Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To nov 16, 2004 2:35 pm

Pomoje ne bo več Sport Auto...to oddajo tud jz neizmerno pogrešam, ker je bila res strokovna, vozili so profiti, avtomobili so bli za popizdit dobri, tak da...ena najboljših oddaj... ;)
Ampak glede na to da so jo ukinli in izhaja samo še cajteng, sem nehal upat da se vrnejo na TV :(

LP
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Caterham
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 535
Pridružen: Sr jul 21, 2004 10:20 pm
Kraj: Doma

Napisal/-a Caterham To nov 16, 2004 3:22 pm

Kako pa use to zgleda pr Porsche-ju 911 Turbo k ma AWD? A so s tiptronicom skompenziral slabosti AWD-ja al je isto da se po parih štartih use polom..... :evil:
No need to be big to go fast......
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To nov 16, 2004 3:44 pm

Sej 911 Turbo nima nujno tiptronica...in od kje ideja da vse polomiš...

Clutch dump pomeni da obrate nabiješ na...recimo 5000 obratov in potem v trenutku, torej sunkovito spustiš sklopko...Takrat pride do zelo velikih obremenitev
Če pa malo hitreje spelješ ali pa malo potegneš s sklopko, jo pa ne uničiš kr tko, štartaš pa namest v 5,5 v 5,8 sekundah...do 100
In kolikokrat štartaš s clutch dumpom...nikoli, ali pa skoraj nikoli, torej ni razloga za skrb ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Caterham
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 535
Pridružen: Sr jul 21, 2004 10:20 pm
Kraj: Doma

Napisal/-a Caterham To nov 16, 2004 9:19 pm

Slide je napisal/-a:Sej 911 Turbo nima nujno tiptronica...in od kje ideja da vse polomiš...

Clutch dump pomeni da obrate nabiješ na...recimo 5000 obratov in potem v trenutku, torej sunkovito spustiš sklopko...Takrat pride do zelo velikih obremenitev
Če pa malo hitreje spelješ ali pa malo potegneš s sklopko, jo pa ne uničiš kr tko, štartaš pa namest v 5,5 v 5,8 sekundah...do 100
In kolikokrat štartaš s clutch dumpom...nikoli, ali pa skoraj nikoli, torej ni razloga za skrb ;)


Vem ja, da ni sam v kombinaciji s tiptronicom. Sam pravm ce je potem bols ce ma avtomatik menjalnik k pa manual. Ideja da poloms pa iz tega, k folk pise kao da je treba menat menjalnike po petih clutch-dumpih(btw, vem kaj to je ;)) ce je manual menjalnik. A potem avto k ma RWD pa nardis clutch dump dost boljse spele k pa ce ma AWD? Sam pr RWD ti pol ful zacne use poplesavat.... Mislm da je res bols tko k si reku, bols 5,8s pa nc ne poloms.... ;) A se ti zdi da je potem za optimalni start bolsi AWD ali RWD?

P.S. Hvala Slide-ju k zna odgovort na vecino mojih uprasanj....kr tko naprej!! ;) :D :D :bow
No need to be big to go fast......
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To nov 16, 2004 9:35 pm

Če govorimo o suhi podlagi in profesionalnem vozniku, potem je vse skup tu-tu...Na spolzkem je vsekakor v prednosti AWD
Glede klatč dampa...Sklopka bi pač pri AWD trpela malenkost bolj, je pa seveda iluzija mislit, da pri RWD pri clutch dumpu, sklopka ne trpi...verjetno tudi ZELO, ampak manj kot pri AWD, ker kolesa vrtijo v prazno...samo to je moje mnenje ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst To nov 16, 2004 9:47 pm

Problem pri 4x4 je ravno preveč trakcije in potem trpijo ostali deli. Če pri RWD pohodiš do konca se v prazno zavrtijo kolesa. Pri 4x4 pa se kolesa zelo težko zavrtijo v prazno in pol je treba menjat sklopko ali menjalnik. To je pogosta napaka pri tuningu Evotov (pravjo, nimam izkušenj :)) Mašino itak navijejo na 400hp, potem pa dajo not twin plate sklopko in seveda so naslednji teden pri mehaniku z zdrobljenim menjalnikom.

Drugač pa je težko govorit kaj je boljše, ker je pač vsak avto različen. Če predpostavljamo, da imamo 2 identična avtomobila s tem da je eden RWD eden pa 4WD bi na suhi podlagi imel prednost pri dragu in na ovinkih RWD avto. Pri dragu zaradi tega ker je 4 pogon enostavno dost težji. Poleg tega pa je na prenosih dosti več izgub. Tako bi imel ta 4WD avto na kolesih manj moči pa še težji bi bil.

Po ovinkih na dobrem asfaltu je prav tako v prednosti RWD, spet zaradi teže in zaradi boljšega handlinga. 4WD avtomobili imajo pogon speljan tudi na sprednja kolesa, kar pomeni da se pogon umešava v volan, in ta postane dost manj natančen. Poleg tega je tudi razporeditev teže ponavadi slabša pri 4WD avtomobilih. Dober kompromis so razni aktivni diferenciali in podobne zadeve ki razporejajo navor na koli ki ima v tistem trenutku največ oprijema. Skyline recimo ima na suhi cesti pri normalni vožnji 100% moči na zadnjih kolesih potem pa po potrebi prenaša nekaj te moči naprej. Tako združiš najboljše iz obeh svetov...čeprav še vedno ostane večja teža in več izgub.

Na spolzkih podlagah pa se vse obrne. Tako pri dragu kot po ovinkih je 4WD hitrejši, ker lahko na podlago spravi več moči in je veliko bolj stabilen v ovinkih. Pod spolzke podlage pa ne štejem samo mokre in snežene ceste, ampak je ubistvu večina slovenskih cest takih :)

Recimo zanimivo bi blo videt EVO 8 in M3 na kakšni slovenski gorski cesti. Ampak to
že ni več primerjava samih pogonov ampak sta avtomobila tudi zelo različna in uporabljata drugačne tehnologije.
 
Uporabniški avatar
Caterham
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 535
Pridružen: Sr jul 21, 2004 10:20 pm
Kraj: Doma

Napisal/-a Caterham To nov 16, 2004 10:04 pm

iKst je napisal/-a:Drugač pa je težko govorit kaj je boljše, ker je pač vsak avto različen. Če predpostavljamo, da imamo 2 identična avtomobila s tem da je eden RWD eden pa 4WD bi na suhi podlagi imel prednost pri dragu in na ovinkih RWD avto. Pri dragu zaradi tega ker je 4 pogon enostavno dost težji. Poleg tega pa je na prenosih dosti več izgub. Tako bi imel ta 4WD avto na kolesih manj moči pa še težji bi bil.

Recimo zanimivo bi blo videt EVO 8 in M3 na kakšni slovenski gorski cesti. Ampak to
že ni več primerjava samih pogonov ampak sta avtomobila tudi zelo različna in uporabljata drugačne tehnologije.


Aha, no tut to me je zanimal, glede draga. Sam kukr sm spremlju Slo sceno, sm vidu da je v slo. gradcu zmagu AWD (EVO pred corveto), pa v portorozu tut(Audi s2 pred venturijem). A so bli RWD avti tok slabsi al so bli AWD avti tok bolsi?

V ta novem avtomagazinu so neki testiral, pa so prsli do zakljucka da je M3 pred Imprezo STI (dost podobn EVO-tu).
No need to be big to go fast......
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst To nov 16, 2004 10:28 pm

Nevem kako je z drag racerji pri nas. Meni drag ni zanimiv in ne spremljam tolk tko da niti ne vem kateri avtomobili so vozili.

A to misliš na tist test iz mobikroga ? Vprašanje je kako bi se impeza obnesla na kakšni drugi progi ali pa kako bi EVO peljal na mobikrogu. Sta zelo blizu, ampak podobne rezultate dosegata na dost različen način, tko da je na določenih progah lahko razlika zelo velika.
Ampak spet, to je primerjava popolnoma različnih avtomobilov. Če bi hoteli narediti test RWD vs 4WD bi morali primerjati isti model avtomobila z istim motorjem in različnim pogonom. Recimo C klasa 4matic in navaden bi bila dobra primerjava. Ali pa BMW 330i in 330ix ali kaj podobnega. Takrat bi res lahko videli koliko 4WD res pomaga na suhi cesti in koliko za sabo pusti RWD na mokri.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To nov 16, 2004 10:34 pm

Ja iKST...podpis a ne ;)
Dobr si napisu...

Glede EVOTA...ponavadi na progi(dirkališču!!!) Dosega boljše čase kot Impreza, ker EVO absolutno ne pozna podkrmarjenja...je stabilen ko sekvoja ;) zaradi odličnega razporejanja moči med kolesi ;)
Pravijo seveda... :con

Moram pa še neki dodat k mojemu postu...jaz sem pri pospeševanju predpostavil, da imamo AWD avto z istim power/weight ratiom kot RWD...Ker AWD seveda prinese s sabo težo...

LP
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
SubaruFreak
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 669
Pridružen: Po avg 16, 2004 7:34 pm

Napisal/-a SubaruFreak To nov 16, 2004 10:52 pm

Ja tkole je ane... Nisem sicer gledal doticnih oddaj... Sem pa zato bral test Murcielagota in pa Zonde.

Pri Lambiju je bilo napisano:
Vozite ga lahko na dva nacina:
1 gas, 2, 3, 4, 5, 6 in vas lima na zic
ali pa enostavno daste v sesto in gas do konca - pa vas tudi zalima na zic.

Tko da po mojem so bli modeli v doticni oddaji Top Gear - navadni loleki.

Aja pa, ko smo ze pri uibr zmogljivih avtih : sklopka je sigurno tako predimenzionirana, da se je ne da kar tako skurit.
Rect kar cte...

Lp
Slika
 
Uporabniški avatar
Caterham
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 535
Pridružen: Sr jul 21, 2004 10:20 pm
Kraj: Doma

Napisal/-a Caterham To nov 16, 2004 10:53 pm

Tako je, z mobi kroga. Res bi blo zanimiv ce bi prmerjal BMW 330-ke. Bi blo zanimiv s kaksnimi razultati bi vn prsli. Sam je pa dejstvo da se na slabsem cestiscu AWD bols pelje ane? Ce bi loh zbiral...a bi uzel AWD al RWD varjanto. S predpostavko da je cena enaka....
No need to be big to go fast......
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst To nov 16, 2004 11:39 pm

SubaruFreak je napisal/-a:Ja tkole je ane... Nisem sicer gledal doticnih oddaj... Sem pa zato bral test Murcielagota in pa Zonde.

Pri Lambiju je bilo napisano:
Vozite ga lahko na dva nacina:
1 gas, 2, 3, 4, 5, 6 in vas lima na zic
ali pa enostavno daste v sesto in gas do konca - pa vas tudi zalima na zic.

Tko da po mojem so bli modeli v doticni oddaji Top Gear - navadni loleki.

Aja pa, ko smo ze pri uibr zmogljivih avtih : sklopka je sigurno tako predimenzionirana, da se je ne da kar tako skurit.
Rect kar cte...

Lp


Seveda lima v 6...če si navajen 100 konjskega avtomobila. Mal butasta izjava, če govorimo o hitri vožnji, ne o kruzanju.

Tisti lolek na Top Gearu, ki testira avtomobile (Stig) je pa bil svoje čase profesionalni dirkač in je na dirkah prevozil več kilometrov kot jih marsikdo po navadnih cestah. Res so testi včasih malo bolj poljudni in ima kdaj zajebancija prednost pred suhoparnimi dejstvi, ampak loleki pa definitivno niso.

Pa še to mi razlož. Zakaj bi bila Zonda počasnejša od Lambota ? Kaj je slabšega na njej. Zonda ima 400kg manj!!! Pa ne da bi mel kej proti Lamborghiniju, ampak nevem zakaj bi moral bit boljši od supercara kot je Zonda.

Glede sklopke se pa ne strinjam. Je sigurno dost močna da zdrži vso tisto moč, ampak če je premočna je na udaru menjalnik. Boljše da sklopko zažgeš kot pa da menjalnik polomiš.
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst To nov 16, 2004 11:42 pm

Caterham je napisal/-a:Tako je, z mobi kroga. Res bi blo zanimiv ce bi prmerjal BMW 330-ke. Bi blo zanimiv s kaksnimi razultati bi vn prsli. Sam je pa dejstvo da se na slabsem cestiscu AWD bols pelje ane? Ce bi loh zbiral...a bi uzel AWD al RWD varjanto. S predpostavko da je cena enaka....


Jaz bi vzel RWD v vsakem primeru. Za moje pojme ponuja dost več užitkov pri vožnji kot 4WD, na sekunde na dirkališčih je pa brezveze gledat ko kupuješ avto za vsak dan. Hitrost mi niti ni pomembna, važen je filing za volanom, in ta je pri RWD avtih dost boljši.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To nov 16, 2004 11:47 pm

No....samo zdej delaš malo krivice dobrim AWD-jem iKst...če govorimo že o taki klasi superšportnikov, potem so tudi AWD čist na nivoju...od raznih EVO-tov in STi-jk naprej ;)
Ponujajo tudi zelo veliko užitka v vožnji...nekateri celo s sredinskim diferencialom, kjer po želji nastaviš moč na zadnjo os in imaš tko kot si prej reku skoraj!!! RWD...je pa res, da je teže v nosu nekaj več... ;)

edit:
iKst...drugač pa dobr vem, kaj hočeš povedat, povsem razumem tvoja namigovanja...driftat pač ne moreš tok pristno z AWD kot z RWD :mrgreen:
Ampak kokr pravim...današnji vrhunski!!! AWD-ji ne poznajo več vplivov na volan in understeera, ampak tudi oversteer on demand če je treba...
Ampak je pa res...RWD pa seveda še vedno niso :D
Zadnjič spremenil Slide, dne To nov 16, 2004 11:59 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst To nov 16, 2004 11:54 pm

Sej okusi so različni. Nekaterim je v večji užitek to, da 10kmh več priletijo v določen ovinek in da gre avto kot po tračnicah.

Men bolj ustreza RWD ravno zaradi občutka na volanu, kjer ni nobenega vmešavanja pogona. Pogon je zadaj volan spredaj. Poleg tega pa je moj stil vožnje bolj primeren za RWD, ker imam dost rajši oversteer in dober handling kot pa veliko oprijema in malo slabši handling.

Uglavnem, tut Evota se nebi branu al pa impreze. Ampak če bi imel možnost bi jaz osebno raje imel RWD.
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman Sr nov 17, 2004 12:04 am

iKst je napisal/-a:Sej okusi so različni. Nekaterim je v večji užitek to, da 10kmh več priletijo v določen ovinek in da gre avto kot po tračnicah.

Men bolj ustreza RWD ravno zaradi občutka na volanu, kjer ni nobenega vmešavanja pogona. Pogon je zadaj volan spredaj. Poleg tega pa je moj stil vožnje bolj primeren za RWD, ker imam dost rajši oversteer in dober handling kot pa veliko oprijema in malo slabši handling.

Uglavnem, tut Evota se nebi branu al pa impreze. Ampak če bi imel možnost bi jaz osebno raje imel RWD.

Naslednjič ko bom mel kako imprezo pri roki, te peljem po pisti. Boš videl, da je tudi tu oversteera kolker češ. In Imporeza nima čisto nič slabšega handlinga kot M3 (če seveda pojem handlig razumeva enako).
Slika
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst Sr nov 17, 2004 12:10 am

Možno :) Ti maš verjetno več izkušenj. Moje so omejene na malo starejše avtomobile. Z imprezo sem sicer bil peljan, pa se mi ni zdela nič posebnega, pa po tistih zavitih ovinkih je dost nos ven silil.

Čeprav še vedno bi raje vzel RWD avto, za driftat je pač boljši, če ne zarad drugega ker manj gum skuriš :) Čeprav v UKD1 je en tip z imprezo vozi in to zelo uspešno.

Aja...Naslednjič ko boš imel kako imprezo pri roki te bom prijel za besedo :) Sam povej kam pridem...bom tam v pol ure, pa če je do kopra treba :)
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Sr nov 17, 2004 12:11 am

Grem lahko zraven kot neodvisna priča...opazke in hvaljenje AWD-ja naj se tukaj izbrišejo :oops: :mrgreen:
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso Sr nov 17, 2004 10:48 am

Ne vem no, glede Zond in Lambota ste itak že vsi podali svoja mnenja. Glede AWD vs RWD sem itak edini, ki mi je bolj všeč AWD, je pa res da sem prave izkušnje s takšnim pogonom nabiral le z Delto HF Integrale, ki pa je zdaj že 10let star avto. Ok, ob drugi turbini in tlaku 1.8 bara se mi je zdela vseeno zelo hiter avtomobil, čeprav jo verjetno vsi novi prekašajo. Je pa ne prekašajo po njeni legendarnosti. 8) Z novo Imprezo pa sem bil enako kot nekdo pred mano samo peljan in ne morem podat nekakšnih pravih komentarjev.

Pa še replika glede Top Gear-a, meni se niti najmanj ne zdijo loleki, ampak imajo popolnoma svojsten pristop k testiranju avtomobilov, znajo biti kritični, hkrati pa se ne bojijo pokazati svoje navdušenosti nad kakšnim avtomobilom.
Vprašanje podnebnih sprememb zaradi naše potrošnje ni vprašanje stroškov, ampak vprašanje naše morale.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr nov 17, 2004 11:09 am

Jst mam sicer samo 90KM v avtu pa imam možnost 2WD in 4WD ter reduktor. Sm sprobal vse variante na dragih, od tega da sm z 2WD odvozil 400m do tega da sem speljal z reduktorjem(te izstreli iz štarta - te kr nalima na zic pa čeprav ima malo KM), Najbolj optimalno je spelješ z 4WD pa prešaltaš v 2 prestavo in izklopiš 4WD pogon.

Sem sprobal tudi varianto 5000 obratov pa 4WD inreduktor in je kr nekej ljudi k lahko povejo, da avto res izstreli iz štarta, pa trpi samo sklopka. Sej mora bit itak dimenzionirana tko da se skuri preden bi lahko menjalniku škodoval.
Old subarus never die, they just get faster!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 5 gostov