Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi To dec 07, 2004 4:08 pm

Širša in nižja guma pomeni boljšo lego, večje bočne pospeške, krajšo zavorno pot, manjše pospeške in malenkost manjšo končno hitrost, ker ima na cesti več površine in s tem posledično večjo silo lepenja in silo trenja. Na suhi cesti se razume. Na mokri bo hitreje splavala in se celotna zadeva kaj hitro obrne. Prav tako na snegu, kjer je bolše ožja guma.

Problem velike feltne (recimo 17) proti mali (14), je kljub temu, da je lahko enako težka - to, da ima težišče pomaknjeno bolj izven središča in se zaradi tega težje zavrti, ker rabi več navora.

Drugač pa sem prebral kar nekaj buč tule... Fantje behave!
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko To dec 07, 2004 4:09 pm

Lega se fulll izbolša, zaviralna pot se tudi skrajša!!!!!Pospeški so mal slabši, na porabi se TI BO poznalo (pa ne en(1) liter , kak deci pa že!)!!!
Na mokri cesti, je pa lega oz bremzanje (zaviralna pot) slabša!!!
Guma je preširoka za težo avtomobila, zato lažje začne drset (ni dovolj pritiska gume na cestišče)!No samo glede na 155 bo po mokrem pomoje kar podobna lega, po suhem bo pa ful bolš!!

PS: Kaj če bi dal rečmo 175 ali 185 gor, lega se zelo popravi (sploh če so 14"), guma pa tudi ne bo preširoka. Pa če veliko ceneje bo.
Lepše pa zgleda 195 , ampak za tak mali avto je pomoje malo preširoka!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To dec 07, 2004 4:15 pm

Gricko je napisal/-a:Lega se fulll izbolša, zaviralna pot se tudi skrajša!!!!!Pospeški so mal slabši, na porabi se TI BO poznalo (pa ne en(1) liter , kak deci pa že!)!!!
Na mokri cesti, je pa lega oz bremzanje (zaviralna pot) slabša!!!
Guma je preširoka za težo avtomobila, zato lažje začne drset (ni dovolj pritiska gume na cestišče)!No samo glede na 155 bo po mokrem pomoje kar podobna lega, po suhem bo pa ful bolš!!

PS: Kaj če bi dal rečmo 175 ali 185 gor, lega se zelo popravi (sploh če so 14"), guma pa tudi ne bo preširoka. Pa če veliko ceneje bo.
Lepše pa zgleda 195 , ampak za tak mali avto je pomoje malo preširoka!


Široka guma se ne pelje slabše po mokrem...ne drži se slabše po mokrem...AMPAK HITREJE SPLAVA(LUŽE in stoječa voda so torej hiba)...ustvari vodni klin pod tekalno površino...izpodrinit mora večjo količino vode...če je ne more...zaplava...drži se pa nič slabše in na cesti kjer ni luž se bo peljala še vedno čist ql...
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Nejko87
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1848
Pridružen: Ne maj 02, 2004 9:42 pm
Kraj: Loka

Napisal/-a Nejko87 To dec 07, 2004 4:15 pm

poraba je večja, končna pa manjša tudi zaradi zračnega upora!
pospeški so približno isti (morš računat da je alu feltna lažja.
lega na cesti je pa tko, ne pretirawat kajti za dober oprijem mora biti tudi določena teža na cm2, tko da newem...
s zastopm d štorkla prnese otroka... sam d pajk odnese avto... tega pa nam nkol zastopu....
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To dec 07, 2004 4:19 pm

Nejko87 je napisal/-a:poraba je večja, končna pa manjša tudi zaradi zračnega upora!
pospeški so približno isti (morš računat da je alu feltna lažja.
lega na cesti je pa tko, ne pretirawat kajti za dober oprijem mora biti tudi določena teža na cm2, tko da newem...


Ni toliko važna teža(seveda je), kot je važna velikost!!! Problem je v teži na zunanjem obodu kolesa!!!!
Zračni upor igra, verjemi da zanemarljivo vlogo pri končni hitrosti(GOVORIM GLEDE ŠIRINE GUM SEVEDA!!!)

Če bi mogla bit za dober oprijem teža na na cm2 potem formule ne bi mele oprijema sploh :?
Sila lepenja je kolikor vem sila na podlago x količnik lepenja....
Ampak...v ovinku...težji kot je avto večja sila ga tudi z ovinka vleče(mislim da je centripetalna...6 let že nimam fizke zato mi oprostite če sem jo narobe poimenoval)
Torej prepričanje, da se težji avto bolj drži ceste je napačno!
Zadnjič spremenil Slide, dne To dec 07, 2004 4:21 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko To dec 07, 2004 4:21 pm

Slide je napisal/-a:
Gricko je napisal/-a:Lega se fulll izbolša, zaviralna pot se tudi skrajša!!!!!Pospeški so mal slabši, na porabi se TI BO poznalo (pa ne en(1) liter , kak deci pa že!)!!!
Na mokri cesti, je pa lega oz bremzanje (zaviralna pot) slabša!!!
Guma je preširoka za težo avtomobila, zato lažje začne drset (ni dovolj pritiska gume na cestišče)!No samo glede na 155 bo po mokrem pomoje kar podobna lega, po suhem bo pa ful bolš!!

PS: Kaj če bi dal rečmo 175 ali 185 gor, lega se zelo popravi (sploh če so 14"), guma pa tudi ne bo preširoka. Pa če veliko ceneje bo.
Lepše pa zgleda 195 , ampak za tak mali avto je pomoje malo preširoka!


Široka guma se ne pelje slabše po mokrem...ne drži se slabše po mokrem...AMPAK HITREJE SPLAVA(LUŽE in stoječa voda so torej hiba)...ustvari vodni klin pod tekalno površino...izpodrinit mora večjo količino vode...če je ne more...zaplava...drži se pa nič slabše in na cesti kjer ni luž se bo peljala še vedno čist ql...

se strinjam in se ne strinjam!!!
Res je da so luže velik problem!!!

Ampak je res tudi, da ti rabiš neko težo dat na gumo, da se le ta dobro drži cestišča in če je guma širša, se ta teža razporedi po večjo površini, kar zagotavlja slabši oprijem!!! Do ene mere, se s širino oprijem boljša, od te mere naprej pa se poslabšuje!!! Na mokrem je ta mera različna od mere za po suhem, zato je treba narest en kompromis!!
Po snegu se to še bolj opazi!!!
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko To dec 07, 2004 4:24 pm

Slide je napisal/-a:Če bi mogla bit za dober oprijem teža na na cm2 potem formule ne bi mele oprijema sploh
!

tle si pa vstrelu v prazno!!!!!!!!

formuja se veliko slabše drži ceste pri 60 kmh kot pri 120 kmh!! zakaj?? zato, ker pri 60 kmh ne pride do dowvforcea od krilc in podobnega, pri večji hitrosti pa!!!
Formula 1 je že par let nazaj dobila zmožnost, da se pelje po stropu!!!, saj pritisk k tlem vstvarjajo aerodinamični pripomočki, za delovanje le teh pa rabiš hitrost!!!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To dec 07, 2004 4:27 pm

Gricko je napisal/-a:
Slide je napisal/-a:Če bi mogla bit za dober oprijem teža na na cm2 potem formule ne bi mele oprijema sploh
!

tle si pa vstrelu v prazno!!!!!!!!

formuja se veliko slabše drži ceste pri 60 kmh kot pri 120 kmh!! zakaj?? zato, ker pri 60 kmh ne pride do dowvforcea od krilc in podobnega, pri večji hitrosti pa!!!
Formula 1 je že par let nazaj dobila zmožnost, da se pelje po stropu!!!, saj pritisk k tlem vstvarjajo aerodinamični pripomočki, za delovanje le teh pa rabiš hitrost!!!


Ja...seveda...aerodinamika(downforce ja :oops: )...Jaz sem govoru o samem oprijemu gum...ampak še vedno zakaj potem nimajo ozkih gum...Za po suhem je v smislu oprijema pomoje še vedno bolje da širša kot je guma bolj drži ;)
Mal se mi pa že blede, tko da mi oprosti za take lapsuse :noro
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
TITan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3443
Pridružen: Če jan 30, 2003 11:41 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a TITan To dec 07, 2004 4:30 pm

Nobeden pa še ni omenil trdote gum pri F1 proti trdoti enih dunlopk za na avto? Če bi se s širino gume trdota zmanševala bi do neke meje se lepo dvigal oprijem.
Slika
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To dec 07, 2004 4:30 pm

Gricko je napisal/-a:
Slide je napisal/-a:
Gricko je napisal/-a:Lega se fulll izbolša, zaviralna pot se tudi skrajša!!!!!Pospeški so mal slabši, na porabi se TI BO poznalo (pa ne en(1) liter , kak deci pa že!)!!!
Na mokri cesti, je pa lega oz bremzanje (zaviralna pot) slabša!!!
Guma je preširoka za težo avtomobila, zato lažje začne drset (ni dovolj pritiska gume na cestišče)!No samo glede na 155 bo po mokrem pomoje kar podobna lega, po suhem bo pa ful bolš!!

PS: Kaj če bi dal rečmo 175 ali 185 gor, lega se zelo popravi (sploh če so 14"), guma pa tudi ne bo preširoka. Pa če veliko ceneje bo.
Lepše pa zgleda 195 , ampak za tak mali avto je pomoje malo preširoka!


Široka guma se ne pelje slabše po mokrem...ne drži se slabše po mokrem...AMPAK HITREJE SPLAVA(LUŽE in stoječa voda so torej hiba)...ustvari vodni klin pod tekalno površino...izpodrinit mora večjo količino vode...če je ne more...zaplava...drži se pa nič slabše in na cesti kjer ni luž se bo peljala še vedno čist ql...

se strinjam in se ne strinjam!!!
Res je da so luže velik problem!!!

Ampak je res tudi, da ti rabiš neko težo dat na gumo, da se le ta dobro drži cestišča in če je guma širša, se ta teža razporedi po večjo površini, kar zagotavlja slabši oprijem!!! Do ene mere, se s širino oprijem boljša, od te mere naprej pa se poslabšuje!!! Na mokrem je ta mera različna od mere za po suhem, zato je treba narest en kompromis!!
Po snegu se to še bolj opazi!!!


Sneg je zopet čisto nekaj drugega kot suha površina in ne moreš to primerjat...tle so važne lamele, ker sneg tako kot blato zadela kanale in se zaradi tega kolo v prazno vrti ;)
Enkrat sem že pisu...Pri AM so z Alešem Črnivcem primerjali zavorno pot z dirkalnimi precej ozkimi zimskimi gumami in pa navadnimi cestnimi zimskimi...neverjetno, vse lovorike je pobrala širša klasična zimska guma...zakaj, zato ker je bila mehkejša ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko To dec 07, 2004 4:33 pm

Slide je napisal/-a:
Gricko je napisal/-a:
Slide je napisal/-a:Če bi mogla bit za dober oprijem teža na na cm2 potem formule ne bi mele oprijema sploh
!

tle si pa vstrelu v prazno!!!!!!!!

formuja se veliko slabše drži ceste pri 60 kmh kot pri 120 kmh!! zakaj?? zato, ker pri 60 kmh ne pride do dowvforcea od krilc in podobnega, pri večji hitrosti pa!!!
Formula 1 je že par let nazaj dobila zmožnost, da se pelje po stropu!!!, saj pritisk k tlem vstvarjajo aerodinamični pripomočki, za delovanje le teh pa rabiš hitrost!!!


Ja...seveda...aerodinamika(downforce ja :oops: )...Jaz sem govoru o samem oprijemu gum...ampak še vedno zakaj potem nimajo ozkih gum...Za po suhem je v smislu oprijema pomoje še vedno bolje da širša kot je guma bolj drži ;)
Mal se mi pa že blede, tko da mi oprosti za take lapsuse :noro


res je po suhem bolša širša kot ozja, ampak do neke mere!!!
Če greš čez to mero, oprijema ni več tolko, če pa daš aerodinamične pripomočke, da avto "pridobi" na teži, je pa ok, ampak spet do neke mere!

glej kok je ožja guma za dež kot za suho+ ma še ful profila, kar še zmanjša površino gume z asfaltom!!
rejli- poglej kake tabularčke majo za po snegu!!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To dec 07, 2004 4:37 pm

Gricko je napisal/-a:res je po suhem bolša širša kot ozja, ampak do neke mere!!!
Če greš čez to mero, oprijema ni več tolko, če pa daš aerodinamične pripomočke, da avto "pridobi" na teži, je pa ok, ampak spet do neke mere!

glej kok je ožja guma za dež kot za suho+ ma še ful profila, kar še zmanjša površino gume z asfaltom!!
rejli- poglej kake tabularčke majo za po snegu!!


Ja, seveda, sej nisem rekel da glede snega ni res, ampak tam je pomembno še marsikaj drugega...
profil je pa pri dežnih gumah tudi zato tam, da odvaja vodo!
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Omelo
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2051
Pridružen: Ne jun 29, 2003 7:26 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a Omelo To dec 07, 2004 4:45 pm

OK bom še jst svoje napisou.

Glede na to da mam izkušnje, so pa iz 155/70/13 na 185/55/14, en teden pa sm mel tut 195/45/16.

Torej...

Pr avtu se precej pozna (vsaj na začetku, ko še nisi navajen) pospeševanje. Če avto nima dost moči, zgleda ko da še tri zraven pelješ.

Poraba avta, sploh zdej ke gledam se bistveno ne poveča, lahko bi reku ajde 0.2 litra... Končna je res da mal slabša, ampk si pa pr tisti hitrosti bistveno bolj stabilen.

Problem preširokih gum, sploh pr lažjih avtih je, da se zelo rade zalepijo v kakšno kolesnico na cesti. Jst to full velikrat opazm, sploh ko se ustavljam pred semaforjem. Če ne držiš volana se kr obrne (ni servota). Aja... kr se servota tiče - če ga nimaš, se boš na mestu matrou obračat da te bodo roke bolele :) Potem se na to utirjanje kr navadš, daš zimske gume gor, avto čudno pleše, ampk se lepš vozi, daš nazaj letne, pa spet opazš kako se rd v kolesice zabubi.

Trdota avta je še en minusek. No ja, kakor kdaj. Men se dopade, je pa avto res trši, pa tut zvok se jasno zarad nižjega preseka precej poveča.

Stabilnost avta se full, ampk res FULL poveča! Vsaj v mojem primeru.

Preširoke gume za po snegu niso, to je javno znano. Je feeling tak, ko da maš snowboard spodej.

Kr se pa tiče zaviranja. Eni testi dokazujejo da se zavorna pot podaljša. Jst sm mel tut mal več problema z bremzami, zato sm si poštimou zračno hlajene, z novimi kleščami. Mislm da se bremza dost bolj zmatra, če je guma široka. Vsaj men se je tko zdelo, kljub temu da sm mel feeling da se avto boljš ustavi kot z ožjimi gumami. Sm ko je treba pa res na silo pr 150 zabremzat (ko se gresta dva kamiona polžje drage), potem pa se žal izkaže da bremzica za tako dimenzijo gum ni primerna.

Aja, pa še nekej. Pričakuješ lahko tut okvate ležajev (sigurno 2x, če ne že 3x bolj pogosto) in pa menjavo ležajev amortizerjev.

Tko :P
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko To dec 07, 2004 4:48 pm

Slide je napisal/-a:
Gricko je napisal/-a:res je po suhem bolša širša kot ozja, ampak do neke mere!!!
Če greš čez to mero, oprijema ni več tolko, če pa daš aerodinamične pripomočke, da avto "pridobi" na teži, je pa ok, ampak spet do neke mere!

glej kok je ožja guma za dež kot za suho+ ma še ful profila, kar še zmanjša površino gume z asfaltom!!
rejli- poglej kake tabularčke majo za po snegu!!


Ja, seveda, sej nisem rekel da glede snega ni res, ampak tam je pomembno še marsikaj drugega...
profil je pa pri dežnih gumah tudi zato tam, da odvaja vodo!

se strinjam!!! Veliko bol je profil zaradi tega, kot zaradi manjše površine, sem pa dal kot primer!


14" ali 15" - 15" lepše zgleda, guma bo nižje (se ne bo tolk zvijala v ovinkih-bolš lega), ampak ker je nižja, manj amortizira luknje v asfaltu in morjo blažilci več delat + vse podvozje malo bolj trpi zaradi udarcev.

14" malo višja in malo bolj amortizira neravnine, podvozje malo manj trpi.
JE VELIKO CENEJŠA. in guma in feltna!
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko To dec 07, 2004 4:58 pm

Aja pa ne me narobe razumet , jaz podpiram ŠIRŠE gume za na avto samo ne pretiravat!!
ko vidiš kako malo škatlico, gor pa gume 205 širine :?
Za lego niti avto to ziher ni dobr!!!

če pa daš malo širšo, se pa ziher stabilnost izboljša v vseh pogojih (razen na snegu), samo pretiravat ne!!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To dec 07, 2004 4:58 pm

@omelo, pojav ki ga opisuješ...sledenje vdolbinam v asfaltu ali angleško tramlining je pojav pri vseh širših nizko presečnih gumah, ki ga servo omili le minimalno....Tudi v recimo Audiju A4 pride z letnimi gumami to mnogo bolj do izraza kot z zimskimi (205/55/16 - 195/65/15) Čeprav tudi letne niso izrazito nizkopresečne in je servo dokaj (pre)mehak se to sledenje kanalom v cesti dost čuti ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko To dec 07, 2004 5:56 pm

lenivec je napisal/-a:ja ne zaj zime mešat, zimske bojo ostale 13"
mene predvsem za letne zanima

torej če dam 15" pa potem 185 gume v bistvu nebo takak katastrofa? predvsem kaj se tiče porabe se mi gre. ker tele 13" kaj so zaj to ni res, tak nočem da avto pleše kr čustiš v ovinku kak gumo zvija.
je pa tak 15" bi dal tut predvsem zaradi videza, pospeški se mi ne grejo tolko, končna sploh ne, je pa fajn da ko priletim v kaki bol oster ovinek da mi avto drži in ne tak kot zdaj z 155/70 13 :D

računaj da je guma za 15" kar nekaj dražja kot za 14".
in kake feltne zgledajo večje kot so dejansko- hočem rečt, da dobiš kako 14", ki bo na uč kot kaka 15", v ceni bo pa razlika.Če pa bi raje 15" pa vzami 15"!!
če boš vzel 15" poglej še kaka je razlika v ceni med 185 in 195.
pomoje bo 185 dražja, saj ni tolk standardna, lohk da se motim.
glede razlike v ovinkih- JO BO FULLLL

jest sem mel 165 13 pol sem šel pa na 185 14 pa ne moreš verjet kaka razlika!!
pri tebi bo še večja!! Ko daš nmazaj zimske gor, se ti zdi da avtek kar plava po cesti.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov