Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon To jan 04, 2005 11:07 am

Sej se ne gre za to kam ti hočeš prestavit ampak kam prestavit da:
- motor ne crkne
- imaš dovolj navora za vožnjo
- imaš dovolj moči in navoro za morebitno pospeševanje
- avto čim manj pokuri

in ta kompromis pa en bogi računalnik dandanašnji že zna zračunat. Sej vozi v recimo četrti, ti naenkrat pritisneš na gas in on hitro šalta dol, dobi obrate in z njimi moč ter navor in avto pospeši.
Slika
 
s_mande
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 740
Pridružen: Sr nov 24, 2004 11:17 am
Kraj: Koroska

Napisal/-a s_mande To jan 04, 2005 11:12 am

Nixxon je napisal/-a:Sej se ne gre za to kam ti hočeš prestavit ampak kam prestavit da:
- motor ne crkne
- imaš dovolj navora za vožnjo
- imaš dovolj moči in navoro za morebitno pospeševanje
- avto čim manj pokuri

in ta kompromis pa en bogi računalnik dandanašnji že zna zračunat. Sej vozi v recimo četrti, ti naenkrat pritisneš na gas in on hitro šalta dol, dobi obrate in z njimi moč ter navor in avto pospeši.


TOCNO TAKO!!!Nocem se hvaliti prijatelj je slab mesec dni kupil BMW 530d/M look letnik 2001,pa sam nisem bil prevec navdusen nad tem menjalnikom,vam pa povem da sem bil presenecen POZITIVNO!!!Poraba za taksen avto ni kaj velika avto pa gre nenormalno,prehitevas kolono vozil za salo samo prestavis v S-sport drive in pohodis plin avto zamenja sam za dve ali tri brzine navzdol in te izstreljuje... :EE
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon To jan 04, 2005 12:43 pm

To je pa res. In ni vedno idealno in tko kot bi ti rad. En kolega je enkrat hotu s steptronicom mal driftat, ima 523i in je problem ker mu zadeva avtomatično šalta gor ko doseže rdeče obrate, namesto da bi tolkla po blokadi, v nižjih vrtljajih pa ta avto nima dovolj moči da bi vrtel.
Slika
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman Če jan 06, 2005 9:15 pm

lenivec je napisal/-a:sam eno kost za glodat
kako bo menjalnik vedel kam hočeš prestavit (recimo primer iz 4 v drugo) in pa kako bo avtomatski menjalnik točno vedel kdaj hočeš prestavit.

to je pa za moje pojme nekaj kar še dolgo nebo in kjer bo ročni šalthebl mel še dolgo prednost.

Pogrunta iz vrtljajev v trenutni prestavi in tega, kaj počneš s plinom. Če maš recimo v 3. pri 6000 rpm alhko smao v 4. daš, v 2. ne gre. Če maš pa take obrate, da bi pšlo v 2. ali v 4. (recimo kakih 3000 rpm), pa gled akaj delaš z gasom (bremzo). Če maš gas na ful, ma v 4 in čaka, potem recimo sputiš gas, pa da v 2. in čaka, daš spet gas, čaka v 4 in ko ti zahtevaš prestavljanje je pripravljen. Včasih pa tudi ne, če ga dosti zmedeš. Se da, ampak v normalni uporabi zlo redko. Nič bolj pogosto kot momenti, ko bi moral sam prešaltat z ročnim, pa maš recimo preveč posla z volano,m, gasom, zavoro ... :twisted:

Edit: tole seveda velja za DSG. Ostali smaodejni ali robotizirani ročni menjalniki ne morjeo vnaprej čaka v pravi prestavi, temveč šele reagirajo na ukaz. Zato traja toliko dlje ...
Slika
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Če jan 06, 2005 10:15 pm

Nevem sicer kakšne točno majo te avti menjalnike...samo man eno uprašanje.

Zakaj v avtih ni uporabljen menjalnikki je recimo v šterki (ME SE SMEJAT!!!) Večina vas dobr ve kako je. manjalnik je dost majen in preprost saj tut sihronov ne rabiš ker se skos vrtijo vse tribe. samo prestavljanje bi se dalo pa zlo preprosto zlo hitro nardit. Samo en mehanizem ki bi prestavljal kajlo gor pa dol. Tako se da brez problemov doseči tist čas 60ms.

Samo nekje je problem pomoje. Al v sami moči al pa čem podobnem?
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Če jan 06, 2005 10:17 pm

andrej777 je napisal/-a:Nevem sicer kakšne točno majo te avti menjalnike...samo man eno uprašanje.

Zakaj v avtih ni uporabljen menjalnikki je recimo v šterki (ME SE SMEJAT!!!) Večina vas dobr ve kako je. manjalnik je dost majen in preprost saj tut sihronov ne rabiš ker se skos vrtijo vse tribe. samo prestavljanje bi se dalo pa zlo preprosto zlo hitro nardit. Samo en mehanizem ki bi prestavljal kajlo gor pa dol. Tako se da brez problemov doseči tist čas 60ms.

Samo nekje je problem pomoje. Al v sami moči al pa čem podobnem?

Od štirke menjalnik valda ne bi bil dober, ker bi ga zdrobilo...Je pa res, da bi lahko naredili menjalnik ala motor...ampak če se ne motim, je to isto sranje kot sekvenčni menjalnik...
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Če jan 06, 2005 10:54 pm

Menjalnik je hudo majhen ima samo dve osi in na vsaki osi tolk trib kolkr je brzin v različnih razmerjih. Dve "smrekce" ena naslonjena ob drugo tako da se vse tribe dotikajo. Na eni od osi pride od znotri kajla ki se premika in izbira brzino. Ostale se vrtijo na frej. Največja pednost je da ni potrebno sihronov in da je vse na eni osi tako da bi potreboval samo prečno gibanje kajle in nč kopliciranga. Če DSG "običn" menjalnik prešalta v 60ms kolk bi pol rabu da bi samo eno kajlco za 2cm premaknu. Pomoje vsaj parkat manj.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
NeRo
Uporabnik
 
Prispevkov: 946
Pridružen: Ne jun 29, 2003 10:05 am

Napisal/-a NeRo Če jan 06, 2005 11:30 pm


Hehe...si opazil kako najprej Fabia pade mimo, potem je nasledn trenutrk bimer že na riti od Fabie :P
Slika
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Če jan 06, 2005 11:44 pm

NeRo je napisal/-a:

Hehe...si opazil kako najprej Fabia pade mimo, potem je nasledn trenutrk bimer že na riti od Fabie :P


Na lastne oči :shock: Škoda da je blo tol prometa...še bolj mi je pa žal da je blo tok folka tja po tistih serpentinicah :cry:
Aja...pa opazil sem tudi oranžno rdečega megana, kako je padel mimo v Bežigrajskem križišču...tkole na oko...vsaj stotka...pa raje več...za volanom nek mladenič... :EE
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Pe jan 07, 2005 7:10 am

andrej777 je napisal/-a:Menjalnik je hudo majhen ima samo dve osi in na vsaki osi tolk trib kolkr je brzin v različnih razmerjih. Dve "smrekce" ena naslonjena ob drugo tako da se vse tribe dotikajo. Na eni od osi pride od znotri kajla ki se premika in izbira brzino. Ostale se vrtijo na frej. Največja pednost je da ni potrebno sihronov in da je vse na eni osi tako da bi potreboval samo prečno gibanje kajle in nč kopliciranga. Če DSG "običn" menjalnik prešalta v 60ms kolk bi pol rabu da bi samo eno kajlco za 2cm premaknu. Pomoje vsaj parkat manj.


To kar ti omenjaš je navadn sekvenčni menjalnik.

To je tudi ista zadeva, ki prži v BMWjevem SMG (sequential M gearbox), kakor tudi v formuli1 in nekaterih superšportnikih (Ferrari Enzo ipd.)

Dejstvo je da tak menjalnik ne more dosči hitrosti DSG menjalnika, prav zaradi tega, ker mora prestavljat mehanske dele med menjanjem brzin, dokler DSG samo upravlja dve sklopke.
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
NeRo
Uporabnik
 
Prispevkov: 946
Pridružen: Ne jun 29, 2003 10:05 am

Napisal/-a NeRo Pe jan 07, 2005 8:37 am

Slide je napisal/-a:
NeRo je napisal/-a:

Hehe...si opazil kako najprej Fabia pade mimo, potem je nasledn trenutrk bimer že na riti od Fabie :P


Na lastne oči :shock: Škoda da je blo tol prometa...še bolj mi je pa žal da je blo tok folka tja po tistih serpentinicah :cry:
Aja...pa opazil sem tudi oranžno rdečega megana, kako je padel mimo v Bežigrajskem križišču...tkole na oko...vsaj stotka...pa raje več...za volanom nek mladenič... :EE


Ne poznam :roll: :P
Slika
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Pe jan 07, 2005 12:16 pm

JohnyR je napisal/-a:
andrej777 je napisal/-a:Menjalnik je hudo majhen ima samo dve osi in na vsaki osi tolk trib kolkr je brzin v različnih razmerjih. Dve "smrekce" ena naslonjena ob drugo tako da se vse tribe dotikajo. Na eni od osi pride od znotri kajla ki se premika in izbira brzino. Ostale se vrtijo na frej. Največja pednost je da ni potrebno sihronov in da je vse na eni osi tako da bi potreboval samo prečno gibanje kajle in nč kopliciranga. Če DSG "običn" menjalnik prešalta v 60ms kolk bi pol rabu da bi samo eno kajlco za 2cm premaknu. Pomoje vsaj parkat manj.


To kar ti omenjaš je navadn sekvenčni menjalnik.

To je tudi ista zadeva, ki prži v BMWjevem SMG (sequential M gearbox), kakor tudi v formuli1 in nekaterih superšportnikih (Ferrari Enzo ipd.)

Dejstvo je da tak menjalnik ne more dosči hitrosti DSG menjalnika, prav zaradi tega, ker mora prestavljat mehanske dele med menjanjem brzin, dokler DSG samo upravlja dve sklopke.


Klasičen sekvenčni, NE pa robotiziran menjalnik dosega...hmmm...pomoje kar največjo hitrost...SMG je robotiziran menjalnik, in tam ne prestavljaš mehansko, dočim je v motociklu vse mehansko in je definitivno hitrejši od vseh robotiziranih menjalnikov ala SMG, le DSG je tukaj vprašanje...če si se že vozil z motorjem, si lahko ugotovil da lahko prestaviš dobesedno v trenutku, samo butneš menjalnik in....vuuuuum.vuuuuummm....sploh ob uporabi stikala, ki ob dotiku menjalnika za par milisekund prekine vžig, da lahko prestavljaš ob polnem plinu...in to je sekvenčni menjalnik, SMG ni ravno takšen sekvenčni menjalnik...In takšen (motociklistični)menjalnik je sigurno hitrejši kot BMW-jev, Ferrarijev...itd...ne vem pa za DSG ;)

@NeRo...živ norc...ti povem... :oops: :P
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Pe jan 07, 2005 1:00 pm

Slide je napisal/-a:
JohnyR je napisal/-a:
andrej777 je napisal/-a:Menjalnik je hudo majhen ima samo dve osi in na vsaki osi tolk trib kolkr je brzin v različnih razmerjih. Dve "smrekce" ena naslonjena ob drugo tako da se vse tribe dotikajo. Na eni od osi pride od znotri kajla ki se premika in izbira brzino. Ostale se vrtijo na frej. Največja pednost je da ni potrebno sihronov in da je vse na eni osi tako da bi potreboval samo prečno gibanje kajle in nč kopliciranga. Če DSG "običn" menjalnik prešalta v 60ms kolk bi pol rabu da bi samo eno kajlco za 2cm premaknu. Pomoje vsaj parkat manj.


To kar ti omenjaš je navadn sekvenčni menjalnik.

To je tudi ista zadeva, ki prži v BMWjevem SMG (sequential M gearbox), kakor tudi v formuli1 in nekaterih superšportnikih (Ferrari Enzo ipd.)

Dejstvo je da tak menjalnik ne more dosči hitrosti DSG menjalnika, prav zaradi tega, ker mora prestavljat mehanske dele med menjanjem brzin, dokler DSG samo upravlja dve sklopke.


Klasičen sekvenčni, NE pa robotiziran menjalnik dosega...hmmm...pomoje kar največjo hitrost...SMG je robotiziran menjalnik, in tam ne prestavljaš mehansko, dočim je v motociklu vse mehansko in je definitivno hitrejši od vseh robotiziranih menjalnikov ala SMG, le DSG je tukaj vprašanje...če si se že vozil z motorjem, si lahko ugotovil da lahko prestaviš dobesedno v trenutku, samo butneš menjalnik in....vuuuuum.vuuuuummm....sploh ob uporabi stikala, ki ob dotiku menjalnika za par milisekund prekine vžig, da lahko prestavljaš ob polnem plinu...in to je sekvenčni menjalnik, SMG ni ravno takšen sekvenčni menjalnik...In takšen (motociklistični)menjalnik je sigurno hitrejši kot BMW-jev, Ferrarijev...itd...ne vem pa za DSG ;)

@NeRo...živ norc...ti povem... :oops: :P


ja to je fora pri takem menjalniku lahko z polnim gasom brez sklopke šaltaš gor (seveda je dobr če elektronika za par taktov izklop vžig) pa nč ne cukne , samo vleče naprej.

Ja in res SMG je robotiziran menjalnik in ne sekvenčni. On šalta tako kot bi ti sam, samo hitreje.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Pe jan 07, 2005 1:03 pm

andrej777 je napisal/-a:
ja to je fora pri takem menjalniku lahko z polnim gasom brez sklopke šaltaš gor (seveda je dobr če elektronika za par taktov izklop vžig) pa nč ne cukne , samo vleče naprej.

Ja in res SMG je robotiziran menjalnik in ne sekvenčni. On šalta tako kot bi ti sam, samo hitreje.

Če elektronika ne prekine vžiga sploh ne morš porint v brzino...vsaj pr motorju ne...seveda če držiš poln gas...če ga spustiš gre, da ne bo pomote ;) Ampak če maš to na "stikalo" zrihtan je pa skos poln gas, pa šaltaš... :D
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Pe jan 07, 2005 1:29 pm

Slide je napisal/-a:
andrej777 je napisal/-a:
ja to je fora pri takem menjalniku lahko z polnim gasom brez sklopke šaltaš gor (seveda je dobr če elektronika za par taktov izklop vžig) pa nč ne cukne , samo vleče naprej.

Ja in res SMG je robotiziran menjalnik in ne sekvenčni. On šalta tako kot bi ti sam, samo hitreje.

Če elektronika ne prekine vžiga sploh ne morš porint v brzino...vsaj pr motorju ne...seveda če držiš poln gas...če ga spustiš gre, da ne bo pomote ;) Ampak če maš to na "stikalo" zrihtan je pa skos poln gas, pa šaltaš... :D


Ja sej ti pr motorju sam prekinš par taktov :lol: :lol: :lol: prej ene 23045takotv. :lol: :lol: :lol: elektronika bi pa res lahko izklopila užig samo nekaj takrov tolk da se sile v menjalniku razbremenijo, kuplnge sploh stisnt nebi blo treba, kajla se prestavi brzino višje in to je to. Tako pomoje 10ms ni problem dosečt.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Pe jan 07, 2005 2:36 pm

andrej777 je napisal/-a:
Slide je napisal/-a:
andrej777 je napisal/-a:
ja to je fora pri takem menjalniku lahko z polnim gasom brez sklopke šaltaš gor (seveda je dobr če elektronika za par taktov izklop vžig) pa nč ne cukne , samo vleče naprej.

Ja in res SMG je robotiziran menjalnik in ne sekvenčni. On šalta tako kot bi ti sam, samo hitreje.

Če elektronika ne prekine vžiga sploh ne morš porint v brzino...vsaj pr motorju ne...seveda če držiš poln gas...če ga spustiš gre, da ne bo pomote ;) Ampak če maš to na "stikalo" zrihtan je pa skos poln gas, pa šaltaš... :D


Ja sej ti pr motorju sam prekinš par taktov :lol: :lol: :lol: prej ene 23045takotv. :lol: :lol: :lol: elektronika bi pa res lahko izklopila užig samo nekaj takrov tolk da se sile v menjalniku razbremenijo, kuplnge sploh stisnt nebi blo treba, kajla se prestavi brzino višje in to je to. Tako pomoje 10ms ni problem dosečt.


Sej jz to že cel cajt govorim...pri motorju se da brez problema in škode za menjalnik prestavljat višje brez uporabe sklopke, le gas spustiš pa obenem rukneš prestavo višje, ter takoj nazaj priviješ gas...in to je to...če imaš pa elektroniko, pa samo gor rukneš in še gasa ni treba spuščat...kuplunge pa itak ni treba pritiskat...tud brez elektronike...seveda ob vožnji na polno...Nižje pa seveda tudi sekvenčni menjalnik zahteva uporabo sklopke ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman Pe jan 07, 2005 3:15 pm

Problem je navor, vzrajnost ...
Nardit zobnike, ki zdržijo navor litrskega motorčka (ki v celem življenju nardi recimo 50 kkm) je lažje, kot zobnike, ki zdržijo 300, 400 ali več konjev za recimo 150 kkm. Se da, smo taki menjalniki stanejo 30 in več k€.
navzdol lahko dober sekvenčni menlanik (dirkaški v avtu) zlagaš brez sklopke in brez vmesnega plina ...
Slika
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Pe jan 07, 2005 6:47 pm

jakaracman je napisal/-a:Problem je navor, vzrajnost ...
Nardit zobnike, ki zdržijo navor litrskega motorčka (ki v celem življenju nardi recimo 50 kkm) je lažje, kot zobnike, ki zdržijo 300, 400 ali več konjev za recimo 150 kkm. Se da, smo taki menjalniki stanejo 30 in več k€.
navzdol lahko dober sekvenčni menlanik (dirkaški v avtu) zlagaš brez sklopke in brez vmesnega plina ...


Pozabljaš da tisti "litrski motorčki" iztisnejo ven tudi do 200KM in je cela mašinar z menjalnikom težaka pod 100kg. Tako da so menjalniki kr majhni. Tako da bi se dal tut za avto nardit. Moč zihr ni problem. Mal večji problem je lahko kot si napisal navor samo tut to bi se dalo rešit.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 6 gostov