Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lublancan Če nov 18, 2004 6:19 pm

redni servisi niso dražji

dražje je ko se kej pokvar, pr tem je mišlena turbina, bosch pumpa....
podpis
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Če nov 18, 2004 8:39 pm

Miholl je napisal/-a:ja in kok je dau dragi očka za tdija? helou in kok je dou sine za vtija? helou in kok bo dal očka za turbino? helou, in kok vti bolj stegne kot očkov pasatek?.....mal bebasta primerjava. 60000 na let-pa to ni nč proti vsm ostalim stroškom

res sta civic pa pasat ista klasa ane...

pa turbine se menja na rednem servisu poleg menjave olja... :roll: :roll: ker crkne itak 100% na vsakmu avtu...

dej ne z takimi no. kako deluje turbina je odvisno od NAČINA vožnje in tudi pravilnega servisiranja.ni to zdej nek bavbav.obstaja par pravil ki se jih je treba držat pa bo turbina delala tud 300kkm če bo treba.
SlikaSlika
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Če nov 18, 2004 8:40 pm

lublancan je napisal/-a:redni servisi niso dražji

dražje je ko se kej pokvar, pr tem je mišlena turbina, bosch pumpa....

isto ti lahko crkne pri turbinskem beninarju. tako da to ni nič dražje (oz. je malenkostno dražje).
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lublancan Če nov 18, 2004 8:41 pm

ja, sam bencinarjeu brez turbine je bistveno več k unih k jo majo
podpis
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Če nov 18, 2004 8:46 pm

lublancan je napisal/-a:ja, sam bencinarjeu brez turbine je bistveno več k unih k jo majo

ja fak it crkne pa lahko glih isto kot turbinski dizel. sej dizelašov brez turbine je tud manj kot tistih z turbino. zakaj je pa tam dražji servis??

to je tko ko da bi primerjal kako hitro zagnije jabolko pa banana.
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ Če nov 18, 2004 8:54 pm

Ma še zmiri ni nobedn nč dokazu :roll:

PS: držte se naslova :P
Slika
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Če nov 18, 2004 9:07 pm

Jem tole zaklenu do bagdada matr vam! :evil:
Slika
 
Uporabniški avatar
mito155
Uporabnik
 
Prispevkov: 1099
Pridružen: So jan 17, 2004 12:15 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a mito155 Če nov 18, 2004 9:18 pm

Samo eno info bi dodal. TDI motorju se jermni menjajo na 60k km, bencinu na 90k, kar pomeni da pri 200k km menjas pri bencinu 2x, pri dizlu 3x. Če primerjamo da se 80 % dizlov vozi izključno po mestu, pomeni da bo turbo pri 200 k malce izrabljen, in ga bo potrebno obnoviti. Pri povprečnem bencinarju tubine ni in ni tega stroška. Olje ki dajes v bencinski avto zamenjas v povprečnem bencinu ali dizlu 10x, s tem da v turbo dizlla moraš dati dražje olje. kot info naj povem da pride za kangoo dci redni servis na 30k km
45k.To se mi zdi malce prevec glede na to da je za bencinarja prišlo mal čez 30 k

..pa ne se prepirat prevec..
 
Uporabniški avatar
s3c
Novinec
 
Prispevkov: 375
Pridružen: Sr maj 14, 2003 9:19 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a s3c Če nov 18, 2004 9:27 pm

Mene tud neki zanima... Kwa za boga je tuki nujnega!!?? Teme s takimi naslovi bi jest v momentu zaklenu...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če nov 18, 2004 9:49 pm

MacK je napisal/-a:
PiLLLe je napisal/-a:Od avta do avta odvisn :) golf 1 2 3 so pocen deli pa pocen use :D nevem kdo ti je te bucke zbasou sam wtf clo najde se tak folk :)


Ja nevem no...Primer: Ze samo grelne svečke te pridejo ene 10.000sit - generik seveda, navadne svecke za bencinarja pa ene 4.000... Pa da bi naj drzale grelne vsaj 3 leta? meni sta po 10 mescih 2 odplavali :cry:
Tak da... Naslednji avto nebo vec dizl :? Raje na bencinara prestopim :P



Oki o tvoji petki sploh nema debatirala ok? Tist da pa maš smolo je pa čist res.... ker če ne bi blo mi povej kak lahk pol men isti avto dela brez vseh problemov in brez kakih extremnih servisov že več kot eno leto...... ti pa jamraš vsake 14 dni neki..... tok o tem.
Tist kaj je pa dražje..... čist odvisn na kaj naletiš.... In ja se strinjam.. tole temo je treba zaklenit ker tko al tko ne bomo prišli kam.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ Pe nov 19, 2004 2:56 pm

mito155 je napisal/-a:Samo eno info bi dodal. TDI motorju se jermni menjajo na 60k km, bencinu na 90k, kar pomeni da pri 200k km menjas pri bencinu 2x, pri dizlu 3x. Če primerjamo da se 80 % dizlov vozi izključno po mestu, pomeni da bo turbo pri 200 k malce izrabljen, in ga bo potrebno obnoviti. Pri povprečnem bencinarju tubine ni in ni tega stroška. Olje ki dajes v bencinski avto zamenjas v povprečnem bencinu ali dizlu 10x, s tem da v turbo dizlla moraš dati dražje olje. kot info naj povem da pride za kangoo dci redni servis na 30k km
45k.To se mi zdi malce prevec glede na to da je za bencinarja prišlo mal čez 30 k

..pa ne se prepirat prevec..

TDI motorju menjat pri 60.000 in benzin(kakšen?) pri 90.000.... zmi zdi malo preveč razlike :roll:
Slika
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ So nov 20, 2004 7:39 pm

Doctor206 je napisal/-a:Ma še zmiri ni nobedn nč dokazu :roll:


Pojasnil in utemeljil sem jaz ze zdavnaj, samo da se VAM, ki samo cakate, da vam bo kaj padlo v narocje, ne da niti s pomocjo funkcije za iskanje malo pobrskat :twisted: Je pa res, da je na TEM forumu tezko kaj najti, ker je vse povsod polno pametovanja "zelo izkusenih", ki se niti izpita nimajo ali pa imajo ze (celo) svoj drugi avto in se sploh spoznajo na vse, kar se vozi na kolesih... V tej zmedi je res prakticno nemogoce najti karkoli uporabnega :roll: Naslednji ocitek gre pa direkt nad upravljalce foruma: Ali se vam zdi pametno, da imate 1001 rubriko o stylingu, tuningu, srecanjih, sanjarjenjih, konceptnih vozilih & ostalih temah s povdarkom na MEGLI, ce pa povprecen uporabnik tega foruma nima pojma niti o OSNOVAH DELOVANJA MOTORJA in se ZARADI TEGA vsi samo kregajo :?: Ta forum je zal kot otroski vrtec, v katerem zdolgocasene vzgojiteljice ne morejo vec krotiti energije polne mularije... :evil:

Jaz sem zivljenje posvetil avtomobilizmu, za to namenim ves svoj prosti cas, temu v prid tudi studiram na strojni fakulteti, in dokler bo obstajal forum o avtomobilizmu, bom z veseljem sodeloval. Tu (in na BMW forumu) sem odgovoril ze na VSA vprasanja o osnovah delovanja motorja in kdor zeli, si jih lahko ogleda. Sicer dvomim, da se bo komu dalo pogledat, ampak nekaj imate na temle naslovu: BMW forum --> Rubrika: Splosno, Tema: Moc in navor, bencinski in dizelski motor, turbine... (direktnega linka vam ne morem dat, ker se na zalost na racunalnistvo ne spoznam prav nic) :(

Samo na kratko: Za vzdrzevanje je najcenejsi bencinar, dizli sami po sebi niso zahtevni, so pa TURBOdizli! Ta motor je BISTVENO bolj obremenjen od navadnega dizla, zato bolj trpi marsikaj, predvsem pa GLAVA MOTORJA! Ce kupujete nov avto, vzemite turbodizla, starega in z veliko kilometri, ali pa slabo vzdrzevanega se pa NA DALEC IZOGNITE! Samo vzdrzevanje je pri bencinarjih in (turbo)dizlih stroskovno priblizno enako, so pa resne okvare kasneje NEPRIMERNO drazje pri turbodizlih!

Ce hoce kdo vedeti ZAKAJ, naj si najprej prebere VSE! Se enkrat: VSE :!: moje prispevke (na obeh forumih), potem mu bom pa razlozil podrobnosti o kompresijskem razmerju, dinamicnih obremenitvah, konstrukciji in delovanju turbine, razteznostnih lastnostih kovin, postopkih in napakah pri ulivanju, izkoristkih, in se cem, ampak takrat mi verjetno sploh ne bo vec treba nicesar razlagat... ;)

Fantje, v 5 minutah se ne da narediti NIC! Jaz nabiram znanje ze 12 let, pa se vedno vem zelo malo... V bistvu sele zdaj VEM, DA NIC NE VEM :P
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky So nov 20, 2004 9:25 pm

no vidiš neki bi pa vseeno dodal. tud ti nisi prebral mojega prejšnjega posta.

primerjaš bencinarje in Turbodizle. pol pa napišeš da je v primeru okvare pri Turbodizlu neprimerno dražje. no še enkrat: ni pretirane razlike med ceno glave, turbine,... za TURBObencinarja in TURBOdizelaša.
prav tako kot ni velike razlike pri večji okvari pri navadnem bencirarju in navednem klasičnem dizelašu.

ampak ker večino oseb takoj ko je omenjen dizel sešteje 2+2=5 in obvezno je zravn še faktor turbine in takoj se na veliko kvari. ampak ima podobne skrbi kot turbo bencinar.

se strinjaš?
SlikaSlika
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ So nov 20, 2004 11:19 pm

maky je napisal/-a:no vidiš neki bi pa vseeno dodal. tud ti nisi prebral mojega prejšnjega posta.

primerjaš bencinarje in Turbodizle. pol pa napišeš da je v primeru okvare pri Turbodizlu neprimerno dražje. no še enkrat: ni pretirane razlike med ceno glave, turbine,... za TURBObencinarja in TURBOdizelaša.
prav tako kot ni velike razlike pri večji okvari pri navadnem bencirarju in navednem klasičnem dizelašu.

ampak ker večino oseb takoj ko je omenjen dizel sešteje 2+2=5 in obvezno je zravn še faktor turbine in takoj se na veliko kvari. ampak ima podobne skrbi kot turbo bencinar.

se strinjaš?


Prebral sem ga. ;)

Glej, glava lahko poci tako pri dizlu, bencinarju, turbodizlu in turbobencinarju. Je pa razlika v VZROKU. Vzroka sta lahko dva razlicna: 1.Pregretje (kratkorocni ucinek) ali 2.Dinamicne obremenitve (dolgorocni ucinek). Najmanj obremenjeni so atmosferski bencinarji, ker imajo nizko kompresijo. Pri teh glava poci samo v primeru, da je motor res dobro pregret (nekateri motorji so spet bolj, drugi manj obcutljivi, najbolj obcutljiv je recimo BMW). Potem so tu turbobencinarji, ki so zaradi dodatnega tlaka turbine se malo bolj obcutljivi, vendar za glavo (ce ne zakuha) ni problema tudi po 500-800.000 km... Naslednji (po stopnji obremenjenosti) so dizli. Ker je kompresija precej visoka, je glava temu primerno obremenjena, ampak tudi ne poci kar tako, recimo da spet ni problema tja do 500-800k km... In na koncu so turbodizli. Kompresija je zaradi narave dizelskega motorja ze tako se enkrat visja, kot pri bencinarjih, svoje pa prispeva tudi turbina. Dinamicno obremenitev si po domace predstavljajte kot udarce kompresije (stisnjena mesanica goriva in zraka) v glavo. Ce vozis s 4000 vrtljaji na minuto, je to 240.000 udarcev na uro. Pri 1000 urah delovanja motorja je to 240.000.000 udarcev! Z besedo: dvestostirideset milijonov udarcev! Zelo mocnih, ki jih mora prenesti glava motorja! Verjemite mi, da je vsaka mikronska napaka pri vlivanju glave po xxx milijonih udarcev samo se tempirana bomba, ki caka, kdaj se bo na tistem mestu zacel lom! Da pri tem temperaturnega raztezanja (mrzel motor je skrcen, topel pa se raztegne, in to se v zivljenjski dobi motorja spet ponovi xxx-krat) sploh ne omenjam! Z dodano turbino je dizelski motor izkoriscen DO KONCA, zato je veliko bolj obcutljiv, kot bencinar. In zakaj mora biti pri dizlih tako visoka kompresija? Ker se pri dizlih gorivo vzge samo, ravno zaradi kompresije -ko dovolj naraste tlak. Pri bencinarju to delo opravi svecka, za kar ne potrebujemo visoke kompresije in tek je veliko mehkejsi. Tisto, kar pri dizlih ropota, ni udarec samo za usesa, pac pa tudi za elemente motorja in na koncu lahko in predvsem tudi za vaso denarnico... :(

Zadovoljni? ;)
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ So nov 20, 2004 11:32 pm

maky je napisal/-a:ampak ker večino oseb takoj ko je omenjen dizel sešteje 2+2=5 in obvezno je zravn še faktor turbine in takoj se na veliko kvari. ampak ima podobne skrbi kot turbo bencinar.


Turbina zaradi nekoliko manjsih hitrosti pri turbodizlih zdrzi celo nekaj dlje kot pri turbo bencinarjih :) Recimo, da pri TB zdrzi cca 300.000 km, pri TD pa cca. 400.000 km. Problem je, kot receno, v glavi motorja, poleg tega pa so turbodizli se IZRAZITO obcutljivi na tiscanje hladnega motorja :( Ce je turbodizel vozen na relacijah in ga ima v rokah skrben in kulturen voznik, lahko dozivi tudi nenavadno dolgo zivljenjsko dobo. Zal pa ta ni odvisna samo od nacina voznje, ampak je vmes se omenjeni NEPREDVIDLJIVI faktor, to pa so mikronapake, ki nastanejo pri vlivanju glave. Nekomu tako lahko glava poci ze pri 150.000 km, nekdo drug pa bo z avtom enakega tipa prevozil 800.000 km, ceprav je turbodizel. Ampak v tem primeru je imel res sreco!

Se nekaj o teh napakah pri vlivanju (strokovno jim pravimo lunkerji). To so majhni zracni zepki, ki v obliki mehurckov pridejo v ulitek. Nacinov za preprecevanje tega pojava je vec (tlacno litje, kontrola z rentgenom), ampak so enostavno predragi za avtomobilsko industrijo, ki avtomobilom itak ne predvidi vec kot recimo 200.000 km zivljenjske dobe. Taksne drage kontrole materiala se izplacajo recimo samo v letalstvu, kjer so napake oz. odpovedi motorja malo bolj bolece, kot pa na zemlji... :lol:
 
Uporabniški avatar
Miholl
Uporabnik
 
Prispevkov: 862
Pridružen: Pe okt 01, 2004 4:32 pm
Kraj: Long Melford, Suffolk, England

Napisal/-a Miholl So nov 20, 2004 11:38 pm

maky je napisal/-a:
Miholl je napisal/-a:ja in kok je dau dragi očka za tdija? helou in kok je dou sine za vtija? helou in kok bo dal očka za turbino? helou, in kok vti bolj stegne kot očkov pasatek?.....mal bebasta primerjava. 60000 na let-pa to ni nč proti vsm ostalim stroškom

res sta civic pa pasat ista klasa ane...

pa turbine se menja na rednem servisu poleg menjave olja... :roll: :roll: ker crkne itak 100% na vsakmu avtu...

dej ne z takimi no. kako deluje turbina je odvisno od NAČINA vožnje in tudi pravilnega servisiranja.ni to zdej nek bavbav.obstaja par pravil ki se jih je treba držat pa bo turbina delala tud 300kkm če bo treba.


ja čist tok sta visti klasi kokr sta v isti klasi njuni porabi goriva in pa namembnost. kaj je bl neumn primerjat porabo športaša z dizlom-ki je očitno zelo minimalna al to da pač povem da so dizli že v osnovi tok dražji in da to razliko en lep cajt ne prnesš notr.....
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ So nov 20, 2004 11:42 pm

Iz vsega tega lahko zakljucimo, da je nakup starejsega avtomobila s turbodizelskim motorjem loterija, ki se nekomu bogato obrestuje, drugega pa oskubi do kosti ;) Z danasnjimi cenami bencina se TD izplaca samo se v primeru, da naredis res veliko km, ali pa da se recimo (ce si upas) vozis na "cvicek" :roll: Ali pa da imas doma za rezervo se en motor, ki ga vgradis v primeru nepricakovane okvare. Ker rabljene glave za turbodizle so zelo iskana roba, kar poglejte si naprimer ponudbo v Oglasniku. Se en namig in potrditev tega, kar sem povedal: Golf I Dizel je cca 2x drazji od bencinarja. BMW 525TDS ima pa priblizno enako ali le malenkost visjo ceno, kot bencinar iz te serije. Cena je odraz povprasevanja na trgu in povprasevanja po starih turbodizlih ni prav veliko. Ljudje sami najbolje vedo, zakaj. Samo da vecinoma iz lastnih (slabih) izkusenj -taksno je pac zivljenje... :?
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ Ne nov 21, 2004 10:55 am

vse lepo in prav kar ste napisali sam... to je samo teorija :P
Najbolš bi blo da se primerja dva avta enake znamke in približno enako HP ;)
Takrat se vidi realno razliko ;)
LP 8)

PS: tist k ma turbo benzinarja ne verjamem da ravna odločno z njim :P (so izjeme :D ) :P
Slika
 
Uporabniški avatar
Quik
Novinec
 
Prispevkov: 395
Pridružen: So mar 15, 2003 2:34 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a Quik Ne nov 21, 2004 11:20 am

zaklente pa je :D
jest lahko povem da tanova seat ibiza 1,9 TDI pa tanova ibita 1,4 (nevem koliko konickov)
imata servis skoraj enak edina razlika je da je pri TDi-ju drazje olje kar se pa tice prvega rednega servisa na uradnem servisu je pa isto razlike je blo par tisoc (kar je pa lahko psoledica da je bil tdi servisiran eno leto pozneje)
 
Uporabniški avatar
Loopz
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 738
Pridružen: To feb 24, 2004 3:47 pm

Napisal/-a Loopz Ne nov 21, 2004 11:24 am

Doctor206 je napisal/-a:vse lepo in prav kar ste napisali sam... to je samo teorija :P
Najbolš bi blo da se primerja dva avta enake znamke in približno enako HP ;)
Takrat se vidi realno razliko ;)
LP 8)

PS: tist k ma turbo benzinarja ne verjamem da ravna odločno z njim :P (so izjeme :D ) :P


končno se najde en, ki mu ni odveč strokovno-poljudno napisat za kaj gre, potem se pa najde en, ki napiše tak post kot je zgoraj :? ...

valda, vse je samo teorija - tut turbina ti lahko crkne - ampak samo v teoriji ane? :)

dejte že zaklent to brezvezno nabijanje od teme no...
GTI
ITR
E30
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov