Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
PaGeR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1124
Pridružen: Po jan 06, 2003 3:49 pm
Kraj: Kranjsterdam

Napisal/-a PaGeR Sr nov 17, 2004 10:03 pm

Zupo je napisal/-a:Tut men se zdi čudn da bi avto tišu v obrate ko je mrzel sam v manualu dejansko piše da je treba dokler se ne ogreje na delovno temperaturo vozit z višjimi obrati. To si pa itak lohk vsak po svoje razlaga......

tko da jst se držim zlate sredine -> pržgem, se odpeljem in prvih par km lagano do 3k obratov (1.4 bencinar).....


Jst bi pa res rd vidu ta manual... A nm ga loh skeniraš?

;)

LP
Ali obstaja rehabilitacijski center za prehitro vožnjo? :)
Opel Corsa 2.0 16V
 
Uporabniški avatar
povzek
Novinec
 
Prispevkov: 355
Pridružen: Sr mar 12, 2003 12:46 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a povzek Sr nov 17, 2004 10:07 pm

Ciao pager, a si se le odlepu preš o TVja! :P To je blo ful težko, an :?:
Slika
 
Uporabniški avatar
Turbobitch
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 756
Pridružen: Po okt 04, 2004 10:18 am
Kraj: Prvi levi sedež 5ke GTT

Napisal/-a Turbobitch Sr nov 17, 2004 10:23 pm

Za svojga vem da ga je ziher boljš pustit u leru da laufa dokler se ne segreje. Za ostale pa tale misel: "Lahk da je tko lahk pa da je tud drgač." :P
Slika
Ne mene krivit za Mobisux, če maš pa probleme pa sam prtiski prekliči.
 
Uporabniški avatar
Zupo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 99
Pridružen: Če feb 26, 2004 4:11 pm
Kraj: Domžale

Napisal/-a Zupo Sr nov 17, 2004 10:39 pm

Pager: Nimam trenutno skenerja (v okvari) bom pa dobesedno napisal kaj piše ok?

Je pa to manual za Opel Corso in Merivo! (2004)
----------------------------------------------------------
str. 127 (Nasveti za vožnjo): Odstavek "Ogrevanje motorja" piše tole:

Motor naj se ogreje med vožnjo in ne na prostem teku. Ne dodajajte plina do konca, dokler motor ne doseže svoje delovne temperature.

str. 129 (Varčujte z gorivom, varujte okolje): Odstavek " Ogrevanje motorja" piše tole:

- Poln plin in ogrevanje motorja na prostem teku pospešujeta obrabo motorja, povišata porabo goriva, količino izpušnih plinov, delež škodljivih sestavin v izpuhu in povečata hrup.

- takoj po zagonu motorja speljite in ogrejte motor na zmerno visokem številu obratov.
----------------------------------------------------------

That's it, samo kaj so zdej ti "zmerno visoki obrati"...2, 3,4,5k RPM???

lp
zupo
What we do in life, echoes in eternity....
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lublancan Sr nov 17, 2004 10:45 pm

to pomen da daš mau več gasa, kar je razumljiu
ne pomen pa to do rdečga polja
to je recmo ene 3000 obratou
al pa 2500
zdej ne vem kere mašine maste
podpis
 
ToniTic
Novinec
 
Prispevkov: 344
Pridružen: So maj 25, 2002 8:28 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a ToniTic Sr nov 17, 2004 11:04 pm

Jaz pa mojega starega dizla vedno pustim najprej malo na mestu laufat. Bolj ko je mrzlo, dalj časa ga pustim. Zdi se mi namreč, da že na kakih 2000 obratih ful grdo reglja, če takoj ko vžgem že odpeljem. Če pa ga pustim kakšno minuto, pa gre potem čisto normalno. V tem času se privežem, prižgem radijo in naštelam muziko, prižgem luči, pogledam če so ogledala v redu... potem pa počasi odropotama po ulici. Če je treba šipe čistit, jih tudi medtem, ko motor že dela. Me zanima, kaj si moji sosedi mislijo o ogrevanju motorja na mestu. Mislim, da se vsi enoglasno strinjajo, da je to zelo škodljivo. Poleti, ali ko je topel nič ne čakam, samo odpeljem in vse ostalo nardim ko se že peljem. To je samo zjutraj in ko je mrzlo.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr nov 17, 2004 11:21 pm

Delite kar hočete..... jaz se vedn odpeljem takoj ko vžgem s srednjimi vrtljaji. Če bi kdo poznal mal fizike in pa mal pojmov bi vedu o čem sem pisal prej.....
Motorju pa tud ne bo škodovalo če boste takoj odpeljal z zmernimi obrati....
Za primer je foter ko nikol ne ogreva ne mestu..... smo meli katro ki je mela tik pred izdihom mal manj kot 400kkm pa je še vedn šla.....
drug primer je pa sosed ki tole prakticira že 10 let (vsaj tok se jaz spomnim) pa ma že prek 200kkm pa se avtek še vedn normaln pelje.....
tko da delajte kar hočete......
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair Če nov 18, 2004 6:32 am

povzek je napisal/-a:
tomaz40 je napisal/-a:Mater ste čudni ej.

Vsak ki ima malo pameti ve da mora zjutraj ko zalaufa auto najprej 3-4 minute v leru tiščat do blokade. Nič popustit. To še posebej velja za turbodizle. Gretje je treba ugasnt, ker se uničuje če vam greje notranjost predno se motor dobro segreje. Da se šipe čimprej odmrznejo je treba z vodo sobne temperature polit po šipi, pol pa hitr speljat in direkt na AC pa gasa kolkor gre. Če se le da pospeši na 180kmh.

Aja da ne pozabim. Večer prej je treba cel avto polit z mrzlo vodo. Pejte v lekarno, kupite sprico (inekcijo) in mrzlo vodo špricnite v vse ključavnice na avtomobilu(tko se zmanjša obraba ko bote zjutrej odklepal)

UFFFFFFFF


Ja kwa smo pa eni natakneni! :roll:
Eni pač ne vejo točn kako in kaj, zato pa prašajo!


To tomaz40 ;) lepa razlaga. Sicer pa nic cudnega da je napisal tole, ker to je pa res ena kmecka pamet kot je rekel v naslednji postih. Ampak ok vi kr praste. :P
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
Mrcina
Uporabnik
 
Prispevkov: 831
Pridružen: To jun 29, 2004 10:55 am
Kraj: Kočevje

Napisal/-a Mrcina Če nov 18, 2004 7:53 am

Hja, men zadeva tut ni logična... Zakaj bi bilo za avto bolj škodljivo če stoji na mestu, kot pa če se pelje. A je mazanje med vožnjo toliko boljše? Ko govorite o vseh teh luftih (ležaji ipd..) ko je avto mrzel, a ni logično, da mu manj obratov potem manj škoduje in potem manj olja pokuri? Ne vem, men ni logično...

Jst ga v glavnem pozimi lepo vžgem, v tisti minuti spraskam šipe in grem lepo v nizkih obratih v službo... Segreje se pa zadnje cajte itak ne več oreng, ker se furam samo 4km sem pa potem popoldne spet nazaj :D
Pod pokrovom pa (že) 86 hrčkov...
dihtunga.press
 
PaNTerSan
Novinec
 
Prispevkov: 162
Pridružen: Ne sep 12, 2004 4:08 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a PaNTerSan Če nov 18, 2004 9:13 am

Ne vem za vas ampak, ko prizgem avto imam ob cisto hladni masini vecje obrate na stangasu. Bolj kot je zunaj mrzlo dlje casa so visji obrati (1000 obr.) - a kdo ve zakaj :roll: Enkrat sem cakal 10min, pa se niso spustil na "delovni" stangas (600obr.).

Za sipe odmrznat: ce mas klimo, prizges avto, gres sipe spucat, se vsedes, speljes in vozis normalno mestno naguzvano voznjo. Sej ga tako ali tako ne mores terat, ker te prvo ne spustijo na cesto, potem je vsak semafor rdec pa ceprav so do AC samo stirje. In ko si na AC ti OSTALI ne dopuscajo visje hitrosti kot 110kmh - sploh pa ne na obvoznici. Tako, da tudi ce bi hotel zjebat masino bi se moral zavestno potrudit in bit ob temu zelo zivcen - verjetno ce ti zena ni dala cel teden se zna kej takega zgodit :lol:

Dejansko nima veze ali avto prvo pustis delat v leru ali kar speljes cez 10 sek. ko si se privezal in vklopil radio za prometne informacije. Vazno je, da ne turiras obratov, dokler je masina hladna - kot celota, razlicni raztezki pa to.

Tisto okoli olja pa sam lol. A si kdo predstavlja kaj pomeni, ce te premetava 1000 obr./min :lol:

Olje ni viskozno par sekund odivsno od zunanje temp. in kvalitete olja. Zato na zacetku malo zaropoce. Potem je pa avto ze "sposoben" za voznjo.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če nov 18, 2004 9:36 am

V starejših avtomobilih imamo še zaug. Zjutraj mrzlo mašino vžgeš z zaugom in obrati so okoli 2000 do 2500 - in to so zmerno visoki obrati. Mašina se takrat lepo maže, ker pri 1000 obratih se mašine bl slabo mažejo in je obraba materialov v mašini tok večja. Pri višjih obratih pa olje bolj maže mašino in se obraba zmanjša.
Sam vžgem avto in ga pustim tok časa prižganega dokler ne spucam prednje šipe, pol se pa lepo usedem v avto in z 1500 do 2000 obrati odpeljem.

A je že kdo pomislu kok je nevarno, če avto ogreješ na mestu do delovne temperature in potem začneš gont. Kdaj so se pa ogreli drugi deli(logarji, itd...) Vsi logarji so mrzli in ti kr naenkrat stopiš po gasu - v kakem logarju je lahko kej vode, ki je zmrznila in ti ga zarad tega zdrobi, pa še kej tazga bi se dalo najdt. Mal pomislite na te stvari.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Mrcina
Uporabnik
 
Prispevkov: 831
Pridružen: To jun 29, 2004 10:55 am
Kraj: Kočevje

Napisal/-a Mrcina Če nov 18, 2004 9:36 am

Ne vem za vas ampak, ko prizgem avto imam ob cisto hladni masini vecje obrate na stangasu. Bolj kot je zunaj mrzlo dlje casa so visji obrati (1000 obr.) - a kdo ve zakaj :roll: Enkrat sem cakal 10min, pa se niso spustil na "delovni" stangas (600obr.).


To je posledica avtomatskega štandgasa (zauga). Mislim da deluje na principu temperature motorja in zato ti pozimi dlje traja preden se njemu dozdeva da je motor topel dovolj, da zmanjša zaug. Mislim da s tem ni tut nič narobe... Bo pa kakšen strokovnjak potrdil...
Pod pokrovom pa (že) 86 hrčkov...
dihtunga.press
 
PaNTerSan
Novinec
 
Prispevkov: 162
Pridružen: Ne sep 12, 2004 4:08 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a PaNTerSan Če nov 18, 2004 9:40 am

Mrcina je napisal/-a:To je posledica avtomatskega štandgasa (zauga).

Jebote - hehe... vem jaz kaj je to :lol: zato sem dodal zraven rolleyes, ki nakazuje ironijo ;)
 
Uporabniški avatar
Tomaz40
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1690
Pridružen: Sr maj 14, 2003 7:30 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Tomaz40 Če nov 18, 2004 9:44 am

hehe nebivedu pa Mrcina prehitela za minutko. Pri starih je ročni, pri novih pa avtomatski zaug in oboje pomeni, da prihaja v cilindre bogatejša mešanica goriva. Torej več bencina in manj zraka.

Lisko: Tole glede razmikov med ležaji mi ni čist jasno. Sej so ležaji na glavni gredi kolkor vem plavajoči (se ne dotikajo kovine ampak plavajo v olju). Zato če spustiš sklopko prehitro, tisti ležaji povzročijo klenkanje motorja. Že olje samo je narejeno tko da dela pri delovni temperaturi optimalno.

Drugač pa zakaj bi pol pred recimo 10 pa 15. leti dajal karton na maske avtomobila da bi se prej segrel, če avtu ne škodi ko je mrzel že obremenjen?

Če avto ne bi bil v garaži, bi ga zjutraj prižgal, medtem očistil sneg, led,... se vsedel not prištimal musko, pripel,... in se počasi odpeljal.

še to: Panter. ne 10 sekund se res ne pozna. Sam kakšne 2 minuti al pa več se pa sigurno pozna.

LP
Če bi hitrost ubijala, bi bili vsi dirkači že zdavnaj mrtvi.
 
Uporabniški avatar
ITA_car_fan
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 571
Pridružen: Po jul 05, 2004 8:40 am
Kraj: Velenje

Napisal/-a ITA_car_fan Če nov 18, 2004 9:54 am

komenat = lol
deadly getaways TM
Slika
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Če nov 18, 2004 10:53 am

Še vsako navodili ko je pisalo kej o tem je pisalo da na osegrevati na mestu.

Sej je čist logično. Avto ma pri delovni temperaturi veliko manjšo obrabo kot pri nizkih temperaturah. Se paravi če boš takoj speljal in peljal z nekimi zmernimi obrati se bo avto veliko hitreje segrel in bo manj časa laufal pri prenizkih temperaturah.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
For
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1524
Pridružen: Po sep 13, 2004 10:31 pm

Napisal/-a For Če nov 18, 2004 11:47 am

90% obrabe motorja je zaradi hladnega zagona...baje..
Ja sem nekaj časa uporabljal eno zadevo (ne spomnim se imena) ki je pomagala..
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če nov 18, 2004 11:55 am

Po nekih starejših statističnih podatkih pomeni za dizla en vžig pri -10 stopinjah isto obrabo kot 10.000 prevoženih kilometrov(za mašino seveda).
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Tomaz40
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1690
Pridružen: Sr maj 14, 2003 7:30 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Tomaz40 Če nov 18, 2004 12:38 pm

nebivedu je napisal/-a:Po nekih starejših statističnih podatkih pomeni za dizla en vžig pri -10 stopinjah isto obrabo kot 10.000 prevoženih kilometrov(za mašino seveda).


No ta je mal kruta ker pol noben dizel ne bi zdržal dveh zim. -10 stopinj ali manj je recimo 40 dni v letu, od tega jih recimo 30 vžgeš avto zjutraj, 10 so pa prazniki, sobote,... Če bi tole računal pol na cesti ne bi blo skor nobenga dizla, ki bi bil starejši od 3 let. :shock:


Je pa splošno znano, da se motor najbolj obrablja kadar je mrzel, če ga pa takrat še obremenjuječ (speljevanje) pa pomoje sploh ni dobr za motor.

Ampak velikrat sm verjel v nekaj, pa so mi pol drugač dokazal. Bomo vidl. :D
Če bi hitrost ubijala, bi bili vsi dirkači že zdavnaj mrtvi.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če nov 18, 2004 1:05 pm

tomaz40 je napisal/-a:hehe nebivedu pa Mrcina prehitela za minutko. Pri starih je ročni, pri novih pa avtomatski zaug in oboje pomeni, da prihaja v cilindre bogatejša mešanica goriva. Torej več bencina in manj zraka.

Lisko: Tole glede razmikov med ležaji mi ni čist jasno. Sej so ležaji na glavni gredi kolkor vem plavajoči (se ne dotikajo kovine ampak plavajo v olju). Zato če spustiš sklopko prehitro, tisti ležaji povzročijo klenkanje motorja. Že olje samo je narejeno tko da dela pri delovni temperaturi optimalno.

Drugač pa zakaj bi pol pred recimo 10 pa 15. leti dajal karton na maske avtomobila da bi se prej segrel, če avtu ne škodi ko je mrzel že obremenjen?

Če avto ne bi bil v garaži, bi ga zjutraj prižgal, medtem očistil sneg, led,... se vsedel not prištimal musko, pripel,... in se počasi odpeljal.

še to: Panter. ne 10 sekund se res ne pozna. Sam kakšne 2 minuti al pa več se pa sigurno pozna.

LP


Tist o visokih obratih je zaug....
Tist da so ležeji plavajoči je tudi prav (ne povzročijo pa klenkanja ne vem kje si to pobral.... klenkanke je čist neki druzga) Že res da se ne dotikajo.... ampak ko je kovina hladna se skrći ko se segreje se raztegne.... sicer ne za kaki meter ampak upliva pa na delovanje motorja.In zdej si zamisli tole:
Motor je skonstruiran za delovno območje vrtljajev (kok ma to posamezen motor je od njega odvisn) In rečmo vžgeš hladnega..... ker so ležaji še mičken manjši more pumpa pognat skozi mal več olja da so plavajoči.... in tu je ta fora.... olje pa še ni tko vizkozno in še trše gre skozi pumpo in ležaje..... ko pa se stvar ogreje je pa drugač. In če hočeš dobit kompromis med tem da mrzle ležaje in ob enem še z gostim oljem mažeš optimalno je kaj hitr vsakemu jasno da more pumpa delat pod mal višjimi obrati kot pa je štangas.
Tist o kartonih pred kilerjem...... je pa že dolg jasn da je to blo zarad tega da se je motor prej ogrel ampak to zato ker je mel uničen termostat. Če termostat dela normaln lahk kiler čist zadelaš pa se avtek ne bo prej ogrel..... edin zakuhal bo potem ko se ne bo mogu dost hladit.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov