drsečih površinah...poleg tega da so pri nižjih temp. večinoma malo bolj "voljne"...večinoma...

Letna "dežna" pnevmatika
Slika

Letna "suha" (skoraj dirkaška) pnevmatika
Slika

Zimska pnevmatika M+S (lamele torej)
Slika

Zimska pnevmatika...cvekarca :lol: te pr nas niso dovoljene
Slika
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Miholl
Uporabnik
 
Prispevkov: 862
Pridružen: Pe okt 01, 2004 4:32 pm
Kraj: Long Melford, Suffolk, England

Napisal/-a Miholl Sr okt 20, 2004 4:36 pm

tko mimo grede Y pnevmatike so preteklost, ker znajo odvajat vodo in nč druzga...najbolš kar lahko zdle nabavš so pnevmatike z asimetričnim dezenom,to sta dve gumi v eni.in to sploh ni res da izbolšujejo preprečevanje aqualaninga-seveda ga,ampak do te mere da je guma (še vedno tiha) se ne obrabla preveč in da je dobra na suhem-kar pa je pr zimski mal obratn-more bit ful dobra u mokrem, zato so zimske gume vedno ble glasnejše in imajo ful velk kotalni upor-večja obraba-in ni tok pomembn kok udobna je-seveda mora bit ane, sam ne tok k letna-sej jo mamo večino 3/4 leta gor in letna ni izpostavljena takim extremom kot zimska
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Sr okt 20, 2004 4:56 pm

Zimska guma je glasnejša tudi zaradi lamel...tudi zato ima večji kotalni upor...pa zato ker je nekoliko mehkejša...
Y profil sem pa navedel kot primer...tudi druge so narejene za dež :roll:
Da je dobra na suhem je tudi zelo pomembno, a ne tako zelo kot so pedantni na dežju...če je na obojem huda je pa pač zakon...

Poglej si prosim drugo sliko...tisto so gume namenjene prioritetno za suho cesto...a skoraj neuporabne v dežju...OK? Michelin Pilot Sport cup BTW...

Asimetrični profil...2 gumi v enem...
Megane Scenic in druščina so tudi kao križanci med osebnimi avti in kombiji...pa zato nimajo najboljših lastnosti obeh...če že imajo kako, imajo pa tudi njune največje slabosti...kompromisi niso vedno najboljši...
Zakaj so se potem nazadnje uvrstile pred asimetrično Pirelli dve gume s simetričnim profilom?
Goodyear Eagle F1 GSD3, ki je po tvojem preteklost in Michelin Pilot Sport PS2. Pirelli je bila najslabša ravno v mokrem...
Pa je bilo to v visoko-zmogljivostnem razredu avtomobilov merjeno...Dimenzija 225/45/17...

LP
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Miholl
Uporabnik
 
Prispevkov: 862
Pridružen: Pe okt 01, 2004 4:32 pm
Kraj: Long Melford, Suffolk, England

Napisal/-a Miholl Sr okt 20, 2004 5:23 pm

simetrična je pred asimetrično zato ker je to še zlo zlo sveža zadeva...loh pa kergakol vulkanizerja-pa ne sosdotovga Joužeta ampak kšnga resnga uprašaš kako pa kaj glede Y pa asimetričnih gum. Loh ti pa tut mojo raziskovalno nalogo na to temo pošljem, sam nevem če se ti da 50 strani špeha o tem brat... :D drgač je pa sam debata a ne... da nauš narobe razumeu da se kregamo al pa kej :P
 
Uporabniški avatar
Miholl
Uporabnik
 
Prispevkov: 862
Pridružen: Pe okt 01, 2004 4:32 pm
Kraj: Long Melford, Suffolk, England

Napisal/-a Miholl Sr okt 20, 2004 5:27 pm

v asimetriji je prihodnost....zaenkrat.zaka pa misls da je bemfl za 23 milj sit obut u take gume...zarad lepšga zihr ne
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair Sr okt 20, 2004 7:34 pm

Ihijoooojjjj :P 8) OK imel si raziskovalno, OK veliko ves o temu, OK zelo veliko ves o temu, OK si vprasal vulkanizerje, OK oni pac reklamirajo da bodo prodal in res je Y profil naj ne bi bil vec aktualen. AMPAK, eni smo pa to ze v praksi probal. Nekdo ne bo sel kupovati nekih gum ker so glasne ( Y profil ), enim pa ni vazno, samo da lima.

Mogoce je tist bemfl obut zato ker ga kupujejo gospodje in verjetno tisti gospod ne bi bil ravno zadovoljen da mu nekaj "ruzi" tam spodaj.

Zdej ko je pa bemfl za 23 milijonov obut v take gume so pa Y preteklost Slika
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Sr okt 20, 2004 7:38 pm

No X-hair...sej tko ekstremno Mihool verjetno ni mislu... :wink:
Je pa še nekaj...tovarna ponavadi obuva avto v tisto znamko s katero lahko sklene pač najugodnejši posel, jih s tem sponzorira, dobi gume MNOGO ceneje, morda skoraj zastonj...a veš?
In ne...se ne kregamo Mihool...samo debata :wink:
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Miholl
Uporabnik
 
Prispevkov: 862
Pridružen: Pe okt 01, 2004 4:32 pm
Kraj: Long Melford, Suffolk, England

Napisal/-a Miholl Sr okt 20, 2004 7:41 pm

ja gospodje ga vozjo-ta je pa bosa.za gospode nej bi bla 5ka se ti ne zdi.kokr vemo je m3jka bla bl za dirkat ko m5-ta stara.pa valda vejo kaj dajo na bemfla ko ma več kot 300kojnev pa zadn pogon se ti ne zdi.pa Michelin tut ni ena češka firma-no ubistvu je tut k tam ene modele gum delajo :lol: :lol: d bi dala gor kr ene gume.kok folka pa misls da ve kake valarje ma na svoji m3ki-zlo mjhn procent-vejo uni k vejo ka sploh vozjo,tist k kup m3ko sam za šmekat pa gont do onemoglosti pa rab sam to da guma drži pa tut če je Đ profil
 
[Iztok]
Novinec
 
Prispevkov: 146
Pridružen: Če avg 19, 2004 10:05 am

Napisal/-a [Iztok] Pe okt 22, 2004 7:38 pm

Naj omenim, da sem danes kupil zimske gume za 71 evrov komad...
MICHELIN nove pilotke 195/65 R15 !!!
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Sr jan 19, 2005 11:40 pm

Imam obljubljene meritva na partizanski način od 100 na 0 km/h.

Citroen Xsara HDI 2.0, Michelin Pilot Primacy 195/55 R15 stare dve leti s cca. 3mm profila in prevoženimi cca 30.000 km.

Suho + 16 stopinj 44-45m
Suho -4 stopinje 43-45m (na določenem predelu, ki je izredno opijemljiv celo samo 41m) :shock:

Mokro +15 stopinj 54-56m
Mokro +5 stopinj 56m (na istem odseku kakor zgoraj le 52 m)

Na suhi in mokri cesti so torej letne gume enako dobre ne glede na zunanje temperature.
Res pa je, da so bile gume ogrete. Če ne bi bile ogrete je najbrž zavorna pot verjetno nekoliko daljša.

Danes sem montiral zimske gume Kleber Krisalp stare dve leti s cca. 5,5mm profila, ki so po ocenah zelo dobre v snegu in slabše v mokre, suhem, obrabi,...

Bom poročal kakšno zavorno pot bodo imele v zimskih in letnih (pomladanskih) temperaturah.

Lp Čojko

btw jaz bi zimske gume preimenoval v snežne gume oz. kar po oznaki M+S snežno/blatne gume :D 8) :roll:
Citroen Xsara HDi
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 Če jan 20, 2005 12:46 am

jakaracman je napisal/-a:Alfa z letnimi se ustavlja okoli 36 ali 37 metrov, nimam točnega podtka doma.
Kar pas e tiče predpisa o zimski opremi: če bi bila to moja odločitev, bi zahteval striktno zimske gume. Oziroma drugače, da ne bo izpadlo najedanje: ko sneži, naj tisti z letnimi ostanejo doma oziroma kjerkoli pač so. Zdi se mi popolnoma nefer, da se en kekec z letnimi zatakne na klancu in zato jaz ne morem mimo, pa mam zimske, za kater sem odcolal 80, 100 ali več kSIT. Takim bi zaračunal ves zgubljen čas tistih za njim (po recimo 10.000 SIT na uro), pa še zaplenu avto in vzel vozniško (ker pač nisem nagnjen k fizičnemu obračunavanju)! In za tovornjake velja popolnoma enako.


tako ti bom povedal. lani, ko je ornk zasnežilo, ena nedelja je bila, sem js šel v lj z letnimi gumami goodyear f1 215 45 17 iz KP v LJ. Ko sem pršu do snega, sem nataknu gor verige in sem lepo 50km/h vozu do ljubljane. pred lj. obvoznico sem jih snel ker je blo še kar spluženo in v lj sploh nisem imel problemov. oviral nisem nobenega, kvečjemu drugi mene. a kolko avto je blo v ograjah in jarkih...
 
Vuso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 677
Pridružen: Po maj 10, 2004 10:55 pm
Kraj: Lj

Napisal/-a Vuso Pe jan 21, 2005 2:29 pm

Mah to z zimskimi gumami so detajli.če je na cesti led boš letu vn z zimskimi al pa letnimi.Primer: poledica na gorenjski avtocesti.ziher niso mel letnih gum gor.jst se že 2 sezoni vozm z letnimi gumami okol.kar se tiče oprijema v suhem in mokrem okol nule:v suhem je več al manj isti drek,v mokrem so že mal razlike.v mokrem moje 5 let stare uniroyalke pojejo 1 let staro savino m+s(katastrofa od gume za moje pojme). edin po zbitem snegu se pa res ne da vozt,ker ti zabije profil in je konc vesela(oz. se šele začne :twisted: ).
ob zimskih razmerah je treba bit pač mal bol previden.če ni nobenga za tabo pač mal sprobaš kakšna je cesta in takoj vidš kako je treba pelat.

lp
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov